GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Problem fizyka.

15.02.2009
09:57
[1]

E_G300 [ Zatwierdz ]

Problem fizyka.

Witam.
Otóż mam problem z rozwiązaniem paru zadań z fizyki.

1. Oblicz prędkość jaką uzyska u podnóża równi klocek który zsuwa się bez tarcia z wysokości h. Kąt nachylenia równi 'alfa' Zastanów się nad uzyskanym wynikiem.
2.Przy jakiej prędkości początkowej łyżwiarz przejdzie (od chwili zatrzymania się ) drogę s= 10m jeśli współczynnik tarcia wynosi µ = 0,02 ?
3.Oblicz okres obiegu ciała umieszczonego na końcu linki o długości l=0,5 m, którego masa wynosi m=0,1kg, jeśli siła napięcia nici F=50 N. Ciało porusza się w płaszczyźnie poziomej.

Są to trzy zadania, z którymi nie moge sobie poradzić . Jeżeli ktoś potrafi rozwiązać jakieś z nich był bym bardzo wdzięczny.
Z góry dziękuje za pomoc.

15.02.2009
10:41
[2]

E_G300 [ Zatwierdz ]

^

15.02.2009
10:46
[3]

tomazzi [ Young Destroyers ]

Podaj wzory jakie masz.

15.02.2009
10:58
[4]

E_G300 [ Zatwierdz ]

Własnie w tym problem, że nie posiadam żadnych wzorów .. Wiem tylko, że te zadania dotyczą II zasady dynamiki .

15.02.2009
11:05
[5]

Mlcha$ [ Centurion ]

z zadania 1 nie da sie obliczyć prędkości . CO najwyżej można wzór zrobić który ci obliczy V gdy dostaniesz wiecej danych . Pozatym nie znany jest kąt alfa a bez sinusa tego nie zrobimy

15.02.2009
11:07
[6]

E_G300 [ Zatwierdz ]

a zadania 2,3 ?

15.02.2009
11:11
[7]

Likfidator [ Konsul ]

Micha$<-- Masz kąt alfa i wysokość. Równia pochyła to trójkąt prostokątny. Czyli możesz wyliczyć dowolny sinus, cosinus itd.
Reszta to podstaw do wzoru...

Oblicz prędkość, czyli znajdź wzór, dane są tak naprawdę nie istotne, łatwiej liczy się na literkach niż na liczbach.

15.02.2009
11:17
smile
[8]

PaWeLoS [ Admiral ]

Zad. 1--->

Po zastanowieniu się nad otrzymanym wynikiem stwierdzamy, że kąt nachylenia równi, nie ma znaczenia w tym zadaniu. Tzn. dla każdego kąta uzyskamy tę samą prędkość końcową.


Problem fizyka.  - PaWeLoS
15.02.2009
11:25
smile
[9]

Shreddy [ Konsul ]

zad 2
mv^2/2 = T * s
T=f*N=fmg (f to współczynnik tarcia)
mv^2/2 = fmg *s
v^2/2 = fgs
v=pierwiastek z 2fgs (jeśli nie pomyliłem się przy przekształceniu wzoru. Jeśli tak, to w każdym razie na podstawie drugiej linijki sam dasz radę)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.