GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

F1 - sezon 2009. Zmiany

12.02.2009
11:43
smile
[1]

Barthez x [ ___ The CAR Driver ___ ]

F1 - sezon 2009. Zmiany

Nowy sezon F1 zaczyna się za trochę ponad miesiąc i tak sobie myślę, że warto by podyskutować o zmianach, jakie mają nastąpić w sezonie 2009.

Wiemy o systemie KERS, opony mają być całkowicie gładkie, co pozwoli na bardziej agresywną jazdę na zakrętach... Słyszałem gdzieś, że podobno mają być dopuszczone dwa razy w roku testy czegoś, czy też wymiana czegoś, ale nie pamiętam dokładnie co to było. Ktoś może wie o czym mówię?

12.02.2009
11:45
[2]

Saul Hudson [ Senator ]

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=8334017&N=1

12.02.2009
11:56
[3]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Brak kocy grzewczych, zwiększenie limitu zużycia silników, brak aerodynamiki dodatkowej, zmiany w pozostałej, możliwość startu lub nie z KERS itd.

12.02.2009
11:58
[4]

Volk [ Legend ]

Koce grzewcze zostaja.

12.02.2009
12:01
[5]

Barthez x [ ___ The CAR Driver ___ ]

A KERS od tego sezonu ma być do wyboru, a od sezonu 2010 ma być obowiązkowe? ;>

12.02.2009
12:02
[6]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Volk ==> Kiedy padło jako oficjalne stanowisko?

12.02.2009
12:05
[7]

Volk [ Legend ]

12.02.2009
12:12
[8]

Barthez x [ ___ The CAR Driver ___ ]

Od kolegi słyszałem, że kiedyś (podkreślam to) mają znieść możliwość zjazdu do pit lineu w celu tankowania paliwa (oczywiście kosztem mniejszej liczby okrążeń). Myślicie, że coś takiego może wejść w życie? On to chyba wyczytał w magazynie F1.

12.02.2009
12:14
[9]

eJay [ Gladiator ]

Ma wejść w życie od 2010. Kretyński pomysł.

12.02.2009
12:17
[10]

Volk [ Legend ]

Jak dla mnie zajebisty. Znikna w koncu kretynskie strategie i zacznie sie sciganie.

12.02.2009
13:45
[11]

Barthez x [ ___ The CAR Driver ___ ]

Ale właśnie te wyścigowe szachy też są w tym wszystkim fajne ;) Bo jeśli ktoś musi zjechać do boksu, to różne rzeczy mogą się wydarzyć - wolna obsługa, nie chce wyjść przewód pompujący paliwo... Całe emocje :P

12.02.2009
13:52
smile
[12]

MistrzGrzegorz [ Generaďż˝ ]

Ech zobaczymy jak będzie z Robertem...liczę tym razem na podium...mam nadzieję że Niemcy nie zje*ią sprawy i przestaną być stronniczy. A co do zmian...bolidy wyglądają teraz paskudnie z tymi łysymi oponami. Słyszałem że ma nie być kocy grzewczych ale teraz czytam ten wtek i widzęę że niektórzy twierdzą że zostają....nie wiem możliwe...i wyczekuję też na wprowadzenie zakazu na dotankowywanie i zmiany opon. Wreszcie nie będzie tych durnych taktyk( niemcy z BMW mieli zawsze najgorszą taktykę)....wreszcie bardziej będą się liczyły umiejętności kierowcy.

12.02.2009
13:53
[13]

grish_em_all [ Legend ]

Volk --> masz trochę racji, ale nie uważasz że to będzie swojego rodzaju krok w tył? Czym będzie się w takiej sytuacji różnić F1 od GP2? Odkąd oglądam F1 - a będzie już teraz piętnasty sezon - pit stopy są nieodłącznym elementem wyścigów i nie wyobrażam sobie żeby miały zniknąć. Tym samym przecież dystans wyścigu musiałby ulec skróceniu bo chłopaki przecież cysternami nie jeżdżą.

12.02.2009
14:43
[14]

Barthez x [ ___ The CAR Driver ___ ]

Wówczas ilość okrążeń oscylowałaby w granicach... 40? Kiepsko...

A co do tej taktyki - nie wiem jak z taktyką, ale czasy pit stopu był jednymi z najkrótszych w stawce.

A tak btw to nadal dostawcą opon do F1 jest Bridgestone? ;>

12.02.2009
15:07
[15]

Volk [ Legend ]

grish

Skoro ogladasz 15 sezon to znaczy, ze pamietasz ostatni w ktorym nie bylo tankowania ('93) :)
Pit stopy nie znikna, bo bedzie trzeba zmieniac opony.

Mnie wkurza, ze teraz kierowcy i zespoly kalkuluja - nie bede ryzykowac niepotrzebnego wyprzedzania bo ten przede mna za kilka okrazen zjezdza na tankowanie. Miedzy innymi to ma wplyw na niewielka ilosc manewrow wyprzedzania i kunktatorstwo.
Zakaz tankowania sprawi, ze aby byc przed kims w klasyfikacji trzeba bedzie pokonac go w walce na torze. O to przeciez chodzi, bo F1 to wyscigi a nie partia szachow.

Dobrze, ze wspomniales o GP2. W tej serii w kazdym wyscigu jest wiecej walki na torze niz w calym sezonie F1.

12.02.2009
15:16
[16]

Halucyn89 [ Senator ]

Opony

Po 10 sezonach na rowkowanych oponach, w 2009 roku Formuła 1 powróci na slicki, co ma zwiększyć znaczenie przyczepności mechanicznej w stosunku do aerodynamicznej. Bez rowków, przyczepność wzrośnie o około 20 procent, co niesie za sobą znaczny wzrost wydajności. Jednakże wzrost ten zostanie skompensowany poprzez znacznie ograniczony poziom docisku aerodynamicznego (objaśnienie poniżej). Końcowym efektem powinno być zredukowanie wydajności w szybkich zakrętach. Kierowcy nadal będą mieli do wyboru dwie mieszanki opon na suchą nawierzchnię i ponownie obu będą musieli użyć w trakcie wyścigu.

KERS

Od sezonu 2009 zespoły będą miały możliwość wykorzystywania systemu odzyskiwania energii kinetycznej (Kinetic Energy Recovery System – KERS), by poprawić osiągi swoich samochodów. Jak sama nazwa wskazuje, KERS odzyskuje (zwykle marnowaną) energię kinetyczną, generowaną podczas hamowania bolidu. Ta energia jest magazynowana przy użyciu mechanicznego koła zamachowego lub baterii elektrycznych i dostępna dla kierowcy na każdym okrążeniu poprzez przycisk "doładowania" na kierownicy. Zgodnie z obecnymi przepisami uzyskiwana moc oscyluje wokół 80 koni mechanicznych, dostępnych przez tylko 7 sekund na okrążeniu. Może to odjąć kilka cennych dziesiątych z czasu okrążenia, jednak wielkość i waga systemu będą miały wpływ na rozmieszczenie masy samochodu – to również trzeba wziąć pod uwagę.

Aerodynamika

Wraz ze slickami jest to największy obszar zmian na sezon 2009. Docisk będzie dramatycznie zredukowany, a i nadwozia bolidów będą znacznie "czystsze". Dzięki nowym przepisom znikną wszystkie owiewki, skrzydełka czy kominy.

Poza ogólną redukcją wydajności aerodynamicznej, zmiany mają na celu zwiększenie liczby wyprzedzeń. Ma to nastąpić dzięki zmniejszeniu podatności bolidów na turbulencje podczas bliskiej jazdy za innym samochodem. Najbardziej oczywiste zmiany dotyczą przedniego i tylnego skrzydła.

Przednie skrzydło będzie niższe (75 mm ze 150 mm), szersze (wcześniej 1400 mm, teraz 1800 mm – czyli tyle samo, co szerokość bolidu) i z ruchomymi płatami. Kierowcy będą mogli dokonać dwóch zmian kąta nachylania płatów na jednym okrążeniu. Dopuszczalne będą korekty w zakresie sześciu stopni.

Tylne skrzydła staną się wyższe (do 150 mmm by znajdowały się na tym samym poziomie co wierzchołek pokrywy silnika) i węższe (750 mm z 1000 mm).

Także tył samochodu został zmieniony. Dyfuzor został przesunięty do tyłu, jego przednia krawędź znajduje się teraz na równi (zamiast przed) z tylną osią. W dodatku, dyfuzor został wydłużony i zwiększono jego wysokość. Wszystkie te zmiany mają na celu zredukowanie możliwości generowania docisku.

Testy


Limit testów w roku 2008 wynosił 30 tysięcy kilometrów. Oczekuje się zmniejszenia tego limitu do 20 tysięcy kilometrów w związku z redukcją kosztów prac rozwojowych.

F1wm.pl
A tak btw to nadal dostawcą opon do F1 jest Bridgestone? ;>

Nic nie trąbili, to znaczy że tak.

legrooch---> Przepis o silnikach ostatnio został nie dopuszczony. Chyba jest tak jak było.

Jeśli te zmiany dadzą show. Znaczy: będzie więcej walki, emocji to bardzo dobra decyzja.
Jednak żenujące są strasznie gadki o oszczędzaniu :O
Rozumiem aerodynamika, ale ludzi KERS, przecież to są wielkie koszty. To co zaoszczędzono na aerodynamice to włożone pieniądze zostaną na większe skupienie się na dopasowaniu nowego systemu KERS.
Zresztą to dla mnie jest podejrzane....
Aero już ma znaczenie małe.Poza silnikiem i niezawodnością to KERS może odegrać wielką rolę. Nie patrzę tutaj na umiejętności kierowców, taktyki i doświadczenie teamu. Tak więc to doskonała reklama dla tego systemu. Ale oszczędzamy, oszczędzamy....

12.02.2009
15:21
[17]

Vegetan [ Senator ]

Z tym, że przez brak dotankowywania wyścig F1 stanie się mniej grą zespołową, a bardziej walką kierowców.


Co legrooch rozumie przez "zwiększenie limitu zużycia silników"?
Będą mogły być częściej wymieniane, czy rzadziej? Bo w poprzednim sezonie wprowadzono limit i skończyło się tym, że jazda była bardziej asekurancka :/




Powiedzcie mi, skoro slicki są takimi dobrze przyczepnymi oponami, to na co nam w samochodach opony z rowkami?

12.02.2009
15:24
[18]

Volk [ Legend ]

Silnik ma teraz wytrzymac 3 wyscigi.

Vegetan

Slicki dobrze pracuja dopiero w konkretnej temperaturze i w suchych warunkach pogodowych co trudno spelnic przy codziennej eksploatacji.

12.02.2009
15:26
[19]

wysiak [ Senator ]

Vegetan -->
"to na co nam w samochodach opony z rowkami"
Np na wypadek deszczu.

12.02.2009
15:31
[20]

grish_em_all [ Legend ]

Vegetan --> dlatego że na mokrej nawierzchni jazda na slickach jest wręcz nie możliwa, bo opona nie ma jak odprowadzić wody spod siebie i jeździ się jak na lodzie.

Volk --> miałem na myśli że ten sezon będzie 15-ty, oglądam od '94 :) A co do GP2, to zgodzę się że tam jest walka, ale to też dlatego że tam generalnie świry jeżdżą, goście którzy wyprzedzają bez zastanowienia się czy w danym miejscu się da czy nie ;)

12.02.2009
15:37
[21]

Vegetan [ Senator ]

No to w F1 na wypadek deszczu pozostają opony z rowkami?



Te nowe bolidy są strasznie brzydkie. Najgorzej wygląda krótki tylni spoiler ;/

12.02.2009
16:21
[22]

Barthez x [ ___ The CAR Driver ___ ]

I kwadratowe przednie skrzydło :P

12.02.2009
16:29
[23]

Volk [ Legend ]

Vegetan

Deszczowki naturalnie sa rowkowane.


Jak dla mnie bolidy prezentuja sie ladniej niz ostatnio gdy zaczely juz przypominac statki kosmiczne przez nagromadzenie roznych lotek, deflektorow itp. szitu.

12.02.2009
16:41
[24]

Vegetan [ Senator ]

No przypominają trochę te z lat 90, które były najpiękniejsze, ale ten tylni spoiler jest paskudny.

12.02.2009
17:55
[25]

Barthez x [ ___ The CAR Driver ___ ]

A co myślicie o KERS? Będzie pomocny, czy będzie przeszkadzał? Bo różne opinie chodzą. Mnie osobiście się wydaje, że jeśli bolidy nieco wolniejsze od Ferrari (jak np. BMW) mają szanse na prostej przyspieszać i dorównywać szybszym, to to wcale nie jest taki zły pomysł, bo wyrównuje szanse ;>

12.02.2009
18:24
[26]

eJay [ Gladiator ]

Ja myślę, że KERS teamy będą zakładać na szybkie tory np. Monza czy Silverstone, gdzie trzeba urwać dodatkowe ułamki sekund na zakrętach. Na wolniejszych torach zdecydowanie sobie odpuszczą.

12.02.2009
21:55
[27]

Barthez x [ ___ The CAR Driver ___ ]

A KERS to jest coś, co można zakładać/zdejmować? Bo myślałem, że to po prostu jest przypisane do bolidu... Jeśli da się to dowolnie montować i demontować to chyba jest to korzystne dla Kubicy... W końcu na torach ulicznych ma wielką przewagę nad konkurencją, a na torach, gdzie dużo jest szybkich prostych zawsze tam Kubica najwięcej tracił (nie z jego winy).

14.02.2009
15:19
[28]

p®oQuality [ Chor��y ]

Oby faktycznie się udało :)

Teraz sezon zapowiada się arcyciekawie :D

14.02.2009
21:11
smile
[29]

Barthez x [ ___ The CAR Driver ___ ]

W ogóle trzeba się będzie przyzwyczaić od nowych bolidów... Ja czekam tylko kiedy Robert podpisze kontrakt z Ferrari ;)

© 2000-2022 GRY-OnLine S.A.