Mack5 [ The Forsaken One ]
Samochód - co to za usterka?
Mam takie pytanie do znawców samochodów. Otóż mam Rovera 214Si i coś w nim umarło. Ma niedomiar mocy, straszliwie szybko wyparowuje woda z chłodnicy (co powoduje, że auto gdy stoi wygląda jakby się paliło, tyle dymu), oraz grzanie wewnątrz auta całkowicie przestało działać (mimo pełnego zbiorniczka z wodą/borygo). Teraz tak, mój mechanik nie widział jeszcze auta, ale twierdzi, że to na 100% jest uszczelka pod głowicą, ale z kolei moi znajomi "znawcy" twierdzą, że może być pompa wodna (tylko wtedy woda by ściekała, a nie wypalała się chyba?), albo świece (te wymieniłem dosłownie 100mil temu). Czy ktoś byłby w stanie mi powiedzieć czy to napewno ta uszczelka tak, że się wyraże na sucho?? Będę szczerze wdzięczny za wszelką pomocną opinię. Dzięki.
mr 45 [ Hero of the Wastelands ]
coś w nim umarło Pamiętałeś żeby usunąć zwłoki z samochodu?
gromusek [ keep Your secrets ]
hmmmm... Taniej będzie sprawdzić pompę przed wymiana uszczelki. Sprawdź czy pasek klinowy jest dobrze uciągniety i czy sie obraca.
Mack5 [ The Forsaken One ]
mr 45 <---- Jak jesteś taki dowcipny to nie napisałem, że ktoś tylko coś, więc to coś nie musiało mieć zwłok, może to był duch, a teraz zajmij się czymś twórczym, a nie zaśmiecaj mi wątku,bo mam problem z autem, a nie mam ochoty na przekomarzanie się z pajacami.
qweks [ Helix pomatia ]
coś w nim umarło Pamiętałeś żeby usunąć zwłoki z samochodu?
Za to kocham to forum :D
mam problem z autem, a nie mam ochoty na przekomarzanie się z pajacami.
Po cholerę tu piszesz zamiast iść z tym do specjalisty?!
Mack5 [ The Forsaken One ]
qweks <--- Żeby ktoś inteligentny wypowiedział się w sprawie, którą przedstawiłem powyżej. Jest to trochę droga usterka, a że każdy chcę w dzisiejszych czasach każdego "wydymać" to chciałem zasięgnąć opinii. Czy to tak trudno o inteligentną i POMOCNĄ wypowiedź??
Volk [ Legend ]
Co za usterka to nie wiem ale marka Rover zapowiada wiele takich przygod w przyszlosci.
Łysack [ Przyjaciel ]
gaz czy sama benzyna?
jak odkręcisz korek to sprawdź co się dzieje - czy czuć benzyną lub spalinami ze zbiorniczka z płynem chłodniczym, czy zmienia się znacząco ciśnienie przy odkręcaniu (zmiana poziomu płynu, syczenie podczas odkręcania). Odkręć korek i odpal samochód - sprawdź czy lecą bąbelki.
Warto sprawdzić pompę i czujnik temperatury przed wymianą uszczelki..
Volk -> tak szczerze, ile miałeś styczności z tymi samochodami? w rankingach awaryjności rover 200 zawsze plasował się na czołowych miejscach, więc nijak się to ma do Twojej "wiedzy" :)
Aha, niedomiar mocy, czyli uszczelka na 99%. Sprawdź jeszcze poziom oleju (czy Ci go nie przybyło) i czy nie zbiera się piana w okolicy korka od oleju:)
Volk [ Legend ]
Mialem okazje jednego nawet zajezdzic podczas pobytu w UK. Tam te zlomy sa tanie jak barszcz wiec mozna sie pobawic.
Poza tym jestem antyfanem Rovera i raczej nic tego juz nie zmieni ;P
AdixPL [ Konsul ]
zgadzam się z Łysackiem.
ja obstawiam 100% uszczelka pod głowicą. Dlaczego ? (brak grzania w aucie, [auto jak już od czasu do czasu przy wysokich prędkościach dmuchnie ciepłem a później dalej to samo], ucieka płyn do chłodnicy .. generalnie nie ucieka tylko miesza się z olejem i wypełnia układ smarowania przez co olej traci właściwości smarujące.. co w konsekwencji może prowadzić do zatarcia silnika,)
jeśli ktoś uważa inaczej :) jego zdanie :)
Nie miałem do czynienia z tym konkretnym modelem ani innym Roverem... ale identyczny przypadek miałem dosyć niedawno z VW Golf 2 1.6, audi 80 2.0i, chrysler neon 2.0i.
To tak na oko moja diagnoza ;)
Mack5 [ The Forsaken One ]
Łysack, AdixPL <--- Dzięki wielkie chłopaki za pomoc. Szacuneczek.
One.man.zoo [ Centurion ]
Ja miałem podobną sytuację - pompka wodna. Nie pompowała wody (brak ogrzewania, silnik nagrzewał się strasznie szybko)+ woda przez nią wyciekała.
AdixPL [ Konsul ]
One.man.zoo to akurat idzie zdiagnozować gołym okiem.. wystarczy przy pracującym silniku odkręcić zaworek od zbiorniczka płynu chłodniczego i sprawdzić czy woda (płyn) ma obieg.. tzn czy wraca przewodem z powrotem do zbiorniczka ;) i wtedy jeśli:
Tak - pompa w porządku
Nie- sprawdzić pompę :)
Łysack [ Przyjaciel ]
one.man.zoo -> ale w przypadku usterki pompki nie odczuwałoby się spadku mocy..
mikmac [ Senator ]
bez pompy wodnej dosc szybko zatarl by silnik - woda w kanalikach w bloku wyparowalaby w moment
POnadto mala uwaga - pompa wodna nie jest na pasku klinowym, tylko pasku rozrzadu.
Pszczoła [ GKS Wybrzeze Gdansk ]
kurde wspolczuje bo to duzy wydatek mi w moim punto walnela uszczelka koszt 320 zl :/ i tez byl taki mulowaty.
sebu9 [ Konsul ]
Po tym co opisałeś to nie jest raczej żadna awaria centralki. Spadek mocy wskazuje, że to właśnie uszczelka pod głowicą. Pompa wodna ani świece to to raczej nie są :D
Otwórz maskę i przyjrzyj się skąd to "dymienia", jeśli jest tak bardzo intensywne to jego źródło musi być zauważalne.
Swoją drogą to wróżenie z fusów. Jedź do mechanika niech obejrzy auto. Tak czy siak cię to nie ominie. Wymiana uszczelki pod rozrządem to nie jest jakaś arcy trudna i droga operacja.
Yog-Sothoth [ Konsul ]
Na 99% uszczelka pod glowica do wymiany, mialem to samo 2x w swoim Roverze. Niestety silniki serii K sa pod tym wzgledem bardzo czule, teraz radze kupic uszczelke nowego typu, wymienic lacznie ze srubami silnika - koszt okolo ~1000zl z robocizna.
Objawy - grzanie, brak plynu w zbiorniku wyrownawczym, maslo pod korkiem, maslo w oleju, lub odwrotnie olej uciekl do zbiorniczka. Zrobic szybko i nie jezdzic bo rozwalisz silnik a glowica na bank do planowania.
AdixPL [ Konsul ]
@mikmac POnadto mala uwaga - pompa wodna nie jest na pasku klinowym, tylko pasku rozrzadu.
ale to nie ma znaczenia ;) mogłaby być nawet napędzana łańcuchem rowerowym :P a i tak pasek rozrządu pracując będzie napędzał pompę wodna tyle tylko, że ona nie będzie działała.
Belert [ Senator ]
99% uszczelka stadu bytki wody i brak mocy ,silnik nie jest szczelny .
logicznyalek [ Konsul ]
Mysle, ze olej ci wycieka.