GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Samochód - co to za usterka?

10.02.2009
00:01
smile
[1]

Mack5 [ The Forsaken One ]

Samochód - co to za usterka?

Mam takie pytanie do znawców samochodów. Otóż mam Rovera 214Si i coś w nim umarło. Ma niedomiar mocy, straszliwie szybko wyparowuje woda z chłodnicy (co powoduje, że auto gdy stoi wygląda jakby się paliło, tyle dymu), oraz grzanie wewnątrz auta całkowicie przestało działać (mimo pełnego zbiorniczka z wodą/borygo). Teraz tak, mój mechanik nie widział jeszcze auta, ale twierdzi, że to na 100% jest uszczelka pod głowicą, ale z kolei moi znajomi "znawcy" twierdzą, że może być pompa wodna (tylko wtedy woda by ściekała, a nie wypalała się chyba?), albo świece (te wymieniłem dosłownie 100mil temu). Czy ktoś byłby w stanie mi powiedzieć czy to napewno ta uszczelka tak, że się wyraże na sucho?? Będę szczerze wdzięczny za wszelką pomocną opinię. Dzięki.

10.02.2009
00:04
[2]

mr 45 [ Hero of the Wastelands ]

coś w nim umarło Pamiętałeś żeby usunąć zwłoki z samochodu?

10.02.2009
00:05
[3]

gromusek [ keep Your secrets ]

hmmmm... Taniej będzie sprawdzić pompę przed wymiana uszczelki. Sprawdź czy pasek klinowy jest dobrze uciągniety i czy sie obraca.

10.02.2009
00:06
smile
[4]

Mack5 [ The Forsaken One ]

mr 45 <---- Jak jesteś taki dowcipny to nie napisałem, że ktoś tylko coś, więc to coś nie musiało mieć zwłok, może to był duch, a teraz zajmij się czymś twórczym, a nie zaśmiecaj mi wątku,bo mam problem z autem, a nie mam ochoty na przekomarzanie się z pajacami.

10.02.2009
00:09
[5]

qweks [ Helix pomatia ]

coś w nim umarło Pamiętałeś żeby usunąć zwłoki z samochodu?

Za to kocham to forum :D

mam problem z autem, a nie mam ochoty na przekomarzanie się z pajacami.

Po cholerę tu piszesz zamiast iść z tym do specjalisty?!

10.02.2009
00:15
smile
[6]

Mack5 [ The Forsaken One ]

qweks <--- Żeby ktoś inteligentny wypowiedział się w sprawie, którą przedstawiłem powyżej. Jest to trochę droga usterka, a że każdy chcę w dzisiejszych czasach każdego "wydymać" to chciałem zasięgnąć opinii. Czy to tak trudno o inteligentną i POMOCNĄ wypowiedź??

10.02.2009
00:17
[7]

Volk [ Legend ]

Co za usterka to nie wiem ale marka Rover zapowiada wiele takich przygod w przyszlosci.

10.02.2009
00:27
[8]

Łysack [ Przyjaciel ]

gaz czy sama benzyna?

jak odkręcisz korek to sprawdź co się dzieje - czy czuć benzyną lub spalinami ze zbiorniczka z płynem chłodniczym, czy zmienia się znacząco ciśnienie przy odkręcaniu (zmiana poziomu płynu, syczenie podczas odkręcania). Odkręć korek i odpal samochód - sprawdź czy lecą bąbelki.

Warto sprawdzić pompę i czujnik temperatury przed wymianą uszczelki..

Volk -> tak szczerze, ile miałeś styczności z tymi samochodami? w rankingach awaryjności rover 200 zawsze plasował się na czołowych miejscach, więc nijak się to ma do Twojej "wiedzy" :)

Aha, niedomiar mocy, czyli uszczelka na 99%. Sprawdź jeszcze poziom oleju (czy Ci go nie przybyło) i czy nie zbiera się piana w okolicy korka od oleju:)

10.02.2009
00:31
smile
[9]

Volk [ Legend ]

Mialem okazje jednego nawet zajezdzic podczas pobytu w UK. Tam te zlomy sa tanie jak barszcz wiec mozna sie pobawic.
Poza tym jestem antyfanem Rovera i raczej nic tego juz nie zmieni ;P

10.02.2009
01:41
[10]

AdixPL [ Konsul ]

zgadzam się z Łysackiem.

ja obstawiam 100% uszczelka pod głowicą. Dlaczego ? (brak grzania w aucie, [auto jak już od czasu do czasu przy wysokich prędkościach dmuchnie ciepłem a później dalej to samo], ucieka płyn do chłodnicy .. generalnie nie ucieka tylko miesza się z olejem i wypełnia układ smarowania przez co olej traci właściwości smarujące.. co w konsekwencji może prowadzić do zatarcia silnika,)

jeśli ktoś uważa inaczej :) jego zdanie :)

Nie miałem do czynienia z tym konkretnym modelem ani innym Roverem... ale identyczny przypadek miałem dosyć niedawno z VW Golf 2 1.6, audi 80 2.0i, chrysler neon 2.0i.


To tak na oko moja diagnoza ;)

11.02.2009
01:20
[11]

Mack5 [ The Forsaken One ]

Łysack, AdixPL <--- Dzięki wielkie chłopaki za pomoc. Szacuneczek.

11.02.2009
04:28
[12]

One.man.zoo [ Centurion ]

Ja miałem podobną sytuację - pompka wodna. Nie pompowała wody (brak ogrzewania, silnik nagrzewał się strasznie szybko)+ woda przez nią wyciekała.

11.02.2009
12:30
[13]

AdixPL [ Konsul ]

One.man.zoo to akurat idzie zdiagnozować gołym okiem.. wystarczy przy pracującym silniku odkręcić zaworek od zbiorniczka płynu chłodniczego i sprawdzić czy woda (płyn) ma obieg.. tzn czy wraca przewodem z powrotem do zbiorniczka ;) i wtedy jeśli:

Tak - pompa w porządku

Nie- sprawdzić pompę :)

11.02.2009
12:32
[14]

Łysack [ Przyjaciel ]

one.man.zoo -> ale w przypadku usterki pompki nie odczuwałoby się spadku mocy..

11.02.2009
12:39
[15]

mikmac [ Senator ]

bez pompy wodnej dosc szybko zatarl by silnik - woda w kanalikach w bloku wyparowalaby w moment
POnadto mala uwaga - pompa wodna nie jest na pasku klinowym, tylko pasku rozrzadu.

11.02.2009
12:50
[16]

Pszczoła [ GKS Wybrzeze Gdansk ]

kurde wspolczuje bo to duzy wydatek mi w moim punto walnela uszczelka koszt 320 zl :/ i tez byl taki mulowaty.

11.02.2009
12:50
[17]

sebu9 [ Konsul ]

Po tym co opisałeś to nie jest raczej żadna awaria centralki. Spadek mocy wskazuje, że to właśnie uszczelka pod głowicą. Pompa wodna ani świece to to raczej nie są :D
Otwórz maskę i przyjrzyj się skąd to "dymienia", jeśli jest tak bardzo intensywne to jego źródło musi być zauważalne.

Swoją drogą to wróżenie z fusów. Jedź do mechanika niech obejrzy auto. Tak czy siak cię to nie ominie. Wymiana uszczelki pod rozrządem to nie jest jakaś arcy trudna i droga operacja.

11.02.2009
12:59
[18]

Yog-Sothoth [ Konsul ]

Na 99% uszczelka pod glowica do wymiany, mialem to samo 2x w swoim Roverze. Niestety silniki serii K sa pod tym wzgledem bardzo czule, teraz radze kupic uszczelke nowego typu, wymienic lacznie ze srubami silnika - koszt okolo ~1000zl z robocizna.
Objawy - grzanie, brak plynu w zbiorniku wyrownawczym, maslo pod korkiem, maslo w oleju, lub odwrotnie olej uciekl do zbiorniczka. Zrobic szybko i nie jezdzic bo rozwalisz silnik a glowica na bank do planowania.

11.02.2009
14:29
[19]

AdixPL [ Konsul ]

@mikmac POnadto mala uwaga - pompa wodna nie jest na pasku klinowym, tylko pasku rozrzadu.

ale to nie ma znaczenia ;) mogłaby być nawet napędzana łańcuchem rowerowym :P a i tak pasek rozrządu pracując będzie napędzał pompę wodna tyle tylko, że ona nie będzie działała.

11.02.2009
14:33
[20]

Belert [ Senator ]

99% uszczelka stadu bytki wody i brak mocy ,silnik nie jest szczelny .

11.02.2009
14:59
[21]

logicznyalek [ Konsul ]

Mysle, ze olej ci wycieka.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.