DarkStar [ PowerUser ]
The Elder Scrolls III - Morrowind - cz. XLIV
Jest to watek o jednej z najlepszych gier cRPG jakie wyszly na pecety:)
Link do strony made by TROLLF:
https://realms.proterians.pl/morrowind/
Patche można znaleźć pod adresem:
https://www.bethsoft.com/downloads/patches/Morrowind_v1.1.0605.exe
https://www.bethsoft.com/downloads/patches/Morrowind_v1.2.0722.exe
Linki do map:
MAPA - wersja 612 kb
https://www.angelfire.com/empire/morrowind1/
MAPA - wesja 3 MB
https://morrowind.kamrad.ru/polygraphy/polygraphy_map_medium.jpg
MAPA - wersja 8 MB
https://morrowind.kamrad.ru/polygraphy/polygraphy_map_large.jpg
Interaktywna mapa z lokacjami niezaznaczonymi na mapie dołączonej do gry:
https://www.m0use.net/~uesp/file.shtml?morrow/files/mim_hi.exe
Strona (chyba najbardziej przejrzysta) o wszystkich częściach TES:
https://www.m0use.net/~uesp/morrow/espmor.shtml
Strona z modami i nie tylko
https://www.rpgplanet.com/morrowind/
Strona z modami, bardzo dobrze zorganizowana:
https://www.morrowindfiles.com
Alchemia i tworzenie potionów:
https://www.m0use.net/~uesp/morrow/hints/mwalchemy.shtml
Inne:
https://www11.brinkster.com/morrowind/
Jezeli ktos jest zainteresowany tworzeniem modow do polskiego wydania Morrowinda niech wysyla zgloszenia na e-mail Long'a : [email protected]
Link do poprzedniej czesci:
DarkStar [ PowerUser ]
Porzadkowo up^ Przypominam o odznaczeniu poprzedniego watku i zaznaczeniu tego:)
Puynny [ Generaďż˝ ]
DarkStar -> no to sie pospieszyles chlopiu :) cza bylo dac watkowi dobic "do setki"... przeciez i tak nikt by Cie nie uprzedzil, skoro napisales, ze zakladasz nowy :P
DarkStar [ PowerUser ]
Puynny ---> Zakladanie watkow nie nalezy do rzeczy ktore uwielbiam robic najbardziej. Kiedy watek wgrywa sie dlugo zakladam nowy. Proste. Nigdzie nie jest napisane, ze ma on dobic "do setki".
Kmineq0000 [ Pretorianin ]
DarkStar -> nie mają teraz powodów aby Cie bić :)))
AQA [ Pani Jeziora ]
DarkStar---> jest sobie taka niepisana zasada, żeby część kolejna wątku dobijała do 100. To nawet lepiej wygląda; no i dwa posty chyba nie spowolniły tak strasznie ładowania ?:P No, ale widzę, że Kmineq0000 załatwił sprawę :)
AQA [ Pani Jeziora ]
I jeszcze się czepnę, a propos "wstępniaka"; cytuję: "Jezeli ktos jest zainteresowany tworzeniem modow do polskiego wydania Morrowinda niech wysyla zgloszenia na e-mail Long'a : [email protected]" A jakież do bedą MODy do polskiego wydania gry ? Jest już polski TESC ? Czy ja o czymś nie wiem?:P
Long [ Generaďż˝ ]
No to napiszmy szybko te 100 postów, bo chciałbym już zobaczyć co będzie w następnej części wątku :P O.K. Pytanie za 5 pkt.: czy ktoś już zdobył Tribunala? AQA --> Jak tam miewa się praca z TESCS? I co robimy ze stroną?
AQA [ Pani Jeziora ]
Long---> zaraz wyślę ci maila (m.in. z niedopracowaną jeszcze wersją Muco :) daj mi 10 minut :)
DarkStar [ PowerUser ]
AQA ---> wyluzuj:P
Long [ Generaďż˝ ]
AQA --> Nic mi nie wiadomo o TESCS PL, ale DarkStar ma zasadniczo rację: Dopiero gdy ukaże się TESM PL wszyscy zaopatrzą się w ujednoliconą wersję TESCS i będzie mozna na poważnie zabrać się do modów wiekszą grupą. Widzisz jakie są na razie kłpoty z wersją angielską :( Tymczasem dobrze by było, aby ci, którzy TESCS mają ćwiczyli, a nie posiadający zapoznali się chociaż z tutorialami - kilka podstawowych posiadam i mogę przesłać zainteresowanym.
Bodziu [ Lord Ironfist ]
Long --> Własnie zapuściłem ! (Tribunala) Powinienem miec na niedziele, jak dobrze pójdzie :))
Long [ Generaďż˝ ]
DarkStar --> Co ma luzować? Trochę się na ten plik naczekałem :) AQA --> Cieszę się bardzo, masz 10 minut :))
AQA [ Pani Jeziora ]
Long ---> poszło ) zabieraj się do roboty :))) DarkStar ---> żadko się "spinam" o takie dyrdymały, żebym teraz musiała wyluzować:P
Trollf [ ]
Bodziu -> nie sciagasz chyba tego przez modem?! :-)) Do Trybunala narazie mi sie nie pali, nie mialbym przeciez za bardzo czasu... ya know ;-)) Bodziu niezle zacwaniakowal ;-)) wiec nie bede gorszy [no moze tylko troche ;-)] - wlasnie zaczalem rozpracowywac klany Wampirow od srodka, tak wiec za jakis czas mozecie sie spodziewac informacji z pierwszej reki, czyli GDZIE i DLACZEGO GRYZC :-]
DarkStar [ PowerUser ]
AQA ---> Nie rozumiem twojego stresu... przeciez chcecie robic mody do polskiego wydania Morrowinda prawda?
AQA [ Pani Jeziora ]
DarkStar ---> w przyszłości, jak będzie polskie wydanie; na razie robimy do angielskiego jako polski zespół, póki co w małym składzie :) no i odpuśćmy temat, bo przecież nie będziemy się spierać :)
Long [ Generaďż˝ ]
UWAGA! (w tle słychać Marsz Imperialny) AQA i Puynny popełnili pierwszego MODa! Opowiem jak tylko obejrzę :) AQA --> Plik doszedł i zabieram się do pracy. Jeszcze dziś skrobnę emalię :)
AQA [ Pani Jeziora ]
Long ---> żeby dziś, to masz nie więcej, jak cosik ponad godzinkę :) Przyglądaj się też szczegółom - czy równo, czy nie odstaje, czy nie ma "czarnych dziur" i bądź surowy w krytyce :) Ino na emalię :))))
Bodziu [ Lord Ironfist ]
Trollf -> Zacwaniakował ??!! Co Ty opowiadasz, poprostu ciesze sie ze w koncu dopadne dodatek który mi troche utrudni rozgrywkę, nie mówiąc o tym iż znów zaczne grać ale inną profesją, tym razem złodziejem :))) A rozgryzaj sobie od środka, tlko ząbków sobie nie skalecz ;-)) Bo Wampir bez zębów to ... ;-)))
Long [ Generaďż˝ ]
AQA --> Emalia wysłana! Założenie bardzo mi się podoba :) Szczegóły w emalii. Trollf --> Czy masz jakiś adres emaliowy? Mamy parę pytań w sprawie strony.
Trollf [ ]
Bodziu - tak misie [ tudziez niedzwiedzie... ] napisalo... ;-) znaczy to cokolwiek :-) Tymczasem Vampiry, Vampiry i... ROZCZAROWANIE - przynajmniej moje. Mianowicie NIE MA mozliwosci awansowania w poszczegolnych klanach. Jesli zostaniemy zarazeni krwi danego klanu, to nigdy nie zostaniemy zaakceptowani przez przywodce i innych czlonkow - w rozmowach beda sie pojawiac takie zwroty pod naszym adresem jak: fresh blood, new blood, fiend, accident itp. W zadnej opcji rozmowy dla jakiegokolwiek klanu nie ma opcji JOIN, a tym bardziej ADVANCE... Nie pojawia sie rowniez info o przynaleznosci do klanu/frakcji w oknie postaci... Z zadaniami takze kiepsko. Klimat jest taki, ze po prostu jestesmy chlopcami na posylki bez jakiejkolwiek mozliwosci awansu i akceptacji ze strony glowy klanu... Liczba zadan takze nie zachwyca :/ srednio jest to okolo 3 zadan dla kazdego z klanow. Zostanie Wampirem oprocz przyrostu statsow i zadan, ktore mozna policzyc na palcach jednej reki, praktycznie nic wiecej nie oferuje... Ujemne cechy bycia Vampem to: - obrazenia od slonca - 5 HP na sekunde, - niemozliwosc korzystania z jakichkolwiek uslug na wyspie oprocz klanu wampirow, do ktorego sie nalezy (malo tego! aby skorzystac z uslug klanu wampirow trzeba najpierw wykonac dla przywodcy owe kilka zadan!), - jedynymi tolerujacymi wampira osobami sa magowie - mimo, ze nie skorzystamy z zadnych ich uslug, to chociaz mozemy porozmawiac - natomiast z wszelkimi pozostalymi osobami przebywajacymi na wyspie praktycznie sobie nie pogadamy - slyszymy tylko "VAMPIRE!! GET LOST CREATURE!!" i jedyna opcja w rozmowie to Goodbye... - zaopatrzenie klanow wampirow w czary i sprzet jest biedackie ze wzgledu na mala ilosc towaru... Przed Wampirem stoi rowniez zamknieta droga przez standadowy watek glowny. Jedynym ukoczeniem watku glownego jest dzialanie na wlasna reke - sprowadza sie ono praktycznie kilku czynnosci: zabicia Viveka, zrobienia wrathguard'a, odnalezienia mlota oraz miecza i udanie sie z tym wszystkim od razu do Wielkiego Zlego... jednym slowem, wampiry zostaly potraktowane po macoszemu...
Trollf [ ]
Long -> adres przeciez jest w stopce na stronie... :-]
Long [ Generaďż˝ ]
Trollf --> Sorry, nie zauważyłem...
Long [ Generaďż˝ ]
Trollf --> Oto stopka: Morrowind and The Elder Scrolls © 2002 Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company. All Rights Reserved. Page content and design (2002) Andrzej -Trollf- Fryska. Hosting provided by Proterians. Może ja czegoś nie dostrzegam, ale gdzie w tym jest adres?
Trollf [ ]
Long -> ZeniMax, Trollf oraz Proterians sa lekko podswietlone, jak najedziesz kursorem nad kazde z nich to podswietla sie troche bardziej :-) Musisz sie przyzwyczaic, bo ja nie potrafie robic stron, gdzie mail ma wielkosc pol ekranu... ;-))
Trollf [ ]
po prostu to sa aktywne linki, kliknij na Trollf i bedziesz wiedzial co dalej... ;-)
Long [ Generaďż˝ ]
Trollf --> Sprytne... :]
AQA [ Pani Jeziora ]
Long---> jak juz się uporasz z podświetlaniem, to odbierz pocztę :)
Long [ Generaďż˝ ]
AQA --> Odebrałem :) Re w drodze.
wampirusek [ Legionista ]
Gdzie jest ten Creeper, u ktorego można sprzedawać te drogie przedmioty? (poprzedni wątek)
Bodziu [ Lord Ironfist ]
wampirusek --> W Calderze !!! :))
Bodziu [ Lord Ironfist ]
wampirusek --> I nie drogie tylko do 5000 i kasa mu sie odnawia po 24h :))
DarkStar [ PowerUser ]
Zamiast kminic z tym Creeperem nie lepiej wgrac moda z jakims fajnym kupcem? Na to samo wychodzi.
Long [ Generaďż˝ ]
DarkStar --> Ale z samym Creeperem jest bardziej "purytańsko", a i tak zrobienie wielkich pieniędzy nie jest w TESM trudne :)
DarkStar [ PowerUser ]
No tak tylko po co sie meczyc:) W twojej private tower nie ma przypadkiem handlarzy?:P
Kmineq0000 [ Pretorianin ]
Któryś z modów które mam daje mozliwosc podrużowania przez drzwi ( wchodzisz i jestes w innym mieście) Jest kilka, kilkanascie takich miejsc gdzie sa te wrota a w jednym z nich (miasto na duzej wyspie - północny wschod) przenosi cie portal (drzwi) do domu gdzie jest kupiec który weźmie od ciebie wszystko i ma 49.999.999 goldenków które regenerują sie co dziennie :)))) Jeśli tak bardzo pragniecie kasy, bogactwa, rozpusty, rozrzutnosci, swobody to naladujcie sobie gwiazde duszą Sainta, obraźcie goscia, opylcie gwiazde (dla większego efektu położylem stary dysk na myszke tak aby podnosil kase sprzedania przez 15 - 20 min. - mam mercantile 100), a potem dajcie w łape mu tak aby miał was na 100 i kupcie od niego gwiazde z 1\4 tego co dostaliscie ze sprzedazy...nazwe moda później zapodam bo musze poszukać ale zciągany byl z https://www.morrowindfiles.com
Kmineq0000 [ Pretorianin ]
... a tak na marginesie - co to są te stopnie użytkowników w GRY - ONLINE i czemu one służą???
Riviir-Black-Flower [ Pretorianin ]
Kmineq0000--->o stopniach poczytaj w help/faq na tej stronie
Long [ Generaďż˝ ]
DarkStar --> Owszem, w PTB są handlarze, ale kasy mają niewiele - z resztą ich obecność odkryłem dopiero w chwili, gdy już więcej gotówki i tak nie potrzebowałem :) Handel i tak nie nalezy do moich ulubionych zajęć - kolekcjonerstwo - to jest to! A dużych pieniędzy i tak nie ma na co wydawać (z wyjątkiem treningów). Jakby to kogoś jednak interesowało, to istnieje mod - "Creeper Gold" - który daje mu 500K.
darkomen2 [ Konsul ]
To moze jest i mod ktory wyswietla napisik "Wygrales gre gratulacje". Po co sie meczyc i grywac w rpg jak sie wszystko obchodzi bokiem :)
Long [ Generaďż˝ ]
darkomen2 --> A kto powiedział, że z ułatwiaczy trzeba korzystać? Lub, że mody służą wyłącznie "do obchodzenia bokiem" i ułatwiania? No ale jeśli chcesz, to mod wyświetlający napisik "Wygrales gre gratulacje" można zrobić choćby zaraz :P - tylko właśnie: po co?
Long [ Generaďż˝ ]
WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Z OKAZJI DNIA NIEPODLEGŁOŚCI!
ThePunisher [ Chor��y ]
do czego sluzy daedric shrine amulet???? pomocy ;) znalazlem go , myslalem ze mozna duzo enchant do niego wladowac a tam tylko 15 ;(
Khraan [ Legionista ]
ThePunisher: Zaloz go :) Tylko przygotuj sie na walke.
-=:SS][Chrome:=- [ Junior ]
a ja mam pytanie z innej beczki gdzie mozna znaleść gostka trenujacego enchant na 100 ?? i jak mozna zrobic item o stałym dzilalaniu ??? ps sorki zaspam ale przekopywac sie przez tyle watkow to ponad moje siły :>
AQA [ Pani Jeziora ]
SS][Chrome ---> tu masz mapę do trenera enchanta na 100: Indoranyon, to twierdza, więc przygotuj się na różne niespodzianki; Koleżka nazywa się Qqrwynn i .... przyjemny nie będzie (wyśle od razu na Ciebie Bonewalkera, z daleka; koleś stoi na półce skalnej:))) Trzeba na niego rzucic czar Calm Humanoid (wtedy sie uspokoi), a potem opcją Persuasion podnieśc jego "dyspozycję" wobec Ciebie maksymalnie wysoko. Wtedy dopiero będzie Cię trenował :) Qqrwynn'a łatwo możesz zabić, niechcący, szczególnie dlatego, że sam Cię pierwszy zaatakuje. Więc zasejwuj przed wejściem do twierdzy.
AQA [ Pani Jeziora ]
A stałe działanie (constant) możesz uzyskac tylko z Grand Soul Gema z duszą Golden Saint'a albo Ascended Sleeper'a. Odnośnie mapki: trochę niżej od Indoranyon'u jest Tel Aruhn (to tak, dla orientacji:)) Jeśli nie wiesz, jak się tam dostać, to polecam drogę wodną: statek z Sadrith Mora do Tel Mora, a potem do Tel Aruhn (to, jeśli nie masz chodzenia po wodzie i nie lubisz kręcić się po mapie :)))
-=:SS][Chrome:=- [ Junior ]
wielkie dzieki ide teraz zapolowac na daedry :> a do gostka juz zmierzam :> bieg thx :> 4 all :>
R_O_D [ Chor��y ]
Ja chciałbym ponowic swe pytanie czy savy z angielskiej wersji będą chodzic w PL HMMMMMMMMMMMM
Riviir-Black-Flower [ Pretorianin ]
Saved games now know which language they are and the Save and Load menus will not display saves that do not match the current language. to fragment opisu patha ktoregos z nowszych, wraznie wskazuje ze jesli nie bedzie sie zgadzac jezyk gry w ktorej sejw zostanie popelniony z jezykiem gry w ktorej chcemy go odczytac nie zostanie on wyswietlony.
Trollf [ ]
Potwierdzam. Mialem okazje sprawdzic dzialanie sejwow z dwoch roznych wersji jezykowych. Nie byly one kompatybilne. Tak wiec sejwy z wersji angielskiej nie beda dzialac w wersji polskiej i na odwrot.
Bodziu [ Lord Ironfist ]
Trollf --> Zz dużo nie mów !!! A za karę Cię poszczuję --->>>
Bodziu [ Lord Ironfist ]
Trollf --> Na dodatek powiem ze chodzi mi troche szybciej dla przykłady w Balmorze miałem coś około 20 fps a teraz mam 30. No i na mapie lokalnej można umieszczać opisy :)) (patrz obrazek obok !)
Riviir-Black-Flower [ Pretorianin ]
ciekawi mnie czy inni maja takie samo odczucia odnosnie morrowinda co ja. mianowicie najbardziej w tej gierce mierzi mnie fakt ze jest cos takiego jak glass armor wygladajacy dosc futurystycznie.nadaje to grze specyficzny klimat ale moim zdaniem zlodziej specjalizujacy sie w zbroi lekkiej powinien nosic skorzane oslony. bo ex prowadzony przeze mnie bohater, khajit, zlodziej w szklanej zbroi wygladal jak choinka na boze narodzenie nieprzystrojona.oczywiscie dla postaci pokroju nordic/fighter takie problemy sa obce bo taka postac wyglada we wszelkim armorze naprawde groznie ale do zlodziei zwlaszcza nie pasuje mi to.zlodziej powinien sie poruszac w lekkiej, nie krepujacej ruchy zbroi a tutaj takie szkielko i to zielone;).
Riviir-Black-Flower [ Pretorianin ]
a i sorki ze niegramatycznie ale mi sie spieszy troszke
ThePunisher [ Chor��y ]
bodek skad zes zaSSsal ? :>
ThePunisher [ Chor��y ]
kto wie gdzie znalezc daedric buciki i klate?
Bodziu [ Lord Ironfist ]
Powiem Wam szczerze ze jestem mile zaskoczony, nie z powodu jakichs tam wodotrysków (jeszcze nawet ich nie sprawdziłem) ale wydajności i szybkości ! Nie sądziłem ze tę grę można jeszcze przyspieszyć ? A jednak zastosowano jakieś lepsze buforowanie, tzn jesli byłem wczesniej w jakims budynku wychodze i ide gdzies indziej potem wracam to juz sie nie ładuje odnowa wczytuje z bufora, trwa to błyskawicznie ! Inna sprawa dotyczy fps, mimo iz mam 20 kilka to działa tak jakby płynniej nie trnie sie co chwilę :)) Zdecydowana poprawa ! To wszystko wpływa naprawdę super przyjemnie na samą grę ! Oczywiście przy włączonym: "DontThreadLoad=1" w Morrowind.ini (version 1.3.1029) :)) No i jeszcze jedna - jakże istotna jak dla mnie - zmiana, a mianowicie są odzielnie wydzielone zadania (Quests) w dzienniku (Journal) te nie wykonane, co nie ukrywam jest cholernym udogodnieniem (patrzcie obrazek) :))
Bodziu [ Lord Ironfist ]
ThePunisher --> Nie ja tylko kumpel, on ma dojscie ja nie :((
ThePunisher [ Chor��y ]
hmmm ale ty jooz masz... to mooglbys mi wrzoocic w jakas noc na server?
Bodziu [ Lord Ironfist ]
ThePunisher --> I haven't access to i-net :((
dakota12 [ Ponury Milczek ]
potwierdzam to co powiedział Bodziu ----> gra faktycznie chodzi płynniej, aż sięzdziwiłem .... sprzęt mam raczej nie najnowszy i granie w Morro było troszkę męczoące ... zainstalowałem wczoraj Tribunala i niespodzianka ...:) a co do Questów to super ---> wreszcie można się w tym wszystkim połapać :)
dakota12 [ Ponury Milczek ]
aaa i przepraszam za otrografy, spieszyłem się z pisaniem a jak się spieszę to robię takie byki :(
Trollf [ ]
Bodziu -> wyslij mi Trybunala mailem. Przez nasze modemy to moze na gwiazdke sie przepcha... ;-))) no i napisz kiedy sie zgubisz w tych (wg zapowiedzi) epickich podziemiach :-]
Bodziu [ Lord Ironfist ]
Trollf --> OK ;-DDDD A co do epickich podziemi to jestem ciekawy, ale sam Tribunal ESM ma tylko 4Mb no BSA już trochę więcej (~70MB) :)))) Tak też nie wiem kiedy do nich dotrę i gdzie są bo edytorem to nie mogę znaleźć :((
ThePunisher [ Chor��y ]
bardzo bym prosil o podanie linkoow ew. skad sciagal ktos tribunala.... na gg albo na forum ( o ile mozna) albo jakby kto byl chetny to mooj server caly dzien stoi....
dakota12 [ Ponury Milczek ]
ThePunisher ----> szybkie masz łącze ? bo mogę pomyśleć nad, teotretycznie i w celach edukacyjnych, wrzuceniem ..
twostupiddogs [ Generaďż˝ ]
btw. czy was też to wkurza, o ile korzystacie z takiej broni, że kusza strzela jak karabin maszynowy, a łuk jest 2-3 raza wolnijeszy od niej. Ktoś wie, czy to poprawiono w The Tribunal?
ThePunisher [ Chor��y ]
uhmmm nie za bardzo szybkie...sdi , ale przez noc jestem pewien ze by sie wrzucilo
Puynny [ Generaďż˝ ]
dakota12 -> odbierz maila jesli mozesz ok? :)
dakota12 [ Ponury Milczek ]
ThePunisher ---> problem w tym że ja na noc koma nie mam jak włączonego zostawić :( .... Puynny ---> :)
bone_man [ Powered by ATI ]
ei przepraszam, jezeli byl juz taki post, ale czy wiecie ze juz mozna dostac ,,przegrywana wersje,, czyt. pirata Tribunal'a niemoge sie doczekac, az go dostane ;)))
Zbrojny [ Legionista ]
Jesli mi ktos poda konkretnie skad sciagnac tribunala to moge postawic ftp'a i 'rozpowszechniac'. Oczywiscie w celach edukacyjnych tylko.
Bodziu [ Lord Ironfist ]
No to czas na garść nowych wiadomości o Tribunale ! Powiem szczerze jestem mile zaskoczony !!! Znalazłem miasto Mournhold jest naprawdę super, różni sie od tych normalnych :))
Bodziu [ Lord Ironfist ]
Specyfika tego miasta jest takla iż nie można używać w nim magii :)) W koncu to: City of Light, City of Magic !
Bodziu [ Lord Ironfist ]
Jako iż jest to dodatkowa lokacja (naprawdę duża) są tam też nowe rozwiązania dla przykładu: - zamówić sobie zbroję, wystarczy tylko spełnić pewne wymagania
Bodziu [ Lord Ironfist ]
- jak i kupic pewne artefakty typu Lord's Mail (za jedyne 30000 ;-))
Bodziu [ Lord Ironfist ]
- kupić szczura tragarza co bedzie dźwigał cięzary (czyżby nawiazanie do konia z Daggerfall'a ??? :)) jak i jakiegoś dodatkowego zwierzaka, nie doszedłem co prawda do czego on ma mi posłużyć ? Może w walce sie przyda :))
Bodziu [ Lord Ironfist ]
Są też nowe potworki: - Gobliny
Bodziu [ Lord Ironfist ]
a jaką mają fajną broń całkiem niezła :))
Bodziu [ Lord Ironfist ]
- Durzogi
Bodziu [ Lord Ironfist ]
- czy Black Dart Gang (faktycznie czarni ;-))
Bodziu [ Lord Ironfist ]
Na zakończenie, powiem tyle iz wrodzy są naprawdę wysoko poziomowi i zadają dość szybko poważne rany, ale do zabicia ich nie ma az takiego trudu przy jednym natomiast jak wyskoczy na nas dwóch czy trzech np. Goblinów to życzę powodzenia :)) Jak sie dostać do owego miasta - Wam nie powiem gdyż stracilibyście satysfakcje! Jest w tym miescie fajny gostek ma 8000 :)) No i z miasta poza potężnymi kanałami, są jeszcze fajne miejsca, jak: Bamz-Amschend czy Norenden-dur :))) pozdrawiam
Saladin [ Legionista ]
Mam 3 pytania 1.Gdzie jes książka "Progres of Truth" (quest dla Blades).Mehra Milo mówi że mogę ją kupić , gdzie?Czy w Jobasha's Rare Books ? Wcześniej okradłem tego gościa i nie wiem gdzie wyrzuciłem fanty.Milo mówiła że książka jest również w jakieś sekretnej bibliotece nie mogę jej znaleść. 2.Gdzie jest Alof the Easterner (quest dla Eydis Fire-Eye) nie mogę znaleść jego farmy. 3.Gdzie można kupić jakieś dobre przedmioty.
ThePunisher [ Chor��y ]
jak sie uzywa wraithguarda? ;P
Trollf [ ]
normalnie :-] zakladasz na siebie - wraithguard to rekawica
Trollf [ ]
Saladin -> Alof'a znajdziesz pod ponizszym linkiem ;-) (jest tam rowniez mapka jak trafic)
ThePunisher [ Chor��y ]
no ta ale mozna podobno 2 bronie miec a nie wiem jak
Kmineq0000 [ Pretorianin ]
Bodziu -> gości z kasą nie brakuje ... znalazłem syna co kupuje wszystko i ma 49.999.999 goldenków. Co to jest to Lord's Mail ?
Kmineq0000 [ Pretorianin ]
Trzeba mi znaleźć Sul-matuul'a bo jestem wykonujący Third trial ... Tak sie złożyło że panienka mi nie powiedziala gdzie on jest (pinda głupia) morzecie mnie poinformować?Z dołu THX :)
Kmineq0000 [ Pretorianin ]
Zauważyłem pewną bardzo przyjemną rzecz ... mianowicie po zainstalowaniu Win XP gra chodzi mi 2x lepiej...nie musze juz patrzec sie w ziemie dla zwiekszenia plynnosci, podnioslem sobie rozdzielczosc i dystans i jestem pod wrazeniem ... chodzi slicznie :)))))
Kmineq0000 [ Pretorianin ]
Co do fajnego modu o krórym wspominalem to chyba archmagetower... Mozna go zakobzić z v
Drackula [ Bloody Rider ]
a to tak tla tych mniej zorientowanych o wampirach jesli juz o nich mowa ;) Vampire Information 30 August 2002 It is possible to become a vampire within the game, opening up to 11 new quests and receiving some nice bonuses to your character as well. Vampirism is considered a disease, and all you have to do to catch it is to be bitten by a vampire. Each time a vampire bites/hits you, you have a small chance of catching the disease. If you are immune to disease, you won't be able to become a vampire this way (unconfirmed reports indicate that you can actually become a vampire even if immune to disease). Once you catch it, you can cure yourself anytime within three days of being bitten by a regular Cure Disease spell or scroll. After the three days, however, when you wake up you will be a full fledged vampire. You receive a number of bonuses to your Attributes and Skills and other abilities when becoming a vampire, depending on which clan you are in. Your clan will be in the same bloodline as the vampire that bit you. 1. +20 to Strength, Willpower, and Speed 2. +30 to Sneak, Athletics, Acrobatics, Hand-to-Hand, Unarmored, Mysticism, Illusion, and Destruction 3. Immune to Paralysis and Common Disease 4. +50% Resistance to Normal Weapons 5. Vampire Touch spell, absorb health 6. Damage to sunlight 7. Levitate spell, long lasting, low cost 8. Berne Clan: +20 to Agility, additional +20 to Sneak, Unarmored, and Hand-to-Hand. 9. Aundae Clan: +20 to Short Blade, additional +20 to Willpower, Mysticism, and Destruction 10. Quarra Clan: +20 Blunt Weapon, additional +20 to Strength, Hand-to-Hand, and Heavy Armour There is a downside, of course, to becoming a vampire to offset this lengthy bonus list. You do not regenerate health when you sleep (though fatigue and mana are unaffected). The only way to regain health is via the Vampire Touch spell you receive. Also, being a vampire and all, very few people will want to talk with you. Besides the Mage and Telvanni Guilds, everyone else will either shun you, or worse, try to kill you (including fast travel). Of course, this might ruin a good portion of the game for some people, so be wary of the disadvantages before committing to vampirism. Fortunately, there is a cure, though obscure and difficult to find, but once you take it you cannot become a vampire ever again. Includes Contributions from Richard Hermerding. Vampire Clans 30 August 2002 There are three clans, or bloodlines, of Vampires that you can be in the game: Berne, Audae, or Quarra. The clan you belong to depends solely on which clan the vampire that bit you belonged to. Though all vampires belong to one of the three bloodlines, there are 5 vampires that operate independantly of the clans. Berne Clan This clan is led by Raxle Berne found in the dwemer ruins of Galom Daeus (West of Tel Urivith, NorthWest of the Erabenisum camp). Other Berne vampires can be found in the Raviro Ancestral Tomb (West of Molag Mar), the Othrelas Ancestral Tomb (North of Vivec), and the Andrethi Ancestral Tomb (West of Balmora). Four of the five independant Vampires also of the Berne bloodline and include: Marara in the Drethan Ancestral Tomb (far South of Dagon Fel at the South end of the island), Merta in the Reloth Ancestral Tomb (West of Maar Gan and East/North of Gnisis), Irarak in the Ginith Ancestral Tomb (NorthWest of Gnisis), and Calvario in the Nerano Ancestral Tomb (just West of Balmora). Aundae Clan The Aundae clan is led by Dhaunayne Aundae, found in the Ashmelech Tomb (on the medium sized island far SouthWest of Dagon Fel). Other Aundae lairs include the Sarethi Ancestral Tomb (NorthWest of Dagon Fel), the Dulo Ancestral Tomb (West of Tel Uvirith), and the Aralen Ancestral Tomb (South of the Zainab Camp). Quarra Clan The Quarra clan is led by Volrine Quarra, found in the Dwemer ruins of Druscashti (East of Khuul). Other Quarra vampires can be found in the Serano Ancestral Tomb (West of Tel Uvirith), and the Hleran Ancestral Tomb (West of Ald'ruhn). The last independant vampire, Mastrius, is of the Quarra bloodline and can be found in the Salvel Ancestral Tomb (a ways NorthWest of the Zainab camp, SouthWest of the Cavern of the Incarnate, just inside the Ghostfence region). Each clan has three quests which are offered only to its members. There are also 8 general quests open to members of any bloodline. Thus, you are limited to 11 of the possible 17 vampire quests in the game. Berne: Quarra Vampire Blood 5 September 2002 The Berne clan leader, Raxle Berne, in the Dwemer Observatory Galom Daeus, will ask you to retrieve for him a potion of Quarra Vampire blood that the clan leader Volrina Quarra draws her power from. Volrina can be found in Dwemer ruins of Druscashti, East of Khuul in the mountains. Unless you are quite powerful, you may not be able to fight the powerful vampires in the Quarra lair, so resort to sneaking if required. The blood potion can be found in a locked keg (Volrina has the key if you cannot pick the lock). Return to Raxle with the potion to receive access to two of the clan's vendors in the ruins (Arenara and Germia). Berne: Kill Merta 5 September 2002 The Berne clan leader, Raxle Berne, in the Dwemer Observatory Galom Daeus, will ask you to kill the vampire Merta who left the clan. Merta can be found in the Reloth Ancestral Tomb West of Mar Gaan (SouthEast of Khuul). The tomb is small and Merta can be found at the end. Return to Raxle when Merta is dead to receive a recall spell that teleports you back to Galom Daeus. Berne: Kill 12 Vampires 5 September 2002 The Berne clan leader, Raxle Berne, in the Dwemer Observatory Galom Daeus, will ask you to kill several 'worthless' vampires belonging to the Quarra and Aundae clans. Raxle will not give you explicit vampires to kill, but merely request that you return to him once you've dispatched at least 12 vampires. You can kill any vampires you you found in the Druscashti ruins that you visited previously. Lower-level vampires can also be found in the Dulo Ancestral Tomb, West of Tel Uvirith, and other places (see Vampire Clans for more vampire locations). Assumably, any Quarra or Aundae vampires you killed previous to receiving this quest are also counted. Return to Raxle when Merta is dead to receive permission to heal yourself using the clan's cattle (via the Vampire Touch spell). Just be sure not to actually kill any of them. This is the last Benre specific quest you receive from Raxle. Aundae: Find Dhaunayne's Son 5 September 2002 The Aundae clan leader, Dhaunayne Aundae, in bottom of Ashmelech (a levitate spell comes in use here), will ask you to find out what happened to her son which she had before she became a Vampire. She gives you a signet ring with her family crest to aid you in your search, and tells you that you should start in Sadrith Mora. Head to the Mages Guild in town and talk to Tusamircil. He will recognize the ring as the same one worn by Sinyaramen. Tusamircil suggests that you deliver a potion that he ordered to help to get him to talk to you. Though Tusemircil doesn't actually know the location of Sinyaramen, Iniel in the guild does, telling you that she has seen the crested ring at the Gateway Inn in town. Sinyaramen can be found on the second floor of the inn and won't talk to you without the potion you are delivering to him. Speak to him about the crest, 'killed by your kind', and 'Vilandon'. It turns out that Vilandon, Aundae's son, was Sinyaramen's grandfather. Vilandon was a vampire hunter and was eventually killed by the Vampire Kjeld. Return to Dhaunayne with this information who will promptly order the death of Kjeld. Kjeld is a Quarra vampire found on the upper level of the clan's headquarters in Druscashti, East of Khuul. Return to Dhaunayne when Kjeld is dead to receive access to the clan's services (Mororurg and Gladroon vendors). Aundae: Kill Vampire Hunter 5 September 2002 The Aundae clan leader, Dhaunayne Aundae, in bottom of Ashmelech (a levitate spell comes in use here), will ask you to kill a vampire hunter who has been exploring Ashmelech. Although you are given no name, you are told that the hunter lives in Ald'ruhn. Also, you are told explicitly to kill him in broad daylight with witnesses to provide an example to others. Travel to Ald'ruhn and ask around the Mages Guild to learn that the hunter is Ano Vando and is actually walking near the Mages Guild carrying an Ebony Shield. Be sure to kill him during the day and that someone is nearby. When you are successful, you will recieve a journal entry. Return to Dhaunayne when Vando is dead to receive an amulet which will Recall you to the clan's headquarters. Note that although Vando's equipment is quite powerful, don't try to use it while a Vampire as the items will 'not like you you'. Aundae: Kill 12 Vampires 5 September 2002 The Aundae clan leader, Dhaunayne Aundae, in bottom of Ashmelech (a levitate spell comes in use here), will ask you to kill any 12 vampires from the other clans, Quarra or Berne. See Vampire Clans for some vampire locations. Any vampires that you killed previously to receiving the quest should still count towards the 12. Return to Dhaunayne once you've killed 12 Vampires to receive permission to use Vampire Touch on the clan's cattle to heal yourself (just don't kill them). Quarra: Kill Irarak 5 September 2002 The Quarra clan leader, Volrina Quarra, in bottom of Druscashti, will ask you to kill the Vampire Irarak who has set himself up as a god. Irarak can be found in the Ginith Ancestral Tomb SouthWest from Ald Velothi. The tomb is small and you should quickly find Irarak inside. You won't actually be attacked immediately and can chat with Irarak and 4 of his 'followers'. You now have a choice whether to kill him or let him bribe you. If you follow the bribe route, you'll be 1000 gold richer but will be kicked out of the clan once you return to Volrina, so this is obviously not the reccommended route. Return to Volrina once Irarak is dead to receive access to the clan's services (Areas and Kjeld). Quarra: Ingrediant Hunt 5 September 2002 The Quarra clan leader, Volrina Quarra, in bottom of Druscashti, will ask you to retrieve for her a number of ingrediants for making some magical amulets with. The list includes: · 5 Extravagent Sapphire Amulets · 2 Void Salts · 1 Daedra Heart · 1 Ectoplasm · 1 Vampire Dust · 1 Skull Unfortunately, most of the items are rather rare and difficult to get, though you may already have a number of them in whatever hoard you keep. The amulets can be found in a number of places, including crates in smuggler's caves (levelled loot so they are random), such as the cave Yasamsi near Hla Oad. Cienne Sintieve (alchemist in Ald'ruhn), Minar Arobar (Manor District in Ald'ruhn), and Domesea Sarethi (Manor District in Ald'ruhn) also have amulets you can 'borrow' if you are skilled enough. The four ingrediants are slightly easier to get by visiting Telvanni and Mage Guild alchemy vendors. You may have to visit several to find them all. The skull can be found in a great number of places if you just look for them, including the Caldera Mages Guild, or outside the Arano Ancestral Tomb near Tel Branora. Return to Volrina once you have all the items to receive one of her older amulets, allowing you to recall to the clan's headquarters at will. Quarra: Kill 12 Vampires 5 September 2002 The Quarra clan leader, Volrina Quarra, in bottom of Druscashti, will ask you to kill any 12 vampires from the other clans, Aundae or Berne. See Vampire Clans for some vampire locations. Any vampires that you killed previously to receiving the quest should still count towards the 12. Return to Volrina once you've killed 12 Vampires to receive permission to use Vampire Touch on the clan's cattle to heal yourself (just don't kill them). Sanvyn Llethri 5 September 2002 If you ask around Ald'ruhn for rumours (such as in the Mages Guild) you'll learn that Sanvyn Llethri, in the Llethri Manor in the Manor District, wishes to become a vampire. First, speak to Sanvyn's mother, Fathasa, who will be one of the few regular people that will tolerate speaking with you. Fathasa will say that her son thinks that vampirism is the way to achieve power and respect and that she wishes for you to tell him otherwise. Speak with Sanvyn, just down the hall, using the topic submit myself. Choose the responses You are a foolish boy, You are a ridiculus young man, Stupid child, You are too weak to be a vampire, and You know nothing. Each insult will lower his disposition and increase his option to fight, so by the last insult he will most likely attack you. If you are so charming that he does not attack, just taunt him until he does. At this point, you should remember his mother's words and actually let the boy win...yes, I know this will be hard and contrary to most people's instinct, but don't fight back (if you're a powerful character, you just might kill him in one blow). Once your health has been halved, Sanvyn will declare himself the winner, deciding that his opinion about vampires was indeed wrong. Return to Fathasa to receive a magic ring (protects against fire). Kill Marara 5 September 2002 Ask around Tel Mora for rumours to learn that a powerful vampire has been killing people lately. Find Marara in the Drethan Ancestral Tomb SouthWest of Ald Daedroth to learn more. It seems that his vampire has become tired of life (or death, or un-life, or whatever) which explains her recent of murders. In order to end it all, she wishes to be killed by one of her own kind....which would be you. At her death, you'll receive the useful Ring of Marara Help Mastrius 5 September 2002 You may come across the vampire Mastrius in the Salvel Ancestral Tomb inside the Ghostfence during your travels. Speak to him to learn that he was imprisoned to the tomb by the god Azura and that he may have found a way to escape. Mastrius will ask you to bring him the artifact shield Spellbreaker, and a Daedra's Heart. The heart is the easy part most Daedra or Alchemy shops will have one. The Spellbreaker is a more difficult journey to undertake and can be found in the Dwemer ruins of Bthuand, out in the middle of nowhere, far West of Tel Mora (North West from the Cavern of the Incarnate). The shield can be found behind some stones at the inner section of the ruins. You will also find a Daedra here who might yield you a heart if you can convince it so. Return to Mastrius with the shield and heart and he'll ask you for one more favour...the strength to break the binding spell. Agree and he'll absorb half of your health and stamina...and then attack you. Whatever happened to honor amoung vampires? Once you kill him his full suit of Ebony armour, along with the Spellbreaker, are yours. Kill Shashev 5 September 2002 Speak with Sirilonwe in the Mages Guild in Vivec, Foreign Quarter Plaza, and mention someone killed. Sirilonwe will ask you to kill the rival Vampire Shashev in Ald'ruhn's Ald-Skar Inn and bring back his key. Kill Shashev and take anything you care to from his corpse, including the key and a nice magical ring. Return to Sirilonwe with Shashev's key (you get to keep anything you found on Shashev). Find Vampire Dust 5 September 2002 Speak with Sirilonwe in the Vivec Mages Guild once Shashev is dead to receive her next quest. She will ask you to retrieve three Vampire Dust to aid her in her research. The dust can be adequately found on dead Vampires, or the occasional Alchemy shop that has it in stock (Ald'ruhn Mages Guild, Sadrith Mora, and Tel Aruhn all have alchemists that carry it). Return to Sirilonwe with the three Vampire Dusts to receive an Amulet of Gem Feeding as a reward. Kill Rimintil 5 September 2002 Speak with Raven Omayn, the Mouth for Councilor Dratha, at the Telvanni Council House in Sadrith Mora. Omayn will ask you to kill Rimintil, found in the Central Tower of Tel Vos. Rimintil sports a good collection of Dwemer armour which you may wish to take. Return to Omayn once Rimintil is dead to receive a Flamemirror Robe. Steal Quarra Blood 5 September 2002 Speak with Raven Omayn, the Mouth for Councilor Dratha, at the Telvanni Council House in Sadrith Mora once you've killed Rimintil for him to receive his next quest. Omayn will ask you to steal a potion of Quarra Blood potion for him. If you've completed the related quest for Raxle Berne previously, you will know that Raxle will currently have the potion. Otherwise, the potion is still in a locked keg at the bottom of the Quarra headquarters in Druscashti, East of Khuul. Return to Omayn with the potion to receive a Flawed Dwemer Jinksword (just because it's flawed doesn't nessecarily mean its useless). Cure for Vampirisim 5 September 2002 You can talk with many people across Morrowind on the topic of vampirism, and vampirism cure to receive a wide variety of advice. You may also come across the rare book Vampires of Vvardenfell, Volume II in your travels or through a number of quests. Volume II has actually been banned by the Temple, explaining its rarity. If you don't have the book, seek out Skink-in-Tree's-Shade in the Mages Guild at Sadrith Mora, Estirdalin at the Balmora Mages Guild, or Smokey Morth at the Varo Tradehouse in Vos to learn more about it. Retrieving the book is actually a task that Skink will give you as part of the Mages Guild quests. The few copies that do exist can be found at (unconfirmed at the moment): 1. Jobasha's Rare Books, Vivec Waistworks (look for it on the top level, large green book) 2. Tribunal Temple Secret Library in Vivec 3. Mawia, a Wizard's lair SouthEast of Molag Mar 4. Odirniran?, East of Molag Mar 5. Vas, far West of Dagon Fel 6. Tel Vos' Central Tower 7. Galom Daeus, West of Tel Uvirith (in the Observatory) 8. Tureynulal, Kagrenac's Library, West of Dagoth Ur You may also find a much rarer document, The Private Papers of Galur Rithari, Buoyant Armiger, which can only be found in Galom Daeus and Tureynulal. Either source should spell out the steps required to be cured of the disease. You must first travel to the Daedric shrine at Bal Ur, North of Suran. Enter the shrine and inside speak with Derar Hlervu who will tell you to speak with the statue. The Statue, Bal, will ask you to travel to the cave Dubdilla (South of Vos) and kill Bal's daughter, Molag Grunda, and her atronach consort, Nomeg Gwai. Bal is apparently displeased about the company his daughter has been keeping (and you though your father was strict). Return to the shrine once the pair are dead and your Vampirism will be permanently cured. You will lose all the skills and attributes gained when you became a Vampire, and your character cannot become a vampire again.
dakota12 [ Ponury Milczek ]
Kmineq0000 ---> dziwne bo np. na XP chodzi 2 razy WOLNIEJ niz na 98se :) ThePunisher ----> a do dwóch broni jest modzik co sie zowie, o ilę się nie mylę, Dual Wield coś tam coś tam :)
ThePunisher [ Chor��y ]
sratatata jak ja mam rozpizdzic ten teges tymi kaegnac tools jezeli nie moge machac 2ma na raz?
dakota12 [ Ponury Milczek ]
Punisher ---> może tak po polsku napisz ....
ThePunisher [ Chor��y ]
no stoje przy sercu mam wraithguarda , i kaegnac tools i co teraz??/
Puynny [ Generaďż˝ ]
zakladam cichcem nowa czesc :)
Puynny [ Generaďż˝ ]
nowa:
dakota12 [ Ponury Milczek ]
Punisher ---> włącz na FTP-ie możliwość "resumowania" bo inaczej dupa będzie !!