GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

WASZE IDEALNE RPG--SYSTEM JAKI POWINIEN POWSTAĆ

08.11.2002
14:53
[1]

qbaszek [ Centurion ]

WASZE IDEALNE RPG--SYSTEM JAKI POWINIEN POWSTAĆ

CZEKAM NA WASZE POMYSŁY

Chciałbym stworzyć rpg, które będzie poło±czeniem tego co kochacie w rpg-ach. Zamierzam prowadzić ten w±tek (ale nie sam*) po to by każdy niezadowolony gracz mógł powiedzieć co go boli w danym systemie,jak powinien jego zdaniem wygl±dać idealny rpg.

*Nie chcę, aby ten w±tek był miejscem gdzie będ± londowały głupawe posty. Pomórzcie mi w jego prowadzeniu.

Rozwój wspólnego systemu będzie przebiegał następuj±co:

a) okre¶lenie realiów ( czas i miejsce akcji )
b) bohaterowie ( kim maj± być, jak powstaj± -- takrze BN-i )
c) mechanika ( to co zawsze zawodzi :) )
d) test-sesja ( pierwsza sesja, któr± trzeba będzie przeprowadzić w ¶ród niewtajemniczonych )

Co jakisz czas będziemy robić podsumowanie ( minimum co dwa tygodnie ) , na którym będziemy zatwierdzać, lub odrzucać propozycje. Potem propozycje będ± zkładane w cało¶ć i "JAK BOZIA DA" to stworzymy system idealny.

08.11.2002
15:03
[2]

Mastyl [ Legend ]

1. Czasy współczesne albo "lekko" futurystyczne, ale bez podróży kosmicznej, ufoludków i innych głupot. Po prostu technokratyczna ziemia a. d. 20xx. Ewentualnie cos co znamy z gry komputerowej "Arcanum" - mieszanina fantasy i wiktoriańskiej siermiężenj technik. Albo czysty XIX wiek- doba rewolucji przemysłowej i społecznej. 2. Powstają... normalnie, przez losowanie wspólczynnikow, ktorych powinna byc jak najmniejsza ilośc. Ale te wspolczynniki powinny miec realny wplyw na calosc rozgrywki - nie tylko walki. Dopuszczam tez wybor kilku ras, byle tych juz przyjetych do kanonu - krasnoludki, elfy, orki. Zadnych tam meduzołakow albo jaszczuroludzi! 3. Przede wszytskim brak sztywnego podzialu na profesje. Czemu magik nie mialby nosic zbroi plytowej? Poza tym umiejetnosci zdobywane wraz z ich uzywaniem, a nie po awansach na poziomy doswiadczenia. I dalej- brak jako takich poziomow doswiadczenia. 4. - ( moze byc na początek "Siedzicie w karczmie, co robicie? :) O to chodzilo?

08.11.2002
15:05
smile
[3]

Bullzeye_NEO [ Boodnock Saint ]

Mastyl --> Rzekłeś ! :)

08.11.2002
15:19
smile
[4]

Mysza [ ]

Coś co prowadzę od kilku lat... czyl luźne sesje, bez żadnych kostek, czysta narracja... akcja scenariuszy umiejscowiona jest w naszym świecie lub ew. w przeszłości (wszystko zależy od pomysłów lub sugestii graczy)... zaś podstawową rzeczą różniącą świat gry od naszego jest fakt, iż wszystkie legendy, podania, klechdy etc. mają swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości... tzn. istniał Smok Wawelski, Nibelungi, Grendel... na kanwie tych legend powstają scenariusze... tyle, że są o wiele mniej "bajkowe" niż pierwowzory... świetnie baśniowe klimaty sprawdzają się w scenariuszach mających akcję we współczesnym świecie... gracze w czasie sesji muszą czytać baśnie i legendy jako źródło informacji na temat tego z czym mają się zmierzyć... nigdy nie zapomnę udanej zresztą próby odnalezienia i obudzenia śpiących w grocie rycerzy we wrześniu 1939... :))))

08.11.2002
15:34
[5]

tygrysek [ behemot ]

dla mnie idealnym systemem jest warhammer narracyjny w klimacie dark fantasy z mojej strony wymyślanie, nowego systemu to zdublowanie tylko młotka

08.11.2002
16:47
[6]

Xelloss [ Senator ]

1. Futurystyczny świat przyszłości (ale nie za daleki). Może coś w stylu Deus EX. Można wybrać styl gry: styl Quake`a, styl cichy itp. Możliwość montowania wszczepów poprawiających współczynniki. 2. Hmm... no mają powstawać jak w RPGach. Losowanie współczynników: Celność, elektronika, skradanie się. Klasy: Informatyk, Cichy zabójca, Rambo :) itd. Bez krasnoludów i tego wsztstkiego. Tylko ludzie! 3. Jak to w RPGach. Tylko może bez rzutów kostkami.

08.11.2002
17:02
[7]

Xelloss [ Senator ]

O czym ja myślałem, jak pisałem posta :)? Oczywiście kostki mają być.

08.11.2002
18:07
smile
[8]

FPP MAN [ Pretorianin ]

Klimat zdecydowanie fantasy w przeszłości, bohaterowie np. assain, człowiek z lasu itp. poprostu coś orginalnego

08.11.2002
18:29
[9]

Szef Nazguli [ Zygfryd Czarny Kapturek ]

1.Wszystko po trochu.Niech kosmici napadaja na parowe poaciagi za pomocą śrutówek. 2.Ludzie zgadzam się z poprzednikiem,Haker,cihy zabójca,złodziej. 3.poziomy expa.można w kazdej chwili zmienić fach i specjalizwoać się w nim np.początkowy złodziej będzie profesjonlanym magiem 4.Nie mam pomysłu

08.11.2002
18:46
smile
[10]

FPP MAN [ Pretorianin ]

Szef Nazguli ----> To chyba z Władcy Pierścieni mojej ulubionej książki z której wątki też powinny się znaleźć!!!

09.11.2002
10:43
[11]

Johann [ Pretorianin ]

Xellos--> polecam system Cyberpunk 2020. Istnieje od wielu lat, po polsku tez, i jest w nim wszystko, o czym pisales. A poza tym --> co wy tak z tym losowaniem wspolczynnikow? O wiele sympatyczniejsze sa systemy, gdzie mamy pule punktow, ktore sami rozdzielamy miedzy cechy, umiejetnosci itp., tworzac DOKLADNIE taka postac jaka chcemy. (jak w systemie Vampire: the Masquerade i wiekszosci obecnie wydawanych na zachodzie sysytemow RPG)

09.11.2002
15:36
[12]

Antharis [ Inbred Dunedain ]

Jeśli dobrze zrozumiałem to mam napisać jaki system powinien dopiero powstać? Więc przede wszystkim powinien być darmowy. Bo nie wierzę, że będzie idealny i doskonały. A grałem już w tyle systemów, tyle z nich "przerobiłem dla siebie", że chyba nie da rady żeby coś zostało zrobione lepiej od początku. A więc musi być darmocha żeby ktoś zaczął grać :))) Proszę mojego posta nie brać do końca poważnie. :))))

09.11.2002
15:51
[13]

qbaszek [ Centurion ]

1. Moim zdaniem powinien to być świat średniowieczny, ale bez elementów fantasy. Bóg jako głowna religia i przeciwni jemu wyznawcy szatana. Jakieś zakony, szemrane sekty. Magia pod postacią obrzędów, żadnych tam fireballi itp. 2. Nie ma ściśle określonych profesji, ale powinni gracze opowiedzieć się za jedną ze stron (Bóg albo szatan). Rozwinięcie powinno polegać na tym, że rozwijane są cechy najczęściej używane. Bohater w każdej chwili może zmienić profesję i zdobywać nowe umiejętności. 3. Mechanika najprostsza z możliwych, określana systemem 100%. Umiejętności zdobywane są poprzez naukę od innych graczy lub BNów. 4. Pierwsza sesja powinna być przeprowadzona przez MG którzy pracują nad tą stroną wśród swoich graczy. Jak oni to zaakceptują to wtedy będzie można zająć się publikacją.

09.11.2002
15:58
[14]

Antharis [ Inbred Dunedain ]

EEE, do d.... . Niby bez profesji, a już i tak klasyfikujesz postacie na DOBRE/ZŁE. To ja już wolę podział na wojowników, kapłanów, złodziei itd... Cele życiowe łatwiej określić niż psychikę. Strasznie to ogranicza, to tak jak w klasycznym fantasy grać paladynem (a na 100 osób może z 5 to potrafi).

09.11.2002
16:07
[15]

Karl_o [ APOCALYPSE ]

Dla mnie połowa sukcesu to dobra fabuła.

09.11.2002
16:20
[16]

Mysza [ ]

Karl_o --> Dobry scenariusz to 95% sukcesu... system i mechanika to tylko dodatek... tło... szkielet...

09.11.2002
16:28
[17]

qbaszek [ Centurion ]

Antharis--> takie profesje jak wojownik, kapłan, złodziej, terz mają być, ale brak takich tam podrzegaczy, oprychów, zabijaków. Nikt tego nie narzuca, jestes tym na kogo się kreujesz

09.11.2002
16:42
[18]

Mysza [ ]

qbaszek --> Więc po prostu wprowadzić tylko klasy postaci... takie podstawowe jak wojownicy, kapłani, magowie i rzezimieszkowie... oraz bogaty wachlarz umiejętności dla każdej z nich... odpowiedni ich dobór oraz etos postaci wyszczególniony w opisie kształtowałyby coś w rodzaju profesji...

09.11.2002
16:44
[19]

Antharis [ Inbred Dunedain ]

qbaszek ---> Będą profesje? Dla mnie tym bardziej lipa, bez obrazy... Za najlepiej rozwiązany w temacie profesji uważam GURPS, dlatego, że tam profesji nie ma! O postaci świadczą tylko współczynniki cech i umiejętności, to, za kogo się będzie uważał gracz i jak bedzie postrzegany - jego sprawa. Tak samo nigdy nie mogłem zrozumieć takiego n.p. Warhammerowego podziału harakteru: praworządny-dobry-neutralny-zły-chaotyczny. Toż to wierutna bzdura! A gdzie haraktery mieszane, pośrednie - rycerze ze skazą czy też łotrowie z odrobiną sumienia? Ten system coś takiego wyklucza! Jeżeli 95% twoich uczynków jest złe - jesteś na 100% zły. Lipa i bezsens.

09.11.2002
16:47
[20]

Antharis [ Inbred Dunedain ]

A jeszcze nawiązując do profesji - najbardziej w życiu rozwaliło mnie podejście do tematu twórców Warhammera... 100coś czy dwieście profesji... Toż to żywcem przypomina bohaterów, pamiętacie może, taka planszóweczka, 'Magia i Miecz'. Mogli już spece od Warhammera każdej tej swojej 'profesji' nadać imię, potraktować ja jak pojedynczego bohatera, dorobić troszkę historii i gracze wcielaliby się w jakąś wtedy konkretną postać ze świata. Bardziej by to realistyczne było.

09.11.2002
16:52
[21]

Mysza [ ]

Antharis --> W pełni się z Tobą zgadzam... jednakoż takie rzeczy jak charakter postaci, czy NPC-ów (IMO totalna bzdura) zależy od przyjętej mechaniki i systemu... W takim DnD jest to rzecz dość ważna... ot choćby oddziaływanie czarów na okreslone istoty, czy też możliwość używania określonych przedmiotów... i chociaz jest to cholernie bezsensowne i sztuczne, wiele systemów cierpi na tą chorobę... dlatego cały czas będę powtarzał swoja opinię na ten temat... najlepszym systemem jest brak systemu...

09.11.2002
16:56
[22]

Mysza [ ]

Aha... zapomniałem o jednej rzeczy... wiele zależy od samych graczy... jeśli komuś zależy na dobrej zabawie i przeżyciu przygody to wystarczy mu skrawek kartki z imieniem i kilkoma informacjami o postaci... ale niestety wielu graczy, wychowanych na cRPG, DnD czy sławetnych Kryształach Czasu cierpi na syndrom statsiarza... liczą się kolejne poziomy, liczba ubitych bestii i coraz to potężniejsze magiczne zabawki... a nie o to tutaj chyba chodzi...

09.11.2002
16:58
smile
[23]

Antharis [ Inbred Dunedain ]

Mysza ---> Ano właśnie... w takim ADnD w miarę ładnie został załatwiony system harakteru... aspekt moralny i społeczny, dobry-neutralny-zły i praworządny-neutralny-zły... Kombinacja tych dwóch już jakoś łatwiej daje pogląd na złożoność harakteru... Jest to dobre, pod warunkiem że gracze nie wybierają sobie na chybił trafił harakteru, określają się jako taki a taki i grają... Według mnie każdy powinien olać te określenia i robić swoje. A taki MG (minus - musi być ciągle ten sam, żeby jak najlepszy mieć obraz danego gracza) określa jego harakter tylko do testów (najlepiej nawet nie mówiąc graczoi co mu po jego zachowaniu 'dopasował')

09.11.2002
17:10
[24]

Mysza [ ]

Antharis --> Ja nie miałem z tym wiekszego problemu, chociażby dlatego, że od kilkunastu lat jestem etatowym niemalże MG dla pewnej grupy znajomych... ostatnimi laty charakter postaci nie odgrywa już takiej roli w naszych sesjach... nie istnieje żadna mechanika, czyny graczy bezpośrednio wpływają na stosunek świata zewnętrznego do nich... zresztą za każdym razem są to praktycznie inne postacie (specyfika gry tego wymaga)... dawniej zaś, kiedy gralismy w oparciu o gotowe systemy, miałem specjalną kartkę, na której małymi oraz dużymi plusami i minusami zaznaczałem (w zależności od postępowania postaci i właśnie w aspekcie zarówno moralnym jak i społecznym) wahania ich "charakteru"... coś podobnego pojawiło się potem w (genialnym moim zdaniem) cRPGu "Arcanum"...

09.11.2002
17:27
[25]

Antharis [ Inbred Dunedain ]

Mysza ---> Pomysł z kartką, plusami i minusami - sam tak robiłem. to jedyny dobry sposób... Aż dziwne, że do tej pory nikt tego nie zawarł w mechanice żadnego gotowego systemu. Ja sam dawno już nie prowadziłem, kiedyś bywało często... czasami nie chciało mi się wyciągać żadnych papierów ani kostek, graczom też nie pozwalałem nic prawie mić za wyjątkiem karty ekwipunku i... grało się wspaniale. Nasuwa się konkluzja, że mechanika jest raczej dla graczy młodych (w sensie niedoświadczonych) oraz kiedy pojaw się konflikt między Mistrzem a Graczem... W pozostałych chwilach lepiej się gra bez niczego.

09.11.2002
18:11
[26]

Mysza [ ]

Antharis --> I znów nie mogę się nie zgodzić... :)) Jest rzeczą naturalną, że na początku gra się wyłącznie w oparciu o gotowe systemy i zgodnie z mechaniką... z czasem jednak współczynniki, obliczenia, porównania, rzucanie koścmi zaczynają przeszkadzać... bo nie da się ukryć, że tłumi to tok narracji... Wtedy powoli i sukcesywnie odchodzi się od wszelkich statystyk... na rzecz "czystej" gry... a po kilkunastu latach i przy stałych graczach ma się do nich (i nawzajem) pełne zaufanie... jest to najważniejsza rzecz przy tego typu prowadzeniu... dlatego sytuacje konfliktowe, które przydarzyły nam się w ciągu kilku lat grania "bezsystemowego" można policzyc na palcach jednej ręki... po tylu latach zna się doskonale psychikę, preferencje i mozliwości każdego gracza... i to jest podstawą kreacji świata i scenariusza oraz często gotowych postaci dla graczy...

09.11.2002
18:20
[27]

Antharis [ Inbred Dunedain ]

Mysza ---> No przecież właśnie to napisdałem tylko innymi słowami :((((

09.11.2002
18:21
smile
[28]

Mysza [ ]

Antharis --> Ale ja się z Tobą zgadzam... przeczytaj uważnie początek... :)))))

09.11.2002
18:29
smile
[29]

Antharis [ Inbred Dunedain ]

Mysza ---> Aaaaaa! No za szybko przeczytałem :-)))))))))) Podwójne zaprzeczenie mi gdzieś uciekło :-) A propos - to taki kawał był... Na międzynarodowym sympozjum lingwistycznym profesor się wypowiada: "We wszystkich językach na Ziemii podwójne zaprzeczenie wyraża akceptacje. Natomiast nie ma języka gdzie podwójna akceptacja byłaby zaprzeczeniem" Na to wstaje na sali Polak i mówi: "Dobra, dobra... " :-)))

09.11.2002
19:24
smile
[30]

Kurczak2 [ Legionista ]

System Diablo jest najlepszy. Przynajmniej jego zręcznościowa strona. Czy aby się nie pomyliłem

09.11.2002
19:35
[31]

Antharis [ Inbred Dunedain ]

Kurczak2 ---> Już mogłeś jakiś link rzucić gdzie to można obejrzeć... (Nie mówiąc już o jakichś dowodach dlaczego "jest najlepszy")

09.11.2002
19:44
[32]

darek_dragon [ 42 ]

1.fantasy z dużą ilością magii (Mam do tego sentyment... ^^") 2.postacie proste do stworzenia, możliwie jak najmniej współczynników (żeby nie było: "Pancerz duchowy? A czym to się różni od fizycznego? Kurcze no... zaraz to jeszcze ta magiczna zbroja... moment... ile to ja miałem na niej wtajemniczeń?" ) 3.prosta i niezawodna ^^ W końcu i tak nie o mechanikę w tym wszystkim chodzi... 4.może test-sesja PB GOLF? (Play By GOL Forum) ^-^

09.11.2002
20:05
[33]

Antharis [ Inbred Dunedain ]

darek_dragon ---> A mnie się wszystkie te fajerbole i łisze tak przejadły... Kiedy za to zobaczyłem magię w GURPS - o coś ciekawego... oczywiście jak się zrezygnuje z większości obliczeń, trochę ich tam jest :) Ale magia jest dosyć prościutka, niezbyt silna, choć jeśli z pomysłem zastosowana....

11.11.2002
12:10
smile
[34]

qbaszek [ Centurion ]

MOŻE ZAJMIEMY SIĘ NAJPIERW OPISANIEM ŚWIATA, CZYLI PUNKTEM 1.

11.11.2002
12:14
[35]

Shadowmage [ Master of Ghouls ]

1. fantasy - ale magia nie odgrywa znaczacej roli, raczej wspomaganie. Co do reszty to trzeba sie powaznie zastanowić. Szczególnie nad mechaniką, bo ta to zawsze największy klopot. Zawsze trzeba znaleź kompromis między realnoscią a grywalnościa.

11.11.2002
17:53
[36]

qbaszek [ Centurion ]

Może ktoś jeszcze ma jakieś propozycje?

12.11.2002
08:20
[37]

TzymischePL [ Senator ]

Daj sobie spokoj. Cos takiego jak idealne RPG nie istnieje. Kazdy chce miec inny swiat, inna mechanike i wszystko inne. Z drugiej zas strony drugiego GURPS'a nie warto robic. BO po co wywazac otwarte drzwi???? Zycze powodzenia.

12.11.2002
10:36
[38]

qbaszek [ Centurion ]

TzymischePL --> Ja chce stworzyc system, który bedzie odpowiadal obywatelom GOL-a (a przynajmniej duzej czesci). Bedzie to produkt nie masowy, tylko sztuka dla sztuki. Ocene zostawimy tym, którzy w to zagraja

12.11.2002
15:36
[39]

TzymischePL [ Senator ]

qbaszek ----> swietnie. Tylko ze jak narazie nic z tego nie wychodzi. Wpisalo sie kilka osob ze skrajnie roznymi opiniami i pomyslami. IMHO - Jest to porywanie sie z motyka na slonce... Zycze powodzenia. :D

13.11.2002
12:05
[40]

qbaszek [ Centurion ]

TzymischePL --> przykro mi ze jestes czlowiekiem malek wiary, ale dzieki Jezeli nie macie ochoty na pomoc w tym watku to spox--przejechalem sie na was PRZYKRO MI :(:(:(:(:(

14.11.2002
08:00
[41]

TzymischePL [ Senator ]

qbaszek--------- | | | V Nie jestem czlowiekiem malej wiary, ale po prostu juz kiedys probowealem czegos takiego, na znacznie mniejszej spolecznosci. I po prostu z doswiadczenia wiem, ze jest to baaaaaaaardzo trudne do wykonania. Ludziska nie chca isc na kompromisy. Kazdemu pasuje co innego (a przynajmniej tak im sie wydaje - czesto sami nie wiedza czego chca...) i za zadne skarby swiata nie chce sie zgodzic na pomysly drugiego. Zreszta, sam widzisz jaki odzew.

14.11.2002
14:02
[42]

qbaszek [ Centurion ]

TzymischePL--> ja teraz próbuje tego na katedrze fantasy (też na razie kiepsko, ale może może)

15.11.2002
08:32
smile
[43]

TzymischePL [ Senator ]

Good Luck...you gonn'a need it :P

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.