GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Flash - pytanie o MovieClip i gotoAndPlay/Stop

17.01.2009
14:17
[1]

Sanchin [ Orchid Samurai ]

Flash - pytanie o MovieClip i gotoAndPlay/Stop

Na głównej scenie animacji mam umieszczone kilka MovieClipów, lcd1, lcd2 itd.
Animacja lcd1 jest jakby podzielony na 3 część składowe - powiększenie obrazka przez około 10 klatek, potem jest klatka z akcją stop() i w tym miejscu pojawia się tekst i inne pierdoły, po czym po naciśnięciu odpowiedniego przycisku przechodzi do następnej klatki i rozpoczyna się animacja pomniejszania. Teraz w klatce gdzie jest stop() dodałem kolejny przycisk i chcę go zmusić, aby przeszedł do lcd2, klatka 11 (lcd1 i lcd2 mają taką samą konstrukcję) - czyli do momentu już powiększonego tylko z innym tekstem i obrazkiem. No i właśnie nie działa...
Próbowałem różnych wersji kodu, ale jakoś nie chce to działać dla konkretnej klatki - jeśli dam gotoAndStop (10) (czyli jeszcze w trakcie animacji) jest spoko. Jak dam już 11, to nic się nie dzieje. Kiedy wpisuję gotoAndPlay(10) - przechodzi do 10, wpada w klatkę 11 z lcd2 (więc dostaje polecenie stop) po czym wraca do lcd1 w klatce w której był, czyli 11.


P.S. Próbowałem też kombinacje z _root, _parent

17.01.2009
14:19
[2]

Loczek [ El Loco Boracho ]

Nie zrozumiałem za bardzo co chcesz zrobić :)

Może problem w tym, że musisz nadać movie clipom etykiety? Nie pamiętam dokładnie jak to było, AS uczyłem sie ostatnio 6 lat temu.

Tzn. żeby sie odnosić w kodzie musisz odpowiednio oznakować instancje Movie Clipa.

I wpedy byś miał

_root.nazwa_instancji_lcd2.gotoAndStop(11)
Jeśli dobrze zrozumiałem że chcesz z ostatniej klatki lcd1 przejsc do ostatniej lcd2

17.01.2009
14:28
[3]

Sanchin [ Orchid Samurai ]

Właśnie z ostatniej do ostatniej do ostatniej to nie problem. Ja chcę przejść ze środkowej do środkowej (obie mają stop) - przechodzi tam gdzie trzeba, ale wraca, nie wiem dlaczego.

Wygląda to tak

Nie patrzcie narazie na zawartość merytoryczną, bo to nie to. Chcę zrobić przejście z jednego powiększonego ekranu, do drugiego już powiększonego.

17.01.2009
14:46
[4]

Loczek [ El Loco Boracho ]

Czyli jeśli dobrze zrozumiałem:

masz kilka MC umieszczonych w _root:

lcd1
lcd2
lcd3

Kiedy dojedzie do środkowego keyframe (11 klatka) w lcd1 chcesz przejść do lcd2 i ma stać w klatce 11 a lcd1 iść precz?
W takim razie musisz coś jeszcze zrobić coś z lcd1 (np. przejść do klatki w którym jest pusty) bo może po prostu przysłaniać, lub być przysłoniony przez lcd2.

Czyli w akcjach przycisku dajesz
_root.nazwa_instancji_lcd2.gotoAndStop(11)
_root.nazwa_instancji_lcd1.gotoAndStop(pusta klatka - keyframe)

17.01.2009
14:56
[5]

Sanchin [ Orchid Samurai ]

Przesłanianie mi w sumie nie przyszło do głowy, ale dalej nie działa..

17.01.2009
15:01
[6]

Loczek [ El Loco Boracho ]

Hmm, nie mam pomysłu w takim razie co może być nie tak :/

"Właśnie z ostatniej do ostatniej do ostatniej to nie problem. Ja chcę przejść ze środkowej do środkowej (obie mają stop) - przechodzi tam gdzie trzeba, ale wraca, nie wiem dlaczego. "
Nie za bardzo rozumiem. Czyli odpala ci sie lcd2 w dobrym miejscu i znika?

17.01.2009
15:10
[7]

Sanchin [ Orchid Samurai ]

"Właśnie z ostatniej do ostatniej do ostatniej to nie problem. Ja chcę przejść ze środkowej do środkowej (obie mają stop) - przechodzi tam gdzie trzeba, ale wraca, nie wiem dlaczego. "
Nie za bardzo rozumiem. Czyli odpala ci sie lcd2 w dobrym miejscu i znika?


Tak. Jeśli patrzyłeś na mojego linka wyżej, to podam przykład - wchodzę sobie dajmy na to w Right in Two, klikam set - powiększa mi się ekranik i pojawia tekst (czyli docieram do 11 klatki lcd1). Tutaj dorobiłem na dole przycisk next, na który klikam i chcę aby przeszło mi do 11 klatki z Schsim. I jestem wstanie stwierdzić czy przechodzi, bo nic się nie dzieje. Więc przerabiam przycisk i każę mu przejść do 10 klatki (czyli o 1 wcześniej) z poleceniem play - przechodzi, pojawia się 10 klatka, leci dalej, przez ułamek sekundy widać 11 klatkę -czyli tekst Schism- po czym z powrotem widzę tekst Right in Two...

17.01.2009
15:14
[8]

Loczek [ El Loco Boracho ]

A możesz wkleić cały skrypt jaki przypisałeś do przycisku? Co robisz w tym czasie z lcd1?


EDIT: tak sobie ogladam i coś mi przyszło do głowy...

Nie masz tego tak zrobionego czasem: w _root masz kilka keyframe'ów i w każdym z nich jest 1MC (między keyframe'ami przeskakujesz przyciskami lewo, prawo). Set odtwarza movieclipa ktory znajduje sie w aktualnej klatce?
EDIT: a jeśli nie to opisz jak działa mechanizm przełączania m/y movie clipami i odtwarzanie ich przyciskiem SET

17.01.2009
15:27
[9]

Sanchin [ Orchid Samurai ]

Zrobione to jest jeszcze ciut bardziej łopatologicznie - strzałki to przeskakiwanie po klatkach z tytułem na ekranie i przyciskiem set przeskakującym do klatki w której jest sam MC.

A co robię z lcd1 wtedy? No właśnie nic - a wypadałoby go chyba jakoś zamknąć...
Kod przycisku sam już nie wiem jaki mam bo testuję juz setna wersję chyba :D

Aktualnie takie coś

right.onRelease = function() ‹
_root.lcd2.gotoAndPlay(11);
_root.lcd1.gotoAndStop(25);

17.01.2009
15:30
[10]

Loczek [ El Loco Boracho ]

_root.lcd2.gotoAndStop(11); jak juz musi byc

A mozesz wkleic kod przcisku set jeszcze?

EDIT: z tego co widze to właśnie w tej konstrukcji doszukiwałbym sie błędu i proponowałbym takie coś:

right.onRelease = function() ‹
_root.gotoAndStop(klatka w której jest lcd2);
_root.lcd2.gotoAndStop(11);

17.01.2009
15:32
[11]

Sanchin [ Orchid Samurai ]

Set ma akcje na sobie, nie w main'ie więc inna forma

on (release)‹
gotoAndStop(klata_z_odpowiednim_MC)


Napisałem do Ciebie na gg


IMO Play może być bo w klatce, do której przechodzę jest stop

17.01.2009
15:35
[12]

Loczek [ El Loco Boracho ]

"IMO Play może być bo w klatce, do której przechodzę jest stop"

Jeśli dasz gotoAndPlay do klatki w której jest stop, to ominie tego stopa. Chyba że od 6 lat sie coś zmieniło ale nie sądze :P

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.