mateusz1993 [ Pretorianin ]
Przekątna monitora a pole widoczne w grach. Takie same czy większe ?!
Witam!
Ostatnio po głowie mi chodzi takie pytanie. Pewnie tez dlatego, że muszę wymienić mój stary monitor 17'. Mianowicie, kiedy gramy w tę samą grę, a chodzi mi tutaj głównie o gry strategiczne, np Age of Empires III, Empire Earth 2, Warcraft III, a na monitorze o rożnych przekątnych np 17' i 22' w panoramie (albo 19' w formacie 3:4) to pole widzenia na większym monitorze jest również większe, widzimy większy obszar mapy, czy wszystko jest odpowiednio "porozciągane i powiększone" i wychodzi na to, że widzimy taki sam obszar mapy ?
I jak jest w przypadku rożnych "strzelanek" tudzież gier wyścigowych ?
Nie wiedziałem do jakiej kategorii dać, poza grami być nie możne, o żaden konkretny rodzaj gry nie pytam, to niech będzie w komputerach.
Dzięki z odpowiedz :)
Cubituss [ Komputer ŚWIAT GRY ]
Współczesne gry w zasadzie wszystkie pokazują więcej po prostu, nie rozciągają, tylko obszar gry masz większy. Chociaż pamiętam aferę z Bioshockiem, który na panoramach był nie tyle rozciągnięty, ile PRZYCIĘTY z wersji 4:3, a potem przeskalowany do 16:10 - poprawili to bardzo prędko, bo był dym :)
Przy starszych grach trzeba pokombinować, ale zazwyczaj się da to naprawić. Poradniki (albo fixy) do setek gier masz na stronce www.widescreengamingforum.com , gdzie często też bawią się tymi parametrami - doskonale pamiętam screeny z Medal of Honor Airborne rozgrywanego na panoramie ustawionej w pionie :D Jest też jakiś gość z Matroxa, puścił Crysisa w rozdzielczości 5760x1080 i miał fov (field of vision - dokładnie to o co pytasz) rzędu 270 stopni, czyli prawie widział, co jest za nim :D
Ptosio [ Legionista ]
Hor+ - na panoramie widzisz więcej, niż na 4:3
Vert- - na panoramie widzisz mniej, niż na 4:3 (obraz jest ucięty z góry i z dołu)
Pixel based - im większa rozdzielczość, tym więcej widzisz (stare strategie 2D)
Stretch - na panoramie wszystko jest porozciągane (jeśli tego nie lubisz, możesz to zamienić na czarne paski po bokach)
QrKo_ [ ]
Z tego co pamietam to w Warcrafcie 3 nie powieksza pola widzenia, a rozciaga obszar, gdyz bylo by to troche niesprawiedliwe przy graniu po sieci. Ten kto mialby najlepszego kompa widzialby najwiecej.
remekra [ Horonrzy ]
który na panoramach był nie tyle rozciągnięty, ile PRZYCIĘTY z wersji 4:3
Dokładnie to samo nie dawno było z FC2. Tyle że panowie z Ubisoftu chyba nadal tego nie naprawili(ale mogę się mylić). Trzeba było użyć programu stworzonego przez fana, do zmieniania FoV.