GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Dziwne...

25.12.2008
14:09
smile
[1]

ero_sk [ THC ]

Dziwne...

Zastanawiam sie, czemu nikt nie stworzyl gry MMORPG/FPS. Mam na mysli cos takiego jak STALKER lub FAR CRY 2, ale w trybie multi. Czyli mamy jakis tam teren, mamy bron, robimy questy, dostajemy kase, bron, mozemy ulepszac sobie bronie, i przy okazji rozmawiac z innymi uzytkownikami. Jak dla mnie taka gra by byla super. Chociaz moim ulubionym gatunkiem gier jest cRPG, to przez neta w to nie gram, bo jak dla mnie jest za nudne. FPSy maja wiecej akcji, ale brakuje mi wlasnie "tego czegos":P A moze taka gra juz wyszla a ja o tym nie wiem:P
A wy co o tym myslicie?:P

25.12.2008
14:17
[2]

M'q [ Schattenjäger ]

Deus Ex? Moze nie do konca mmorpg, za to crpg+fps. Z tego co pamietam byl tam jakis cooperative po sieci.

25.12.2008
14:23
smile
[3]

adrem [ Soap Mac Tavish ]

No i co by się takiego robiło? Ciągle rozwalało innych graczy by dostać expa? Z fantastycznymi krainami jest o tyle łatwiej, że są nowe czary, szaty itp. A jako bossa można wrzucić MegaWielkiegoSmokaZagłady i już :P A w FPS'ie? Jednego kolesia z paskiem życia na pół ekranu. Mało realistyczne, prawda?

25.12.2008
14:24
[4]

Reavek [ Tukan ]

Pewnie były jakieś plany w bardzo wstępnych fazach ale autorzy dochodzili do wniosku że po czasie będzie straszna nuda :)

25.12.2008
14:24
[5]

Devilyn [ Edgecrusher ]

Nie przypominam sobie żeby tam był jakiś co-op. A na wątek odpowiadam tak: jak narazie to jest trudne, sam widzisz że jak sa serwery w strzelankach ktore mieszcza po 64 osoby to są już nie raz takie lagi że sie grać nie da. Wiekszość gier MMO walka jest dosyć prosto skonstruowana, a tak "zaawansowana" z broniami, celowaniem manulanym bylo by trudniejsze. Nawet twórcy Conana powiedzieli że nie de się parować w czasie terazniejszym ataków żywego przeciwnika ponieważ technologia narazie na to nie pozwala więc parowanie będzie polegało na "przeiwdywaniu" ruchów gracza na PVP. Ale spoko, pewnie za pare lat takei gry będą już na porządku dziennym. Nie wiem czy to co napisałem to absolutna prawda ale takie mam wnioski z tego co dotyczas zasłyszałem i wyczytałem.

25.12.2008
14:37
[6]

ero_sk [ THC ]

adrem---> J a napisalem takie ogolne rozmyslanie:P A jakby dodac wiecej szczegulow itp. to by sie dalo napewno zrobic tak rzeby wszyscy do okola sie nie zabijali caly czas:) A jak sie robi w MMORPG? Albo wyskakuje ci jakas czaszka jak kogos zabijesz, albo nie moesz bo ktos jest na roku (czy jakos tak:P). jakos by sie dalo zaradzic. A co do problemow technicznych, to faktycznie juz powazniejsza sprawa:P Niestety...

25.12.2008
14:51
smile
[7]

Piotrek.K [ ... broken ... ]

>>> adrem
Smieszne jest wspominanie o realizmie, kiedy w zdaniu wczesniej mowisz o krainach ze smokami czy czarami

25.12.2008
14:53
[8]

Bart2233 [ Generaďż˝ ]

Huxley

25.12.2008
14:57
[9]

adrem [ Soap Mac Tavish ]

Piotrek.K---> Tak?

Z fantastycznymi krainami

Więc niestety tylko Ty jesteś tutaj śmieszny. Miałem na myśli głównie WoW i GW. A może akcja tych gier nie rozgrywa się w fantastycznych krainach? Powiedziałem :

A w FPS'ie? Jednego kolesia z paskiem życia na pół ekranu. Mało realistyczne, prawda?

Myślisz że graczom spodobałby się taki boss? Nie. A w krainie fantasy coś takiego ma większą szansę, ponieważ boss może być smokiem czy innym potworem.

25.12.2008
14:59
[10]

ppaatt1 [ Trekker ]

Myślisz że graczom spodobałby się taki boss? Nie. A w krainie fantasy coś takiego ma większą szansę, ponieważ może być smokiem czy innym potworem.
A to to już FPS`a s-f nie można zrobić? Albo wpierniczyć załamanie czasu i przestrzeni + niewypał w tajnym laboratorium + atak obcych + wojna nuklearna i można wprowadzić za bosa jakiegoś super mutanta, zcy innego robaka from space.

25.12.2008
15:03
smile
[11]

ero_sk [ THC ]

Ludzie, zacznijmy od tego ze zaden boss moglby nie byc potrzebny:P

25.12.2008
15:05
[12]

4DDh [ Chor��y ]


1: planetside - - mmofps sprzed kilku lat
2: huxley - atm w trakcie beta testow w korei - z wieksza iloscia rpg, instancjami/questami coop itd.
3: cus co kleca chinczycy, ale nie pamietam tytulu - bardziej zblizone do planetside w zalozeniach (atm bardzo wczesna wersja beta).
4:tabula rasa - bardzo fajna koncepcja, ktora rozlozylo miedzy innymi: reset prac w polowie produkcji (potem nie nadarzali dotrzymywania terminow do premiery, wiec wydanie bylo w stanie mocno niedopracowanym), jakos od stycznia mozna bedzie pograc za darmo, na koniec lutego wylaczaja serwery - www.playtr.com

A ogolnie mozna jeszcze popatrzec na - stronka wlasnie o masowych fps i tematach zlbizonych.

25.12.2008
15:13
[13]

4DDh [ Chor��y ]

Bu, minal czas edycji:(

Taki ps jeszcze: wiekszosc gier mmo/fps nie ma szans na rynku z prostego wzgledu - ogolnie pojete "masy" graczy wola ciupac w idiotoodporne gry typu wow/aoc/90% rynku mmo - siedzisz, klepiesz, nabijasz levele. Masowe fps w praktyce ma deficyt w jedym podstawowym wymogu "mas" - nie bardzo da sie upchnac uber-epixy i podobne pierdoly, dzieki ktorym "masz wiekszego". Koncepcja "100hp dla kazdego" wiekszosc ludzi przerasta (vide zdziwienie ze w gw jest tylko 20 lvl).

25.12.2008
15:15
[14]

Zultab [ Konsul ]

A hellgate London to co? xD

25.12.2008
15:18
smile
[15]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

4DDh - Fajny pierwszy post, drugi o kant dupy rozbić, bo i gówno prawda to. Taki deficyt mmofps'ów jest ze względu na bardzo wysokie wymagania "serwerowe" - W grze w której ping odgrywa bardzo dużą rolę "massive" jest trudny do zrealizowania.

Istnieją próby, ale w większości mizerne i ledwo grywalne.

Powoli zbliżamy się erosk do tego czego byś chciał, chwilowo stoimy na etapie gier pokroju l4d, jednak jeszcze trochę brakuje : )

25.12.2008
15:48
smile
[16]

ero_sk [ THC ]

Ja mam tylko nadzieje ze te "powolne" zblizanie sie do tego typu gier bedzie troche szybkie:P BO nie chce w przyszlosci zamawiac trumny z wbudowanym komputerem i laczem internetowym:P

25.12.2008
15:53
smile
[17]

adrem [ Soap Mac Tavish ]

Myślisz że graczom spodobałby się taki boss? Nie. A w krainie fantasy coś takiego ma większą szansę, ponieważ może być smokiem czy innym potworem.
A to to już FPS`a s-f nie można zrobić? Albo wpierniczyć załamanie czasu i przestrzeni + niewypał w tajnym laboratorium + atak obcych + wojna nuklearna i można wprowadzić za bosa jakiegoś super mutanta, zcy innego robaka from space.


Masz rację. Po prostu miałem na myśli gry typu CoD, GTA i podobne, w których takich rzeczy nie ma. :)

25.12.2008
19:16
[18]

4DDh [ Chor��y ]

Dycu - planetside jest przykladem ze technicznie "sie da". Dalo sie jakies 5 lat temu nawet - gralem na owczesnym sdi (jakby ktos nie wiedzial - 115kb transferu) i celeronie 300+geforce2mx. Problem w tym ze planetside nigdy nie przekroczyl miliona abonentow (nie mam pod reka statystyk, ale moge poszukac, jezeli dobrze mi sie kojarzy to pol miliona chyba tez nie przekroczyl, cos circa 300k mi sie kojarzy). Problem nie lezy w technologii - ta istnieje od dluzszego czasu. Wybor tematyczny tez problemu nie stanowil - planetside dawal konflikt sf, ww2online wersje "realistyczna" (o ww2online zapomnialem w rozpisce - wyszedl mniej-wiecej w tym samym czasie co ps, ale rozlozyly go problemy techniczne). Po drodze padlo jeszcze kilka innych projektow - face of mankind, czy bardziej zblizony do rpg neocron (bardziej cyberpunkowe rpg, ale walka mimo wszystko fps/fpp).
A po drodze przewinelo sie jeszcze kilka innych tytulow ktore mialy zapedy zeby zwiekszyc skale: tribes1+2 czy joint ops (ktore mialo serwerki dla 100 osob i byly bez problemu grywalne). A mimo wszystko w statystykach fpp na pierwszym miejscu niezmiennie siedzi sobie cs, za nim siedzi cod4 i bf2 - oba razem maja wynik mniej wiecej rowny staremu cs'owi. Z tych 3 gier jedynie bf2 oferuje rozgrywke dla wiecej niz 32 osob (rozgrywke sensowna, a nie upchniecie 4 graczy na metr kwadratowy).
Problem technologiczny dla powstawania mmofps nie istnieje od kilku lat. Problemem jest, ze jezeli takie gry powstaja, to sa to produkcje bardziej niszowe - wiec i nikt w nie duzych pieniedzy nie zainwestuje - nie zwroca sie.
A co do l4d - powiem tylko ze "nowe wraca" - doom i pierwszy quake (czy dn3d) tez coopa oferowaly - tyle ze internet jeszcze nie byl tak popularny. Stoimy w miejscu po prostu (o ile sie nie wracamy;)

25.12.2008
19:24
[19]

Jedziemy do Gęstochowy [ Racjonalista ]

Najlepiej jakby zrobili multi do Fallouta 3.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.