Attyla [ Flagellum Dei ]
Shogun, Medieval, Rome Total War - Pod patronatem Juliusza Cezara cz. 62
Shogun, Medieval, Rome Total War - Pod patronatem Juliusza Cezara cz. 62
Shogun, Medieval, Rome Total War - Pod patronatem Juliusza Cezara cz. 60
Shogun, Medieval, Rome Total War - Pod patronatem Juliusza Cezara cz. 60
Shogun, Medieval, Rome Total War - Pod patronatem Juliusza Cezara cz. 59
Shogun, Medieval, Rome Total War - Pod patronatem Juliusza Cezara cz. 58
Shogun, Medieval, Rome Total War - Pod patronatem Juliusza Cezara cz. 57
Witamy fanów gier TOTAL WAR!
Oto już 58-ma odsłona wątku poświęconego grom z serii Total War.
Mam przyjemność powitać wszystkich w nowej i wiecznie żywej odsłonie wątku o grach z serii Total War (Shogun, Mediewal, Rome oraz Medieval II).
Najnowsze informacje to wspaniała nowina o premierze nowej części tj. Medieval II Total War, sama premiera w Polsce miała miejsce 1.12.2006r. którego demo można ściągnąć tu >>>
https://www.gry-online.pl/S030.asp?ID=13493
Czekamy również na pierwszego patcha, który ma zawitać w ciągu kilku kolejnych dni.
--------------------------------------------------------------------------------------
Pod poniższym adresem dostępna wersję 7.5 spolszczenia Medieval'a oraz Viking Invasion:
-------------------------------------------------------------------------------------
Gra MTW występuje w wersji 1.0 oraz 1.1 - patcha v.1.1 można pobrać ze strony jw. wraz z łatką
Gra MTW VI występuje w wersji 2.0 oraz 2.01 - patcha 2.01 można pobrać ze strony np:
/wraz z łatą/
Patch do RTW v1.1:
Patch 1.2 do RTW
Patch 1.3 do RTW:
RTW patch v1.3 english version
Patch 1.5 do RTW:
Oraz oczywiście wiele modów do RTW ( można je ściągnąć pod tym adresem):
Najbardziej popularnym wśród graczy RTW jest mod RomeTotalRealism(RTR), zmienia on diametralnie wygląd gry, urozmaica rozgrywkę, a także stara się być jak najwierniejszy historycznym realiom. Dla znudzonych podstawową wersją Rome TW oraz mających już dość latających głów, świnek, piesków i innego tałatajstwa serdecznie polecamy ten właśnie mod. Obecnie aktualną wersją jest Platinum Edition, dostępne pod adresem:
oraz instrukcja instalacji:
Link do oficjalnej strony modyfikacji:
------------------------------------------------------------------------------------
No i bardzo dobre strony dotyczące serii Total War:
-------------------------------------------------------------------
FAQ dla nowych fanów serii TW:
I) Jak mieć dostęp do wszystkich nacji?
1) Wchodzimy do katalogu gdzie mamy zainstalowanego Meda np.
C:\Program Files\Medieval II Total War\data\world\maps\campaign\imperial_campaign 2) Zmieniamy właściwości pliku „descr_strat.txt” aby nie był "tylko do odczytu".
3) Otwieramy go i przenosimy interesujące nas nacje „o piętro wyżej” – najlepiej zostawię
w spokoju resztę, bo gra może się może wykrzaczyć.
Oto adresy wcześniejszych wątków:
30.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1678936&N=1
31.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1707128&N=1
32.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1721592&N=1
33.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1743823&N=1
34.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1798499&N=1
35.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1861383&N=1
36.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1902906&N=1
37.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1939334&N=1
38.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=2015044&N=1
39.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=2187588&N=1
40.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=2319084&N=1
41.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=2494015&N=1
42.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=2663873&N=1
43.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=2847322&N=1
44.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=2920428&N=1
45.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=2999270&N=1
46.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=3127234&N=1
47.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=3229205&N=1
48.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=3307632&N=1
49.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=3390587&N=1
50.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=3495256&N=1
51.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=3829873&N=1
52.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=4148592&N=1
54.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=4307716&N=1
55.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=4482676
56.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=4715325&N=1
57.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5225057&N=1
58.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5712532&N=1
60.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5832614&N=1
61.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=6521457&N=1
61.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=7711996&N=1
Żeby tematy działały usuń &N=1 z końcówki
Attyla [ Flagellum Dei ]
Lajtus
Proszę bardzo:)
sychu
w katalogu gry:
/data/world/maps/campaign/imperial_campaign/descr_strat.txt
sekcje start_date i end_date
tatarski
Wystarczy rozpakować katalog Deus vult do katalogu gry. Z całą pewnością trzeba mieć poinstalowane patche.
Czy pojawia się jakiś komunikat? Czy "goła" gra startuje?
gad1980 [ Generaďż˝ ]
Attyla --> Czy masz może jakiś krótki opis Twojego moda? Mógłbym zaktualizować pierwszy post i dodać pełne info oraz troszkę go uporządkować ;-)
Attyla [ Flagellum Dei ]
opis? A co tam ma być?
gad1980 [ Generaďż˝ ]
Informacje podsumowujące zmiany jakie Twój mod wprowadza do podstawki.
Attyla [ Flagellum Dei ]
spróbuję coś takiego skonstruować.
Ale nie dzisiaj, bo nie mam czasu. Staram się popracować, ale mam takiego lenia...
gad1980 [ Generaďż˝ ]
Wrzuć zatem jako post wraz z aktualnymi linkami. Ja zaktualizuje 'Wstępniaka' i podeśle Ci mailem.
Attyla [ Flagellum Dei ]
Mod wprowadza wyraźnie zmodyfikowane drzewko rozwoju.
Ponadto wprowadzony jest system asymilacji oparty o odrębne dla różnych frakcji (a właściwie dla regionów kulturowych: Słowian, Bizancjum, państw pokarolińskich+Dania, państw z W.Brytanii, półwysep Iberyjski, Arabów i Turków) budowle gospodarcze (z wyjątkiem rolnictwa).
Dzięki temu nie istnieje możliwość rekrutowania nowych jednostek niemal natychmiast po podboju a odbudowa po podboju gospodarki - handlu - też trwa bardzo długo. jednocześnie na 2 poziomie asymilacji istnieje możliwość rekrutowania niektórych jednostek miejscowych (np. polish nobles i polish retainers w Polsce, Hungarian nobles na węgrzech itd). Bizantyńczycy uzyskali możliwość szkolenie artylerii i jednostek strzelczych stosujących broń prochową - ale wyłącznie na przejętych budowlach (artyleria) lub tylko na 2 poziomie asymilacji (muszkiety, arkebuzy hakownice). Zakończenie rozwoju asymilacji na 2 etapie poważnie ogranicza możliwości rozwoju handlu (do 1 etapu budowli handlowych).
Do tego jest modyfikacja EDU w kierunku urealnienia rozgrywki (zwłaszcza wyraźne osłabienie morale jednostek pieszych, różne czasy rekrutacji, zmiana statystyk jednostek najemników w stosunku do jednostek standardowych itd), wprowadzenie kilku rodzajów pocisków dla łuków zwykłych, kompozytowych, refleksyjnych do walki z konia itd.
Zaimplementowano UI poprawiający dyplomację oraz darthmod dla taktyki i strategii przeciwników. Zaimplementowano reteksturowanie dla jednostek i tarcz greckich, włoskich, brytyjskich, francuskich i niemieckich (głównie praca Burrka - ale nie tylko)
4 tury na 1 rok, w związku z czym wydłużone zostały okresy budowy różnych struktur i mocno ograniczone replenish zarówno w standardzie jak i w najemnikach - reforma kosztów utrzymania nie powiodła się jeszcze.
Wprowadzono wiele eventów, które ograniczają możliwości rekrutacyjne oraz możliwość budowy kolejnych stopni rozwoju budowli płatnerskich. Są w zasadzie 2 równolegle linie eventów:
rozwój uzbrojenia ochronnego (etap 1 - do lekkich kolczug, etap 2 - do ciężkich kolczug, etap 3 zbroje kombinowane - kolcze i elementy płytowe, etap 4 - pełne zbroje płytowe)
rozwój broni strzelczej (kusze pawężowe wchodzą z opóźnieniem, ponadto oddzielnie wchodzą w użycie hakownice (hand gunners), arkebuzy i muszkiety).
Zaimplementowano także wiele jednostek z dodatku Kingdoms.
sychu10 [ Chor��y ]
Attyla nie mogę znlaeźc tego pliku określającego czas kampanii w grze Medieval I Total War...
Attyla [ Flagellum Dei ]
W pierwszym poście pisałeś, że to medieval jedynka. Tam ten plik MUSI być. Dokładnie w lokacji, którą podałem. W "dwójce" plik o tej samem nazwie jest w tej samej lokacji ale po potraktowaniu całości unpackerem
sychu10 [ Chor��y ]
No jak ojczyznę kocham nie ma pliku descr_strat .Szukałem nawet przez total comander i napisał mi,że nie ma takiego pliku w folderze Medieval I Total War.Poważnie...normalnie nie ma.
Pozdrawiam
Attyla [ Flagellum Dei ]
Oj! Moja wina! Pisałem medieval jedynka a myślałem RTW:)
Niestety, do medievala pierwszego tak dawno nie zaglądałem, że nie pamiętam gdzie to było. Nawet nie mam go zainstalowanego. Nie jestem nawet pewien, czy czas kampanii był możliwy do modyfikowania.
sychu10 [ Chor��y ]
Szkoda...ale dzięki,że chodziaż próbowałeś mi pomóc...jak byś jednak sobie kiedyś przypomniał albo coś to pisz na gg:267642
Pozdrawiam
gad1980 [ Generaďż˝ ]
Attyla --> Dzięki za opis. Postaram się zaktualizować wstępniaka jak najszybciej choć ostatnio czasu na wszystko brak :( Co do wspomnianego wstępniaka. Proponuje wyrzucić linki do kolejnych łatek. Zostawiłbym info. nt najbardziej aktualnej wersji oraz info, że patch można pobrać ze strony polskiego dystrybutora. Dotyczy to każdej z gier w serii.
Potem info. o modach (w tym Twoim) oraz o wypaśnych stronach o serii TW.
No i linki do poprzednich części.
OKI?
Attyla [ Flagellum Dei ]
pewnie, że OKI:)
W ogóle cieszę się, że ktoś zainteresował się administracją tego wątku:) Zwłaszcza, że niedługo nowa odsłona TW
gad1980 [ Generaďż˝ ]
------------------------------------------------------------------
PRÓBNY NOWY WSTĘPNIAK! Komentarze mile widziane :)
------------------------------------------------------------------
Witamy fanów gier TOTAL WAR!
Oto już 63-cia odsłona wątku poświęconego grom z serii Total War.
Seria Total War składa się obecnie z następujacych tytułów:
- Shogun: Total War - https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=226
- Shogun: Total War - The Mongol Invasion - https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=608
- Medieval: Total War - https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=1495
- Medieval: Total War - Viking Invasion - https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=2016
- Rome: Total War - https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=2028
- Rome: Total War - Barbarian Ivasion - https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=5141
- Rome: Total War - Alexander - https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=7175
- Medieval II: Total War - https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=6613
- Mediaval II: Total War - Kingdoms - https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=9036
Nadciąga wielkimi krokami kolejna odsłona:
Empire: Total War - https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=10272
Oficjalna strona:
Po wielu perypetiach doczekaliśmy się profesjonalnego wydania wszystkich gier
z serii TW :) Do tego w bardzo dobrych cenach. Więcej informacji w encyklopedii GOL.
Modowanie gier z serii TW / strony o grach z serii TW
Poniżej podajemy linki do stron traktujących o serii TW.
Najlepsza polska strona o serii TW:
W sekcji download znajdziemy zbiór najlepszych i najpopularniejszych modów
do każdej z gier.
Oficjalna strona serii TW:
Największa strona anglojęzyczna na temat serii TW:
Masa informacji. Zbiór chyba wszystkich modów jakie powstały w ramach
serii Total War!
Mody warte wspomnienia
Rome: TW
Najpopoluarniejszy mod to Rome Total Realism (RTR)
Link:
Inne mody do Rome:
Medieval II: TW
Deus vult - mod stworzony przez Attyle jednego z forumowiczów GOLa.
Poniżej krótki lista zmian:
1) Mod wprowadza wyraźnie zmodyfikowane drzewko rozwoju.
2) Wprowadzony jest system asymilacji oparty o odrębne dla różnych frakcji (a właściwie dla regionów kulturowych:
Słowian, Bizancjum, państw pokarolińskich+Dania, państw z W.Brytanii, półwysep Iberyjski, Arabów i Turków) budowle gospodarcze (z wyjątkiem rolnictwa).
Dzięki temu nie istnieje możliwość rekrutowania nowych jednostek niemal natychmiast po podboju a odbudowa po podboju gospodarki - handlu - też trwa bardzo długo.
Jednocześnie na 2 poziomie asymilacji istnieje możliwość rekrutowania niektórych jednostek miejscowych
(np. polish nobles i polish retainers w Polsce, Hungarian nobles na węgrzech itd).
3) Bizantyńczycy uzyskali możliwość szkolenie artylerii i jednostek strzelczych stosujących broń prochową - ale wyłącznie na przejętych budowlach (artyleria) lub tylko na 2 poziomie asymilacji (muszkiety, arkebuzy hakownice).
4) Zakończenie rozwoju asymilacji na 2 etapie poważnie ogranicza możliwości rozwoju handlu (do 1 etapu budowli handlowych).
5) W modzie zawarta jest modyfikacja EDU w kierunku urealnienia rozgrywki (zwłaszcza wyraźne osłabienie morale jednostek pieszych, różne czasy rekrutacji, zmiana statystyk jednostek
najemników w stosunku do jednostek standardowych itd), wprowadzenie kilku rodzajów pocisków dla łuków zwykłych, kompozytowych, refleksyjnych do walki z konia itd.
6) Zaimplementowano UI poprawiający dyplomację oraz darthmod wprowadzający usprawnienia do taktyki i strategii przeciwników.
7) Zaimplementowano reteksturowanie dla jednostek i tarcz greckich, włoskich, brytyjskich, francuskich i niemieckich (głównie praca Burrka - ale nie tylko)
8) Kolejna zmiana to 4 tury na 1 rok, w związku z czym wydłużone zostały okresy budowy różnych struktur i mocno ograniczone replenish zarówno w standardzie jak i w najemnikach - reforma kosztów utrzymania nie powiodła się jeszcze.
9) Wprowadzono wiele eventów, które ograniczają możliwości rekrutacyjne oraz możliwość budowy kolejnych stopni rozwoju budowli płatnerskich. Są w zasadzie 2 równolegle linie eventów:
- rozwój uzbrojenia ochronnego (etap 1 - do lekkich kolczug, etap 2 - do ciężkich kolczug, etap 3 - zbroje kombinowane - kolcze i elementy płytowe, etap 4 - pełne zbroje płytowe)
- rozwój broni strzelczej (kusze pawężowe wchodzą z opóźnieniem, ponadto oddzielnie wchodzą w użycie hakownice (hand gunners), arkebuzy i muszkiety).
10) Zaimplementowano także wiele jednostek z dodatku Kingdoms.
Mod można pobrać z (najnowsza wersja):
Łatka nr 1:
Łatka nr 2:
Jak zainstalować? Po prostu przegrać do katalogu gdzie mamy zainstalowany Medieval II: TW
A łatki? Sciągnąć i nadpisać pliki w katalogu Desu vult.
Inne mody do Medieval II: Total War i dodatku Kingdoms:
FAQ dla nowych fanów serii TW:
I) Jak mieć dostęp do wszystkich nacji?
1) Wchodzimy do katalogu gdzie mamy zainstalowanego Meda np.
C:\Program Files\Medieval II Total War\data\world\maps\campaign\imperial_campaign 2) Zmieniamy właściwości pliku „descr_strat.txt” aby nie był "tylko do odczytu".
3) Otwieramy go i przenosimy interesujące nas nacje „o piętro wyżej” – najlepiej zostawię
w spokoju resztę, bo gra może się może wykrzaczyć.
Oto adresy wcześniejszych wątków:
30.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1678936&N=1
31.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1707128&N=1
32.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1721592&N=1
33.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1743823&N=1
34.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1798499&N=1
35.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1861383&N=1
36.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1902906&N=1
37.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1939334&N=1
38.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=2015044&N=1
39.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=2187588&N=1
40.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=2319084&N=1
41.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=2494015&N=1
42.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=2663873&N=1
43.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=2847322&N=1
44.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=2920428&N=1
45.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=2999270&N=1
46.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=3127234&N=1
47.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=3229205&N=1
48.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=3307632&N=1
49.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=3390587&N=1
50.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=3495256&N=1
51.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=3829873&N=1
52.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=4148592&N=1
54.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=4307716&N=1
55.http://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=4482676
56.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=4715325&N=1
57.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5225057&N=1
58.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5712532&N=1
60.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5832614&N=1
61.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=6521457&N=1
61.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=7711996&N=1
Żeby tematy działały usuń &N=1 z końcówki
Attyla [ Flagellum Dei ]
Dobra robota!
Jest tylko jedna literówka:
jest
Poniżej krótki lista zmian:
powinno być
Poniżej krótka lista zmian:
gad1980 [ Generaďż˝ ]
Dzięki :) Zatem umówmy się, że poprawi się literówkę jak będziemy rozpoczynać nowy wątek.
Z innej beczki:
1) Nie wiem czemu ale po odpaleniu Twojego moda nie mogę rozpocząć gry. Wybieram kampanię. Dla dowolnej frakcji zaraz po odpaleniu pojawia się info., że rebelianci przejęli władzę. Koniec gry. Coś schrzaniłem przy instalacji patcha?
2) Czy Wiesz może jako można odpalić grę tylko w wersji angielskiej? Wkurza mnie ten misz-masz, że połowa tekstów jest w PL a połowa w ENG.
Pejotl [ Senator ]
Mam pytanie: w których modach do Medievala2 zaimplementowano system rekrutacji podobny do tego z modów RTR czy EB w Rome? Tzn. kiedy podbijam prowincję nie mogę w niej wystawiać wszystkich swoich jednostek za to mogę wystawiać jednostki charakterystyczne dla tego regionu. Wydaje mi się że kiedyś przez chwilę grałem w taki mod, ale po zmianie kompa nie mogę teraz dojść który to.
Pejotl [ Senator ]
PS. Nie chodzi o Deus Vult (nigdy mi nie działał). Może to TW Eras? Albo Sicilian Vespers?
Kłosiu [ Senator ]
Heh, poczytalem sobie watek z czasu gdy wychodzil RTR 6.0 :). Niesamowite, to byly czasy gdy gralem tylko i wylacznie w Rome, i z tego co czytam, bardzo duzo :). W sumie niewiele jest gier, w ktore potrafie grac trzy lata z przyjemnoscia. Az sie lza w oku kreci ;).
Pejotl --> niestety, poza Deus Vult nie potrafie nic polecic z tej przyczyny, ze w nic wiecej nie gralem ;). Z jednej strony Deus Vult ma to logicznie rozwiazane (2 stopien asymilacji - jednostki tubylcze, 3 - jednostki nacji gracza), z drugiej strony tylko 4 obszary kulturowe, a w Rome byly osobne asymilacje dla kazdej z nacji. Choc oczywiscie to zrozumiale, w Sredniowieczu kultury byly bardziej zunifikowane niz 1500 lat wczesniej. Ale za to wlasnie lubie Rome i RTR - co nacja, to zupelnie inne jednostki i sposob prowadzenia bitew.
Pejotl [ Senator ]
Taaa... dyskusje o wyższości RTR nad Europa Barbaroroum ;-)
Teraz pograłem chwilę w Stainless Steel mod do M2TW, ale kiedy grając anglikami zająłem zamek w Hiszpanii i mogłem tam wystawiac Longbowmenów to jednak mnie trochę odrzuciło. Natomiast graficznie mod jest piękny.
Attyla [ Flagellum Dei ]
gad
Nigdy się z tym nie spotkałem.
jaką frakcją zaczynasz kampanię? Spróbuję i napiszę jeśli mi zdarzy się to samo.
Kłosiu [ Senator ]
No, skonczylem gre Sycylia. Po podbiciu wloskiego buta lacznie z ziemiami weneckimi, Balkanow i wykrojeniu sobie sporego kawalka Ziemi Swietej, od Antiochii przesz Damaszek i Jerozolime, do Aleksandrii, warunki gry zostaly spelnione ;). Ale finalowa bitwa o Damaszek z Egiptem byla smaczna, walczylem jedna armia z 6 jednostek piechoty i 5 strzeleckich, 4 oddzialow rycerstwa i 2 konnych kusznikow przeciw trzem egipskim armiom zlozonym glownie z lucznikow, oszczepnikow i konnych lucznikow. Wygladalo to tak ze na szczycie wzgorza stal bastion z piechoty, a dookola uwijala sie konnica odpedzajaca konnych lucznikow i chowajaca sie z powrotem. W piechocie straty mialem nieznaczne, ale w konnicy siegaly 80%. Nawet wodz padl po tym jak zapedzic sie w poscigu za turkmenami i zostal otoczony przez kawalerie wroga.
Attyla [ Flagellum Dei ]
Kłosiu
No to prawie Hattin:D
Nadal Normanowie?
Kłosiu [ Senator ]
A nie, teraz zgodnie z zachetami zaczalem Turcja. Poczatek fajny, sformowalem dwie spore armie uderzeniowe i w 20-30 tur przewalilem sie przez Azje Mniejsza, zajmujac ile sie da miast i kierujac sie na ziemie Bizancjum przez Doryleum. Przez szybkie podboje chcialem zniwelowac kryzys buzetowy, w szczytowym momencie wynoszacy -30 000. Wywalilem Bizancjum z Azji Mniejszej, na poludniu doszedlem do linii Laodikeia-Homs i musialem sie zatrzymac, bo na zachodzie skonczyly mi sie sily rozproszone jako garnizony, a na poludniu zetknalem sie z podjazdami Egiptu, probowalem rozstrzygnac sytuacje przez walna bitwe ale... przegralem :D. Sytuacja przejsciowo stala sie rozpaczliwa, ale sciagnalem turkopoli z calego imperium i ustabilizowalem sie, ale chwilowo o dalszej ekspansji nie ma co myslec :). Powoli juz zaczynam budowac piechote, wiec bede mial tansze garnizony w miastach. Planuje utrzymac sie w Syrii na razie, a pozajmowac neutralne prowincje Azji Mniejszej, ktorych jeszcze jest sporo. Zreszta moze niedlugo krucjate na Egipt wysla niewierni, bo pozajmowal wiekszosc potencjalnych celow ;).
Attyla [ Flagellum Dei ]
A ja teraz bawię się Mediolanem. Na początku oczywiście zniszczyłem konkurencję na północy Italii. Wysłałem krucjatę do Antiochii (Jerozolimę wzięli już Egipcjanie a nie chciałem wszczynać konfliktu nie mając sił do wojowania. Niestety, zaraz po tym zaatakowało mnie Bizancjum. To trochę walka Dawida z Goliatem. Oblegli mi wszystkie miasta na Bałkanach i Iraklion. Szturm Iraklionu udało mi się odeprzeć cudem tylko, bo miałem tylko 3 oddziały milicji miejskiej (greckiej) i 1 najemnych łuczników bałkańskich. Dziś Pewnie przyjdzie mi sformować jakąś armię i ruszyć się by odbić Bałkany. Zapewne armia będzie musiała zawierać głównie najemników, więc zbankrutuję:) Będę musiał szybko zajmować miasta Greków by przełamać impas, ale kłopot w tym, że nie mam sił na zostawianie garnizonów w podbitych rejonach:)
gad1980 [ Generaďż˝ ]
Attyla --> Już wiem :) Deus vult pozwala grać tylko w długą kampanię. Gdy próbuje odpalić krótką to od razu pokazuje się komunikat o przegranej.
Attyla [ Flagellum Dei ]
a tak. Nie chciało mi się modyfikować celów krótkich kampanii i na skutek wprowadzenie dużej ilości miast "zbuntowanych" gra się kończy zanim zacznie:)
gad1980 [ Generaďż˝ ]
Pytanie z innej beczki: duzo gram w MTW II. Zastanawiam sie czy jest sens wrocic do Rome :) Kilmat Rzymu bardziej mi odpowiada a i total realism mod niczego sobie byl... Gralem juz daaawno temu w Rome i zastanawiam sie czy powrot po MTW II nie okaze sie rozczarowaniem. Wasze odczucia? Warto? Czy zbyt duzo anachronizmow?
Kłosiu [ Senator ]
Warto zdecydowanie. Grafika jest ciagle dobra, nie ma pierdolek typu mgielki i roznokolorowe swiatelka, ale nie odrzuca. Poza tym mechanizm rozgrywki jest niemal identyczny jak w Medievalu, a mapa strategiczna w Rome jest imho ladniejsza i bardziej czytelna. Jedyna wada Rome sa gorsze walki na murach. Wrzuc jais mod w rodzaju Ancient Empires i do przodu ;).
Attyla [ Flagellum Dei ]
A to moja ulubiona metoda wygrywania bitew:
rozstrzeliwanie buntowników w toku:)
Jest to metoda o tyle dobra, że nie wymaga ciężkozbrojnej piechoty. Rzadko dochodzi do starcia wręcz a szarża ciężkiej kawalerii i tak zadaje wielkie straty. Podstawą jej przełamania piechotą jest osłabienie kawalerii ostrzałem. W ten sposób moja armia bazuje na stosunkowo taniej piechocie a kawaleria występuje jedynie jako siła oskrzydlająca, dążąca do zaatakowania skrzydeł bądź tyłów wroga.
sychu10 [ Chor��y ]
Attyla--->W tym Medievalu I Total War jest folder GameEnd i w nim jest parę plików...tylko nie chce mi ich otworzyc...Są to pliki typu BIF...czy wiesz może co z tym zrobic??
Pozdrawiam
Attyla [ Flagellum Dei ]
Potraktuj to unpackerem. Poszukaj informacji na ten temat w TWCenter albo na totalwar.org.pl
Kłosiu [ Senator ]
Zainstalowalem sobie teraz dla odmiany Stainless Steel 6.1. Grafika faktycznie oszalamiajaca :). Wszedzie wysokorozdzielcze tekstury, tyle ze mod placi za to szybkoscia dzialania. Do tego stopnia, ze na kompie, na ktorym w Call of Duty 4 wyciagam 100-150 klatek nie wyglada to najlepiej. Gra wciaga, nawet bez asymilacji, ale mam chyba buga. W pewnym momencie jakby konczyly sie mozliwosci rekrutacji konnicy i lepszych jednostek. Tak jakby gra miala jakis limit wyprodukowanych jednostek i dalej ani rusz. Szkoda, bo stluklem Polska Germanow i Dunczykow, wzialem sie za Litwe, ale bez kawalerii (zostaly mi tylko poczty wodzow i najemnicy) jest juz bardzo ciezko, tym bardziej, ze wrog nie przebiera w srodkach i ma czesto w skladach armii kawalerie, ktorej nie mam jak przeciwdzialac. Niby gra przez to ciekawsza, ale w koncu zaczyna mnie to wkurzac.
Attyla [ Flagellum Dei ]
Witam w nowym roku!
Poniżej znajdziecie linkę do wersji 3.1 mojego moda. Tym razem prócz usunięcia kilku usterek zmieniłem radykalnie system opancerzenia jednostek, w związku z czym spadła też skuteczność jednostek walczących bronią miotającą. W konsekwencji wzrosła rola jednostek walczących bronią białą (głównie rycerstwa).
O ile do tej pory moje armie składały się głównie z jednostek strzelczych, o tyle obecnie straciły one większość swego uroku:).
Miłej zabawy!
FunMen [ FunMan forever ]
Kupiłem Shoguna i Medievala w EX GOLD, Shogun w wersji 1.0 (?!), ale cóż...
jednak w Medievalu jak daję, by rozpocząć kampanię np. Polaków, to gra ładuje się, ale później piszę błąd "Medieval:TW.exe"(jakoś tak). Szukałem na gram, ale nic nie znalazłem, pomożecie?
Attyla [ Flagellum Dei ]
O ile pamiętam, to na starym Medievalu były kłopoty z niektórymi kartami graficznymi. Było to jednak dawno i sam nie miałem z tym kłopotów, więc i nie pamiętam o co szło. Zdaje się, że trzeba było wtedy brać nowe sterowniki.
huba-uba [ Konsul ]
Ściągnąłem moda Total Realism do Rome: Total War. Rome zaktualizowałem do wersji 1.2, zainstalowałem moda, do niego też patcha ściągnąłem żeby była wersja 6.2, zmieniłem w pliku preferences First_Time_Play z True na False i próbuje uruchomić Rome: Total War (z modem) i wyskakuje mi żebym włożył płytę, chociaż mam oryginalną płytę Rome: Toal War w napędzie i nie che się uruchomić. Co mam zrobić żeby uruchomić moda? Pomocy! Z góry dziękuję.
edit. Spolszczenie też zainstalowałem.
ppaatt1 [ Trekker ]
Wkrótce będę posiadał Medieval`a 2 (dzięki GOL`owemu Giercownikowi :) ) Czy aby spokojnie sobie pograć na początek potrzebuje full modów/patchy itp. itd.? Dalej czy gra jest trudna? (Shoguna przeszedłem w tydzień , szczególnie pod koniec sprawiał mi trudności) Nio i jakieś porady na początek? :P
LAJTUS [ Konsul ]
Wszystko zależy od poziomu trudności ale na początek proponuje zagrać na łatwym poziomie a jak wejdziesz w prawe to na wyższych zagrać. Możesz też rozpocząć długą i krotką kampanie. W medievalu 2 jest tak że zawsze historia toczy się inaczej a więc gra raczej nie jest liniowa i wszystko zależy od gracza. Bitwy są naprawdę realistyczne.
los_hobbitos [ Hellas fanboy ]
ppatt--->Gra jakaś szczególnie trudna nie jest, zwłaszcza jeśli chodzi o same bitwy, jednak na początek nie przesadzałbym z trudnością mapy świata:) Mi mody do zabawy potrzebne nie są (sam zresztą zobaczysz, jak się gra), patchów także żadnych nie instalowałem i jest komfortowo. Tak czy owak, jeśli z Shogunem sobie poradziłeś, to z Medkiem tym bardziej, ale będziesz musiał przywyknąć do innej mapy świata.
Kłosiu [ Senator ]
huba-uba --> afair Total Realism w pierwszych wersjach mial skopana instalke i nadgrywal plik .exe z wersji CD. Tak ze jak masz wersje DVD to bedzie ci wywalac ze nie masz nic w napedzie. Przed instalacja skopiuj sobie gdzies plik .exe Rome, a po instalacji wrzuc go z powrotem do katalogu, powinno byc ok.
Attyla [ Flagellum Dei ]
Wrażenia po wprowadzeniu ostatnich zmian w systemie pancerzy mam jak najlepsze. Łuki (zwłaszcza chłopskie) są niemal zupełnie nieskuteczne przeciwko lepiej opancerzonym przeciwnikom. W konsekwencji w pole nie ruszam bez dużej ilości kuszników (8 pułków) a ilość kawalerii strzelczej ograniczam lub w ogóle eliminuję. Jednak i tak większość bitew rozgrywam w obronie miast i zamków, co powoduje minimalizację strat.
Przykład wczorajszy:
w ciłgu 3 tur wypowiedziały mi wojnę HRE, Francja, Normanowie, Hiszpanie i Bizancjum, z których każda była silniejsza w pojedynkę ode mnie (Wenecja). Mniej więcej co 3-4 tury mam oblężenie Milanu, Turynu i Szeged bądź Zagrzebia. Jedynie wobec Bizancjum jestem w stanie prowadzić ofensywę, rozbijając dzięki ogromnej ilości kuszników każdą ich armię przy minimalizacji strat własnych. Na szczęście Sycylijczycy są stosunkowo nieaktywni i do "obsługi" obrony południowej granicy wystarczy mi armia najemnych włóczników (2 pułki) i taka sama ilość najemnych kuszników. Wraz z milicją miejską wystarcza to do obrony każdego miasta (głównie próbują wziąć Bari).
Mały przykład: jedno z oblężeń Milanu
garnizon utrzymuję tam stosunkowo duży: 4 pułki włóczniczej milicji, 3 pułki kuszników + generał. Wróg (na zmianę Francuzi i Niemcy) atakuje zwykle armiami liczącymi do 2000 ludzi mającymi w składzie 2-3 chorągwie ciężkiej jazdy. Ich rozbicie w polu (co wypraktykowałem pociąga za sobą wysokie straty w piechocie - nawet do 40%) jest dosyć kosztowne, więc zdecydowałem się na strategię obronno zaczepną - tj. pozwolić wrogowi na wykrwawienie się w szturmowaniu moich miast i zamków, by nastŁpnie przy pomocy armii polowej przejść do kontrofensywy polegającej na plądrowaniu największej możliwie ilości ich miast i zamków (zdobywam, morduję mieszkańców i niszczę wszystko, co się da zniszczyć, by następnie je opuścić. Potem podpisuję traktat pokojowy oddając to, czego wcześniej sam nie wziął i mam spokój na dłuuuuugo:) Wyjątkiem są tereny Austrii (kopalnie) i Bałkany.
adremując:)
Odparcie szturmu wygląda zwykle tak, że na murach ustawiam 1-2 pułki piechoty na przeciw spodziewanego "przycumowania" drabin ew. hulajgorodów i wszystko, co strzela. 3 pułki piechoty ustawiam naprzeciw bramy, z tym, że 1 równolegle do muru a 2 po bokach (dzięki temu przeciwnik szybko traci serce do walki).. Generał staje u innej bramy, którą wyprowadzam go na początku bitwy a następnie robię rajd na tyły wroga ustawiając się w znacznej odległości, by wyłapywać spanikowanych.
Dalej bitwa to standard. Najpierw ogień koncentruję na generale i zabijam go. Potem czekam na rozbicie bramy całyczas ostrzeliwując najlepsze oddziały i pozwalam na szturm całości sił na bramę. Dalej to już tylko atak od tyłu generała i wyłapywanie zbiegów. W ten sposób przy stracie 20-80 ludzi eliminuję całą armię wroga:)
ppaatt1 [ Trekker ]
Gra doszła, ładnie zainstalowałem i rozpocząłem. Ale mam problem, nieco wkurzający. Gra łapie zawiechy w losowych momentach. Dźwięk się tnie, kamera ucieka gdzieś i mi jakąś ziemię pokazuje bez niektórych tekstur, no i oczywiście tracę kontrolę. Najśmieszniejsze jest to że raz mogę grę zminimalizować i ją wyłączyć od strony systemu, a raz pomaga tylko restart.
Mam też pytanie, czy spolszczono filmiki początkowe wprowadzające nas do historii danego państwa? Bo z okładki wynika że jest wersja kinowa, i faktycznie jest na mapie itd. ale filmików nie tłumaczy. Nie przeszkadza mi to jakoś specjalnie ,ale się zapytam.
LAJTUS [ Konsul ]
W opcjach włącza się napisy. Co do tych problemów to nie powinny wystąpić, spróbuj zainstalować patche 1.2 i 1.3. Masz Vistę? Może czas na format? Problem może być też w sterownikach karty graficznej.
kamil0807 [ Legionista ]
Witam mam pytanie z innej beczki. Zacząłem przygodę z serią Total War. Zakupiłem Rome wraz z dodatkami. Ale nie mogę znaleźć takiej opcji gdzie mógłbym podbijać świat inną cywilizacją niż Rzym. Jest tylko kampania, własne bitwy i szybka bitwa. W innym wątku koledzy LAJTUS i Serson ( Wasylus) podpowiedzieli, że najpierw trzeba przejść kampanie właściwą Rzymem to się odblokują inne nacje. Dotyczy to również Medievala 2. Trzeba przejść Rzymem kampanie?
huba-uba [ Konsul ]
kamil --> Tak długą albo krótką kampanie Rzymem.
kamil0807 [ Legionista ]
Dzieki huba-uba:)
ppaatt1 [ Trekker ]
W opcjach włącza się napisy.
Szukałem wcześniej, ale dopiero gdy to napisałeś poszedłem sprawdzić dokładnie wszystko. I faktycznie były tam ale w kategorii dźwięk :/ Teraz wszystko ok.
Co do tych problemów to nie powinny wystąpić, spróbuj zainstalować patche 1.2 i 1.3.
Wkrótce ściągnę.
Masz Vistę? Może czas na format? Problem może być też w sterownikach karty graficznej.
Mam XP, format był niedawno. Z innymi grami wszystko w porządku tylko Total war taki awaryjny u mnie :(
Attyla [ Flagellum Dei ]
wynalazłem sposób na zwiększenie skuteczności kuszników:) Wystarczy dać im rozkaz razić dalsze szeregi oddziału, który chcemy osłabić lub wyeliminować. Działa. Wtedy nie dość, że razi dalsze szeregi, to jeszcze w oddziale będącym celem podstawowym zadaje znacznie większe straty (nawet x2).
Do tego wynalazłem kapitalny sposób na minimalizację strat przy zdobywaniu przeszkód wodnych. Wystarczy puścić przez most kawalerię uderzeniową nie po to by przełamać obronę ale po to by przez nią przejść. Następnie należy ustawić ją na tyłach oddziałów wroga i od frontu uderzyć ciężką piechotą. Gdy dojdzie do zwarcia należy kawalerię rzucić na obrońców od tyłu i przyczółek mamy w ręku z minimalnymi stratami:)
Reavek [ RaV ]
Witam.
Medieval 2 przywrócił mi straconą pare lat temu chęc do gier, normalnie geniusz, bawie się jak dziecko :)
Mam pytanko, posiadam Medieval 2 + dodatek królestwa, pobrałem patch 1.5 i jak sprawdzam w opcjach (w kampaniach z dodatku) to wyświetla v1.5 ale w podstawce jak wejdę w opcje mam 1.3 (wydaje mi się ze wcześniej miałem 1.4) tak powinno być?
LAJTUS [ Konsul ]
Tak powinno być.
ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]
Postanowiłem powrócić do Medievala?
Z tego co pamiętam, tradycyjnie bez modów gra się raczej nudno.
Więc co byście polecali, stawiam na realizm-grywalność ( najlepiej bez ogromnej mapy, im więcej prowincji tym gorzej jak dla mnie )
LAJTUS [ Konsul ]
Jeśli masz dodatek Kingdoms to mogę ci polecić mod stainless steel 6.0 zresztą zobacz tutaj i jeszcze mody do Kingdoms
ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]
Mam Kingdoms również...... czy oprócz mini-kampanii dodaje coś do właściwego Medievala v?
LAJTUS [ Konsul ]
Stainless steel 6.0 to połączenie podstawki i Kingdom. Poprawiona grafika wiele nowych jednostek itp. To nie jest mini-mod (takim jest Retrofit Mod) a jest to duży mod ważący ok 1,4 GB.
ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]
Eh dużo zmian w tym SS bardzo na plus ale ten pod dla mnie z grywalnością ma raczej mało wspólnego. OOOOgromna mapa przez co praktycznie nic sie nie dzieje wieje nudą strasznie.
Pamiętam czasy M:TW gdzie rozgrywka była bardzo dynamiczna i trzeba było odpowiednio zaplanować rozbudowę a tutaj od zamku do zamku kilometry świetlne :(
Pejotl [ Senator ]
Zgredek -> do szybkiej gry polecam mod Pro Deo et Rege (w skrócie PDER). Mapa noramalna, ograniczenie możliwości wystawiania jednostek w podbitych miastach, trzeba dużo budować, żeby miasta rozwinąć, ale gra się dość szybko, średni zamek może wystawić 6-7 jednostek na raz. Trochę za wysoka skuteczność włóczników przeciwko konnym rycerzom...
Dlaczego wszyscy piszą że żołnierz na polskiej okładce EMPIRE:TW ma złą barwę munduru? Chyba Sasi mieli barwę czerwoną - więc do schyłku Rzeczpospolitej pasuje...
Tomcio xD [ Marszałek ]
Pejotl - muszę ci powiedzieć że tak samo myślałem przecież w XVIII wieku Polacy nosili czerwone mundury
Pejotl [ Senator ]
Ano właśnie - nasi też mieli czerwone, chociaż bardziej w pamięci pozostaje granatowy (od czasów Sejmu Wielkiego).
Attyla [ Flagellum Dei ]
Najnowsza wersja mojego moda. Tym razem katafrakcji rekrutowani na wschodzie są łucznikami konnymi.
LAJTUS [ Konsul ]
Kilka dni temu ściągnąłem mod steeinles steel i chyba jest to najlepszy mod w jaki grałem, nowe jednostki lepsza grafika jednostek, trwale sojusze, więcej państw i prowincji i jeszcze wiele fajnych dodatków.
Pokaz fajerwerków--->
el f [ RONIN-SARMATA ]
Kiedyś chyba było w FAQ ale jak widzę, wyleciało... grając w Rome (mam z patchem 1.5) jakąkolwiek nacją, atakując Galów gra się wywala do Windowsa. Pamięta ktoś, co należało zrobić żeby to zlikwidować ????
Musich [ Konsul ]
Czy jest jakiś mod urealniający dyplomację w RTW bądź MTW2? Taki, żeby sojusze, groźby itd. miały jakieś znaczenie, a nie były zawierane jedynie... po nic?
LAJTUS [ Konsul ]
Steeinles steel jest do M2TW Kingdom jest takim modem gdzie dyplomacja ma duże znaczenie.
Lukis. [ Poznańska Pyra ]
czy ktoś mi pomoże? Mam złotą edycje Medievala I i mnie gdy chce wejsc do kampanii samouczka wyrzuca do windy.
Mam XP, Athlona 1,6 512 RAM GF6200... zainstalowałem nowe sterowniki do grafiki, nie wiem co mam robić :/
ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]
Właśnie czytam. Tura trwająca do 15 minut może skutecznie zniechęcic i zabić grywalnośc
kamil0749 [ Boss of All Bosses ]
Tak , też właśnie przeczytałem to.
No trochę dziwnie byłoby gdybyśmy musieli czekać 15 minut na ruch komputera :P
Mnie osobiście najbardziej rajcują te bitwy morskie :D :D :D .
Ciekawym rozwiązaniem jest też samodzielne nadawanie statusu generała . Dzięki temu nie będzie problemu z tym aby każda armia miała swego generała . W Medieval 2 często mi się zdarzało że armia posyłana na front nie miała generała a teraz ten problem zostanie rozwiązany.
Gra z pewnością zagości przez wiele miesięcy na półkach starych jaki nowych wyjadaczy serii Total War :D
Szkoda tylko że do najwyższych detalów potrzebna będzie karta GF8800 GT wzwyż ;[
Ja niestety posiadam GF 8500 GT więc może pogram na średnich detalach
Serson ( Wasylus) [ Konsul ]
"Gra z pewnością zagości przez wiele miesięcy na półkach starych jaki nowych wyjadaczy serii Total War :D"
Nowych na pewno (tylko jak można być "nowym wyjadaczem" ?) ale czy starych to już nie byłbym taki pewien.
LAJTUS [ Konsul ]
Ja poczekam trochę jak stanieje i kupie może wakacje (na pewno będzie jakaś letnia promocja). Co do tych piętnastominutowych tur to w wersji finalnej raczej nie powinno być takich niespodzianek.
ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]
No i jest notka na temat gry Polską. Powiem tak, będzie ciekawie ale chyba dopiero jak wyjdzie jakiś Realism mod czy inny SS.
Husaria ( nie dość, że wygląda komicznie) ponoc jest pod koniec drzewka technologicznego..... Z jednej strony balans ( teoretycznie )ale z drugiej przecież chyba nie byłoby to tak że spamowałoby sie ich . Co więcej niby nasz rozwój technologii wojskowej może być trudniejszy niz u innych nacji więc chyba lepiej byłoby mięć "skrzydalatych" na początku... eh
ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]
Jutro 17:00 godzina "D" :)
Pełna mobilizacja panowie :)
LAJTUS [ Konsul ]
DEMO Empire: Total War dostępne
20.02.2009 r., 17:26
Oczekiwane z niezwykłą niecierpliwością demo Empire: Total War jest już dostępne. Zgodnie z obietnicą wydawcy, pojawiło się około godziny 17 polskiego czasu. Można je pobrać jedynie za pośrednictwem systemu Steam, który posłuży także do rejestracji pełnej wersji gry (co równać się będzie najprawdopodobniej aktywacji trybu multiplayer) oraz pobierania patchy.
Demo można w tej chwili ściągnąć w najprostszy sposób, klikając (około 2 GB). Gracze nie posiadający Steama muszą zainstalować program oraz utworzyć swoje konto. Dopiero wtedy możliwe jest pobranie pliku.
Steam pozostaje jedynym źródłem pobrania dema. Nie powinno być ono dostępne na innych serwerach. W obecnej chwili nasi Czytelnicy ściągają plik z na ogół maksymalną prędkością, należy się jednak spodziewać, że ruch będzie cały czas rosnąć.
P.S. Tekst z totalwar.org.pl
Sznapi [ Rashômon ]
This free demo provides a short glimpse of the kind of epic engagements available in the full version of Empire: Total War, which will be released on Steam and at retail in early March. The demo offers players the opportunity to take on the American Army and the French Navy from The Creative Assembly's own "home" side, playing as the British Empire in the "Battle of Brandywine Creek" and the "Battle of Lagos."
- ze Steama
Mniam, mniam :) Na dniach postaram się napisać małe sprawozdanie z demka, jak już ogarnę gameplay :P Choć pewnie i tak nie różni się bardzo od poprzednich odsłon serii...
Dycu [ zbanowany QQuel ]
hmmm... Przed wyjściem Empire chciałem sobie pograć w Medievala II, ale mam mały problem - gdzieś tak średnio przy rozpoczęciu co drugiej bitwy gra wywala do pulpitu. Właśnie ściągam patch'a, bo jakoś wcześniej mi się nie chciało, ale w sumie nie wiem czy to coś pomoże : P
Spotkał się ktoś z czymś takim? : )
LAJTUS [ Konsul ]
No a tu screen z bitwy morskiej (tonący francuski statek). Widać że się przyłożyli się do bitew morskich ;)
Dycu zainstaluj patche, a jeśli nie pomoże to zainstaluj jeszcze raz medievala 2.
kamil0749 [ Boss of All Bosses ]
Mniam mniam screeny niczego sobie ;]
ja nie ściagam demka ,gre kupuje w ciemno odrazu jak wyjdzie :P takie gry mozna kupywac w ciemno patrzac kto te gre wydaje i jej poprzednie czesci ...
gra bedize warta swej ceny a bedize kosztowac pewnie ok.140 zl
LAJTUS [ Konsul ]
Kosztować ma ok 100 zł ale ja planuje kupić na początku wakacji.
Jeszcze jeden screen--->
kamil0749 [ Boss of All Bosses ]
A mógłbyś wstawić jakiś screen z bitwy morskiej tak z dalekiej kamery ?
Selman [ Wings for Marie ]
zamówiłem sobie[w końcu ;P] królestwa i mam pytanko:
Czy muszę teraz ściągać 1.3 do podstawki? Czy może dodatek sam mi zaktualizuje podstawkę?
a no i jak już bym musiał go ściągać, to może być wersja ANG na polską wersje ?
z góry dzięki :)
LAJTUS [ Konsul ]
Zazwyczaj dodatek instaluje patche lecz czasami zdarza się że nie chcę się instalować i trzeba ręcznie (patche są na płycie), no możesz też ściągnąć patcha lecz musi to być w języku polskim (jest możliwe zainstalowanie angielskiego patcha lecz trzeba się trochę natrudzić).
Musich [ Konsul ]
Mam głupią prośbę. Przez dłuższy czas bawiłem się samym Medievalem II, lecz przyszedł czas, żeby zainstalować królestwa. Niestety wcześniej w pliku descr_strat odblokowałem sobie wszystkie nacje i problem pojawia się przy instalacji - nie chce mi spatchować Medievala, bo wykrywa zmodyfikowany plik.
Czy ktoś mógłby mi podesłać ([email protected]) oryginalny plik, o ile taki posiada?
Selman [ Wings for Marie ]
Musich
poszło :)
JihaaD [ Gosu ]
Ktoś się orientuje co to za ekskluzywne jednostki będą dodatkowo w wersji kolekcjonerskiej?
Reavek [ RaV ]
Jednostki elitarne:
HMS Victory — Najbardziej wyróżniający się i najpotężniejszy okręt liniowy Royal Navy; 104-działowy okręt flagowy Lorda Nelsona jest jednym z najsilniej uzbrojonych okrętów 18. wieku.
Rogers' Rangers — Kompania rangersów majora Roberta Rogersa to bardzo dobrze wyszkolona, elitarna lekka piechota, wyspecjalizowana w zwiadzie i operacjach specjalnych. Są wyjątkowo mobilni nawet w najtrudniejszym otoczeniu.
Ottoman Organ Gun — Straszliwie groźne działo polowe, zdolne do wyrządzania niesamowitych szkód w wojskach przeciwnika. Wymowny dowód zaawansowanej wiedzy o prochu i broni palnej w Imperium Osmańskim.
Ghoorkas — "Lepiej umrzeć niż stchórzyć" było przez wieki mottem tych elitarnych żołnierzy nepalskich. Zdyscyplinowani, twardzi i odważni, używali śmiercionośnych 45-centymetrowych, zakrzywionych noży zwanych kukri.
Corso Terrestre Guerillas — Niezależny partyzancki pułk lekkiej piechoty, doświadczony w taktyce wojny podjazdowej. Niespodziewane rajdy i zasadzki są ulubioną taktyką partyzantów, sposobem na zrównoważenie ich małej liczebności i lekkiego opancerzenia.
Bulkeley's Regiment — Francuska jednostka irlandzkich najemników o straszliwej reputacji i śmiałości. Wyjątkowo twardzi i odporni, tworzyli bardzo elastyczny i niezawodny pułk.
adi-27 [ Pretorianin ]
Jest jakieś rozwiązanie żeby zagrać w Rome : Total War przez LAN ?
Może nie tyle ,że tego wogóle nie ma ,ale gdy zakładam serer na jednym komputerze ,to drugi go nie widzi . Inne gry chodzą w ten sposób a RTW nie ...
Chciałem sobie przypomnieć jak się w to grało ,z kumplem ... Bo na necie nic z tego ,za wolny net mam . Gra jest prosto po instalacji , nie patch'owana .
Drackula [ Bloody Rider ]
mysle ze jak je rzuce w wir walki na arenie europejskiej to wszystkie armie wymiekna juz przed walka :p
JihaaD [ Gosu ]
co to za małpy?
Drackula [ Bloody Rider ]
cudne nieprwdaz? :)
The Dahomey Amazons: (Amazon Exclusive Unit):
An elite female-only military regiment from West Africa. Disciplined both in rifle drills and close combat, they are rightly feared for their incredible courage and their practice of decapitating their captives.
kamil0749 [ Boss of All Bosses ]
Wie ktoś ile kosztuje edycja kolekcjonerska ?
Bo mam zamiar w przyszłym tygodniu sobie kupić :P
W tej edycji będą również dostępne dodatkowe jednostki jakich w zwykłej edycji nie znajdziemy ?
Drackula [ Bloody Rider ]
aby wam zaostrzyc apetyty :)
Drackula [ Bloody Rider ]
Poniewaz wyszla nowa czesc pozwolilem sobie na zalozenie nowej czesci ( wczesniej niz byloby to normalnie)
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=8790454&N=1