GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

iPhone - developerka gier

05.12.2008
13:06
[1]

Toolism [ GameDev ]

iPhone - developerka gier

Witajcie. Zastanawiam się czy mamy na naszym forum jakichś developerów gier na iPhonea? Sam od niedawna się tym zajmuję i nawet wypuściłem już jedną gierkę:) Z chęcią podzieliłbym się swoimi spostrzezeniami na temat całego procesu tworzenia i umieszczania gier na iTunes Storze.;) A jest o czym gadać;) Uwierzcie mi to co wyprawia Apple czasami ociera się o absurd..

05.12.2008
13:10
[2]

Lutz [ Senator ]

O absurd ociera sie to, ze apple wypuscilo swoje dev tools i teraz masa niedzielnych programistow zalewa appstore smieciem.

No offence, nie kieruje akurat tego do ciebie, ale niestety po poczatkowym zachwycie, uwazam appstore za jedno z najwiekszych gowien w jakie mozna wdepnac.

P.S.
Jaka gra ?

P.S.
Juz widze ;)

05.12.2008
13:16
[3]

Toolism [ GameDev ]

Lutz -> Tap of War:) bazuje na super prostym pomysle przeciągania liny. Rozumiem że też coś próbowałeś? Co do zalewania śmieciem, zgodzić się nie mogę, appstore nie za bardzo można zalać.. zważywszy fakt iż będąc developerem z poza US.. czeka się minimum miesiąc na to żeby w ogóle dostać się do programu.. a potem drugie tyle zeby podpisali ci kontakt.. Ja swojego appa wypuściłem przedwczoraj i jak narazie mam 15 sciągnięc;) zresztą link do appa jest w mojej sygnaturce ale w zasadzie bez itunesa na niewiele się zda.

05.12.2008
13:20
[4]

Logadin [ People Can Fly ]

Pogadaj z LooZem

05.12.2008
13:49
[5]

Toolism [ GameDev ]

Logadin -> LooZ pisze gierki na iPhone'a?:)
Lutz -> nie odpowiedziales mi jeszcze na pytanko:) Piszesz na iphonea? Jeśli tak to czy miałeś może podobne przygody z oczekiwaniem na przyjęcie?

05.12.2008
13:57
[6]

Lutz [ Senator ]

Przymierzalem sie do pisania, mialem zamowienie na pewna aplikacje dla klienta korporacyjnego.
Niestety zrobilismy analize i wyszlo, ze taniej i szybciej bedzie wykorzystac web.

05.12.2008
13:59
smile
[7]

_agEnt_ [ Tajniak ]

Dlatego od dziecka wolałem gruszki.

05.12.2008
14:04
[8]

Toolism [ GameDev ]

Lutz -> wiadomo że produkt webowy wypuscisz szybciej od produktu nie webowego. Ale jak wyszło wam że bedzie taniej to nie bardzo rozumiem?:) Nie wiem czy może cena się nie zmieniła ale jak ja aplikowałem to cena apple developer wynosiła 99$. Natomiast pozniej nie ma już żadnych opłat związanych z dystrybucją, co mnie najbardziej w tym wszystkim przyciągnęło. Skończyłem programowanie gier komputerowych na pjwstk i największą bolączką dla mnie była zawsze dystrybucja, bo to trzeba zawsze wszystko dokladnie opracować, natomiast iTunes Store zalatwia to wszystko niejako za ciebie a docierasz i tak do większej ilości potencjalnych klientów, także ja myślę że jeszcze troche popróbuję:) W sumie już niedługo wypuszczam drugą gierkę. Nie żeby była tak szybko pisana, po prostu mialem sporo czasu ( 2 miesiące) zanim cokolwiek ruszyło z moim kontem w apple developer connection.. więc mam gotowe 2 aplikacje:)

05.12.2008
14:10
[9]

Slow Motion [ Konsul ]

Po tytule wywnioskowałem że będą zdjęcia...

05.12.2008
14:27
[10]

Toolism [ GameDev ]

Slow Motion -> zdjęcia są ale na stronie mojej gierki w iTunes Storze niestety, nie mam jako takich screenshotow na jakiejs stronie internetowej. Mam natomiast filmik dość wczesny (około miesiąc temu) z drugiej powstającej gierki:) Widać na nim gierkę w symulatorze iPhone'a, także tam gdzie jest myszka normalnie będą palce graczy:)

05.12.2008
14:41
smile
[11]

Slow Motion [ Konsul ]

Pfff tam jakieś gry, myślałem że panią developerkę pokażesz.

05.12.2008
15:11
[12]

Toolism [ GameDev ]

Slow Motion -> rozumiem ze developerka to dla ciebie developer plci żeńskiej;) Nic na to nie poradzę;) Jak widzisz pozostałe osoby nie miały problemu z rozszyfrowaniem tego słowa;)

06.12.2008
00:45
[13]

Toolism [ GameDev ]

nocny upik:) Wiem że oprócz mnie ktoś na tym forum też próbuje swoich sił na iTunes Store:)

06.12.2008
16:14
[14]

Toolism [ GameDev ]

up

09.12.2008
13:06
[15]

Pamir [ Generaďż˝ ]

Witam,

Zainteresowaliście mnie tym tematem. Z chęcią wydał bym jakąś grę na tą platformę. Przejrzałem sobie pobieżnie informacje na developer.apple.com i jedyną większą przeszkodą jaką wykryłem jest potrzeba posiadania Mac'a... nie ma możliwości odpalenia iPhone SDK'a pod windowsem? Na jakim sprzęcie pracujecie? Macie jakieś dane statystyczne odnośnie tego rynku pomocne w planowaniu budżetu?

Jakie są waszym zdaniem wady i zalety systemów dystrybucji w pakiecie Standard oraz Enterprise?

Pozdrawiam,
Pamir

09.12.2008
13:22
[16]

Logadin [ People Can Fly ]

Pamir - z tego co wiem MAC potrzebny jest jeno przy kompilacji, zaś sam SDK rusza pod Wingrozą (czy się mylę? bo się jakoś mi tak o uszy obiło)

Toolism - ano stara się, stara.
Btw jakiś darmowy trial waszej produkcji jest ? :)

09.12.2008
13:50
[17]

LooZ^ [ be free like a bird ]

Nie pisze, nie jestem programista, zajmuje sie pozostalymi elementami developerki ;)

10.05.2009
19:52
[18]

Toolism [ GameDev ]

Heh mały updejcik :)
Wątek zaczynałem nie mając jeszcze pewności czy uda się coś ugrać na AppStorze, a teraz już w następnym tygodniu wypuszczamy nasz 5 tytuł:)

Mamy też już stronkę także zapraszam tam jeśli ktoś miałby ochotę :

Jest jedna rzecz którą możemy sie pochwalić :) Tap of War przez prawie miesiąc utrzymał się w top 10 najpopularniejszych darmowych gier i nawet przez 3 dni był numerem jeden na US app storze.

Pozdrawiam:)

27.05.2009
00:50
[19]

Likfidator [ Konsul ]

Ja sam myślałem o tym, żeby pisać aplikacje na iphone, ale stwierdziłem, że nie mam na to teraz ani czasu ani funduszy. Największy problemem jest konieczność zakupu maca. Poza tym trochę trudno na tym appstorze zarobić. Aplikacji jest bardzo dużo, ciężko się wybić, a poza tym czytałem, że bardzo długo czeka się chociażby na zatwierdzenie aplikacji.
W przyszłości nie wykluczam, że będę coś wydawał w dystrybucji elektronicznej, ale nie wiem jeszcze na jaką platformę. Na pewno nie zastąpi mi to normalnej pracy, no chyba, że mój tytuł okaże się hitem i uzbieram tyle pieniędzy, żeby móc spokonie pracować nad kolejnymi projektami.
Druga sprawa jest taka, że jestem praktycznie samowystarczalny, zrobię grafikę, skomponuję muzykę i program napiszę, ale na razie chcę skończyć studia zanim się zabiorę za jakiś projekt na poważne, chociaż mam już kilka pomysłów. Relatywnie łatwych w realizacji (przynajmniej w moim zasięgu) i mam nadzieję, że dość grywalnych.

27.05.2009
11:24
[20]

Toolism [ GameDev ]

Właśnie dzisiaj Apple zatwierdziło naszą nową grę. Jest to zgrabny top down shooter w stylu Geometry Wars.
Podaję linka do promocyjnego video:

Likfidator-> Jeśli jesteś samowystarczalny to AppStore jest idealnym miejscem dla ciebie. Stary bierz sie do roboty:) Zarobić nie jest trudno, natomiast jeśli uważasz że 7-10 dni na zatwierdzenie aplikacji do AppStore'a to długi okres czasu, to porozmawiaj sobie z jakimkolwiek indie developerem który próbował wydać coś na PC'ta;) Tydzień to jest naprawdę nic.

27.05.2009
12:25
[21]

Likfidator [ Konsul ]

Toolism->Myślałem, że na zatwierdzenie aplikacji czeka się ponad miesiąc, ale to nie byłoby jeszcze problemem. Najważniejsze, żeby nie odrzucali co drugiego projektu. Może teraz rzeczywiście coś się zmieniło.

Przeglądałem wasze gry i poza Tap of War, nie pokazaliście żadnego oryginalnego pomysłu. Light Wars wygląda dobrze, ale to znów jest klon Geometry Wars, moglibyście trochę nad muzyką popracować, bo jest zbyt monotonna(praktycznie 1 takt powtarzany na okrągło), przynajmniej ta na filmiku. Ja do tej pory nie wydałem żadnej gry, ale mam w planach wydać coś na trochę wyższym poziomie niż wasze produkcje. Najważniejszy jest pomysł. Dobrym przykładem moim zdaniem jest Zen Bound( ), który genialnie wykorzystuje możliwości multitouch i akcelerometru. W dodatku ma świetną oprawę audiowizualną.
Wiem, że klonowanie innych gier jest najłatwiejsze i dzięki temu można wydać dużo gier w krótkim czasie. Nie wiem tylko jak to się przekłada na sprzedaż, bo gdyby bardziej opłacalne było robienie dużej ilości prostych gier, to sam bym tak robił.

27.05.2009
12:36
[22]

Toolism [ GameDev ]

Likfidator-> Żeby silić się na duże oryginalne pomysły najpierw trzeba mieć pieniądze. My ich nie posiadamy, a nasz zespół liczy 3 osoby. Jeśli sądzisz że Zen Bound powstało w pół miesiąca i pracowała nad tym jedna osoba, to jesteś w wielkim błędzie. Co natomiast sprzedaje się a co nie, dowiesz się w dość szybkim tempie jak tylko zaczniesz uczestniczyć w indie społeczności iPhone game developerów:)

27.05.2009
12:45
[23]

Likfidator [ Konsul ]

Toolism-> Nie chciałem krytykować waszych gier. Po prostu patrzyłem na nie jako potencjalny klient. Wiem, że Zen Bound nie powstał w krótkim czasie. Co prawda do tej pory nie wydałem nic komercyjnego, ale pewne doświadczenie już mam i wiem ile trzeba czasu na napisanie nawet prostych produkcji. Nie mówiąc o tym, jak koszty idą szybko w górę przy bardziej zawaansowanych projektach. Tak się spytam, pisanie gier na iphone jest waszym jedynym źródłem dochodu?

27.05.2009
12:50
[24]

Toolism [ GameDev ]

Owszem:) W wolnych chwilach zajmujemy się jeszcze kończeniem prac magisterskich;) Ostatni semestr właśnie kończymy

27.05.2009
12:52
smile
[25]

Likfidator [ Konsul ]

No ja też zajmuje się pisaniem pracy mgr:)

A jutro mam egzamin z "Analizy matematycznej zagadnień fizyki matematycznej" :(

28.05.2009
10:25
[26]

Toolism [ GameDev ]

No i trafiliśmy do top 100 arcade games i top 100 action games z naszą najnowszą gierką:) Zapowiada się nieźle.

28.05.2009
10:28
[27]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Pamir ==> Możesz odaplić Maca na PC. Ja obecnie w ten sposób pracuję.

Co do devy - ciężko jest się przestawić z .NETu dla Mobile na Objective-C dla iPhone'a :)
Póki co delikatnie ogarniam temat :)

28.05.2009
10:33
[28]

Toolism [ GameDev ]

legrooch -> objective-c jest dość łatwy w ogarnięciu dla każdego kto pisał w C/C++, może tu już trochę naciągam ale nawet i Java ujdzie. Jestem pewien że przestawisz się dość szybko:)

28.05.2009
13:26
[29]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Z .NETu? :)
Też na to liczę, bo żyłka pieniędzy leży luzem cały czas :)

05.06.2009
22:51
[30]

Likfidator [ Konsul ]

Dzisiaj, praktycznie przez przypadek dowiedziałem się, że ID software udostępnia kod źródłowy Wolfenstein 3D w wersji na iphone (link: ). Co ciekawe można wykorzystać go w komercyjnej grze, tylko trzeba grafikę, dźwięk, czy poziomy własne stworzyć itd... Ale mnie najbardziej zaskoczyło to, że... kod jest napisany w C. Starym dobrym, klasycznym C, który praktycznie każdy zna. Czyli aby zacząć pisać na iPhone'a wystarczy już tylko poznać same biblioteki, a objective-c uczyć się z czasem...

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.