GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gothic help cz. 17

29.10.2002
21:38
[1]

grzesiek16 [ Feluś ]

Gothic help cz. 17

kolejny watek (jush 17) dotyczacy wpsanialej gry Gothic
link do poprzedniej tradycyjnie ponizej:

29.10.2002
21:41
[2]

grzesiek16 [ Feluś ]

zapomnialbym o mapce dla zblakanych

29.10.2002
22:21
smile
[3]

Funthom [ Always with Morith ]

Poprawiam mapke bp grzeskowi nie wyszla :)

30.10.2002
11:54
smile
[4]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

Jestem w swiatyni sniacego. pokonalem 4 szamanow "stuningowalem" uriziela itd. Jednak nie moge dostac sie do piatego szamana. Wiem ze znajduje sie on w malej komnacie do ktorej prowadzi korytarz z pelzaczami.. Z boku zamiescilem obrazek ktory przedstawia wejscie do tej komnaty. Solucja ktora mam mowi, ze sa tam przelaczniki(ktore otwieraja zakratowane drzwi)i ale za cholere nie moge ich znalezc. Po przelaczeniu owych przelacznikow mam pokonac demona a pozniej szamana. Bardzo prosze o pomoc!!! Przeciez chyba ktos wie???!!!

30.10.2002
12:56
smile
[5]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

jestem zdesperowany, bedziecie mnie mieli na sumieniu!!!:))

30.10.2002
15:07
[6]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

Dodam tylko ze szamn ktorego nie moge odnalezc to niejaki Varag Kasorg. Jezeli komus to cos mowi bardzo prosze op pomoc. Obok dodam jeszcze mapke z miejscem, w ktorym znajduje sie ten gosc to miejsce oznaczone jest literami VK. POMOCYYYY

30.10.2002
17:13
[7]

Arttrue [ Konsul ]

Bucha---> tweój przypadek jest chyba pierwszy. Ja trafiłem do niego bez problemu. Ale nie pamiętam jak :) Wiem, że była to wysepka pośród lawy, i że wchodziło się do niego przez okno bo w drzwiach byłą pułapka. Niestety teraz jestem w pracy, także nie mogę odpalić gry żeby zobaczyć co i jak. Moze jutro :) Albo ktoś inny Ci pomorze. A ne pewno wcześniej robiłeś wszystko w/g solucji? Może jakiś przełącznik nie jest przełączony :)

30.10.2002
17:24
[8]

Arttrue [ Konsul ]

bucha---> Sinic [Centurion] Bucha --> Nie wiem gdzie ostatecznie wyladowales, lecz w solucji jest blad. Z tej komnaty z podnoszonymi filarami wchodzisz w tunel. I to sie zgadza, lecz na rozstaju skrecasz w prawo. Po lewej stronie sa kraty, ktore jakos sie otwiera. Wspominalem ci o tym tunelu we wczesniejszym poscie. Idac w prawo musisz na koncu podciagnac sie vel wespnac do komnaty. Sa w niej orkowie i szkielety. Idac dalej masz w komnacie potezne kamienne pokretla. Trudno je nie zauwazyc. Sa chyba trzy na trzech koncach pomieszczenia. Zabij wrogow i wez nagrode ;) Heh, chiba wiem. Jest takie przejście z pełzaczami, faktycznie. Ale sinic dobrze gada (:))))) Wiem, że pokrętła te trzeba było przekręcać w/g odpowiedniej kolejności. Pomarańcz, czerwony biały ???? Chyba coś takiego. Za każdym razem jak przekręcałeś bloki powinny pojawiać sie demony i otwierać kolejne komnaty. Miałeś to?

30.10.2002
17:27
[9]

Arttrue [ Konsul ]

O dżizas, pomoże przez "rz".....

30.10.2002
17:36
[10]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

Arttrue-----> nareszcie jestes!!! To nie ten gosc na wysepce!!! Ten o ktorego mi chodzi jest w komnacie za tunelem z pelzaczami. Dochodzi sie tam owym tunelem i sie podciagnac trzeba:) tam maja byc 3 przelaczniki i pozniej mam pokonac demona i szaman ma sie zmaterializowac---> wg solucji. Ale tam nie ma zadnych przelacznikow i zakratowanych drzwi nie moge otworzyc!!!

30.10.2002
17:41
[11]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

jak trzeba moge dac wiecej screenow!!!

30.10.2002
17:50
[12]

Sinic [ ]

Bucha --> Witaj ponownie :) Jestes, jak to okreslil Arttrue, jedyny w swoim rodzaju ;). Ja osobiscie nienawidze wszystkich zagadek, ukrytych miejsc i tym podobnych "upiekszen". Gdyby nie solucja, nigdy nie przeszedlbym komnaty z kolcami. Wpasc na pomysl z lukiem moze tylko poszukiwacz tajemnic o wrodzonym darze jasnowidzenia ;). Jednak lokacje ktora Ci sprawia takie problemy przeszedlem bez problemow. Zatrzymalem sie dopiero przy tych kolcach i zaczalem wtedy szukac pomocy. Musiales cos przeoczyc. Przeszukaj dokladnie sciany, gdzies cos musi byc. Jak takie beztalencie jak ja to znalazlo, to i tobie sie uda ;). Istnieje jueszcze mozliwosc, ze przy ktoryms wczesniejszym szamanie, po jego zabiciu miales cos przelaczyc. Jesli tak, to musi to byc w komnacie z podnoszonymi filarami, tej gdzie zaczyna sie tunel. Ja z pewnoscia po je przejsciu zalatwilem tego twojego "ulubionego" szamana i to MUSI tam byc. Nigdzie dalej i mam co do tego 100% pewnosci.

30.10.2002
17:55
[13]

Arttrue [ Konsul ]

Bucha---> Daj więcej screenów. dobrze gadasz. Porozglądaj się na boki, i popykaj Printy (tylko nie przesadź :). Wtedy będziemy wiedzieli gdzie jesteś. I dobrze by było jakbyś dał czar Światłość. Lepsze to niż pochodnia.

30.10.2002
17:58
[14]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

Sinic-----------> witam serdecznie!!! Wiem ze moze staje sie upierdliwy ale ja naprawde nie wiem gdzie ten burak jest!!! Powiedz mi dokladnie gdzie znajduje sie ten szaman i jak do niego dotarles. Dodam, ze nie sa to: - ten na poczatku - ten, na ktorego zadzialal dopiero uriziel - ten na gorze za filarami - ten na wysepce posrod lawy.

30.10.2002
18:07
[15]

Arttrue [ Konsul ]

A nie ma jeszcze jednego w pomieszczeniu gdzie są strażnicy? Ja juz głupi jestem:))) ALBO daaawno w to grałem........

30.10.2002
18:08
[16]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

Oto ja w komnacie, w ktorej znajduja sie zakratowane drzwi, ktore nie wiem jak otworzyc!!!

30.10.2002
18:09
[17]

Sinic [ ]

Bucha --> Jak wspomnialem: -jest na poczatku-tam moze byc przelacznik, ktory otwiera twoja krate. Zabicie go i przalaczenie wszystkiego co tam jest otwiera min wejscie do tunelu z pelzaczami. Wchodzisz w tunel, tluczesz pelzacze i na rozstalu skrecasz w prawo. Na koncu tunelu podciagasz sie w gore i po zalatwieniu orkow i szkieletow droga wolna. Nie pamietam tej kraty, ktora blokuje ci przejscie, lecz z pewnoscia musi byc przycisk ja otwierajacy. Zaszedles juz o wiele dalej niz musiales. Jak napisalem, musi on byc albo w poblizu, albo w pomieszczeniach przed tunelem. Nigdzie indziej.

30.10.2002
18:12
[18]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

a oto ja przed zakratowanymi drzwiami

30.10.2002
18:14
[19]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

Sinic------> goraco strasznie i o te drzwi mnie chodzi!!!

30.10.2002
18:19
[20]

Arttrue [ Konsul ]

Ja już nic nie wiem....................................... Nic mi te fotki już nie mówią. Jedyne co mi przychodzi od głowy, to zacząć jeszcze raz od starego save'a. Heh, szkoda, że nie jestem w domu :( Pomógłbym jakbym mógł. W końcu to mój ulubiony wątek :)

30.10.2002
18:24
[21]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

arttrue------> chetnie bym to zrobil ale niestety zle porobilem save'y i teraz ponosze tego kosekwencje mysle ze jednak jest jakas opcja!!!

30.10.2002
18:26
[22]

Sinic [ ]

Problem w tym, ze mi te fotki tez nic nie mowia. Nie pamietam, by tam byla jakas krata. Ale powtarzam po raz wtory ;). Przelacznik musi byc gdzies w poblizu. Przeszukaj dokladnie sciany. Albo tu, albo w komnatach przy pierwszym szamanie. Raczej gdzies tam gdzie jestes teraz.

30.10.2002
18:32
[23]

Arttrue [ Konsul ]

Jest jeszcze jedno wyjście. Mianowicie niektóre przełączniki da się tylko otwierać strzałami z łuku. I to one same kierują się na przełącznik. Spróbuj postrzelać naokoło, może któryś trafi? Albo czasami przełącznik ma kształt kamienia. Moze jest gdzieś obok ? Może tylko czeka by go wcisnąć. A może..... nie nie nie, a mnoże jednak...... Nie wydawało mi się. Sorry chłopaki, ale to powoli robi się śmieszne. Trzech gości siedzi i próbuje jakoś rozwiązać problem. Próbuj Bucha dalej.

30.10.2002
18:37
[24]

Sinic [ ]

Bucha --> Masz zar... problem. Uruchomilem Gothic i na twoje szczescie jeszcze miale save'a w swiatyni. Jednak nieszczescie polega na tym, ze tam nie ma i nie bylo zadnych drzwi. Wydaje mi sie, ze wlasnie wyszedles z tunelu, ktoru jest tuz za toba?

30.10.2002
18:38
[25]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

Sinic--> prosze o jeszcze troche cierpliwosci sprobuje to pokazac na screenach. Tutaj dochodze po skreceniu w prawo w tunelu z pelzaczami.

30.10.2002
18:41
[26]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

tutaj jestem po podciagnieciu sie

30.10.2002
18:42
[27]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

tu natomiast jestem po wejsciu do komnaty, przejsciu przez "drzwi" na powyzszym screenie

30.10.2002
18:45
[28]

Arttrue [ Konsul ]

Bucha---> GDZIE TY JESTEŚ??????? Ja nie widziałem czegoś takiego na oczy! Po podciągnięciu powinieneś dostać się do komnaty w której jak mówił SINIC dą Orki i szkielety, i później jest komnata z przełącznikami. Na Boga, na pewno coś pominąłeś wcześniej.....

30.10.2002
18:49
[29]

Sinic [ ]

Bucha --> Znalazlem to miejsce i rzeczywiscie jest tam krata. Jednak sie poddaje. Nie mam pojecia jak ja otworzyc. Sprobuj luku, u mnie to nie dzialalo, ale jest ona juz podciagnieta i moze dlatego. Jesli sie to nie uda to musisz szukac do skutku.

30.10.2002
18:51
[30]

Sinic [ ]

Bucha --> Jescze jedno. Jak uruchomilem gre i doszedlem do twojej komnaty powitalo mnie jasne swiatlo. Wszystko wyraznie widac. Rozjasnij nieco ekran i wszystkim bys o wiele bardziej pomogl. Klimat mozesz przywrocic pozniej ;)

30.10.2002
18:52
[31]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

sinic---> jakiego luku i czy wlasnie za ta krata znajduje sie szaman???

30.10.2002
18:53
[32]

Arttrue [ Konsul ]

A ja z niecierpliwością czekam na wynik strzelanka. Ale dzisiaj statsuję :))))

30.10.2002
18:55
[33]

Arttrue [ Konsul ]

Bucha---> Przecież pisałem Ci wcześniej, że musisz postrzelać z łuku. Jeśli go nie masz, to wracaj bo kusza nie działa.

30.10.2002
18:59
[34]

Sinic [ ]

Arttrue --> Liczy sie pomoc, a nie docinki ;)) Bucha --> Na twoich plecach wydaje mi sie cos wisiec. Stan przed krata, wcisnij spacje lub cyferke z bronia dystansowa. Nastepnie wcisnij ctrl i luk powinien nacelowac sie na przycisk, jesli takowy tam istnieje. Nastepnie strzaleczka w gore i cel trafiony. W tej komnacie sa trzy przyciski ktore musisz w jakiejs kolejnosci nacisnac i pojawi sie demon, a po nim szaman.

30.10.2002
19:16
[35]

AQA [ Pani Jeziora ]

Bucha ---> wrzuć jeszcze screena tego, co masz za plecami, kiedy stoisz przed kratą ... może to cos podpowie

30.10.2002
19:20
[36]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

Bardzo wszystkich przepraszam za klopot ale naprawde mam problem z gra, ktora bardzo mi sie podoba i jedynym ratunkiem jestescie wy, poniewaz solucja nic mi nie podpowiada!!! Sinic----> robie co kazesz ale niestety on nigdzie nie celuje. Wiem ze sa tam 3 przelaczniki ale nie moge otworzyc tej kraty!!!

30.10.2002
19:21
[37]

Arttrue [ Konsul ]

No dobra, sorry Bucha. Ale jak piszę wcześniej o łuku a późneij Bucha się pyta o jaki łuk chodzi to chyba miałem prawo :))) Wszystko z przymrużeniem oka. Co do kolejności, to było: pomarańczowy, czerwony, biały. Ale sprawdzę jeszcze raz.

30.10.2002
19:26
[38]

Arttrue [ Konsul ]

Aqa---> Witam :))) Bucha---> Chyba coś znalazłem co pomoże: Stare posty, ale o to chyba chodzi :) Poczytajcie: Swiatynia spiacego - załatwiłe gora boba ( czy jakos tak ) i jestem w pomieszczeniu dzie sa 3 przełaczniki kazdy wywołuje poniejszego demona - utłukłem ich chyba ze 20 i nic - co dalej - u góry sa 2 przyciski mozna do nich strzeac z łuku ale nic sie nie dzieje - please HELP [05.06.2002] 22:39 Angelord [sic me servavit Apollo] QQQ ---> oczywiście chodzi o kolejność, w której przełączasz te trzy kamyki (to chyba było tak: najpierw lewy, potem prawy, na końcu środkowy). A jeśli nie chcesz się już dopakowywać i zdobywać doświadczenia na demonkach, to strzel z łuku w któryś z tych boksów na ścianie u góry, ale nie pamiętam który. "NIE ZAZNASZ NIGDY UKOJENIA, JEŚLI CI Z WŁASNEGO SERCA NIE WYPŁYNIE.." [J.W.G. "Faust"] [05.06.2002] 22:43 QQQ [Generał] własnie o to idzie ze strzelam do obu - i nic - cos tam bzyka jakby chciało ale nie nie działa - kolejnosc wypr€buje - mam ogólniejsze pytanie - czy sa jakies podpowiedzi logiczne co do sposobu przełaczanie - czy tylko metoda prób i błedów ? [05.06.2002] 23:07 Angelord [sic me servavit Apollo] QQQ ---> kluczem są freski i symbole na ścianach, a dokładniej ich kolorystyka, którą należy skojarzyć z symbolami i kolorami obok przycisków. "NIE ZAZNASZ NIGDY UKOJENIA, JEŚLI CI Z WŁASNEGO SERCA NIE WYPŁYNIE.." [J.W.G. "Faust"] [06.06.2002] 00:49 QQQ [Generał] Angelord >>> g..no prawda niestety ( moze u mnie inny ork to malował ) ale nijak nie pasuja do spasobu przełaczanie ( np 1 komnata - fresk pokazuje 3 zielony zólty filoetowy - a trzeba 4 i w innej kolejnosci ) a w tym ostatnim przypadku wyczaiłem ze jak po przekreceniu wyłacznika NIE pojawia sie demon - to znaczy OK ;-) . Co z tego jak utknąłem kawałek dalej - załatwiłem juz 3 strazników - i teraz stoje w sali kolumnowej - na dole lawa i kraty oswietlone na niebiesko - ta samo droga prowadzi przez ten długi tunel z łukami - jak to otworzyc ? I jeszcze jeno pytanie - czym najlepiej załatwiac tych fanatycznych straznikow - sa duuuuuuuuuzo gorsi niz ci co pilnuja mieczy czy inne demony - ledwo im daje rade - a co sie nabiegam to moje ( bohater juz ledwie dyszy ;-) Fajny bug jest jak wskoczysz na lawe- przez chwile nic sie nie dzieje - chodze jak po skale - skacze itp. nagle psss i goscia nie ma ;-) Pomózcie z tymi niebieskimi kratami [06.06.2002] 01:19 Angelord [sic me servavit Apollo] QQQ ---> jeśli już wszedłeś do tej części kaplicy, której strzegł ów fanatyczny straznik (tzn. przełączyłeś odpowiednio te kamienie, które wywoływały demonki) i masz na mysli taaaką dużą halę wypełnioną na dole lawą,pośrodku której stoi wyspa z kapliczką, a na obrzeżu hali sąinne kaplice (w każdej z nich też demonki i przełączniki) to kolejno je obracając wysuniesz most, po którym dostaniesz się na wyspę, tam jest kolejny szaman i miecz Uriziel, który trza zanieść Xardasowi. Ponadto musisz bardzo dokładnie zwiedzić te pomieszczenia, aby wejść także na słup wystający z lawy, który jest windą (łatwo zauważyć, zdobienia, przycisk itp.) zjedziesz na dół i kolejne dwa przełączniki, które otwierają kolejne kraty, za którymi ostatni szaman, ale z tym jest ciekawa historia, sam sie zorientujesz. Strazników mozna posiekać bronią dwureczną, ale później będzie duzo łatwiej:) To o to chodziło? Trochę długi ten post :))

30.10.2002
19:29
[39]

Arttrue [ Konsul ]

Ponadto musisz bardzo dokładnie zwiedzić te pomieszczenia, aby wejść także na słup wystający z lawy, który jest windą (łatwo zauważyć, zdobienia, przycisk itp.) zjedziesz na dół i kolejne dwa przełączniki, które otwierają kolejne kraty, za którymi ostatni szaman - (c) Angelord Byłeś tam Bucha?

30.10.2002
19:31
[40]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

Artrue-----> W jezyku polskim istnieje slowo LUK czyli rodzaj wejscia, dziury i z tym na poczatku sobie skojarzylem poniewaz nie wiedzialem ze chodzi o ŁUK!!!

30.10.2002
19:37
[41]

Sinic [ ]

Bucha --> Przykro mi to stwierdzic, ale @#$%^. Musisz szukac gdzies w komnatach, lecz nie mam pojecia gdzie. Jesli masz otwarta krate w tunelu po lewej stronie to sprobuj rowniez w komnacie za filarami. Jednak ja optuje jednak za wczesniejszym miejscem. Nikt z nas za ciebie tego nie zrobi, poniewaz mamy ta krate juz otwarta i raczej tego przalacznika nie znajdziemy. Musiales gdzies cos pominac. Poswiec tak z godzinke na przeszukanie tych pobliskich komnat i jeslki sie nie uda to czeka ci przyjemnosc poznawania swiata Gothic od nowa.

30.10.2002
19:42
[42]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

AQA---------> dla ciebie printscreen przedstawiajacy cala komnate, jestem ustawiony tylem do wciaz ZAMKNIETEJ kraty!!! Arttrue-------> nie chodzi o szamana na wysepce!!!!!!

30.10.2002
19:43
[43]

Sinic [ ]

Arttrue --> Za daleko go wysylasz. Jak wspomnialem wczesniej, mialem problemy z sala z kolcami w podlodze, przed ktora stal Baal z paelaczami. I jestem pewny, ze do tej pory zalatwilem juz tego szamana, ktorego nie moze dorwac Bucha.

30.10.2002
19:44
[44]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

Sinic--------> bardzo za wszystko dziekuje. Bede dalej probowal!

30.10.2002
19:45
[45]

Arttrue [ Konsul ]

Bucha---> no faktycznie jest też luk :) Bardziej chodzi mi o zdanie: .....zjedziesz na dół i kolejne dwa przełączniki, które otwierają kolejne kraty, za którymi ostatni szaman - (c) Angelord Mówiłeś, że nie możesz się dostać do ostatniego szamana.

30.10.2002
19:48
[46]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

Arttrue------> ostatniego dla mnie ale nie ostatniego w poprawnej kolejnosci gry:)

30.10.2002
19:51
[47]

Sinic [ ]

AQA --> Miejsce zlokalizowane. Sam poczatek przygody w swiatyni. Zalatwiasz pierwszego szamana i uruchamiasz przelaczniki, ktore otwieraja dalsze przejscia z tej duzej komnaty. Min otwiera sie wejscie do tunelu pelnego bialego, swiecacego czegosz od pelzaczy z ich grupka na dokladke. Wejscie to jest na srodku komnaty otoczone balustrada. Wchodzisz do tunelu i kierujac sie w prawo dochodzisz do jego konca. Podciagasz sie po prawej scianie i wchodzisz do komnaty z kilkoma orkami i szkieletami, ktore zreszta chyba wczesnie zeskakuja do tunelu, przynajmniej w czesci. Rozprawiasz sie z wrogami i zostajesz w komnacie z kolumna posrodku, na wprost jest zbocze z piasku ze zrujnowanej sciany. A po prawej stronie jest ta nieszczesna krata, za ktora jest pomieszczenie z trzema przyciskami.

30.10.2002
19:52
[48]

Arttrue [ Konsul ]

AHA!!! Ale już muszę lecieć do domku, i sam zapuszczę gierę żeby zobaczyć o co chodzi. Ale powiem Wam jedno - największy problem w historii wątku chyba mamy :)))))) Powodzenia Bucha i reszcie!

30.10.2002
19:58
[49]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

Sinic-----> lepiej sie tego nie da opisac wiec jak otwieramy ta krate:))))))))

30.10.2002
20:06
[50]

Sinic [ ]

Bucha --> Najpierw gratulacje za awans i czekam na swoj ;). Nastepnie sieganie do mojej zawodnej pamieci. W tej pierwszej komnacie musisz jeszcze raz przeszukac wszystkie pokoje dokladnie wszystko sprawdzajac lacznie ze scianami. Glowy nie dam, ale wydaje mi sie, ze filmik pokazujacy otwieranie tej kraty widzialem wlasnie w niej. Jesli przycisku brak przy samej kracie, a sam to tez sprawdzalem, to musisz go szukac w pierwszej komnacie. A dokladniej w pomieszczeniu po lewej stronie od wejscia do tunelu. Innego zreszta tam nie ma.

30.10.2002
20:07
[51]

bzyqu [ Legionista ]

Nie wiem dokładnie, o którego ci chodzi, ale może pomoge. Posłuchaj Też kiedyś byłem przy zakratowanych drzwiach. Ale ja je olałem. i poszedłem sobie tunelem pełzaczy jakiś kawałek nagle patrze. co to do holery jest??? Koniec tunelu, no ale obok szansa na wyskoczenie z niego.Wyskakuje sobie i jakieś na ziemi płytki jedna czerwona, a druga "tajemnicza kapliczka", a po bokach przełączniki przełączam, przełączam jakieś demony jacyś szamanowie po co to komu. Zasiekałem. Podchodze do kapliczki i jej uzwam ku mojejmu zdziwieniu gościu wbiaja tam miecz. Drzwi sie otwierają, więc wychodze... kurcze chyba już tu kiedś byłem... A tunel pełzaczy, którym poszedłem to był ten pierwszy z kratami na początku. Wychodze nim robie wszystko potem dalej tunelem i jakoś wszedłem do zakratowanej komnaty, ale od drugiej strony. Nie wiem czy o tego ci chodzi.

30.10.2002
20:11
[52]

AQA [ Pani Jeziora ]

Bucha -->Mam takie małe pytanie: czy z Varrag-Hashora i Varrag-Unhilta (pierwsi dwaj) zabrałes ich miecze i poprzebijałeś takie białawe kamienie na podłodze ? Dawno temu już grałam, ale pamiętam, że to było dość ważne... Ponadto, w komnacie z dziurami i zakrwiawioną podłogą jest ważny switch to przestrzelenia z łuku, który otwierał jakąś bramę (czy tą - nie wiem:); Generalnie, przy wyjściu z tunelu podziemnego i podciągnięciu się na wyższy poziom, znajdujesz się w komnacie, gdzie powinny!! być 3 przełączniki (w jednym kolorze) !

30.10.2002
20:16
[53]

Sinic [ ]

Bucha --> AQA dobrze pyta. Przebijales kapliczki po zabraniu mieczy?. Moze to ten przelacznik ?

30.10.2002
20:16
[54]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

AQA---> jakie kamienie i czy moga one miec cos wspolnego z ta krata???

30.10.2002
21:00
[55]

AQA [ Pani Jeziora ]

Bucha ---> po zabiciu Szmana powinieneś szukać w pobliżu, w podłodze, kamienia (kapliczki :))), który musisz przebić mieczem zdjętym z danego szamana; czy mają coś wspólnego akurat z TĄ kratą - nie pamiętam, ale, jeśli nie przebiłeś dotąd żadnego kamienia, to lepiej wróć i i to zrób ;

30.10.2002
21:00
smile
[56]

slowik [ Legend ]

hmm widze ze ostatnio watek odrzyl :D jesli to jest ta ostatnia krata po tych pancernych templarach i tym ostatnim orkiem kaplanem to tuz przed krata znajduje sie 5 otworow :) i w nie wkladasz miecze ktore mieli orkowie koplani w tej swiatyni i pozniej wchodzisz nic prostszego ale juz nie bedziesz mogl wrocic zrob zapasy:D

30.10.2002
21:08
smile
[57]

slowik [ Legend ]

AQA wyprzedzilas mnie o kilka sekud :)

30.10.2002
21:09
[58]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

AQA-----> dzieki skorzystam! Slowik ---------> to nie to ale dzieki! Spijcie dobrze i bardzo wam za wszystko dziekuje. Ja po prostu sprobuje zrobic wszystko od nowa w swiatyni mimo ze pokonalem juz 4 szamanow. Jezeli to nie przyniesie skutku to albo od nowa albo grzecznie kogos poprosze o save'y. Dobranoc. Moze jutro sie odezwe. A tak poza tym to jezeli inni forumowicze maja jakies problemy w grze niech pytaja. Jest tu wiele zyczliwych ludzi, ktorzy na pewno pomoga!!!

30.10.2002
21:09
[59]

Sinic [ ]

Bucha --> Nie wiem jak to zrobiles, ale kazdy miecz po zabiciu szamana musisz wlozyc w kapliczke. Jest to plytka koloru bodaj szarego na podlodze. Gdy staniesz przed nia podswietli sie i pojawi napis "kapliczka". Uzyj mieczy szamanskich i beda sie min otwieraly rozne drzwi.

30.10.2002
21:15
smile
[60]

slowik [ Legend ]

to prawda ale niektore drzwi trzeba otworzyc za pomoca przelacznikow ktore sa bardzo wredno i trudne do wylaczenia :)

30.10.2002
21:17
[61]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

Sinic -------> ja te miecze wciskalem wszedzie gdzie sie dalo byc moze ze cos przeoczylem. I jak wiadomo zeby wejsc do sniacego musze miec 5 a mam 4. Ten 5 jest u mojego ulubionego szamana. Raz jeszcze dziekuje i dobrej nocy zycze:)))

30.10.2002
21:29
[62]

Sinic [ ]

Bucha --> Nie wciskaj ich wszedzie ;) Napisalem powyzej gdzie musza byc wlozone. Zreszta pewnie trafiales gdzie trzeba, poniewaz przynajmniej z jednej komnaty po zabiciu szamana nie mozna wyjsc bez aktywacji kapliczki mieczem. Ponadto, jak zauwazyl slowik niektore przelaczniki sa wredne. Jesli cos przelaczyles i nie zauwazyles jakiegos efektu w postaci otwarcia komnaty obok lub filmiku o otwieraniu, to znaczy ze go nie przelaczyles. Musisz sprawdzic przelaczniki w pierwszej komnacie i jej odnogach. Tam musi byc ten przelacznik.

30.10.2002
21:33
smile
[63]

slowik [ Legend ]

no to w czym jest problem :) masz uriziela i zabij goscia i po sprawie :D

30.10.2002
22:31
[64]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

Sinic------> a czy nie masz czasem takiego save'a zrobionego przed swiatynia lub w swiatyni zeby zobaczyc dokladnie ktory przycisk lub przelacznik w ostatecznosci kapliczka otwiera te @#*@#@ kraty???

30.10.2002
22:42
[65]

Sinic [ ]

Bucha --> Niestety nie. Mam tylko po wyczyszczeniu swiatyni i otwarciu wszelkich przejsc.

30.10.2002
22:46
[66]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

Poddaje sie!!! Niestety nie dalem rady trudno bede musial zaczac od nowa. Jedna tylko mysl nie daje mi spokoju, co bedzie jak tam dojde i znowu ten sam problem mi sie pojawi??? I czy to istotne ze w momencie gry, w ktory sie znajduje nie mam zadnego questa do wykonania???

30.10.2002
22:57
[67]

Sinic [ ]

Do cierpliwych swiat nalezy. Przeszukales dokladnie ta pierwsza komnate z jej bocznym pomiszczeniem ?

30.10.2002
23:05
[68]

AQA [ Pani Jeziora ]

Bucha ---> szaman pierwszy - Varrag Hashor; wchodzisz do świątyni (szkielety, szkieletowe magi :); zamkniete bramy - trzy przełączniki: Pomarańczowy, biały, fioletowy ; brama na lewo - przełącznik - wciskasz; wyskakuja szkielety; zabijasz; znajdujesz dwa switche - wciskasz oba; w następnym pomieszczeniu masz 3 przełączniki (pomarańczowy, biały, żółty - tak uzywasz); następne pomieszczenie - wchodź w drzwi najbardziej na lewo - jest ork - KILL :) znajdź przełącznik - naciśnij; następny room z dwoma switchami (lewego nie naciskaj, bo padniesz martwy !!!!!), wciskasz prawy; idziesz w drzwi prosto; tam własnie będziesz miał pierwszego szamana :) zabij - bierz miecz, przebijaj "podłogę ":)) Jak go uśmiercisz; wyjdź od niego i wal na górę; tam pakuj się w drzwi (po lewej masz jaskinie - tam NIE); szaman drugi - Varrag Unhilt (niezdrowy ?:)))))---> pokój z sarkofagiem na dole (kojarzysz ?:); prosty koleś :) zabijasz, łapiesz miecz, przebijasz podłogę :) (wcześniej zalicz "dołek" z sarkofagiem - uwaga! kolce w podłodze - i wciśnij zielony przycisk, chyba na mumii, bo drzwi na zewnątrz się nie otworzą :) Teraz ,znany juz nam wszystkim, TUNEL z "pełzaczami" (uwielbiam te polskie nazwy :)))); wyłazisz z tunelu, wchodzisz na górę ("podciągasz się ":))); w tym pomieszczeniu MUSZĄ być 3 switche (takie większe, nie te w ścianie), jednokolorowe (skaliste :))); wciskasz je w takiej kolejności, w jakiej wciskałeś te pierwsze duże trzy (nie pamiętam, który - TY zapamiętaj - przypominam - one nie maja kolorów, więc zapamiętaj, który prawy, który lewy i rysunki na nich :)))) szman trzeci ---> Varrag Kasorg (to ten, co Ci się zgubił :))) po naciśnięciu trzeciego z "bezbarwnych" switchy trafisz do trzeciego szamana- zabij, bierz jego miecz :) potem masz wrócić do miejsca, gdzie była jaskinia, gdzie NIE miałeś wchodzić - teraz tam właź (koleś z sekty i pare pełzaczy); dostaniesz sie do pokoju z zakrwawioną podłogą - tam masz zapalić światło i obejrzeć ścianę (pisałam o tym wyżej - strzelanie z łuku do switcha); acha, jak będziesz strzelał, to wyjdź ZA bramę :) otworzy sie brama; komnata z trzema przełącznikami (dużymi), w trzech kolorach; pomarańczowy, biały, różowy; otwiera się brama; tam są łysi i szkielety :).... dwóch ostatnich szamanów załatwiłeś już (poza tym, to jest juz bliżej, niz dalej :) Ufff ... zdaj relację, czy Ci się udało:) Mam nadzieję, że się nie napisałam na darmo :)))))

30.10.2002
23:24
[69]

Sinic [ ]

AQA --> W zastepstwie Bucha. Napisalas sie na darmo. Wszystko to ustalilismy juz wczesniej :). Niestety po wyjsciu z tunelu po prawej stronie i zalatwieniu orkow i szkieletow jest w komnacie przed ta z trzema pokretlami (vel switche, takie wieksze. Uwielbiam te angielskie nazwy ;)). Problemem jest to, ze oddziela go od tego pomieszczenia opuszczona krata. I jak ja otworzyc. Gdzie jest ten cudowny guziczek?. Do tego wlasnie jeszcze nie doszlismy.

30.10.2002
23:29
[70]

AQA [ Pani Jeziora ]

Sinic ---> pewnie nie do końca ustaliliście, skoro trzeci szaman, VK, nie został znaleziony :)

30.10.2002
23:35
[71]

Sinic [ ]

AQA --> Bucha czeka przed ta krata, a po jej otwarciu kreci pokretlami i szaman do niego przychodzi. Ino ja nie pamietam jak sie te krate otwiera :(. I w tym wlasnie nie moge mu pomoc.

30.10.2002
23:41
[72]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

AQA------->dokladnie jak mowi Sinic niestety zeby dojsc do 3 szamana musze przejsc przez zakratowane drzwi ale jak otworzyc ta krate i to jest moj najwiekszy problem, koszmar, zmora itd. A ze sa tam 3 przelaczniki to doskonale wiem ale widze je zza kraty buuuuuuuuuuuu

30.10.2002
23:43
[73]

AQA [ Pani Jeziora ]

Bucha ---> a może spróbujesz się zamienić w bugmeata (nie wiem, jak to po polskiemu :) może przejdziesz POD kratą (oczywiście, o ile masz czar :)

30.10.2002
23:53
[74]

Sinic [ ]

AQA --> Kiedys tego probowalem. Niestety przez kraty w swiatyni nie da sie tak przejsc :(

30.10.2002
23:59
[75]

AQA [ Pani Jeziora ]

Sinic ---> tam się MUSI dać wejść, ale może nie z tej strony ... jeszcze jedna sugestia : po zabiciu V Hashora (generalnie powinien to byc pierwszy szaman) są dwa wyjścia (na górze) - jedno, to drzwi, drugie - jaskinia (wnęka , coś w tym guście:) ; może trzeba wrócić i wleźć najpierw do jaskini .... i z drugiej strony (bo przecież jaskinia w końcu prowadzi do czwartego szamana) tam wleźć ?

31.10.2002
00:14
[76]

Sinic [ ]

AQA --> Nie tylko musi, ale i da. Mam jeszcze save'a z swiatyni, w ktorym ta krata jest podniesiona. Skonczylem te gre i bez zabicia wszystkich szamanow nie da sie jej ukonczyc. Jednak za diabla nie pamietam jak ta krate podnioslem. Uwazam, ze jest to banalnie proste. Jestem pewie, ze rozwiazanie jest w bocznym pomieszczeniu pierwszej komnaty, tej z podnoszonymi filarami. Bucha musial tam przeoczyc ktorys przelacznik, przycisk, czy cokolwiek. Jednak nie mam pojecia co i tylko on sie chyba moze tego dowiedziec sprawdzajac wszystko co sie tam da ruszyc.

31.10.2002
00:18
[77]

AQA [ Pani Jeziora ]

Sinic ---> ja też przeszłam Gothic'a (daaawno:) i pamiętam, że z tym szmanem problemu nie miałam (problem był z tym na lawie, gdzie trzeba było "bryknąć" przez okienko :) Też stawiam na przełączniki (mało ich nie było :) Miejmy nadzieje, że Bucha da sobie radę i jutro, szczęśliwy, że pomścił swe trudy :), powróci do nas i zezna wszystko :P Dobranoc :)

31.10.2002
00:27
[78]

Sinic [ ]

Niech fale Jeziora ukolysza Cie do snu :)

31.10.2002
14:36
[79]

Arttrue [ Konsul ]

A ja już myślałem, że sprawa załatwiona. Problem na miarę już nawet nie wątku, chyba całego forum. Zaraz policzę ile postów było na ten temat :) Aha, dalej nic nie wiem. Może Bucha już przeszedł ?

31.10.2002
17:58
[80]

Arttrue [ Konsul ]

75 postów :)) + 5 postów z innego wątku. Bucha---> żyjesz ?

31.10.2002
19:06
smile
[81]

AQA [ Pani Jeziora ]

Arttrue ---> dzisiaj Cię witam (wybacz mój wczorajszy brak kultury:)) A Bucha pewnie biega po świątymi i testuje przełączniki (albo, może wyrzucił komputer przez okno:)))

31.10.2002
19:21
[82]

Arttrue [ Konsul ]

Aqa---> A tam....... co to jest KULTURA? :)))) Na prawdę jestem ciekawy czy Bucha przeszedł. Dałby znać albo co. BTW - Gothic II wychodzi 29 listopada.

31.10.2002
19:54
[83]

AQA [ Pani Jeziora ]

Arttrue ---> czyli został miesiąc; bedę się więc musiała zakręcić, żeby zdobyć wersję anglojęzyczną (jakoś tego spolszczenie nie mogę przeboleć, głównie o nazewnictwo mi chodzi:) Ale i tak kupię PL (jak poprzednim razem), bo pewnie będą nowe niespodzianki w pudełku :)))))

31.10.2002
19:59
[84]

Arttrue [ Konsul ]

Aqa...> W poprzednim wątku opisywałem moje próby zdobycia wersji anglojęzycznej. I w CD Projekt i u Pirani. Marne szanse <francuski akcent> :) A teraz już lece do domciu. Trzy dni wolnego, juhuuuuuuuu!!!!

31.10.2002
20:06
[85]

AQA [ Pani Jeziora ]

Arttrue ---> ja myślałam o garstce znajomków rozsianych po świecie :) I miłego długiego weekendu Ci życzę; i nie złap grypy podczas wizyty na cmentarzu :)

01.11.2002
20:10
smile
[86]

slowik [ Legend ]

jakby Arttue bys widzial ze gierkaw wyszla w wersji ang to daj znac :D

02.11.2002
10:25
[87]

Arttrue [ Konsul ]

Aqa----> Czy Twoi znajomi mog być moimi znajomymi :)))) ? Slowik----> Nie omieszkam.

02.11.2002
10:26
[88]

Arttrue [ Konsul ]

Aqa----> Czy Twoi znajomi mog być moimi znajomymi :)))) ? Slowik----> Nie omieszkam.

02.11.2002
10:27
[89]

Arttrue [ Konsul ]

Ups.... coś mi wyskoczylo o debugowaniu, a ja jak osiołek - nacisnąłem powtórzyć. :)

02.11.2002
11:26
smile
[90]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

Witam was: AQA, Arttrue i pozostalych. Niestety nie udalo mi sie przejsc tej swiatyni i niestety nie znalazlem zadnego przelacznika, ktory otwieralby ta nieszczesna krate- droge to mojego ulubionego szamana. I wiecie co- przemierzam swiat Gothica od pocztaku. Z ciezkim sercem mi to przyszlo ale coz mam zrobic. Boje sie tylko tego ze jak w koncu dojde do swiatyni to moj koszmar znow powroci:))) Na razie strzalka bo pisze ten post z internet caffe gdzies hen daleko od domu!!!

02.11.2002
15:19
smile
[91]

Sinic [ ]

Bucha --> Przylaczam sie w zalu ;) save & load przed swiatynia - oto droga bohatera ;)

02.11.2002
20:16
smile
[92]

slowik [ Legend ]

droga bohatera w gothicu to przyslowiwe "magia i mieczem" :)))))))) a load to przydtna funkcja w zywocie naszego gracza :D

03.11.2002
10:39
[93]

Arttrue [ Konsul ]

Twardy jest, nie? Powodzenia Bucha!

03.11.2002
12:55
smile
[94]

slowik [ Legend ]

Bucha dawaj dalej zrob to co juz prawie kazdy z nas zrobil :D

03.11.2002
22:32
smile
[95]

vixs [ Legionista ]

witam ponownie i mam pytanko jak zdobyc focusa w starym forcie ‹tam gdzie sa harpie› on jest za wysoko aby podskoczyc i nie wiem co tu zrobic:( pomozcie

03.11.2002
23:20
[96]

Funthom [ Always with Morith ]

Jesli chodzi o stara fortece gorska tam gdzie sie znajduje Lester to musisz uzyc czaru telekinezy.Lester ci go daje jak mu oddasz akt wlasnosci ziemi ktory tam gdzies w skrzynce znajdziesz.

03.11.2002
23:47
smile
[97]

vixs [ Legionista ]

oki thx tylko mam problem jak on dziala na co go skierowac czy co ?? bo jeszcze go nie czarowalem:) i nie mam pojecia co on robi

04.11.2002
00:40
[98]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

vixs-----> Telekineza to czar, ktory pozwala na podnoszenie przedmiotow oddalonych od bohatera lub polozonych w niedostrepnych miejscach. W przypadku fortecy musisz stanac na balkonie na I pietrze i po prawej stronie na podwyzszeniu (chyba z posagiem) lezy kamien ogniskujacy. Uzyj zwoju telekineza tak dlugo az kamien opadnie na ziemie i wtedy bedziesz mogl go podniesc.

04.11.2002
00:45
[99]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

W zwiazku z tym ze ten watek zostal zasmiecony moim i tak nie rozwiazanym problemem wiec zapraszam wszystkich do czesci 18 ello i pozdrowka!!!

04.11.2002
07:16
smile
[100]

vixs [ Legionista ]

oki thx i ruszamy ku nowej przygodzie :)

04.11.2002
07:28
[101]

vixs [ Legionista ]

i dodaje adres dla zblakanych

04.11.2002
07:28
smile
[102]

vixs [ Legionista ]

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=855662&N=1

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.