GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Vista czy XP?

27.11.2008
19:39
smile
[1]

KuboL|Bambol [ Centurion ]

Vista czy XP?

Witam mam zamiar kupic następującego kompa
Geforce 9800gtx
4 gb ram ddr2 [to malo istotne jakie ddr :D]
Core 2 Duo E7300 [2.66ghz]
Dysk 500gb.
To chyba najwazniejsze podzesoply i teraz zainstalowac viste czy xp? I jeszcze jedno ile gb ram oblusguje vista a ile xp z góry thx za pomoc

27.11.2008
19:40
[2]

Arked [ Centurion ]

u mnie XP z 4 gb obsługuje 3.3

27.11.2008
19:41
[3]

Mitsukai [ Internet is for Porn ]

Viste.
System 32bitowy pokaze ci 3,25GB RAMu, a system 64bitowy pokaze ci 4GB RAMu

27.11.2008
19:43
[4]

KuboL|Bambol [ Centurion ]

aha czyli xp obsługuje 3.3 gb ramu tak a vista 32 bit oblusguje 3.25 gb a 64 bit ca;e 4 wykorzystuje.Czyli xp to 700mb nie wykorzystuje tak?

27.11.2008
19:54
[5]

Narmo [ nikt ]

Wszystkie systemy 32 bitowe wykorzystują tyle samo pamięci, czyli 4 GB. Ale to nie tylko pamięć RAM ale też na przykład pamięć karty graficznej oraz paru innych rzeczy.
A co do pytania. Bierz XP. Bo mam dosyć wątków "zaawansowanych" użytkowników kompa, którzy korzystają z nich od 8 lat (więc muszą być przecież zaawansowani. Tak samo jak ja jeżdżąc samochodem od ponad 5 lat muszę być dobrym rajdowcem) i nie potrafią sobie poradzić z Vistą (nawet jeżeli wina nie leży po jej stronie a po stronie aplikacji, z której korzysta dany użytkownik) i pod XP w takich samych warunkach działo by się dokładnie to samo...

27.11.2008
19:55
[6]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

[4] -> Nie. XP, Vista czy jakikolwiek inny system 32-bitowy, w tym także Linuxy, zaadresują ci 2^32 bajtów pamięci wszystkich typów jakie znajdują się w komputerze, w tym także RAM do ustalonej wielkości ok. 3.2-3.3MB.

System 64-bitowy, jak XP-64bit, Vista 64bit, czy kompilacje Linuxa pod x64 obsłużą Ci adresację 2^32 bajtów, czyli... od cholery dużo i jeszcze ciut ciut.

Należy pamiętać, że do adresacji pamięci komputera zaliczany jest min. RAM montowany na płycie głównej, RAM kart graficznych, kart dźwiękowych jak i pamięć zewnętrzna każdego układu scalonego w komputerze, a do której mają mieć dostępu inne urządzenia.

A pozostałą część rady w sprawie systemu, mam tak samo jak Narmo. Vistę ciężej usidlić niż XP, ale po skonfigurowaniu pracuje bardzo przyzwoicie. I też przyzwoicie pracowałaby na twoim sprzęcie. Tyle tylko, że aby to osiągnąć, potrzeba poświęcić na to więcej czasu niż w przypadku XP.

27.11.2008
20:31
[7]

EG2006_43107114 [ Senator ]

Wozu---> Windows x64 obsługuje 2^64 bajtów :)
A nieprawdą jest, że wszystkie systemy x86 obsługują tylko 2^32 bajtów. Linuxy z tego co wiem obsługują do 16GB (x86), a Windows Server 2008 w bogatszych edycjach obsługuje do 64 GB w x86.

27.11.2008
20:39
[8]

zmudix [ palnik ]

Bierz Vistę (koniecznie wersję 64-bitową). System jest naprawdę fajny i na dobrym sprzęcie nie ma większej różnicy między nią, a XP. Fakt, do niektórych rzeczy trzeba się przyzwyczajać od nowa (jak oni namieszali z zarządzaniem połączeniami sieciowymi, niech ich szlag), ale naprawdę da się przeżyć. Pisze to użytkownik, który jeździł po Viście, a później zauważył swój błąd. :)

Do tego masz całkiem niezłą grafikę, więc będziesz mógł się cieszyć grami z obsługą DirectX 10 (niedostępny na XP).

27.11.2008
20:41
smile
[9]

Jeremy Clarkson [ Prezenter ]

Vista

27.11.2008
21:00
[10]

Chriso25 [ Generaďż˝ ]

Raczej Vista, bedziesz mial dobry komputer takze z wydajnoscia nie bedzie problemow i bedziesz mogl zalaczyc w grach Directx 10.

27.11.2008
21:09
smile
[11]

winner [ PGR Maniac ]

XP, Vista 32 - 3,25GB dokladnie
Vista 64 - 4GB

Polecam Viste 64bit

Jeremy Clarkson - fajny avatar :)

27.11.2008
21:13
[12]

bader22pl [ Chor��y ]

Dla komputera , który chcesz kupić pasowała by vista 64 bitowa ;D ale dla słabszego kompa lepiej wziąść xp.

28.11.2008
01:24
[13]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

EG2006_43107114 -> Racja z x64...
Jest:
"System 64-bitowy, jak XP-64bit, Vista 64bit, czy kompilacje Linuxa pod x64 obsłużą Ci adresację 2^32 bajtów"
A powinno być:
"System 64-bitowy, jak XP-64bit, Vista 64bit, czy kompilacje Linuxa pod x64 obsłużą Ci adresację 2^64 bajtów"

A co do Windows Serverow, to od 2000 zdaje się wykorzystują funkcję PAE (Physical Address Extension), która to funkcja sprawia, że można adresować więcej pamięci niż pozwala na to rozwiązanie fizyczne. Problem w tym, że tak adresowana pamięć nie może być wykorzystywana przez złożone programy. Stąd na domowych systemach x86 nie ma PAE i na odwrót, PAE nie zadziała poprawnie jeśli uda Ci się odpalić grę na systemie server (będzie widoczna adresacja podstawowa).

Jak ktoś chce zrozumieć techniczną stronę adresacji pamięci w systemach 32 i 64 bitowych, to polecam artykuły na MS Technecie, np. ten:

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.