GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Age of Decadence - ciekawie zapowiadająca się gra cRPG od niezależnego d...

21.11.2008
23:26
[1]

Zdzichacz [ Junior ]

Age of Decadence - ciekawie zapowiadająca się gra cRPG od niezależnego d...


Na początek musimy powiedzieć sobie czym jest to Age of Decadence o którym niektórzy

tajemniczo wspominają gdy tylko rozpocznie się temat gier tworzonych przez niezależne studia.

Jak możemy przeczytać na stronie głównej (tłumaczenie moje):

The Age of Decadence jest izometryczną, oparta na turach, single-playero'wa grą 3D

rozgrywającą się w "mało magicznym", post-apokaliptycznym świecie fantasy, inspirowanym

upadkiem Imperium Rzymskiego. Cechami gry są szczegółowa kreacja postaci oparta na

umiejętnościach (a detailed

skill-based character system) nie linowa rozgrywka, wiele sposobów na rozwiązanie jednego questa

zależnych od tego jakie umiejętności posiada nasza postać, wybory i ich konsekwencje oraz

rozbudowane drzewka dialogowe.

To tyle słowem wstępu. Zgadzam się że nie różni się to zbytnio od typowych reklam gier z gatunku

cRPG. Jednak w dalszej części postaram się pokazać wam że w tym przypadku nie jest to tylko

próżne gadanie ludzi z działu PR.

Zacznijmy najpierw od tego jak to wszystko się zaczęło. W marcu 2004 człowiek znany jako Vince

D.Weller, postanowił że dość ma biernego przyglądania się jak przemysł gier komputerowych zmierza

w kierunku który zupełnie mu nie odpowiada i zdecydował że chcę zrobić grę taką o której sam

zawsze marzył.

Dobrze, więc wiemy już kto i czemu, pozostaje dowiedzieć się czegoś więcej o samej grze.

ŚWIAT

Wielka wojna pomiędzy najeźdźcami z Q'antaari a Wielkim Imperium doprowadziła do zawezwania

potężnych sił nie z tego świata przez obie walczące strony. Wojna była krótka ale krwawa i

wyniszczająca, kończąc się ostatecznie zwycięstwem Wielkiego Imperium. Ale było to zwycięstwo

iście Pyrrusowe. Wszystkie większe miasta leżą w ruinie, resztki władzy i administracji skupiają

się wokół dawnych szlacheckich rodów, które teraz utrzymują kontrolę jedynie w swych

miastach-stolicach. Tak naprawdę żaden z nich nie ma jednak dość wpływów i zasobów aby cokolwiek

zmienić w wypalonym i zniszczonym Imperium. A Imperialna Straż i Armia połączyły swe wysiłki w

zapobieganiu otwartym konfliktom między wpływowymi ludźmi tego świata.

Przed wojną rozwój technologiczny odgrywał w Wielkim Imperium ogromną role, widziano w nim

przyszłość. Po wojnie wszelka technologią została prawie zupełnie zapomniana, ludzie zaczęli się

jej bać upatrując w niej przyczyny upadku Wielkiego Imperium. Technologiczne artefakty z dawnych

czasów są albo silnie strzeżone albo noszone jako biżuteria przez bogatych arystokratów.

Ludzie szybko zaadoptowali się do nowej sytuacji. Morderstwa, kradzieże, spiski i walka o władzę

są na porządku dziennym. Każdy dba tylko o własne przetrwanie i gotów jest wpakować nóż w plecy

wspólnika gdy tylko ujrzy w tym jakiś interes. Nie można zapomnieć że coraz głośniejsze są plotki

o tym że nadchodzi kolejna wojna. W takim oto świecie przyjdzie nam pokierować losami naszego

bohatera i odkryć co tak naprawdę stało się w czasie wielkiej wojny.

Po takim długim wprowadzeniu zapewne chcieli byście już zobaczyć jak ta gra wygląda. Pozwólcie

jednak że najpierw pokaże wam AoD jeszcze w roku 2005:




Ale w międzyczasie Vince i spółka na całe szczęście zmienili engine i teraz wygląda to tak:







Prawda że widać różnice? ;)

Wróćmy jednak do tego co zostało powiedziane na samym początku, do cech AoD.

1. Szczegółowa kreacja postaci oparta na umiejętnościach - wystarczy spojrzeć na screen u góry

żeby nie mieć wątpliwości że twórcy nie boją się rozbudowanych kart postaci i całej masy

wzajemnie ze sobą powiązanych współczynników.

2. Nielinowa rozgrywka i wiele sposobów na rozwiązanie jednego questa zależnych od tego jakie

umiejętności posiada nasza postać, - podam prosty przykład z gry. Gracz trafia w pobliże

odosobnionej, niedużej, zrujnowanej wieży, z oddaniem godnym lepszej sprawy chce dostać się do

środka ale wrota do niej są zamknięte. W tym momencie gracz może:
a) Spróbować siłą wyważyć drzwi.
b) Spróbować otworzyć zamek z pomocą wytrychów (o ile je ma)
c) Użyć na drzwiach kwasu licząc na to że będzie on wystarczająco mocny żeby je rozpuścić.

(przyjmując że gracz w ogóle ma w ekwipunku fiolkę z kwasem)
d) Spróbować wysadzić te drzwi z użyciem bomby z czarnego prochu. (I znowu, o ile w ogóle ją ma)
e) Spróbować wspiąć się na szczyt tej wieży używając liny z hakiem, i wejść przez właz na górze.

(Znowu zakładamy że gracz w ogóle tą line ma)

A to tylko jeden z naprawdę licznych momentów w których gracz będzie miał aż tyle możliwości

rozwiązania danego problemu.

3. Wybory i ich konsekwencje - Przykład: Gracz nie może być jednocześnie w każdej frakcji i

gildii. Wybierze jedną z nich to pozostałe zaczną traktować go nieufnie. Kolejny przykład: Gracz

będzie notorycznie kłamał i oszukiwał swoich zleceniodawców i to na tyle nieumiejętnie że nabawi

się reputacji człowieka niegodnego zaufania. W tym przypadku możecie zapomnieć że ktokolwiek

powierzy was cenne informacje, ważne zadanie. No chyba że będziecie bardzo przekonujący.

I znowu, to tylko dwa najprostsze przykłady wyborów i ich konsekwencji. Całe lawirowanie między

szlacheckimi domami i gildiami będzie polegało na podejmowaniu wyborów które naszym zdaniem

najlepiej przysłużą się naszej sprawie.

4. Rozbudowane drzewka dialogowe na które wpływ mają nasze cechy i umiejętności - Wystarczy

spojrzeć na ten screen:



A na koniec coś co najbardziej urzekło mnie w AoD, interakcja z twórcami gry. Wystarczy

zarejestrować się na oficjalnym forum i można śmiało wyrażać swoją opinie o każdym aspekcie gry.

Co ważniejsze, twórcy na bieżąco czytają forum, wdają się w dyskusje, przedstawiają swoje zdanie,

i nie rzadko zmieniają lub dodają coś dlatego że któryś z użytkowników wpadł na pomysł który

okazał się świetnym rozwiązaniem problemu albo wartościowym dodatkiem do gry. Przy tym wszystkim

na forum panuje luźna atmosfera, nikt z twórców nie próbuje wykazywać swojej wyższości nad

pozostałymi użytkownikami a Vince i reszta są naprawdę wdzięczny za każdą linijkę konstruktywnej

krytyki.

Gra nie ma jeszcze określonej daty wypuszczania na rynek chociaż jest już w dużym stopniu skończona. Najbliższy termin o którym może być mowa to pierwszy kwartał 2009

Jeśli dotarliście do tego miejsca to pozwólcie mi powiedzieć że to nie jest nawet znacząca część

tego co chciałbym wam powiedzieć o AoD ale wiem że za długie posty też nie są pożądane więc

zakończę tutaj i podam wam garść linków.

Oficjalna strona - Opis Świata, frakcji,

postaci, cech i wszystkiego co musicie wiedzieć żeby mieć chociażby ogólne pojęcie o Age of

Decadence.

Oficjalne forum AoD - miejsce gdzie

dzieją się najważniejsze dyskusje, gdzie wszelkie informacje pojawiają się jako pierwsze i gdzie

możecie powiedzieć twórcom co o tym wszystkim myślicie.

Galeria AoD - A to link dla

tych którzy już czują że muszą obejrzeć więcej screenów z gry. Zebrane praktycznie wszystkie

opublikowane screeny, od najstarszych do najnowszych, dużo oglądania.

AoD Combat Video 2 na

YouTube.


AoD FAQ - Najczęściej

zadawane pytania, czyli jeśli chcecie wiedzieć coś o czym nie napisałem u góry to najpierw

zajrzyjcie tutaj.

I nie, nikt mi za to nie płaci :P

21.11.2008
23:30
[2]

Duto2 [ Konsul ]

Fallout z mieczami, dzidami itp.? Ciekawe...

21.11.2008
23:35
smile
[3]

Chudy The Barbarian [ Senator ]

Kurde po co te przerwy w tekście? W ogóle nie da się tego czytać...

A co do gry to wygląda nieźle, trochę jak połączenie Fallouta i Titan Questa.

22.11.2008
02:03
[4]

Madkongothonurgh [ Chor��y ]

Już jakiś czas śledzę ten projekcik, jak dla mnie to nadzieja na crpg z prawdziwego zdarzenia :)

22.11.2008
06:58
[5]

Wreaker [ Pretorianin ]

Vince to konkretny człowiek, mam 100% pewność że nie podpisze się pod knotem.

22.11.2008
12:20
smile
[6]

Zdzichacz [ Junior ]

Przepraszam za to dziwne sformatowanie tekstu ale pisałem go wcześniej w wordzie a tutaj wkleiłem i tak jakoś go automatycznie poustawiało.

Ci którzy wyżej wspomnieli Fallouta mają dużo racji, Vince często wspomina o nim jako o punkcie odniesienia i czymś z czego czerpał pomysły.

Natomiast porównanie to Titan Questa jest średnio udane, walka będzie turowa i nie będzie jej znowu tak strasznie dużo. Ma natomiast być wymagająca i rzucanie się na więcej niż 3 przeciwników naraz to czyste samobójstwo.

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.