GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Dlaczego auto z klimatyzacja wiecej pali paliwa?

20.11.2008
16:12
[1]

obrydzien [ Konsul ]

Dlaczego auto z klimatyzacja wiecej pali paliwa?

Ktos to moze wytlumaczyc?

20.11.2008
16:16
[2]

N2 [ negroz ]

Dlatego, że układy klimy są paliwożerne?
Ale nie tylko, każde obciążenie elementem prądożernym jest odczuwalne dla naszego zbiornika paliwa.
Ogrzewana tylna szyba, halogeny itd.

20.11.2008
16:18
[3]

boskijaro [ Nowoczesny Dekadent ]

Klimatyzacja musi być czymś zasilana, a jedyne źródło mocy w samochodzie to paliwo.

20.11.2008
16:18
smile
[4]

na zaś [ Konsul ]

co za pytanie

Poniewaz jescze niestety nie wymyslili takiego "pradu" nazwijmy to, ktory by zasilał to wszystko z powietrza. z czegos musi sie robic a w samochodzie jedynym zrodlem jest wlasnie paliwo, wzglednie akumulator, który jednak ładuje się "z paliwa".

20.11.2008
16:42
smile
[5]

smuggler [ Patrycjusz ]

Bo zimne powietrze wewnatrz pojazdu opada na dol i zwieksza docisk kol do gleby, a to z kolei wymaga wiecej energii do ich poruszania... a energia to z paliwa. :)

20.11.2008
16:47
[6]

malyb89 [ 281-330-8004 ]

To one więcej palą? Nie wiedziałem.


A, że chłopak nie wiedział (ew. nie pomyślałem o tym rozwiązaniu), to się spytał, co w tym dziwnego? A Wy od razu śmiejecie się z niego.

spoiler start

no chyba, że oczywiście ironizujecie, ale w to wątpie

20.11.2008
16:57
smile
[7]

HumanGhost [ Senator ]

[5] <<-- No nie mogę

20.11.2008
16:58
smile
[8]

Volk [ Legend ]

Smuggler jak zwykle w formie. To nie Action Redaction.

20.11.2008
17:05
[9]

smuggler [ Patrycjusz ]

Volk - to nie jest kraj dla smętnych ludzi... :)

20.11.2008
17:05
[10]

wysiak [ Senator ]

Przeciez smuggler prawde napisal, dowodem sa chocby balony - jak sie balon napompuje cieplym powietrzem, to sie unosi w powietrze. Klimatyzacja temu zapobiega, dociskajac auto do ziemi, dzieki czemu lepiej sie trzyma drogi na zakretach, no ale tez tez zwiekszaja sie opory toczenia, co zwieksza zuzycie paliwa. No przeciez to oczywiste.

20.11.2008
17:06
[11]

Vegetan [ Senator ]

[5] Dlaczego smuggler nie dostanie nigdy gwiazdki xD



Wyżej Ci już wytłumaczono jak to jest, ważniejsza kwestia to to, czy lepiej jest załączyć klimę czy otworzyć okna (otwarcie okien powoduje zachwianie aerodynamiki, auto ma większe opory i potrzebuje więcej mocy żeby się kulać). Z tego co pamiętam w Pogromcach Mitów zwyciężyły otwarte okna, jako mniej paliwożerne.



Tak pomyślałem...we wlotach powietrza mogliby konstruktorzy zamontować łopatki, które obracając się generowały by prąd ;p


20.11.2008
17:09
[12]

Manuel_ziom [ Geralt z Rivii ]

Vegetan --> a nie wpadłeś na to, że łopatki aby się ruszać będą potrzebować energii doprowadzonej nie z ruchu powietrza dookołą samochodzu a z ruchu samochodu prze powietrze ??
Czyli będzie większy opór powietrza / większe spalanie = 0 jeśli nie gorzej

20.11.2008
17:12
[13]

Plantator [ Prokonsul ]

Otwarte okna są mniej paliwożerne w jeździe miejskiej czyli z małą prędkością, w jeździe poza miastem czyli ok 90 km/h ekonomiczniej jest zamknąć okna i włączyć klime.

20.11.2008
17:13
[14]

Shaybecki [ Shaybeck ]

jakie łopatki niby?

20.11.2008
17:20
[15]

Vegetan [ Senator ]

Manuel_ziom -> wtf?



Jak są wloty powietrza w autach, w ich środku (przez które tak czy siak leci powietrze) pojawiły by się łopatki jak w barkach, powietrze napędzałoby je, a te generowałyby przez to prąd, jak wiatraki.

20.11.2008
17:20
smile
[16]

Trael [ Mr. Overkill ]

[14] Takie, które się na plażę zabiera.

Vegetan---> Nieważne, w którym miejscu byś je zainstalował i tak powodowały by większy opór przepływu powietrza.

20.11.2008
17:21
[17]

Manuel_ziom [ Geralt z Rivii ]

Vegetan---> ech, skoro tak twierdzisz to żyj w błogiej nieswiadomości xD

20.11.2008
17:26
[18]

Plantator [ Prokonsul ]

Ludzie co wy z tymi łopatkami, prosta zasada zachowania energii się kłania, aby ochłodzić powietrze potrzeba wykonać pewną prace, a energia do tego potrzebna pochodzi ze spalania paliwa. To tak samo jak jazda z włączonymi światłami, też powoduje wieksze spalanie paliwa. Bo energia do świecenia żarówek skądś się musi brać.

20.11.2008
17:28
[19]

Vegetan [ Senator ]

Coś takiego, opór zmniejszony do minimum:





Dlaczego auto z klimatyzacja wiecej pali paliwa? - Vegetan
20.11.2008
17:38
[20]

Filevandrel [ czlowiek o trudnym nicku ]

1. Zasada zachowania energii
2. Podejrzewam ze oferowane nam systemy to jedne z tych o największej sprawności
3. Jakby to było takie łatwe to by to już dawno zrobili
4. Nie wiem ile musiałoby być tych turbin, żeby klime zasilić, to nie lampka i dynamo
5. Chcesz dostęp w miare nieograniczony do energii? Opanuj utrzymanie reakcji syntezy termojądrowej przez pare dni, Nobel gwarantowany a i uznanie z kasiorą do końca życia.

20.11.2008
17:38
smile
[21]

Trael [ Mr. Overkill ]

I wytworzy też minimum prądu.

20.11.2008
18:09
[22]

Manuel_ziom [ Geralt z Rivii ]

Vegetan --> może jak tak Ci dobrze idzie do perpetuum mobile też zrobisz ??

20.11.2008
18:20
[23]

Plantator [ Prokonsul ]

Nie śmiej się z niego, po prostu przeoczył fakt, że każdy wiatrak oddaje mniej energii niż pobiera.

20.11.2008
18:23
[24]

Manuel_ziom [ Geralt z Rivii ]

Nie śmieję się.. naprostowywuję xD
A wystarczyło nie pisać WFT :P

20.11.2008
18:30
[25]

mikmac [ Senator ]

to nie tak do konca z tym wiekszym spalaniem - zwlaszcza jak mowimy o swiatlach.
Klima owszem - jest to dodatkowy agregat n apasku klinowym - ktory mniej lub bardziej zwieksza opory w silniku, wiec i spalanie.
Ale swiatla? IMO bzdura. W aucie duza czesc generowanego pradu jest... wypromieniowywana. Po prostu jak przekroczysz pewne obroty zalacza sie alternator (pradnica) i on generuje stala liczbe Wattow (tak w skrocie, lopatologicznie) Produkuje tego zdecydowanie wiecej niz auto potrzebuje i jest to wypromieniowywane w postaci ciepla przez modul - wielki kawal uzebrowanego zelastwa, ktory wlasnie reguluje ilosc produ jaka jest przekazywana z alternatora na akumulator i reszte ukladu. To to sie prawie do czewonosci rozgrzewa, bo czesto i 200W albo i wiecej musi oddawac w postaci ciepla. Wiec czy wlaczysz swiatla czy nie nie ma znaczenia, po prostu mniej energii bedzie traconej.

20.11.2008
18:32
smile
[26]

Awerik [ Carioca ]

Ludzie! Myślcie!

20.11.2008
18:43
[27]

PrEd4ToR [ ››LifeWire‹‹ ]

smuggler [ Level: 81 - Patrycjusz ]

Bo zimne powietrze wewnatrz pojazdu opada na dol i zwieksza docisk kol do gleby, a to z kolei wymaga wiecej energii do ich poruszania... a energia to z paliwa. :)


smug ty idz juz lepiej odpisywac fanom w akszon redakszon

20.11.2008
19:02
smile
[28]

smuggler [ Patrycjusz ]

Niektorzy nie dostrzega ironii/zartu/kpinynawet jakby ich w dupe ugryzla.

Takich ludzi tez szanujemy.


...chociaz bez nich swiat bylby lepszy, a na pewno weselszy.

20.11.2008
19:05
[29]

DEXiu [ Generaďż˝ ]

mikmac ==> Na ile pewien jesteś swoich informacji? Bo ja co prawda mechanikiem samochodowym nie jestem i na budowie silnika tudzież wszelkich innych bebechów pod maską się raczej nie znam (ot jakieś tam ogólne pojęcie i podstawy), ale elektrycznie na rzecz patrząc, to każde dodatkowe obciążenie alternatora (jako zwyczajnej prądnicy) urządzeniami elektrycznymi pobierającymi pewną moc przekłada się na dodatkowe obciążenie jego napędu, a więc silnika.

20.11.2008
19:35
[30]

Manuel_ziom [ Geralt z Rivii ]

DEXiu --> też tak sądze, ponieważ energii nie można stworzyć - można tylko zmienić jej forme.
W tym wypadku z energii silnika część energii przekazywana jest do alternatora ,...

20.11.2008
19:43
[31]

Plantator [ Prokonsul ]

A im alternator mniej obciążony tym mniejsze opory stawia silnikowi.

20.11.2008
19:50
[32]

Manuel_ziom [ Geralt z Rivii ]

dokładnie.

20.11.2008
20:20
smile
[33]

Dryf Wiatrów Zachodnich [ Konsul ]

A tak w temacie orientuje sie ktos moze ile na godzine zwieksza zuzycie paliwa klimatyzacja w autobusie miejskim ? Odpowiednio krotki [o ile wogole sa takie z klima] lub przegubowy model.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.