$Respect$ [ chłopak z pokoju 309 ]
AFTERFALL - W Postapokaliptycznej Warszawie - cz. I
Jest to oficjalny wątek na forum GOL na temat gry Afterfall, zachęcam do dyskusji i wymieniania się opiniamy oraz przemyśleniami etc na temat tejze produkcji.
~~~~~~ OPIS GRY ~~~~~~
Afterfall to postapokaliptyczna wizja świata z gatunku cRPG, przygotowana przez polskie studio Intoxicate Interactive. Scenariusz Afterfall to futurystyczna opowieść o zagładzie naszej cywilizacji. Oczywiście jak to zazwyczaj bywa, człowiek samemu sobie zgotował taki parszywy los. Pęd ku karierze, chęć posiadania władzy, mamiące nas fałszywym przekazem wszechobecne media. Wszystko to sprawiło, że z czasem coraz gorzej znosiliśmy porażki, rodziła się frustracja i gniew. W pewnym momencie niebo zasłoniły spadające bomby. Nieliczni, którzy przetrwali, ukryli się w schronach rozpoczynając nowe życie, żywiąc się przede wszystkim nadzieją na lepsze jutro. Czas mijał, a wspomnienia o starym porządku przeistoczyły się w legendy. Po latach izolacji od promieni słonecznych, nadchodzi jednak ta upragniona chwila. Urządzenia pomiarowe wskazują, że radioaktywny pył opadł, a anomalie pogodowe ustąpiły. Trzeba wyjść na powierzchnię, ale Ziemia nie jest już przecież taka jak kiedyś. Nadeszła era bezkompromisowej walki o przetrwanie.
DATA PREMIERY: ok 2010
~~~~~~ LINKI ~~~~~~
Oficjalna strona gry:
Strona producenta
Afterfall na GOLu
https://www.gry-online.pl/s016.asp?id=7571
~~~~~~ FAQ ZE STRONY AFTERFALL-A ~~~~~~
Czym jest Afterfall?
Afterfall to gra określana mianem cRPG (computer Role Playing Game), której akcja została osadzona w przyszłości - w alternatywnej rzeczywistości, kilkanaście lat po zakończeniu wojny nuklearnej.
Jak długo tworzycie grę Afterfall?
Nicolas Intoxicate pracę nad grą w studiu developerskim rozpoczął w lipcu 2008 roku. Wcześniej gra była projektem fanowskim tworzonym po godzinach. Obecnie jest to w pełni profesjonalna produkcja, która bazuje na pomysłach dopracowywanych przez niemal trzy lata. Jak widać mieliśmy dużo czasu, aby przeanalizować i udoskonalić świat gry. Efekty tego na pewno odbiją się pozytywnie na finalnej jakości produktu.
Kiedy odbędzie się premiera?
Afterfall jest na bardzo wczesnym etapie tworzenia. W tej chwili nie ma ustalonej daty premiery, jednak wstępnie ukończenie prac szacujemy na rok 2010.
Technologia:
Jakiej technologii używa Afterfall i na jakich platformach się ukaże?
Afterfall tworzony jest na silniku Unigine i będzie oferował jakość grafiki, którą znamy z topowych produkcji. W tej chwili pewne jest, iż gra ukażę się w wersji PC DVD, możecie jednak spodziewać się aktualizacji.
• Gameplay:
Ile zajmuje przejście gry?
Przejście Afterfalla uzależnione jest od tego jak bardzo będziecie chcieli zagłębić się w świat gry. Nie chcemy jeszcze podawać dokładnej ilości godzin, ale z całą pewnością będzie to jedna z najbardziej rozbudowanych gier cRPG w historii, a ogromna ilość zadań i sposobów ich rozwiązania sprawi, że będziecie do niej wracali wielokrotnie.
Czy będzie można przejść grę nie oddając ani jednego strzału?
Dążymy do tego żeby jak największą ilość zadań udało się ukończyć bez używania rozwiązań siłowych. Oczywiście tak jak w życiu, nie zawsze będzie to możliwe ;)
• Historia:
Czy to prawda że po fuzji z Nicolas Games powstała zupełnie nowa fabuła gry? Co z tą oryginalną?
Decyzja o zmianie fabuły nastąpiła jeszcze przed przejęciem projektu przez Nicolas Games. Obecne wydarzania w Afterfallu rozgrywają się wcześniej niż planowaliśmy początkowo (co zostało dokładnie opisane na starym forum projektu i co część z Was może wiedzieć).
Historia, którą chcemy opowiedzieć wykracza poza jedną część gry, zaś obecne jej umiejscowienie w czasie pozwoli lepiej poznać postnuklearny świat i głównego bohatera. Oryginalna fabuła posłużyła jako fundament do naszej pracy – dzięki temu dostajecie naprawdę doskonale dopracowaną historię oraz przemyślany i konsekwentnie kreowany świat.
• Postacie:
Kim jest główny bohater gry?
Główny bohater to jeden z wielu wędrowców, którzy szukają swego miejsca w zniszczonym świecie. Wyjątkowa jest jednak sytuacja w jakiej się znalazł.
Brutalność świata sprawiła, że stracił większość najbliższych mu osób. Uratowany z masakry, piętnaście lat później znów wpada w zasadzkę. Tym razem również udaje mu się ujść z życiem, zaś kiedy odzyskuje przytomność jest sam, a rana postrzałowa głowy powoduje nieziemski ból. Nie odnajdując ciała swojego towarzysza i człowieka który poprzednio uratował mu życie, wyrusza na poszukiwania ostatniej bliskiej osoby.
Czy bohaterowi ktoś towarzyszy w podróży?
Podróżowanie w zniszczonym świecie w pojedynkę byłoby bardzo przygnębiające i z pewnością dużo bardziej niebezpieczne. Z tego względu, do gracza dołączać mogą inne postacie a niektóre zadania wręcz tego wymagają.
Należy również pamiętać, że świat po wojnie nuklearnej jest okrutny, a nie każdy nadaje się na towarzysza podróży. Wiele napotkanych osób przyłączając się do gracza będzie chciało zrealizować własne cele. Jeśli zaufacie podejrzanemu typowi, nie zdziwcie się gdy po przebudzeniu już go nie będzie. Podobnie jak Waszego sprzętu.
• Świat:
Parę słów o lokacjach
Świat Afterfalla to kilkanaście dużych miast (min Warszawa) oraz wiele pomniejszych lokacji. Zastosowany system losowo napotykanych wiosek czy nawet małych miasteczek ma być jednym z elementów który sprawi, że rozgrywka będzie za każdym razem inna. W zależności od rozwoju postaci możemy też pewnych miejsc nigdy nie odkryć. Jesteśmy przekonani, że ta losowość i ilość miejsc przypadnie wszystkim do gustu. Do znacznej większości takich lokacji będzie można wracać. Naturalnie kilka większych i najważniejszych spotkamy zawsze w tym samym miejscu.
Z jakimi przeciwnikami przyjdzie nam się zmierzyć?
Pojawi się kilka rodzajów przeciwników, należy jednak nastawić się przede wszystkim na walkę z istotami ludzko-podobnymi.
Niechaj rozpocznie się nowa postapokaliptyczna przygoda!
Stranger. [ Spookhouse ]
Zapomniałeś dodać:
DATA PREMIERY
Dzień po premierze Duke Nukem Forever.
$Respect$ [ chłopak z pokoju 309 ]
Stranger. > Odkąd producentem zostało NicolasGames wysztko sie ruszyło. A tak PS. Date masz w FAQ
tchesyek [ Pretorianin ]
Ja szczerze cieszę się z takiego polskiego Fallouta. Zwiedzanie rodzimego kraju w wersji post-apo bardzo mnie cieszy :) I mam pytanie, jak będzie przedstawiona gra, FPP, TPP czy w rzucie izometrycznym?
$Respect$ [ chłopak z pokoju 309 ]
Ze screenów na GOLu wynika, że rzut izometryczny
tchesyek [ Pretorianin ]
Dzięki za szybką odpowiedź :) . Super ,że będzie w rzucie izometrycznym, po F3 mam pewien niedostyt.
$Respect$ [ chłopak z pokoju 309 ]
tchesyek -> nie ma sprawy, bede się starał pomagać w miare mocy.
Ja niestety jeszcze nie miałem okazji pograć w Fallouta 3, trzeba zakręcić rodzinke, żeby na święta dostać.