ttwizard [ Generaďż˝ ]
Monitory lcd'17 a gry
czes
Jak wyglada sprawa monitorow lcd w grach komputerowych? Moj kuzyn dostaje na gwiazdke nowego kompa. Na mnie spada zadanie podania konfiguracji. Jego rodzice chca lcd z powodu miejsca... Tylko czy to jest napewno najlepsze rozwiazanie. Czytalem ostatnio ze problemy sa z grami fpp. Mianowicie czas reakcji jest bardzo slaby i szybkie ruchy myszka powoduja ze obraz sie rwie czy cos takiego...
Paszczak [ Oaza Spokoju ]
Mam Lcd-eka Samsunga 15 cali(i tego tez polecam)W grach spisuje sie swietnie tylko róznie bywa z filmami)
Lophix [ Lege r ]
Smugi czy innego typu brednie to zaden problem. Problemem sa rozdzielczosci bo bardzo zalecane jest granie w tylko jednej a w przypadku 17' wymaga to juz topowego sprzetu.
TanSid [ Pretorianin ]
Jak wyglada sprawa z glebia koloru LCD obsluguja tylko 16 bit kolor (przegladalem specyfikacje roznych producentow 15', 17 i 18') wszystkie tylko 16 bit kolor. Jak wiadomo dzisiaj kazda gra obsluguje 32 bit kolor w 16 bit gry wygladaja gorzej. Jak to sie ma do LCDw rzeczywistosci?
Valencis [ Transmuter ]
Zwykle nie 16 bit, tylko 24 i gry w 32 bitowym kolorze wyglądają tak dobrze, jakby rzeczywiście miały 32 bitowy kolor, a te ustawione na 16 bit odpowiednio gorzej. Problem z odświeżaniem w grach od dawna nie istnieje, co do mojej sztuki (akurat CTX), przyznam tylko, że w bardzo ciemnych i mało jaskrawych grach nic nie widać nawet w nocy. Martwić się tylko o to, że jeśli jakaś gra nie pociągnie na rozdzielczości opcjonalnej monitora (u mnie nie ma problemu, nie trzeba super dopakowanego sprzętu dla 1024x768, a mam tylko 15" - kiedy kupowałem 9 miesięcy temu i to był cud techniki) to obraz będzie wyglądał jak roztopione masło (no, może np. 640x480 na monitorze dostosowanym do rozdzielczości dokładnie dwa razy większej wygląda lepiej, nie wiem, nigdy nie brałem pod uwagę 17").
ttwizard [ Generaďż˝ ]
Hmm problem z orzdzielczoscia nie dobrze;-( Z tego wynika ze lcd tylko w jednej rozdzielczosci pracuja?
ttwizard [ Generaďż˝ ]
Przypomnialem sobie ze gralem w kafejce na Lcd 15-calowym w gre Starcraft ktora chodzi tylko w rozdzielczosci 640x480...
Valencis [ Transmuter ]
ttwizard --> Tak jakby. Każdy panel TFT ma ustaloną maksymalną, a za razem opcjonalna rozdzielczość, w której wszystko wygląda jak należy, przy czym obsługuje także niektóre popularne niższe rozdzielczości (np. 640x480), choć wygląda z nimi żałośnie.
Lophix [ Lege r ]
Pracuja w innych, ale sa wtedy straty jakosci. Podobno przy panelach z wejsciem DVI wyglada to lepiej, ale ciezko znalezc taka 15. Powiem tak, jak wlaczysz gre np w 800x600 to bedziesz gral i wszystko bedzie ok, ale po przelaczeniu na 1024x768 zobaczysz roznice.
ttwizard [ Generaďż˝ ]
Rozumiem thx za odpowiedz
Paszczak [ Oaza Spokoju ]
Ja gram caly czas 1024 x 786 i nie czuje róznicy!
Valencis [ Transmuter ]
Paszczak --> Hmm... o czym my rozmawiamy? :/
Sudzione [ The Legacy ]
też ostatno myślałem nad zakupem panelu LCD , wię kożytstając z wątku zapytam : jakikie są różnice pomiędzy gniazdami d-sub a dvi , jeśli chodzi o jakość ... i jakie są w miare najtańsze LCD z dvi ....
Paszczak [ Oaza Spokoju ]
Mówie ze nie ma duzych strat jakosci jak przelaczymy rozdzielczosc z optymalnej na inna
Valencis [ Transmuter ]
Paszczak --> Nie ma?! Chyba jestem ze swoim panelem nieźle technologicznie do tyłu, bo u mnie obrazy w rozdzielczości zalecanej i niezalecanej różnia się jak dzień i noc.
strohs [ Centurion ]
---> Studzione różnica jest prosta LCD jest sterowany cyfrowo (stąd ograniczenia w liczbie barw) zaś CTR analogowo. Gniazdo sub-d z karty graficznej daje sygnał analogowy który musi być przekształcany do cyfrowego (straty jakości) zaś DVI wysyła sygnał cyfrowy czyli nie ma potrzeby go przekształcać . Tyle teoria w praktyce wygląda to różnie LCD dobrej firmy na sub-d daje często lepszy obraz niż no name na dvi.