GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Pudełko po sprzęcie RTV/AGD

08.11.2008
13:18
[1]

Lookash [ Senator ]

Pudełko po sprzęcie RTV/AGD

Wielka rodzinna kłótnia. Ktoś się orientuje, czy trzeba trzymać kartony, czy też nie trzeba, w celu ewentualnego zwrotu do sklepu w celu naprawy gwarancyjnej?

08.11.2008
13:19
[2]

Cliffton [ Generaďż˝ ]

Teoretycznie nie trzeba, ale w praktyce jest inaczej niestety. Aczkolwiek jak się uprzesz żeby oddać na gwarancję sprzęt bez pudełka to prawo jest po Twojej stronie.

08.11.2008
13:20
[3]

Lookash [ Senator ]

To niewiele wyjaśnia. Szczegóły?

08.11.2008
13:20
[4]

provos [ Clandestino ]

Gwarancję i jej warunki określa producent. Jeżeli napisze, że udziela gwarancji, ale masz przynieść w oryginalnym opakowaniu, mając na głowie czapkę z dzwoneczkami, to tak trzeba. Jeżeli korzystasz z uprawnień konsumenckich - niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową - to opakowanie nie jest potrzebne.

08.11.2008
13:24
[5]

Didier z Rivii [ life 4 sound ]

Aby oddać zepsuty sprzęt do sklepu nie potrzeba pudełka, ALE sytuacja taka ma miejsce tylko wtedy gdy reklamujesz sprzęt opierając się o tzw. Ustawę Konsumencką. W tym wyapdku wystarczy okazać tylko dowód zakupu urządzenia.

Całkiem inaczej sprawa ma się z gwarancją. Gwarancja z punktu widzenia prawa jest tylko bonusem., który do urządzenia daje producent i to producent ustala wszelkie warunki gwarancji i jesli w umowie gwarancyjnej jest napisane ze sprzet ma być oddany na gwarancje w pudełku to tak musi być i kropka.


spoznilem sie. gupi provos. ;)

08.11.2008
13:24
[6]

Lookash [ Senator ]

Hm, a kiedy z której wersji się korzysta? Jeżeli oddaję do wskazanego przez producenta serwisu, to korzystam z warunków gwarancji, a jeżeli oddaję do sklepu, to z niezgodności z umową (reklamacja)?

08.11.2008
13:26
[7]

Didier z Rivii [ life 4 sound ]

Lookash --> mniej wiecej tak, z ustawy korzysta się oddając towar sprzedawcy, choć teoretycznie powinno być tak ze sprzedawca powiniene tez przyjąć towar z którego gwarancji chcesz skorzystać i wtedy sam przy oddawaniu mówisz na co się powołujesz

08.11.2008
13:27
[8]

provos [ Clandestino ]

Mniej więcej. Umowę sprzedaży zawierasz ze sklepem, więc skoro powołujesz się na niezgodność z umową, to kierujesz się do sprzedawcy. Gwarancja producenta, jak sama nazwa wskazuje, jest odpowiedzialnością producenta za produkt.

Aha, a jak sprzęt eksploduje i coś ci np. urwie, korzystasz z przepisów o odpowiedzialności za produkt niebezpieczny, gdzie pozywać można sprzedawcę, producenta, importera, podmiot oznaczający towar swoim brandem i właściwie wszystkich świętych pańskich.

08.11.2008
13:34
[9]

Lookash [ Senator ]

Dobrze, to przypomniała mi się jeszcze jedna kwestia, już poza tematem trochę. Mam wadliwego laptopa, producent powiedział mi, że oni mi nic nie wymienią, mogą tylko naprawiać w nieskończoność, a przynajmniej próbować. Kazali zareklamować w sklepie, gdzie podobno po 3 naprawach przysługuje mi prawo wymiany lub zwrotu pieniędzy. Oddałem go ze dwa razy na gwarancję do serwisu i raz na reklamację do sklepu. Odmówili wymiany, sprzęt swoją drogą posłali do serwisu, gdzie coś zostało niby zrobione, ale problem pozostał.

Faktycznie, warto byłoby oddać jeszcze ze 2 razy i liczyć na wymianę? Przez ile w ogóle mogę sprzęt reklamować, pokrywa się ten czas z czasem trwania gwarancji producenta?

08.11.2008
13:36
[10]

provos [ Clandestino ]

Ogólnie rzecz biorąc, jak nie mogą naprawić, to powinni wymienić - bo towar jest niezgodny z umową. A jak nie chcą wymienić, to zwrot kasy.

01.02.2009
15:52
[11]

Lookash [ Senator ]

Chciałbym wrócić do kwestii z pierwszego posta.

Oddaję sprzęt w sklepie na niezgodność z umową bez pudełka. W sklepie mówią, że w takim wypadku oni nie ponoszą odpowiedzialności za uszkodzenia w transporcie do serwisu etc. Mają prawo?

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.