Halucyn89 [ Senator ]
|FORMUŁA 1 | Podsumowanie sezonu 2008
Klasyfikacja Kierowców:
Kierowca Pochodzenie Zespół Punkty
1. Lewis Hamilton Wielka Brytania McLaren 98 pkt.
2. Felipe Massa Brazylia Ferrari 97 pkt.
3. Kimi Raikkonen Finlandia Ferrari 75 pkt.
4. Robert Kubica Polska BMW Sauber 75 pkt.
5. Fernando Alonso Hiszpania Renault 61 pkt.
6. Nick Heidfeld Niemcy BMW Sauber 60 pkt.
7. Heikki Kovalainen Finlandia McLaren 53 pkt.
8. Sebastian Vettel Niemcy Toro Rosso 35 pkt.
9. Jarno Trulli Włochy Toyota 31 pkt.
10. Timo Glock Niemcy Toyota 25 pkt.
11. Mark Webber Australia Red Bull 21 pkt.
12. Nelson Piquet Jr Brazylia Renault 19 pkt.
13. Nico Rosberg Niemcy Williams 17 pkt.
14. Rubens Barrichello Brazylia Honda 11 pkt.
15. Kazuki Nakajima Japonia Williams 9 pkt.
16. David Coulthard Wielka Brytania Red Bull 8 pkt.
17. Sebastien Bourdais Francja Toro Rosso 4 pkt.
18. Jenson Button Wielka Brytania Honda 3 pkt.
19. Giancarlo Fisichella Włochy Force India 0 pkt.
20. Adrian Sutil Niemcy Force India 0 pkt.
21. Takuma Sato Japonia Super Aguri 0 pkt.
22. Anthony Davidson Wielka Brytania Honda 0 pkt.
Klasyfikacja Konstruktorów:
Zespół Punkty
1. Ferrari 172 pkt.
2. McLaren 151 pkt.
3. BMW Sauber 135 pkt.
4. Renault 80 pkt.
5. Toyota 56 pkt.
6. Toro Rosso 39 pkt.
7. Red Bull 29 pkt.
8. Williams 26 pkt.
9. Honda 14 pkt.
10. Force India 0 pkt.
11. Super Aguri 0 pkt.
KALENDARZ WYŚCIGÓW - SEZON 2008:
16.03.2008 - GP Australii, Albert Park [1.Hamilton 2.Heidfeld 3.Rosberg]
23.03.2008 - GP Malezji, Sepang [1.Raikkonen 2.Kubica 3.Kovalainen]
06.04.2008 - GP Bahrainu, Sakhir [1.Massa 2.Raikkonen 3.Kubica]
27.04.2008 - GP Hiszpanii, Catalunya [1.Raikkonen 2.Massa 3.Hamilton]
11.05.2008 - GP Turcji, Istanbul[1.Massa 2.Hamilton 3.Raikkonen]
25.05.2008 - GP Monako, Monte Carlo [1.Hamilton 2.Kubica 3.Massa]
08.06.2008 - GP Kanady, Gilles Villeneuve [1.Kubica 2.Heidfeld 3.Coulthard]
22.06.2008 - GP Francji, Magny-Cours [1.Massa 2.Raikkonen 3.Trulli]
06.07.2008 - GP Wielkiej Brytanii, Silverstone [1.Hamilton 2.Heidfeld 3.Barrichello]
20.07.2008 - GP Niemiec, Hockenheim [1. Hamilton 2.Piquet Jr 3.Massa]
03.08.2008 - GP Węgier, Hungaroring [1.Kovalainen 2.Glock 3.Raikkonen]
24.08.2008 - GP Europy, Walencja [1.Massa 2.Hamilton 3.Kubica]
07.09.2008 - GP Belgii, Spa-Francorchamps [1.Massa 2.Heidfeld 3. Hamilton]
14.09.2008 - GP Włoch, Monza [1.Vettel 2.Kovalainen 3.Kubica]
28.09.2008 - GP Singapuru, Singapore [1.Alonso 2.Rosberg 3.Hamilton]
12.10.2008 - GP Japonii, Fuji [1.Alonso 2.Kubica 3.Raikkonen]
19.10.2008 - GP Chin, Shanghai [1.Hamilton 2.Massa 3.Raikkonen]
02.11.2008 - GP Brazylii, Interlagos [1.Massa2.Alonso 3.Raikkonen]
szuBZ [ HartigaN ]
Może byś coś napisał od siebie...
Halucyn89 [ Senator ]
Sezon był nieprawdopodobnie emocjonujący i jako widowisko,emocje uważam go za udany.
Chociaż były nudne wyścigi.
Mclaren-Mistrzostwo HAM mówi samo za siebie, i taki był priorytet stajni z Woking, zerowa awaryjność bolidu, świetne występy w deszczu, deklasacja na Silverstone. Zasłużone zwycięstwo, miał też wpadki, zbyt chciał, a i nie zapomnijmy spektakularnego wejścia w Kanadzie w Kimiego, dzieki temu Robert wygrał :D
KOV to inna bajka, wsadzony tak o żeby zająć bolid. Nie jest mi żal Heikkiego, sam sobie to wybrał.
Ferrari-Poczętek sezonu dla Massy żenujący, 2 wyścigi bez punktów,potem się odrodził i miał niesamowitą serię wygranych, szkoda defektu na Węgrzech, i Pit Stopów na Singapurze.I dla mojego rankingu najgorszy występ w sezonie to on zaliczył, na Silverstone wielkie LoL !
RAI zawiudł :( szkoda pisać tych 4 wyścigów bez punktów, zakończonych na bandzie, i raz defektem bolidu. Na nieszczęście się przebudził na koniec i zepchał Kubicę :O
BMW- Czy na sezonu pomyślałby ktoś takiego progresu ? Dorównywanie tempa Ferrari i Mclarenom. Potem olali to po GP Kanady, i było już coraz gorzej....
Skupienie się na Nicku, dało efekty, ale co z tego?
Kubica mógłby być mistrzem świata ale woleli co innego. Szkoda szansy, jeśli za rok nie bedą mieć mistrza to będzie to ich upokorzenie i porażka :( A co pomocą HEI chcieli osiagnoć to nie wiem...
Renault- Mój team :D
Cieszyłem się że ALO wraca do domu, na początku szkoda było patrzeć jak się męczy, ale wręcz odwrotnie jak BMW oni się ulepszali nie cofali, a efektem były 2 zwycięstwa (jedno fuksem :P)
Dziś kopią tyłek BMW jak chcą :D Piquet ? Szkoda gadać....
Toro Rosso-Kapitalny Vettel dał na mokrej Monzie zwycięstwo, ale też ich bolid się zrobił konkurencyjny wtedy, dobra robota. O Francuzie właściwie nie wiem co napisać.
Red Bull-YYYYYYYYYYYYYY Dwaj kierowcy jeżdzili sobie i ciułali punkty, nic w pamieci po nich mi nie zostało. Aha żegnamy Davida, zyczymy dobrej ciekawej emerytury. A Webber ma rywala za rok grożnego w teamie ;)
Williams-2 pudła dzieki SC (Australia, Singapur) jest dobrze, bo wszystko inwestowali od paru lat na sezon 09, zobaczymy co pokażą.
Honda-Cud Browna nie ukazał się, ale tylko geniusz taktyczny chyba w Silverstone , kiedy kazał Rubensowi zjechać do PS po Wety. Zobaczymy za rok. Szkoda mi tylko Buttona, że sie tak męczy :(
Toyota-Krzyki i grożby zarządu dały coś ;D Seon na plus
Force India-Nikt sie cudów nie spodziewał, ale i tak jest świetnie bo mają hajs świetnego Sutila (monaco :()
I nie sa takimi pionami jak Spyker.
Super Aguri-Ledwo sezon zaczął się, a juz polecieli, i czy pamiętacie ich ? Bo była straszna załoba że odchodzą, przynajmniej bezpieczniej na torze.
szuBZ--> Wstepniak jest dla wszystkich a moja opinia co do sezonu to moja nie nikogo innego, więc jako dwa posty oddzielne.
Halucyn89 [ Senator ]
Najlepszy kierowca:
Robert Kubica- Walczył nie tylko z rywalami, ale potem z bolidem. Wielka szkoda ze nie ma go na pudle, ale on jest materiałem na mistrza i musi coś osiągnąć, żeby tylko BMW mu kariery nie zmarnowało....
ALO tez jest przemistrzem !!!!
To on jest najlepszym kierowca w stawce nie mam co do tego watpliwości, ale Robert w tym roku jest dla mnie racerem roku, bo walczył prawie do końca o mistrza z takim złomem co dostawał po GP Kanady. Bedą piękne pojedynki w przyszłości
Najgorszy kierowca:
Nelson Piquet-Ile to crashów, jest w F1 tylko dzięki nazwisku, ale to sie skończy mam nadzieję.
Najlepszy wyścig
Zdecydowanie najciekawszym było Monaco i Monza ;D Ale tam się działo, Kanade nie wspominam bo byłem w barze i tylko start i końcówke widziałem.
Najgorszy wyścig:
Węgry- :O zaprzeczenie idei F1, nuda nuda nuda, a na końcu Massie silnik wybuchł :O
Tak samo nowe tory valencia i singapur dały plame.
Największe pozytywne wzruszenie:
KUB i ALO na pudle razem :) Cos pieknego,
Skakałem jak dziecko przy PP dla Roberta.
Alonso w Singapurze to było też coś nieprawdopodobnego.
Kanada... i słowa ,,brawo brawisimo , you can leader of chiampioship now"... smutno mi :(
Porażki:
Wczorajsze ostatnie kułko było straszne, nie chcę do tego wracać...
Defekt Massy na wegrzech, quale Alonso w Singapurze (ale wyszło na dobrze:P)
Smutna bezradność Roberta wobec polityki BMW.
legrooch [ MPO Squad Member ]
Cappo ==>Gdzieś widziałem info na istotnej stronie, że po zmianie opon w trakcie formowania nie przykręcono Robertowi przedniego skrzydła pod inne opony.
Dobra, zaraz poniżej parę słów ode mnie:
McLaren ==> Udało im się nieźle wyprowadzić bolid po pierwszych problemach. Minus - traktowanie Kovala
Ferrari ==> Dało nam kilka różnych niespodzianek. Bandę cyrkowców, kawał dobrych kierowców, gwiazdy tańczące na lodzie... No i Massę, który dalej zachowuje się normalnie bez walenia w łeb od możliwości :)
BMW ==> Co tu komentować? Start piękny. Niby cudo, niby mają szansę mimo minimalnych różnic. Ale za to, co zrobili po Kanadzie no i za Interlagos - nóż pod żebra.
Renault ==> Myślałem, że się już nie podniosą w tym sezonie i skończą obok Hondy. Mając mistrza kierownicy Pirueta zapowiadało się dokładnie to, co widzieliśmy do połowy sezonu. Bravo za luźne podejście pięknego Flavio :)
Toro Rosso ==> Mają potencjał. I to większy niż RB chyba :) Minus, że puścili Vettela :) + za występy i zaskoczenia w tym sezonie :)
Red Bull ==> bezpłciowy zespół w tym sezonie. Zabłysnęli w podsumowaniu ITV poczuciem humoru :) Szkoda Coultharda - mógłby jeszcze pojeździć. Lubiłem Kędziora za jego zachowanie :)
Williams ==> Jak powyżej. Kulka w łeb za Nakajimę. Może Robert miałby trzecie bądź drugie miejsce w klasyfikacji.
Honda ==> Oszczędzają przyrodę i miejsca punktowane. Najsłabszy zespół zaraz po FI
Toyota ==> Czyżby wreszcie przebłysk możliwości? Kilka zaskoczeń w sezonie, niezła jazda Trulliego jak i Glocka, efektowny start Glocka w Australii :)
Force India ==> Zobaczymy, co Shimalayan pokaże w następnym sezonie. Mają możliwość namieszać w połowie stawki mimo wyniku w tym sezonie
Na pożegnanie Super Aguri ==> Szkoda, że zespoły odpadają przez kasę. Sato, który umiał walczyć, Davidsona nie trawiłem. Ogólnie miły umilacz środka stawki był z nich
Najlepszy kierowca ==> Zdecydowanie za równą jazdę Robert. Za efektywność wykorzystania bolidu - czarnuch.
Najgorszy kierowca ==> Czarnuch za zbyt mocne zagrywki na torze. Publiczne wychłostanie przez 15 kierowców jednego świadczy o czymś. Piruet również się tu plasuje. Gdyby nie jego szczęście, mógłby teraz ręczniki nosić. Plusa dostaje za bum w Singapurze. Dał szansę wreszcie Alonso na podium :)
Najlepszy wyścig ==> Monako :) Gdyby nie znów fart czarnucha, byłby wybitny :)
Pozytywne wzruszene ==> Kubek na P1, Kubek wygrywający w Montrealu, Sutil w Monako do czasu, Hamilton wywożący Ferrari w Japonii :D
Porażka ==> Hamilton mistrzem, Hamilton mistrzem, Hamilton mistrzem. No, można tu dodać jeszcze starania BMW w pomocy Robertowi, wczorajszą ekstra pomoc również.
Glob3r [ Tots units fem força ]
Ja wiem, że onet... No ale:
A swoje podsumowanie napiszę na dniach ;].
legrooch [ MPO Squad Member ]
Glob3r ==> No ba :D Znów tylko Lułiskowi wolno wyprzedzać Alonso :D
Windows XP 16 [ Burnout Master ]
McLaren ==> Napewno byli bardzo mocni. Gdyby tylko Kovalainena traktowali na równi z Hammiltonem...
Ferrari ==> Zdecydowanie najlepszy zespół w tym sezonie. Po równo traktowani kierowcy. Trochę wpadek w Pit Lane ale wkońcu poszli po rozum do głowy i wrócili do "lizaka"
BMW ==> Brawa dla mechaników, którzy dawali z siebie 120% aby jak najszybciej obsłużyć kierowców. Świetne wyniki aż do Montrealu. Po nim coś jakby się zepsuło. Odpuścili se... Oby to zaowocowało chociaż lepszymi wynikami w przyszłym sezonie.
Renault ==> Słabiutko. LEkki przebłysk formy pod koniec sezonu. Środek stawki.
Toro Rosso ==> Po Toyocie największa niespodzianka sezonu. Świetna forma Vettela. Brawo.
Red Bull ==> niszowy zespół. Jakby go nie było. Gdyby nie wypadki Davida... :D
Williams ==> Rosberg czasem nie najgorzej... Nakajima to totalna porażka. Zdecydowanie nieudany sezon dla tak utytułowanego zespołu.
Honda ==> Szkoda gadać. Tyle, że mieli Barrichello. Po FI najsłabszy zespół.
Toyota ==> Jedno z nawiększych niespodzianek sezonu. Tylko gratulować takiego skoku formy.
Force India ==> To chyba komentarza nie wymaga. Szansa na punkty w Monako- niestety za sprawą Raikkonena się nie udało. Njasłabszy zespół. I tyle.
Super Aguri ==> Nie za bardzo mi tego teamu brakowało...
Najlepszy kierowca ==> Kubica za równą jazde i żelazne nerwy, za wykorzystanie bolidu Hammilton i za wzwyżke formy Vettel.
Najgorszy kierowca ==> Nakajima, Fisichela, Piquet.
Najlepszy wyścig ==> Za dużo ich było :D Japonia, Włochy, Singapur, Monako, Kanada, Belgia.
Pozytywne wzruszene ==> Kubek na PP i pierwszym stoponiu podium, PP i wygrana Vettela, Kubica i Alonso na podium, 3 miejse Coultharda. Atmosfera podczas nocnego wyścigu w Singapurze.
Porażka ==> Pożegnanie Coultharda z F1, Nakajima, Pit Stopy ferrari, GP Europy- tor fajny ale wyścig okroooponie nudny.
Sezon zdecydowanie jeden z najlepszych w historii. Takich emocji jak choćby w Brazylii, Japonni, Belgii czy na Monzy długo nie będzie. Do tego, piuerwszy nocny wyścig, kilka przebłysków talentów i najlepsze zakończenie sezonu jakie pamiętam. (emocje).
Volk [ Legend ]
Rowniez posluze sie schematem legroocha :)
McLaren ==> na przestrzeni calego sezonu mieli najlepszy bolid na chlodne i deszczowe warunki. Hamilton w kilku wyscigach pokazal klase, w kilku takze pokazal jakim jest burakiem. Do tego wkurzala jego bufonada w mediach. Kierowca jest jednak czolowym.
Koval - szkoda gadac, srednie umiejetnosci i brak jakiegokolwiek blysku. Jednakze jest to idealny partner dla Lewisa.
Ferrari ==> Najlepszy bolid na suche i gorace dni. W bardzo malym stopniu zjadajacy opony.
Massa po poczatkowych porazkach mimo wszystko jednak sie rozwinal i pozostawil w cieniu bardziej doswiadczonego i utytulowanego partnera. To tylko swiadczy o tym jak kiepski sezon mial Kimi bo w dalszym ciagu uwazam Brazylijczyka za kierowce przecietnego.
BMW ==> W zasadzie sezon udany bo cel zostal zrealizowany w 100%. Koncowka jednak bardzo bolesna i jesli w przyszlym sezonie nie beda silnymi kandydatami na mistrza to porazka.
Renault ==> Bardzo zadowolony jestem, ze sie podniesli bo szkoda bylo patrzec jak Alonso sie marnuje w tym gruchocie. Piquet bardzo slabo. To juz Koval lepiej sie zaprezentowal w debiutanckim sezonie.
Toro Rosso ==> Duza niespodzianka. Pobili swojego starszego brata a spodziewalem sie, ze regularnie beda okupowac doly tabeli.
Red Bull ==> Zawiedli. Rozwoj bolidu na slabym poziomie. Jezdzacy bezbarwnie Webber i regularnie rozbijajacy bolid dziadzio Coulthard.
Williams ==> Kiepski sezon. Widac, ze nie maja takich zasobow finansowych jak reszta zespolow.
Honda ==> Tragedia. Przy jednym z wyzszych budzetow stworzyli taki crap. Baricz jeszcze czasami blysnal ale Button calkowicie bezbarwny.
Toyota ==> W koncu niezly sezon skosnookich. Trulli kilka razy pokazal, ze ma dobre kwalifikacje a i Glock z kazdym kolejnym wyscigiem pokazywal sie z coraz lepszej strony.
Force India ==> Niestety bez punktow. Bylyby gdyby nie Kimi.
Super Aguri ==> Niedobrze. Chcialbym widziec Sato w stawce.
Najlepszy kierowca ==> Chyba jednak Alonso - w zdecydowanej wiekszosci wyscigow wyciskal z Renowki 110% a gdy dostal odpowiednio dobry bolid umial zamienic to na zwyciestwo. Dzieki temu wygral z Heidfeldem.
Na pudle razem z Hiszpanem Kubica i Vettel.
Najgorszy kierowca ==> Ciezko wybrac. Nominacje - Button, Nakajima, Coulthard, Piquet.
Najlepszy wyścig ==> Monako i Spa.
Pozytywne wzruszene ==> Zwyciestwo i Pole Position naszego rodaka :)
Porażka ==> Raikkonen. W swojej normalnej dyspozycji powinien wygrac w cuglach. Moze w nastepnym roku pokaze klase.
Voutrin [ Snop dywizora ]
taki link podalo wp.pl, do ankiety:
chyba sie im udalo..
robin76 [ Centurion ]
Już im się strona wyłożyła. Pewnie za dużo ludzi chciało głosować na Kubicę. Ja sam zdążyłem.
Albo im nie pasuje ,ża Robert miał 16 tys głosów,a Ham 100 i teraz będzie albo głosowanie od nowa albo pozmieniaja trochę wyniki ;)
O już działa. No no Robert ma już 18 tys.
Glob3r [ Tots units fem força ]
No więc tak:
McLaren -> Team, w którym najwyraźniej widać było podział na kierowcę numer 1 i kierowcę numer 2 (oczywiście poza ING, ale tam to jasna sprawa :) ). Koval pokazał, że jest dobrym zapchajdziurą i jak widać - dobrze mu w roli drugiego kierowcy. Hamilton w niektórych wyścigach pokazał swój talent, ale w jeszcze większej ilości pokazał cały swój bufoniasty charakter.
Ferrari -> Gdyby nie bardzo słaby poczatek Massy, to teraz właśnie Brazylijczyk cieszyłby się z mistrzostwa. Kimi w tym sezonie to tylko cień tego Kimiego z sezonu gdy wygrał z Hamiltonem.
BMW -> Ten sezon można by było podsumować twierdzeniem: "Od bohatera do zera". Po fantastycznej pierwszej części sezonu - pierwszym PP i pierwszym zwycięstwie znacząco spuścili z tonu. To skończyło sie spadkiem obydwu kierowców w ostatnim wyścigu o jedno miejsce w klasyfikacji generalnej.
Renault -> W ich wypadku twierdzenie brzmiałoby: "Od zera do bohatera". Początek sezonu mieli fatalny, by pod koniec odnieść dwa zwycięstwa, co na pewno mocno wpłynęło na decyzję Alonso o pozostanie w teamie ING. Dziwi tylko pozostawienie beznadziejnego Nelsona
Toro Rosso -> Chyba największa niespodzianka sezonu. Mieli być za plecami RB, a tu to właśnie Toro Rosso odniosło zwycięstwo w Grand Prix. Bardzo pozytywny sezon.
Red Bull -> Niestety, wielkie rozczarowanie. Webber był podobnie jak Heidfeld - ciułaczem punktów (których w sumie i tak nie zdobył zbyt wiele) oraz Cuolthard - postrach kierowców. Szkoda tylko, że w negatywnym tego słowa znaczeniu.
Honda -> Strasznie słaby sezon. Taki budżet a bolid na poziomie Fiata 125p. Żal było patrzeć na Hondę na końcu stawki.
Williams -> Nakajmia razem z Coulthardem był postrachem kierowców. Rosberg niestety też nie błyszczał. Przeciętny sezon w ich wykonaniu.
Force India -> Szkoda, że w Monaco Kimi pozbawił Sutila tak świetnego miejsca. Mam nadzieję, że w przyszłym sezonie punkty dla nich będą.
Toyota -> Jarno "Cysterna" Trulli pokazał parę razy bardzo dobrą jazdę, co łącząc z młodym, ambitnym i utalentowanych Glockiem daje całkiem niezły sezon :).
Super Aguri -> Szkoda, ze odpadli tak wcześnie...
Najlepszy kierowca -> Alonso na spółkę z Kubicą. Sam nie wiem który był lepszy. Alonso pod koniec sezonu pokazał cały swój wielki talent, natomiast nie raz nie dwa pokazywał swoje nieprzeciętne umiejętności.
Najgorszy kierowca -> Piquet - totalne nieporozumienie w zespole ING.
Najlepszy wyścig -> Monako - zdecydowanie.
Najgorszy wyścig -> Hungaroring i Valencia. Gdyby nie sztuczne oświetlenie to byłby tu jeszcze Singapur.
Pozytywne zaskoczenie -> PP i zwycięstwo Kubicy.
Negatywne zaskoczenie -> Forma Raikkonena.
Halucyn89 [ Senator ]
Dodałbym jeszcze nie kończące się spekulacje co do angaży ;D
Pamiętacie tą matematykę KUB, ALO RAI, MAS, VET ?
I jedynie VET zmienił team.
Dziś skończyło się to wszystko
Alonso bardzo dobrze zrobił, jest potrzebny mu bolid Renault tak jak oni potrzebują jego. Ostatnie wydarzenia pokazały że mogą wrucić do gry w 2009 r. czego im z łamanym sercem życzę. Bo kibicuję im i chciałbym żeby zniszczyli BMW, ale no właśnie....
Tak więc Flavio ma najlepszego racera w stawce, ale też.. najgorszego !
I tu komentarz zostawię bez komentarza.
Voutrin [ Snop dywizora ]
ale dowalili przerwe wakacyjna w 2009, 4 tygodnie to strasznie dlugo:
nie wiem dlaczego nie chca dac tej Kanady, jak sa Wegry gdzie tor tez wymaga przebudowy.
Volk [ Legend ]
Nie oplaca sie na jeden wyscig leciec az do Ameryki Pln.
Co do Wegier to jeden wyscig w Europie Srodkowo-Wschodniej musi byc. Calkiem mozliwe, ze jak Rosjanie zbuduja swoj tor to Hungaroring zniknie z kalendarza.
john_himself [ krush, kill n' destroy ]
Szkoda że Renault otrzymało ten zastrzyk energii tak późno, a nóż Robert przeszedłby do Renówki i jeździłby z Ferdkiem. Coś czuje że BMW nie będzie konkurencyjne w przyszłym roku, a Renault szybciutko podgoni Ferrari i Maclareny.
Stranger. [ Spookhouse ]
Widzę, że Renault bawi się w drugiego McLarena. :/ Piquet nawet w trzecim najsilniejszym zespole w stawce (jeśli wszystko im wypali) IMO niewiele zdziała dla teamu, nie wspominając nawet o walce w klasyfikacji kierowców. Widać Alonso musi pozostać niezagrożonym liderem teamu. ;)
Toshi_ [ Generaďż˝ ]
Piquet nawet w trzecim najsilniejszym zespole w stawce IMO niewiele zdziała dla teamu
Wylecieć z trasy, rozbić auto i "wywołać" fuksiarskiego Safety Cara można i maluchem ^^
Voutrin [ Snop dywizora ]
co do Renault to mam inne odczucia.. teraz poswiecili duzo pracy, aby zatrzymac Alonso. A to napewno wplynelo na rozwoj bolidu '09. Wbrew pozormo Francuzi nie maja kto wie jakiego budzetu(sa gdzies na poziomie BMW), czyli mocniejszy rozwoj bolidu 2008 musial odbic sie na kolejnej wersji.
A BMW z jednej strony wiadomo zawiodlo wszystkich kibicow, ale z drugiej.. nie daja podstaw by w nich watpic. Maja ten swoj plan i jak na razie z zelazna konsekwencja go realizuja. Maja srodki, zasoby etc. Tylko martwi to podejscie niestety, bo jednak to jest sport, i tu trzeba wykorzystywac okazje. Nawet jak sie BMW super zorganizuje i beda miec luks samochod, to kto wie co sie bedzie dzialo? Dopadnie ich pech i po ptakach..
Cappo [ Senator ]
Co prawda to onet ,ale ................
Halucyn89 [ Senator ]
Podsumowania i skróty
Najperw wejdzczie w Brazylię i obejrzyjcie bo warto !
RTL
POLSAT
PREMIERE
Najlepsze ! Usiądczie wygodnie w fotelu i całezon w skrócie :D
BE_WANTED [ Wymiatacz ]
Pakiet aerodynamiczny Williamsa na 2009 rok :D --->
Cytat z v10.pl:
"Williams F1 jest pierwszym zespołem, który zaprezentował bolid wyposażony w pakiet aerodynamiczny przygotowany zgodnie z nowymi przepisami, które będą obowiązywać od przyszłego sezonu.
Już we wrześniu zespół sprawdzał na torze nowe tylne skrzydło, jednak dziś po raz pierwszy zaprezentował przedni spojler odpowiadający nowym regulacjom technicznym.
Zgodnie z nowymi przepisami, spojlery zostały poważnie uproszczone oraz pozbawione wszelkich dodatków. Przednie skrzydło jest zdecydowanie niższe i szersze oraz dodatkowo będzie wyposażone w mechanizm, który umożliwi kierowcom regulacje kąta jego nachylenia z kokpitu. Tylne skrzydło jest zdecydowanie węższe i wyższe.
Williams FW30
Williams FW30 wyposażony w aerodynamikę a.d. 2009
Zakres przyszłorocznych zmian dopełnią zdecydowanie okrojony dyfuzor, gładkie opony oraz sztandarowy pomysł FIA - System Odzyskiwania Energii Kinetycznej - KERS. Bolidy będą również pozbawione wszelkich dodatków w postaci skrzydełek i rozpraszaczy.
Celem zmian ma być ułatwienie kierowcom wyprzedzania, co być może wynagrodzi kibicom konieczność oglądania „radykalnych” nowych bolidów."
Z czasem się człowiek do tego przyzwyczai do tego tylnego skrzydła, ale na chwilę obecną wygląda to dosyć dziwacznie ;) Może na tej fotce tego dobrze nie widać, lecz zaraz podeślę kolejną, która pokazuje spoiler w pełnej krasie.
MistrzGrzegorz [ Generaďż˝ ]
Szkoda że Robertowi nie udało się obronić podium...ech tak blisko było...ale wydaje mi się że jakbyzajął to drugie miejsce w Bahrajnie(chyba) tak jak było w kwalifikacjach, wygrałby ten wyścig co zdobył pole position(nie pamietam gdzie), zwyciężył by w Monako, zwyciężyłby w Singapurze(co było mozliwe) to mógłby być mistrzem świata...ale cóż nie mamy się co oszukiwać BMW ma słabe samochody że o pożal sie Boże strategii nie wspomnę...tylko dzieki umiejetnościom Roberta BMW było tak wysoko w klasyfikacji konstruktorów i Rober też często był na podium...jestem pwien że gdyby pszeszedł do Ferrari lub McLarena(co w końcu prędzej czy później musi się stać) to byłby mistrzem świata...i na bank będzie mistrzem świata może nie za rok ale za kilka...
Halucyn89 [ Senator ]
hmmm
Wcześniejsze zdjęcia z spoilerem odrzucające wyglądały , ale tutaj nie powiem..podoba mi się ;D
Plus cudowne malowanie. Najważniejsze że takie konstrukcje mogą poprawić show, bo nie bedzie takich zakłuceń bolidu jadącego tuż za nim.
eJay [ Gladiator ]
Szkoda, ze ta rewolucja nie przetrwała do dzisiejszych czasów:)
Voutrin [ Snop dywizora ]
ano.
to tez bylo ciekawe:
Lauda jednakze wszystkich tak odstawil, ze po wyscigu FIA zakazala jazdy tym samochodem. :-]
Halucyn89 [ Senator ]
Polecam :D
Czarno na białym ,,postęp" BMW
eJay [ Gladiator ]
Jeszcze trochę i wrócimy do ery gokartów:D
...NathaN... [ The Godfather ]
to po bokach to pewnie wyrzutnie rakiet ziemia-ziemia ;)
vult-q3 [ Generaďż˝ ]
albo do dziurawienia opon :>
Cappo [ Senator ]
Beznadziejnie ten bolid wygląda, jak jakaś pokraka.
Voutrin [ Snop dywizora ]
to po bokach to miejsce na silniki/silowniki do poruszania spojlerami(bo w sezonie '09 bedzie mozliwosc zmiany kata nachylenia podczas jazdy).
Osobiscie bolid mi sie podoba, przednie skrzydlo troche za duze, ale sama linia jak dla mnie fajna.
jak ktos pisal na innym forum, w Monako caly tor bedzie wyscielony przednimi spojlerami :-P
legrooch [ MPO Squad Member ]
Robuś już jeździł w pełnym komplecie + slickach :)
Volk [ Legend ]
Tyle, ze bez KERSa. Tylko Klien mial.
Viti [ Ponury Krwiożerca ]
Jeez. Jak to wygląda. Maszyny jak z lat 80-tych ubiegłego wieku.
Robson będzie mógł odśnieżać Kraków tym pługiem. ;D
Pilotiusz [ Konsul ]
Volk --> ale kubica na pewno mial balast wagi kersu w swoim bolidzie w odpowiednim miejscu zamontowany :)
Volk [ Legend ]
Raczej tak :)
legrooch [ MPO Squad Member ]
Na bank nie miał balastu. Przecież teraz jeżdżą zmodyfikowanymi z przodu i tyłu obecnymi bolidami. Wloty mają tylko dać +/- rozpoznania, jak się to zachowuje. Co miałby mu dać balast? Zero informacji o przyszłorocznym bolidzie.
Voutrin [ Snop dywizora ]
balast daje bardzo duzo, i w nim tkwi caly sens tych testow. najwazniejsze sa opony. a wlasnie z balastem i oponami zwiazany jest podstawowy problem sezonu '09. Slicki maja duzo wieksza przyczepnosc co objawia, sie problemami ze znalezieniem takiego rozlozenia masy, aby rownomiernie sie nagrzewaly, i nie wystepowala nadsterownosc.(co przy slickach jest bardzo prawdopodobne)
w zaprezentowanym modelu, nie sa to tylko zmodyfikowane spojlery. bolidy wyglada inaczej niz 08', ma dodatkowe wloty powietrza dla KERS(ten Kubicy takze je posiada)etc. sadze, ze BMW zaprezentowalo caly pakiet zmian na kolejny sezon. Wiadomo, ze bedzie jeszcze mocno ewoluowal, ale na 90% Kubica mial odpowiedni balast. Inaczej testowanie slickow nie ma sensu.
Nie dali mu KERS, bo dopiero nad nim pracuja, nie ma wiec pewnie sensu robic dwoch takich ukladow, kazdy samochod mial inne zadania.
Wg mnie Robert szukal odpowiedniego rozlozenia masy, ktore powinien posiadac system KERS, aby samochod prowadzil sie w miare sensownie. Dopiero jak znajda to optymalne rozlozenie, to postaraja sie dopasowac do niego caly system. Wiadomo, ze robili symulacje, ale to dopiero na torze mozesz sie empirycznie przekonac jak samochod sie zachowuje. Manewrowanie samym KERS byloby bardzo trudne, dlatego tez szuka sie rozwiazania poprzez dodatkowy balast.
To idealne podejscie. Dwa samochody. W jednym testuja podstawy dzialania samego systemu. W drugim testuja inne elementy, czyli wlasnie opony+odpowiednie rozlozenie masy. Maja potem pelny obraz tego jak i gdzie trzeba szukac zmian.
ElvesBrew [ Pretorianin ]
Voutrin
PAmietaj tez, ze KERS nie jest obowiazkowy. Byc moze Kubica bedzie jezdzic bez niego w przyszlym sezonie, jezeli okaze sie ze bolid bez tego systemu bedzie w jego przypadku szybszy
Windows XP 16 [ Burnout Master ]
Wracając na chwilę do sezonu 2008:
Glob3r [ Tots units fem força ]
Podczas najbliższego spotkania Stowarzyszenia Zespołów Formuły 1 (FOTA) zostanie poddana pod dyskusję zmiana systemu kwalifikacji do wyścigów - informuje Autosport. Spotkanie zaplanowano na 4 grudnia.
Miejsce dotychczasowych trzyczęściowej "czasówki" według nowego projektu miałyby zająć kwalifikacje oparte na systemie KO. Zatankowane taką samą ilością paliwa bolidy wyjeżdżałyby równocześnie na tor, a po każdym okrążeniu z rywalizacji odpadałby najsłabszy kierowca.
Po 14 okrążeniach sześciu pozostałych w kwalifikacjach zawodników mogłoby wymienić opony. Zwycięzca sesji wyłoniony spośród tej grupy otrzymywałby nagrodę pieniężną oraz jeden punkt do klasyfikacji generalnej mistrzostw świata.
Obowiązujący obecnie system kwalifikacji jest mocno krytykowany, ponieważ faworyzuje kierowców prowadzących bolidy zatankowane niewielką ilością paliwa. Oponenci trzystopniowej "czasówki" podkreślają także, iż do sięgnięcia po pole position w tym systemie wystarczy przejechanie trzech szybkich okrążeń w ciągu 45 minut.
Z Onetu.
Cóz, sam nie wiem co miałbym o tym myśleć. Z jednej strony to jakieś urozmaicenie, z drugiej ciekawe, na jakiej zasadzie byłyby dobierane bolidy. Pewnie 1-20 2-19... Co praktycznie odbierałoby szansę słabszym kierowcom.
Volk [ Legend ]
Jak dla mnie rewelacja. W koncu bedzie wiadomo kto jest naprawde szybki a kto wygral bo jechal na oparach. Nie dawalbym tylko tego punktu do klasyfikacji mistrzostw.
z drugiej ciekawe, na jakiej zasadzie byłyby dobierane bolidy. Pewnie 1-20 2-19... Co praktycznie odbierałoby szansę słabszym kierowcom.
Z tego co zrozumialem to jada wszystkie bolidy jedno okrazenie i najslabszy odpada. Pozniej nastepne okrazenie i znowu jednego mniej itd. To byloby bardzo widowiskowe :)
eJay [ Gladiator ]
Ten system jest jeszcze dziwniejszy bo każdy bolid ma inne spalanie paliwa. Wiec automatycznie jeden byłby cięższy od drugiego o te kilka kilogramów. Ja uważam, że powinny być dwie sesje kwalifikacyjne - jedna o 15 minutowa, druga 10-minutowa. Kręcimy najlepsze czasy, które nastepnie zsumujemy. Opony i ilosc paliwa dowolna. Wtedy byłoby interesująco, bo uważam, że takie Toro Rosso czy Force India mogłyby powalczyć o wyższe miejsca:)
Volk [ Legend ]
eJay, przeciez bolidy beda zatankowane tylko na jedno okrazenie wiec roznice nie moga byc jakies bardzo znaczace.
Glob3r [ Tots units fem força ]
Z tego co zrozumialem to jada wszystkie bolidy jedno okrazenie i najslabszy odpada. Pozniej nastepne okrazenie i znowu jednego mniej itd. To byloby bardzo widowiskowe :)
A tak. Racja ;].
No teraz wygląda to ciekawiej. Z tymże bolidy musiałyby wyjeżdżać z boksów z co najmniej 5-6 sekundową przerwą.
eJay [ Gladiator ]
Volk---->Nie na 1, a na 3 (wyjazd, czas, zjazd), wiec roznice moga siegac nawet kilograma. Choć w sumie nie wiem jak to bedzie wygladac w następnym sezonie. Mam na myśli zachowanie się bolidów. Jak pamiętam w Walencji zwykła torebka przyklejona do bolidu Kubicy kastrowała jego aerodynamikę niemal do cna:)
Cobrasss [ Konsul ]
McLaren ==>Nie kibicuje im, ale dobra robota, Viva Hamilton
Ferrari ==> Szkoda liczyłem na kolejne ich mistrzostwo, ale to nic ale i tak naklejki będą
BMW ==> Bardzo Dobry sezon dla teamu, a to dzięki Robertowi, kto wie, gdyby Nakajima ne rozbił roberta, Kubica nie wypadł z toru w Silverstone, i nie było SC w Singapurze, byłby mistrzem :D
Renault ==> Ech szkoda już myślałem że Ferdek wywalczy, ale nic z tego
Toro Rosso ==> JW ale mogło być lepiej
Red Bull ==> Szkoda że David Odchodzi :(
Williams ==> KIerowcy Kamikaze dziękujemy :D
Honda ==> PECH PECH i jeszcze raz PECH
Toyota ==> Nic się znie zmieło (prawie)
Force India ==> Tu odpuszczam to dobiero ich 1 sezon
Super Aguri ==> no i dobrze że tego zespołu nie ma :D bo w wiągu 3 lat wywalczyli TYLKO 1 PUNKT w Kwalikacji Generalnej :D
Najlepszy kierowca ==> Kubica Całkiem pędził jak SpeedRacer, i wywalczył 1 miejsce, w miejscu gdzie poniół klęskę, brawo
Najgorszy kierowca ==> Nakajima JW Williams
Najlepszy wyścig ==> GP Kanady Kubica 1 miejsce :D bezcenne
Pozytywne wzruszene ==> Kubek na PP i pierwszym stoponiu podium, Fajny ten wyśćig w nocy.
Porażka ==> Kubica nie został vice mistrzem (a miał szanse)
Halucyn89 [ Senator ]
Renault ==> Ech szkoda już myślałem że Ferdek wywalczy, ale nic z tego
NC
Voutrin [ Snop dywizora ]
pomysl ciekawy, ale jakos tego sobie nie wyobrazam. Na 100% zdazylo by sie blokowanie, zajezdzanie etc. Ci z przodu mieli by duza przewage nad tymi z tylu.
Cos czuje, ze bylo by po minimum 5 protestow na kwalifikacje.
Na pewno fajnie by sie to ogladalo taki knockout, ale podkreslam, za duze zamieszanie moglo by powstac.
Voutrin [ Snop dywizora ]
sokri za drugi post pod rzad ale, Heidfeld ewidentnie chce przed nowym sezonem cos dla siebie ugrac. Nie sadze, aby cos mu to pomoglo, ale coz. :-]
Najpierw te zapowiedzi, ze znowu bedzie od Roberta szybszy, a teraz brednie o przepuszczeniu Kubicy. Robert byl od niego o ponad 2s szybszy na okrazeniu, mogl go blokowac, ale to predzej czy pozniej skonczylo by sie fatalnie dla obu.
Sadze, ze bedzie typowym pomocnikiem Kubicy w przyszlym sezonie, i troche mu to nie pasuje. Dlatego te dziwne wypowiedzie dla mediow. Ma juz swoje lata, i na pewno BMW nie upatruje w nim glownego kierowcy. Szczegolnie, ze jak w tym sezonie mial problemy z oponami, to w przyszlym juz wogole sobie zyly chyba podetnie. Slicki sie duuzo gorzej dogrzewa niz rowkowe. Do tego "lzejsza" aero, co tez na pewno nie ulatwia pracy z oponami. Jedynie KERS stoi za Nickiem, ale i to nei na 100%, bo jak znajda dobry balans, to nie bedzie zadnej roznicy. Ogolnie zmiany 2009 na pewno bardziej faworyzuja kierowcow agresywnych, takich jak Alonso, Kubica, Hamilton. Ci bardziej delikatni moga miec duzo wiecej problemow. Media sprawe oczywiscie wypaczaja, i pisza zupelnie odwrotnie, ale coz poradzic.. :-)
Ostatnie testy tez pokazuja, ze to Kubica bedzie raczej no. 1 Ci co jezdzili z KERS to przewaznie zawodnicy testowi, gdyz tutaj nie ma znaczenia kto siedzi za kolkiem. Sprawdzane sa podstawy systemu, a to moze zrobic kazdy.(wciskac guzik etc.) Dlatego z KERS jezdzili praktycznie tylko sami zawodnicy rezerwowi.
Natomiast drugi bolid pracowal nad balansem i zuzyciem opon, i to jest decydujace przy tworzeniu nowego samochodu. Od tego wszystko zalezy. Jak zostanie zapalnowany rozklad masy i budowa samochodu, aby praca opon byla odpowiednia.
Volk [ Legend ]
Webber zlamal noge. Jadac rowerem zderzyl sie czolowo z samochodem. Ma szczescie, ze nie stalo sie to w trakcie sezonu choc na pewno nie bedzie mialo to pozytywnego wplywu na jego przedzesonowe testowanie bolidu.
legrooch [ MPO Squad Member ]
A później 5 komentarz :) Co się z tym zasrańcem Dennisem dzieje?
grish_em_all [ Legend ]
Ja to nazywam przerostem formy nad treścią...
Halucyn89 [ Senator ]
"Moim celem na przyszły rok jest rywalizacja z Lewisem Hamiltonem, wszystko inne mało mnie interesuje" - mówił di Resta.
"Skoro Lewisowi i Vettelowi udało się tak szybko wejść do F1, dlaczego ja miałbym być gorszy. Muszę po prostu czekać na pomyślny rozwój wypadków."
Jakbym czytał Piqueta rok temu :D
Volk [ Legend ]
Wywiad z Kubica live teraz w radiu Zet
Voutrin [ Snop dywizora ]
Maxowi juz niezle na mozg padlo :-P
Nie ma najmniejszych szans aby to przeszlo. Chyba, ze wszystkich producentow silnikow sie wyrzuci z F1. To bylaby masakryczna potwarz dla Hondy, Ferrari czy BMW jezdzic na jakims silniku cudacznej firmy.
Max zyje w swoim wlasnym swiecie, jezeli na prawde sadzi, ze to przejdzie. Na rozne rzeczy zespoly pewnie moglyby sie zgodzic, ale w zyciu zarzad np takiego BMW sie nie zgodzi na cos takiego.
mr. Spark [ Rocket ]
Voutrin-> Maxowi tak naprawdę chodzi o obniżenie kosztów, widząc jałowość dyskusji w tym względzie, postawił zespoły pod ścianą i albo oni coś wymyślą i dojdą do porozumienia, albo mamy jednego dostawcę. Moim zdaniem Max dobrze kombinuje, bo zespoły już zaczęły dochodzić do porozumienia byle tylko nie mieć jednego dostawcy.
Cobrasss [ Konsul ]
W Polsce jest najwięcej
Fanów Roberta Kubicy
Anty Fanów Lewisa Hamiltona
Jeśli się z tym nie zgadzasz >>>>>
Halucyn89 [ Senator ]
........A w Anglii odwrotnie.
Dużo jest też fanów Alonso. Mały LoL polega na tym że nie są fanami że to dwukrotny mistrz świata i zdecydowanie najlepszy kierowca obecnie (wg. mnie) ale ..że jest kumplem Roberta :D
Toshi_ [ Generaďż˝ ]
Łaaaał... A w Finlandii kibicują głównie Raikonnenowi (Koval to leszcz), w Brazylii Massie a we Francji Bourdais'owi...
Zaprawdę, powiadam: nobla ci za to odkrycie...
Voutrin [ Snop dywizora ]
Spark -- ok, ale trzeba uwazac aby nie przesadzic, a tutaj Max jawnie przesadza.
Moge sobie spokojnie wyobrazic, ze te najmocniejsze zespoly zwieja z proponowanej formy F1, i np Bernie(albo ktos inny) zalozy nowa serie wyscigowa. Tak wiec, narzedzia do nacisku maja dwie strony. To nie jest tak ze FIA trzyma wszystkie karty, bo po odejsciu tuzow z F1, ta seria stanie sie czyms pospolitym i zwyczajnym, nie bedzie juz mowy o F1 jakie znamy teraz.
Zreszta jak sobie wyobraze samochod, ze standardowa aerodynamika, standardowym silnikiem, i mocno standardowym KERS. To juz to nie jest F1, a jakas kalkowana kolejna seria wyscigowa. Czym wtedy F1 bedzie sie odrozniac od innych serii?
Slynne KERS mialo niby zbawic F1, a kto jest najbardziej zaawansowany w tej technologii? BMW i Honda czyli ogromne koncerny. Musial by byc calkowicie standardowy bolid, bez mozliwosci wprowadzania poprawek, aby bogate zespoly nie mialy przewagi. Inaczej zawsze da sie cos usprawnic, jednakze im wiecej bedzie ograniczen, tym usprawnienia sa drozsze(bo trzeba szukac coraz bardziej wyszukanych narzedzi). Dlatego dzialanie FIA zupelnie mi nie odpowiada.
I tak nie zniweluja roznicy, do puki nie wprowadza zupelnie kalkowanych samochodow, a pozbawia F1 tego czegos co odruznia ja od innych serii.
Voutrin [ Snop dywizora ]
koeljny post pod rzad, ale coz :P
Odejsc ma Honda, a to ze Toyota tez odejdzie jest baaardzo prawdopodobne. Dla nich szansa rywalizacji z Honda, to byla podstawowa sprawa. Teraz nie maja ani sukcesow, ani mozliwosci kokurowania ze swoim rywalem z podworka.
I tak przy okazji sobie ponarzekam :-)
Ogolnei nachodzi mnie mysl, iz wszystkie zmiany w F1 sa zupelnie, ale to zupelnie nieprzemyslane. I to one powoduja, iz F1 pomalu sie wykrzusza.
Wezmy silniki. Niby na pierwszy rzut oka wszystko cacy, jednostka ma wytrzymac 3 wyscigi.. ale ile trzeba kasy wladowac w rozwoj silnika, aby zachowac odpowiednia moc, a tak bardzo wydluzyc jego czas pracy? To setki milinow dolarow wywalone w bloto, bo ktos chcial ciac koszty...
Kolejna sprawa, pierwsza z brzegu, sliki, ich zakazanie strasznie zmienilo F1. Z jednej strony doprowadzilo do ogromnego rozwoju aero,(co wygenerowalo hiper koszty, a wiec tunele, CFD etc.) bo trzeba czyms bylo skompensowac te 30% straty przyczepnosci mechanicznej. Z drugiej strasznie skomplikowalo budowe samego bolidu. Opony rowkowe zuzywaja sie w bardzo zlozony sposob, w porownaniu ze slikami. Aby wiec zapewnic dobra przyczeponosc potrzebne byly kolejne setki milionow na badania nad balansem, czesciami zawieszenia etc.
Moj wniosek jest taki, ze to zakazy niszcza ten sport. Teraz wchodza kolejne, ktore znowu spowoduja wygenerowanie gigantycznych kosztow. KERS niby fajnie brzmi, ale ile na to mamony pojdzie?? Pojda setki milionow, i znowu wygraja ci najbogatsi..
Toshi_ [ Generaďż˝ ]
F1 zawsze była "dwuturowa": kierowcy rywalizowali na torze a konstruktorzy w garażach.
Wprowadzenie standaryzacji sprowadza F1 do poziomu Champ Carów (ktore i tak nie ustępują wiele pod względem prędkości).
Królowa sportów motorowych? Taaa, jasne...
Jeszcze trochę i rywalizacja konstruktorów będzie całkiem bez sensu, bo konstruktor będzie jeden...
Volk [ Legend ]
To jest jednak nieuchronne zeby F1 przetrwala. Jak znowu zaczna sie czasy prosperity mozna wracac do kasochlonnych rozwiazan.
Halucyn89 [ Senator ]
Już minęło zamurowanie, ale dalej jestem w wstrząsie.
Nie płakałem z SU, za Hondą nie przepadam, ale jak odchodzi team z jednym z największych budżetów to nie może być to spokojnie przyjęte. Ja chcę F1 walk marek samochodów :-? A Honda miała być czarnym koniem 2009, wielka szkoda bo na sezon czekało się z wielką ciekawością, znakiem zapytania.
Nie chcę za nich żadnych force Arabia itd... ale wejścia jakiegoś koncernu (Mercedes,Volkswagen, Nissan)
Zdanie powyżej to mój pocieszacz nie traktować poważnie :-?
Co się stanie z Buttonem jak nikt nie kupi, a nie znajdzie angażu gdzie indziej ?
Byłaby to jedna z najbardziej zmarnowanych karier ostatnich lat....
...NathaN... [ The Godfather ]
Nie tak dawno mowilo sie, ze Prodrive (Aston Martin) ma wejsc do F1. Zrezygnowali?
grish_em_all [ Legend ]
Zespół Hondy będzie wystawiony na sprzedaż, może znajdzie się ktoś kto go wykupi i będziemy mieć kolejne Force India w stawce. Tak czy inaczej straszna kaszana. Gdzie jest ta formuła 1 z połowy lat 90-tych?
Voutrin [ Snop dywizora ]
tej "starej" F1 nie ma, i chyba nie bedzie. Wladze FIA wybraly chyba zla droge, a zanim to zrozumieja nie wiem czy nie bedzie za pozno.
Jak pisalem wyrzej, i jak pisalo kilka innych osob. FIA dazy chyba do tego, iz bedzie to kolejna zwykla seria, jakich pelno za oceanem, czy nawet w Europie. Czyli kalokowane samochody, o osiagach serii GP2.
Wprowadzono tyle ograniczen, ze rozwoj technologiczny stal sie tak subtelny, iz zwykly kibic go nie widzi.. co gorsze te wszystkie ograniczenia niesamowicie podnosza koszta. Bo nad kazda zmiana trzeba spedzic x100 razy wiecej czasu.
Wezmy rok 2009, na pierwszy rzut oka ograniczona aero ma zmieniejszyc koszta. Ale to nie prawda, zespoly nadal zrobia wszystko aby znalezc te 2-3% przyczepnosci. Z tym, ze obecnie bedzie to wymagalo mnostwo kasy, bo kazda zmiana bedzie niezwykle subtelna i wyszukana.
Mozna by te przyklady mnozyc co po czesci zrobilem wyzej.
Dla mnie FIA to cos jak nasz PZPN, sprawiaja wrazenie ludzi oderwanych od tego czym sie zajmuja.
Oczywiscie to moje zdanie. Moze te zmiany doprowadza do poprawy widowiska, ale nawet juz sami kierowcy mowia, iz po testach odnosza wrazenie, iz raczej tak nie bedzie. Cos pewnie sie poprawi, moze bedzie wiecej kraks etc. ale to chyba nie o to chodzi. A kasy zainwestowanej nikt nie zwroci..
Volk [ Legend ]
Wszystkie firmy motoryzacyjne sa w glebokim kryzysie i watpliwe, zeby w dzisiejszych czasach ktoras zdecydowala sie na wydawanie kilkuset milionow baniek rocznie na reklame. Wyzej wymieniony Aston Martin zwolnic ma niebawem 1/3 pracownikow.
Najmocniej finansowo stoi chyba Porsche ale oni w ogole nie mysla o wejsciu do F1.
Bad Olo [ Stoprocent ]
Wymarzony tor Kovala. Ciekawy :D
...NathaN... [ The Godfather ]
Najmocniej finansowo stoi chyba Porsche ale oni w ogole nie mysla o wejsciu do F1.
Dokładnie, Porsche jest ogromnie bogate. Czytalem niedawno, ze Porsche srednio na jednym samochodzie zarabia 28k $, a dla porównania BMW około 7k $ (VW 450 dolców ;)).
Voutrin [ Snop dywizora ]
no i Robert wreszscie pojezdzil sobie z KERS. A tutaj wywiad z Nickiem i opinia na temat opon:
coz, to bylo do przewidzenia, ze kierowcy takiemu jak Heidfeld slicki nie pomoga.. I potwierdza sie to co pisalem, ze zmiana bedzie chyba najwazniejsza. mechaniczna przyczepnosc wieksza o ok 30%, to na prawde bardzo duzo. kierowcy z bardziej agresywnym stylem jazdy ewidentnie mocno na tym skorzystaja. Ciesze sie ze slickow jak niewiem, bo one na prawde duzo uproszcza.
Epoka opon rowkowych to ciagla wlaka z 1000 niuansow, aby opona odpowiednio sie scierala. Przy slickach problemem jest je rozgrzac, a samo scieranie ma duzo mniejsze znaczenie.
szymon_majewski [ Senator ]
Ja przez kilka dni po Sao Paolo chodzilem w koszulkach Ferrari, aby oddac hold Felipe Massie - prawdziwemu mistrzowi swiata 2008
I tyle.
Reszte mozna juz sobie tylko dopowiadac.
Cappo [ Senator ]
nie będzie można tankować w 2010
Glob3r [ Tots units fem força ]
Zakaz stosowania koców grzewczych do opon.
Zakaz uzupełniania paliwa (w trakcie wyścigu).
Czy ich kompletnie popierzyło?
eJay [ Gladiator ]
Tak! Oszczedzajmy kase, ale najpierw bulimy 80 baniek za KERS:D Nie ma to jak logika.
legrooch [ MPO Squad Member ]
Jestem zdecydowanie za brakiem tankowania
Voutrin [ Snop dywizora ]
sa dwie mozliwosci, albo mocno skroca wyscigi, do pewnie 45 minut. Co jak dla mnie nie jest dobrym posunieciem.
Albo znowu trzeba bedzie przebudowac bolidy, aby:
1)mniej spalaly
2) mialy wieksze baki
jak dla mnie ciezko dopatrzec sie tu oszczednosci :-) Tak samo koce grzewcze. Dlaczego oni sie ich czepiaja?
ps. w kazdym badz razie na 100% zmiana ta wygeneruje kolejne koszty. Bedzie to kalka sytuacji z oponami rowkowymi, ktore doprowadzily do samych klopotow.
Tu bedzie tak samo, wszyscy zaczna kombinowac jeszcze mocniej z balansem, zawieszeniem etc.
Beaverus [ Bounty Hunter ]
Powiedzcie mi ze to sa kur.. zarty... nie ma sensu ogladanie juz F1... zawsze bylo to jakims wyznacznikiem nowych technologii, ale co teraz ? ja pierd... zero taktyki juz, bedziemy mieli - wygrywanie Ferrari i Mclarena czasem jakis inny team.. ale tylko wtedy jak sie któres z powyższych zepsuje... tragedia.
Toshi_ [ Generaďż˝ ]
No wiesz... Teoretycznie to tak POWINNO być - wygrywaliby ci, którzy mają najszybsze auto i/lub pokonują okrążenia w najkrótszym czasie, a nie ci, którym dopisało szczęście i zjechali na tankowanie jedno okrążenie przed zamknięciem pitów a cała czołówka albo zatrzymała się na trasie bez paliwa albo wjechała na tankowanie i zarobiła przez to karę.
Halucyn89 [ Senator ]
Ten zakaz stosowania koców był już wcześniej mówiony i zatwierdzony, co w połączeniu z dodaniek KERS daje jakiś komiczny cyrk :D
A ten zakaz tankowania, mi nie odpowiada, bo element Pit Stopów jest jednym z najciekawszych momentów w wyścigu. Ahhhh te wyliczanki ile siedzi u mechaników, czasem szło się pośmiać, czasem przestraszyć,nie raz porządnie w######, a teraz nie będzie :(
Wyścig z najbardziej emocjonującymi PS jaki był :(
Na 2 PS skupienie i niewyobrażalny stres, za to po nim wielka ekstaza i szał.
Nie róbcie tego.....
legrooch [ MPO Squad Member ]
Mnie żona połaskotała po ambicji prezentowej -
Toshi_ [ Generaďż˝ ]
Iiiiii... Widziałem podobne w Realu za... No, dobra - niewiele tańsze były :P Ale jednak.
Oj, poszalałoby się ;]
Halucyn89 [ Senator ]
Jak to mówią ...
Mężczyzna od chłopaka różni się że ma droższe zabawki.
Halucyn89 [ Senator ]
A mi mama przed chwilą zamówiła z RedPlanet koszulkę BMW.
Chciałem koszulkę Renault , albo jakąś bluzę, ale nie ukrywam nie jesteśmy tacy bogaci na wydatek 300 zł na jakąś tam bluzę :D
A i tak jestem w niebowzięty
Halucyn89 [ Senator ]
Jak najwięcej wyprzedzeń,
Końca Berniego zrzędzeń
Kibicom Ferrari,
żeby czerwoni często wygrywali,
Moslyea jako alfonsa,
Emocji bez końca,
Kubicy mistrzowstwa,
oby jego niemiecka błyskawica była boska,
W F1 Jak najmniej standaryzacji,
I japońskiej nacji,
I Aby sezon 2009 był wspaniały,
Jeszcze bardziej niż 08 niezapomniany ;]
Tekst Piotrek15 A jakże z F1WM.
Najlepszego naszej wyścigowej rodzinie.
legrooch [ MPO Squad Member ]
Chodzi jak marzenie :) Chociaż i tak pokombinuję z mocniejszym silnikiem i zmianą układu kierowniczego :)
Stary, a taki głupi..... :>
zoor!n [ Legend ]
Legrooch --> Nie no, rewelacyjny ten bolid. Czeakmy na filmik z testów ;) I pozdrów żonę, bo taka, która akceptuje naszą 'gadżeciarską' naturę jest bezcenna ;)
Biały_695 [ Konsul ]
Ten tor wymiata, jakby był w kalendarzu F1 to pewnie by był jednym z moich ulubionych, zaraz po Spa;]
Ps. Sorry za taki chaos^^, ale jestem jeszcze jakby wczorajszy(z tamtego roku)...
Halucyn89 [ Senator ]
Oni to mają bzika na punkcie Sebastaianów :P
Oficjalnie Sebastien Buemi Będzie kierowcą wyścigowym w stajni Scuderia Toro Rosso w sezonie 2009.
Kibicowałem Bourdaisowi bo mógły pokazać dużo bez tych pierdół aerodynamicznych.
A tak wejdzie chyba Sato wg. mnie, może Senna, ew. Button jak się nic w św. pamięci Hondzie nie zmieni.
Buemiego gadki przypominają mi zeszłoroczne Piqueta, raczej nie będe mu kibicował.
Biały_695 [ Konsul ]
Ferrari pokazało zdjęcia nowego bolidu-->
20.01 odbędzie się prezentacja...
jasonxxx [ Szeryf ]
Przecież na tych zdjęciach jest stare Ferrari.
jasonxxx [ Szeryf ]
Mi też się bardzo podoba. Głównie dlatego, że przypomina trochę samochody F1 z przełomu lat 80/90-tych :)
Halucyn89 [ Senator ]
Nienajgorszy, ale ta luka w spoilerze przeobrzydła. A malowanie jak zawsze śliczne.
Ja czekam z niecierpliwością na Maca, na testach wyglądał bolid srebrnych ślicznie.
eJay [ Gladiator ]
Bardzo ładny bolid:) Myślałem,że będzie full-karton a jednak w Mugello znaleźli parę opływowoych materiałów:)
legrooch [ MPO Squad Member ]
Najładniejszym chyba elementem jest wydech i opakowanie dookoła :)
Windows XP 16 [ Burnout Master ]
FERRARI F60 DEBUT MUGELLO (ONBOARD):
Najbardziej dziwi mnie dobór opon :O Na suchy tor intermediate? ;)
Cappo [ Senator ]
Tyle zachodu(nawet go ważyli) a nawet nie pokonał jednego kółka.
Volk [ Legend ]
Pokonal wiecej tylko nie pokazali juz tego na filmiku.
Toshi_ [ Generaďż˝ ]
Nooooo, bardzo ładny bolid (no dobra, Ferrari zawsze są "cycuś" :P).
Nos i przedni spoiler dużo lepszy niż to, co na razie pokazało BMW :P
Danley [ slow but dangerous ]
Czas na Toyotę :)
Windows XP 16 [ Burnout Master ]
Toyota TF109
A my na początku myśleliśmy, że to BMW jest brzydkie :D
Dessloch [ Legend ]
obrazki obrazkami, dopiero bedzie mozna ocenic tak naprawde jak bedzie pierwszy wyscig i 20 takich potworkow (czy moze 18 juz?) jezdzilo po torze.
Moze jak duzo naraz bedzie jechac, to bedzie to ladnie wygladalo :)
ale te latajace przednie nosy, wypadki, itd... moze byc ciekawe :)
hctkko. [ The Prodigy ]
[106]
bolid wygląda jakby nim potrącili kota ;)
...NathaN... [ The Godfather ]
Ale teraz chudziutkie te bolidy ;)
Halucyn89 [ Senator ]
Amerykanie by powiedzieli
Pskudne zółtki.
Toshi_ [ Generaďż˝ ]
Oł szit! Dotychczasowe BMW nie zachwycało urodą, ale jego nos chociaż w miarę normalnie wyglądał. Ten Toyoty wygląda jakby z idealnego poziomu wykrzywili go w dół ;D
Biały_695 [ Konsul ]
McLaren też już po prezentacji... Na razie Ferrari najładniejsze, zobaczymy czy też najszybsze;]
grish_em_all [ Legend ]
[113] CO to za montaż made by Paint?
Halucyn89 [ Senator ]
Jak na razie Maclaren rządzi wyglądem.
Ron odchodzi :O
Szacunek za tyle lat pracy, mistrzowskie tytuły, wkład w F1 jaki niewątpliwie miał.
Jednocześnie wstyd i hańba za aferę szpiegowską i zachowanie w trakcie śledctwa.
Wójek odchodzi Lewis może nie mieć już tak różowo.
Toshi_ [ Generaďż˝ ]
Iii tam, on jest pupilkiem MacLarena już od lat, tak nagle nie przestaną się nim interesować (no... co innego gdyby ZNOWU przesrał mistrzostwo w ostatnim wyścigu ;D).
gris [ Generaďż˝ ]
Czy ja wiem czy taki McLaren piekniusi... ma ładnie skomponowane kolorki i dlatego tak wyglada, mysle ze bmw gdyby miało jakieś inne, ciekawsze kolory niż biały i troszke niebieskiego to tez było by dużo ładniejsze (mówie o tej wersji B z testów)
Halucyn89 [ Senator ]
Halucyn89 [ Senator ]
Williams jest cudowny , śliczna wąska sylwetka, bardzo agresywny wygląd.
A Renault...
Co tu dużo gadać, --->
:(
DarthRadeX [ Zagłębie Lubin ]
BTW. bo nie jestem w temacie, kiedy prezentacja BMW ?
Halucyn89 [ Senator ]
15.01.09 Toyota TF109 Prezentacja
16.01.09 McLaren MP4-24 Prezentacja
19.01.09 Renault R29 Prezentacja
19.01.09 Williams FW31 Testy Algarve
20.01.09 Renault R29 Testy Algarve
20.01.09 Toyota TF109 Testy Algarve
20.01.09 BMW Sauber F1.09 Roll-out Walencja
23.02.09 Red Bull RB5 Testy Walencja
Marzec 2009 Force India VJM02 Testy
Marzec 2009 Toro Rosso STR4 Testy
DarthRadeX [ Zagłębie Lubin ]
^ Dziękuję
Halucyn89 [ Senator ]
Niema za co :)
Wkońcu jestem Bernie i obowiązkiem mym jest dbanie o zainteresowanie F1 :P
grish_em_all [ Legend ]
Czy tylko mi przód Renault przypomina Benettony z lat '94-'96?
Williams faktycznie fajnie wygląda, nisko poprowadzili nos nadając całemu bolidowi sylwetkę strzały. Oby jak strzała również jeździł bo aż przykro było patrzeć na to co się działo w ostatnich latach
<----- Halucyn
legrooch [ MPO Squad Member ]
Wątpię, żeby popuścili rekina Renault.
Jakaś zasłona
Edit:
YES YES YES!
DarthRadeX [ Zagłębie Lubin ]
BMW Sauber F1.09
Na załączonym obrazku małe porównanie bolidu 09 z 08.
Foks!k [ SunShine ]
F1.09 Bardziej mi się podoba ;p Bo Jest prostsze w wykonaniu i nie ma tych bajerów :)
KapCioch [ Generaďż˝ ]
Mi wręcz przeciwnie:P Z łabędzia w brzydkie kaczątko:P O ile stare BMW były dla mnie najładniejsze to F1.09 jak dotąd najbrzydsze w stawce.
Toshi_ [ Generaďż˝ ]
Eee, nie przesadzaj. Renault jak na razie przebiło wszystkich ;D
Te kształty, te kolorki... EWWWWWWWW!!! :D
jasonxxx [ Szeryf ]
Rewelacyjne są te zmiany, we wszystkich nowych bolidach. Wreszcie wyglądają jak rasowe wyścigowe OW, a nie jak jakieś Star-Trekowe wynalazki.
Ciekawe tylko jak czesto zespoły będą musiały teraz wymieniać przednie skrzydła :)
Halucyn89 [ Senator ]
Bardzo mnie się podoba.
Z boku wygląda super. Nos chyba inny niż z testów, albo szok termiczny minął po pierwszym wrażeniu z jesieni.
Teraz każdy się przyzwyczaił do nowych modeli.
Nick ma też nowy kask
Kask trzyma poziom :D
jasonxxx [ Szeryf ]
Mam pytanie off-top --> czemu masz w avatarze tego starego oszołoma Bernie'go?
Halucyn89 [ Senator ]
Bo tak :)
Jako że drogi i szanowny Stansonie nie robiłeś wątków oficjalnych F1 to robiłem zamiast ciebie, i tak jakoś pasowało :)
Ale oczywiście jeśli to jest problem to możesz ty robić dalej te wątki , albo ktoś chętny jeśli jest :)
grish_em_all [ Legend ]
O lol
Marvell [ Pretorianin ]
Na tym zdjęciu z kaskiem Heidfeld ma zatwardzenie czy to taki uśmiech? :P
jasonxxx [ Szeryf ]
Halucyn - ależ ja nie mam nic do Twoich wątków, bardzo dobrze, że je prowadzisz ;)
Tak się tylko zastanawiałem nad tym Berniem, z czystej ciekawości skąd pomysł umieszczania sobie w avatarze gościa, który gdyby tylko mógł zrujnowałby ten sport już doszczętnie :)
Windows XP 16 [ Burnout Master ]
[135] [139]
OMG xD
legrooch [ MPO Squad Member ]
[139] - smutne, ale prawdziwe :/
Halucyn89 [ Senator ]
Myślę że warto :)
I tam sa inne filmiki z tego mam nadzieję się okaże w grudniu kamienia milowego w histori F1.
I przyznam że w akcji ładnie ta maszyna wygląda.
Cappo [ Senator ]
zoor!n [ Legend ]
Halucyn89 --> W wolnym tłumaczeniu będzie to coś takiego: 'Z widocznych zdjęć z jego dzieciństwa, można stwierdzić, iż to właśnie one popchnęły Kubicę do podtrzymania tradycji wielkich, polskich mistrzów kierownicy.'
Halucyn89 [ Senator ]
Krótki filmik ukazujący wielką radość Kimiego z pierwszej wygranej ... re=related
F1wm
zoor!n dzięki :D
Tu filmik działa
Toshi_ [ Generaďż˝ ]
Ehm... "I don't want to lose control..."
Rzeczywiście, ledwo się powstrzymał przed zeskoczeniem z podium w tłum ludzi ;D
Halucyn89 [ Senator ]
No i mamy RB5.
Malowanie ładne, wygląd nie najgorszy, nos przedni bardzo ładniy, z boku wygląda ślicznie, tylko ta szpara xP
I jak co roku RBR tworzy ,,propagandę'' racerów twardzieli :D
Podoba mi się to bo tworzą image teamu, ale Vettel na jakiegoś grożniaka nie wygląda :P
eJay [ Gladiator ]
Ta szpara faktycznie...niezbyt trafna, ale chyba inżynierowie wiedza lepiej:) Malowanie top class - zresztą RBR zawsze miał śliczne bolidy.
Halucyn89 [ Senator ]
..Ale Mark wybije młokosowi mam nadzieję napinkę z głowy
Toshi_ [ Generaďż˝ ]
Jaaaaka szpara? 0_--
Volk [ Legend ]
Ciekawe czy Vettel rowniez bedzie stosowac lekki zarost tak jak Webbo w poprzednim sezonie. U niego moga to byc jednak niestety popularnie na golu zwane pizdodrapki :D
vinni [ Fan Siatkówki ]
O ku...
legrooch [ MPO Squad Member ]
[155] Bullshit.....
Co do Vettela - młokos wytresuje wyjadacza równo w tym sezonie. Jeszcze zobaczycie. I gdzie on ma niby postawę twardziela na tym zdjęciu?
Dziś start testów w Bahrajnie. Zobaczymy co będzie, o ile będą przecieki czasów.
vinni [ Fan Siatkówki ]
Jeżeli BMW zrezygnuje to myślę że Kubica znajdzie sobie team.
White Star [ Legend ]
no szczegolnie jak inni beda mieli kontrakty juz podpisane ;) zerwa z jakims kierowcą ?:>
vinni [ Fan Siatkówki ]
White Star------>Wszystko możliwe
eJay [ Gladiator ]
Kubica niech się nie martwi. Jeżeli BMW faktycznie zrezygnuje po sezonie to 2-3 teamy będą się o niego wręcz biły. Jest tańszy, lepszy i bardziej perspektywiczny.
Cappo [ Senator ]
Kiepsko idzie im z tymi testami, co chwile coś im przeszkadza
vinni [ Fan Siatkówki ]
Takie są minusy "ciepłych krajów".
Halucyn89 [ Senator ]
Wstępniak BETA , jeśli ktoś ma jakieś zastrzeżenia do mojej osoby że ja robię wątek to proszę napisać. Sam uważam że są osoba bardziej się nadające do robienia wątku z dużo większą wiedzą jak np: Stanson,legrooch , Volk, Glob3r, grish_em_all, Vegetan,eJay
BETA bo trzeba wyrównać parę rzeczy, i mam nadzieję dopisać Hondę :(
NAJBLIŻSZE GP:
KRAJ: Australia
TOR: Albert Park
HARMONOGRAM:
tu bedą dane
> > > TRENINGI(bez T3), QUAL, WYŚCIG - na żywo: < < <
> > > < < <
> > > < < <
> > > < < <
> > > < < <
Prognoza pogody:
Video:
tu bedzie wideo lapu
KLASYFIKACJA:
tu bedzie link do klasyfikacji generalnej
ZESPOŁY I KIEROWCY - SEZON 2009:
Vodafone McLaren Mercedes
1 Lewis Hamilton
2 Heikki Kovalainen
Scuderia Ferrari Marlboro
3 Kimi Raikkonen
4 Felipe Massa
BMW Sauber
5 Robert Kubica
6 Nick Heidfeld
ING Renault
7 Fernando Alonso
8 Nelson Piquet Jr
Toyota
9 Jarno Trulli
10 Timo Glock
Scuderia Toro Rosso Ferrari
11 Sebastien Buemi
12Sebastien Bourdais
Red Bull Racing Renault
13 Mark Webber
14Sebastian Vettel
AT&T Williams Toyota
15 Nico Rosberg
16 Kazuki Nakajima
Force India Mercedes
17Giancarlo Fisichella
18Adrian Sutil
KALENDARZ WYŚCIGÓW - SEZON 2009
1. Grand Prix Australii
Data: 29 marca | Tor: Albert Park (5,303 km x 58 okr.)
2. Grand Prix Malezji
Data: 5 kwietnia | Tor: Sepang (5,543 km x 56 okr.)
3. Grand Prix Chin
Data: 19 kwietnia | Tor: Shanghai (5,451 km x 56 okr.)
4. Grand Prix Bahrajnu
Data: 26 kwietnia | Tor: Sakhir (5,412 km x 57 okr.)
5. Grand Prix Hiszpanii
Data: 10 maja | Tor: Catalunya (4,655 km x 66 okr.)
6. Grand Prix Monako
Data: 24 maja | Tor: Monte Carlo (3,340 km x 78 okr.)
7. Grand Prix Turcji
Data: 7 czerwca | Tor: Istanbul (5,338 km x 58 okr.)
8. Grand Prix Wielkiej Brytanii
Data: 21 czerwca | Tor: Silverstone (5,141 km x 60 okr.)
9. Grand Prix Niemiec
Data: 12 lipca | Tor: Nürburgring (5,148 km x 60 okr.)
10. Grand Prix Węgier
Data: 26 lipca | Tor: Hungaroring (4,381 km x 70 okr.)
11. Grand Prix Europy
Data: 23 sierpnia | Tor: Valencia (5,419 km x 57 okr.)
12. Grand Prix Belgii
Data: 30 sierpnia | Tor: Spa-Francorchamps (7,004 km x 44 okr.)
13. Grand Prix Włoch
Data: 13 września | Tor: Monza (5,793 km x 53 okr.)
14. Grand Prix Singapuru
Data: 27 września | Tor: Marina Bay (5,067 km x 61 okr.)
15. Grand Prix Japonii
Data: 4 października | Tor: Suzuka (5,807 km x 53 okr.)
16. Grand Prix Brazylii
Data: 18 października | Tor: Interlagos (4,309 km x 71 okr.)
17. Grand Prix Abu Zabi
Data: 1 listopada | Tor: Yas Marina (5,554 km x 55 okr.)
ZMIANY I NOWOŚCI W SEZONIE 2009
Opony
Po 10 sezonach na rowkowanych oponach, w 2009 roku Formuła 1 powróci na slicki, co ma zwiększyć znaczenie przyczepności mechanicznej w stosunku do aerodynamicznej. Bez rowków, przyczepność wzrośnie o około 20 procent, co niesie za sobą znaczny wzrost wydajności. Jednakże wzrost ten zostanie skompensowany poprzez znacznie ograniczony poziom docisku aerodynamicznego (objaśnienie poniżej). Końcowym efektem powinno być zredukowanie wydajności w szybkich zakrętach. Kierowcy nadal będą mieli do wyboru dwie mieszanki opon na suchą nawierzchnię i ponownie obu będą musieli użyć w trakcie wyścigu.
KERS
Od sezonu 2009 zespoły będą miały możliwość wykorzystywania systemu odzyskiwania energii kinetycznej (Kinetic Energy Recovery System – KERS), by poprawić osiągi swoich samochodów. Jak sama nazwa wskazuje, KERS odzyskuje (zwykle marnowaną) energię kinetyczną, generowaną podczas hamowania bolidu. Ta energia jest magazynowana przy użyciu mechanicznego koła zamachowego lub baterii elektrycznych i dostępna dla kierowcy na każdym okrążeniu poprzez przycisk "doładowania" na kierownicy. Zgodnie z obecnymi przepisami uzyskiwana moc oscyluje wokół 80 koni mechanicznych, dostępnych przez tylko 7 sekund na okrążeniu. Może to odjąć kilka cennych dziesiątych z czasu okrążenia, jednak wielkość i waga systemu będą miały wpływ na rozmieszczenie masy samochodu – to również trzeba wziąć pod uwagę.
Aerodynamika
Wraz ze slickami jest to największy obszar zmian na sezon 2009. Docisk będzie dramatycznie zredukowany, a i nadwozia bolidów będą znacznie "czystsze". Dzięki nowym przepisom znikną wszystkie owiewki, skrzydełka czy kominy.
Poza ogólną redukcją wydajności aerodynamicznej, zmiany mają na celu zwiększenie liczby wyprzedzeń. Ma to nastąpić dzięki zmniejszeniu podatności bolidów na turbulencje podczas bliskiej jazdy za innym samochodem. Najbardziej oczywiste zmiany dotyczą przedniego i tylnego skrzydła.
Przednie skrzydło będzie niższe (75 mm ze 150 mm), szersze (wcześniej 1400 mm, teraz 1800 mm – czyli tyle samo, co szerokość bolidu) i z ruchomymi płatami. Kierowcy będą mogli dokonać dwóch zmian kąta nachylania płatów na jednym okrążeniu. Dopuszczalne będą korekty w zakresie sześciu stopni.
Tylne skrzydła staną się wyższe (do 150 mmm by znajdowały się na tym samym poziomie co wierzchołek pokrywy silnika) i węższe (750 mm z 1000 mm).
Także tył samochodu został zmieniony. Dyfuzor został przesunięty do tyłu, jego przednia krawędź znajduje się teraz na równi (zamiast przed) z tylną osią. W dodatku, dyfuzor został wydłużony i zwiększono jego wysokość. Wszystkie te zmiany mają na celu zredukowanie możliwości generowania docisku.
Limit testów w roku 2008 wynosił 30 tysięcy kilometrów. Oczekuje się zmniejszenia tego limitu do 20 tysięcy kilometrów w związku z redukcją kosztów prac rozwojowych.
Halucyn89 [ Senator ]
Zamierzam dodawać skróty poprzednich GP, a także w tytule nawiązanie do aktualnej sytuacji f1 w świecie, jak mają piłkarze w wątku o piłce. np jak było po GP Belgii awantura z szykaną to po GP Belgii w nastepnym wątku pisze ,,wszystkie drogi prowadzą przez szykany'' :P takie tam...
Nasówać propozycje :)
grish_em_all [ Legend ]
Moim zdaniem wstępniak OK, nie do końca mam przekonanie do tych podtytułów które masz zamiar wprowadzić, wg mnie możemy się bez nich obyć :) Poza tym zastrzeżeń nie mam :)
Halucyn89 [ Senator ]
Nowa część
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=8773007&N=1