Sqallpl [ Legionista ]
Darkfall Online - beta jeszcze w tym roku
Zakładam wątek ponieważ stary umarł, a gra zaczyna wkraczać w fazę otwartych beta testów.
Na początek mały opis gry dla osób, które wcześniej o niej nie słyszały.
Uważam że każdy gracz powinien dowiedzieć się nieco o tej grze.
Gra Darkfall Online tworzona jest od 2001 roku przez grecką grupę developerską Aventurine SA. Niewiele osób o niej słyszało, z tego względu, że gra nie ma jeszcze wydawcy a na jej reklame nie zostały na razie przeznaczone żadne fundusze. Największą reklamą Darkfalla jest sama gra, która jeżeli wyjdzie, będzie najbardziej rewolucyjną grą MMORPG.
Grupa która tworzy Darkfalla to grupa graczy MMORPG, którym w dotyczasowo wydanych tyułach brakowało pewnych rzeczy. Dlatego wszyscy wiążą z Darkfallem spore nadzieje.
Największa zaletą gry ma być pełna wolność. Nie będzie żadnych ograniczeń, tak jak np. w WoW'ie. Występował będzie pełny free loot, co oznacza że w momencie kiedy postać zostanie zabita, każdy będzie mógł wziąć z jej zwłok wszystkie jej przedmioty, bez żadnego wyjątku.
Kolejnym sprawą jest Housing. Gracze będą mieli możliwość budowania własnych domów, charakterystycznych dla ich ras. Klany będą mogły budować własne wioski i miasta.
W grze nie będzie występowała walka taka jak w WoW, polegająca na zaznaczeniu wrogra i patrzeniu jak postać walczy. Walka będzie wyglądała tak jak w Morrowinidzie czy Oblivionie, co oznacza że gracz będzie musiał sam potrafić atakować, unikać i poruszać się, skill będzie bardzo ważny.
W grze gracze będą mieli możliwość całkowitego przejmowania miast, bez wyjątków. Kiedy grupa graczy bądź klan wybije wszystkich strażników, będzie mogła wynająć własnych npców do ochrony miasta.
Nie będzie blokady atakowania własnej rasy bądź własnych przyjaciół. Nie będzie też ochrony przyjaznych postaci w walce. Dla przykładu kiedy mag z twojej drużyny zaatakuje fireballem, a Ty wejdziesz kuli w drogę otrzymasz obrażenia.
Nie będzie jakichkolwiek "bezpiecznych stref" dla słabszych graczy, jedyną ochroną będą strażnicy i mury miast.
Osoby które wybiorą drogę rzemieślników, będą mogły budować własne sklepy i zatrudniać w nich npcowych sprzedawców.
90% przedmiotów w grze, będzie należała do przedmitów wytwarzanych przez graczy.
Świat gry ma mieć największą powierzchnię i najwięcej zasobów w porównaniu do dotychczasowych gier MMO.
W grze zostanie zastowowany system skillów, nie będzie levelów. Postać mająca na celu zostać najlepszym kowalem w rejonie nie będzie musiała masowo tłuc chord potworów. Skill rośnie w miarę używania. Tak jak to miało miejsce w Ultimie Online.
Postacie w grze nie będą mogły przez siebie przenikać.
------------
To tylko niektóre z cech jakie będzie miał w sobie Darkfall Online, teraz wyobraźcie sobie jak wiele możliwości wynikających z tych aspektów będzie mogło wyniknąć w grze. Poniżej kilka przykładów:
- Grupa ludzi czy też klan przejmuje średniej wielkości miasto. Z uwagi na to że w grze postacie nie będą mogły przez siebie przenikać istnieje możliwość blokowania przejść. Grupa może wyznaczyć kilka osó do blokowania przejścia i pobierania opłat za przekroczenie bramy.
--
- Gracz który steruje postacią bardzo bogatego i bardzo dobrego kowala musi przenieść część swoich towarów do innego miasta. Jego konkurent z tego samego rejonu dowiaduje się o tym i zleca grupie kilku mocnych wojowników przygotowanie zasadzki na trasie która będzie przechodził kowal. Kiedy postac kowala zostanie zaatakowane, nie będzie miała szans z grupą wojowników. Kowal zginie i wszystkie towary które miał przy sobie zostaną zrabowane przez wojowników. I teraz kilka rozwiązań:
- kowal mógł być sprytniejszy i wynająć kilka osób do własnej eskorty, w takim wypadku jego ochrona pokonuje wynajętych przez konkurenta i towary docierają do innego miasta
- wynajęci przez konkurenta wojownicy uznają że bardziej opłaci się im zabrać towary kowala i nie oddają ich konkurentowi
Wyobraźcie sobie ile jeszcze rozwiązań można by przypisać temu zdarzeniu? W innej grze np. WoW nie byłoby to możliwe, głownie dlatego że nie ma tam free loota, czyli możliwości rabowania zwłok.
Wyobrażacie sobie jak czułby się gracz sterujący kowalem, kiedy wiedziałby że ma przy sobie towar o wielkiej wartości, który wytwarzał przez wiele godzin gry? Wiedziałby że każdy napotkany na drodze może go zabić i mu je odebrać.
To wszystko brzmi pięknie, jednak zobaczymy jak będzie w praktyce. Mam nadzieję że wszystkie możliwości o jakich mówią twórcy znajdą się w grze.
W razie jakichkolwiek sczegolowych pytan, chetnie na nie odpowiem.
polska strona oraz forum - -
oficjalna strona gry -
screeny -
rejestracja do open bety -
r_ADM [ Generaďż˝ ]
Jak myslisz, ile aktywnych kont bedzie miala gra po 3 miesiacach od premiery ?
Sqallpl [ Legionista ]
Nie wiem czy sie smiejesz czy pytasz powaznie :).
Jezeli powaznie, to na samym starcie na pewno ponad 100 000 kont, z tym ze nie gra nie ma jakiejkolwiek reklamy, zadnego PR. Jest to swego rodzaju fenomen, ze ludzie czekaja na nia latami i zdobyla juz spora popularnosc w kregach graczy mmo samymi zapowiedziami.
Jeden serwer ma mieścić 10 000 graczy jednoczesnie. Swiat ma byc dosc spory, bo przejscie glownego kontynentu w szerz, przecientym tempem, ma zajac wiecej niz 5 godzin.
r_ADM [ Generaďż˝ ]
Nie wiem czy sie smiejesz czy pytasz powaznie :).
I jedno i drugie ;P
Gra oczywiscie wyglada interesujaca, ale bedzie po maksie niszowa.
Ja osobiscie sprobuje, ale gra pachnie mi druga praca.
Sqallpl [ Legionista ]
I dobrze bo carebearsow nikomu nie bedzie brakowalo.
Jak to pisal ktos na forum, jezeli nie chcesz zeby inni gracze Cie atakowali, to po prostu wylacz gre.
Cała zabawa i frajda jest efektem zasady - ryzyko => nagroda. Jezeli tego nie ma, to nie ma imprezy :)
Zaatakuje kogos zeby zdobyc jego kase i ten drogi miecz ktory ma ze soba, ale z drugiej strony to on moze mnie pokonac a wtedy to ja strace swoje rzeczy i przedmioty ktorych zrobienie kosztowalo mnie wiele czasu itp itd...
Najciekawsze jest to, ze moznaby sie spodziewac ze grafika w takiej grze bedzie na niskim poziomie, ale na szczescie przebija chyba wszystko w co aktualnie gra sie, jesli chodzi o mmo.
slayn [ Konsul ]
będd pisał w Twoim wątku ;]
z tego co pisales w tamtym to moim zdaniem bardzo dobrze ze tak będzie,
tylko że wymagania pewno będą wysokie, niestety..
tak wogóle, to coś czytałem że koniec bety bedzie 1 grudnia
edit;
tak sie zastanawiam jesli nie bedzie napisów itp, to jak podczas walki odroznimy wroga od sojusznika ;)
Sqallpl [ Legionista ]
przy takich watpilowsciach najlepiej zadac sobie pytanie, jak odroznilbym wroga jezeli sam bym walczyl (bedac w grze)? Oczywiscie bedzie to nieco ciezsze bo wyglad moze sie powtarzac, jednak to rowniez jakis element urozmaicajacy zabawe ;)
Ale nie bedzie tak zle, po najechaniu na postac celownikiem, pojawia sie jej imie, wiec po tym bedzie mozna odrozinic kto jest kim, oczywiscie poza samym wygladem, uzbrojeniem, zachowaniem itd.
Oczywiscie najlatwiej bedzie kiedy przeciwnikiem bedzie postac innej rasy, gorzej jezeli bedzie sie w klanie razem z innymi, wrogimi rasami, wtedy w tlumie moze byc ciekawie.
Friendly fire w grze oczywiscie jest.
Zachecam do zarejestrowania sie na forum strony z mojego podpisu, tam szersza dyskusja :).
zarith [ ]
a, czyli takie uproszczone eve online w swiecie fantasy i ze zręcznosciową walką? moze byc ciekawe, chociaz obawiam się że efektem bedzie cos w stylu serwera z 'the noob comic' :) tak czy owak byc moze spróbuję, postaram się sledzić wątek:)
Sqallpl [ Legionista ]
masz link do tego odcinka cz tam fragmentu? czy moze chodzilo Ci o ogol :)?
btw. the noob comic to partnerzy Darkfalla wlasnie, sprawdz banner na stronie :)
w eve nigdy nie gralem bo nie lubie tego klimatu, ale wiem ze sporo osob czekajacych na DFO gralo lub cialge w nia gra
zarith [ ]
chodziło mi o ogół:)
a propos grafiki, obejrzałem kilka screenów i aczkolwiek jest fajnie, do takiego 'age of conan' się nie umywa.
nie to że krytykuję, własciwie to się całkiem zainteresowałem:)
o moze ten odcinek :D
Sqallpl [ Legionista ]
Fakt ze w AoC grafika w niektorych momentach jest na prawde dobra.
Niemniej jednak tutaj mamy typowy gameplay screen i wedlug mnie jest rowniez dobrze. Szczegolowosc tekstur na wysokim poziomie.
Na ostatniej prezentacji gry widac bylo bardzo dobrze jak wyglada lighting i cienie, wypadlo super, tyle ze jest tylko film z kamery i to do tego prezentacja pokazywana byla projektorem, wiec szczegolow nie widac.
Wczesniejszy gameplay trailer (ten ktory trwa 17 minut) nagrywanny byl przed wszystkimi zmianami graficznymi, oraz na niskich ustawieniach, wiec nie oddaje aktualnego wygladu gry.
tutaj pre fragmentow z prezentacji, polecam ogladac w wyzszej rozdzielczosci
Sqallpl [ Legionista ]
zapomnialem dodac link do screena :)
Salim [ Crom ]
Hmm ciekawe obawiam się że przyjemnośc grania w tą grę może być porównywalna z przyjemnościa bycia na meczu piłki nożnej Arka - Legia na stadionie pełnym kiboli.
Hordy małolatów przewalają się po całym obszarze niszczą wszystko i wszystkich po drodze nawet samych siebie a gdzie czas na budowanie skilli, rozwój itp??