GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Pascal formuła

19.10.2008
16:51
[1]

admiralproudmoore [ Generaďż˝ ]

Pascal formuła

jak napisać formułe na pole rombu

p:=(a+b)*0.5*h nie dziala :F

19.10.2008
16:52
[2]

Didier z Rivii [ life 4 sound ]

p:=(a+b)*0.5*h;

19.10.2008
16:53
[3]

Loczek [ El Loco Boracho ]

Jakto nie działa? Może chodzi o średnik. Dobrze zadeklarowałeś zmienne wcześniej?

19.10.2008
16:55
[4]

frer [ God of Death ]

A to nie jest przypadkiem wzór na pole trapezu ??

19.10.2008
16:55
[5]

admiralproudmoore [ Generaďż˝ ]

type mismatch zmienne dzialaja bo dziala dla p:=a+b+h ustawilem je jako iteger

19.10.2008
16:56
[6]

Mipari [ Generaďż˝ ]

Zły typ zmiennych ;) Mnożysz przez 1/2 więc musisz mieć zmienne zmiennoprzecinkowe.

19.10.2008
16:58
[7]

frer [ God of Death ]

Jak mnożysz przez 0.5 to wynik musi być zadeklarowany jako real, a nie integer. Wymiary zresztą też lepiej tak zadeklarować.

19.10.2008
17:00
[8]

tomazzi [ Young Destroyers ]

Romb panowie, romb :)
p:=a*h

19.10.2008
17:03
[9]

frer [ God of Death ]

tomazzi --> Częściej stosuje się wzór p=a*b/2 gdzie a i b to przekątne. Na siłę można romb potraktować jako szczególny przypadek trapezu i policzyć ze wzoru w pierwszym poście, ale bardziej prawdopodobne, że ktoś pomylił wzór albo figurę którą miał na myśli. ;)

19.10.2008
17:04
[10]

admiralproudmoore [ Generaďż˝ ]

eh chodzi o trapez pomylilem sie piszac, swoja droga to da sie w TP ustawic zeby np dajac spacje przesuwalo text a nie zmazywalo, albo enterem w dol dawalo linijke (tak jak w wordzie) ?

EDIT - juz sie samo tak ustawilo o.0 (/\) czym to sie przestawia zebym na przyszlosc wiedzial

19.10.2008
17:04
[11]

Ziku90 [ Ziku ]

<nic już>

19.10.2008
17:07
[12]

frer [ God of Death ]

admiralproudmoore --> Da się. Nie jestem pewien ale insert albo któryś z klawiszy koło niego zmienia tryb pisania. Jak pracujesz w wersji pod windowsem to na pasku na dole powinno wyświetlać w jakim trybie jesteś i się zmieni po naciśnięciu tego klawisza.

Ziku90 --> W liczbach używa się kropek. Przecinki mają w TP inną funkcję.

19.10.2008
17:09
[13]

admiralproudmoore [ Generaďż˝ ]

juz sie samo jakos zmienilo, teraz pytanie jak zrobic w jedenj linijce zeby bylo tekst i pole 9bo teraz mam 2 linijki z writeln, oraz co zrobic zeby wynik pokazywalo normalny a nie jakies dziwadla jak ustawione jest real

19.10.2008
17:13
[14]

frer [ God of Death ]

Co do formatu wyniku to normalnie domyślnie pisze w zapisie inżynierskim, jak chcesz normalnie to drukuj wynik jako np. writeln(x:8:2); gdzie x to zmienna, 8 liczba miejsc zarezerwowana na liczbę i 2 liczba miejsc po przecinku. Z tym, że liczba miejsc zarezerwowanych na liczbę musi zawierać także liczbę miejsc po przecinku.
Co do tego żeby było w jednej linijce to np.
writeln('pole trapezu =', p:8:2);
Jeśli o to chodzi.

19.10.2008
17:13
[15]

tomazzi [ Young Destroyers ]

jak wyświetlasz zmienna real to dajesz r:x:y gdzie x to ilość znaków wyświetlanych przed przecinkiem (chyba bo to jakoś dziwnie działa) a y to ilość wyświetlanych znaków po przecinku, r to oczywiście zmienna.
frer szybszy :P

19.10.2008
17:17
[16]

frer [ God of Death ]

tomazzi --> Pierwsza liczba to liczba miejsc zarezerwowana na całą liczbę łącznie z tym co przed i po przecinku. Dlatego zawsze musi być większa o chociaż jeden od liczby miejsc po przecinku. Sam przecinek chyba już się nie liczy o ile dobrze pamiętam, chociaż Pascala używałem już dość dawno i mógłbym się mylić.

19.10.2008
17:25
[17]

tomazzi [ Young Destroyers ]

frer -> z tego co pamiętam to np x:0:2 też działało. Nie da sie chyba tak zrobić żeby nie wyświetliło wszystkich liczb przed przecinkiem.

19.10.2008
17:47
[18]

admiralproudmoore [ Generaďż˝ ]

a jak zrobic zeby w 1 linijsce bylo "oto pole trapezu - [tu wynik]"

writeln ( i co dalej ?

19.10.2008
17:50
[19]

frer [ God of Death ]

np. writeln('oto pole trapezu - ', p:8:2 ,' cm2');
Wystarczy to co ma napisać w danej linijce rozdzielać przecinkami i tekst wstawiać w ' '.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.