GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Naprawa Laptopa. Po jakim czasie można się ubiegać o nowy sprzęt?

19.10.2008
16:10
smile
[1]

Shaybecki [ Shaybeck ]

Naprawa Laptopa. Po jakim czasie można się ubiegać o nowy sprzęt?

Laptop siostry ASUS c90s padł jakiś czas temu
wysłała go do serwisu (przyjechał kurier i zabrał)

po równo 2 tygodniach przyszedł list "przepraszamy, to potrwa dłużej"
w ten wtorek minie równo 4 tygodnie od wysłania

1. po jakim czasie można się ubiegać o zwrot pieniędzy/nowy sprzęt?

2. kto zwraca pieniądze, skoro komputer był kupiony w komputroniku,
przez rok cena trochę spadła, oddadzą wartość dzisiejszą, czy z przed roku ?

19.10.2008
16:53
smile
[2]

Shaybecki [ Shaybeck ]

?

19.10.2008
16:56
[3]

Slasher11 [ Scharfschütze ]

A niby dlaczego ktoś miałby ci oddawac kasę? Musisz poczekac na odpowiedź z serwisu. pewnie wysłali za granicę więc nie dziw się takiemu długiemu czasowi naprawy

19.10.2008
17:11
[4]

NewGravedigger [ spokooj grabarza ]

zwykle 21 dni [ nie wiem czy jest to standard, czy zależy to od producenta] Sprawdź na gwarancji albo w regulaminie sklepu.

komputronik, tak?
# Na zestawy komputerowe firma udziela specjalnej 36-miesięcznej gwarancji. Polega ona na tym, że każdy element komputera objęty jest okresem gwarancji wg tabeli oraz okresem bezpłatnego serwisowania. Bezpłatnym serwisem nie będą objęte podzespoły nie zakupione w naszej firmie, a które mogą zostać dołożone do zestawu komputerowego w trakcie jego eksploatacji. Takie pozycje oznaczane są na gwarancji symbolem S36.
# Wady ujawnione w okresie gwarancji będą usunięte bezpłatnie w terminie 14 dni roboczych od daty uznania zasadności reklamacji.


szukanie nie boli.

19.10.2008
17:15
[5]

Coolabor [ dajta spokój! :) ]

Kasy nikt ci nie zwróci. Co najwyżej mogą wymienić na nowy egzemplarz, jak nie dadza rady naprawić lub będzie ona zbyt długo trwała (choć nie wiem jak byłoby z dyskiem :))

19.10.2008
17:17
[6]

NewGravedigger [ spokooj grabarza ]

a dlaczego niby nie zwróci?

jeśli do wtorku sprzętu nie będzie, Shajba może iść do sklepu ubiegać się o nowy sprzęt, jeśli nie mają takiego, zwrot pieniędzy. Aczkolwiek ręki uciąć za to nie dam.... ;)


# Na zestawy komputerowe firma udziela specjalnej 36-miesięcznej gwarancji. Polega ona na tym, że każdy element komputera objęty jest okresem gwarancji wg tabeli oraz okresem bezpłatnego serwisowania. Bezpłatnym serwisem nie będą objęte podzespoły nie zakupione w naszej firmie, a które mogą zostać dołożone do zestawu komputerowego w trakcie jego eksploatacji. Takie pozycje oznaczane są na gwarancji symbolem S36.
# Wady ujawnione w okresie gwarancji będą usunięte bezpłatnie w terminie 14 dni roboczych od daty uznania zasadności reklamacji. W przypadku konieczności wysłania sprzętu do specjalistycznych serwisów okres naprawy może zostać wydłużony maksymalnie do 28 dni roboczych.


wyżej ucięło mi przez przypadek

19.10.2008
17:18
[7]

Shaybecki [ Shaybeck ]

tylko, że wysłany sprzęt został do Asusa, a nie do komputronika
bo ci podobno nie mają prawa/obowiązku czy coś w tym stylu (siostra załatwiała)
jako że ASUS przyjął sprzęt chętnie nie robiłem problemów

19.10.2008
17:29
[8]

NewGravedigger [ spokooj grabarza ]

nie czaję. Jakie dali wytłumaczenie? Przecież sprzęt kupiony został u nich.

19.10.2008
17:30
[9]

Coolabor [ dajta spokój! :) ]

Jeśli kompa kupił rok temu, to nie ma szans na zwrot kasy.

Odczekaj swoje i zobaczysz co dalej. Nie sądzę, żeby robili jakieś problem przy naprawie czy wymianie.

19.10.2008
17:54
[10]

Shaybecki [ Shaybeck ]

newgravedigger - a xboxy jak wymieniają to też MS zabiera a nie oddaje sie do sklepu (chyba)?

jak juz mowilem to siostra zalatwiala :D

19.10.2008
18:03
[11]

Drau [ Senator ]

Geez, sytuacja jest prosta.

Jesli jest to sprzet na gwarancji, to wtedy Komputronik wysyla do ASUSa i trzeba czekac na rozwoj sytuacji.
Jesli z jakiegos powodu naprawa sprzetu bedzie niemozliwa, to albo funduja ci nowy sprzet, albo robia tzw korekte - czyli po prostu zwracaja kase za sprzet [ale to sie zdarza raczej w wyajtkowych sytuacjach, gdy klient ciagle ma problemy ze sprzetem, lub gdy czeka na jego naprawe jzu nie wiadomo ile czasu, co takze sie zdarza].
Tyle.

Poki co trzeba czekac na rozwoj wydarzen, a nie od razu ubiegac sie o zwrot keszu.
ASUS ma to do siebie, ze jesli Komputronik wyslal sprzet do serwisu za granice, to mozna na niego poczekac... dosc dlugo.

19.10.2008
18:19
[12]

Shaybecki [ Shaybeck ]

hmmm, no dziwne bo kurier przyjechał do siostry mieszkania a nie ze sklepu komputronika :D
nieważne

wiem, że padł dysk twardy, bo sprawdzałem jak mogłem :)

19.10.2008
20:54
[13]

Shaybecki [ Shaybeck ]

ale czy jest jakaś granica, ile mogą to trzymać ? żeby nie było że przyjdzie za pół roku

19.10.2008
20:58
[14]

LooZ^ [ be free like a bird ]

Komputronikowi nic do tego, gwarantem serwisu jest Asus. Wyglada to tak, ze Asus ma 14 dni (roboczych wg sprzedawcy) na stwierdzenie usterki i deklaracje co z tym robia, potem maja kolejne 14 dni na naprawde, chyba ze czesci ida z zagranicy, wtedy maja bodajze do 3 miesiecy. Po tym czasie mozesz sie ubiegac o zwrot gotowki. Wniosek z tego taki, ze nie predko.

Ps. Tak mowi nasze ustawodawstwo, regulamin Asusa mowi chyba o 21 dniach roboczych po stwierdzeniu usterki, trzeba by przeczytac ta srebrno-niebieska ksiazeczke.

19.10.2008
20:59
[15]

goldenSo [ Ciasteczkowy LorD ]

Ustawowo 14 dni na ustosunkowanie się co do zasadności reklamacji i naprawy gwarancyjnej. Potem wolna amerykanka, po którejś naprawie, która dalej skutkuje awarią urządzenia można ubiegać się o wymianę towaru na taki o podobnej specyfikacji bądź zwrot jego wartości (nie ma tutaj zastosowania czas, o ile mieści się to w terminie objętym gwarancją).

19.10.2008
21:06
[16]

Shaybecki [ Shaybeck ]

to jest pierwsza naprawa
w 14 dni przysłali zawiadomienie że naprawa potrwa trochę

wolna amerykanka ? przekichane, ale mam nadzieję że będzie dobrze

20.10.2008
12:57
[17]

LooZ^ [ be free like a bird ]

Shaybecki: Najlepiej tam zadzwon i zapytaj co robia z kompem.

20.10.2008
13:07
[18]

mikhell [ Master of Puppets ]

Co do gwarancji, to masz takie prawa, jak opisano w... gwarancji ;)

Jeśli jest napisane że max 28 dni roboczych, to jest to właśnie tyle. Po upływie tego terminu proponowałbym ich gnębić.

PS. Jeśli w gwarancji nie zapisano, że po X naprawach dostaniesz nowy sprzęt/zwrot kasy - nie licz na to, będą naprawiać choćby i 5 razy ;)

PS.2 (edit) Aha - proponuję gnębić komputronik, oni sprzedali ci ten sprzęt...

20.10.2008
13:20
[19]

Thun [ Generaďż˝ ]

mikhell -> A co ma do tego komputronik że tak spytam?

Jest zasadnicza różnica między gwarancją producenta a gwarancją sprzedawcy... Na laptopy jest gwarancja producenta - a tu jest to ASUS a nie Komputronik - więc oni nawet jakby chcieli to nic nie mogą zrobić w tej sprawie.

20.10.2008
13:30
[20]

LooZ^ [ be free like a bird ]

mikhell: :D Akurat pracuje w Komputroniku i "pare" Asusow juz odsylalem na serwis ;) Moze jeszcze ma indywidualnie sprzedawce, z imienia i nazwiska meczyc? ;) Sprzet serwisuje Asus i tyle ;)

20.10.2008
13:40
[21]

admiralproudmoore [ Generaďż˝ ]

a było poczytać fora komputerowe, wiedział byś (czy twoja siostra) że asus nie ma serwisu w Polsce i naprawa trwa dłuuuuuuuuuuuuugo :)

20.10.2008
13:42
[22]

LooZ^ [ be free like a bird ]

admiralproudmoore: A moze bys nie opowiadal glupot? :) I nie mylil Asusa z Acerem? :)

20.10.2008
13:49
[23]

pecet007 [ - ]

Ma, w Radomiu bodajże. Wiem bo sam korzystałem z ich serwisu.

20.10.2008
13:59
[24]

LooZ^ [ be free like a bird ]

Asus ma conajmniej pare serwisow ;)

20.10.2008
14:05
[25]

admiralproudmoore [ Generaďż˝ ]

Tak a ich poziom jest taki :

powazna naprawa -> za granice

wiec to tak jakb ich nie bylo

20.10.2008
14:08
[26]

LooZ^ [ be free like a bird ]

admiralproudmoore: Nie zmyslaj.

20.10.2008
21:41
[27]

Shaybecki [ Shaybeck ]

poważna sprawa ? siadł dysk, nic więcej
wymienić, i nie filozofować,
niby z takiego powodu poleci sobie dookoła świata?

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.