Shaybecki [ Shaybeck ]
Naprawa Laptopa. Po jakim czasie można się ubiegać o nowy sprzęt?
Laptop siostry ASUS c90s padł jakiś czas temu
wysłała go do serwisu (przyjechał kurier i zabrał)
po równo 2 tygodniach przyszedł list "przepraszamy, to potrwa dłużej"
w ten wtorek minie równo 4 tygodnie od wysłania
1. po jakim czasie można się ubiegać o zwrot pieniędzy/nowy sprzęt?
2. kto zwraca pieniądze, skoro komputer był kupiony w komputroniku,
przez rok cena trochę spadła, oddadzą wartość dzisiejszą, czy z przed roku ?
Shaybecki [ Shaybeck ]
?
Slasher11 [ Scharfschütze ]
A niby dlaczego ktoś miałby ci oddawac kasę? Musisz poczekac na odpowiedź z serwisu. pewnie wysłali za granicę więc nie dziw się takiemu długiemu czasowi naprawy
NewGravedigger [ spokooj grabarza ]
zwykle 21 dni [ nie wiem czy jest to standard, czy zależy to od producenta] Sprawdź na gwarancji albo w regulaminie sklepu.
komputronik, tak?
# Na zestawy komputerowe firma udziela specjalnej 36-miesięcznej gwarancji. Polega ona na tym, że każdy element komputera objęty jest okresem gwarancji wg tabeli oraz okresem bezpłatnego serwisowania. Bezpłatnym serwisem nie będą objęte podzespoły nie zakupione w naszej firmie, a które mogą zostać dołożone do zestawu komputerowego w trakcie jego eksploatacji. Takie pozycje oznaczane są na gwarancji symbolem S36.
# Wady ujawnione w okresie gwarancji będą usunięte bezpłatnie w terminie 14 dni roboczych od daty uznania zasadności reklamacji.
szukanie nie boli.
Coolabor [ dajta spokój! :) ]
Kasy nikt ci nie zwróci. Co najwyżej mogą wymienić na nowy egzemplarz, jak nie dadza rady naprawić lub będzie ona zbyt długo trwała (choć nie wiem jak byłoby z dyskiem :))
NewGravedigger [ spokooj grabarza ]
a dlaczego niby nie zwróci?
jeśli do wtorku sprzętu nie będzie, Shajba może iść do sklepu ubiegać się o nowy sprzęt, jeśli nie mają takiego, zwrot pieniędzy. Aczkolwiek ręki uciąć za to nie dam.... ;)
# Na zestawy komputerowe firma udziela specjalnej 36-miesięcznej gwarancji. Polega ona na tym, że każdy element komputera objęty jest okresem gwarancji wg tabeli oraz okresem bezpłatnego serwisowania. Bezpłatnym serwisem nie będą objęte podzespoły nie zakupione w naszej firmie, a które mogą zostać dołożone do zestawu komputerowego w trakcie jego eksploatacji. Takie pozycje oznaczane są na gwarancji symbolem S36.
# Wady ujawnione w okresie gwarancji będą usunięte bezpłatnie w terminie 14 dni roboczych od daty uznania zasadności reklamacji. W przypadku konieczności wysłania sprzętu do specjalistycznych serwisów okres naprawy może zostać wydłużony maksymalnie do 28 dni roboczych.
wyżej ucięło mi przez przypadek
Shaybecki [ Shaybeck ]
tylko, że wysłany sprzęt został do Asusa, a nie do komputronika
bo ci podobno nie mają prawa/obowiązku czy coś w tym stylu (siostra załatwiała)
jako że ASUS przyjął sprzęt chętnie nie robiłem problemów
NewGravedigger [ spokooj grabarza ]
nie czaję. Jakie dali wytłumaczenie? Przecież sprzęt kupiony został u nich.
Coolabor [ dajta spokój! :) ]
Jeśli kompa kupił rok temu, to nie ma szans na zwrot kasy.
Odczekaj swoje i zobaczysz co dalej. Nie sądzę, żeby robili jakieś problem przy naprawie czy wymianie.
Shaybecki [ Shaybeck ]
newgravedigger - a xboxy jak wymieniają to też MS zabiera a nie oddaje sie do sklepu (chyba)?
jak juz mowilem to siostra zalatwiala :D
Drau [ Senator ]
Geez, sytuacja jest prosta.
Jesli jest to sprzet na gwarancji, to wtedy Komputronik wysyla do ASUSa i trzeba czekac na rozwoj sytuacji.
Jesli z jakiegos powodu naprawa sprzetu bedzie niemozliwa, to albo funduja ci nowy sprzet, albo robia tzw korekte - czyli po prostu zwracaja kase za sprzet [ale to sie zdarza raczej w wyajtkowych sytuacjach, gdy klient ciagle ma problemy ze sprzetem, lub gdy czeka na jego naprawe jzu nie wiadomo ile czasu, co takze sie zdarza].
Tyle.
Poki co trzeba czekac na rozwoj wydarzen, a nie od razu ubiegac sie o zwrot keszu.
ASUS ma to do siebie, ze jesli Komputronik wyslal sprzet do serwisu za granice, to mozna na niego poczekac... dosc dlugo.
Shaybecki [ Shaybeck ]
hmmm, no dziwne bo kurier przyjechał do siostry mieszkania a nie ze sklepu komputronika :D
nieważne
wiem, że padł dysk twardy, bo sprawdzałem jak mogłem :)
Shaybecki [ Shaybeck ]
ale czy jest jakaś granica, ile mogą to trzymać ? żeby nie było że przyjdzie za pół roku
LooZ^ [ be free like a bird ]
Komputronikowi nic do tego, gwarantem serwisu jest Asus. Wyglada to tak, ze Asus ma 14 dni (roboczych wg sprzedawcy) na stwierdzenie usterki i deklaracje co z tym robia, potem maja kolejne 14 dni na naprawde, chyba ze czesci ida z zagranicy, wtedy maja bodajze do 3 miesiecy. Po tym czasie mozesz sie ubiegac o zwrot gotowki. Wniosek z tego taki, ze nie predko.
Ps. Tak mowi nasze ustawodawstwo, regulamin Asusa mowi chyba o 21 dniach roboczych po stwierdzeniu usterki, trzeba by przeczytac ta srebrno-niebieska ksiazeczke.
goldenSo [ Ciasteczkowy LorD ]
Ustawowo 14 dni na ustosunkowanie się co do zasadności reklamacji i naprawy gwarancyjnej. Potem wolna amerykanka, po którejś naprawie, która dalej skutkuje awarią urządzenia można ubiegać się o wymianę towaru na taki o podobnej specyfikacji bądź zwrot jego wartości (nie ma tutaj zastosowania czas, o ile mieści się to w terminie objętym gwarancją).
Shaybecki [ Shaybeck ]
to jest pierwsza naprawa
w 14 dni przysłali zawiadomienie że naprawa potrwa trochę
wolna amerykanka ? przekichane, ale mam nadzieję że będzie dobrze
LooZ^ [ be free like a bird ]
Shaybecki: Najlepiej tam zadzwon i zapytaj co robia z kompem.
mikhell [ Master of Puppets ]
Co do gwarancji, to masz takie prawa, jak opisano w... gwarancji ;)
Jeśli jest napisane że max 28 dni roboczych, to jest to właśnie tyle. Po upływie tego terminu proponowałbym ich gnębić.
PS. Jeśli w gwarancji nie zapisano, że po X naprawach dostaniesz nowy sprzęt/zwrot kasy - nie licz na to, będą naprawiać choćby i 5 razy ;)
PS.2 (edit) Aha - proponuję gnębić komputronik, oni sprzedali ci ten sprzęt...
Thun [ Generaďż˝ ]
mikhell -> A co ma do tego komputronik że tak spytam?
Jest zasadnicza różnica między gwarancją producenta a gwarancją sprzedawcy... Na laptopy jest gwarancja producenta - a tu jest to ASUS a nie Komputronik - więc oni nawet jakby chcieli to nic nie mogą zrobić w tej sprawie.
LooZ^ [ be free like a bird ]
mikhell: :D Akurat pracuje w Komputroniku i "pare" Asusow juz odsylalem na serwis ;) Moze jeszcze ma indywidualnie sprzedawce, z imienia i nazwiska meczyc? ;) Sprzet serwisuje Asus i tyle ;)
admiralproudmoore [ Generaďż˝ ]
a było poczytać fora komputerowe, wiedział byś (czy twoja siostra) że asus nie ma serwisu w Polsce i naprawa trwa dłuuuuuuuuuuuuugo :)
LooZ^ [ be free like a bird ]
admiralproudmoore: A moze bys nie opowiadal glupot? :) I nie mylil Asusa z Acerem? :)
pecet007 [ - ]
Ma, w Radomiu bodajże. Wiem bo sam korzystałem z ich serwisu.
LooZ^ [ be free like a bird ]
Asus ma conajmniej pare serwisow ;)
admiralproudmoore [ Generaďż˝ ]
Tak a ich poziom jest taki :
powazna naprawa -> za granice
wiec to tak jakb ich nie bylo
LooZ^ [ be free like a bird ]
admiralproudmoore: Nie zmyslaj.
Shaybecki [ Shaybeck ]
poważna sprawa ? siadł dysk, nic więcej
wymienić, i nie filozofować,
niby z takiego powodu poleci sobie dookoła świata?