GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Ma³y problem z autem:)

10.10.2008
21:10
[1]

£ysack [ Przyjaciel ]

Ma³y problem z autem:)

Mam opla astrê 14 16V benzyna+gaz

Dzisiaj auto zaczê³o mi z trudem odpalaæ - do tej pory odpala³em na benzynie albo gazie - na obydwu paliwach odpala³o na dotyk - dzisiaj jednak z trudem odpala³o na ka¿dym z nich.
Teraz, przed samym powrotem do domu, gdy zatrzyma³em siê, ¿eby otworzyæ bramê i chcia³em ruszyæ z jedynki obroty spad³y poni¿ej 1000, auto siê przykrztusi³o i odbi³o, po czym pojecha³o dalej. W gara¿u jeszcze ponaciska³em trochê gaz przytrzymuj¹c jednoczeœnie sprzêg³o i w³aœnie obroty wzrasta³y do oko³o 1500, po czym spada³y do 300 i jeœli wtedy puœci³em gaz auto gas³o, jeœli przytrzyma³em to odbija³y i wzrasta³y tak jak powinny..

co mo¿e byæ tego przyczyn¹?

swoj¹ drog¹ przed wymian¹ pompy paliwowej mia³em podobne problemy z odpalaniem, lecz z dodawaniem gazu problemów takich nie by³o. Jeœli chodzi o instalacjê gazow¹ to mam prze³¹cznik 3-stanowy: benzyna, najpierw benzyna a po rozgrzaniu silnika automatyczne prze³¹czenie na gaz i sam gaz. Na œrodkowym ustawieniu po wymianie pompy ju¿ z trudem odpala³ - tak jakby to po³o¿enie zniknê³o. Odpala³em wiêc na jednym z dwóch paliw - czêœciej na benzynie, rêcznie potem przerzucaj¹c na gaz, aczkolwiek zdarza³o siê te¿ od razu odpalaæ na gazie.

I jeszcze jedno - jakie skutki mo¿e mieæ jazda na zbyt niskich obrotach? sam je¿d¿ê w przedziale oko³o 2 do 2,5 tysi¹ca obrotów, lecz ojciec, z tego co mówi³ jeŸdzi na znacznie ni¿szych obrotach (5 bieg przy 60km/h - sam nie sprawdza³em, ale przy tej prêdkoœci bieg 4 ma 2000 obrotów). Mówi³em, ¿e lepiej i najekonomiczniej jest w³aœnie w przedziale od 2 do 2,5k, ale dzisiaj znowu wzi¹³ samochód i od tej chwili zaczê³y siê wy¿ej wymienione problemy.

Proszê o podpowiedzi co siê mo¿e dziaæ, co sprawdziæ itp:) jak pojadê do mechanika nie chcê ¿eby wciska³ mi kit;D

10.10.2008
21:37
[2]

Herr Flick [ Wyj¹tek Krytyczny ]

Przyczyn mo¿e byæ kilka ale mi to wygl¹da na przep³ywomierz.
Mia³eœ strza³ przy odpalaniu albo podczas jazdy?
SprawdŸ przewód gumowy - powietrzny,mo¿e mieæ jakieœ pêkniêcie,jeœli nie ma usterek zewnêtrznych to tylko lepiej.
W takim przypadku jedŸ do mechanika niech sprawdzi w³aœnie to (przep³ywomierz).

To jest to --->


I jeszcze jedno - jakie skutki mo¿e mieæ jazda na zbyt niskich obrotach?

Jeœli zawory nie graj¹ to raczej nic z³ego siê nie stanie :)
Ale ja bym tego unika³,w koñcu to 16V a te silniki lubi¹ raczej wy¿sze obroty.

10.10.2008
21:43
[3]

£ysack [ Przyjaciel ]

hmm.. a czy mo¿e mieæ to równie¿ wp³yw na temperaturê p³ynu ch³odz¹cego? bo coraz czêœciej wskazóweczka mi pod czerwone pole dochodzi jak stojê w korku chocia¿ 2-3 minuty..

10.10.2008
21:45
[4]

-=K@kTuUuS=- [ Type-R ]

SprawdŸ jeszcze profilaktycznie œwiece i przewody WN.
JeŸdziæ w przedziale do 2.5 tyœ obrotów ? Jazda zaczyna siê od 5.5tyœ do 7.5tyœ jak mi siê VTEC za³¹cza :D Tak na serio to je¿eli przy 60km/h wrzucasz 5ke to ³¹dnie panewki dostaj¹ po dupie.

mi pod czerwone pole dochodzi jak stojê w korku chocia¿ 2-3 minuty..

W0000T ? Pod czerwone pole ? je¿eli p³yn ch³odniczy jest na dobrym poziomie to lec do mechanika bo tutaj obstawiam siê ¿e uszczelka pod g³owic¹ polecia³a.

10.10.2008
21:47
[5]

szuru-buru [ Whose line is it anyway? ]

Œwiece, przewody, palec aparatu zap³onowego mo¿e byæ zaœniedzia³y, silniczek krokowy, wtrysk... Mo¿liwoœci jest wiele

10.10.2008
21:56
[6]

mos_def [ Senator ]

Idz i sprawdz czy ubylo ci wyraznie plynu chlodzacego w ostatnim czasie. Jesli tak to uszczelka pod glowica przedmuchana.

10.10.2008
21:59
[7]

£ysack [ Przyjaciel ]

Kaktus -> no w³asnie ojciec tak jeŸdzi i nie potrafiê mu przemówiæ, ¿e nastêpny bieg wrzuca siê przy co najmniej 2500 obrotach:) sam wrzucam pi¹ty bieg zgodnie z ksi¹¿k¹ i obrotami przy oko³o 70km/h - 2000 obrotów:)

jutro trzeba bêdzie przyjrzeæ siê co tam siê mo¿e dziaæ, a w poniedzia³ek pewnie do mechanika, jeœli nie bêdzie widocznych z daleka ¿adnych usterek, a auto bêdzie dawa³o siê uruchomiæ i jeŸdziæ, bo w niedzielê potrzebujê jeszcze zrobiæ ze 20 km:)

co do p³ynu to od pewnego czasu jest trochê ponad minimum i nie ubywa - jutro dolejê i zobaczymy czy coœ ubêdzie przez niedzielê:)

10.10.2008
22:17
[8]

Herr Flick [ Wyj¹tek Krytyczny ]

Hmm... co do zwy¿szonej temp - ¿eczywiœcie to mo¿e byæ uszczelka pod g³owic¹. Czy p³yn ch³odniczy jest w oleju naj³atwiej sprawdziæ odkrêcaj¹c korek oleju.Jeœli na wewnêtrznej stronie jest taki dziwny osad to znaczy,¿e ... no w sumie to znaczy ¿e jest do bani :)

SprawdŸ te¿ czujnik temperatury w ch³odnicy - jego awaria mo¿e prowadziæ do przegrzania silnika co prowadzi w³aœnie do zniszczenia wczeœniej wspomnianej uszczelki.

Po dodatkowych informacjach (nie chcê krakaæ) ale wydaje mi siê,¿e ktoœ w³aœnie przegrza³ silnik...

Obym siê myli³.

Sorry za offtop :)

[4]-=K@kTuUuS=- --> Civic 1,6 ?

10.10.2008
23:19
[9]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Kaktus ==> U mnie 2000 obrotów zjada Vteca na œniadanie.

10.10.2008
23:25
[10]

mos_def [ Senator ]

legrooch >> kazdego?

11.10.2008
02:13
[11]

dave_mgs [ Genera� ]

W przypadku mojej astry by³ to silniczek krokowy. Znaczy, astry rodziców ;)

EDIT:

Jeœli jest to uszczelka pod g³owic¹, mo¿e byæ tak, ¿e z wydechu bêdzie wychodzi³ dym bia³y jak mleko, taki niestandardowo bia³y. Wtedy mo¿esz byæ pewny, ¿e to uszczelka.

11.10.2008
13:18
[12]

£ysack [ Przyjaciel ]

Rzeczywiœcie poziom p³ynu ch³odniczego by³ katastrofalny:)

Zosta³ dolany i teraz pytanie - czy to normalne, ¿e spad³ o blisko 2 centymetry po przejechaniu paru kilometrów?
Czy to kwestia uzupe³nienia niedoborów na poziomie ca³ej instalacji i ciœnienia? czy mo¿e a¿ tyle wyciek³o? :)

ale rzeczywiœcie - przy prze³¹czaniu na gaz nic nie poczu³em - do tej pory lekko szarpa³o samochodem, po czym wraca³o do normy, a teraz przy zapalaniu na samym gazie odpala na dotyk:)

11.10.2008
15:16
[13]

-=K@kTuUuS=- [ Type-R ]

[4]-=K@kTuUuS=- --> Civic 1,6 ?
Tak :) W hatchabcku 6gen zrobi³em ma³y Swapik :)

Kaktus ==> U mnie 2000 obrotów zjada Vteca na œniadanie.
TDI ? "TDI Engines Are For Elders Citizens" ;P

czy to normalne, ¿e spad³ o blisko 2 centymetry po przejechaniu paru kilometrów?
Normalne je¿eli mia³eœ brak w uk³adzie a np je¿eli przyby³o oleju na bagnecie to na 100% uszczelka pod g³owic¹. Najprostrze jest skontrolowanie na zimnym odstanym po nocy samochodzie stanu oleju i p³ynu. Przejechaæ kawa³ek no mo¿e trochê wiecej jak kawa³ek i zobaczyæ czy np nie przyby³o oleju na bagnecie bo tak mo¿e siê dziaæ. Wtedy na pewno uszczelka.

11.10.2008
16:04
smile
[14]

mirencjum [ operator kursora ]

A nie proœciej kupiæ w salonie nowe auto? Po co d³ubaæ i kombinowaæ? Dobra rada?

11.10.2008
16:09
smile
[15]

King Klick [ Konsul ]

mirencjum [ Level: 39 - operator kursora ]

A nie proœciej kupiæ w salonie nowe auto? Po co d³ubaæ i kombinowaæ? Dobra rada?


Najlepsza, nalezy Ci sie za to 4 gwiazdka.

11.10.2008
16:24
[16]

mos_def [ Senator ]

czy to normalne, ¿e spad³ o blisko 2 centymetry po przejechaniu paru kilometrów?

No LOL, uznam ze jestes blondynka

Zrob jeszcze jedno, odkrec zakretke od pojemniczka wyrownawczego z plynem chlodzacym (taki najwiekszy pojemniczek pewnie z prawej strony) Odpal silnik i odrazu patrz co sie dzieje w tym pojemniczku, jesli plyn zaczyna bulgotac i czus z niego zapach spalin, nie ma juz watpliwosci - uszczelka.

11.10.2008
16:29
[17]

£ysack [ Przyjaciel ]

mirencjum -> mam pomys³ - ukradnij i sprzedaj autobus, a potem daj mi kasê na nowe auto:)

mos_def -> to, ¿e ma siê obni¿yæ to wiem - pod wp³ywem ciœnienia poziom p³ynu powinien siê nieznacznie obni¿yæ - pytam wiêc czy to nieznacznie mo¿e oznaczaæ te parê centymetrów, czy jednak nie jest to normalne.

Dzisiaj jeszcze sprawdzê co i jak.

11.10.2008
16:29
[18]

legrooch [ MPO Squad Member ]

mos_def ==> Mo¿emy pogadaæ o krêceniu jednych i drugich :)
Ale w ¿yciu "normalnym" nie znam ani jednej osoby je¿d¿¹cej na codzieñ ciekawsz¹ Hond¹. Praca, dom itp. Wiesz jak siê domyœlam dlaczego? :)

11.10.2008
16:49
[19]

mos_def [ Senator ]

Nie wiem do czego zmierzasz. Moj znajomy z pracy jezdzi TypeR na codzien.

11.10.2008
16:55
[20]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Mój jeŸdzi 1.3l, który zjada t¹ TypeRkê na œniadanie. I?

Komentarz do Kaktusa odbi³ chyba coœ w Tobie, bo zacz¹³eœ licytacjê.

11.10.2008
16:57
[21]

Rambo9 [ Legionista ]

Moze silnik dostaje lewe powietrze i sie nie wkreca.

11.10.2008
17:28
[22]

mos_def [ Senator ]

Mój jeŸdzi 1.3l, który zjada t¹ TypeRkê na œniadanie. I?

Komentarz do Kaktusa odbi³ chyba coœ w Tobie, bo zacz¹³eœ licytacjê.


Po twoim poscie myslalem ze masz tam cos naprawde mocnego i sie dowiem co, ale widze ze zaczynasz sie juz denerwowac, wiec niewazne.

11.10.2008
18:43
[23]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Czym siê denerwowaæ?

Skoro ktoœ wyskakuje z V-TEC przy zwyk³ej Astrze, to ja wyskoczy³em z 6 rzêdow¹. Reszty siê domyœl. Buraczana marka i œwie¿y rocznik.

A co do tego 1.3l - s¹dzisz, ¿e zwyk³e RX-8 nie zgarnie TypeRa?

11.10.2008
19:27
[24]

-=K@kTuUuS=- [ Type-R ]

s¹dzisz, ¿e zwyk³e RX-8 nie zgarnie TypeRa?
Myœle ¿e wynik by³ by wyrównany bo :
RX8 : ~1300kg
Type-R : ~1250kg
A je¿eli chodzi o moc to
RX8 : 192Km 220Nm
Type-R : 198Km 193Nm
¯ród³a ¿eby nie by³o ¿e z palca wyssane



Wiêc walka powinna byæ wyrównana :) ¯eby nie by³o offtopa to :
Nie chce mi siê wertowaæ do góry ale ktoœ napisa³ ¿e jak bêdzie bia³a maŸ pod korkiem oleju to znaczy ¿e uszczelka. Jest to nie prawd¹ bo bia³y osad mo¿e powstawaæ nawet przy zdrowym silniku podczas ró¿nicy temperatur i przejechaniu krótszego odcinka, ka¿dy dobry mechanik to mo¿e potwierdziæ.

Ma³y edit : Nie istnieje coœ takiego jak V-TEC, pisze siê VTEC
Wiem co to silnik Wankla i nie powiedzia³em ¿e RX jest Bleee bo sam bym wybra³ RX8 zamiast 8 gen Type-R który jest dla mnie blee.
A co do mocy i momentu ze stron to wiem ¿e mo¿na sobie wsadziæ g³eboko Jedno i drugie jest dobre bo jest Japoñskie.

11.10.2008
19:28
[25]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Kaktus ==> Wiesz, co to jest silnik Wankla? Wiesz, jak on siê zachowuje?
Masê, moc i moment ze stron mo¿na wsadziæ sobie szeroko :>

Silnik rotacyjny pracuje piêknie, równo no i krêci siê do 10k rpm.

I filmik pokazuj¹cy, jak chodzi to:

11.10.2008
19:32
[26]

Leilong [ STARSCREAM ]

hmm.. a czy mo¿e mieæ to równie¿ wp³yw na temperaturê p³ynu ch³odz¹cego? bo coraz czêœciej wskazóweczka mi pod czerwone pole dochodzi jak stojê w korku chocia¿ 2-3 minuty..

ta wskazówka po osi¹gniêciu optymalnego poziomu w ogóle nie ma prawa drgn¹æ!

A co do obrotów to to w moim mitsubishi mam taki sam problem, tak jakby wskazówka obrotomierza falowa³a. Przyczyna mi jest narazie nie znana ;)

11.10.2008
19:35
[27]

-=K@kTuUuS=- [ Type-R ]

Nie wiem czego tycza siê dok³adnie te dane i czy s¹ dok³adnie poprawne bo nie interesowa³em siê RX'ami za bardzo w ka¿dym b¹dŸ razie na allegro widzia³em pare sztuk 192 konnych pierwsza lepsza -> Wiêc jednak chyba takie istniej¹.

Leilong -> Obadaj silniczek krokowy.
W³aœnie wskazówka temperatury po osi¹gniêciu optymalnej temperatury nie powinna lataæ w dwie strony.

11.10.2008
19:37
[28]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Kaktus ==> By³y trzy wersje silnikowe, z czego w Polsce widzia³em tak, jak napisa³em. Je¿eli RX ma powy¿ej 260KM to jest krêcony. Reszta to wersje nominalne w 99%.

Edit:
Z¿ar³o mi treœæ o silnikach.....
By³y trzy wersje:
192 - praktycznie nikt nie kupowa³ tego szmelcu - pierwsze i najbardziej wadliwe Wankle
235 - du¿o sympatyczniej, silnik nie sypa³ siê ju¿ tak
250 - najpopularniejszy silnik nie maj¹cy chorych pomys³ów na zatarcie znienacka bez powodu.

Dlatego tych najmocniejszych nikt nie sprzedaje na rynku. I jednoczeœnie one wygl¹daj¹ na niewiadomo co, ale Mazda wycofuje/wycofywa³a siê z poprzednich.


Dziwne, ¿e nikt RXa nie pstrykn¹³. Znalaz³em na Exoticcars tylko fotkê Chargera SRT od znajomego :) Obydwaj je¿d¿¹ na blachach z Ostrowca Œwiêtokrzyskiego TOS

11.10.2008
20:12
[29]

mos_def [ Senator ]

A co do tego 1.3l - s¹dzisz, ¿e zwyk³e RX-8 nie zgarnie TypeRa?

legrooch >> Zwyk³y RX-8 czyli ten 192KM? Na pewno nie.
Wersja 231KM juz pewnie tak, ale minimalnie, nic wspolnego ze zjadaniem na sniadanie. Zakladam ze porownujemy do Civic Type-R.



A czemu sie czepilem tak Type-R?
Znajomy niedawno kupil Civic VII Type-R z lekko zmodowanym silnikiem wiec jak Integry Type-R 220KM. Ostatnio z nim jechalem i nie spodziewalem sie takich wrazen. Z pozoru zwykle wozide³ko, moze poza paroma detalami, ale na trasie potwor. Okolo 6sec do 100, jak wyjechalismy na obwodnice czapke prawie mi urwa³o ;) Fakt ze wyje to niemilosiernie, ale tez nieprawda jest ze przy niskich obrotach nie jedzie. Tak na oko 2500-3000rpm i juz wyraznie wciska w fotel. No i spalanie jak zwyklego mid size przy standardowej jezdzie. Fajna zabawka.


Skoro ktoœ wyskakuje z V-TEC przy zwyk³ej Astrze, to ja wyskoczy³em z 6 rzêdow¹. Reszty siê domyœl. Buraczana marka i œwie¿y rocznik.

Chevy Epica?

250 - najpopularniejszy silnik nie maj¹cy chorych pomys³ów na zatarcie znienacka bez powodu.

Oo, nie slyszalem o takiej wersji, moze tylko na rynek Japonski? jakis link na potwierdzenie tezy?
No i mazda sprzedaje caly czas wersje 232KM nie 250KM (??), wycofala sie z wersji slabszej 192KM (i prawidlowo moim zdaniem) ale jest tego na rynku wtornym duzo, nie prawda ze nikt tego nie kupowal.

11.10.2008
20:24
[30]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Wersja 231KM juz pewnie tak, ale minimalnie, nic wspolnego ze zjadaniem na sniadanie. Zakladam ze porownujemy do Civic Type-R.


RX-8 na rynek amerykañski. Europejczyki s¹ jedynie z tymi w³aœnie cieniuœkimi silnikami.
A z tego co kojarzê, to do teraz nie ma mowy o kapitalce Wankla :)

A czemu sie czepilem tak Type-R?
Znajomy niedawno kupil Civic VII Type-R z lekko zmodowanym silnikiem wiec jak Integry Type-R 220KM. Ostatnio z nim jechalem i nie spodziewalem sie takich wrazen. Z pozoru zwykle wozide³ko, moze poza paroma detalami, ale na trasie potwor. Okolo 6sec do 100, jak wyjechalismy na obwodnice czapke prawie mi urwa³o ;) Fakt ze wyje to niemilosiernie, ale tez nieprawda jest ze przy niskich obrotach nie jedzie. Tak na oko 2500-3000rpm i juz wyraznie wciska w fotel. No i spalanie jak zwyklego mid size przy standardowej jezdzie. Fajna zabawka.


¯e fajnie chodzi to te¿ wiem :) Tyle, ¿e u nas ludzie zawsze siê podniecali etykiet¹ TypeR, a pod nosem jest sporo zabawek, o których siê nic nie wie.

Chevy Epica?
Nasz kontynent, Niemiec.

Oo, nie slyszalem o takiej wersji, moze tylko na rynek Japonski? jakis link na potwierdzenie tezy?
No i mazda sprzedaje caly czas wersje 232KM nie 250KM (??), wycofala sie z wersji slabszej 192KM (i prawidlowo moim zdaniem) ale jest tego na rynku wtornym duzo, nie prawda ze nikt tego nie kupowal.

Linka wy¿ej. K¹piê w³aœnie syna, wiêc po meczu siê odezwê i poszukam oficjala na stronie :)

Edit:
Na szybko

11.10.2008
20:49
[31]

mos_def [ Senator ]

No prosze, czyli u Japoncow standardowo, co kontynent inne parametry.
Pisza ze jest jeszcze model 210KM (standard) ktorego brakuje w twoim zestawieniu.

Wyglada to tak, Europa wersje 192/232KM, USA/Japan 210/250KM

11.10.2008
20:53
[32]

Tosser [ Genera� ]

Posmaruj silnik smalcem , powinno pomoc

11.10.2008
21:29
smile
[33]

legrooch [ MPO Squad Member ]

mos_def ==> Przerwa w meczu :)

Z osób, które maj¹ RXy i nimi je¿d¿¹ nie z powodu fajnego wygl¹du wiêkszoœæ ma min. 232. Wiesz, nie generalizujê tu, bo bym poszed³ po innych VTECach :)
PS. Wersje 250 mia³y w 99% felgi w kolorze nadwozia. Ot taka sytuacja charakterystyczna. :)

Z ciekawostek - pocz¹tkowo któraœ seria 192KM wymaga³a wymiany i dolewania oleju w salonie jako przegl¹d. Brak standardowego korka :) Dodatkowo Wankl wci¹ga olej, i to sporo :)

Dobra, nie ma co polemizowaæ o wy¿szoœci œwi¹t BN nad WN :) Idê waln¹æ kolejne piwo i dokoñczyæ mecz :)

PS. BRAWO BRO¯EK!!!!! :)

16.11.2008
20:51
[34]

irek19612 [ Junior ]

mam nissana primere 1.6 16V benzyna wersja p11

podczas jazdy przy gwa³townym przyspieszeniu silnik siê nie nabiera od razu mocy('dusi' sie) z rury pojawia sie chmura niebieskiego dymu ...


Prosze o podpowiedzi i podzielenie sie uwagami, a zw³aszcza tych co tez mieli czy maj¹ ten problem ... :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.