Łysack [ Przyjaciel ]
Mały problem z autem:)
Mam opla astrę 14 16V benzyna+gaz
Dzisiaj auto zaczęło mi z trudem odpalać - do tej pory odpalałem na benzynie albo gazie - na obydwu paliwach odpalało na dotyk - dzisiaj jednak z trudem odpalało na każdym z nich.
Teraz, przed samym powrotem do domu, gdy zatrzymałem się, żeby otworzyć bramę i chciałem ruszyć z jedynki obroty spadły poniżej 1000, auto się przykrztusiło i odbiło, po czym pojechało dalej. W garażu jeszcze ponaciskałem trochę gaz przytrzymując jednocześnie sprzęgło i właśnie obroty wzrastały do około 1500, po czym spadały do 300 i jeśli wtedy puściłem gaz auto gasło, jeśli przytrzymałem to odbijały i wzrastały tak jak powinny..
co może być tego przyczyną?
swoją drogą przed wymianą pompy paliwowej miałem podobne problemy z odpalaniem, lecz z dodawaniem gazu problemów takich nie było. Jeśli chodzi o instalację gazową to mam przełącznik 3-stanowy: benzyna, najpierw benzyna a po rozgrzaniu silnika automatyczne przełączenie na gaz i sam gaz. Na środkowym ustawieniu po wymianie pompy już z trudem odpalał - tak jakby to położenie zniknęło. Odpalałem więc na jednym z dwóch paliw - częściej na benzynie, ręcznie potem przerzucając na gaz, aczkolwiek zdarzało się też od razu odpalać na gazie.
I jeszcze jedno - jakie skutki może mieć jazda na zbyt niskich obrotach? sam jeżdżę w przedziale około 2 do 2,5 tysiąca obrotów, lecz ojciec, z tego co mówił jeździ na znacznie niższych obrotach (5 bieg przy 60km/h - sam nie sprawdzałem, ale przy tej prędkości bieg 4 ma 2000 obrotów). Mówiłem, że lepiej i najekonomiczniej jest właśnie w przedziale od 2 do 2,5k, ale dzisiaj znowu wziął samochód i od tej chwili zaczęły się wyżej wymienione problemy.
Proszę o podpowiedzi co się może dziać, co sprawdzić itp:) jak pojadę do mechanika nie chcę żeby wciskał mi kit;D
Herr Flick [ Wyjątek Krytyczny ]
Przyczyn może być kilka ale mi to wygląda na przepływomierz.
Miałeś strzał przy odpalaniu albo podczas jazdy?
Sprawdź przewód gumowy - powietrzny,może mieć jakieś pęknięcie,jeśli nie ma usterek zewnętrznych to tylko lepiej.
W takim przypadku jedź do mechanika niech sprawdzi właśnie to (przepływomierz).
To jest to --->
I jeszcze jedno - jakie skutki może mieć jazda na zbyt niskich obrotach?
Jeśli zawory nie grają to raczej nic złego się nie stanie :)
Ale ja bym tego unikał,w końcu to 16V a te silniki lubią raczej wyższe obroty.
Łysack [ Przyjaciel ]
hmm.. a czy może mieć to również wpływ na temperaturę płynu chłodzącego? bo coraz częściej wskazóweczka mi pod czerwone pole dochodzi jak stoję w korku chociaż 2-3 minuty..
-=K@kTuUuS=- [ Type-R ]
Sprawdź jeszcze profilaktycznie świece i przewody WN.
Jeździć w przedziale do 2.5 tyś obrotów ? Jazda zaczyna się od 5.5tyś do 7.5tyś jak mi się VTEC załącza :D Tak na serio to jeżeli przy 60km/h wrzucasz 5ke to łądnie panewki dostają po dupie.
mi pod czerwone pole dochodzi jak stoję w korku chociaż 2-3 minuty..
W0000T ? Pod czerwone pole ? jeżeli płyn chłodniczy jest na dobrym poziomie to lec do mechanika bo tutaj obstawiam się że uszczelka pod głowicą poleciała.
szuru-buru [ Whose line is it anyway? ]
Świece, przewody, palec aparatu zapłonowego może być zaśniedziały, silniczek krokowy, wtrysk... Możliwości jest wiele
mos_def [ Senator ]
Idz i sprawdz czy ubylo ci wyraznie plynu chlodzacego w ostatnim czasie. Jesli tak to uszczelka pod glowica przedmuchana.
Łysack [ Przyjaciel ]
Kaktus -> no własnie ojciec tak jeździ i nie potrafię mu przemówić, że następny bieg wrzuca się przy co najmniej 2500 obrotach:) sam wrzucam piąty bieg zgodnie z książką i obrotami przy około 70km/h - 2000 obrotów:)
jutro trzeba będzie przyjrzeć się co tam się może dziać, a w poniedziałek pewnie do mechanika, jeśli nie będzie widocznych z daleka żadnych usterek, a auto będzie dawało się uruchomić i jeździć, bo w niedzielę potrzebuję jeszcze zrobić ze 20 km:)
co do płynu to od pewnego czasu jest trochę ponad minimum i nie ubywa - jutro doleję i zobaczymy czy coś ubędzie przez niedzielę:)
Herr Flick [ Wyjątek Krytyczny ]
Hmm... co do zwyższonej temp - żeczywiście to może być uszczelka pod głowicą. Czy płyn chłodniczy jest w oleju najłatwiej sprawdzić odkręcając korek oleju.Jeśli na wewnętrznej stronie jest taki dziwny osad to znaczy,że ... no w sumie to znaczy że jest do bani :)
Sprawdź też czujnik temperatury w chłodnicy - jego awaria może prowadzić do przegrzania silnika co prowadzi właśnie do zniszczenia wcześniej wspomnianej uszczelki.
Po dodatkowych informacjach (nie chcę krakać) ale wydaje mi się,że ktoś właśnie przegrzał silnik...
Obym się mylił.
Sorry za offtop :)
[4]-=K@kTuUuS=- --> Civic 1,6 ?
legrooch [ MPO Squad Member ]
Kaktus ==> U mnie 2000 obrotów zjada Vteca na śniadanie.
mos_def [ Senator ]
legrooch >> kazdego?
dave_mgs [ Generaďż˝ ]
W przypadku mojej astry był to silniczek krokowy. Znaczy, astry rodziców ;)
EDIT:
Jeśli jest to uszczelka pod głowicą, może być tak, że z wydechu będzie wychodził dym biały jak mleko, taki niestandardowo biały. Wtedy możesz być pewny, że to uszczelka.
Łysack [ Przyjaciel ]
Rzeczywiście poziom płynu chłodniczego był katastrofalny:)
Został dolany i teraz pytanie - czy to normalne, że spadł o blisko 2 centymetry po przejechaniu paru kilometrów?
Czy to kwestia uzupełnienia niedoborów na poziomie całej instalacji i ciśnienia? czy może aż tyle wyciekło? :)
ale rzeczywiście - przy przełączaniu na gaz nic nie poczułem - do tej pory lekko szarpało samochodem, po czym wracało do normy, a teraz przy zapalaniu na samym gazie odpala na dotyk:)
-=K@kTuUuS=- [ Type-R ]
[4]-=K@kTuUuS=- --> Civic 1,6 ?
Tak :) W hatchabcku 6gen zrobiłem mały Swapik :)
Kaktus ==> U mnie 2000 obrotów zjada Vteca na śniadanie.
TDI ? "TDI Engines Are For Elders Citizens" ;P
czy to normalne, że spadł o blisko 2 centymetry po przejechaniu paru kilometrów?
Normalne jeżeli miałeś brak w układzie a np jeżeli przybyło oleju na bagnecie to na 100% uszczelka pod głowicą. Najprostrze jest skontrolowanie na zimnym odstanym po nocy samochodzie stanu oleju i płynu. Przejechać kawałek no może trochę wiecej jak kawałek i zobaczyć czy np nie przybyło oleju na bagnecie bo tak może się dziać. Wtedy na pewno uszczelka.
mirencjum [ operator kursora ]
A nie prościej kupić w salonie nowe auto? Po co dłubać i kombinować? Dobra rada?
King Klick [ Konsul ]
mirencjum [ Level: 39 - operator kursora ]
A nie prościej kupić w salonie nowe auto? Po co dłubać i kombinować? Dobra rada?
Najlepsza, nalezy Ci sie za to 4 gwiazdka.
mos_def [ Senator ]
czy to normalne, że spadł o blisko 2 centymetry po przejechaniu paru kilometrów?
No LOL, uznam ze jestes blondynka
Zrob jeszcze jedno, odkrec zakretke od pojemniczka wyrownawczego z plynem chlodzacym (taki najwiekszy pojemniczek pewnie z prawej strony) Odpal silnik i odrazu patrz co sie dzieje w tym pojemniczku, jesli plyn zaczyna bulgotac i czus z niego zapach spalin, nie ma juz watpliwosci - uszczelka.
Łysack [ Przyjaciel ]
mirencjum -> mam pomysł - ukradnij i sprzedaj autobus, a potem daj mi kasę na nowe auto:)
mos_def -> to, że ma się obniżyć to wiem - pod wpływem ciśnienia poziom płynu powinien się nieznacznie obniżyć - pytam więc czy to nieznacznie może oznaczać te parę centymetrów, czy jednak nie jest to normalne.
Dzisiaj jeszcze sprawdzę co i jak.
legrooch [ MPO Squad Member ]
mos_def ==> Możemy pogadać o kręceniu jednych i drugich :)
Ale w życiu "normalnym" nie znam ani jednej osoby jeżdżącej na codzień ciekawszą Hondą. Praca, dom itp. Wiesz jak się domyślam dlaczego? :)
mos_def [ Senator ]
Nie wiem do czego zmierzasz. Moj znajomy z pracy jezdzi TypeR na codzien.
legrooch [ MPO Squad Member ]
Mój jeździ 1.3l, który zjada tą TypeRkę na śniadanie. I?
Komentarz do Kaktusa odbił chyba coś w Tobie, bo zacząłeś licytację.
Rambo9 [ Legionista ]
Moze silnik dostaje lewe powietrze i sie nie wkreca.
mos_def [ Senator ]
Mój jeździ 1.3l, który zjada tą TypeRkę na śniadanie. I?
Komentarz do Kaktusa odbił chyba coś w Tobie, bo zacząłeś licytację.
Po twoim poscie myslalem ze masz tam cos naprawde mocnego i sie dowiem co, ale widze ze zaczynasz sie juz denerwowac, wiec niewazne.
legrooch [ MPO Squad Member ]
Czym się denerwować?
Skoro ktoś wyskakuje z V-TEC przy zwykłej Astrze, to ja wyskoczyłem z 6 rzędową. Reszty się domyśl. Buraczana marka i świeży rocznik.
A co do tego 1.3l - sądzisz, że zwykłe RX-8 nie zgarnie TypeRa?
-=K@kTuUuS=- [ Type-R ]
sądzisz, że zwykłe RX-8 nie zgarnie TypeRa?
Myśle że wynik był by wyrównany bo :
RX8 : ~1300kg
Type-R : ~1250kg
A jeżeli chodzi o moc to
RX8 : 192Km 220Nm
Type-R : 198Km 193Nm
Żródła żeby nie było że z palca wyssane
Więc walka powinna być wyrównana :) Żeby nie było offtopa to :
Nie chce mi się wertować do góry ale ktoś napisał że jak będzie biała maź pod korkiem oleju to znaczy że uszczelka. Jest to nie prawdą bo biały osad może powstawać nawet przy zdrowym silniku podczas różnicy temperatur i przejechaniu krótszego odcinka, każdy dobry mechanik to może potwierdzić.
Mały edit : Nie istnieje coś takiego jak V-TEC, pisze się VTEC
Wiem co to silnik Wankla i nie powiedziałem że RX jest Bleee bo sam bym wybrał RX8 zamiast 8 gen Type-R który jest dla mnie blee.
A co do mocy i momentu ze stron to wiem że można sobie wsadzić głeboko Jedno i drugie jest dobre bo jest Japońskie.
legrooch [ MPO Squad Member ]
Kaktus ==> Wiesz, co to jest silnik Wankla? Wiesz, jak on się zachowuje?
Masę, moc i moment ze stron można wsadzić sobie szeroko :>
Silnik rotacyjny pracuje pięknie, równo no i kręci się do 10k rpm.
I filmik pokazujący, jak chodzi to:
Leilong [ STARSCREAM ]
hmm.. a czy może mieć to również wpływ na temperaturę płynu chłodzącego? bo coraz częściej wskazóweczka mi pod czerwone pole dochodzi jak stoję w korku chociaż 2-3 minuty..
ta wskazówka po osiągnięciu optymalnego poziomu w ogóle nie ma prawa drgnąć!
A co do obrotów to to w moim mitsubishi mam taki sam problem, tak jakby wskazówka obrotomierza falowała. Przyczyna mi jest narazie nie znana ;)
-=K@kTuUuS=- [ Type-R ]
Nie wiem czego tycza się dokładnie te dane i czy są dokładnie poprawne bo nie interesowałem się RX'ami za bardzo w każdym bądź razie na allegro widziałem pare sztuk 192 konnych pierwsza lepsza -> Więc jednak chyba takie istnieją.
Leilong -> Obadaj silniczek krokowy.
Właśnie wskazówka temperatury po osiągnięciu optymalnej temperatury nie powinna latać w dwie strony.
legrooch [ MPO Squad Member ]
Kaktus ==> Były trzy wersje silnikowe, z czego w Polsce widziałem tak, jak napisałem. Jeżeli RX ma powyżej 260KM to jest kręcony. Reszta to wersje nominalne w 99%.
Edit:
Zżarło mi treść o silnikach.....
Były trzy wersje:
192 - praktycznie nikt nie kupował tego szmelcu - pierwsze i najbardziej wadliwe Wankle
235 - dużo sympatyczniej, silnik nie sypał się już tak
250 - najpopularniejszy silnik nie mający chorych pomysłów na zatarcie znienacka bez powodu.
Dlatego tych najmocniejszych nikt nie sprzedaje na rynku. I jednocześnie one wyglądają na niewiadomo co, ale Mazda wycofuje/wycofywała się z poprzednich.
Dziwne, że nikt RXa nie pstryknął. Znalazłem na Exoticcars tylko fotkę Chargera SRT od znajomego :) Obydwaj jeżdżą na blachach z Ostrowca Świętokrzyskiego TOS
mos_def [ Senator ]
A co do tego 1.3l - sądzisz, że zwykłe RX-8 nie zgarnie TypeRa?
legrooch >> Zwykły RX-8 czyli ten 192KM? Na pewno nie.
Wersja 231KM juz pewnie tak, ale minimalnie, nic wspolnego ze zjadaniem na sniadanie. Zakladam ze porownujemy do Civic Type-R.
A czemu sie czepilem tak Type-R?
Znajomy niedawno kupil Civic VII Type-R z lekko zmodowanym silnikiem wiec jak Integry Type-R 220KM. Ostatnio z nim jechalem i nie spodziewalem sie takich wrazen. Z pozoru zwykle wozidełko, moze poza paroma detalami, ale na trasie potwor. Okolo 6sec do 100, jak wyjechalismy na obwodnice czapke prawie mi urwało ;) Fakt ze wyje to niemilosiernie, ale tez nieprawda jest ze przy niskich obrotach nie jedzie. Tak na oko 2500-3000rpm i juz wyraznie wciska w fotel. No i spalanie jak zwyklego mid size przy standardowej jezdzie. Fajna zabawka.
Skoro ktoś wyskakuje z V-TEC przy zwykłej Astrze, to ja wyskoczyłem z 6 rzędową. Reszty się domyśl. Buraczana marka i świeży rocznik.
Chevy Epica?
250 - najpopularniejszy silnik nie mający chorych pomysłów na zatarcie znienacka bez powodu.
Oo, nie slyszalem o takiej wersji, moze tylko na rynek Japonski? jakis link na potwierdzenie tezy?
No i mazda sprzedaje caly czas wersje 232KM nie 250KM (??), wycofala sie z wersji slabszej 192KM (i prawidlowo moim zdaniem) ale jest tego na rynku wtornym duzo, nie prawda ze nikt tego nie kupowal.
legrooch [ MPO Squad Member ]
Wersja 231KM juz pewnie tak, ale minimalnie, nic wspolnego ze zjadaniem na sniadanie. Zakladam ze porownujemy do Civic Type-R.
RX-8 na rynek amerykański. Europejczyki są jedynie z tymi właśnie cieniuśkimi silnikami.
A z tego co kojarzę, to do teraz nie ma mowy o kapitalce Wankla :)
A czemu sie czepilem tak Type-R?
Znajomy niedawno kupil Civic VII Type-R z lekko zmodowanym silnikiem wiec jak Integry Type-R 220KM. Ostatnio z nim jechalem i nie spodziewalem sie takich wrazen. Z pozoru zwykle wozidełko, moze poza paroma detalami, ale na trasie potwor. Okolo 6sec do 100, jak wyjechalismy na obwodnice czapke prawie mi urwało ;) Fakt ze wyje to niemilosiernie, ale tez nieprawda jest ze przy niskich obrotach nie jedzie. Tak na oko 2500-3000rpm i juz wyraznie wciska w fotel. No i spalanie jak zwyklego mid size przy standardowej jezdzie. Fajna zabawka.
Że fajnie chodzi to też wiem :) Tyle, że u nas ludzie zawsze się podniecali etykietą TypeR, a pod nosem jest sporo zabawek, o których się nic nie wie.
Chevy Epica?
Nasz kontynent, Niemiec.
Oo, nie slyszalem o takiej wersji, moze tylko na rynek Japonski? jakis link na potwierdzenie tezy?
No i mazda sprzedaje caly czas wersje 232KM nie 250KM (??), wycofala sie z wersji slabszej 192KM (i prawidlowo moim zdaniem) ale jest tego na rynku wtornym duzo, nie prawda ze nikt tego nie kupowal.
Linka wyżej. Kąpię właśnie syna, więc po meczu się odezwę i poszukam oficjala na stronie :)
Edit:
Na szybko
mos_def [ Senator ]
No prosze, czyli u Japoncow standardowo, co kontynent inne parametry.
Pisza ze jest jeszcze model 210KM (standard) ktorego brakuje w twoim zestawieniu.
Wyglada to tak, Europa wersje 192/232KM, USA/Japan 210/250KM
Tosser [ Generaďż˝ ]
Posmaruj silnik smalcem , powinno pomoc
legrooch [ MPO Squad Member ]
mos_def ==> Przerwa w meczu :)
Z osób, które mają RXy i nimi jeżdżą nie z powodu fajnego wyglądu większość ma min. 232. Wiesz, nie generalizuję tu, bo bym poszedł po innych VTECach :)
PS. Wersje 250 miały w 99% felgi w kolorze nadwozia. Ot taka sytuacja charakterystyczna. :)
Z ciekawostek - początkowo któraś seria 192KM wymagała wymiany i dolewania oleju w salonie jako przegląd. Brak standardowego korka :) Dodatkowo Wankl wciąga olej, i to sporo :)
Dobra, nie ma co polemizować o wyższości świąt BN nad WN :) Idę walnąć kolejne piwo i dokończyć mecz :)
PS. BRAWO BROŻEK!!!!! :)
irek19612 [ Junior ]
mam nissana primere 1.6 16V benzyna wersja p11
podczas jazdy przy gwałtownym przyspieszeniu silnik się nie nabiera od razu mocy('dusi' sie) z rury pojawia sie chmura niebieskiego dymu ...
Prosze o podpowiedzi i podzielenie sie uwagami, a zwłaszcza tych co tez mieli czy mają ten problem ... :)