TAILEREKK [ Senator ]
Zwrot nowego laptopa do sklepu - jak to jest ?
Witam !
chcialbym sie dowiedziec jak to jest prawdziwie w praktyce ...
kupilem w poprzedni wtorek laptop-a
nowego ... ASUS X51L
i mam z nim problem - wiesza sie ... non stop blue screen .. itd
chcialbym zwrocic laptopa
czy mam takie prawo ?
jak to wyglada od strony prawnej ... ?
Snoopikus [ Generaďż˝ ]
Jezeli kupiles przez internet przysluguje Ci 10 dni na zwrot towaru.
Jezeli kupiles na zywo w sklepie to zalezy to tylko i wylacznie od widzimisie sprzedawcy czy przyjmie zwrot czy nie.
Jezeli natomiast masz techniczny problem z laptopem, to jest jeszcze cos takiego jak gwarancja :)
Squall [ Pretorianin ]
Jeśli kupiłeś w zwykłym sklepie zareklamuj z tytułu niezgodności z umową i zażądaj wymiany na model wolny od wad.
Osobiście zrobiłem tak z laptopem który miał wadliwy wyświetlacz. Oczywiście sprzedawca przez 15 min. udawał że nie wie o co biega i namawiał mnie na gwarancję ale po twardym obstawaniu przy swoim okazało się że ma gotowy druczek na tą okazję:D Następnego dnia dostałem nowy, niewadliwy sprzęt.
EG2006_43991898 [ Nadworny krasnal ]
o ile dobrze pamiętam ti na sprzęt elektroniczny masz 2 tygodnie na zwrot towaru bez podania przycyzna
Ale lepiej napisz tutaj:
Smoleń [ Sumatran Rat-Monkey ]
EG2006_43991898 ----> nie opowiadaj takich bzdur, bo później ludzi nie wiedzą co im przysługuje a co nie.
Ogólnie rzeczowo to streścił Snoopikus.
Jeżeli chodzi o wady, które występują w sprzęcie to można się powołać na niezgodność towaru z umową, ale sprzedawca ma 14 dni na odpowiedź na takie roszczenie i ma możliwość: wymiana na nową sztukę, lub doprowadzenie sprzętu do stanu wolnego od wad. Jak widać, ma ma możliwości rezygnacji z towaru.
BTW. Mógłbyś zrezygnować tylko w momencie, gdybyś został wprowadzony w błąd przy zakupie, np: sprzedawca mówi Ci, że dany produkt coś posiada, bądź obsługjue, a w rzeczywistości tak nie jest.