Pan TS [ Pretorianin ]
Matma
Jaka jest odwrtoność ułamka 9 całych i jedna druga ?
Łysack [ Przyjaciel ]
2/19
koziolekl [ Generaďż˝ ]
Najpierw zamień na ułamek niewłaściwy, potem:
dwrotność ułamka «w stosunku do liczby całkowitej: ułamek, którego licznik równa się jedności, a mianownik danej liczbie; w stosunku do ułamka: drugi ułamek, którego licznik równa się mianownikowi ułamka pierwszego, a mianownik jego licznikowi»
dj4ever [ Senator ]
2/19
[7] - tak
maviozo [ Man with a movie camera ]
Narmo - nawet nie wiesz, jak podoba mi się Twoja wiara w zbawienie świata:)
9 i 1/2 = 9/1 i 1/2 = 18/2 i 1/2 = 19/2 czyli 2/19
Pan TS [ Pretorianin ]
Czyli dwie dziewiętnaste ? bo do 9 całych i jedna druga musze dodać jej odwrotnośc ilt to będzie ?
koziolekl [ Generaďż˝ ]
Policz sobie sam, leniu.
Pan TS [ Pretorianin ]
up?
Łysack [ Przyjaciel ]
i tak wszyscy robimy Cię w bambuko ]:->
maviozo [ Man with a movie camera ]
To sobie dodaj 19/2 i 2/19 i będziesz wiedział ile to jest.
Łysack->zwłaszcza jak się edytuje odpowiedzi;)
Ale trzeba sprowadzić do jednego mianownika ;/
Ojej! (wypowiedziane intonacją pana Dańca ze skeczu BigBrother)
Pan TS [ Pretorianin ]
Ale trzeba sprowadzić do jednego mianownika ;/
adrem [ Soap Mac Tavish ]
Matko,która klasa?
tomazzi [ Young Destroyers ]
9 i 1/2 to inaczej 19/2. Odwrotność to 2/19. Suma czyli 2/19 + 19/2 da 21/21 czyli 1. Przecież to banalne jak robienie naleśników :)
dj4ever [ Senator ]
A ja myślałem, że jestem największym humanistą na Golu. Myliłem się.
Łysack [ Przyjaciel ]
maviozo -> to z rozpędu, chciałem być pierwszy ]:->
Pan TS [ Pretorianin ]
Czyli wychodzi 21/21 = 1
tomazzi [ Young Destroyers ]
Tak :)
Łysack [ Przyjaciel ]
mi wychodzi inaczej:
rozwiązujemy kolejno:
9 + 1 : 2 + 2 : 19 = 10 : 2 + 2 : 19 = 5 + 2 : 19 = 7 : 19 = 0,368421
;D
tomazzi [ Young Destroyers ]
Łysack -> i po co wprowadzasz Pana TS w błąd? Chcesz żeby dostał 1 z matematyki? Chcesz żeby nie zdał matury i został politykiem? Wszyscy doskonale wiemy że 2/19 +19/2 to 1 :) Chłopak prosi o pomoc a Ty mu takie coś robisz... Wstyd...
kozioł -> może w zrozumieniu mojego posta pomoże Ci fakt że studiuje informatykę :) A jak wiesz nie ma informatyki bez matematyki ;)
koziolekl [ Generaďż˝ ]
tomazzi - Właśnie w tym momencie, to Ty zostałeś głąbem.
bonbon [ Chor��y ]
Ale przygłup.
Łysack [ Przyjaciel ]
tomazzi -> mam jednak wrażenie, że autor ma na myśli jakiś przekaz podprogowy i obydwaj się mylimy - według niego zapewne trzeba wykonać to zadanie używając całek i liczb zespolonych..
aczkolwiek Twoje rozwiązanie jest względnie poprawne:)
koziolekl [ Generaďż˝ ]
tomazzi - Wiem, że zrobiłeś to dobrze, takie rzeczy się robi w podstawówce przecież. Wkurza mnie jedynie dawanie odpowiedzi na tacy takim nieukom i palantom, którzy napiszą polecenie i chcą od razu dostać odpowiedź. Taki się nic nie nauczy...
tomazzi [ Young Destroyers ]
kozioł -> z jednym przykładem można mu pomóc, resztę niech sam zrobi. W końcu dziś niedziela, zostało kilkanaście godzin do szkoły... Może zdąży :)
koziolekl [ Generaďż˝ ]
Szczerze to wątpie, żeby zdążył... Po zdaniu "Ale trzeba sprowadzić do jednego mianownika ;/" zwątpiłem hehe :)
Pan TS [ Pretorianin ]
Czyli kto ma racje ? Mi wychodzi tak jak ma Tomazzi
koziolekl [ Generaďż˝ ]
Widzisz, tomazzi? Nie ma sensu rozmawiać z człowiekiem :P
Regis [ ]
Przeciez tomazzi napisal, ze studiuje informatyke, wiec z matmy musi byc dobry. Mi tez wychodzi tak samo i tez studiuje informatyke. Nie mozemy sie mylic! 2/19 + 19/2 to 21/21 = 1. Koniec kropka!
Loczek [ El Loco Boracho ]
Oczywiście, 1.
PS
Też studiuje informatyke, napewno 1
maviozo [ Man with a movie camera ]
Gdybyś czytając ten przykład na lekcji przypadkiem spotkał się z niezrozumieniem czy podziwem swą wiedzą, powiedz, że GOL zawsze wie lepiej.
Vangray [ Hodor? Hodor! ]
Pracuję w Microsofcie, mi też wychodzi jeden.
Loczek [ El Loco Boracho ]
Swoją drogą to jest taka własność że jak dodasz do liczby odwrotność to zawsze wychodzi 1.
np.
1/3 + 3/1 = 4/4 = 1
Grzesiek [ www eRepublik com PL ]
Ja pierdziele ... normalnie każdego dnia poziom pytań dot. zadań domowych spada coraz niżej.
Oczywiście, dopiero miesiąc nauki za leserami, więc pewnie jeszcze książek nie zdążyli kupić.
Pan TS [ Pretorianin ]
Bardzo przepraszam ale ile to jest jedna siódma z pięćdzięsiąt siedem ósmych ?
koziolekl [ Generaďż˝ ]
b
tomazzi [ Young Destroyers ]
kozioł -> na pewno;> ?
Pan TS [ Pretorianin ]
no i to wychodzi jedna cała i jedna ósma :) Dobrze ?
Łysack [ Przyjaciel ]
1/7 * 57/8 = 57-1 / (7*8) = 56 / 56 = 1
też 1 :)
no może że znowu się pomyliłem i któryś z kolegów studiujących informatykę mnie poprawi..
koziolekl [ Generaďż˝ ]
[39] Racja, mea culpa
Pan TS [ Pretorianin ]
a dlaczego 57 - 1 ?
koziolekl [ Generaďż˝ ]
Taka zasada, sprawdź w tablicach matematycznych.
tomazzi [ Young Destroyers ]
Bo taki wzór jest :) a/b * c/d = c-a/(b*d) Nie mów że nie miałeś tego na lekcji :O
Pan TS [ Pretorianin ]
Nie miałem że się odejmije to wychodzi 1 cała ?
koziolekl [ Generaďż˝ ]
Tak.
Pan TS [ Pretorianin ]
a teraz : Jakie liczby należy wpisać w miejsce "kWADRATU" I"TROJKĄTA" ?
Trzy całe i jedna druga ; trzy całe i trzy ósme ; trzy całe i jedna czwarta ; 'kwadrat' ; "trójkąt" ?
koziolekl [ Generaďż˝ ]
trzy całe i jedna dziesiąta
Kumpel matematyk obliczył, więc chyba dobrze.
Pan TS [ Pretorianin ]
w kwadracie ? czy w trojkącie ?
Jak to rozporacował ?
Łysack [ Przyjaciel ]
analogicznie:
wszędzie jest trzy całe, więc i w obydwu przypadkach będzie:)
następnie masz : jedna, trzy i jedna, więc następne będą trzy i jedna, co daje nam:
kwadrat: trzy całe i trzy ...
trójkąt: trzy całe i jedna ...
następnie masz :
druga, ósme, czwarta - lecimy co dwa, więc brakuje nam szóstych i dziesiątych
czyli rozwiązanie to:
kwadrat: trzy całe i trzy szóste
trójkąt: trzy całe i jedna dziesiąta
tomazzi [ Young Destroyers ]
Łysack i kumpel kozła dobrze gadają. Też mi tak wyszło. Mojemu sąsiadowi też a on już studia dawno skończył. I to ekonomiczne.
Pan TS [ Pretorianin ]
Łysack - Dzięki jesteś boski :)
Sorki że angażowaliście w to sąsiadów kumpli i rodziny ale Naprawde dzięki :)
tomazzi [ Young Destroyers ]
Ku chwale :) Jesteś solą ziemi, tej ziemi. Kiedyś będziesz pracował na moją emeryturę...
Regis [ ]
A ja mam inna teorie:
3 1/2; 3 3/8; 3 1/4;
czyli:
312, 338, 314
Czyli liczba + 26, a potem -24 itd.
Czyli:
312, 338, 314, 340, 316
Czyli:
kwadrat: 3 cale i cztery dziesiate (bo przeciez zera w mianowniku byc nie moze)
trojkat: 3 cale i jedna szosta
A ulamki sa tylko dla zmyly.
koziolekl [ Generaďż˝ ]
Regis - Tak myślisz? Mi się zdaje, że nie dawaliby w szkole zadań 'dla zmyły'... Ale kiedyś pamiętam, że też mi dali.
tomazzi [ Young Destroyers ]
No co wy, dla zmyły to dają pod koniec gimnazjum a nawet na początku liceum czasem. Bez przesady, to łatwe zadania są.
eLJot [ a.k.a. księgowa ]
Też kończę studia informatyczne i mogę powiedzieć, że chłopaki dobrze gadają :)
Regis [ ]
Ale pamietajcie, ze zadanie moze miec dwie dobre odpowiedzi. Moim zdaniem kazda odpowiedz, ktora da sie sensownie uzasadnic jest dobra - tak jest w testach logicznych. W razie czego podaj i uzasadnij obie odpowiedzi. Moze nawet plusa za pomyslowosc dostaniesz.
tomazzi [ Young Destroyers ]
Regis -> Racja :) Przedyskutowałem sytuację z sąsiadem i powiedział że Twoja wersja też jednak jest dobra :)
Golem6 [ Gorilla The Sixth ]
Niekiedy poziom ironii w wątkach przekracza bezpieczną granicę. A wtedy już tylko krok do stwierdzenia, że siedzą tu głównie idioci...
Loczek [ El Loco Boracho ]
I jak poszło? :)
EG2006_43991898 [ Nadworny krasnal ]
Golem> "Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher."