GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Pakiet Office - próbujemy to ogarn¹æ. Part I

01.10.2008
23:03
[1]

gromusek [ keep Your secrets ]

Pakiet Office - próbujemy to ogarn¹æ. Part I

Wiêkszoœæ z nas w ¿yciu codziennym -praca, dom; korzysta z Pakietów Office, OpenOffice czy z innych nieudanych kopi tych produktów. Word, Excel, Power Point - wiêkszoœæ z Nas nie potrafi zrobiæ w tych programach podstawowych czynnoœci - jak np prawid³owe formatowanie tekstu. Warto mo¿e czegoœ siê nauczyæ, co mo¿e pomóc nam w ¿yciu :)

Czy to bêdzie watek pseudo seryjny tego nie wiem, lecz mo¿e komuœ siê przyda :)

01.10.2008
23:04
[2]

gromusek [ keep Your secrets ]

I ode mnie pierwsze pytanie. Proszê zobaczyæ obrazek obok. Jak zrobiæ bez u¿ywania spacji i tabulatora aby rzeczy znajduj¹ce siê w ró¿owej ramce by³y po lewej stronie ? Zauwa¿my równie¿, i¿ niektóre rzeczy s¹ w jednej linijce lecz po obu stronach (czerwona ramka). Jak sobie uproœciæ ¿ycie aby nie bawiæ siê w dopasowywanie tego na oko za pomoc¹ spacji ? :)


Pakiet Office - próbujemy to ogarn¹æ. Part I - gromusek
01.10.2008
23:05
smile
[3]

Blazkovitch [ Genera³ pu³kownik ]

Mam dwa pytania. Mam nadziejê, ¿e jakiœ fachowiec mi pomo¿e:
1. Jak w programie MS Word zmniejszyæ czcionkê?
2. Jak w programie MS Word pogrubiæ tekst?

Liczê na pomoc.

01.10.2008
23:06
[4]

provos [ Clandestino ]

Czemu nie, ciekawy pomys³. Tylko, ¿e nadal w u¿yciu s¹ ró¿ne wersje office, du¿o siê od siebie ró¿ni¹ce.

Ja bym chcia³ np. wiedzieæ, jak zrobiæ, ¿eby kopiuj¹c tekst z jednego dokumentu do drugiego nie rozsypywa³o siê formatowanie - np. akapit wy¿ej czy ni¿ej zmienia siê czcionka na jak¹œ dziwn¹, nie u¿ywan¹ w ¿adnym z edytowanych dokumentów...

Gromusek - to akurat proste: umieœæ to w tabeli, a potem ustaw niewidoczne krawêdzie tabeli.

01.10.2008
23:10
[5]

gromusek [ keep Your secrets ]

Blazkovitch >>> jesli to pytanie jest na ¿arty to ok poœmiej sie i idŸ spac. Jesli nie:
1. w wypadku Pakietu Office 2007 >>> zak³adka Narzêdzia g³ówne i tam wybierasz numerek czcionki
2. ctrl + b

provos >>> zaraz pokombinuje :)

01.10.2008
23:12
[6]

provos [ Clandestino ]

gromusek - robisz tabelê 2 kolumny i potrzebn¹ iloœæ linii, wpisujesz gdzie trzeba, ustawiasz justowanie tekstu i ju¿. Potem zaznaczasz ca³¹ tabelê, ale nie ctrl+a (nie tekst w œrodku) tylko ca³oœæ i wybierasz "szare" krawêdzie.

01.10.2008
23:15
[7]

gromusek [ keep Your secrets ]

provos >> mniej wiêcej dzia³a, ale tabele ustawiam rêcznie w którym miejscu maja byæ i boje siê, ¿e rzeczy po lewej stronie nie bêd¹ w tej samej lini co po prawej, tzn bêdzie krzywo :)

01.10.2008
23:15
[8]

KuKi|71 [ Centurion ]

Zawsze mo¿na po prostu ustawiæ brak obramowania:)

01.10.2008
23:18
[9]

provos [ Clandestino ]

gromusek - to zaznacz tekst w tabeli, wejdŸ w opcje akapitu i ustaw odstêpy np. po 6 z góry i z do³u i interliniê np. na "co najmniej 12 pkt." Tekst powinien siê wyrównaæ.

01.10.2008
23:18
[10]

remekra [ Horonrzy ]

Nie wiem czy to pomo¿e, ale chyba wystarczy nacisn¹æ to(czerwone kó³ko)-->

Ale nie jestem pewien czy to o to chodzi.


Pakiet Office - próbujemy to ogarn¹æ. Part I - remekra
01.10.2008
23:20
[11]

provos [ Clandestino ]

To "czerwone kó³ko" to w³aœnie justowanie tekstu - czy ma byæ do prawej krawêdzi, lewej, obu albo po œrodku.

01.10.2008
23:20
[12]

gromusek [ keep Your secrets ]

remekra >> generalnie to by by³o najprostsze, ale niestety Word jest walniêty :) Spróbuj u siebie napisz 2 wyrazy zaznacz jeden z nich i kliknij na ten przycisk :) Cala linia spieprza w prawo

01.10.2008
23:25
[13]

Narmo [ nikt ]

provos --> To czerwone kó³ko to nie justowanie a wyrównanie tekstu do prawej. Justowanie jest nastêpne.

gromusek --> Dlaczego tabulator odpada? Mo¿esz gdzieœ zamieœciæ ten plik, ¿eby mo¿na by³o siê mu przyjrzeæ?

01.10.2008
23:26
[14]

provos [ Clandestino ]

Narmo - racja.

Gromusek - nie bardzo chyba rozumiem, o co ci chodzi.

01.10.2008
23:26
[15]

gromusek [ keep Your secrets ]

[6] Dopiero teraz doczyta³em ¿e 2 kolumny :) No tak mniej wiêcej to ma prawo dzia³aæ :) Szkoda, ¿e nie ma prostszych sposobów.

Jedno z pytañ: Czemu w Office 2007 po klikniêciu na Enter robi siê tak jakby podwójny odstêp (na 2 linie) dopiero po wciœniêciu Enter + shift normalny ?

Narmo >>> bowiem jak gdzieœ dopiszesz jedno s³owo za du¿o musisz kasowaæ te tabulatory i na oko spacjami wyrównywaæ :) sposób [6] jest dla mnie odpowiadaj¹cy. Niestety dla laików w dziedzinie komputerów moim zdaniem jest to zbyt skomplikowane.

01.10.2008
23:29
[16]

provos [ Clandestino ]

Prostszych? Ten jest najprostszy, szybko za³apiesz o co chodzi. Poeksperymentuj sobie z ustawieniami tabeli.

Czemu w Office 2007 po klikniêciu na Enter robi siê tak jakby podwójny odstêp (na 2 linie) dopiero po wciœniêciu Enter + shift normalny ?

Pojêcia nie mam, u mnie jest normalnie, ale ja u¿ywam Office for Mac. Pewnie w ustawieniach klawiszy gdzieœ bêdzie ;)

01.10.2008
23:37
[17]

gromusek [ keep Your secrets ]

[13] Dlatego tab odpada, mo¿e na krótk¹ metê mo¿na siê bawiæ póki Ci ca³ego tekstu nie spierniczy :) Wiem wystarczy backspace póŸniej wyrównaæ... za ma³o cierpliwoœci


Pakiet Office - próbujemy to ogarn¹æ. Part I - gromusek
01.10.2008
23:42
[18]

KuKi|71 [ Centurion ]

"Czemu w Office 2007 po klikniêciu na Enter robi siê tak jakby podwójny odstêp (na 2 linie) dopiero po wciœniêciu Enter + shift normalny ? "


Ustawienia akapitów, "odstêp po" ustaw na 0, powinno byc ok:)

01.10.2008
23:43
[19]

moneo [ Nikon Sevast ]

Narmo chodzi chyba o tabulator automatyczny, a nie po prostu Tab.
Mimo to, ja na ogó³ te¿ u¿ywam tabeli, a tabulator tylko np. w spisie treœci czy innych miejscach, gdzie odleg³oœæ miêdzy tekstami ma siê czymœ wype³niæ.

Co do enterów to tylko dodam dla jasnoœci: enter to nastêpny akapit, shift+enter - nastêpna linia.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.