GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Pakiet Office - próbujemy to ogarnąć. Part I

01.10.2008
23:03
[1]

gromusek [ keep Your secrets ]

Pakiet Office - próbujemy to ogarnąć. Part I

Większość z nas w życiu codziennym -praca, dom; korzysta z Pakietów Office, OpenOffice czy z innych nieudanych kopi tych produktów. Word, Excel, Power Point - większość z Nas nie potrafi zrobić w tych programach podstawowych czynności - jak np prawidłowe formatowanie tekstu. Warto może czegoś się nauczyć, co może pomóc nam w życiu :)

Czy to będzie watek pseudo seryjny tego nie wiem, lecz może komuś się przyda :)

01.10.2008
23:04
[2]

gromusek [ keep Your secrets ]

I ode mnie pierwsze pytanie. Proszę zobaczyć obrazek obok. Jak zrobić bez używania spacji i tabulatora aby rzeczy znajdujące się w różowej ramce były po lewej stronie ? Zauważmy również, iż niektóre rzeczy są w jednej linijce lecz po obu stronach (czerwona ramka). Jak sobie uprościć życie aby nie bawić się w dopasowywanie tego na oko za pomocą spacji ? :)


Pakiet Office - próbujemy to ogarnąć. Part I - gromusek
01.10.2008
23:05
smile
[3]

Blazkovitch [ Generał pułkownik ]

Mam dwa pytania. Mam nadzieję, że jakiś fachowiec mi pomoże:
1. Jak w programie MS Word zmniejszyć czcionkę?
2. Jak w programie MS Word pogrubić tekst?

Liczę na pomoc.

01.10.2008
23:06
[4]

provos [ Clandestino ]

Czemu nie, ciekawy pomysł. Tylko, że nadal w użyciu są różne wersje office, dużo się od siebie różniące.

Ja bym chciał np. wiedzieć, jak zrobić, żeby kopiując tekst z jednego dokumentu do drugiego nie rozsypywało się formatowanie - np. akapit wyżej czy niżej zmienia się czcionka na jakąś dziwną, nie używaną w żadnym z edytowanych dokumentów...

Gromusek - to akurat proste: umieść to w tabeli, a potem ustaw niewidoczne krawędzie tabeli.

01.10.2008
23:10
[5]

gromusek [ keep Your secrets ]

Blazkovitch >>> jesli to pytanie jest na żarty to ok pośmiej sie i idź spac. Jesli nie:
1. w wypadku Pakietu Office 2007 >>> zakładka Narzędzia główne i tam wybierasz numerek czcionki
2. ctrl + b

provos >>> zaraz pokombinuje :)

01.10.2008
23:12
[6]

provos [ Clandestino ]

gromusek - robisz tabelę 2 kolumny i potrzebną ilość linii, wpisujesz gdzie trzeba, ustawiasz justowanie tekstu i już. Potem zaznaczasz całą tabelę, ale nie ctrl+a (nie tekst w środku) tylko całość i wybierasz "szare" krawędzie.

01.10.2008
23:15
[7]

gromusek [ keep Your secrets ]

provos >> mniej więcej działa, ale tabele ustawiam ręcznie w którym miejscu maja być i boje się, że rzeczy po lewej stronie nie będą w tej samej lini co po prawej, tzn będzie krzywo :)

01.10.2008
23:15
[8]

KuKi|71 [ Centurion ]

Zawsze można po prostu ustawić brak obramowania:)

01.10.2008
23:18
[9]

provos [ Clandestino ]

gromusek - to zaznacz tekst w tabeli, wejdź w opcje akapitu i ustaw odstępy np. po 6 z góry i z dołu i interlinię np. na "co najmniej 12 pkt." Tekst powinien się wyrównać.

01.10.2008
23:18
[10]

remekra [ Horonrzy ]

Nie wiem czy to pomoże, ale chyba wystarczy nacisnąć to(czerwone kółko)-->

Ale nie jestem pewien czy to o to chodzi.


Pakiet Office - próbujemy to ogarnąć. Part I - remekra
01.10.2008
23:20
[11]

provos [ Clandestino ]

To "czerwone kółko" to właśnie justowanie tekstu - czy ma być do prawej krawędzi, lewej, obu albo po środku.

01.10.2008
23:20
[12]

gromusek [ keep Your secrets ]

remekra >> generalnie to by było najprostsze, ale niestety Word jest walnięty :) Spróbuj u siebie napisz 2 wyrazy zaznacz jeden z nich i kliknij na ten przycisk :) Cala linia spieprza w prawo

01.10.2008
23:25
[13]

Narmo [ nikt ]

provos --> To czerwone kółko to nie justowanie a wyrównanie tekstu do prawej. Justowanie jest następne.

gromusek --> Dlaczego tabulator odpada? Możesz gdzieś zamieścić ten plik, żeby można było się mu przyjrzeć?

01.10.2008
23:26
[14]

provos [ Clandestino ]

Narmo - racja.

Gromusek - nie bardzo chyba rozumiem, o co ci chodzi.

01.10.2008
23:26
[15]

gromusek [ keep Your secrets ]

[6] Dopiero teraz doczytałem że 2 kolumny :) No tak mniej więcej to ma prawo działać :) Szkoda, że nie ma prostszych sposobów.

Jedno z pytań: Czemu w Office 2007 po kliknięciu na Enter robi się tak jakby podwójny odstęp (na 2 linie) dopiero po wciśnięciu Enter + shift normalny ?

Narmo >>> bowiem jak gdzieś dopiszesz jedno słowo za dużo musisz kasować te tabulatory i na oko spacjami wyrównywać :) sposób [6] jest dla mnie odpowiadający. Niestety dla laików w dziedzinie komputerów moim zdaniem jest to zbyt skomplikowane.

01.10.2008
23:29
[16]

provos [ Clandestino ]

Prostszych? Ten jest najprostszy, szybko załapiesz o co chodzi. Poeksperymentuj sobie z ustawieniami tabeli.

Czemu w Office 2007 po kliknięciu na Enter robi się tak jakby podwójny odstęp (na 2 linie) dopiero po wciśnięciu Enter + shift normalny ?

Pojęcia nie mam, u mnie jest normalnie, ale ja używam Office for Mac. Pewnie w ustawieniach klawiszy gdzieś będzie ;)

01.10.2008
23:37
[17]

gromusek [ keep Your secrets ]

[13] Dlatego tab odpada, może na krótką metę można się bawić póki Ci całego tekstu nie spierniczy :) Wiem wystarczy backspace później wyrównać... za mało cierpliwości


Pakiet Office - próbujemy to ogarnąć. Part I - gromusek
01.10.2008
23:42
[18]

KuKi|71 [ Centurion ]

"Czemu w Office 2007 po kliknięciu na Enter robi się tak jakby podwójny odstęp (na 2 linie) dopiero po wciśnięciu Enter + shift normalny ? "


Ustawienia akapitów, "odstęp po" ustaw na 0, powinno byc ok:)

01.10.2008
23:43
[19]

moneo [ Nikon Sevast ]

Narmo chodzi chyba o tabulator automatyczny, a nie po prostu Tab.
Mimo to, ja na ogół też używam tabeli, a tabulator tylko np. w spisie treści czy innych miejscach, gdzie odległość między tekstami ma się czymś wypełnić.

Co do enterów to tylko dodam dla jasności: enter to następny akapit, shift+enter - następna linia.

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.