GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Recenzja: Sid Meier's Civilization IV: Colonization

25.09.2008
17:06
[1]

mblade [ Pretorianin ]

Recenzja: Sid Meier's Civilization IV: Colonization

Sid Meier’s Civilization 4: Colonization to najnowsza produkcja producenta serii Civilization Firaxis Games. Na pierwszy rzut oka gra niewiele się różni od swojej poprzedniczki Civilization 4, jednak już po pierwszych paru turach można dostrzec kolosalne zmiany w rozgrywce. Szczerze nie byłem pozytywnie nastawiony do tej części, ze względu na jej pierwszą część wydaną w 1993r. Chodziło tutaj o strach przed monotonnością i jednolitością gry, lecz gra okazała się miłym zaskoczeniem.

Pierwszą, chyba najbardziej widoczną zmianą jest styl gry. W Civ4 początkowa faza gry ograniczała się głównie do wciskania klawisza <ENTER> aby zakończyć kolejną turę, bo nic zazwyczaj nic się nie działo w nich, a jak już posiadaliśmy pierwszego robotnika, to zazwyczaj się go puszczało w tryb automatyczny, bo nie ukrywajmy że takowy jest najbardziej wydajny, zarówno dla naszego umysłu (szczególnie w późniejszych fazach gry gdy mamy ich dziesiątki) jak i dla naszego państwa ponieważ AI w Civ4 stoi na bardzo wysokim poziomie, co niewątpliwie jest zaletą tej gry. W Colonization jest zupełnie inaczej, oczywiście też mamy opcję automatyzacji wszystkiego, lecz wtedy zupełnie nie kontrolujemy naszej kolonii, i nie wiadomo zbytnio za co się brać. W Civ4 pomimo starań twórców gracze jak i AI zazwyczaj grają bardzo agresywnie i militarnie, co psuje często koncepcję gry (w rozgrywkach sieciowych ani razu nie spotkałem się jeszcze z wygraną poprzez kulturę, dyplomację, czy też inne sposoby, nie używając siły).
W Colonization startujemy z jednym statkiem, i paroma kolonistami (w zależności od nacji którą wybierzemy a jest ich 4, Anglia, Dania, Francja i Hiszpania, niestety nie dano graczom możliwości grania rdzennymi mieszkańcami Nowego Świata (tylko AI), pewnie dodatek to umożliwi). Po dopłynięciu na ląd wyładujemy załogę i zakładamy pierwszą kolonię, każdy kolonista w grze, czy to rzemieślnik czy żołnierz może założyć ową osadę (nie tak jak w Civ4 że tylko osadnik). Po założeniu pierwszej osady, zalecane jest aby dołączyć pozostałe jednostki do miasta, zaraz po tym Tutorial nam sugeruje wejście do miasta aby rozdysponować ludzi, i tutaj pojawia się najbardziej znacząca różnica między colonization a civilization. Po wejściu do miasta ukazuje się nam widok naszej osady, po lewej stronie mamy budynki w naszej osadzie i ilość pracowników w każdym budynku, oraz tempo wytwarzanych przez nich dóbr ( w zależności od tego kto czym się zajmuje). Kolonistów można podzielić na kilka grup, są to: kryminaliści, uchodźcy, jeńcy (najsłabsza kategoria robotnika), kolejno wolny kolonista, pracowity założyciel ( to średnia klasa robotników, gwarantują nam umiarkowane przychody) no i eksperci w każdej dziedzinie (najbardziej produktywni) lecz za ekspertów trzeba nieraz sporo płacić aby się zgodzili przypłynąć z Europy aby nas wspomóc, tak dobrze słyszeliście, jest Europa, a dokładniej łaskawe udostępnienie przez naszego króla jej portów aby móc wykupić chętnych kolonistów, bądź zaproponować transport uchodźcom, dając im nadzieję na lepsze życie w Nowym Świecie. Owi uchodźcy, bądź ochotnicy wymagają niewielkiej opłaty za transport z Europy, bądź też ich transport może być zupełnie darmowy. Darmowych kolonistów nabywa się za tak zwane „krzyże” czyli popularność katolicką naszej kolonii, a „krzyże” nabywa się po wybudowaniu kościołów i umieszczeniu tam osób świeckich, lub kapłanów (oczywiście kapłani produkują więcej „krzyży”).

Oczywiście oprócz importu nowych kolonistów, można także wywozić i przywozić różne towary z Europy (zazwyczaj te z Nowej Ziemi są droższe w sprzedaży i nabyciu niż te powszechne w Europie), zaś towary powszechne z Europy są doskonałym obiektem handlu z rdzennymi mieszkańcami Nowego Świata, głównym surowcem który rdzenni potrzebują to broń palna, lecz trzeba uważać, po odsprzedaniu im broni palnej, uzbrajają w nią swoich wojowników, i wtedy możemy czuć się niekomfortowo mając zdenerwowanych rdzennych z bronią palną w pobliżu naszych osad, znacznie mniej niebezpieczni są ze swoją naturalną bronią ręczną. Także wydobyte towary można eksportować do Europy jak i do tubylców. Gra ma swoją ekonomię i częste wywożenie danego towaru do Europu może spowodować spadek jego ceny skupu, ponadto nasz „litościwy” król widząc zysk nakłada na nas coraz to większe podatki w miarę postępu czasu i ilości eksportowanych surowców, ponadto co jakiś czas król żąda daniny za to że pozwala nam się rozwijać w Nowym Świecie, oraz na znak lojalności trzeba pocałować królewski pierścień, co oczywiście wpływa na morale kolonistów którzy wspierali niepodległość. Niepodległość nabywa się poprzez umieszczenie w ratuszu tzw. obwieszczaczy, którzy to szerzą propagandę wśród obywateli Nowego Świata, zwiększając w ten sposób współczynnik osób wspierających niezależność od króla – Niepodległość to jeden z warunków zwycięstwa, jest jeszcze Europa (nie wiem co daje, brak opisu) i zwycięstwo poprzez określony limit czasu (liczba punktów wtedy decyduje) . Na pewnym etapie gry podatki nałożone przez króla są tak wysokie że nie opłaca się z nim prowadzić handlu i rozsądnie wtedy jest zerwać kontakty z Europą, co prowadzi do rozwścieczenia króla, który postanawia swoją złość wyrazić w sposób militarny, więc musimy być wtedy przygotowani na odparcie floty z Europy, więc nasze osady muszą być w pełni samodzielne. Oczywiście możemy zawrzeć z tubylcami pakt o obronie, dzięki któremu oni nas wspomogą podczas najazdy armii z Europy.

Grafika w tej części, znacząco się różni od civ4 (szczerze mam nadzieję, że wydadzą patcha polepszającego grafikę w civ4 do takiej jaka jest w colonization) mamy tutaj cienie w czasie rzeczywistym, lepsza jakość i cieniowanie jednostek, i jakość wody jest zdumiewająca! Śliczne odblaski od wody ładnie dopracowanych modeli statków, pomimo znacznie poprawionej grafiki (przypominającej grafikę z gry Sid Meier’s Railroads!) wymagania gry są takie same jak w Civilization 4, a nawet da się odczuć płynniejszą rozgrywkę na naprawdę słabym sprzęcie (Laptop 1,86Ghz, grafika Intel Graphic Accelerator 930i) niż w civ4.

Podsumowując, Colonization ma niewiele wspólnego z Civilization 4, pomimo tego że nazywana jest dodatkiem do tej gry, choć nie wymaga podstawowej wersji do działania. Ma znakomicie rozbudowaną ekonomię, i nastawiona jest głownie na handel (podobnie jak to jest w serii Anno), w grze można spotkać kolonie innych wielkich Europejskich mocarstw, można z nimi handlować, lub z nimi walczyć, np. o jakieś wyjątkowe źródło dochodów. Gra szczególnie powinna się spodobać graczom którzy lubią grać po sieci, ponieważ gra jest krótsza od Civilizacji, lecz dzięki generatorom podobnym do civ4 gra oferuje praktycznie nieskończoną zabawę, przy czym posiada mniejszą gamę możliwości zakończenia gry, przez co w trybie Multi ma się jasno określone cele zwycięstwa, i wiadomo, zwycięzca może być tylko jeden, ten kto pierwszy osiągnie niepodległość wygrywa. Ten zabieg wprowadza trochę dynamizmu do gry turowej, zmuszając graczy do jak najszybszego dążenia do jednego wspólnego celu dla wszystkich. Warto byłoby jeszcze wspomnieć że w grze nie ma Technologii, tak jak w Cywilizacji, więc nie ma zbytniego zróżnicowania między graczami, kto dysponuje bardziej zaawansowaną technologią, więc liczy się głównie ilość. Na jakiś czas odstawiam Cywilizację na rzecz Kolonizacji, nie sądziłem że tak mnie urzeknie ta gra, a to głównie za sprawą wspaniale rozbudowanej ekonomi, gorąco polecam każdemu fanowi gier z serii Cywilizacja, jak i gier ekonomicznych.

Plusy:
- Znacznie poprawiona grafika
- Ekonomia gry
- Generatory map i zachowań
- Sztuczna inteligencja

Minusy:
- Mało grywalnych nacji
- Mało warunków zwycięstwa

Sid Meier's Civilization IV: Colonization Minimalne Wymagania Sprzętowe
• Windows 2000/XP/Vista
• 1.2 GHz Intel Pentium 4 or AMD Athlon processor or equivalent
• 256 MB RAM (Windows 2000) / 512 MB RAM (Windows XP)
• 1.7 GB free hard disk space
• DirectX 9.0c compatible 64MB video card with Shader 1.1 support or better

Sid Meier's Civilization IV: Colonization Zalecane Wymaganie Sprzętowe
• Windows 2000/XP/Vista
• 1.8 GHz Intel Pentium 4 or AMD Athlon processor or equivalent
• 512 MB RAM
• 1.7 GB free hard disk space
• DirectX 9.0c compatible 128MB video card

gra kupiona i pobrana z Direct2Drive - już dostępna

25.09.2008
17:10
smile
[2]

zarith [ ]

dzieki za recenzję, zapowiada sie na to ze sid meier bedzie mial za soba kolejny udany remake:)

btw, jestes pewien ze jedną z 4 europejskich nacji jest dania a nie holandia?

25.09.2008
17:13
smile
[3]

mblade [ Pretorianin ]

tak zgadza się ;) to jest Holandia, w pośpiechu zagapiłem się i pomyliłem nazwy
thx za zwrócenie uwagi ;)
w grze dostępne są 4 nacje:
Anglia
Holandia
Francja
Hiszpania

25.09.2008
17:22
[4]

ronn [ moralizator ]

również dziękuję za recenzję.

tak na marginesie, czy ktoś w ogóle używa dzisiaj pojęcia 'technika'? wszyscy tylko technologia, technologia i technologia, a jednak te dwa pojęcia się trochę różnią :)

(to chyba z angielskiego gdzie technology znaczy po prostu technika, u nas jest inaczej :P)

25.09.2008
17:24
smile
[5]

xanat0s [ Wind of Change ]

Od jutra będzie na Steamie (dla Europy), już się nie mogę doczekać :]

I dzięki za recenzję, uświadomiłeś mi tym, że już można grać.

25.09.2008
18:19
[6]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

Ciekawa recenzja gratulacje !!

Mam przyjemność ogłosić, że prace nad polonizacją nowej gry Sid Meier's Civilization IV Colonization. Wszystkich zainteresowanych tą nową produkcją zapraszamy do dyskusji na naszym forum a takżę do pomocy przy tłumaczeniu tekstów oraz terminologii"

Zapraszamy na forum

25.09.2008
23:13
smile
[7]

MrXX [ Generaďż˝ ]

Gra ma sporo bugów. Obecnie bez patcha nie da się grać.

1) AI (narody europejskie) w ogóle prawie nie budują armii. Można ich powybijać w kilka tur.
2) Indianie względem Europejczyków są za mocni. I sytuacja jak wyżej - indianie są wielką potegą. Mogą z łatwością wybić w pień nawet mocno rozwiniętego AI z Europy.
3) W mojej rozgrywce AI nie potrafi korzystać ze skarbów. Widziałem jak w Quebecku AI miał 9 wozów ze skarbem. Czemu ich nie sprzedał ...... chu... wie
4) Mając jednego Privaterra można pokonać AI. AI nie buduje statków.... heheh...

Generalnie gra super....... ale pod warunkiem że będzie solidny patch który poprawi AI. Póki co nawet nie ma co grać.... Obecnie gra przypomina zabieranie dziecku cukierka...


Więcej na

26.09.2008
00:51
[8]

mblade [ Pretorianin ]

co do 4 pkt to się nie zgodzę, u mnie AI UK budował co chwila (lub kupował) caravele jak je zatapiałem privaterem, co do wozów ze skarbem to nie zwróciłem uwagi, bo nie odnalazłem AI do czasu odkryć skarbów, a jak już go znalazłem to nie zauważyłem aby miał jakieś wozy ze skarbami, może spróbuj trudniejszy poziom trudności?

indianie nie są aż tak silni, importowałem sobie trochę wojska z Europy i bez problemu dało sie pozdobywać ich osady, a gdy zaczęłem budować Dragoon to już całkiem nie mogli się pozbierać

mam pytanie do grających
preferujecie automatyzację imigrantów czy ręcznie ich ustawiacie w osadach?

26.09.2008
00:55
[9]

Krala [ ]

Civilization sie dla mnie niestety skończyła na kilku pierwszych edycjach, a mit o wielkim Sidzie powoli upada. Wprawdzie to co robi jest genialne, ale na litość boską - do czasu. Ostatnio formę pokazał w Pirates! z 2004 roku. A to przecież też był tylko remake!

26.09.2008
01:02
smile
[10]

mblade [ Pretorianin ]

Krala <<< zgadza się, lecz te remake'i to dobra rzecz, bo jego gry są tak genialne że nie mają swoich nowszych kopii od innych producentów... tak więc ja jestem jak najbardziej ZA takimi remake'ami bo nowe efekty graficzne jak najbardziej miło działają na odbiorcę ;) przy czym gra zachowuję swoją oryginalną miodność, tak samo z serią settlers jest ale ta odnoga klasyczna, teraz lada dzień będzie eng wersja najnowszego remake "Aufbruch der Kulturen" co wg mnie będzie najlepsza część klasycznego Settlers ze względu na niewielkie a wspaniałe modyfikacje ;)

26.09.2008
01:17
[11]

Asmodeusz [ Senator ]

Z ciekawosci - ile kolonii zazwyczaj macie i jaka obsade wojska?

Ostatnio gralem to mialem dwie kolonie, w kazdej po 6x veteran soldier, 2x cannon. Przyszli indianie i bylo jak na wyprzedazy w media markcie ;p

26.09.2008
02:41
smile
[12]

Mysza [ ]

MrXX --> Może trzeba odważyć się na grę na innym poziomie trudności niż najniższy? :P

26.09.2008
09:23
[13]

MrXX [ Generaďż˝ ]

Mysza -----> rozczaruję twój skromny umysł. Grałem na 4 poziomie trudności. W ciągu 30 tur pokonałem Anglię i Francję...

mblade -----------> a co powiesz na beznadziejne AI Państ Europejskich? Zauważyłeś że są tak słabi że aż się chce płakać?

26.09.2008
09:35
[14]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

Co do AI to nie martwcie się już powstaje "nieoficjalny patch" który poprawi AI itp bugi.

Mam pytanie jakbyście przetłumaczyli takie jednostki jak:
- Expert Farmer - Farmer (Ekspert)
- Expert Cotton planter - Plantator bawełny (Ekspert) ??

26.09.2008
09:58
[15]

MrXX [ Generaďż˝ ]

Azazell3 ---> podziwiam was chłopaki że chce wam się ślęczyć nad tym spolszczeniem.

A co do Twojego pytania to chyba sam na nie dobrze odpowiedziałeś. Po co bawić się w łamańce językowe. Wystarczy umieścić w nawiasie (Ekspert) i wiadomo o co chodzi.

26.09.2008
10:02
[16]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

MrXX --> dzięki :) .. szczerze? to tłumaczenie mi sprawia wielką frajdę nawet zawalam przez to uczelnie :) po prostu cud miód i orzeszki.
Wiem, że cenega już robi swoje ale mi to nie przeszkadza. Kto będzie wolał nasze skorzysta z naszego a jak ktoś od cenegi to niech bierze od nich.

ok dzięki za podpowiedź

26.09.2008
10:38
[17]

mblade [ Pretorianin ]

Azazell3 >>> A co byś powiedział na przetłumaczenie Doświadczony Rolnik/Farmer lub Specjalista Rolnik/Farmer i respekt za spolszczenie ;) bym chętnie pomógł ale tylko z jakimś małym pliczkiem ze względu na brak czasu :P

MrXX >>> Fakt AI Europejskie jest beznadziejne dlatego gram w to po sieci ze znajomymi, lub z innymi ludźmi ;)

a wracjąc do mojego wcześniejszego pytania
"preferujecie automatyzację imigrantów czy ręcznie ich ustawiacie w osadach?"

26.09.2008
12:09
[18]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

mblade --> hmm "doświadczony" brzmi nieźle ale z doświadczenia przy tłumaczeniu civ 4 wiem, że to jednak się nie zmieści :( Ale potestuje :) - dzięki za pomysł

26.09.2008
12:25
[19]

Dogon [ Generaďż˝ ]

Ciekawe kiedy premiera u nas i kto wyda bo by się zagrało - może jak wydadzą ją tu to od razu z jakimś patchem skoro piszecie o bugach ... Sid jest wielki ale to my dorastamy i jesteśmy bardziej chyba wymagający od gier w dzisiejszych czasach- ahh czas płynie nieubłaganie .....

26.09.2008
12:32
[20]

garrett [ realny nie realny ]

Gdyby ktoś mnie pytał to mocno spieprzony tytuł.

26.09.2008
13:12
[21]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

mblade --> Czy można by twoją recenzję zamieścić na serwisie civ.org.pl bo niebawem będzie stronka odnowiona i trzeba już szukać materiałów głównie do Colonization. A takie artykuły jak twój opis by bardzo pasował do naszych klimatów :) . Bo to bardzo dobra i godna uznania recenzja ?

26.09.2008
14:15
[22]

ehcsimyzT [ Konsul ]

Ok to pare uwag odnosnie colonizacji - jest to tytul mocno spieprzony :

- indianie, nie maja zadnego wplywu na kolonie na 3 od konca poziomie trudnosci, w sumie to dziwne, olewaja puste kolonie i to ze odcinam ich granicami do tego indianie w porownaniu z veteranem z muszkietem nie powinni byc tak silni
- jak zwykle dyplomacja chuja warta, nie wiem co zrobic by namowic 4 plemiona aby napadly na francuzow , tu tez brak czegos subtelniejszego a jest tylko WAR, mogli dorzucic nekanie granic, kolonistow czy handlu maja tez w dupie ze im sprawdzam miejsca pochowka, swiatynie i przez ich osiedla gnam ze skarbami bez ochrony ! do tego sie nei rozwijaja czyli po kilkudziesieciu turach wciaz tylko 2 indiancow na wiosce czeka az ich najade
- podobnie konkurencja europejska mega bierna, nie atakuje indiancow, stawia inne kolonie ale jakby bez pomyslu
- poza tym za szybko krol podnosi podatki, wkurwiaja mega wysokie ceny zaporowe kolonistwo choc to pewnie specjalnie aby przedluzyc gre, fajnie ze zrobili taki dokladny podzial na specjalistow ale przez to nie ma wogole wolnych ciurow, debili i etc ktorzy by robili czarna robote , i tak zboze zbiera master blacksmith
- a przeciez na nowe ziemie to takie debilki by najpierw ciagnely, fajny wynalazek z founders father przeniesiony z civki ale odciaga od celi i zamiast harowac zbieram okt na ojcow.
- atak na PUSTA angielska kolonie 3 pola dalej.. z 4 kolonistami, anglicy i tak maja 4 rozne jednostki pionierow obok tego miasta wiec w ciagu 4 tur za friko 4 pionierow. Zeby bylo smieszniej po 5 turach pokoj, no bad fellings itp zero konkretnej akcji miliatrnej z Angielskiej strony.

26.09.2008
17:39
[23]

mblade [ Pretorianin ]

ehcsimyzT <<< nic w tym dziwnego że pierwsza wersja ma dużo błędów, zazwyczaj gra w wersjo 1.0 jest niezbyt grywalna, a to z powodu balansu, a to z powodu błędów, czy też wywalania się gry, jedno można przyznać gra jest bardzo stabilna i nie wiesza się, ani nie wywala, co do AI to napewno niebawem będzie pierwszy patch poprawiający owe błędy, więc cierpliwości, do civilization 4 też było pełno błędów i pełno patchy, a co do ludzi od czarnej roboty to jest ich sporo, zazwyczaj dostajesz jednego free colonist przy wzroście miasta, lub z europy dostajesz free imigrantów, którzy nie są specjalistami, i trzeba ich wyszkolić w szkole, lub pozostawić ich jako typowych roboli

Azazell3 --> jasne że możesz, będzie mi bardzo miło ;)

27.09.2008
13:01
smile
[24]

MrXX [ Generaďż˝ ]

Ano niestety wasze uwagi krytyczne są bardzo trafne. Póki co stwierdzam że gra jest NIEGRYWALNA ze względu na beznadziejne AI i kompletny brak zbalansowania gry. Chłopaki z civfanatics już powoli biorą się za robienie swoich modów więc za jakiś czas sytuacja ulegnie poprawie.

Póki co czekamy na oficjalny patch...
A Pan Sid Meier.... cóż... gość legenda upada na pysk.... Ostatnio tak partoli gry że to poezja.

27.09.2008
14:34
[25]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

To troszke nie ładne zachowanie twórców.. Ale na szczęście gra jest mocno modowalna więc będą nieoficjalne poprawki :)

Jeśli wam przeszkadza AI to grajcie na multi ??

30.09.2008
12:53
smile
[26]

Logan [ Bad Medicine ]

Czy w tej grze jest jakaś możliwośc ustalenia trade ruotes? Przy rozbudowanych koloniach ręczne transportowanie towarów do europy jest dosyć męczące.

Poza tym mam ogólny problem z grą, nie wiem, może coś robię źle, ale nie potrafię obronić się przed atakiem europy po ogłoszeniu niepodległości. Wystawiam mnóstwo oddziałów, ale to i tak okazuje się za mało, bo siły inwazyjne zawsze mają przynajmniej 50% więcej jednostek. Im więcej wojska wystawiam, tym więcej król dodaje do sił ekspedycyjnych, robi się błędne koło wyścigu zbrojeń, którego nie mogę wygrać :(

30.09.2008
13:20
[27]

MrXX [ Generaďż˝ ]

Logan ----> w grze jest taki własnie mały bug. Na civfanatics.org pojawił się nie oficjalny atch który to naprawia.

03.10.2008
20:49
smile
[28]

gad1980 [ Generaďż˝ ]

MrXX --> O ktorym modzie dokladnie mowisz?

03.10.2008
21:32
smile
[29]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

Pojawił się nowy "nieoficjalny patch" który poprawia szereg błędów m.in: Algorytmy AI !!!
Więcej informacji uzyskacie tu -->

Pograłem trochę i wiadomo AI nie jest jeszcze "idealne" ale za tydzień ma być wersja modu 1.05

07.10.2008
20:27
smile
[30]

Ullswater [ Chor��y ]

Fajnie, ze przy okazji Colonize mocno poprawili grafikę - mogli w końcu iść na łatwiznę i po prostu wykorzystać grafę z Civa 1:1

Brawo Firaxis i 2K Games!

13.10.2008
15:39
[31]

pecet007 [ - ]

Mam głupie pytanie: jak można wybudować statek? Bo w Europie nic takiego nie widzę.. ;)

13.10.2008
15:49
[32]

xanat0s [ Wind of Change ]

pecet --> W Europie możesz kupić statek - klikasz (w menu europy) w guzik $ i tam jak zjedziesz na sam dół to masz okręty.

A żeby budować je u siebie musisz najpierw zbudować odpowiednie budynki, jeśli dobrze pamiętam to po prostu stocznię.

14.10.2008
14:00
[33]

r0Xkill [ Chor��y ]

Coś mi się nie chce wierzyć, żeby Firaxis/Sid tak naknocili w kolonizacji? Poprzednie Civki i dodatki byly po prostu boskie!!!

A wogule to gdzie mozna kupic ta gierke? Z tego co wiem, premiera dopiero 7 listopada w Polsce?

17.10.2008
20:53
[34]

pecet007 [ - ]

Zaraz mnie pewnie "prawdziwi" fani zjedzą, ale sam lubię Ciwilizację począwszy od jedynki, poprzez świetną dwójkę, aż do czwórki*, i muszę powiedzieć że Civ4: Colonization, podoba mi isę obecnie bardziej niż Civ4 samo w sobie (czy też z dodatkiem Beyond The Sword), mniej bez sensownego naciskania na enter, więcej robienia czegoś pożytecznego, oczywiście bardzo możliwe ze ja po prostu w gry z serii Civilization grać nie umiem ;)

(*- trójka mi w ogóle do gustu nie przypadła, sam nie wiem czemu)


edit: tutaj można zakupić niestety ostatnio dolar znowu podniósł swoją cenę

17.10.2008
20:59
[35]

Wasylus [ Konsul ]

Trójka Ci do gustu nie przypadła pewnie z tego samego powodu co innym fanom Cywilizacji - jest uznawana za najsłabszą część serii.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.