lo0ol [ Jónior ]
Rajdy samochodowe - samochody R, H, E-grupowe
Jakie samochody zaliczane są do grup R, H, E? Z góry dzięki.
lo0ol [ Jónior ]
ap ap ap
lo0ol [ Jónior ]
Ciągle potrzebuję pomocy. ;p
Beaverus [ Bounty Hunter ]
Jedyne co udało mi się znaleźć
N1 - do 1400 cm3 włącznie (np. Volkswagen Polo, Nissan Micra)
N2 - od 1400 cm3 do 1600 cm3 włącznie (np. Citroën Saxo, Peugeot 106)
N3 - od 1600 cm3 do 2000 cm3 włącznie (np. Honda Civic, Renault Clio, Opel Astra)
N4 - do 2000 cm3 - w praktyce auta z turbosprężarką i napędem na cztery koła - (np. Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer Evolution).
A5 - do 1400 cm3 włącznie (np. Fiat Seicento)
A6 - powyżej 1400 cm3 do 1600 cm 3 (np. Citroen C2 R2, Renault Clio), włącznie w niej: RPP - Rajdowy Puchar Peugeota 206 (Peugeot 206)
S1600 - silniki 1600 cm 3 - bez turbodoładowania, napęd przedni i sekwencyjna skrzynia biegów (np. Suzuki Swift Super 1600)
A7 - powyżej 1600 cm3 do 2000 cm3 włącznie (np. Honda Civic Type-R, Opel Astra OPC)
A8 - powyżej 2000 cm3 (Citroen Xsara, Ford Focus)
Żeby ułatwić zrozumienie kibicom klas i grup w rajdach samochodowych planuje się wprowadzenie tylko czterech grup: R1, R2, R3, R4, które będą również odpowiednikami pojemności skokowej silnika.
Planowana Grupa R ma objąć auta seryjne, przerabiane tzw. „kit-em” od producenta samochodu:
R1 - do 1400 cm3, seryjne nadwozie, bez przeróbek w silniku i skrzyni biegów
R2 - do 1600 cm3, dozwolona część przeróbek oraz możliwość zastosowania sekwencyjnej skrzyni 5-biegowej
R3 - do 2000 cm3, szerszy zakres przeróbek, sekwencyjna skrzynia biegów 6-biegowa
R4 - najszerszy zakres przeróbek.
H - to czasem nie historyczne ? :D
nie mam pojecia :)
lo0ol [ Jónior ]
Już znalazłem definicję grupy H tj. - ex-auta A, N, B, którym wygasła homologacja FIA. Dalej jednak tajemnicą jest grupa E.