koziolekl [ Generaďż˝ ]
Diesel, LPG czy benzyna?
Zacznę tak - planuję zakup pierwszego samochodu. Co jest bardziej opłacalne LPG czy diesel? Z tego co słyszałem i policzyłem to LPG, ale nie wiem, czy nie ma potem żadnych problemów po założeniu instalacji gazowej? I jaki jest spadek mocy gazu w stosunku do diesela i benzyny?
Aha, samochód kupić chcę około 10 letni, max do 15tys zł.
Edit: chciałbym znaleźć kompromis pomiędzy mocą a ceną.
Jerryzzz Resurrected II [ Konsul ]
LPG
Jeremy Clarkson [ Prezenter ]
Diesel wg. mnie najlepszy. do gazu są chyba małe pojemniki
TheMan [ Pretorianin ]
pierwszy samochod do 15 tys..? nie wiem czy to dobre rozwiazanie, mówią ze lpg oslabia samochód, ale sekwencja (drozsza od zwyklego lpg) prawie wogole nie oslabia silnika i malo szkodzi silnikowi:)
PS. brał bym lpg. moj brat na lpg za 60zł objezdzi ok 300km. (silnik 2.0)
bECKy [ how-you-doin? ]
Najtaniej wychodzi LPG
Jeśli chodzi o spadek mocy, zakładasz instalację sekwencyjną i nie odczujesz zmiany benzyna/lpg.
ronn [ moralizator ]
LPG niekoniecznie opłacalne, "liberalne" PO szykuje srogą podwyżkę
prick [ All of you are DEAD! ]
LPG
GROM Giwera [ One Shot ]
LPG jest tańsze i powinno być tańsze również po podwyżce o której mówi ronn.
Jednak o ile się nie mylę trzeba częściej tankować (mniej się przejedzie na "pełnym baku")
erton2 [ Pretorianin ]
LPG jest zdecydowanie najtansze z tym, ze:
- jak kupujesz samochod z instalacja musisz liczyc sie z tym, ze bedzie wyjechany (nikt nie zaklada LPG zeby jezdzic w niedziele do kosciola), z kolei zalozenie instalacji jest drogie
- przy LPG dobrze miec wieksza pojemnosc (przynajmniej to 1.6, a lepiej wiecej) i jesli nie masz jeszcze znizek odczujesz to przy placeniu ubezpieczenia
- LPG ma ostro zdrozec, z kolei ropa w koncu spada
maviozo [ Man with a movie camera ]
Mam u siebie LPG i nie narzekam. Nie czuję prawie różnicy w benzyna/lpg, choć fakt, maksymalna prędkość około 10km/h mniejsza.
A odkąd mam wymieniony przełącznik (tak tak, mam ręczny przełącznik;P) mogę go odpalać zimnego z gazu, więc moja radość z obserwacji nieruchomego wskaźnika poziomu benzyny nie zna granic;)
Volk [ Legend ]
Dodalbym do listy ertona drozsze coroczne badania techniczne samochodu no i zapewne znajda sie jakies dodatkowe koszty eksploatacji, regulacji.
Jednak jakby nie patrzec to LPG wychodzi najtaniej. Choc ja bym wolal troche wiecej wydawac ale miec turbodiesla.
KaM1kAzE® [ BeeR GooD! ]
Sprawa jest prosta:
chcesz sporej mocy? - płacisz za mało ekonomiczną jazde.
Chcesz LPG? - bedziesz często odwiedzał stacje z LPG, nie bedziesz miał koła zapasowego lub mniej miejsca w bagażniku. (już nie wnikam w mentalną część zagazowania auta, której jestem zdecydowanym przeciwnikiem)
Chcesz TDI? - jeśli o mnie chodzi to 1.9TDI (VW, Skoda, Audi - są modele od 90 do 130 koni) to najrozsądniejsze wyjście. Nie pali dużo po mieście (5 - 7lmax), w trasie to w ogóle śmiech na sali (jakieś 5 litrów). Jest fajny moment obrotowy, przyzwoita moc i nie trzeba pierdzielić sie w dodatkowe przeglądy, instalacje, regulacje, serwisy.... Takie optimum między ekonomią a mocą.
Natomiast ja posiadam turbobenzynke 150+ HP, leje only pb98 i w mieście pali mi 9 a na trasie nawet potrafi zejść do 6.3. Moc jest kozacka i mój budżet wytrzymuje wizyty na stacji. Można poszaleć a ja nie lubie jeździć tylko po to żeby dojechać, tylko jazda i przyspieszenie sprawia mi mega frajde.
Już mi sie nie chce rozpisywać daczego LPG sux, na twoim miejscu bym brał TDI.
LPG is for l00serZ ;)
dave_mgs [ Generaďż˝ ]
Volk - z tą regulacją to tylko takie gadanie, mój astrowóz jeździ i jeździ a regulacja w serwisie, który zakładał instalację kosztuje grosze. I też nie jest to częsta eskapada.