GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Tworzenie klipów z gier

24.08.2008
00:19
smile
[1]

cRaven [ Konsul ]

Tworzenie klipów z gier

Słowem wstępu - wiem, że były wątki na forum. Część z nich przejrzałem. Jednakże nie wyczerpały moich potrzeb. Głównie chciałbym, żeby osoby które są w temacie poza podstawowymi rozwiązaniami wskazały mi co ciekawsze alternatywy.

Ogólnie chciałbym nauczyć się i zrobić porządne klipy z gier. Potrzebuję porad i ewentualnych podpowiedzi w kolejnych stadiach tworzenia klipu.

1. Przechwycenie obrazu i dźwięku -mam świadomość, że fraps/game cam to standard, proszę o ewentualne ciekawe alternatywy tych appów

2. Konwersja i kompresja - nie wiem jak kodowane są filmiki bezpośrednio przechwycone. Jedyne co słyszałem to, że filmiki trwające paręnaście minut (i wzwyż) potrafią zajmować po kilka gigabytów. Więc jeżeli wymagane jest encodowanie to jakimi appami i ewentualnie jak najprościej i najwygodniej (znam podstawy Vduba, ale może są dostępne programy typu 1-click o znośnych rezultatch)

3. Obróbka filmu - Windows movie maker to zapewne podstawa. Interesują mnie alternatywy o podobnym poziomie skomplikowania z większym wachlarzem narzędzi i efektów.


4. Youtube - nie mam żadnej świadomości co do zamieszczania filmików na YT. Pewnie jest to dziecinnie proste, ale że nie miałem z tym styczności, to może się okazać, iż ktoś będzie miał jakieś istotne uwagi.

Z góry dziękuje za pomoc

p.s Proszę o w miarę usystematyzowane odpowiedzi ;)
p.s 2 Czy to w WMM można zrobić efekt gdzie zoomuje się widok na dany obrzar obrazu w jakimś określonym czasie?

24.08.2008
01:05
[2]

Gepard206 [ Final Fantasy 7 ]

3. Pinnacle Studios i ewentualnie efekty w jakimś programie graficznym

Dołanczam do pytań autora wątku

24.08.2008
01:11
smile
[3]

Arxel [ Legend ]

2. Nieskompresowany film z FRAPSa potrafi zająć kilka GB przy długości kilku minut (przy większych rozdzielczościach, full size i sporej liczbie FPSów nawet po kilkudziesięciu sekundach), do nawet kilkudziesięciu GB. Potrzebna jest ogromna przestrzeń dyskowa do takiej zabawy.

4. Ograniczenia w filmie: 10minut do 1GB. Możliwość wykupienia wgrywania dłuższych filmów

5. Pomoc zdecydwowanie łatwiej jest uzyskać za dnia ;-)

24.08.2008
01:21
[4]

YackOO [ Konsul ]

1. Zorientuj się, czy gra nie umożliwia takich operacji. Dla przykładu - Quake 3 posiada moda "defrag", który dla filmowców jest świetnym narzędziem i daje zajebiste możliwości - operowanie różnymi perspektywami, robienie check-pointów dla kamer i różnych filmowych efektów (np. kamera podąża za wystrzelną rakietą, która potem robi uber-fraga). Sam Quake oferuje możliwość zrzucania klatek w formacie TGA na dysk z wybraną prędkością (np. 30 na sekundę). Potem takie klatki łączysz w programi Pj2BMPavi i masz nieskompresowany obraz, nad którym możesz pracować. nie wiem jak z możliwościami gier w dzisiejszych czasach pod tym względem, ale warto się zorientować - polecam forum strony

2. Ten punkt powienien być tak naprawdę na 3 miejscu - efekty powinieneś nakładać na nieskompresowane obrazy, by nie tracić na jakości. Co do samego kodowania polecam skorzystać z różnych gotowców (czyt. masz podane ustawienia itp.) Film z gry jest o wiele bardziej dynamiczny i o wiele więcej się w nim dzieje, dlatego korzystanie z ustawień riperrów od DVD-ripów mija się z celem. To po prostu inne środowisko. Kompresja ma swój dział na forum w podanym przeze mnie linku, ale polecam jeszcze Jest kilka siekawych tutków

3. Jeśli chodzi o montaż to używałem Adobe Premiere. Kto co lubi, popularny jest także Vegas Studio czy właśnie Windows Movie Maker. Nie wiem jak z wtyczkami do tamtych programów, ale Premier pod tym względem jest bardzo elastyczny. Efekty - korzystałem z Combustion 3, Adobe After Effects i 3ds'a (ale tam tworzyłem całkowicie odrębną animację). Moim zdaniem to dobre programy, jest do nich dużo tutków, gdybyś potrzebował jakichś materiałow to mam tego w 3 dupy w pdf (zwlaszcza do Combustiona).

4. Cóż, śmieszna sprawa - nigdy nie wrzucalem filmikow na youtube. Za czasów kiedy robilem swoje klipy nie było youtuba. Gdybyś chciał pooglądać co tam narobiłem to musiałbym wrzucić na rapidshare w kilku kawałkach :)

24.08.2008
01:39
smile
[5]

cRaven [ Konsul ]

Gepard206 - pinnacle wygląda naprawdę ciekawie, choć znalazłem na forach parę krytycznych wypowiedzi. W każdym razie spróbuję:)

Arxel - dzięki za info o ograniczeniach. Jak już napisałem wątek to się skapnąłem, że pewnie bump będzied potrzebny z rana :P

YackOO - o takie odpowiedzi mi chodziło. Wielkie dzięki. Chciałbym zrobić kilp z gier mmo-rpg. Nie pokazanie rozgrywki wprost, a raczej coś bardziej "sfabularyzowanego" z podłożeniem jakiegoś klimatycznego kawałka :) Mam dostęp do Adobe premiere, więc nie omieszkam stertować.

24.08.2008
01:47
[6]

'Head' [ Chor��y ]

Yack00 - wiem, że podałeś naprawdę dobre programy do edycji video, lecz nie wiem czy autorowi wątku o ten poziom skomplikowania chodziło. WMM to w gruncie rzeczy program polegający na drag and drop a efekt dodaje się jednym kliknięciem. Fakt, że w After Effects można zrobić oszałamiające efekty lecz trzeba być obytym w doświadczenie albo mieć bogaty zbiór poradników/tutoriali.

Podobną zasadę działania posiada Ulead Video Studio. Ma nieco większe możliwości od Windows Movie Makera. Jak się dobrze poszuka to i gotowe efekty można ściągnąć z internetu. Jest prosty i intuicyjny w obsłudze. Dla laików w sam raz :]

Co do wrzucania filmików na YouTube to sprawa jest prosta. Nie ma kłopotów z dodaniem czy też usunięciem pliku.

Niestety muszę potwierdzić zdanie reszty odnośnie Frapsa - zjada on tony miejsca na dysku twardym. Jeżeli nie masz pojemnego dysku a raczej wolnej przestrzeni na nim to o nagrywaniu możesz pomarzyć. Oczywiście są zamienniki Frapsa, które umożliwiają kompresję filmiku na bieżąco. Niestety używałem takich programów lata świetlne temu, skleroza zrobiła swoje i zapomniałem ;) Ale te programy mają oczywiście jedną znaczącą wadę - obciążają komputer znacznie bardziej jak Fraps.

24.08.2008
18:39
[7]

cRaven [ Konsul ]

YackOO - jeśli możesz podeślij mi tutoriale na [email protected]
'Head' - Postaram się przetestować Uleada:)

btw ściągnałem game cama 2.1 i wymaga rejstracji ;/ a chciałem stestować. W tej formie nie mogę nawet default bindów zmienić, co nieco utrudnia sprawę.

24.08.2008
19:00
[8]

cRaven [ Konsul ]

OK bindy da się zmienić. Program od razu kompresuje plik. Ogólnie jakość znośńa. Niestety jako, iż wersja jest shareware'owa brakuje wielu opcji - np nagrywania z dźwiękiem.

Zaraz będę testował frapsa.

24.08.2008
19:18
[9]

cRaven [ Konsul ]

Pytanie - Czemu fraps podzielił mi film na części 2 i pół minutowe?

Teraz musze nauczyć się kompresować pliczki do znośnej wielkości/jakości

24.08.2008
19:30
[10]

YackOO [ Konsul ]

cRaven - poszukalem i sa wciaz w internecie
tutaj do combustion
AAE -

teraz popularne sa tez video tutoriale, znajdziesz tego pelno

jeśli chodzi o zgrywanie dzwieku to radzilem sobie programem Cool Edit Pro. Ustawiasz w opcjach nagrywania "what U hear" (wtedy nagrywane sa wszystkie dzwieki generowane przez komputer) i odalasz nagrywanie w programie.

25.08.2008
19:43
smile
[11]

cRaven [ Konsul ]

Czy da się wykonać zapis w WMM tak aby został w oryginalnym formacie. Tzn, dodać wszelie efekty ale na outpucie wyjść z plikiem o wejściowych parametrach (birate, rozdzielka, klatki itp).
Pytam gdyż po zakończeniu projektu mam opcje kompresji do plików o niezbyt zadawalających parametrach i robi się pikseloza.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.