Bart! [ Konsul ]
Nowa rama do starego roweru
Witam wszystkich!!!
Od dłuższego czasu zastanawiam się nad zmianą ramy w moim rowerze. Obecnie posiadam fabryczną ramę, która jest strasznie ciężka, nie dość że ze stali to jeszcze o jakimś fikuśnym kształcie z amortyzatorem (wiecie jak to jest, jak kupowałem rower ok.5 lat temu to wolałem kupić rower z supermarketu, ale z amortyzatorami, niż normalny z prostą ramą, ale za to z porządnego sklepu z rowerami). I teraz przyszedł czas na zmianę tej kupy żelastwa. Stwierdziłem że nie opłaca mi się zmieniać całego rower bo: 1. Hamulce, przerzutki itp. są dobre i nic do nich nie mam, 2. nowy rower będzie kosztował z 800 zł natomiast mój sprzedam za max.100zł i dołożyć będę musiał 700zł, a tak dokładam tylko 200-300zł.
Ok, gdy już skończyłem opisywać moją sytuację przejdę do rzeczy.
1. Czy wystarczy taka rama z allegro za 160zł [] czy powinienem dołożyć do np. takiej [] z jakiejś bardziej znanej firmy????
2.Na co powinienem zwrócić uwagę kupując ramę
3.Czy wykonanie takiej operacji(zmiana ramy) samemu jest trudne czy lepiej dać to komuś kto się na tym zna (serwis rowerowy czy coś w tym stylu), jeśli tak to ile by to kosztowało???
4.Co zrobić ze starą ramę (na złom, sprzedać, złożyć drugi rower)????
Z góry dzięki za odpowiedzi!!
P.S. Dodam że zależy mi na ramie aluminiowej
wysiak [ Senator ]
Od razu moge ci powiedziec, zebys sobie odpuscil samodzielne grzebanie, bo kompletnie sie na tym nie znasz. Przeciez pierwsza to rama do dirtu, a druga szosowa. Ujezdzaj ten swoj rower poki sie nie rozsypie, a pozniej kup nowy.
Boroova [ Gwiazdka ]
Zmiana ramy to nie takie hop siup jak myslisz. Niektore elementy beda ciezkie do rozmontowania - glownie piasta korby - bez specjalnego klucza bedzie lipa.
Poza tym idea wymiany samej ramy troche do mnie nie przemawia. To tak jakbys wladowal do malucha podwozie z fiata 500 i oczekiwal takiego samego luksusu.
A jesli chodzi o kupno samej ramy to przede wszystkim musisz znac dokladny rozmiar obecnej, zebys potem nie czul sie dziwnie na za malym lub za duzym rowerze. Zwroc uwage na grubosc hakow (czyli tam gdzie mocujesz kola).
Rezor [ broken_thoughts ]
Po pierwsze, to podales linki do dwóch zupełnie innych ram, z innym przeznaczeniem, więc nie można ich tak porównywac.
Przy wyborze ramy skup się przede wszystkim na wadze oraz przeznaczeniu.
Teraz miałes górala i pewnie dalej chcesz mieć taka rame więc szukaj ram dla mtb.
Poniżej 1,9kg to juz w miare dobra rama.
Dobrze by też było, gdybyś postawil na sprawdzonych producentów.
Do zmiany ramy potrzebujesz narzedzi. Jesli nie jestes maniakiem rowerowym to na pewno takowych nie posiadasz, wiec zostaje Ci tylko oddac do sklepu rowerowego.
Bart! [ Konsul ]
Ok, sry mój błąd z tymi ramami, a więc zamieńmy tą drugą ramę na taką
wysiak-->Tak jak powiedziałem: nie chcę kupować nowego roweru bo to dużo drożej wyjdzie, a poza tym jeżeli on się będzie w takim tępię psuł to nie wiem czy mnie z nim nie pochowają
Boroova--> nigdy nie jeździłem fiatem 500 wiec nie mam porównania. A do mnie nie przemawia idea wnoszenie prawie codziennie 15kg na 2pietro i zostawania w tyle na każdej prostej. A do rozmiaru można się przyzwyczaić. A czy rozmiar ramy ma jakieś znaczenie oprócz wygody?? tzn czy jest jakaś możliwość że coś nie będzie pasować przez rozmiar ramy??
Rezor--> Czyli rozumiem że ta pierwsza rama odpada tak?? A orientujesz się ile mogło by kosztować taka wymiana ramy???
wysiak [ Senator ]
Dam ci teraz dobra rade. Wez ten swoj stary sprzet do jakiegos sklepu rowerowego (najlepiej nieduzego, zeby rozmawiac z kims, kto sie zna, a nie ze 'sprzedawca'), tam ci wszystko wytlumacza, doradza jaka dokladnie rame wybrac, powiedza ile kosztowaloby przelozenie osprzetu (i co w ogole jest sens przekladac), i tak dalej.
NIE BIERZ SIE ZA TO SAM, bo zostaniesz bez roweru.