Hawkman [ Generaďż˝ ]
FPS w.. FPS
Moj kolega pieprzy ze przy 400 FPS (frames per second) np. w CoD2 jest w stanie 'byc szybszy' i reagowac szybciej od tych ktorzy maja 30-60 fps. Tlumaczylem mu ze ludzkie oko nie widzi zadnej roznicy miedzy 80 a 450 fps'ami i to nie robi zadnej roznicy, ze tutaj glownie chodzi o ping. Moze byc nawet 30 FPS, ale najwazniejsze zeby to byly stale 30 FPS i nie skakaly.
Aale... Przestalem byc taki pewien kiedy znalazlem poradniki do CoD2 jak tweakowac gre zeby podeszla do 150-200 fps.
Co Wy na to ?
Kłosiu [ Senator ]
Tak jest. W CoD4 tez jest efekt "latania" kiedy FPS siegaja 150-200. Dalej i wyzej sie skacze. A reakcje? Oczywiscie ze sa szybsze. Co z tego ze oko nie widzi roznicy, jezeli reakcja mojej reki na myszy nastepuje o 0.02 sekundy szybciej niz przeciwnika to wygrywam. Przy plynniejszej grze szybciej zauwazam ruchy przeciwnika = szybciej reaguje.
Mat3iz [ Konsul ]
Oczywiscie, ze tak jest ;) Moj kolega gra w CoD4 i ma wszystko na low, i dobry sprzet i mu siega do ponad 200 FPS. Chodzi i reaguje bardzo szybko, a skacze bardzo daleko, jak zrobi bunnyhopa. Niestety konczy sie to banem/kickiem na wiekszosci serverach bo ludzie mysla, ze to hacki... I tyle...
Hawkman [ Generaďż˝ ]
To jest chyba osobliwosc silnika, nie sadze zeby takie 'anomalie' wystepowaly w innych grach.
Kłosiu [ Senator ]
Jezeli masz 30 fps, to masz odswiezanie obrazu co 0.033 sekundy. Przy 200 fps obraz odswieza sie co 0.005 sekundy. Widzisz reakcje przeciwnika 3 setne sekundy szybciej niz on. Przy grach multi, gdzie liczy sie szybkosc reakcji, to jest przewaga.
Mat3iz [ Konsul ]
Hawkman - zagraj w Painkillera, albo Q3 = jest identycznie. Ja bym to nazwal bardziej exploitem niz "tweakiem", ale co mi tam ;) I tak bede gral wszystko na high z AA bo mi to sprawia wieksza przyjemnosc :) Poza tym, uwazam, ze dlatego w wielu grach, np. UT3 jest ograniczenie do 60 FPS, zeby wlasnie takie tweakowanie nie mialo miejsca.
KhRON [ Dominus Mortis ]
od zawsze grało się lepiej na 100fps niż 30fps, tyle że nie tyle polega to na "lepszym wyświetlaniu" (jak ktoś ma np. monitor LCD to i tak 60Hz nie przeskoczy, czyli wyświetli 60fps max - pozostałe klatki zostaną po wyrenderowaniu wyświetlone "w otchłani" ;) )
polegało to na dwóch rzeczach:
- było to zabezpieczeniem przed skokami płynności gry - tak po prostu bywa, czasem jak np. eksploduje 5/10/50 rzeczy w jednym momencie to płynność potrafi skoczyć nawet do 1/2 - wtedy osoba grająca na 30fps widzi slideshow... a osoba mająca normalnie 100fps nawet nie zauważy że takie coś ma miejsce i powie "ło, ale rozwałka" ;]
- chodzi także o "responsywność" komputera - jeśli komputer "z bólem" wyświetla 30fps-ów, to nie jest w stanie reagować znacznie szybciej niż te 30fps (czyli co 1/30 sekundy)... a jeśli ktoś ma 100fps-ów, to 1/30 a 1/100 to jednak trzy-czterokrotna różnica
... poza tym dziś nawet myszki dla graczy mają dziś niesamowicie wysokie "odświeżanie", więc czemu gracz miałby sobie skąpić na wyświetlaniu i oglądać slideshow ;]
Pshemeck [ Dum Spiro Spero ]
Plynnosc...mozna tak to nazwac. Powiedzmy ze 40 to taka granica ponizej ktorej lepiej nie schodzic, aczkolwiek ja grywalem na 35 i cialem gosci w cs ;)
Co do 400...szybszy? Taaa a jak masz okulary +10 dioptrii to przez sciany widzisz;)?