GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

TDZK - Gwiezdny Kupiec On-Line - część 23

09.10.2002
07:24
[1]

Gryffin [ Entil'Zha ]

TDZK - Gwiezdny Kupiec On-Line - część 23

Witamy

26 Systemów słonecznych, 6675 sektorów, 376 portów i 55 planet. Jedna z tych planet może być twoja.
Do wyboru 6 ras.
Tysiące graczy, setki sojuszów.
Możliwość wyboru jednego z 9 typu statków kosmicznych z nieskończonymi możliwościami rozbudowy. Jedyne ograniczenie stanowi gotówka:) Średniej jakości statek kosztuje powyżej 3 miliardów, dobry nawet 200.


Nie musisz walczyć i handlować sam. Możesz przyłączyć się do naszego sojuszu:

GOL Silver Horde
Pełny - zapisywać się do drugiego:)

GOL Bronze Horde
hasło: hyper123

Silver Horde
Commander:
Jego Wielka Koronność Gryffin
Sub-commanders:
Hetman Koronny Gambit
Treasurers:
Podskarbi Wielki Koronny Danielfrompoland, czyli MOD

Przymierza:
The Dark Carnival - Non-Aggression Pact
GOL Bronze Horde - Full Alliance


Bronze Horde
Commander: Molok
Sub-commanders: Hetman Koronny Gwiezdny Pako
Treasurers:

Przymierza:
GOL Silver Horde - Full Alliance

Zasady:
- Nazwa statku powinna zawierać na początku S.H.S. czyli Silver Horde Ship. lub B.H.S. czyli Bronze Horde Ship
- przed zakończeniem gry powinno się wpłacić na konto sojuszu conajmniej 5-10% dziennego dochodu.
- pożyczki udzielamy obecnie w wysokości do 75 mln, na 25%


FAQ dla nowej postaci, czyli jak szybko zarabiać i nabrać doświadczenia:
1. zarobić jak najszybciej około 20-30 mln, najlepiej w drodze do NEXUS
2. polecieć do 9339
3. kupić resourcera, upgrade main engine do 10-11, cargo do tylu na ile wystarczy, z tymże zostawić sobie 600k na jump drive
4. w 9067 kupić jump'a
5. zarabiać ile się da w Nexusie (tylko najdroższe towary, electronics, crystals, machinery itp) liczy się tylko gotówka:)
6. przed zakończeniem newbie podpakować jeszcze Cargo i Engine i uciekać z Nexusa.

oraz rady handlowca by Savko

1] Handluje sie dla kasy albo dla EXPa. Tanie towary (food, fuel, ore) daja duzo doswiadcznia, ale za to malo credytow. Drogie towary (luxury items, crystals, electronics) przynosza duzy zysk, ale za to malo doswiadczenia. Towary przecietne (chemicals, precious metals, machinery) sa ... przecietne :), zyskujemy troche EXPa i troche kaski.

[2] Zdobywane doswiadczenie rosnie im taniej kupujemy albo im drozej sprzedajemy.

[3] Najwiecej mozna zarobic sprzedajac drogo drogie towary - ale niekoniecznie musimy je tanio kupowac. Kupujac Luxuary Goods za 100 zarabiamy 1000 crd/szt (przecietna cena 1100, zas sprzedajac je za 10 000 - zarabiamy 9 000. Uzyskane doswiadczenie jest rowne w obu przypadkach (i jakies 3 razy nizsze niz handel zarciem w analogicznej sytualcji)

[4] Wydobywajac surowce zyskujemy duzo doswiadczenia (tak jakbysmy kupowali po najnizszej cenie?), ale ten proces trwa kilka tur. Dodatkowo z portu do asteroidow/ chmurki lecimy z pusta ladownia - dlatego wydobywac oplaci sie tylko blisko portu albo jesli dany towar jest trudno dostepny w systemie.

[5] Opcje Extract/ Purify/ Rafine sa bardzo kuszace, ale zabieraja 2x (3x) wiecej turek, wiec z ekonomicznego punktu widzenia bardziej oplaca sie zbierac od razu Crystals/ Precious Metals (jesli sa dostepne) Tylko znowu - zyskujemy w ten sposob o wiele mniej doswiadczenia.

[6] Duza ladownia jest wazniejsza od speedu, polecam najpierw kupic 4-5 Cargo Holds a potem dopiero Main Engines. Mozna to prosto policzyc: po pierwszym upgradzie cargo przybywa 100/250, czyli 40%, a speeda 1/8, czyli tylko 12,5%.

[7] Warto unikac pustych przebiegow, jesli macie dobra trase z portu A do portu B, ale nie oplaca sie nic wozic z powrotem (z B do A) warto czasem poszukac portu C i kursowac "po trojkacie" (A -> B -> C -> A).

[8] Lepiej po 3-4 (wiecej przy mniejszej ladowni) kursach poszukac nowego rynku, niz dalej wozic Luxusy do portu, ktory juz ich ma 6000.

[9] Moim zdaniem najpierw warto zadbac o dochody, potem o doswiadcznie. Majac w banku 2-3 G (miliardy ;) mozna sobie pozwolic na latanie dla doswiadczenia, a zyc z odsetek. Wczesniej jednak kasa, kasa i jeszcze raz kasa.
[9a] Dobra, jak juz nic innego nie ma to czasem zarcie tez woze :)

Adres gry: https://216.128.73.12/
Strona sojuszu KAOS - tipsy, opis stacji itp: https://www.cherryredexpress.ca/sm/
Strona beta Siver Horde by Looz : https://www.sikretia.xo.pl/sh/
Kanał IRC: #silverhorde

Poprzedni wątek:

09.10.2002
07:25
[2]

Gryffin [ Entil'Zha ]

up

09.10.2002
07:55
[3]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Miejsca gdzie można dostać sprzęt potrzebny do najazdów na porty: Battleship: 12094 Alignment = 200 Manchari 14164 Alignment = -200 Jorael Subspace Jump Drive 12060 Alignment = 200 Manchari 12094 Alignment = 200 Manchari 12329 Alignment = 200 Manchari 9067 Alignment = 0 Nexus 11142 Alignment = -100 Meras 18135 Alignment = 0 Pleiora Nebula 18346 Alignment = 0 Pleiora Nebula 13028 Alignment = 0 Chronos Proximity Wareheads 12060 Alignment = 200 Manchari 14123 Alignment = -200 Jorael 15102 Alignment = 100 IthKara Internal repair module 11142 Alignment = -100 Meras 14164 Alignment = -200 Jorael 15286 Alignment = 100 IthKara PHP 12329 Alignment = 200 Manchari SHP 12329 Alignment = 200 Manchari Armor upgr. 9339 Alignment = 0 Nexus 12094 Alignment = 200 Manchari Main Engine 9339 Alignment = 0 Nexus 12060 Alignment = 200 Manchari 15153 Alignment = 100 IthKara 18346 Alignment = 0 Pleiora Nebula 22017 Alignment = 150 Imrasael 26029 Alignment = -200 Cryptos Cluster Bomb 12060 Alignment = 200 Manchari 14164 Alignment = -200 Jorael Triad Plasma 12329 Alignment = 200 Manchari Heavy Mortar 12329 Alignment = 200 Manchari 14164 Alignment = -200 Jorael

09.10.2002
07:56
[4]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Aha, z tego zestawienia wynika, że trzeba mieć raczej dodatni alligment aby wszystko dostać. Bo upgr primary i secondary hard points są tylko w stacjach z +200 aligment

09.10.2002
08:26
[5]

yyy_yasne [ Konsul ]

To szkoda bo mam -150:) Tak wogole to moge sie do Was przylaczyc jak chcecie,mam 23 lev i pol duzej banki na koncie:) I jakos ostatnio niechce mi sie grac... tur to juz ponad 1000 mam, po resecie to sie bedzie szalalo, a teraz to tylko destroyera kupic i chulac ile wlezie:))

09.10.2002
08:26
[6]

yyy_yasne [ Konsul ]

A - jak chcesz zebym sie dolaczyl to tylko do silvera, do bronze niechce:)

09.10.2002
08:53
[7]

Gryffin [ Entil'Zha ]

yyy_yane --> no to się dołączaj:) Hasło takie samo.

09.10.2002
08:58
smile
[8]

yyy_yasne [ Konsul ]

Spox, dolacze sie jak bede gral, w sumie to niewiem czy jest sens w to grac jeszcze przed resetem... jak nie bede gral to dam wam swoja kase, mam 600m ,moze cos jeszcze zarobie.Chcialem kupic jakiegos destroyera, ale niewiem czy bedzie mi sie chcialo:)))

09.10.2002
09:10
[9]

yyy_yasne [ Konsul ]

No to jestem... 39 miejsce na liscie - nawet niezle jak na te 2 tygodnie grania:)) Widac ,z e sie staraliscie... ja tymczasem ide ciac w jeszcze cieplego hitmana:))

09.10.2002
10:22
[10]

Mryth00 [ Junior ]

Jezeli ktos miedzy przerwami na tdzk chcialby pograc na www.critticage.com to zapraszam. O co w niej chodzi ? generalnie mamy gostka ktorego rozwijamy, ktoremu kupujemy bron, trenujemy, budujemy baze, obiekty militarne, toczymy bitwy z innymi graczami, zarabiamy kase. Mankamentem a moze i plusem jest to ze gra jest stosunkowo obszerna, natomiast help jest strasznie lichy, co sprawia ze trzeba do wszystkiego dojsc samemu. Ja gram od niedawna ale naprawde mnie to wciagnelo.

09.10.2002
11:31
[11]

savko_ [ Chor��y ]

Magnuss --> Twoje drony nas nie tkna, naszych sojusznikow (z Full Aliance - czyli BH i z Non Agression Pact) tez nie powinny Qna --> Zolta roza kierunkow (strzaleczki :) w lewym gornym rogu ekranu.

09.10.2002
15:23
[12]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Dobra, poszukuję osób które mogłyby towarzyszyć mi w rajdach na porty. Potrzeba 1-2 battleshipy i 1-2 carriery naprawcze. Koszt statku około 1mld, możliwa inwestycja w kasy sojuszu (mamy 3mld, także 2.8 można wydać:) ) Piloci do battle poziom powyżej 20, do carriera powyżej 17 (na wszelki wypadek). Piloci battle aligment dodatni (raczej sporo, chyba powyżej 50, jeżeli nie więcej) ponieważ większość komponentów do battle dostępna jest w systemach z all +200. Chętnych proszę o zgłoszenie się i udanie się w kierunku systemu 12 (Manchari). Możn tam dostać wszystko do battleshipa, łącznie z samym statkiem. Ponieważ do przeprowadzenia ataku potrzeba sporo tur, to w zależności od możliwości pierwszy atak planuję na piątek, raczej wieczorem. Oczywiście zależy to również od możliwości czasowych pilotów, czyli was:) Czekam na zgłoszenia.

09.10.2002
15:37
[13]

Droll [ Centurion ]

Ja bym się pisał na cariera, mam level 19, 500 mln w kasie (do piątku będzie więcej) i aligment 100. Może być?

09.10.2002
15:52
[14]

Droll [ Centurion ]

Fajne informacje wyciągnąć można od border patrol. "This NPC has an Alignment of 200. You hail the NPC. The Border Patrolman responds to your hail. You download a system tactical data chart. There are 264 Players in this system, 67 of which are undocked. There are 58 NPCs in this system, 58 of which are undocked. There are 15 Border Patrol vessels in this system. There are 4 Taenarian Wanderers in this system. There are 0 Scourge in this system. There are 0 Pirates in this system."

09.10.2002
17:22
[15]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Droll --> jasne czemu nie. Tylko musiałbyś sprawdzić gdzie można dostać carriera, external repair module, additional drone hangars. To mamy już 1 carrier. Jeszcze tylko conajmniej 1 battleship:)

09.10.2002
18:21
[16]

LooZ^ [ be free like a bird ]

Gryff : A ja moglbym popatrzec ? :P Moze mi sie uda zebrac odpowiednia ilosc exp i kasy do piatku, ale to nic pewnego...

09.10.2002
18:36
[17]

Gryffin [ Entil'Zha ]

LooZ --> oczywiście. W sumiemoże być do 5 okrętów bojowych plus wsparcie w jednej grupie uderzeniowej:)

09.10.2002
18:51
[18]

LooZ^ [ be free like a bird ]

Gryff : Ok, fajnie :) Mysle ze sie przydam :)

09.10.2002
18:52
[19]

LooZ^ [ be free like a bird ]

btw. ciekawe czy jakiegos expa sie dostaje za to...

09.10.2002
19:03
[20]

Gryffin [ Entil'Zha ]

LooZ --> prawdopodobnie za naprawianie kogoś się dostaje. W każdym razie zobaczymy:)

09.10.2002
19:07
[21]

Qna [ Konsul ]

Gryffin ---> To może i ja się załapię do grupy uderzeniowej. Mam 16 lvl. i 450mln na koncie, alignment = 67. Do piątku jeśli będę zbierał tury to nic mi z tego nie ubędzie ( ani nie przybędzie :-( )

09.10.2002
19:09
[22]

Qna [ Konsul ]

Co to jest PHP i SHP ?

09.10.2002
19:21
[23]

darkomen2 [ Konsul ]

Dzis dostalem propozycje od szefa Vampire of the West, 15 w rankingu, ze jak do nich przystapie to mi odpala 100 mld w gotowce, ale mu odmowilem bo tak was bardzo lubie :)) Gryffin --- ja w piatek wyjezdzam do niedzieli, ale jak wroce i wykorzystam turki to gdzies po niedzieli mozemy pogadac o jakiejs walce. Musze sie jednak przeniesc do Manchari i podniesc alignment do 100, to troche potrwa. Kupujcie statki i zdobywajcie doswiadczenie pozniej bedzie jek znalazl. Gryffin --- teraz troche z innej beczki, widzialem ze udzielasz sie na Morrowindzie, ale wy chyba jedziecie na wersji angielskiej. Czy jest juz wersja polska??? Bo czytalem ze premiera ma byc dopiero 4 grudnia. Wczesniej grywalem na wersjach angielskich ale od okolo roku obiecalem sobie ze tylko po polsku, znam srednio angielski wiec traci klimat gry.

09.10.2002
19:33
[24]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Qna --> primary hard point i secondary hard poit, czyli miejsca na umiejscowienie broni. A z turami nie ma co przesadzać 250-300 powinno wystarczyć, a to jest przecież 1 dzień. Ja też muszę trochę tur uzbierać, i podnieść sobie alligmnet (na razie mam +5:( ). darkomen2 -->ja przeciwnie do ciebie obiecałem sobie, że nie będę używał wersji polskich, bo jakość tłumaczenia i jego styl mnie odrzucają. Zresztą moim zdaniem język polski nie nadaje się do tego typu świata fantasy który wystepuje w grach cRPG. Głównym tego powodem tego jest fakt, oparcia tych światów głównie na zachodniej (angielskiej) mitologii i baśniach, które u nas w języku nie mają odpowiedników. W każdym razie, z tego co słyszałem to premiera PL ma być 4 grudnia (oczywiście o ile zdąrzą:) ) Aha, i tak z ciekawości ile masz cargo i speeda? Bo expa przybywa ci w zastraszającym tempie:)

09.10.2002
19:44
[25]

darkomen2 [ Konsul ]

Gryffin -- cargo 1000 speed 11. Jak to mowia nie wielkosc ale technika :)) Moze i masz racje, pewnie gdybym lepiej znal jezyk to tez bym wybral angielski, za duzo musze ze slownikiem siedziec. Wiec chyba poczekam na PL. W dgerfala gralem po angielski, ale teraz zrobilem sie wygodny :))

09.10.2002
19:49
[26]

savko_ [ Chor��y ]

Gryffin --> Tobie tez niezle poziomy leca... Wlaczajac sie do dyskusji - tez wole wersje oryginalne, bo kilka razy gralem w lokalizowane ;) W Morrowinda juz dawno nie gralem, ta gra jest dla mnie za duuuza. Na zwiedzenie wszystkiego rok gry pewnie barknie.

09.10.2002
19:54
[27]

darkomen2 [ Konsul ]

Ja gram obecnie w Wizardy i mam riozgrzebanego Planescape(mialem za slaby sprzet i zrobilem przerw no i ne moge wznowic). Oczywiscie po polsku :)

09.10.2002
21:00
[28]

LooZ^ [ be free like a bird ]

Czy do planowanego ataku przyda mi sie Tetra Shells, Energy Transfer Module, Advanced Homing, Beam Regulators, Shaped Charges, Grooved Slugs, Proximity Warheads ?

09.10.2002
21:10
[29]

LooZ^ [ be free like a bird ]

... Mialem 14 tur... Wydokowalem sie, szybko skoczylem do innego portu, podczas czekania na zaladowanie strony zauwazylem ze tur zamiast 13 mam 11... No ale bylo za pozno... Wyladowalem i spoko.. 1 tura... Klikam na dokowanie w stacji i mowia mi ze nie handluja z bandytami mimo ze wpuszczali mnie juz z nizszym ali... No spoko, 0 tur i 3 minuty do nowych tur... Spoko wyszedlem i czekam... Zostalo z 30 sekund wchodze i nic, wylogowalem sie, zalogowalem spowrotem i... death... MAM KURWA DOSYC ! Pozyczy mi ktos mld ? ;] Oddam wkrotce... :P

09.10.2002
21:22
[30]

Arczens [ Legend ]

Oki ali to mam na +200 więc może tego destroyera zrobie ?

09.10.2002
21:24
[31]

Arczens [ Legend ]

===>Gryffin a ile ten destr. kosztuje w przybliżeniu ?

09.10.2002
21:42
[32]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Arczens --> w przybliżeniu tyle ile masz. Ale na rajdy na stacje lepsze są battleshipy, mają większą Aarmor integrity i mogą pomieścić większe bronie (czyli triad wave projector). LooZ --> a gdzie ty byś chciał to wszystko pomieścić. To wszystko to equipment, a statki mają ograniczoną pojemność. Pod koniec ostatniego wątku są 3 propozycje konfiguracji battleshipa za około 1mld.

09.10.2002
21:43
[33]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Aha, kolejność upgr to: silniki, php i shp. A dopiero później armor.

09.10.2002
21:46
[34]

LooZ^ [ be free like a bird ]

Gryff : Pytalem ktore sie przyda a nie czy kupic wszystkie ;P Zreszta juz niewazne :)

09.10.2002
22:17
[35]

Rav_s [ Konsul ]

A mnie zasypuja propozycjami wejscia do sojuszu. Mam juz tego dosc. Chyba przestane byc wolnym strzelcem i wstapie do waszego sojuszu.

10.10.2002
07:23
[36]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Rav_s --> oczywiście my też zapraszamy:)

10.10.2002
08:02
[37]

kastore [ Troll Slayer ]

Zalecam dzisiaj nie latac, serwer dziala bardzoooo wolno i pewnie datego zgoinalem bo dokowalem trzy razy do portu, jakis palant z KAOSu mial na tyle czasu ze jeszcze zdazyl sobie chyba piwko obalic zanim mnie killnął czekam do resetu żeby mu sie zaśmiać w twarz , będzie mógł sobie wsadzić ten swój 40 level w kibel

10.10.2002
08:26
[38]

Gryffin [ Entil'Zha ]

kastore --> to musi być coś u ciebie, albo na łączu z serwerem a tobą, bo u mnie działa szybko. Zresztą wykorzystałem już na dzisiaj moje tury:)

10.10.2002
08:31
[39]

Droll [ Centurion ]

Mam małe pytanie co mam władować na carriera, wiem już że externalrepair module, additional drone hangars, ale co więcej i w jakich ilościach??? Carrier, external repair module, additional drone hangars - to wszystko można dostać na 12329 ale alignment wynosi 200.

10.10.2002
08:38
[40]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Droll --> podnieś speeda do około 10-11. Poza tym jakąś broń przeciwko statkom, np saboty na primary i może clustery na secondary (przeciwko dronom). Poza tym podbić trochę armor.

10.10.2002
09:06
[41]

Droll [ Centurion ]

Gryffin -- ile powinienem mieć dron hangar??? Prędkość jest niezbędna przy statku handlowym, ale przy takim raczej dużo się nie lata. Zresztą niedawno dopiero dołożyłem do swojego freightera do 10 speed.

10.10.2002
09:56
smile
[42]

seba74 [ Pretorianin ]

właśnie rozwalił mnie frajer z IGF (Silver Surfer) w sektorze 4065 - straciłem statek za 50 mln i 20 mln w gotówce :((( proszę w wsparcie Seba74

10.10.2002
10:03
[43]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Seba --> poszło. 50 mln. Droll --> przy carrierze potrzebujesz tur, aby naprawiać battleshipy. A drone tyle ile ci wystarczy forsy, im więcej tym lepiej (koło 150?). W sumie carrier na 120-150 lv powinien wystarczyć.

10.10.2002
10:05
smile
[44]

seba74 [ Pretorianin ]

do tego sektora zleciało się sporo gości z IGF - atakują co się da - uważajcie

10.10.2002
10:39
[45]

Max Damage [ Legionista ]

Moim skromnym zdaniem dobra grupa uderzeniowa powinna sie skladac najlepiej z 3-4 statkow. W tym jeden Battleship do rozwalania portow, jeden naprawczy Carrier i 1-2 destroyery dla ochrony i do rozwalenia statkow ktore 'wyskocza' z portu po jego rozwaleniu (Battleship sie do tego nie nadaje bo bedzie mial jedynie siege weapons, dobre na stacje, ale prawie nieskuteczne w walce statek-statek). Destroyery sa niestay potrzebne, bo wiadomosc, ze port jest atakowany pokazuje sie w 'notkach' i kazdy doswiadczony hunter szybko przyleci zmielic nasza ekipe (oczywiscie najlepiej bedzie przyatakowac z rana, kiedy jest najmniej ludzi na serwerze ;-)). Technika ataku jest taka, ze najpierw wlatuje BS, potem Carrier ktory rozstawia dronki naprawcze ('deploy') po czym BS atakuje stacje, przerwa na naprawianie i czynnosc powtarzamy az do ukonczenia sukcesem. Destroyery powinny krazyc w poblizu, ewentualnie wchodzic do sektora na czas naprawy BS'a. Nie moga jednak zostac podczas ataku, bo dostana od stacji (okolo 3500 damage zadaje stacja na lvl1), dlatego tez carrier musi byc zdeployowany (wtedy nie bierze automatycznie (jako allied) udzialu w ataku i obronie). Po udanym ataku uciekac jak najszybciej zanim zleca sie hunterzy. Tyle teorii ;-) sam przymierzam sie do atakowania stacji jak tylko dorobie sie jeszcze paru stowek na prochach i broni (nie ma to jak sprzedac drugi po 12 patykow ;-)), ale to dopiero na poczatku przyszlego tygodnia ;-)

10.10.2002
10:58
[46]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Max --> owszem można atakować samotnym battle, tylko po co, w dwójkę będzie i bezpieczniej i szybciej (tzn mniej tur jak i czasu rzeczywistego). Owszem destroyer czy 2, a najlepiej 3 do obrony też by się przydały,ale jeżeli na początku polecimy do jakiegoś oddalonego systemu, z samego rana (tak jak pisałeś) i zaraz po rajdzie schowamy się w silnym porcie to osłona powinna być zbędna. Tym bardziej, że stworzenie silnego destroyera kosztuje trochę więcej niż battle do rajdów na porty 1lv.

10.10.2002
11:00
[47]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Aha, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby po udanych (miejmy nadzieję) rajdach kupić ze 2-3 destroyery. Jeszcze jednym problemem jest jednak niski poziom naszych pilotów. Okolice 20 lv do dla hunterów na lv40 żaden problem, niezależnie od statku. Po prostu ich strzały będą zawsze trafiać, nasze natomist bardzo rzadko.

10.10.2002
11:04
[48]

Sharky [ Generaďż˝ ]

Gryffin --> w razie co moge pomoc, moj drugi pilot, niezrzeszony, ma aktualnie destroyera 130lvl. Niestety pilot troche gorszy ;)

10.10.2002
11:31
[49]

darkomen2 [ Konsul ]

Ktos pisal ze port lev 1 mozna altakowac juz na 20 lev pilota, jak on zadaje 3 500 borazen to cos tu nie gra???

10.10.2002
11:36
[50]

Gryffin [ Entil'Zha ]

darkomen2 --> a co ma jedno do drugiego? Lv pilota odgrywa rolę przy celności, a port ma dużo dronów (chyba 500) a ia sam chyba nie jest na najwyższym poziomie. Natiomiast walka pilotem na 20 poziomie z pilotem na 40 w podobnych statkach jest z góry skazana na niepowodzenia. 20% rożnica w celności i unikach jest praktycznie nie do pokonania. Dlatego w naszej systuacji (ty 31 lv, ja 30) jesteśmy chyba najbardziej predysponowani do przejsica na destroyery, ale ja tam bym raczej unikał walki z innymi pilotami, wystarczą nam przed resetem porty. Sharky --> ok, wszystko fajnie, tylko on się automatycznie do walki nie włączy, i będziesz mógł też walczyć tylko sam. Także może dołącz go do drugiego sojuszu? Wtedy będzie wszystko Ok,a poza tym podniesie się power sojuszu:)

10.10.2002
11:39
[51]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Aha, znalazł może ktoś dobrą konfigurację repair carrier'a? I może zapisujmy się kto w co się przesiada: Battleship : Gryffin Repair Carrier: Attack Carrier: Destroyer: Punkt zborny: System 12 Manchari I kiedy planujemy atak? Tak jak już pisaliśmy wcześniej lepiej rano. Jutro to chyba za wcześnie, czyli co sobota, niedziela? Czy może dopiero w poniedziałek? CZekam na chętnych i propozycje:)

10.10.2002
11:51
[52]

darkomen2 [ Konsul ]

Gryffin -- dobra kupie destrojera, co do konfiguracji uzbrojenia to sie w przyszlym tygodniu do ciebie zglosze, czy uzbrajac przeciwko statkom czy portom. No chyba ze ktos mnie dopadnie :))

10.10.2002
11:55
[53]

Gryffin [ Entil'Zha ]

darkomen2 --> ale ja ciebie wcale nie namawiam na kupno destroyera. Uważam, że lepiej na razie kupić battle, atakować porty i uciekać przed hunterami. Czyli walczyć z samego rana w rzadko uczęszczanych systemach. I załatwiać rajd dużymi siłami b. szybko. Dlatego moim zdaniem lepiej mieć np 5 battle z konfiguracją mieszaną (tzn np1/3 uzbr do walki z portami, 1/3 na drony, 1/3 na statki) Niż kupować destroyera, któego w tej chwili nie jesteśmy w stanie odpowiednio uzbroić i rozbudować. Zresztą chyba szybciej zdobędziemy expa na portach niż na statkach.

10.10.2002
11:56
smile
[54]

Max Damage [ Legionista ]

Korzystajac z tego, ze tdzk cos slabo chodzi, proponuje zastanowic sie nad strategia na przyszly "chapter" w grze. Ja proponuje jak najszybciej zamiast rozwijac kazdy sobie rosourcera to zrobic skladke na destroyera (moze byc cienki, bo wszyscy beda ciency), albo battleshipa do rozwalania portow i zarabiania szybkiej gotowki w ten sposob. Jak inne sojusze nas wyprzedza na starcie, porobia destroyery jak my wciaz bedziemy ulepszac wydobycie, to mozemy sie pozegnac z sukcesami. Trzeba tez wyznaczyc kogos kto sie poswieci i zagra z samego rana, przeleci te 600 turek i przekarze cala kase kolejnemu grajacemu (potem moze zalozyc nowe kato np.), zeby ten nie musial kilkaset turek dorabiac sie na sprzet. Ten oddaje kase kolejnemu itd. Ostatni wplaca wszystko na konto sojuszu, z ktorego zakupimy (moze juz w 2 dniu) jakies destroyery i przejmiemy we wladanie jakis dochodowy sektor. Tak to widze. Lepiej ustalic z gory jakas taktyke (nawet zla ;-) niz potem robic kazdy po swojemu.

10.10.2002
12:11
[55]

darkomen2 [ Konsul ]

Gryffin --- jeszcze to przemysle, mysle ze uda mi sie awansowac na 35 lev przed zmiana statku. Max --- z tym zaplanowaniem poczatku to dobry pomysl, kupic statek bojowy tez mozna, ale jezeli chodzi o handel to lepsze wyniki daje rozproszenie, 10 gosci z GOL w jednym sektorze i tak naprawde nikt nie zrobi kokosow. Kiedy sie juz ma wiekszosc ludzi na statkach bojowych to mozna opanowac jakis sektor, wtedy tych 2-3 kupcow da sobie rade.

10.10.2002
12:14
[56]

darkomen2 [ Konsul ]

Gryffin --- apropo ataku na porty to od lev pilota plus komp celowniczy zalezy jaka czesc twoich strzalow dojdzie, a wiec ile razy bedziesz musial odpalic zeby zajac port. Czy ktos wie z czego strzela port poza wysypywaniem dronow ??

10.10.2002
12:19
[57]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Co do strategii po resecie to propozycja o grze po kolei jest b. dobra. Ale z tym zakupem destroyera tak od razu? I co dalej ta postać ma robić? Zostać hunterem? Wywoływać wojny z innymi sojuszami? Lepiej żeby wszyscy kupili resourcery i freightery. Podpakowali do 1000 cargo i speed 10 (minimum). Rozproszyli się po galaktyce i zarabiali pieniądze i exp. Jak będziemy około 20 lv i mieli na battle do rajdów na porty to przesiądziemy się na to zajęcie. Jeżeli z każdego rajdu będziemy mieli około 400-500mln to powiedzmy, że przy speedzie 10, będziemy w stanie dziennie najechać z 9 portów, czyli zarobki około 3mld. A wtedy, gdzieś po tygodniu zdobywamy planetę. (przypominam, że zdobycie jest kosztowne(straty) a i później trzeba ponieść koszty rozbudowy planety, także podejrzewam, że bez 200mld się nie obejdzie)

10.10.2002
12:20
[58]

Gryffin [ Entil'Zha ]

darkomen2 --> z tego co czytałem, to porty lv1 mają bardzo zróżnicowane uzbrojenie, różne lasery, saboty, rakiety, ppw itd. Praktycznie każdy typ broni, po 2-3 sztuki.

10.10.2002
12:22
[59]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Aha, celność owszem zależy od levelu, ale ponieważ porty mają manuv. 0 t onie wykonują uników, czyli dalej pozostaje wyjściowa celność broni. (50-60%). Poza tym chyba nawet na 30lv będziemy mieli przewagę nad portem.

10.10.2002
14:15
[60]

Max Damage [ Legionista ]

Gryffin --> niestety z najezdami na proty nie jest az tak rozowo. Glownym ograniczeniem jest to, ze siege weapons maja bardzo malo amunicji, a w dodatku sa nie wszedzie dostepne (wiec trzeba daleko latac, zeby uzupelnic amunicje). Nie da sie wiec zrobic kilkunastu 'wjazdow' dziennie (dlatego ludzie czesto uzywaja cluster bombs ktore maja wiecej amunicji zamiast teoretycznie lepszych heavy mortars). Zeby niszczyc inne statki (szczegolnie kupieckie) nie trzeba wywolywac nikomu wojny. Jesli sie rozproszymy po calej galktyce, to staniemy sie latwym celem do nabijania expa i kasy (oczywiscie wszyscy kupcy nie musza handlowac rownoczesnie w jednym sktorze - 3-4 sektory kolo siebie napewno pomieszcza wszystkich).Uwazam, ze trzeba jak najszybciej zrobic skladke i kupic statek bojowy, najlepiej komus kto ma duzo czasu na siedzenie w necie i czekanie na ofiare w strategicznych punktach ;-) (jump nody, czesto uczeszczane stacje w nexusie 9067, 9339) w ten sposob oslabimy innych juz na samym poczatku. Jesli damy im odskoczyc i oni jako pierwsi dorobia sie maszynek do huntowania to juz im nic nie zrobimy, w miejsce kazdego rozwalonego bedzie ich juz pewnie stac na kupno 3 nowych (zakladajac, ze my bedziemy zbierac pieniadze handlem). Czy ktos wie jak to jest ze zdobywaniem planet na samym poczatku? czy maja jakas bazowa obrone czy moze po prostu sa puste? To tyle ;-) Fajnie jest handlowac kontrabanda, tylko ciekawe ile zajmie pozniej zrzucenie negatywnego alligement (-150) ;-)

10.10.2002
16:24
smile
[61]

seba74 [ Pretorianin ]

i kolejny raz zimny trup - znowu ktoś z IGF - uparli się na nas czy co ? a właśnie zdążyłem kupić i wyposażyć nowy statek, zebrać 40 mln i miałem zamiar uciekać z Nexusa - a tak - bilans dzisiejszego dnia to -140 mln i dług 50 mln w kasie sojuszu :(((

10.10.2002
16:34
[62]

Droll [ Centurion ]

seba74 --> widzę że masz pecha większego niż ja. Przejdź do Taelon i unikaj okolic portu 8207 i samego portu w 8140 a będzie dobrze.

10.10.2002
16:44
smile
[63]

Sharky [ Generaďż˝ ]

Kaszana, moj nowiutki destroyer zostal zniszczony nie oddawszy jednego strzalu :( Nie wiecie jak to jest, nocowalem w stacji (nie porcie!), loguje sie i widze piekny obrazek wybuchu... W miedzyczasie byl udany najazd na port.

10.10.2002
17:02
[64]

Droll [ Centurion ]

Sharky --> stacja jest zależna od portu, jak rozwalą port to i stacja pada i cię z niej wywala, a wtedy to już wiesz co się dzieje. Dlatego należy dokować na dłużej tylko tam gdzie port ma wysoki level.

10.10.2002
17:07
[65]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Sharky --> po prostu jest tak, że po udanym rajdzie na portze stacją wyrzuca wszystkie statki zarówno z portu jak i stacji. seba74 --> a co ty właściwie robisz w Nexusie. To jest dobry sysem tylko dla newbie i ewentualnie Wraithów z włączonym cloackiem. No i oczywiście dla hunterów:) Uciekaj stamtąd jak najdalej. A do 8 też bym się raczej nie wybierał. Są to dwa systemy do których nowicjuszom nie radzi się udawać, najwięcej hunterów, poza tym KAOS i inne wojujące sojusze.

10.10.2002
17:33
[66]

seba74 [ Pretorianin ]

Gryffin --> niestety z Kitary, gdzie mnie rozwalili wcześniej, jedyna droga do innych systemów prowadzi przez Nexusa w tej chwili, po zakupie Subspace Jumpdrive, wybieram się do systemów DathKara i Imrasael - może tam będzie spokojniej

10.10.2002
17:38
[67]

Droll [ Centurion ]

Siedze sobie w 8 i nie jest tak źle jeśli się unika sektorów które wymieniłem wcześniej. Często są tam ataki ale zazwyczaj nie w godzinach w których gram. Jakoś narazie się udaje tu przeżyć. Wyliczyłem sobie ile by mnie kosztował taki carrier: Level 160 Derivian Carrier ----- 4 x Main Engine 10 x Drone Hangars 4 x Armour Upgrade ----- Subspace Jump Drive External Repair Module Scanners (Racial) ----- 2 x Swarm Missile (20) secondary weapon nie wiem co dać na primary a wchodzi w rachubę raczej broń dostępna w 12, bo jak tam mamy zacząć rozwalać porty to zamaierzam kupić carriera + wszystkie dodatki właśnie w tym systemie. W cenie promocyjnej to wszystko TYLKO $ 668,791,182 Co wy na to może być takie coś??? Jeszcze powiedzcie kiedy będziemy zaczynać, bo jak nie jutro to dorobię jeszcze kasy a wtedy dojdzie jeszcze jakiś upgrade.

10.10.2002
17:41
[68]

Droll [ Centurion ]

No i parametry takiego statku: Level 160 Derivian Carrier Rating: 12/14 Speed : 10 Manoeuvrability : 6 CDrones : 0 Shields : 500 Armour : 900 Power : 300 AI : 2 Self Rates Power Recharge Rate :100 Shield Recharge Rate :100 Armour Repair Rate :1000 Damage per attack round (Min/Max) Drones: 10/14 Shields: 20/60 Armour: 20/60 Wystarczy zmienić drony na combaty i wychodzi takie coś: Self Rates Power Recharge Rate :100 Shield Recharge Rate :100 Armour Repair Rate :0 Damage per attack round (Min/Max) Drones: 210/214 Shields: 2020/2060 Armour: 220/2060

10.10.2002
17:43
[69]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Droll --> ja proponuję zacząć walkę albo w sobotę rano albo w poniedziałek rano. Zależy jak u was z czasem. A i przypominam, że w zapasie należy mieć sporo tur, przynajmniej ze 250 (tak na wszelki wypadek).

10.10.2002
18:08
[70]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Ja planuję takiego battleshipa. Owszem jest trochę drogi $ 1,255,736,075, ale z drugiej strony mam już 1.6mld:) więc mnie stać. Level 170 Wraith Battleship ----- 3 x Primary Hardpoint 3 x Main Engine 2 x Power Battery 20 x Armour Upgrade ----- Subspace Jump Drive Internal Repair Module Proximity Warheads Cloaking Device (Racial) ----- 7 x Triad Plasma Projectile Weaver 7 x Cluster Bomb (20) Rating: 185/40 Speed : 9 Manoeuvrability : 4 CDrones : 0 Shields : 500 Armour : 3500 Power : 625 AI : 10 Self Rates Power Recharge Rate :125 Shield Recharge Rate :125 Armour Repair Rate :25 Damage per attack round (Min/Max) Drones: 77/161 Shields: 1400/2450 Armour: 1050/2100 *Weapons will use 148 power each combat turn *You can fire a total of 3 salvos *Your ship can regenerate 63 shields per combat turn Jeżeli byśmy atakowali 3 battleshipami w tym jeszcze jeden w pdobnej konfiguracji (głównie broń), natomiast trzeci zamiast cluster miałby Heavy Mortar, to wówczas miałby on takie statsy: Damage per attack round (Min/Max) Drones: 14/35 Shields: 2100/3500 Armour: 1750/3150 W pierwszej - drugiej turze walki strzelałby tylko z primary natomiast pozostałe 2 ze wszystkiego. Po wybiciu dronów przełączyłby się na atak wszystkim co ma. Ponieważ port zadaje do 3500 uszkodzeń, to na 1 z battle wypadłoby do 1166, czyli mogłoby nam się udać pokonać port z 1 wycofaniem się. Bo biorąc pod uwagę fakt, że w każdej turze powinnismy wybić conajmniej 168 drony a najwięcej 357 to w 2-3 turach będzie po dronach, i port będzie zadawał mniej obrażeń. Zresztą nawet gdyby to w 3 battle powinno nam się udać maks. z jedną -dwoma naprawami:) Przynajmniej mam taką nadzieję.

10.10.2002
18:32
[71]

Droll [ Centurion ]

Gryffin --> co do terminu to bardziej mi odpowiada sobota rano, ale zobaczymy ilu będzie chętnych bo coś nie zapowiada się że będzie nas dużo. Jeszcze tylko małe pytanko czy takie PHP, SHP ma coś wspólnego z wielkością broni, jak nie to na co ma wpływ size broni?

10.10.2002
19:12
[72]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Droll --> na wielkość broni możliwej do zamontowania ma wpływ wielkość statku. Dlatego też destroyery nie nadają się do rajdów na porty, bo nie można na nie zapakować najcięższych broni siege.

10.10.2002
19:53
[73]

darkomen2 [ Konsul ]

Gryffin --- jezeli nasz lotniskowce wysypaly by przy atakowanym porcie z 500 kombat dronow to one przyjely by pierwszy atak portu, absorbuja 5000 damage, a wiec prawie 2 salwy. Niestety borykam sie z notorycznymi przerwami w internecie, dopiero od wtorku ma sie poprawic komunikacja :(

10.10.2002
21:31
[74]

Rav_s [ Konsul ]

Qrde 3 raz rozwalil mnie IGF w Kitara. Nie mozna tu wogole pohandlowac bo wszedzie pelno scautow i kazdy ruch sledza hunterzy z IGF. Jak myslicie czy gdybym bym w hordzie to tez by mnie rozwalali, czy moze by odpuscili? Mam jeszcze pare pytanek: - czy walka zawsze konczy sie smiercia jednego z graczy? - do czego sluzy manewrowosc, czy moglbym miec tyle manewrowosci zeby nie mogli mnie zestrzelic i czy zaladowanie statku ma na to jakis wplyw? - czy gdy mam alignment 0 to moge wleciec do portu z -200, czy tez musze miec alignment co najmniej -101 - jak najprosciej zmienic alignment. PS. Jak mnie zobaczycie, a nie bede w hordzie to mnie nie atakujcie :-)

10.10.2002
22:29
[75]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Rav_s --> 1. nie, można czasami uciec, tzn jeżeli cię pierwszą salwą nie rozwalą:) 2. wysoka pozwala na uniknięcie części pocisków itp. Teoretyczniem ożna by mieć tak wysoką aby uniknąć, ale jednocześnie trzeba by mieć wyższy poziom niż atakujący cię pilot, i broń mieć wybraną na None/Evade (4x Manuv). Ale i tak jako wyjściową musiałbyś mieć chyba 25-30. 3. nie, musisz mieć conajmniej +/- 30, lub coś koło tego. W kazdym razie mnie z +30 wpuscili do portu +200 4. dokować do portu o porządanym aligment. Re. PS. A czemu nie:)

10.10.2002
22:45
[76]

Rav_s [ Konsul ]

Dzieki Gryffin. Powiedz mi jeszcze czy gdy mam zaladowany statek to mozna uciec z pola walki, bo gdzies czytalem ze wtedy sie traci cala manewrowosc oraz ile trzeba miec armor zeby przetrwac pierwsza salwe statku ktory ma rating 180/30. Z manewrowosci moglbym uczynic swoja glowna bron (narazie), gdyz osiagniecie manewrowosci 25-30 nie powinno nastarczac wielu problemow.

10.10.2002
23:12
[77]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Manuv. traci się w przypadku deploy, a nie załadowania statku. Ilość armor zależy tylko od tego w co dany statek jest uzbrojony, także trudno powiedzieć. Na pewno potrzeba 2000-2500. I lepiej pakować w armor niż shield, jak stracisz armor do 0 to giniesz, a shielda nie. A co do rozwoju statku to i tak proponowałbym kupienie resourcer/ freighter, dopakowanie speeda do 10 i cargo do 1000. Pozwala to na zarobienie około 250mln dziennie, także w ciągu 2 dni można sportotem zarobić na statek. A jak wpakujesz wszystko w manuv i armor, to nie będzie cię stać na inne upgr, albo będą koszmarnie drogie, a zginąć i tak zawsze możesz. A poza tym jeżeli nie jesteś Wraithem to kup sobie cloacking module, daje -100% do visib. i wtedy praktycznie nikt cię nie zobaczy. Jest to najlepsza i b. tania metoda na praktycznie zupełną ochronę.

10.10.2002
23:22
[78]

LooZ^ [ be free like a bird ]

Gryffin : 250mln ?? To ja chyba nie umiem grac bo mialem speed 10 i cargo 1050 i jakos tyle nie zarabialem... ze 150 max...

11.10.2002
00:11
[79]

Qna [ Konsul ]

Ja tesh się piszę na sobotę rano. Mam prawie 17ty level i 500k na koncie. Co miałbym kupowac?

11.10.2002
09:19
[80]

darkomen2 [ Konsul ]

I zaczal sie kolejny mily dzien, poniewaz widze ze jestem pierwszy pozdro dla wszystkich czlonkow Hordy. Za godzinke wyjezdzam do Bydgoszczy. Jak bedziecie najezdzac stacje to sie nie dajcie pozabijac :))

11.10.2002
10:49
[81]

Max Damage [ Legionista ]

Skoro Darkomen jest juz w drodze do Bydgoszczy to mozemy wreszcie swobodnie porozmawiac ;-))) Projekty statkow wygladaja ok, tylko po co te power batteries w Battleshipie? Wystarczy, ze bedziesz mial na "pradu" na jedna salwe potem i tak sie musisz naprawiac, wiec power i tak wroci. Rownierz troche przesadzacie z tym speedem, ilosc turek nie jest najwazniejsza w raidowaniu portow. Pamietajcie, ze wszystko musi zajac nie wiecej niz 7 minut!!! A i to tylko wtedy gdy jestescie daleko od Nexusa. Wysokolewelowi hunterzy tylko czekaja az sie pojawi notka o ataku na stacje! Jesli sprawdzicie news i notices to mozna zobaczyc, ze dosc czesto nie udaje sie zdazyc przed raiderami (ostatnio jeden koles z Imperial Dreams rozwalil 3 gosci z HOLY w ten sposob!). Po ataku trzeba natychmiast uciekac z sektora. Dlatego tez proponuje zrobic atak w poniedzialek rano kiedy bedzie stosunkowo najbezpieczniej ;-) ok, ide sie troche dorobic na dealowaniu prochami ;-)))

11.10.2002
11:23
[82]

Droll [ Centurion ]

Pytanie podstawowe kto by się pisał na jakiś atak, jakim statkiem no i kiedy? Narazie tak to wygląda: Battleship : Gryffin, Repair Carrier: Droll, Quna (nie wiem czym będzie leciał, ale patrząc na level to raczej carrierem), Attack Carrier: Destroyer: Dopisywać się kto chętny, no i podajcie jaki dzień wam odpowiada. Osobiście byłbym raczej za sobotą rano bo w poniedziałek to nic nie mogę zagwarantować.

11.10.2002
14:35
smile
[83]

Urdaz [ Konsul ]

rajdy rajdami ale nie wiem czy czytaliście notices ostatnio , tam trwa teraz regularna wojna - najsilniejsze frakcje powypowiadały sobie wojny i jest niebezpiecznie bo sie poprzerzucali na okrety wojenne (to też jakiś sposób na zabicie czasu przed resetem :] )

11.10.2002
16:40
[84]

Qna [ Konsul ]

Ja mogę tylko w sobotę rano. W tygodniu i niedziela odpada, bo w pracy nie mam kompa.

11.10.2002
17:21
[85]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Qna --> jeżeli znajdą się jeszcze ze dwa battleshipy, albo chociaż jeden to możemy jutro, tak koło 9? Tylko, że jednym battle to raczej szkoda. Jeżeli komuś brakuje pieniędzy to nie ma problemu, dzięki ostatnim datkom od darkdawn'a mamy w kasie dosyć dużo, tzn prawie 7 mld:) Tak więc na statek można dostać 600-700 mln:)

11.10.2002
17:37
[86]

Droll [ Centurion ]

Ale tu dzisiaj pusto, a online w TDZK widziałem dziś kilka osób z SH i BH. Widzę że nic nie będzie z planowanej ofensywy na sobotę, o ile wogóle będzie coś z jakiegoś ataku bo sprawą interesuje sie tylko kilka osób. Może większość z tych którzy są w SH i BH już nie gra??? Myślę że próba zdobycia portu może nam tylko wyjść na dobre bo jak wszyscy wiedzą będzie restart i popełnione teraz błędy pozwolą uniknąć ich potem więć to co teraz zrobimy nieważne czy się uda czy nie może przynieść tylko korzyści.

11.10.2002
18:04
[87]

Qna [ Konsul ]

Moje dane na dzisiaj to: 18 lvl, align. 100, kasa 600 000 000, pozycja 15153. Jutro o 9.00 będę gotowy, a nawet wcześniej.

11.10.2002
18:04
[88]

Qna [ Konsul ]

Moje dane na dzisiaj to: 18 lvl, align. 100, kasa 600 000 000, pozycja 15153. Jutro o 9.00 będę gotowy, a nawet wcześniej.

11.10.2002
18:08
[89]

Droll [ Centurion ]

Podajcie gdzie mam się stawić o 9 to napewno będę w konfiguracji statku podobnej do tej co podałem wcześniej.(no chyba żeby nie wiem co się stało, ale nie przewiduję nic takiego)

11.10.2002
18:08
[90]

FalconTm [ Generaďż˝ ]

Witam wszystkich Moze ktos podpowiedziec , w jakiej stacji kupie Cloaking Device?

11.10.2002
18:15
[91]

FalconTm [ Generaďż˝ ]

Zapomnialem powiedziec ze najlepiej w Nexusie...

11.10.2002
18:16
[92]

Droll [ Centurion ]

Cloaking Device kupisz w 14123 Rim (aligment -200), 14164 Crimson (aligment -200), 26029 Scarlet (aligment -200) Wszystko możesz znaleźć na tej stronie

11.10.2002
18:17
[93]

Qna [ Konsul ]

Jak jest dzielone doświadczenie po udanym ataku? Każdy po równo dostaje czy w zależności od celnych strzałów? Czy statki naprawcze też dostaną expa?

11.10.2002
18:18
[94]

Droll [ Centurion ]

FalconTm -- w nexusie to napewno tego nie kupisz

11.10.2002
18:20
[95]

Qna [ Konsul ]

Droll ---> jest jakaś szansa na kupienie cloaking device przy moim align. 100 ?

11.10.2002
18:22
[96]

Droll [ Centurion ]

Qna-- tego nie wiem dokładnie, ale statek naprawczy dostanie expa za naprawę więc jeśli nie będzie brał udziału w walce to raczej nie dostanie za udany atak.

11.10.2002
18:25
[97]

FalconTm [ Generaďż˝ ]

No to mnie pocieszyliscie :)))) Wlasnie konczy mi sie newbie i chcialem lekko sie zabezpieczyc a tu zonk... Mimo wszystko dzieki

11.10.2002
18:28
[98]

Droll [ Centurion ]

Qna -- ten poprzedni post był do expa, a jeśli chodzi o cloaking to nie kupisz go z takim aligment bo nie wlecisz do portu. Gryffin napisał że wleciał do portu z aligment 200 mając 30 na plus, więc trzeba by mieć chyba tyle na minus żeby kupić cloaking device.

11.10.2002
18:35
[99]

Qna [ Konsul ]

Droll ---> czym ma się różnić carrier reperujący od atakującego? Tylko posiadaniem external repair? Na co lepiej stawiać przy budowie carriera, na armor, celność, czy manewrowanie?

11.10.2002
18:37
[100]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Droll --> spotkanie gdzieś w sektorze 12, bo tylko tam można kupić battleshipa i komponenty. I jak rozumię ty też przesiadasz się na battleshipa.

11.10.2002
18:42
[101]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Qna --> repair carrier ma właśnie external repair i poza tym same drony repair (jak najwięcej, czyli 180-200). Poza tym przed atakiem w wybranym sektorze wykonuje deploy, i wtedy nie bierze udziału w walce z portem.Poza tym powinien mieć speeda conajmniej 10, gdyż będzie zużywał sporo tur na naprawę (w zapasie z 200?) I poza tym podniesiony armor, tak na wszelki wypadek.

11.10.2002
18:44
[102]

Qna [ Konsul ]

Gryffin ---> w którym sektorze atakujemy? W 15 jest cicho i spokojnie.

11.10.2002
18:45
[103]

Qna [ Konsul ]

Gryffin ---> w którym sektorze atakujemy? W 15 jest cicho i spokojnie.

11.10.2002
18:47
[104]

Droll [ Centurion ]

Gryffin --> mam dopiero 21 level jeśli to wystarczy to czemu nie tyle że mam tylko około 800 mln więc bedzie potrzebne dofinansowanie do batleshipa, bo na repair cariera by mi starczyło.

11.10.2002
18:52
[105]

Qna [ Konsul ]

Gryffin---> jestem Kitaranem, więc mam na starcie speed 10. Mogę być Repair carrier'em. No chyba, że masz dla mnie inne zadania. Mam nadzieję, że 600 kawałków wystarczy na wybudowanie odpowiedniego sprzętu.

11.10.2002
18:53
[106]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Droll --> jak pisałem z kasą nie ma problemu, w kasie sojuszu prawie 7mld. A level na port też powinien wystarczyć. Qna --> a jest tam kilka portów lv1? Bo dawno nie byłem i nie pamiętam:) Na pewno możemy w 12, portów lv1 jest od groma, podobnie w 25, a i w 13 i 10 chyba też.

11.10.2002
18:55
[107]

Gryffin [ Entil'Zha ]

kolejna część -->

11.10.2002
19:16
[108]

vieko [ Pretorianin ]

Proper Alignment [Other Alignment] - [Random Number (100-200)] <= [Player Alignment] <= [Other Alignment] + [Random Number (100-200)] To ze strony CHAOS, troche inaczej niz w helpie, ale nie szkodzi, moze nawet czytelniej. Teraz widac, dlaczego przy roznicy do 100 pkt alingment mozna ZAWSZE wleciec do portu/stacji lub ogolnie wykonac udana interakcje. Po prostu nawet gdy padnie nanizsza losowa liczba (100) to przy roznicy alignment mniejszej niz 100 da sie wleciec (bo musi sie dac :-))) Z drugiej strony maksymalna rozpietosc alignment to 200. Dlatego Gryffin majac +30 wlecial do portu +200 -- po prostu losowa liczba byla wystarczajaco duza (min. 170). Na tej samej zasadzie LooZ^ raz wlatywal do portu z bodajze -200, a innym razem nie wlecial (wylosowal za malo, lub zmienil mu sie alignment, przez co dokowanie nie bylo w ogole mozliwe). Bylo wiele skarg, ze kogos nawyzywali od przestepcow lub nie wpuscili na stacje -- albo mieli slabe szczescie, albo w ogole nie bylo takiej szansy. Wnioski: Rozpietosc miedzy alignmetn gracza, a innego obiektu w grze (np. port, stacja, NPC) moze wynosic: do 100 -- stuprocentowa skutecznosc (zawsze da sie wleciec), od 100 - 200 -- warunkowa skutecznosc, (raz mozna wleciec, a innym razem nie), im blizej 200 tym mniejsze prawdopodobienstwo, powyzej 200 -- nie da rady (wyzwa od kryminalistow, albo powiedza ze alignment im nie odpowiada). pozdr. v.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.