GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

3D - Blender [1]

23.07.2008
19:42
smile
[1]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

3D - Blender [1]

ponieważ poprzedni wątek nie udał się z powodu za dużego tytułu głównego(mało osób wchodzi na wątki z długim tytułem, nie czytają wogóle tytułów...).

Tak więc robie to wszystko od nowa.
link do tamtego wątku: https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=7853096&N=1

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Chce, żebysmy gadali tu ogólnie o grafice 3D, ale jesli chodzi o programy, odnosili się raczej jedynie do Blendera. Dawali porady co do tego programu, linki itp.

Lista osób podtrzymujących wątek przy życiu :D :
1. Tenshay
2. maVes
3. Guardb


3D - Blender [1] - Tenshay
23.07.2008
19:50
[2]

lo0ol [ Jónior ]

Moja pierwsza i jedyna praca w grafie 3d xd. Stolik, jabłka i bowl robione z tutoriala; reszta MOJA ! xd


3D - Blender [1] - lo0ol
23.07.2008
19:51
[3]

parampam [ Chor��y ]

Wyglada ciekawie, ten program jest free? Latwe w obsludze?

23.07.2008
19:58
smile
[4]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

jest free, obsługe podstawowa jak załapiesz to potem każda kolejna funkcja przychodzi bardzo łatwo (ale wszystkich funkcji jest naprawdę masa, dlatego, żeby "zaczać" jakoś z tym, potrzebny jest jakiś tutorial z basic'ami. ja zacząłem wraz z tutkiem z CDA :)

edit:
tu strona oficjalna Blendera:
Polska strona Blendera:
Jeszcze jedna polska strona o Blenderze:
Blenderowa Wikipedia(Duża część jest po Polsku! :) :
Duzy (5-cio częściowy) tutorial z Basic'iem:

23.07.2008
19:59
[5]

Anduril [ Evviva l arte! ]

forum , tam znajdziesz duzo wiecej osob w tym temacie i owiele wiecej sie nauczysz.

24.07.2008
09:20
[6]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

mały up

24.07.2008
18:47
smile
[7]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

kurde, mam takie coś... i strasznie mnie to wkurza - jak przybliżam zoomem się do obiektu, to im bliżej jestem, tym przybliżanie jest wolniejsze, i jak robię jakieś szczegóły na obiektach, to przesuwanie widoku jest mozolne i trwa o wiele za dużo czasu ! (jak się przybliżę, i wejdę już w ten "obszar strasznie wolnego zoomowania" to przesuwanie na boki itp. też jest wolniejsze)

nie, nie są to lagi. to nie spowolnienie sprzętu. to wygląda, jakby była włączona jakaś opcja...

HELP!

24.07.2008
19:49
smile
[8]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

up!

24.07.2008
19:55
smile
[9]

Chudy The Barbarian [ Senator ]

Polecam ten tutorial : , sam się z niego uczę i jest naprawdę niezły ;p

24.07.2008
20:33
smile
[10]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

ale na moje pytanie z postu [7] nie potrafisz odpowiedzieć? :|

24.07.2008
20:35
smile
[11]

Chudy The Barbarian [ Senator ]

Patrzyłem przed chwilą i mam to samo. Pewnie wina programu.

24.07.2008
20:43
[12]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

nie denerwuje cie to?

24.07.2008
20:45
[13]

Chudy The Barbarian [ Senator ]

Może trochę :P Ale póki co zaczynam modelować w tym blenderze i jakoś się nie daje we znaki.

24.07.2008
23:44
smile
[14]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

ja jade własnie tutoriale na blenderowni:

;]

młotek :D


3D - Blender [1] - Tenshay
24.07.2008
23:55
smile
[15]

novi.. [ Generaďż˝ ]

Coś mnie wzięła ochota na pobawienie się, ale poczekam do jutra bo teraz trzeba iść spać.

Jakieś pół roku temu robiłem kran z kursem, który był w PC Formacie, więc może coś będę pamiętał. A co do moich własnych prac to tylko zrobiłem butlę na gaz ;)

25.07.2008
10:15
[16]

novi.. [ Generaďż˝ ]

Znalazłem ten stary numer PCF i zabieram się za kran.

25.07.2008
12:17
[17]

novi.. [ Generaďż˝ ]

Praca wrze -->


3D - Blender [1] - novi..
25.07.2008
12:35
[18]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

novi --> powodzenia : P

aha, no i polecam ci tutoriale w blenderowni, tam są naprawdę dobre. :)

25.07.2008
12:42
[19]

Storm93 [ Hardstyle Lover ]

[14] --> tyś widział kiedy młotek? :) ten co tam masz to jest stolarski, a taki zwykły to troche inaczej wyglada

25.07.2008
12:55
[20]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

storm -->
po:
1. ale i to młotek, i to młotek.
2. to jest młotek z tutka :>

25.07.2008
13:18
smile
[21]

Chudy The Barbarian [ Senator ]

Moje dotychczasowe dzieło:


3D - Blender [1] - Chudy The Barbarian
25.07.2008
14:48
[22]

novi.. [ Generaďż˝ ]

No i efekt mojej pracy -->

#1


3D - Blender [1] - novi..
25.07.2008
14:48
[23]

novi.. [ Generaďż˝ ]

#2


3D - Blender [1] - novi..
25.07.2008
14:49
[24]

novi.. [ Generaďż˝ ]

#3


3D - Blender [1] - novi..
25.07.2008
15:59
smile
[25]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

novii --> oo ładnie to wygląda :)

25.07.2008
20:35
smile
[26]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

novi, jak uzyskać ten efekt lśniącego, błyszczącego, czystego metalu, jaki jest na tym kranie?
bo chcę go zastosować na mieczu, ale mi nie wychodzi... :|

i jak zrobić jabłko ? :P


3D - Blender [1] - Tenshay
25.07.2008
21:06
[27]

novi.. [ Generaďż˝ ]

Tenshay --> to jest kurs z którego korzystałem: , tam jest opisane jak ustawić ten rendering.

Do uzyskania tego efektu potrzebny jest jeszcze ten program, wystarczy go tylko zainstalować:

25.07.2008
21:08
[28]

Dayton [ Senator ]

Tenshay - i nauczyc sie co to jest swiatlo hdr... a jablko robi sie z kulki

Heh moze tez sobie zainstaluje Blendera, mam cos do skonczenia a dawno juz sie nie bawilem :)

25.07.2008
22:21
[29]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

novi --> niestety musze to robić bez żadnych dodatkowych programów, ponieważ praca idzie na konkurs...

Dayton --> światło hdr ? możesz mnie "oświecić", co to za specyficzne światło? : P

a jabłko no właśnie coś nie mogę z tej kulki zrobić, te wgłębienia u góry i dołu (co z jednego z nich wystaje gałązka) mi nie wychodzą... : |

25.07.2008
22:28
[30]

Finthos [ Generaďż˝ ]

Tenshay:

26.07.2008
18:27
[31]

novi.. [ Generaďż˝ ]

Bawię się dalej z tym kranem, ale nie wiem jak zrobić dziurę w zlewie, ma ktoś jakieś propozycję?


3D - Blender [1] - novi..
26.07.2008
19:00
[32]

maVes [ Generaďż˝ ]

novi.. -> ja bym to zrobił w ten sposób:

Zaznacz powierzchnię w której chcesz zrobić dziurę (najłatwiej to zrobić przechodząc do Face Mode za pomocą CTRL+TAB), naciśnij EKEY, ESC (aby anulować - powstanie kopia powierzchni), następnie przeskaluj i przesuń w miejsce gdzie ma być dziura (klawisze SKEY, GKEY). Kolejny krok to znowu Extrude (EKEY) w kierunku wnętrza.

26.07.2008
19:09
smile
[33]

lo0ol [ Jónior ]

Nie zawsze mam dostęp do mocy 4-ech GB ramu na lapie brata i mam takie pytanko. Jak będzie się sprawował blender na zabytku rodzaju:

GF 4 MX 64
Athlon 2000+
512 ddr

26.07.2008
19:13
smile
[34]

novi.. [ Generaďż˝ ]

maVes --> dzięki, udało się.

26.07.2008
19:29
[35]

maVes [ Generaďż˝ ]

lo0ol -> ja działam na Athlonie 1700+, 256 MB ramu i GF2 GTS. Blender chodzi pięknie, chociaż rendering czasami zajmuje trochę czasu.

26.07.2008
20:21
smile
[36]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

no no no, widze, ze się rozkręca watek, bardzo się z tego powodu cieszę :)

PS: wpisujcie się na listę! :)

26.07.2008
23:54
[37]

maVes [ Generaďż˝ ]

Moja ostatnia praca przedstawiająca monitor na którym aktualnie pracuję:


3D - Blender [1] - maVes
27.07.2008
00:22
[38]

dave_mgs [ Generaďż˝ ]

Dżizas, jaki ten program jest toporny to naprawdę ciężko wyrazić słowami..

27.07.2008
09:23
[39]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

dave - też tak uważałem przez pierwsze... 2 godziny ? które spędziłem z blenderem przy tutorialach.

jak już obcykasz szkielet podstaw podstaw (to nie jest przypadkowe powtórzenie) (wymagane doświadczenie do zaliczenia questa: poznanie 1% możliwości Blendera) to ci się nie wydaje toporny. a potem juz tylko dowiadujesz się nowych rzeczy i powiększasz swoją wiedzę.

maVes ---> na moim starym CRT miałem identyczną naklejkę w prawym górnym rogu monitora....
co ona, do cholery, oznacza? : P

27.07.2008
09:31
smile
[40]

Pilotiusz [ Konsul ]

jakos ten program patrzac na screeny do mnie nie przemawia.... rhinoceros'a polecam :)

27.07.2008
11:08
[41]

maVes [ Generaďż˝ ]

dave_mgs -> każdy tak na początku uważa. Tak jak mówi Tenshay - wystarczą 2 godziny a może nawet i godzina i polubisz ten interfejs.

Tenshay -> co do naklejki: nie mam pojęcia, ale wydaje mi się że chodzi o jakiś standard

Pilotiusz -> chyba wszyscy w tym wątku jesteśmy bardzo początkujący jeżeli chodzi o Blendera, ale jeżeli chcesz zobaczyć prace lepsze od naszych to zajrzyj tutaj:

27.07.2008
11:15
smile
[42]

kamil1153 [ Generaďż˝ ]

Ja to nawet w tym programie nie umialem kreski zrobic, a co dopiero kran itp....

27.07.2008
11:40
smile
[43]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

kamil --> trzeba było kupić CD-Action, numer 06. tam dali tutorial do blendera. i jeszcze dodali na płytkę videotutorial swój. wszystko krok po kroku, dokładne opisy itp. :)

ale zaraz spróbuję dla ciebie znaleść jakiś prosty tut, jak chcesz, dla total beginnerów

edit: na początek se to czytnij -->

27.07.2008
11:50
[44]

maVes [ Generaďż˝ ]

kamil1153 -> jeżeli angielski nie jest dla ciebie przeszkodą to polecam tę stronę:

Tu masz polski kurs w formie 16 wideotutoriali:

27.07.2008
12:02
[45]

Mc-Muza [ Dark Magic Adept ]

Ohoooooooooo :) Ktos jeszcze pamietam o Blenderku :)
Kurcze ja sam od poczatku roku nic nie robilem bo mam za slabego kompa ale jak kupie nowego to sie chyba nieoderwe :)

To moje małe portfolio www.mcmuza.dl.pl :)


3D - Blender [1] - Mc-Muza
27.07.2008
12:24
smile
[46]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

McMuza --> o widzę, ze jestes dobry :)

może ty mi powiesz, jak mógłbym zrobić ładny efekt czystej, błyszczącej stali, taki, jak na ostrzu miecza ?

PS: Ponawiam prośbę, abyście wpisywali się na listę :)

27.07.2008
13:48
[47]

novi.. [ Generaďż˝ ]

Da się wyrównać obiekt do siatki?

27.07.2008
13:54
[48]

kamil1153 [ Generaďż˝ ]

Swoja droga, gdyby byly modele cial kobiecych i meskich to uzywalbym tego programu.

Talentu to ja do robienia cial nie mam i znajac zycie wyszedlby mi trans.

27.07.2008
14:30
[49]

novi.. [ Generaďż˝ ]

Da się automatycznie ustawić by to --> było w środku, tak jak na początku po otwarciu programu.


3D - Blender [1] - novi..
27.07.2008
14:44
[50]

super game fan [ Generaďż˝ ]

novi - Shift + C

27.07.2008
14:45
[51]

maVes [ Generaďż˝ ]

novi.. -> ustaw kursor 3D w pobliżu środka, następnie naciśnij SHIFT + SKEY, wybierz Cursor -> Grid

super game fan -> dzięki, nie znałem tego skrótu

28.07.2008
12:46
smile
[52]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

up, nikt mi nie pomoże z tym z [46] ? :|

28.07.2008
12:56
[53]

maVes [ Generaďż˝ ]

Tenshay -> wypróbuj te materiały:

28.07.2008
15:22
smile
[54]

novi.. [ Generaďż˝ ]

Pionek z jakiegoś tutorialu, a reszta to własna inwencja. -->

Mam już pomysł na następną scenę, ale za nią raczej zabiorę się jutro.


3D - Blender [1] - novi..
29.07.2008
16:04
[55]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

które ostrze lepsze?
solid

czy smooth'nięte ?


i moje pytanko: gdzie mogę znaleźć opcję "edge split" ?

29.07.2008
16:16
[56]

maVes [ Generaďż˝ ]

Tenshay -> IMO drugie ładniejsze.
Opcji "edge split" nie znalazłem w żadnym spisie skrótów, jest tylko "split vertices" (YKEY), ale nie wiem czy o to ci chodziło.

29.07.2008
16:26
[57]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

to jakiś modyfikator, i ponoć pomógłby mi użyty na ostrzu. z innego rorum się dowiedziałem.

29.07.2008
17:11
[58]

maVes [ Generaďż˝ ]

Tenshay -> modyfikator? teraz bez problemu to znalazłem: F9, zakładka Modifiers, Add Modifier, Edge Split.

29.07.2008
17:12
[59]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

ok już go mam, zwyczajnie trzebabyło kliknąć F9, looknąć na zakładkę "modifiers" i dać ADD NEW : P

ale ze mnie newbie xD

pro pewnie się przewracają przed monitorem ze śmiechu :D

30.07.2008
03:10
smile
[60]

Dayton [ Senator ]

W ramach relaksu zrobilem sobie jablko - 15 minut :)


3D - Blender [1] - Dayton
30.07.2008
08:52
[61]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

a jak zrobiłeś, żeby czerwone było w takim wzorku na zielonym???

no chyba, że to tekstura...

30.07.2008
09:29
[62]

Pilotiusz [ Konsul ]

maVes --> nie chodzi mi o umiejetnosci tu przedstawione przez forumowiczow, ani o efekty, ktore mozna uzyskac za pomoca programu (tu akurat kazdy program generuje podobna grafike, jesli mozna tak to nazwac) chodzi mi o sam w sobie program, narzedzie, interfejs, nie wiem jak to inaczej wytlumaczyc :P

30.07.2008
20:23
[63]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

upne :)

30.07.2008
20:27
[64]

Xarexon [ Konsul ]

siema zapoda ktoś linki do jakiegoś poradnika?

30.07.2008
20:50
[65]

Xarexon [ Konsul ]

wiem może głupie pytanie ale jak wyśrodkować widok na figurze którą właśnie robie?

30.07.2008
21:31
[66]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

ale jak wyśrodkować ?

nie wiem.. napiszę ci tylko, ze numpad'y odpowiedzialne są za kąty widzenia (num1 to widok z przodu, num7 to z góry...)

a co do [64] - na blenderowni są BARDZO dobre tutoriale

30.07.2008
22:32
[67]

Dayton [ Senator ]

Xarexon -> kropka z numerycznej

31.07.2008
20:32
smile
[68]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

mały up

01.08.2008
19:24
[69]

Mac94 [ TF2 Player ]

Mógłby ktoś podać jakieś dobre tutoriale na sam początek bo puki co bardzo ciężko mi idzie...

P.S. Zrobiłem ten tutorial :
I teraz pytanie : Jak wykorzystać ten liść bo nic nie rozumiem . Mam coś takiego i nie wiem co z tym zrobić teraz---->


3D - Blender [1] - Mac94
01.08.2008
20:16
smile
[70]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

daj oświetlenie, ustaw kamerę (polecam sposób: Ctrl + Alt + Num 0 ), wyrenderuj i pokaż mamie :)

01.08.2008
21:37
[71]

Dayton [ Senator ]

jablko - ciag dalszy zabawy...


3D - Blender [1] - Dayton
01.08.2008
21:40
[72]

K4B4N0s [ Filthy One ]

Dayton-->Ładnie! A teraz powiedz jak wykombinowałeś tą trawę. :P Też chciałem coś podobnego zrobić.

01.08.2008
22:08
[73]

Dayton [ Senator ]

K4B4N0s -> w blenderze 2.46 masz zakladke particles, tam trawe ustawiasz - (akurat trawe robisz tak samo jak wlosy) tutuaj jest troche ciezko "wymyslic" bo w 2.46 diametralnie zmienil sie system czasteczek i tutoriale co sa na sieci malo sie przydadza, ale wiem ze na YT jest tutorial o wlosach do ostatniego blendera, bo sam podgladalem, i najlepiej bedzei jak poszukasz wlasnie tam.

01.08.2008
22:14
[74]

K4B4N0s [ Filthy One ]

Dayton-->Namowiles mnie na update. :)

02.08.2008
00:50
smile
[75]

Dayton [ Senator ]

K4B4N0s -> Update jest zawsze OK, znaczy z zasady i z regoly jest lepiej, chociaz ja mam problemy z leciwym yafrayem w 2.46, ale zakladam ze on juz umarl dawno i tak, a pewnie niedlugo pojawi sie yafaray... a internala poprawili w nowej wersji, szybciej liczy itp tylko nie ma raytracingu, ale jak nie robisz szkla, to Ci to na CH :)

ale jak chcesz trawsko, to takie samo da sie uzyskac w "starym" blenderze tylko w nowym robi sie to ciut inaczej

02.08.2008
09:25
[76]

Mac94 [ TF2 Player ]

Tenshay-------> Możesz trochę konkretniej ? Bo w programie jestem totalną lamą xD . Dodalem kamerę i lampę ale mam tylko niebieski okienko jak pocisnę render..

02.08.2008
11:08
smile
[77]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

eee... no ale oprócz dodania musisz to poustawiać odpowiednio... bo render pokazuje to, co widzi kamera (widok z kamery > Num 0 )

zaznacz lampę PPM, u każą ci się trzy strzałki, ciągnij za nie LPM tak, aby lampa była jakoś nad obiektem ,żeby go ładnie oświetlała.

następnie ustaw się widokiem, tak po prostu, żeby widzieć ładnie ten obiekt i wciśnij naraz Ctrl+Alt+Num 0 . W ten sposób zwykły aktualny widok, zamieniłeś w usytuowanie kamery i właśnie taki będzie widok w renderingu. Powodzenia :)

Dayton --> jak zrobiłeś, że ta trawa co jest dalej, jest niewyraźna ?

03.08.2008
19:42
[78]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

upp

03.08.2008
19:56
[79]

Mac94 [ TF2 Player ]

Tenshay -------> Wielkie dzięki! Wyszło ----->

Wiem xD


3D - Blender [1] - Mac94
03.08.2008
20:07
smile
[80]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

mac --> jesteś za**bisty !

07.08.2008
23:15
smile
[81]

Garret Rendellson [ Szlachcic ]

Oto moja praca na konk w cda. Dopiero pare tutotriali przeczytalem. Miecz na razie bez textur :)


3D - Blender [1] - Garret Rendellson
07.08.2008
23:37
[82]

Chudy The Barbarian [ Senator ]

Już dawno nic nie robiłem w Blenderze... jakoś straciłem motywację, a niedługo wyjeżdżam ;p Może po powrocie wróci mi chęć :P

Garret - ja bym poprawił tylko tą gałkę, zmniejszył subsurf czy coś, taka okrągła nie pasuje :P

08.08.2008
00:28
[83]

gregol [ Junior ]

Pytanie.. Czego się uczyć 3Dmaxa czy Blendera?

Opanowałem SolidWorksa a teraz chciałbym opanować coś luźniejszego mniej technicznego. Aby móc robić luźniejsze rzeczy niż w kombajnie - solidzie.

08.08.2008
00:44
[84]

Herman_ [ Shogun ]

Też często się bawie, jednak amator ze mnie i na razie tylko jabłko, pionek i lampe udało mi się wykonać.

08.08.2008
00:54
[85]

maVes [ Generaďż˝ ]

gregol -> na twoje pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Oba programy to na prawdę potężne narzędzia. O Maxie nie mogę dużo powiedzieć, ponieważ sam go nie używałem, natomiast za Blenderem na pewno przemawia tempo jego rozwoju oraz to, że jest całkowicie darmowy.

Jeżeli ułatwi ci to wybór, to znalazłem porównanie najpopularniejszych programów do modelowania:

08.08.2008
01:42
[86]

gregol [ Junior ]

maVes -> później sobie poczytam ;) bo za późno na składanie literek nie polskich..

To może tak. Jeśli zna ktoś Solida wie jak się w nim pracuje i do czego służy. A czy w blenderze bez problemu zrobie sobie model wymyślonej w głowie szafy czy samochodu? Interesuje mnie głównie luźne projektowanie konsumenckie.
I czy Max nie jest do takich rzeczy prostszy czy łatwiejszy albo przeciwnie? A może nie ma większej różnicy?

Oczywiście bezproblemu nie znaczy bez nauki :)

08.08.2008
09:56
[87]

maVes [ Generaďż˝ ]

gregol -> niestety, ale nie znam odpowiedzi na twoje pytania. Jednak wydaje mi się, że najlepiej będzie, jeżeli po prostu ściągniesz obydwa programy, pobawisz się przez jakiś czas w każdym z nich, a potem wybierzesz ten który jest dla ciebie wygodniejszy.

12.08.2008
19:29
[88]

maVes [ Generaďż˝ ]

Już dawno nie bawiłem się Blenderem, więc dzisiaj postanowiłem nadrobić te straty. Na screenie obok moje dzisiejsze dzieło - krzesło na którym właśnie siedzę :)

A tak przy okazji: dlaczego tu jest tak cicho?


3D - Blender [1] - maVes
12.08.2008
19:32
[89]

beziko [ Senator ]

Chyba zaczne się tym bawic :)

Gdzieś są jakieś turtioale po polsku ??

12.08.2008
19:48
[90]

maVes [ Generaďż˝ ]

beziko -> sprawdź te strony:


12.08.2008
19:56
smile
[91]

beziko [ Senator ]

Dzięki ;)

12.08.2008
20:01
[92]

mackof [ Prypiat ]

Miałem ten numer PCF z kranem, ale pamiętam, że gdzieś utknąłem :) Zajmę się tym, a gdyby były jakieś problemy to dam znać. Poczytałem trochę na blender.pl i urzekła mnie praca wąż i mysz. Przeczytałem Making of'a. Uznałem, że muszę spróbować. Tutoriale które znalazłem są dobre, ale ja chciałbym się nauczyć wszystkiego po kolei. Co możecie polecić?

12.08.2008
20:11
[93]

maVes [ Generaďż˝ ]

mackof -> jeżeli angielski nie jest dla ciebie przeszkodą to polecam tę stronę:

A jeżeli musi być po polsku to drugi link z mojego poprzedniego postu wygląda całkiem nieźle.

12.08.2008
20:12
smile
[94]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

mackof ---> na blenderowni na początek proponuję ci tutorial "podstawy modelowania" na którym robi się młotek.

bardzo fajny, szczegółowo opisany tutek. wiele się od niego nauczyłem

edit: proszzzzz, oto link --->

:)

13.08.2008
01:31
[95]

gregol [ Junior ]

próbuje zacząć od tego tutka z młotkiem co podał Tenshay
tylko mam problem..
nie działają mi skróty klawiszowe.. z samego początku pojawia się tam K a potem ctrl+tab i nic z tego nie działa.

czy coś trzeba przełączyć? czy wszystkie sobie ustawić czy jak?



13.08.2008
01:32
[96]

gregol [ Junior ]

a tu moje początki z SolidWorksa ->

jakies rady?


3D - Blender [1] - gregol
13.08.2008
01:56
[97]

quaku [ Konsul ]

Gregol - Co prawda nie znam się totalnie na grafice, ale w tematach plastycznych trochę przesiedziałem. Moim zdaniem, jeśli nie dajesz połysku samym klockom pociągu, powinieneś oteksturować je lekko drewnem (delikatne ślady sęków), w przeciwnym razie czy to bejca, czy farba - zostawiałaby połysk. Nie widziałem matu w takim kolorze.

13.08.2008
02:17
[98]

Qbaa [ Senator ]

gregol
musisz jeszcze wiedzieć, że klawisz TAB, przełącza między trybami "Object Mode" i "Edit Mode", popróbuj.
domyślnie blender jest w object mode, a w edit mode przełącza się automatycznie tylko po dodaniu obiektu, o czym autor tutoriala zapomniał wspomnieć :)

13.08.2008
10:15
[99]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

Qbaa --> ja domyślnie o dziwo miałem wyłączoną tę opcję z przełanczaniem w edit mode po dodaniu obiektu. jak coś dodam, nadal wszystko jest w object modzie :)

ale można to sobie ustawiać, w tych opcjach, co się pokazują po pociągnięciu górnego paska w dół.

13.08.2008
11:08
[100]

mackof [ Prypiat ]

agrrr... robię ten kran i utknąłem w jednym miejscu.
Zrobiłem kulę i muszę zaznaczyć jej połowę. "Naciśnij [B.] i zaznacz połowę kuli". Może ktoś powie jaśniej? pojawiają się dwie szare przecinające się linie i kupa. Co dalej?!

13.08.2008
11:16
[101]

beziko [ Senator ]

Mam problem !! W turtioalu [94] piszę że mam nacisnąć K i Wybrać Knife a jak naciskam K to nic mi nie wyskakuje !! Nie wie ktoś o co chodzi ??

13.08.2008
11:29
[102]

PJanek [ Konsul ]

Upewnij się, że jesteś w Edit Mode (klawisz TAB).

13.08.2008
11:35
smile
[103]

beziko [ Senator ]

PJanek --> dzięki ;)

13.08.2008
11:41
smile
[104]

beziko [ Senator ]

Znowu mam problem :/

Mam przeciąć ściankę na 2 częśći i po przecięciu nie chce mi sie linia ciecia wyłączyć !! Jak klikam PPM to mi się linia usuwa !! Co mam zrobić !!

13.08.2008
12:54
[105]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

beziko --> po przecięciu kliknij enter. dalasze linie cięcia znikną, bedzie tylko to jedno przecięcie :)

13.08.2008
17:40
smile
[106]

mackof [ Prypiat ]

Zrobiłem młotek. Trochę się "skanciło" pod koniec, ale moim zdaniem nie najgorzej jak na pierwszą pracę.
Trzy pytania:
1. Jak ustawić światła?
2. Jak ustawić podłożę i tło?
3. Jak zapisać pracę? (przy tej byłem zmuszony zrobić screen'a podczas renderowania)


EDIT:

I jeszcze jak ustawić tekstury? :p


3D - Blender [1] - mackof
13.08.2008
17:46
[107]

PJanek [ Konsul ]

1. Spacja->Add->Lamp i wybierasz sobie rodzaje świateł
2. Spacja->Add->Mesh->Plane
3. File->Save As, lub jeżeli chcesz zapisać render File->Save Render Image

13.08.2008
17:47
[108]

mannY_ [ Centurion ]

chcialbym tak umiec jak Wy wow!

13.08.2008
17:52
smile
[109]

mackof [ Prypiat ]

PJanek ---> dzięki bardzo.

Teraz po raz setny chyba zabieram się za ten zasrany kran. Jak mi się uda to wkleję.

13.08.2008
19:27
[110]

mackof [ Prypiat ]

hmmm... jedyne co mi nie może wyjść to rendering. Zastanawiałem się, dlaczego tak długo to trwa, więc sprawdziłem konsole. Tam się pokazuje jakiś błąd. Oto foto --->


3D - Blender [1] - mackof
13.08.2008
19:37
[111]

novi.. [ Generaďż˝ ]

mackof --> A instalowałeś tego YafRaya?

13.08.2008
19:40
[112]

mackof [ Prypiat ]

Tak. Spróbuje przeinstalować. Może pomoże.

13.08.2008
20:24
[113]

mackof [ Prypiat ]

No i działa. Ale jaki zrobiłem błąd, że nie wygląda to tak jak inne krany robione na podstawie tutoriala z PCF, z którego również korzystałem? Jutro wszystko od nowa. Teraz się pobawię.


3D - Blender [1] - mackof
13.08.2008
20:45
[114]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

daj jeszcze jedną czy tam dwie lampy, żeby był bardziej oświetlony. będzie widoczniejszy.

ew. możesz dać jeszcze jakieś podłoże czy cuś, żeby tak nie latał w powietrzu.

13.08.2008
20:54
[115]

mackof [ Prypiat ]

Coś musiało umknąć mojej uwadze. Powinno wyjść tak, jak noviemu.

13.08.2008
23:28
[116]

maVes [ Generaďż˝ ]

Kolejny dzień, kolejna praca. Przedstawia mój obecny, mocno przestarzały komputer (a w zasadzie samą obudowę). Na renderze brakuje cd-romu i wywietrzników w obudowie - już nie chciało mi się ich robić :)


3D - Blender [1] - maVes
14.08.2008
17:04
smile
[117]

mackof [ Prypiat ]

Znowu młotek. Muszę się zabrać za coś porządniejszego.


3D - Blender [1] - mackof
14.08.2008
18:12
smile
[118]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

mackof --> coś ci ten młotek nie wychodzi, za krótka rękojeść i wogóle jakiś taki trochę krzywy :|

edit: to jest screen renderu młotka, który mi wyszedl z tego tutka----->


3D - Blender [1] - Tenshay
14.08.2008
18:23
smile
[119]

mackof [ Prypiat ]

Tym razem robiłem z pamięci. Poszukam czegoś innego.

14.08.2008
20:11
smile
[120]

mackof [ Prypiat ]

Tym razem z tutoriala koło, ale nie zrozumiałem końcówki, więc musiałem "boki" koła zrobić po swojemu.

Co polecacie dla wprawy. Na razie wszystko wychodzi mi strasznie średnio, żeby nie powiedzieć "źle".


3D - Blender [1] - mackof
14.08.2008
21:09
[121]

maVes [ Generaďż˝ ]

mackof -> na twoim screenie nic nie widać :)

Co polecacie dla wprawy. Na razie wszystko wychodzi mi strasznie średnio, żeby nie powiedzieć "źle".
Po prostu ćwicz. Mi na początku też nie szło najlepiej - albo model wychodził brzydki, albo spędzałem masę czasu na poprawkach, po których zwykle wyglądał jeszcze gorzej ;) Ale z każdą kolejną pracą szło mi coraz lepiej i szybciej.

15.08.2008
20:54
[122]

maVes [ Generaďż˝ ]

Moja kolejna praca. Przedstawia moją klawiaturę. Dość mi się ją modelowało ze względu na wykrzywienie, ale jestem zadowolony z końcowego efektu.


3D - Blender [1] - maVes
15.08.2008
21:16
smile
[123]

mackof [ Prypiat ]

Imponujące. A myszkę potrafisz?

16.08.2008
17:57
[124]

maVes [ Generaďż˝ ]

Za myszkę zaraz się zabieram.

20.08.2008
21:56
smile
[125]

mackof [ Prypiat ]

Po paru dniach przerwy sam skusiłem się na myszkę. Oczywiście znowu do dupy.


3D - Blender [1] - mackof
20.08.2008
22:39
smile
[126]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

mackof ---> sory ale... buahahhah xD

poszerz to, bo jest zbyt chuda, przyciski też rozłóż na całą szerokość, daj myszce rolkę po środku, a przy wyjściu kabelka z myszki zrób takie.. no takie coś, jakie tam jest, żeby to nie wyglądało, jakby kabel był jednolity z obudową myszki :)

POWODZENIA :)

20.08.2008
23:05
smile
[127]

Bart2233 [ Generaďż˝ ]

Czy mógłby mi ktoś podać linka do turtoriala dla kompletnego noob-a?

Szukam czegoś prostego, ale żeby było przy okazji wyjaśnienie obsługi.

21.08.2008
10:47
[128]

mackof [ Prypiat ]

Tenshay ---> Ok

21.08.2008
11:25
[129]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

Bart -->
młotek:

21.08.2008
17:20
[130]

Bart2233 [ Generaďż˝ ]

młotek skończony tylko mam problem bo nie wiem jak maznąć rączkę żeby była czarna.
edit:Już mam sorry za zawracanie gitary.

Swoją drogą fajny i prosty program po pierwszym tutorialu już sporo załapałem :)


3D - Blender [1] - Bart2233
21.08.2008
19:55
smile
[131]

mackof [ Prypiat ]

Po raz n-ty zabrałem się za młotek i już na początku problem :/ w momencie, gdzie należy wcisnąć K i podzielić kwadrat. Albo w ogóle nic się nie dzieli, albo dzieli się na trzy trójkąty na dwóch polach (według instrukcji powinno na jedno pole z trzema trójkątami i drugie podzielone na pół). Poprzednio ta część zawsze wychodziła. Nie wiem co ominąłem (niemożliwe, by cokolwiek, bo to jest zaraz na początku) :/ Już tracę nerwy... zamiast coraz lepiej idzie coraz gorzej. Kuźwa :/ Ktoś pomoże?

21.08.2008
20:02
[132]

Dayton [ Senator ]

mackof - dziel w - > subdivide, k to noz i troche inaczej dziala

21.08.2008
20:06
smile
[133]

mackof [ Prypiat ]

To samo --->


3D - Blender [1] - mackof
21.08.2008
20:22
[134]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

jak za pierwszym razem przekroisz to wtedy wciśnij enter

a jak nie, to poczytaj komenty do tego tutoriala, bo tam chyba ktoś miał ten problem i potem mu ktoś odpowiedział jak to rozwiązać

21.08.2008
20:31
[135]

mackof [ Prypiat ]



Wciskam ENTER, wszystko co trzeba robię. Komenty zaraz przeczytam. Wyżej nagrałem filmik do tego fragmentu. Może ktoś zauważy błąd.

21.08.2008
20:38
smile
[136]

mackof [ Prypiat ]

HA! Już dobrze! Już nieistotne.

21.08.2008
21:07
smile
[137]

mackof [ Prypiat ]

Trzeci post, pod postem, ale co tam! Puki się nie nauczę porządnie, to będę tu wklejał pracę i słuchał krytyki. To mój młotek, najlepszy z dotychczasowych, jakie zrobiłem. Może i to jest pyrdek, ale mnie cieszy.


3D - Blender [1] - mackof
21.08.2008
21:10
[138]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

mackof --> no już zdecydowanie lepiej od poprzednich ; p

21.08.2008
22:01
smile
[139]

mackof [ Prypiat ]

Kolejna praca, drewniane koło.


Trochę pozmieniałem na końcu, trochę jest błędów, ale jeszcze parę razy zrobię i powinno być dobrze.


3D - Blender [1] - mackof
21.08.2008
23:28
[140]

Bart2233 [ Generaďż˝ ]

Potrzebuję jakiegoś tutoriala do robienia renderów czyli tła, HDR efekty itd.

Tylko proszę o coś prostego żebym nie musiał się domyślać.

Z góry dzięki za pomoc

22.08.2008
00:40
[141]

Dayton [ Senator ]

Bart2233 -> w przyciskach world jako tlo ustawiasz mape hdr, jako tlo. Na blender.pl sa tutoriale, jest tutorial o nazwie swiatlo bez lampy - tam jest wyjasnione co i jak (mniej wiecej)

28.08.2008
19:59
smile
[142]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

kurde wątek chyba upadł... :(
szkoda......

28.08.2008
22:25
[143]

mackof [ Prypiat ]

Tenshay poluje na gwiazdkę :D
Spokojnie. Postaram się go jakoś "ożywić".

28.08.2008
22:39
smile
[144]

miczek2008 [ Konsul ]

Mam pytanko: czy Gimp dorównuje Blenderowi?

28.08.2008
23:06
smile
[145]

Mipari [ Generaďż˝ ]

Przecież Gimp jest do edycji grafiki rastrowej, a Blender do obróbki grafiki 3D. To dwa zupełnie inne programy i jako takich nie można ich ze sobą porównywać.

28.08.2008
23:06
smile
[146]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

mackof --> : D

miczek --> bLENDER FOREVER!!!!!1!!111!11111!!11 XdXDXdXDxDxDxDXdXdxXdxDxDxDxDxD

Gimp nie może dorównywać Blenderowi, bo Gimp jest 2D, a Blender 3D :D:D:D

28.08.2008
23:08
[147]

miczek2008 [ Konsul ]

Aha, thx.

29.08.2008
10:37
[148]

polak111 [ LOXXII ]

Mam problem z tym drewnianym kołem. Otóż zgodnie z tutorialem wchodze w Spacja->Add->Mesh->Circle, i biorę 32 verteksy i ok. Powinny mi się te verteksy pojawić na kole, jednakże tam ich nie ma :|

edit: Już nieważne :)

29.08.2008
10:52
[149]

mackof [ Prypiat ]

Ja jakoś najbardziej utalentowany w tym nie jestem, ale udaje mi się... eee... jakoś. Tenshay gwiazdkowiczu poproszę o jakiś dobry model do zrobienia (oczywiście tutorial)

30.08.2008
10:59
[150]

tuciczek [ Generaďż˝ ]

Witam!
Jako że pierwszy raz zaglądam do tego wątku szukam tutoriali od podstaw do bardziej złożonych

31.08.2008
01:21
[151]

maVes [ Generaďż˝ ]

tuciczek -> Tenshay w poście [4] podał kilka linków, na pewno znajdziesz tam coś dla siebie. Ja od siebie polecam tę stronę:

31.08.2008
01:49
smile
[152]

Broken_Heart [ Konsul ]

Fajnie to wygląda, jutro z rana se sciagne ;]

31.08.2008
01:51
[153]

Zabójca13 [ ICE ]

Moja praca ------>


3D - Blender [1] - Zabójca13
31.08.2008
02:33
[154]

John Yossarian [ Chor��y ]

Zabójca13 --> czy w twojej pracy jest przedstawiona dlon z ucientym kciukiem z ktorego wylewa sie morze zielonej posoki?

31.08.2008
10:26
[155]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

Zabójca --> co przedstawia ta praca ? :P

czy to taka abstrakcja troche ?

31.08.2008
16:35
[156]

Zabójca13 [ ICE ]

john- powiedzmy ze cos w tym stylu.

tutaj inna praca i troche gorsza.


3D - Blender [1] - Zabójca13
31.08.2008
18:05
smile
[157]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

zabójca --> mi się ta druga praca bardziej podoba :)

02.09.2008
19:54
[158]

shadow_ [ Junior ]

Witam !
Blendera ściągnełam nie dawno a to moja pierwsza praca
coś spaprałam tylko nie wiem co pomożecie?


3D - Blender [1] - shadow_
03.09.2008
18:58
smile
[159]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

kurde, nawet nie zostałem wyróżniony w konkursie CDA... :(

idę się pociąć..... a potem skoczę przez okno... :(

03.09.2008
21:06
smile
[160]

novi.. [ Generaďż˝ ]

Tenshay --> pokaż pracę jaką wysłałeś na konkurs.

03.09.2008
21:16
[161]

Neo12 [ Prince of Persia ]

idę się pociąć..... a potem skoczę przez okno... :(

Jeśli w drodze do okna nie umrzesz z wykrwawienia, proszę bardzo. Ale przed śmiercią pokaż to arcydzieło.

03.09.2008
22:44
smile
[162]

Zabójca13 [ ICE ]

novi- za poźno.

04.09.2008
16:48
smile
[163]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

to dałem...

aż tak beznadziejne? :|


3D - Blender [1] - Tenshay
04.09.2008
16:51
[164]

mackof [ Prypiat ]

Nie beznadziejne, ale mogłeś dać coś lepszego.

04.09.2008
17:07
smile
[165]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

mackof --> a widziałeś jakie prace wygrały w CDA, lub były wyróżnione ?

nie żebym był jakimś pi*przonym egoistycznym narcyzem, ale niektóre na prawdę wydawały mi się o wiele gorsze od mojej. 100% obiektywizmu. np: po prostu jakaś uśmiechnięta emotka 3d.

góra 15 minut roboty, i bym coś takiego zrobił, a ja przy swojej siedziałem, że jestem początkujący, kilka dobrych godzin. A i tak jeszcze zanim wysłałem, wiele razy sprawdzałem, czy nie ma jakichs niedociągnięć, pytałem znajomych o opinię, zrobiłem z tego całą akcję.

i co?

i h*j, nawet nie wyróżnili moich wypocin, bo nie było już miejsca, bo wszystko zajęły prace znajomych CDA :|

04.09.2008
17:32
[166]

y81 [ Chor��y ]

a pokaż jakie wygrały, lub zostały wyróżnione, jeśli masz możliwość.
z chęcią bym porównał.

04.09.2008
17:37
[167]

Neo12 [ Prince of Persia ]

Oceniać nie będę bo sam nie potrafię nic w Blenderze sklecić (od tego mam grafika, ja siedzę w czym innym ;-)), pokaż skany innych pracek to porównamy.

04.09.2008
18:04
[168]

Garret Rendellson [ Szlachcic ]

Pisalo ze matreialy mają byc bez tekstur, pozatym tamte prace były dobre, a ja jestem początkujący. Dałem miezc co jest wcześniej pokazany

04.09.2008
18:25
[169]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

to uploadnę wam Action maga (taki jakby mini magazyn w formie HTML, zawsze na coverku w cda dorzucany jako bonusik.)



w kategorii "Game walker" na dole będzie "Konkurs Blendera" to klikacie i tam będzie lista prac które wygrały.

(swoją drogą: wygrał jakiś beznadziejny wampir, a ten tir wielki i ten motocykl to co? przecie o wiele lepsze O_o)

PS: nie byłbym taki wkurzony i zawiedziony, gdyby nie to, że prace takie się od siebie różnią poziomem itp. że zacznym mysleć, że te prace zostały wylosowane losowo. :|

04.09.2008
19:25
[170]

y81 [ Chor��y ]

tenszaj - ee. przejrzałem zwycięskie prace i bez urazy, ale sądzisz, że twoja jest lepsza od jakiejkolwiek z tamtych i powinna być przynajmniej wyróżniona ?

a a'propos 'jakichś uśmiechniętych emotek 3d' to, moim zdaniem, jedna z pozytywniejszych prac w tamtym pakiecie. ;-)

05.09.2008
13:24
[171]

maVes [ Generaďż˝ ]

Tenshay -> nie rozumiem czym się aż tak przejmujesz. Na twoim miejscu wykorzystałbym tą porażkę jako okazję do stania się lepszym grafikiem. Zamiast mówić do siebie "Omg, nie zostałem wyróżniony przez CDA, ale jestem beznadziejny" zastanów się co zrobić, aby następnym razem było lepiej. Tyle ode mnie :)

05.09.2008
13:29
[172]

adrem [ Joker ]

i h*j, nawet nie wyróżnili moich wypocin, bo nie było już miejsca, bo wszystko zajęły prace znajomych CDA :|

Bo CDA to zuo...A teraz zacznij kupować PLAY-a,i zjedz kota Smugglera w odwecie :P

05.09.2008
19:37
[173]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

y81 --> nie nazywam siebie wymiatatorem blendera na wiekim ale....

pokaż swoje prace miszczó.

maVes --> mnie coś takiego raczej zdemotywowało. CDA nie jest przecież "poffesjonal pismo o grafice f blendeże" tylko zwykłe o grach, a ten blender top był bonus. Czyli konkurs jest na niskim poziomie, nie jest ważny itp.

jak w czymś takim odpadam wogóle z listy, to pocieszające to nie jest :)

adrem --> doppppprfffa !!!!!!!!!!..... eeeeEEEEEE? kota ? nie gustuję.

spoiler start
czyli zostaję mimo wszystko z CDA :)
spoiler stop

05.09.2008
20:00
[174]

kamil1153 [ Generaďż˝ ]

Tenshay

Zgadzam sie z y81...
Twoj praca jest po prostu beznadziejna w przeciwienstwie do innych...
Sztuczna na maksa.

05.09.2008
20:15
smile
[175]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

kamil -->

pokaż swoje prace miszczó2_PL.

05.09.2008
20:17
[176]

Neo12 [ Prince of Persia ]

Nie unoś się tak.

05.09.2008
20:20
[177]

wlodzix [ Pretorianin ]

Tenshay ---> mi się podoba:)spoko

kamil > nie bądź taki szczery bo się chłopak zamknie w sobie i straci wenę twórczą:)

05.09.2008
20:20
[178]

kamil1153 [ Generaďż˝ ]

Tenshay

Nie musze nic Ci pokazywac. Po prostu mowie co mysle. Twoja praca jest beznadziejna. Ile to robiles eee pare godzin ? Niektorzy takie cos w 5 minut zrobia.

Te zielone cos to miala byc woda ? Bo wyglada jak glut z nosa.
A te jabko... Wyglada jakbys fotomontaz zrobi.

Robisz wielki szum: "Coo Dlaczego ja nie wygralem, ani wyroznienia nie dostalem ?! Moja praca byla najlepsza !" Popatrz na inne prace, a na swoja to wtedy moze ciebie "olsni"

06.09.2008
01:36
[179]

y81 [ Chor��y ]

tenszaj - a z jakiej paki ja mam ci pokazywać pracę. ja o swoich nie mówię, że są zajebiste, ani tym bardziej nie oburzam się, gdy nie zostanie zauważona. zresztą twoja w stu procentach słusznie pozostała w cieniu.

dodam jeszcze, że blendera na oczy nie widziałem i w sumie widzieć nie mam zamiaru. także nawet ty, tenszaju, lepszy ode mnie w te klocki jesteś. ;-)

06.09.2008
02:14
smile
[180]

Dayton [ Senator ]

koksajcie, koksajcie, bo takim tempem to skonczycie na etapie "kamienia lupanego" :D

07.09.2008
15:26
smile
[181]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

a walcie się ;P

07.09.2008
15:32
[182]

kamil1153 [ Generaďż˝ ]

Tenshay

Walic to ty mozesz co innego

07.09.2008
16:43
smile
[183]

Zabójca13 [ ICE ]

182- i kto to mówi? :P

Tenshay- ty sie tak nie bulwersuj. Wiesz ze ta prace, ktora zrobiles to jest nic z porownaniu z tamtymi wiec sie nie wkurzaj i po prostu zmien program albo zacznij sie bardziej doksonalic. A nie sie wkurzasz ze wrzucasz swoja amatorska prace na konkurs wiedzac ze nie masz szans i sie na wszystkich wkur*** do okoła.

07.09.2008
20:45
smile
[184]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

zabójca --> ale się przynajmniej rozładowałem skutecznie tym :)

11.09.2008
21:15
smile
[185]

Zabójca13 [ ICE ]

A można modelować w blenderze typu boole'a?

15.09.2008
20:42
[186]

maVes [ Generaďż˝ ]

Mój nowy monitor, modelowany na szybko. Brak mu szczegółów takich jak przyciski czy logo.


3D - Blender [1] - maVes
09.11.2008
21:57
[187]

K4B4N0s [ Filthy One ]

Zrobilem zarys boczny korpusu gitary i teraz jak jego gorna i dolna czesc "wyfaceowac"?


3D - Blender [1] - K4B4N0s
18.11.2008
02:37
[188]

Dayton [ Senator ]

upne watek i wrzuce cos od siebie....


K4B4N0s - > zle sie za to zabrales - nie robi sie tak gitary... mozesz zaznaczyc wszystkei vertexy i efem zatkac "otworek" ale to nic nie da - bo bedziesz mial kaszane z siatki, nawet jak recznie poprawisz, nie bedziesz w stanei zrobic detali. Takie cos zacznij sobie modelowac z podstawowej kostki, uzywaj meshsmooth i modyfikatora shife+e a bedzie dobrze :)


3D - Blender [1] - Dayton
18.11.2008
04:09
[189]

Chacal [ Senator ]

Kiedyś usiłowałem modelować w Blenderze. I muszę przyznać, że w życiu nie spotkałem się z programem, który bardziej niż ten komplikowałby wykonywanie podstawowych operacji. Widzę po waszym wątku, że nic się nie zmieniło - zrobienie otworu, czy sklecenie prostej figury nadal graniczy z cudem.

Autocad Inventor - to jest kurde program. Będąc na politechnice takie prace jak wasze młotki i krany musiałem robić w 15 minut i nie stanowiło to problemu.

18.11.2008
17:01
[190]

K4B4N0s [ Filthy One ]

Dayton-->mozesz zaznaczyc wszystkei vertexy i efem zatkac "otworek" - wlasnie nie, bo blender nie obsluguje NGONow. Nie mniej jednak juz soboe poradzilem. I tym sposobem tez nie wychodzi zle poki co.

20.11.2008
19:03
[191]

Dayton [ Senator ]

K4B4N0s poczytak tutorial o robieniu kostkli do gry na oficialnej stronie, to sie dowiesz cos ciekawego...

28.11.2008
20:57
smile
[192]

mackof [ Prypiat ]

Dawno tu nie pisałem. Podajcie coś trochę bardziej zaawansowanego :) Trochę wyższy poziom niż zielony ;p

04.01.2009
15:12
[193]

mackof [ Prypiat ]

Jaką polecacie książkę do blendera? Nie chce wydać jakieś niebotycznej kwoty. W internecie za dużo poradników nie ma.



Coś z tego?

04.01.2009
15:19
[194]

przemek__ [ PRZEMEK ]

Blender to ciekawe narzędzie, jednak jeśli chodzi o podejście profesjonalne to w większości ofert pracy jako grafik lub animator widzę wymagania odnośnie 3ds max. Co o tym myślicie ? Warto działać poważniej w blenderze ? To tak w kwestiach bawienia się tym na większą skalę i nie mam zamiaru wywołać wojny 3ds vs blender ;)

Osobiście robiłem parę prostych rzeczy w blenderze, ale uważam, że mój poziom jest mierny i chętnie bym chciał wejść na wyższy poziom wtajemniczenia :)

Pozdrawiam.

04.01.2009
15:24
[195]

na zaś [ Konsul ]

tu masz przyklady blendera:
Big Buck Bunny
Elephant dream
:)

tak wiec w blenderze sie da wiele, tylko kwestia pracy i ekipy

ale jesli opanujesz blendera, to po prostu znaczy ze jestes dobrym animatorem/modelerem takze prace sie wsdzedzie znajdze, a nauka innego softu nie zajmie tak duzo czasu.

a blender jest free w porownaniu z 3ds;)

04.01.2009
15:25
[196]

przemek__ [ PRZEMEK ]

Prawda, wolna licencja i małe rozmiary... w dodatku super możliwości, natomiast interfejs jest jednak odmienny s stosunku do 3ds'a !

11.01.2009
05:07
smile
[197]

Dayton [ Senator ]

Dlaczego nikt nic nie wrzuca ? Wszyscy wymiekli ????

11.01.2009
15:56
[198]

mackof [ Prypiat ]

Dlaczego nikt mi nie odpowiada?
a ta książka?

Może być? Jak ją oceniacie?

12.01.2009
22:18
smile
[199]

mackof [ Prypiat ]

Po 20 minutach pracy zrobiłem pyrdek USB. Może i nie najlepiej, ale mam nadzieję, że ożywi się trochę ten temat.


3D - Blender [1] - mackof
12.01.2009
22:44
smile
[200]

K4B4N0s [ Filthy One ]

Ladnie, troszke pudelkowo, ale wciaz niezle.
Ja w tej chwili powoli, robie odwzorowanie gitary ESP Alexi 600.
Tu jeszcze bez mostka i przetwornika(juz gotowe), strun, kluczy etc. i w dosyc fantazyjnych, plastikowych kolorach.


3D - Blender [1] - K4B4N0s
26.02.2009
10:44
smile
[201]

mackof [ Prypiat ]

Obudzę troszkę ten wątek. Zrobiłem trochę prac, wrzucam MIECZ ŚWIETLNY :p. Troch za gruby promień, wiem, jak zawsze zapomniałem pracę dokładnie obejrzeć, przed usunięciem bliku .blend. ;(

Zakupiłem książkę
"Blender Od planowania, modelowania oraz teksturowania do animacji oraz renderingu"
Ogólnie dla mnie jest na razie trochę za trudna. Nigdy nie operowałem blueprintami, co widać w moich pracach. Trochę poćwiczę z tym zagadnieniem i będę gotowy by kontynuować pracę z książką.

Ludzie! Obudźcie się!


3D - Blender [1] - mackof
22.03.2009
16:37
[202]

DscMati [ Konsul ]

Ja wczoraj zacząłem zabawę.Oto mój młotek z tutka :P(druga praca)


3D - Blender [1] - DscMati
23.03.2009
21:47
smile
[203]

cinek0,7 [ Generaďż˝ ]

tutorial:


troche mi nie wyszło...koło jest odsłonięte w środku, musiałem coś pomylić ale jak na pierwszą pracę myśle że ok


3D - Blender [1] - cinek0,7
23.03.2009
22:05
[204]

Garret Rendellson [ Szlachcic ]

Blenderem już się od około 2 miesięcy interesuję, na razie zrobiłem kilka cienkich prac.
Ale przynajmniej nie z tutotriali tylko sam :P

Polecam stronę:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.