GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Praktyki sklepu Wirtus

19.07.2008
12:31
[1]

Karac [ Hammer Head ]

Praktyki sklepu Wirtus

Chciałem Was moi mili dziś ostrzec przed zakupami w tym sklepie. Wiem, że kuszą cenami ale najwyraźniej już środki nie pozwalają zatrudnić choć jednej kompetentej osoby.

Zamówiłem 2 gry, za które zapłaciłem z góry przelewem. Okazało się, że jednej już nie mają (ale na stronie oczywiście cały czas wisiała do kupienia). Napisałem, że nie ma sprawy, proszę dostarczyć jedną a za drugą zrobić mi zwrotny przelew.

Ta druga czynność jednak ich przerasta. Od ponad miesiąca nie mogę się doczekać zwrotu pieniędzy, pomimo 4 krotnej interwencji telefonicznej oraz 2 krotnej mailowej. Oczywiście oni nie wiedzą jak to jest możliwe i za każdym razem mówią, że się tym błyskawicznie zajmą. Do dziś efekt zerowy.

Kwota na szczęście nie jest duża (40 zł) ale chodzi o zasady. W tym tygodniu jadę im zrobić niezłą burdę (na szczęście są w moim mieście).

Nauczka jest taka, że jeśli chcecie coś u nich kupować, w życiu nie płaćcie z góry. Ja już na pewno nie skorzystam z tego sklepu w ogóle.

Nota bene to nie moje pierwsze przejścia z nimi. Kiedyś zamówiłem HL2 na płycie DVD, dostałem wersję na 5 CD i na wymianę też czekałem około miesiąca.

Totalnie amatorska firma.

Pozdrawiam,

P.S. Już poprawiłem tytuł:)

19.07.2008
12:34
[2]

Duto [ Pretorianin ]

Hmm chodzi o wirtusa??? Czy o gram?? Czy o jeszcze coś innego?

Edit: U mnie zawsze jest wszystko ok, może dlatego że płacę za pobraniem.

19.07.2008
12:36
[3]

vinni [ Fan Siatkówki ]

Masz rację ja sam czekałem na grę około miesiac a przesyłkę zrealizowali mi dopiero po interwencji mailowej.

19.07.2008
12:36
[4]

Adaśś [ Konsul ]

Robiłeś przelew do firmy która jest w twoim mieście? Nie łatwiej wyjśc z domu??? I po co dzwonic i wysylac maile skoro można się przejsc??

19.07.2008
12:38
[5]

Karac [ Hammer Head ]

Adaśś

Jak się pracuję to ciężko się wyrwać w ciągu dnia i jechać na drugi koniec miasta. Nie wszyscy tu mamy naście lat i masę czasu wolnego;)

19.07.2008
12:39
[6]

Tosser [ Generaďż˝ ]

Ja kiedys zamowilem Guild Wars i mi dodali gratis RC Cars :) Ja tam do nich nic nie mam

19.07.2008
12:42
[7]

Karac [ Hammer Head ]

Tosser

Ja tylko sygnalizuję, że takie rzeczy mają miejsce. Ja korzystałem 4 razy z ich sklepu i 2 razy nawili, znaczy się coś jest z nimi nie tak.

Zapomniałem jeszcze dodać, że tego HL2 na 5 CD dostarczyli mi używanego, z porysowanymi płytami i bez kodu do steam'a:) Nieźle, co...

19.07.2008
12:43
smile
[8]

Aniek [ Generaďż˝ ]

Gdy zamówiłem u nich Wiedźmina, od razu po premierze to było, to dostałem ROZPAKOWANĄ grę. Była zdjęta folia i było znać ślady użytkowania gry. Też już nigdy u nich nic nie zamówię.

19.07.2008
12:49
smile
[9]

miki [ Pretorianin ]

I w taki oto prosty sposób traci sie renome...

19.07.2008
12:49
[10]

Child of Bodom [ Woo Hoo! ]

Ja co prawda tylko raz cos u nich kupywalem, ale wszystko poszlo szybko i sprawnie. Chociaz chyba bralem za pobraniem, to moze dlatego ;)

19.07.2008
12:49
[11]

.Albatros [ Konsul ]

Takie zwlekanie z przelewami zwrotnymi to standard w sklepach internetowych.

19.07.2008
12:50
smile
[12]

ROzner_ [ Konsul ]

Dzięki za ostrzeżenie

19.07.2008
12:51
[13]

Majcyk [ Pretorianin ]

Ja odpukac w niemalowane, jeszcze w zadnym sklepie sie nie nacielam.

19.07.2008
12:52
[14]

King Klick [ Pretorianin ]

Ja korzystałem z Wirtusa wielokrotnie... poza tym, ze paczka powinna zostac wczesniej wyslana (po to bralem wysylke kurierem, zeby gra doszla szybciej), to nie mialem z nimi problemu. Ale dobrze wiedziec, ze tez akcje opisane wyzej maja miejsce.

19.07.2008
12:54
[15]

tomimar [ Konsul ]

Zamówiłem u nich AoE 3:Złota Edycja ok 3 tygodnie temu. Przysłali mi AoE edycja kolekcjonerska. Wymienili, ale z tydzień to trwało.

19.07.2008
12:59
[16]

Karac [ Hammer Head ]

.Albatros

Ale to nie znaczy, że jest to w porządku. Nikt mi nie wmówi, że musi to tyle trwać.

To tylko i wyłącznie ich wina. Mają mój nr zamówienia, mój nr konta (który jeszcze 2 razy im w mailu podawałem żeby nie musieli szukać), wiedzą, że ma być zwrot, i dalej nie są w stanie tego zrobić?

Każda wymówka w takiej sytuacji jest śmiechu warta.

Sklep jest dość popularny wśród graczy więc klienci powinni wiedzieć o takich numerach.

19.07.2008
13:01
[17]

Backside [ Generaďż˝ ]

A ja zamawiałem ze 3 razy i było spoko. Wszystko mieli, szybko dostarczyli i zapłaciłem przy odbiorze.

19.07.2008
13:08
[18]

Randone [ Generaďż˝ ]

Swietny watek i na czasie, poniewaz tez mialem wlasnie przygode z Wirtusem.
Kupowalem u nich od dluzszego czasu, ale ostatnia proba zakupu byla ostatnia.
Zamowilem gry za ok. 200 pln i zrobilem blad... oplacilem z gory. Przy zamowieniach platnych przy odbiorze nie bylo zadnego problemu, ale tym razem na przesylke czekalem... 45 dni, ktorej i tak nie otrzymalem. Wymienilem chyba z 6 maili z panienka z biura, nastepnie rozmawialem z nia ze 4 razy. W koncu zrezygnowalem z zakupu i poprosilem o zwrot pieniedzy na konto...
Wirtus przestal odpisywac na moje maile, po telefonach z pytaniem, kiedy dostane pieniadze prosili o nr zamowienia... i spuszczali mnie na drzewo poprzez odlozenie sluchawki :)
Po 2 tygodniach otrzymalem zwrot pieniedzy.
Poniewaz to tylko biznes pomyslalem, ze nie ma co sie gniewac itp. i zrobie nowe zamowienie, ale tym razem po staremu: za pobraniem.
Zlozylem i po kilku dniach otrzymalem maila: "Przepraszamy, ale nie zrealizujemy zamowienia, bo sie na Pana pogniewalismy" :)
Pelny profesjonalizm Wirtusa :)

19.07.2008
13:09
[19]

Gonsiur [ Giga Drill Breaker!! ]

Ostatnio zamawialem u nich costam, zaplacilem przelewem, czekalem na sama realizacje zamowienia ok. 2 tygodni chociaz na stronie bylo wyraznie napisane, ze wysylka w 1 dnia. Na e-maile w ogole nie odpowiadali, po kilku telefonach dopiero paczka zostala wyslana. Takze wiecej z uslug wirtusa nie skorzystam, wole doplacic te kilka (czasem kilkanascie) zlotych, ale miec za to profesjonalna obsluge.

19.07.2008
13:13
[20]

Deepdelver [ Legend ]

Randone -->
Art. 135 Kodeksu Wykroczeń
„Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny”.

19.07.2008
13:14
[21]

jozef911 [ Pretorianin ]

Jakiś czas temu zrobiłem u nich sobie spore zakupy. Zamówiłem Edycje Kolekcjonerskie PoPa, Splinter Cella, Hitmana, oraz supersellery z thiefem i deus exem. Towar w magazynie według strony oczywiście był i przewidywany czas realizacji wynosił 2 dni. Na relizację zamówienia czekałem tydzień, wtedy to dostałem maila, że zabrakło im Hitmana i że musiałbym na niego poczekać jeszcze parę. Nie chciało mi się, więc anulowałem zamówienie i złożyłem drugie, podobne z tym że bez hitmana. Na następny dzień otrzymałem telefon, że zabrakło im thiefa, powiedziałem pani przy telefonie aby zrealizowali bez niego. Sprawdziłem wtedy też historie swoich zamówień, okazało się, że pani zmodyfikowała i przeznaczyła do wysyłki obydwa moje zamówienia, gdyby nie interwencja telefoniczna dostałbym dwa razy to samo (przy okazji dowiedziałem się, że zabrakło Deus Exa i dostawa się opóźni). Zamówienie zrealizowane po jakichś dwóch tygodniach. Choć muszę oddać sprawiedliwość, nie był to mój pierwszy zakup w wirtusie i z poprzednimi problemu nie było.

19.07.2008
13:17
[22]

Coolabor [ ~~Kochający Walery ]

[20] - dziwny zapis. Sam jako sprzedający wolałbym czasem odmówić jakiejś osobie sprzedaży ze względu na złe doświadczenie w handlu z nią. Nie mówię tu o Radone, ale czasami spotyka się klientów, którym się poprostu nudzi w życiu i szukają "atrakcji".

Karac - tylko jak będziesz wysyłał, to do właściciela, bo panienka przy telefonie sobie oleje. A zła opinia na największym forum o grach zrobi swoje :) Też jestem przeciw nabijaniu klientów w butelkę przez sklepy internetowe.

19.07.2008
13:17
[23]

Karac [ Hammer Head ]

No i proszę, widzę, że nie tylko ja poznałem "pełen profesjonalizm" te firmy. Chyba w mailu dam im linka do tego wątku:)

19.07.2008
13:19
[24]

sparrhawk [ Mówca Umarłych ]

Albatros --> nie wiem w jakich sklepach to standard, w tych, w których ja robię zakupy nigdy z tym problemu nie było.

19.07.2008
13:32
[25]

Deepdelver [ Legend ]

Coolabor --> jakbyś był np. Romem albo czarnoskórym, to miałbyś inne zdanie i taki zapis by Cię cieszył.

19.07.2008
13:33
[26]

Randone [ Generaďż˝ ]

Deepdelver --> szkoda mojego czasu i nerwow na zabawy ze smiesznym Wirtusem, ale... dziekuje za paragraf. Zadzwonie do "mojej" panienki w poniedzialek :)

2008-07-10 13:59:08 189,99 PLN Potwierdzone 2008-07-10 13:59:41

a to kolejne zamowienie, ktorego nie chca zrealizowac. Jak dzieci :)

19.07.2008
13:33
[27]

Behemoth [ Kruk ]

Nigdy za nic nie płacę z góry. Zawsze za pobraniem.

Nawet na Allegro gdy nie ma opcji "za pobraniem" wysyłam do kolesia, którego towar mnie interesuje e-maila z prośbą o taki rodzaj wysyłki. Czasami się zgadzają, czasami nie. Kiedy nie ma możliwości wysyłki "za pobraniem" po prostu rezygnuję i szukam towaru gdzie indziej. Taka moja złota zasada, jeśli chodzi o zakupy przez internet. Drożej, ale bezpieczniej.

19.07.2008
13:41
smile
[28]

andrey226 [ Centurion ]

Ja u nich kupowalem tylko jedna gre i wszystko bylo w porzadku,tzn. dostalem ja kurierem w ciagu chyba 3 dni od zlozenia zamowienia za ktore placilem karta kredytowa przez internet.Ale podobne wpadki zdarzaja sie tez innym firmom znacznie zdawaloby sie powazniejszym.Ja miesiac temu mialem wielka przeprawe z Komputronikiem.Zamowilem u nich zestaw chlodzacy grafe GTX8800 Zelmana i ten zestaw zeby go zamontowac na wspomnianej karcie musi byc zlozony z dwoch osobnych elementow oczywiscie platnych osobno.Moj Boze,co ja mialem za przeprawe,zeby mi przyslali radiator do mojej karty.Najlepsze z tego bylo to,ze caly czas kazali mi pisac maile w tej sprawie bo to przeciez sklep internetowy.Tyle tylko,ze tych maili nikt nie czytal,bo nie bylo przez 2-3dni zadnej odpowiedzi.Dopiero jak sie faktycznie Wk...i tam zadzwonilem to po 40 minutach(!!!) udalo mi sie porozmawiac z osoba odpowiedzialna za to zamowienie i wkoncu to co zamowilem i zaplacilem otrzymalem.Rok temu natomiast tez w Komputroniku kupilem plyte glowna Asusa z trybem SLI i co z tego,ze mi ja przyslali,skoro nie bylo tzw. mostka laczacego karty graficzne w tym trybie.Po prostu zabraklo go w zestawie.Dwonilem i mailowalem tam chyba kilkanascie razy(same polaczenia telefoniczne to ponad 110 min) i nic,po prostu mnie olali!Plyta kosztowala wtedy ponad 700zl i byla wybrakowana.W koncu machnalem reka,kiedy zaproponowali mi wymiane tej plyty na druga.Musialbym wymontowac swoja z kompa,odeslac do nich i czekac colera wie jak dlugo.Wiec tak jak wspomnialem olalem ich tym bardziej,ze miesiac pozniej kupilem GeForce8800GTX i SLI okazalo sie zbedne.Jedna karta o tej wydajnosci mi wystarczy,i to na bardzo dlugo.

19.07.2008
13:45
[29]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Ja u nich kupiłem wiele gier. Nigdy nie było problemu i cenię sobie ten sklep.

19.07.2008
13:46
smile
[30]

Narmo [ nikt ]

Było!
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=7940590

19.07.2008
14:11
[31]

reksio [ Q u e e r ]

Aż dziw bierze, że ten sklep jeszcze istnieje...

19.07.2008
14:35
[32]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Wszystkie swoje pecetowe gry z ostatnich lat zamawiałem w Wirtusie i nie było problemów z wysyłką. Zamawiałem sporo przecenionych i czasami zdarzało się, że którejś już nie mieli. Wysyłali wtedy maila i pytali się, czy obniżyć cenę i usunąć niedostępną pozycję, czy może wolę poczekać kilka dni na dostawę. Jeżeli usuwałem niedostępną grę, jeszcze tego samego dnia wysyłali paczkę. Nigdy nie miałem problemów, ale zawsze płaciłem za pobraniem.
Raz zdarzyła mi się wpłata na konto. Jedna gra miała być w ciągu 24h, ale opóźniła się o kilka dni, więc zadzwonili dzień po złożeniu zamówienia i zdecydowałem się czekać.
Dobrze przeczytać taki wątek i mieć świadomość, że lepiej jednak płacić u nich za pobraniem. Zwłaszcza, że przy takich wyprzedażach sklep często nie posiada starszych gier i trzeba liczyć się z czekaniem/usuwaniem pozycji z zamówienia.
Swoją drogą nie widziałem dotychczas żadnego sklepu, który posiadałby aktualną ofertę na swojej stronie. Jeszcze 2-3 lata temu zamawiałem sporo gier, muzyki czy książek i co 2-3 zamówienie czekałem dłużej na realizację albo dowiadywałem się, że części towaru nie ma i nie będzie. Na stronach aktualizacji oczywiście nadal nie było.

19.07.2008
14:40
[33]

Randone [ Generaďż˝ ]

Ultima nie lepsza :)
Po przeprawie z Wirtusem zamowilem identyczny zestaw w Ultimie.
Wszystkie gry mialy status 24h.
Po tygodniu zamowienie bylo w dlaszym ciagu zaakceptowane zamiast: wyslane, co mnie troche zdziwilo. Napisalem maila, dostalem odpowiedz, ze czekaja na brakujacy tytul.
Po 2 tygodniach otrzymalem paczke bez tego tytulu i bez zwrotu 44 pln na konto.
Najlepsze jest to, ze wszystkie gry byly w Empiku dostepne od razu. Chcialem troche przyoszczedzic... dodajac koszty transportu + brak jednej gry wyszedlem 4.45 pln na plus :)
Jak dotad to tylko gram mnie nie zawiodl, ale pewnie do czasu :)

19.07.2008
14:41
[34]

ser pleśniowy [ Generaďż˝ ]

Widać najwięcej jest problemów z opłatą przelewem.
Już dawno na jednym forum pisałem, o ile lepsze jest pobranie. Ale nie dotarło :P

Rzadko kupuję w necie, ale jeśli, to tylko za pobraniem. I jest git :P

19.07.2008
15:02
[35]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Randone --> Wygląda na to, że z tymi brakującymi grami (ale też książkami czy płytami z muzyką), na które trzeba czekać 2 tygodnie, a później i tak nie przychodzą, to jakaś nagminna praktyka. Kiedyś dość często zamawiałem trudno dostępne płyty i sytuacja powtarzała się za każdym razem. 2 tygodnie czekania na realizację (tylko część sklepów informowała, że czas realizacji ulegnie przedłużeniu), a potem informacja, że towaru nie będzie. W skrajnych przypadkach dostawałem bez żadnych wieści paczkę bez niedostępnego towaru (oczywiście bez tych dodatkowych, nieodliczonych kosztów, bo płaciłem za pobraniem). Raz zdarzyło się za to, że jakiś sklep anulował mi koszty wysyłki z powodu braku części płyt i długiego czasu oczekiwania.
W pewnym momencie z ciekawości zamówiłem w kilku sklepach płyty King Crimson, które wiedziałem, że i tak nie przyjdą (a pojawiła się taka możliwość, bo www były nieaktualizowane). Czasy realizacji były różne - od 24h do 14dni. Oczywiście żaden sklep nie zrealizował zamówienia. Mało który poinformował mnie dzień czy dwa po złożeniu zamówienia, że realizacja jest niemożliwa, a parę razy na maila czekałem nawet miesiąc. Zaledwie raz zdarzyło się, żeby sklep zaaktualizował stronę po takim zamówieniu (był to mały Rockserwis). W każdym innym przypadku można było dalej zamawiać takie niedostępne płyty. :)

19.07.2008
16:04
smile
[36]

Mikami [ Konsul ]

Wirtus, dzięki za ostrzeżenie.

19.07.2008
16:07
[37]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Wszystko przez to, że te sklepy działają w oparciu o jakieś przestarzałe systemy informatyczne i nie informują klienta o brakach na magazynie. Tragedia.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.