Azzie [ bonobo ]
Zientarski jechal tylko 150 ? :)
Podobniez Zientarski jechal 150 km/h a w chwili uderzenia w slup 70-100 km/h...
Albo ktos z rodzinki niezle smarowal, albo te ferrari to gowniane samochody :) W Euro NCAP testuja samochody przy predkosci 64 km/h i w wiekszosci nowych samochodow pasazerom nie ma prawa nic sie stac przy uderzeniu w nieruchoma przeszkode, a tu prosze :) Niby Ferrari predkosc troche wieksza a z samochodu nic nie zostaje...
To juz lepsze te chinskie podrobki :) Zachowuja sie tak samo a cena jednak nizsza ;)

Azerko [ bleee ]
tylko 150? eee... :)
john_himself [ krush, kill n' destroy ]
Coś wątpię że to było tylko 150km/h, stawiam co najmniej 30-40 km więcej, ale... co do zniszczeń, Ferrari jest bardzo lekkie i ma sztywne zawieszenie więc wybiło się w powietrze bardziej niż inny zwykły samochód. Po za tym nadwozie tego auta było zrobione z włókien a nie ze stali czy aluminium, a to się nie gniecie tylko pęka i rozsypuje.

stanson_ [ Szeryf ]
Jak to? Czyli zeznania naocznych świadków, że w 2 minuty rozpędził się do 250km/h są nieprawdziwe?
Generalnie im mniej zostaje z samochodu tym lepiej dla pasażerów, w końcu nadwozie jest konstruowane pod względem bezpieczeństwa w taki sposób, aby w przypadku uderzeni apochłonęło jak najwięcej energii. No i jak wyżej wspomniano Ferrari nie jest zrobione z blachy, więc się nie gniecie a pęka.
Testy bezpieczeństwa Euro NCAP można natomiast wsadzić sobie bardzo głęboko między pośladki, ponieważ nie oddają w żaden sposób realiów drogowych.
Azzie [ bonobo ]
Smart walnal w betonowy mur ponad 100 na godzine a potem normalnie otworzyli drzwi!

Child of Bodom [ Woo Hoo! ]
Dobra kategoria.

stanson_ [ Szeryf ]
VW walnął w betonowy mur i nie zostało nic.
HumanGhost [ Senator ]
Tylko? Jakie "tylko"?!? To trzy razy wiecej niz było dozwolone w tamtym miejscu. Wystarczyło. Brak wyobraźni, głupota.
Roko [ Generaďż˝ ]
Poczekajcie jeszcze trochę a okaże się że w stojące na poboczu ferrari
nagle uderzył betonowy słup. Zientarski jeszcze dostanie odszkodowanie i przeprosiny
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Strasznie podstępne te słupy. Stoją se na poboczu i się czają na niewinnych kierowców, a potem znienacka HOP! na drogę. To się chyba powinno liczyć jako wtargnięcie, a wszystkie koszty powinien pokryć słup ze swojego OC - łącznie z kosztami nowego ferrari dla biednego Zientarskiego.
legrooch [ MPO Squad Member ]
Zastanawia mnie jedno - ile osób na GOLu miało okazję jechać samochodem ze sztywnym zawieszeniem? Ile osób miało okazję jeździć Puławską po tym wybrzuszeniu?
Pisałem o tym w dniu wypadku. Według mnie to wystarczyło zupełnie do takiej sytuacji.
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=7461594
[30][80][91] a zwłaszcza 254.
Azzie [ bonobo ]
legrooch: 150 moglo wystarczyc zeby tam wyskoczyc, ale nie wierze ze 70-100 moglo wystarczyc aby samochod sie rozpadl, stanal w plomieniach i zostala z niego kupa zlomu z ktorej ciezko chocby marke rozpoznac :)
sparrhawk [ Mówca Umarłych ]
Żartujesz? 100 w momencie uderzenia? Przecież to jest potworna siła, na fizyce tego uczą.
legrooch [ MPO Squad Member ]
Azzie ==> Włókna (aka plastik), temperatura silnika, paliwo z przewodu i pożar gotowy. Dodać do tego boczne uderzenie i gotowe. Miałem okazję widzieć podobną sytuację z Golfem III jak walił w drzewo. Miał ze złoty 20, 30 na desce maks i się zachował identycznie.
twostupiddogs [ Senator ]
Nie, no tylko 3 zientary jechał?
Drackula [ Bloody Rider ]
Buda ferrari zrobiona jest z wlokien weglowych i stopow aluminium.
A jakie temperatury wytrzymuja to wystarczy sprawdzic na Wiki :)
cotton_eye_joe [ maniaq ]
ile osób na GOLu miało okazję jechać samochodem ze sztywnym zawieszeniem? Ile osób miało okazję jeździć Puławską po tym wybrzuszeniu?
ja po tej hopie jechałem dosc twardym samochodem (jak zreszta pisalem w porzednim watku) niewiele wolniej i konczylo sie na dosc nieprzyjemnym podbiciu. to wszystko.
kiowas [ Legend ]
legrooch ---> a jakie jest ograniczenie prędkości w tym miejscu? 120 czy 150 - nie ma znaczenia. Jechał za szybko i oto skutki.
Mam nadzieję, ze szybko stanie na wokandzie za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym.
|kszaq| [ Legend ]
'tylko'
to bardzo mi się podoba
legrooch [ MPO Squad Member ]
kiowas ==> Jestem za, jeżeli sprawa Otylii będzie ponownie rozpatrzona wraz z resztą medialnych patałachów. Ja go nie bronię. Ale nie mogę zrozumieć za to, czemu każdy wciska dodatkowo coraz więcej gówna mu w dupę. Zazdrość przez markę samochodu, czy możliwość jazdy podobnej klasy samochodami?

Luremaster [ Pierwszy Sekretarz ]
Niedlugo "rzeczoznawcy" stwierdza ze Zientarski stał w miejscu a to słup go walnął z duza predkoscia i to oczywiscie wina slupa... A tak pozatym to Ferrari nie kiedowal Zientarski tylko Franek Kimono ktory zbiegl z miejsca wypadku. Po prostu zal.pl i skandal ze probuja zientarskiego jeszcze wybielac!

Herr Pietrus [ Gnuśny leniwiec ]
legrooch - no to rozumiem, zę jeśli mam ferrari i jestem podjaranym tym faktem facetem, to ograniczenia mnie nie obowiązują? Fakt, ze jechał po polskiej drodze, często pełnej nierówności, jest takze bez znaczenia? To przynajmniej wyczytałem ze wszystkich twoich postów na ten temat... Jeśli tak, no to moze wprowadzimy nowe prezepisy ruchu drogowego?
Dla Fiata 500 ogrniczenie w całej Polsce na wszystkich drogach do 50 km/h
Dla Audi do 250km/h
Dla Ferrari do 320 km\h
Dla McLarena do 380 km/h
I zaden frajer co go nie stać na ferrari i nie ma samochodu z twardym, sportowym zawieszenim nie będzie się rzucał, ze jakiś gówniarz w pożyczonym Ferrari rozbija się na niebezpiecznym, podstępnym słupie wiaduktu!
Kozi89 [ Legend ]
Delikatne jakieś to Ferrari.
KANTAR1 [ Symulator Interfejsu ]
Ta, walnął w słup przy prędkości 70km/h i z samochodu zostały tylko części. To ja już wolę maluchem jeździć. Bezpieczniej.
Z tą kategorią wątku to naprawdę trafiłeś. :)
sebekg [ Senator ]
moze 150mph ?
gazownikk [ Pretorianin ]
KANTAR1 --> Ale weź pod uwagę, że betonowy słup jest przeszkodą, która się nie odkształca i w całości oddaje energię kinetyczną. Gdybyś maluchem uderzył z taką prędkością w betonowy słup, to prawdopodobnie pomiędzy przodem, a tylnym zderzakiem, byłoby jakieś 5cm blachy.
Child of Bodom [ Woo Hoo! ]
Uderzenie bokiem a przodem to bardzo duza roznica. Bok jest bardziej wrazliwy, zwlaszcza w spotkaniu z betonowym slupem.