dave_iserlohn [ GOLWB ]
Shell v-power diesel ? Co o tym myslicie ?
Witam
Mam do was pytanie. Otoz dzis podjechalem na stacje paliw " Shell" Nigdy nie tankowalem wczesniej na tej stacji. Podszedl do mnie chlopak i chcial mi zatankowac auto. Powiedzialem mu ze diesel a on ze poleca jakis v power diesel ze niby czysci wtryski zawory zmniejsza spalanie itp itp. Oczywiscie to paliwo bylo drozsze od zwyklego diesla. I oto sie zastanawiam czy to naprawde jest tak jak on mowil czy to reklama stacji a paliwo jest zupelnie te same jak te tansze. Tankujecie to paliwo i co o myslicie o tych v-powerach, verwach i ultimate itp ? Czy to tylko biznes staci i lapanie naiwnych ludzi ?
pozdraiwam
cotton_eye_joe [ maniaq ]
imo zerowanie na naiwnosci. zatankowalem pare razy wynalazek orelnu - nie czulem roznicy..
Vojtasek [ Konsul ]
Oszuści i nic więcej
Runnersan [ Generaďż˝ ]
Mój ojciec tankuje jedno auto zwykłym czymś, a drugie v-powerem od ZAWSZE. Twierdzi, że v-power jest lepsze. Ja jednak jestem skąpy i swoje tankuje normalną 95.
jojko999 [ Generaďż˝ ]
Ze strony Shela:
Co wyróżnia Shell V-Power?
-Posiada unikalną formulację, stworzoną by skrócić czas reakcji samochodu i zapewnić przyspieszenie, wtedy gdy go potrzebujesz.
-W Shell V-Power zastosowano technologię FMT (Friction Modification Technology). Ta sama technologia została użyta w 2006 r. w samochodach wyścigowych Ferrari. Została stworzona, aby obniżyć tarcie dzięki pokrywaniu powierzchni najważniejszych części silnika w specjalną powłoką pozwalając w ten sposób uwolnić cenną energię. Różnicę daje się odczuć już przy pierwszym tankowaniu.
-Zapobiega powstawaniu osadów na zaworach i w układzie wtryskowym, a w przypadku istniejących zanieczyszczeń – usuwa je, aby zwiększyć efektywność silnika i skrócic czas reakcji. Shell V-Power pomaga dłużej utrzymać nowy silnik w dokonałej kondycji, a także może przywrócić młodość weteranom szos.
Mój komentarz, ponieważ troszkę się orientuję:
Ad.1 Przyspieszenie samochodu w funkcji położenia pedału gazu zależy od charakterystyki obciążeniowej silnika i jego regulatora a nie jakości paliwa, chyba, że zakładamy, że paliwo jest tak kiepskie, że regulator nie jest w stanie uzyskać zakładanych parametrów przy maksymalnej dawce paliwa lub nastąpiła jakaś niesprawność silnika
Ad 2
Układy wtryskowe generalnie projektowane są w ten sposób, aby zasięg wtryskiwanego paliwa był mniejszy niż odległość wtryskiwacza do ścianki (za wyjątkiem nie stosowanych już komór spalania typu MM) Powodem tego jest to, że jeżeli nie zapalone paliwo dotknie ścianki to rozleje się na nim, i zapali się na mniejszej powierzchni, wydłuża się wtedy czas spalania, rośnie temperatura końca procesu spalania i większe mamy straty do układu chłodzenia i do spalin. Dodatkowo na powierzchni cylindra powstaje nagar, związany z niedokładnym spalaniem (paliwo wychładza się od strony ścianki) mogący uszkadzać pierścienie tłoka.
Tak że pokrywanie powierzchni jakimikolwiek składnikami paliwa nie wchodzi w grę, ponieważ konstrukcja silnika to uniemożliwia, chyba, że są to efekty spalania. Możliwa jest tylko taka modyfikacja paliwa, aby po spaleniu nie pozostawały związki twarde w sadzy. No chyba, że rozmawiamy o silnikach 2-suwowych bez wtrysku (czyli np silnik Syreny 105L)
Ad3.
Każdy związek, który jest w stanie usunąć nagar na elementach komory spalania będzie w stanie również uszkodzić ich powierzchnię.
Reasumujac jedyna możliwość, jaka mi się na gorąco nasuwa to ingerencja w skład paliwa, polegająca na zmniejszeniu twardości stałych pozostałości niespalonego paliwa (sadzy), liczonych w gazach spalinowych silnika w ppm (particles per milion, czyli w milionowych częściach objetości)
Reasumując podaruj sobie V-power
Efekt będzie taki jak przy dodaniu Calgonitu do prania; nie pomoże ale i nie zaszkodzi
©®© [ Generaďż˝ ]
jojko > Teoria teorią, ale z praktyką chyba nie miałes do czynienia. Byc moze w nowych samochodach, lub w autach o duzej mocy silnika roznica bedzie mniej (lub wcale) zauwazalna, jednak w przypadku aut kilku letnich, o mniejszej mocy, z dosc duzym przebiegiem kilometrow nie da sie nie zauwazyc roznicy np miedzy 95 z orlenu a V-power'em z shella, nawet w pracy silnika na biegu jałowym. Wiadomo ze przyspieszenie 0-100 nie zmniejszy sie o połowe, ale wyraznie czuc roznice np przy przyspieszaniu powiedzmy z 60kmh na wysokim biegu, auto duzo lepiej zbiera sie od niskich obrotow. Potwierdzone własnymi doswiadczeniami, kiedys eksperymentowałem z roznymi paliwami, ostatnio całkowicie przerzuciłem sie na shella (ale zwykła 95) poniewaz to co sie dzieje z paliwem na orlenie albo na bp to jest tragedia, mam wrazenie ze jest w nim wiecej wody niz tego co powinno byc.
Azzie [ bonobo ]
V-Power dziala swietnie! Prawie tak dobrze jak magnetyzery. Zainstalowalem magnetyzer na dolocie powietrza, przewodach paliwowych i wydechu uzyskujac moc dodatkowa 130% tego co daje naklejka Pioneer na szybie!
promilus1 [ Człowiek z Księżyca ]
Jak mnie wkurzają ci podlatujący pracownicy stacji do samochodu:
- Co lejemy?
- 95 za 100zł
- Polecam Verve, zmiejsza spalanie
- Nie dziekuję
- Ale naprawdę, szczególnie o tej porze roku warto Verve zatankować
- Nie dziekuję, zwykłą benzyne poproszę
Azzie [ bonobo ]
Oni pewnie maja premie za wcisniecie drozszego paliwa :) V-syfy i Wnervy sa drozsze dlatego ze 1/3 roznicy idzie dla pracownika co je wcisnal, 1/3 na kampanie reklamowa i 1/3 nabija kabze smiejacych sie z frajerow inwestorow firmy :)
Scofield [ Fugitive ]
Lekki offtop:
Dzieki temu watkowi wpadlem na pomysl jak oczyszczyc wtryski w samochodzie, a dokladniej ze moga istniec preparaty ktore sie dodaje do paliwa zeby taki efekt uzyskac... :)
Kiedys lalem do 2 suwu te 100 oktanowe paliwo zeby zmniejszyc spalanie stukowe. Nie poczulem zadnej roznicy.
mr 45 [ Hero of the Wastelands ]
V-power różni się tym od ,,zwykłego'' paliwa że jak zatankujesz go(na shellu) 30L i dopłacisz 6-8 zł to będziesz mógł sobie wziąć model Ferrari z limitowanej edycji
dave_iserlohn [ GOLWB ]
dziekuje wam za wszystkie wypowiedzi. czyli poza inna nazwa wedlug wielu z was to zupelnie to samo palwio z tej samej rafinerii mozna w skrocie ujac. heh zreszta biznes to biznes i tego typu rzeczy nie powinny mnie dziwic
pozdraiwam
graf_0 [ Nożownik ]
A moim zdaniem jest różnica pomiędzy shelową 95 eko a 95 v-power.
Samochód mam stary i na vpowerce jeździ płynniej, lepiej wchodzi na wyższe obroty. Różnica w cenie niewielka - jakieś 2%, a różnicę widzę.
No, oczywiście może to być jedynie efekt autosugestii, nie mogę tego wykluczyć :)
gazownikk [ Pretorianin ]
Shell twierdzi, że na takim paliwie jeżdżą bolidy Formuły 1 i nawet swego czasu to udowadniali publicznie, więc różnica musi być.
Drackula [ Bloody Rider ]
gazownikk----> no co ty mowisz, przeciez tu sa lepsi spece od mechanikow z F1 a ty podwazasz ich opinie.
Azzie [ bonobo ]
Jesli na tym paliwie jezdza w F1 to jest to najlepszy dowod zeby nie tankowac v-power do normalnych samochodow. Chyba ze specjalista Dracula ma w swoim samochodzie silnik z F1, to moze tankowac, pozwalam.
gazownikk [ Pretorianin ]
Drackula --> Hehe, dobre. No tak, gdzie jak gdzie, ale tu "fachowców" nie brakuje :)
V-Power Racing to jedyne paliwo na polskim rynku z gwarantowaną liczbą 100 oktanów, stworzone w celu maksymalizacji przyspieszenia i mocy silnika. Owocem technologicznego partnerstwa Shell i Ferrari są paliwa i oleje Shell, tworzone na potrzeby stajni Ferrari i testowane na torach wyścigowych Formuły 1. Ich działanie i wytrzymałość są sprawdzane w ekstremalnych warunkach, na silnikach najlepszych samochodów prowadzonych przez mistrzów. Dlatego każde nowe, ręcznie wykonane Ferrari opuszcza fabrykę w Maranello z paliwem Shell V-Power i olejem Shell Helix Ultra.