GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Jak ustawić 64 MB RAM dla AGP

24.09.2001
18:52
smile
[1]

LFB [ Generaďż˝ ]

Jak ustawić 64 MB RAM dla AGP

Mam karte GF2. Mimo ustawienia w biosie 64 MB na AGP windows widzi tylko 32. Jakim programem bądź wpisem do rejestru można to ustawić. Chodzi oczywiście o dodatkową pamięć dla tekstur. Dzieki i pozdrawiam.

24.09.2001
19:02
[2]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

Jezeli w BIOSie ustawisz 64 Mb na tekstury przez szyne AGP to taka wartos faktycznie masz. Nie wiem dlaczego sadzisz ze masz tylko 32 Mb. BIOS jest nadrzedny w stosunku do kazdego systemu operacyjnego

24.09.2001
20:52
[3]

Zmara [ Generaďż˝ ]

Wieeem, moze LFB sprawdzal, ale ilosc pamieci karty graficznej? Na taki maly blad w sztuce mi to wyglada ;) Bo nie przypomina mi sie aby windoza pokazywala bez dodatkowego programika agp aperture size.. W kazdym razie te 32mega by sie zgadzaly jesli LFB patrzyles we wlasciwosciach karty

24.09.2001
22:22
[4]

TeadyBeeR [ Legend ]

No wlasnie jak to powinno byc z tym AGP Aperture size?Mam karte 16mb i w kompie 64 ramu to na ile powinienem ustawic ta wartosc?

25.09.2001
02:08
[5]

Zmara [ Generaďż˝ ]

Biorac pod uwage mala ilosc posiadanego ramu powinienes ustawic nie wiecej jak 32MB. Po uruchomieniu i tak Ci winda wiekszosc zabierze ;) , gry tez sporo RAMu potrzebuja, i jeszcze trzeba czyms wspomoc karte graf., wiec chyba optymalnym bylo by ustawienie na 16MB.

25.09.2001
08:00
[6]

TeadyBeeR [ Legend ]

Dzieki. A jezeli ustawilbym jednak 32mb a nie 16 to czy to by mialo jakies znaczenie?Czy to raczej takie mazenie bo i tak tyle wolego nie mam :(?

25.09.2001
12:50
smile
[7]

LFB [ Generaďż˝ ]

Szanowni państwo w biosie mam 64, ale czy ustawię tam 32 czy 64 czy też 128 nic w windowsie się nie zmienia. Sprawdzam to programem 3D Mark 2000 i chodzi mi o parametr Texture Memory Available. Moja karta ma 32 MB RAM czyli przy ustawieniu w Biosie na 32 powinienem miec 64, przy ustawieniu 64 powinno byc 96 itd. Poprzednio przed reinstalacją systemu używałem karty Savage4 i tam to sie dało ustawić z programu Savage Tweaker. Czy ktos wie jak to zrobić dla GF2 ??? Bardzo proszę o odpowiedź.

25.09.2001
12:50
[8]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

Mozesz ustawic zarowno 32 jak i nawet 64, bo jest to pamiec przydzielana dynamicznie czyli gdy jest potrzebna jest uzywana. Najlepiej jednak ustaw na wartos 48 lub wlasnie 32. Nie ustawiaj jednak na 16 gdyz wowczas magistrala AGP nie korzysta ze swoich wlasciwosci w ogole czyli teksturowane z pamieci operacyjnej kompa nie dziala.

25.09.2001
12:59
[9]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

LFB==> i tyle jest. Jak pisalem BIOS jest nadrzedny. Jezeli zmieniasz w BIOSie to taka fizycznie wartosc posiadasz chociaz w diagnostykach moze jej nie widac, Mam to samo. Ustawione w BIOSie na 256 tymczasem w makru 2001 pokazuje tylko 32. Jezeli jednak karta zarzada dodatkowej pamieci to ona zostanie udostepniona. Czy nic sie nie zmienia rowniez w wynikach? Musza byc zmiany- u mnie np sa znaczace. Na 64 co sie dusi na 128 jest juz duzo lepiej na 256 ociupinke lepiej niz na 128 ale ze pamieci ci u mnie dostatek zostawiam taka wlasnie wartosc.

25.09.2001
13:07
smile
[10]

LFB [ Generaďż˝ ]

NIE NIE i jeszcze raz NIE. Iceman 416th EU nie masz racji bo teraz test 64 MB Texture randerig speed mi się nie uruchamia a przedtem chodził. To ustawienie da się zrobić ręcznie, a nie tylko dynamicznie nie pamietam tylko co to za klucz w rejestrze wiec ciekaw jestem czy jakiś program to ustawia. Wiem co mówie po testowałem to na poprzedniej karcie i ta wielkość się zmieniała tak jak wyżej pisałem. Pozdrawiam i czekam dalej.

25.09.2001
13:56
[11]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

Mam najnowszego NvMaxa i jedyna opcja jaka odnosi sie do pamieci przydzielanej dla tekstur to PCI Texture memory, ale przeznaczona jest dla kart jak sama nazwa wskazuje PCI. Nie wiem, nigdy nie mailem Savage4 i nie wiem czy wymuszona programem (twekerem) zmiana dziala, ale karty GF dzialaja tak jak napisalem: to co wybierzesz w BIOSie to fizycznie jest przydzielone, a magistrala sama dobiera sobie wartos pamieci jakiej w danej chwili potrzebuje.

25.09.2001
14:17
smile
[12]

LFB [ Generaďż˝ ]

Iceman 416th EU to czemu mi ten test nie idzie - not enough system memory.

25.09.2001
14:47
smile
[13]

LFB [ Generaďż˝ ]

Dla windows 9x ustawia się to tak: [HKEY_CURRENT_CONFIG\Display\Settings] "AGPSize"="64" W windows 2000 niestety to nie działa. Potrzebuje to zmienic bo standartowo sterowniki Detonator ustawiają to na 32 MB i system więcej nie wykorzystuje. Sprawdzałem to na dwóch komputerach z Windows 2000 przy użyciu programów 3D Mark 2000 3D Mark 2001 oraz Sisoft Sandra 2001 SE (Video System Information). Zatem troche inaczej to wygląda niż to co ty Iceman 416th EU twierdzisz.

25.09.2001
17:59
[14]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

zrobilem maly test. Najpierw w 3d mark 2001 zrobilem test z ustawiniem w BIOSie 256 Mb. Wynik to 2648 okolo. Potem wybralem wartosc 32 i tym razem wynik spadl do 2598 czyli o okolo 50 pkt. Na tej podstawie nie wiem czy slusznie ale twierdze, ze wartosc podana przez 3d mark 2001w zakladce system info nie odzwierciedla faktycznego stanu magistrali AGP. Nie wiem jak jest to rozwiazane w W98 ale zawsze ustawiajac wartosci w BIOSie uzyskiwalem ekekt w postaci wzrostu lub spadku wydajnosci czy to w w98 czy w2000.

25.09.2001
20:54
[15]

Goomich [ Pretorianin ]

Roznica 50 punktow w 3DMarku (ktory notabene jest nie jest uznawany za - delikatnie mowiac - wiarygodny benchmark), to blad stas=tystyczny, ktory o niczym nie swiadczy.

25.09.2001
21:28
[16]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

to fakt ze nie jest miarodajnym programem do okreslania wydajnosci ale wskazuje na pewna zaleznosc. Poza tym zgadzam sie ze 50 pkt to blad statystyczny z punku widzenia matematyki, jednakze nie w przypadku 3d marka 2001. Akurat tak sie sklada, ze krotkie testy przeprowadzam wg schematu: 3x 5 razy powtorzen (tylko 3 pierwsze testy wydajnosci aplikacyjnej zarowno low jak i high), srednia i wynik (zazwyczaj wachania mieszcza sie w granicach 5-6 pkt, wiec nie 50), potem restart, uzyskanie tych samych warunkow pomiarowych ale inne ustawienia w BIOSie. Teraz w kwesti formalnej. Calkowite wylaczenie obslugi AGP poprzez ustawienie pamieci na mniej niz 16 Mb pociaga za soba duzo wiekszy spadek. Nie oszukujmy sie- nawet zwiekszenie rozmiaru pamieci przydzielanej dla szyny AGP z 24 Mb czy 32 do rozmiaru 256 gwarantuje tylko kilkunastopunktowy wzrost wyniku w 3d marku 2001 co udalo mi sie osiagnac. Nie wiem jak jest w testach aplikacyjnych, ale 3dm2001 zachowuje sie w ten wlasnie sposob i nic na to nie poradze.

26.09.2001
01:21
[17]

Goomich [ Pretorianin ]

Ze strony: https://www.benchmark.pl/artykuly/bios_guide/chipset_features_setup3.html "Zwróć uwagę, że rozmiar szczeliny nie koresponduje z wydajnością, a więc zwiększanie jej do olbrzymich rozmiarów nie poprawia wydajności."

26.09.2001
07:11
smile
[18]

LFB [ Generaďż˝ ]

Po poleconym przez Ciebie artykule Goomich wiem wiecej, nadal jednak nie wiem co zrobić by poszedł mi test 64 MB Texture randering speed.

26.09.2001
07:27
smile
[19]

LFB [ Generaďż˝ ]

Znalazłem coś takiego: A thing or two worth knowing about the AGP: The "32 MB" setting is more than adequate, since virtually all programs manage the AGP size themselves. Under Windows 98 SE and Windows 2000, the graphics card driver regulates the AGP size anyway in conjunction with the operating system. Basically speaking, no performance enhancement is noticeable. Jest tu napisane to co domniemałem wcześniej w Windows 98 SE oraz Windows 2000 sterownik karty graficznej reguluje rozmiar AGP i przez ustawienia w BIOS-ie nie ma zauważalnego wzrostu wydajności. Wiec jak już mówiłem da się to zrobić przez wpis do rejestru, wpis do rejestru Windows 98 już podałem, dajcie znać jak znajdziecie do Windows 2000

26.09.2001
12:18
[20]

LFB [ Generaďż˝ ]

Dobra prosze niedowiarków mających windows 98 i 32 MB karte grafiki o zrobienie tego wpisu (jeśli ktos chce to moge przesłać gotowy plik). I daje słowo jeśli macie conajmniej 128 MB RAM pujdzie wam test randeringu tekstury 64 MB. Nic nie tracicie możecie zyskac. Zaufajcie mi bo wiem co mówie.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.