berentzen [ Konsul ]
Jaka jest moc obliczeniowa konsol?
FLOPS jest jedną z najstarszych miar określających wydajność układów scalonych, nie tylko tych zainstalowanych w komputerach - również w konsolach. Która konsola jest najwydajniejsza?
FLOPS (Floating Point Operations Per Second) - liczba operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę - jest jednym z podstawowych wskaźników wydajności komputerów. Zmieniają się jedynie przedrostki: M (Mega), G (Giga), T (Tera), a wkrótce zobaczymy P (Peta). Ile TFLOPS daje suma wszystkich sprzedanych konsol, a jaki poziom wydajności prezentuje poszczególny model? Z załączonej tabeli wynika, że najwydajniejszą konsolą jest Sony PlayStation 3. Zarówno procesor jak i GPU, prezentują najwyższą wydajność.
autor: Marcin Ostapowicz
źródło:
lutek1988 [ Pretorianin ]
Żeby jeszcze te flopsy jakos wiarygodnie przekładaly sie na to co pokazuja konsole...
nooze [ Konsul ]
xbox technicznie gorszy od ps2???? (podkreślam TECHNICZNIE)
Ściema.
Lozano23 [ Pretorianin ]
Ale ty głupi jesteś lutek1988
s.bul [ Konsul ]
remekra [ Horonrzy ]
Szkoda że te flopsy nijak nie przekładają się na wydajność w grach, gdyby tak było to układ graf. który jest w PS3 byłby lepszy niż 8800Ultra, a każdy wie że tak nie jest a RSX to lekko zmodyfikowany 7800GTX. Ostatnio dobrze wytłumaczył "potęgę" PS3 NFSV fan, ale nie chce mi się kopiować jego postów.
ulysses987 [ Centurion ]
nooze ---> moze byc bo xbox to pecetowa konsola zas ps2 ma specjalny procesor
Lotnik_jack [ Konsul ]
Ktoś chyba zapomina, że poza mocą obliczeniową potrzebny jest PROGRAM (onoz!!!), który musi być napisany tak aby ją wykorzystywać. W tym przypadku GRY! (niby takie potężne, a Lair sie klatkuje :D)
tankem [ Nathan Drake ]
ulysses987 --> możliwe, na Xboxa gry wyglądały ładnie, ale mimo wszystko PS2 wycisnęło o dość lepszą grafikę
gdzie albz74?
Lotnik ---> jaka gra tacy programiści
Cliffton [ Generaďż˝ ]
Co z tego, że PS3 ma dużo tych Flopsów jak nie ma gier które potrafiłyby to wykorzystać? Xbox 360 ma Flopsów mniej a gry na nim chodzą często lepiej niż na tym 'mocarnym' PS3 :)
tankem [ Nathan Drake ]
Cliffton --> bo być może twórcy tworzą gry na podstawie X360 a potem przenoszą je na PS3 co im troche utrudnia sprawe, LucasArts mówiło o tym pare miesiecy temu i postanowili robić od teraz na odwrót...
https://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=39653
lutek1988 [ Pretorianin ]
Lozano23 --> Bo sie spocisz jeszcze tymi swoimi elokwentnymi ripostami...
Kaczorowy [ Generaďż˝ ]
tankem --> Bo programowanie od podstaw na PS3 jest trudne, czasochłonne i bardzo kosztowne. Dlatego tak naprawdę nikomu się to nie opłaca, zwłaszcza przy tak małej bazie sprzedanych konsol.
tankem [ Nathan Drake ]
Kaczorowy, po tabeli widać że sprzedanych konsol X360 jest tylko o połowe więcej, wiec opłaca sie oczywiście, gdyby tylko tylu producentów nie szło na łatwizne
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
9800gx2 ma jakieś 1200 GFLOPS
i ciągnie dużo lepszą grafikę niż PS3 na dużo większej rozdzielczości
tankem [ Nathan Drake ]
9800gx2 to jakaś nowa konsola??
blazerx [ ]
To chyba dlatego do badań i różnego rodzaju obliczeń używają połączonych konsol ps3.
Shaybeck--> a ta 9800x2 uciągnie gta4? rofl
cotton_eye_joe [ maniaq ]
yep. pod wzgledem wydajnosci ps3 rzadzi. nawet na polibudzie z niej korzystaja. co wiecej - mozna je polaczyc w klaster wydajnosciowy :O jak dla mnie masakra :D
slyszalem o programiku napisanym dla Cell'a do symulowania (czegos tam) na proteinach. dziala kilkadziesiąt x szybciej niz analogiczny program napisany dla 'typowego' pc (czyli teraz powiedzmy opartego o core/core2)
ps wiecej o Cell ->
Drau [ Generaďż˝ ]
No fajny chart.
Tylko co w ten sposob chciales udowodnic, autorze topicu?
Cokolwiek to bylo [najprawdopodobniej prowokacja majaca na celu wywolanie wojny platformowej], nie wyszlo ci.
Ptosio [ Legionista ]
cotton_eye_joe - zapewne chodzi ci o program folding@home. Muszę cię w takim razie zmartwić. PS3 rzeczywiście swego czasu było najszybsze, ale zostało już dawno pobite przez pecetowe karty graficzne (póki co tylko Radeony, zapowiedziano także wersję dla GPU Nvidii, która ma być oczywiście jeszcze szybsza:
A tak poza tym, to kogo to obchodzi? Ogromna większość tytułów i tak jest multiplatformowa i działa identycznie na obu konsolach. Nawet jeśli rzeczywiście PS3 jest takie mocne, to i tak jest i będzie ograniczane przez Xboxa:P
musio3 [ Konsul ]
po prostu pragmatyzm a technologia to dwa odrębne tematy i tutaj Sony tego niestety nie przewidziało. Ciekawie się zapowiada kolejna generacja konsol jak wszyscy wyciągną wnioski ze swoich dotychczasowych błędów. Liczę na to, że kolejny Xbox i PS będą sobie równorzędne.
albz74 [ Legend ]
cotton_eye_joe - zapewne chodzi ci o program folding@home. Muszę cię w takim razie zmartwić. PS3 rzeczywiście swego czasu było najszybsze, ale zostało już dawno pobite przez pecetowe karty graficzne
PS3 nigdy nie było szybsze w F@H od pecetowych GPU. GPU mają obłędną moc obliczeniową, ale ograniczoną do bardzo specyficznych celów, i w F@H obliczają zupełnie inne dane niż CPU (PC, PS3)
Ptosio [ Legionista ]
Klienta do PS3 wydano wcześniej niż do GPU, więc przez pewien czas konsola była szybsza:) Poza tym samo PS3 też oblicza inne dane niż CPU w pecetach (wg FAQ na ich stronie choć PS3 jest bardziej elestyczne od GPU, to i tak odstaje pod tym względem od CPU)