bereszka [ Panacea prola ]
Wysiaki i Stansony
Mam graca prosbe o ocene mitsubishi carisma.
Co i jak, czy warto za ile?
Dzieki za pomoc :)
.:Jj:. [ The Force ]
Wysiaki i Stansony
Caine [ Książę Amberu ]
zdjęcie, niewiasto. nie wyłgasz się tak łatwo.
.STG. [ Pretorianin ]
Lepszy by był wątek pt. N|NJ3 i Mirencjumy
Halucyn89 [ Show Must Go On ]
HAHA
*_*Cypriani [ White Trash ]
Nie jesteś fajny
Mortan [ ]
przynajmniej nie smeci jak martusia :)
provos [ Clandestino ]
Mitsubishi jest tylko jedno.
Ward [ Senator ]
jest zdjęcie, nawet setki :->
i nie męcz wysiaków i stansonów , tu poczytaj na początek
podejrzewasz?
jeśli tak , to daj i swoje zdjęcie ;->
bereszka [ Panacea prola ]
czy wy umiecie chociaz raz na temat?
Caine - masz w avatarze - jak nie pasi to pobaw sie w octojakmutambylo i znajdziesz mnie gdzies tam. No cholera - ladna i powabna jestem, co ci duzo bede pisac.
Jj? o co sie rozchodzi?
Mortan
Ale mam tak samo na imie.
Dobra do rzeczy - naprawde potrzebuje opini dot. tego samochodu, wiec badzcie tak mili i piszcie na temat.
provos - szczegoly. bo gadasz jak baba
Ward
Podejrzewam ze jemu chodzilo o moje zdjecie
BuBaZ [ Pretorianin ]
tytuł mnie rozwala
provos [ Clandestino ]
A co tu opiniować? To samochód nudny jak flaki z olejem, właściwie przeciętny pod każdym względem. Ani to szybkie, ani szczególnie ładne, w środku plastikowe i dość mało miejsca
bereszka [ Panacea prola ]
Bubaz
chodza na miescie sluchy ze powyzsi w tym temacie wiedza najwiecej
provos
teraz to juz gadasz jak 100% baba od kiedy faceci w pierwszej kolejnosci zwracaja uwage na wyglad samochodu.
Mnie interesuje czy warto i jaki rocznik i za ile, zeby nie przeplacic i jak z serwisowaniem do licha a nie czy zmieszcze walizke z 10 para butow i czy fotel bedzie mi pod tylek pasowal
Caine [ Książę Amberu ]
dobrze podejrzewasz, avatar jest dobry ale jakies 40 razy za mały, zresztą wyłączyłem wyświetlanie. w wątku octo... nie ma dobrych zdjęć, prosiliśmy o lepsze.
Mortan [ ]
czy wy umiecie chociaz raz na temat?
nie, czego oczekiwałas ? ;)
ps.gladius jeszcze stary galant, z jednym z najlepszych przodów wszechczasów, który mial za zadanie powiedziec "zjem twoje dzieci " :)
bereszka [ Panacea prola ]
Caine sio mi z watku bo smiecisz. i jakie prosimy? Funclub juz zalozyles czy co?
Nie wiem Mortan czego oczekiwalam. Moze tego ze dzieci pojda juz spac a nie ze beda zaczepiac ciocie Marte co jest obecnie zla bo potrzebuje szybko info na powyzszy temat a poki co zabawia sie w odpisywanie na dziecinne zaczepki.
Caine [ Książę Amberu ]
phi. niewiasto, nie walcz z anonymous. w are legion.
btw; AFAIK ja i Karrde prosiliśmy o ciekawsze zdjecie. więc jednak dwóch to już fan club.
Ward [ Senator ]
bereszka - fakt , fajne zdjęcie w avatorze
podobne do tego z naszej klasy?
;->
bereszka [ Panacea prola ]
Caine
Ja naprawde jestem przyloz do rany i generalnei bardzo chetnie sobie posmece nie na temat tudziez poklepie was po wirtalnych tylkach ale obecnie naprawde potrzebuje w miare fachowej porady. Nie znam sie na smochodach - baba jestem.
provos [ Clandestino ]
Stary Galant miał fajny przód, nawiązali do niego w nowym Lancerze.
bereszka - gadam do baby, więc na pierwszym miejscu wygląd, potem kolor. Takie pojęcia jak przełożenie napędu, dyferencjał czy silnik rzędowy i liczba zaworów na cylinder i tak ci nic nie powiedzą.
czy warto i jaki rocznik i za ile, zeby nie przeplacic i
Rocznik jak najmłodszy, jak najlepiej utrzymany i jak najtaniej.
Albo inaczej, napisz jaki masz budżet na samochód.
Alandar [ Centurion ]
Zależy czego oczekujemy od samochodu. Carisma to taki europejczyk z japońskim znaczkiem.
Wygodne, tanie i ładnym nadwoziem autko.
Mój ojciec zrobił nim (rocznik 1997) 100 tyś km. Ja ok 40 tyś + 30 tyś poprzedni właściciel i jak na razie jedyną poważną awarią było zapadnięcie się lewego przedniego fotela (poszły sprężyny czy coś takiego). Reszta to standard czyli klocki, pasek itp
Widoczność do tyłu jest średnia. Powiedziałbym wręcz, że słaba, ale do tego można się przyzwyczaić.
Auto może trochę za bardzo pływa, ale przecież ten model nie ma sportowych aspiracji.
Biegi: jedynka i wsteczny dość opornie wskakują. Podobnie było w Carismie mojego szefa.
bereszka [ Panacea prola ]
provos
Skoro pytam o konkretny samochod to chyba oczywiste ze wiem jak wyglada :)
nie szkodzi ze nie mam pojecia - potrzebuje jaknajwiecej info i tyle.
Jak mi napiszesz ze ciezko z czesciami, ze psuje sie czesto, ze ponizej 2000 roku to juz gruchot, ze rocznik 2001 za 23 tys to za duzo - to bede zachwycona :)
Provos - ma 15 tysi no do 18.
bereszka [ Panacea prola ]
Alandar
Dzieki za info.
Wiesz to ma byc samochod na warszawskie drogi raczej. Zalezy mi na tym aby sie jaknajwiecej dowiedziec wlasnie o awaryjnosci, czy ciezki w obsludze (co z ta widocznoscia nie halo?) generalnei czy warto kolo takiego sie rozejrzec?
bereszka [ Panacea prola ]
Caine
Jak mnie zasypiesz informacjami o carismie to ci na priva cholera cala kolekcje wysle.
Caine [ Książę Amberu ]
Nie dam sie nabrać. Na GOLu nie ma priv'a, panno prawnik.
edit: no dobra
Carisma to dobry samochód, ja bym polecał tą w dieslu. A gaz wytarczy zwykła sekwencja, pewnie ze 2 tys. to wyniesie.
Sekwencja będzie kosztowała około 2tys
unikaj silnika 1,8 GDI ,bo są to silniki z bezpośrednim wtryskiem podobnie jak silniki disla i gaz jest wnich niewskazany
bereszka [ Panacea prola ]
Caine
Oj priv, prywany mail - jeden pies no.
Grzesiek [ www na-skroty pl ]
Oj priv, prywany mail - jeden pies no.
Prywany mail?
Pierwsze słyszę :)
Zabójca13 [ ICE ]
czy wy umiecie chociaz raz na temat?
I kto to mówi :PP
Ward [ Senator ]
podobne rozmowy to powód by zlikwidować avatory
człowiek , kobieta z podobnym avatorem spokojnie nie może zapytać o samochodzik albo odcisk na pięcie :->
i nie molestujcie bereszki , bo kiowas będzie obrażony
a może zresztą nie będzie ;->
bereszka [ Panacea prola ]
Grzesiek
Czepiasz sie, wole juz pozjadac literki niz walic byki az inny slepna.
Caine
a co jego mułowatością? jak czytałam ze moc maksymalna 76 kW (103 KM) to raczej nie wyglada na zrywne autko?
Ward
Mila doza rycerskosci - ale dziekuje poradze sobie :)
Mam ladne zdjecia to sobie wklejam w avatar i tyle.
Kiedys paradowalam z avatarem i motylem na tylku i tez dawalam rade - nawet rozmawiali na temat :)
stanson_ [ Szeryf ]
Nie znam się na Mitsubishi, nawet w życiu nie prowadziłem Carismy. Generalnie jednak opinię mają dobrą, w końcu to japończyk.
Caine [ Książę Amberu ]
... wybrałbym civica najbardziej niezawodny .. Po nim wybrał bym Carisme ale te dwa modele jak dla mnie dzieli przepaśc jesli chodzi o niezawodność. Kiedyś Carisma mi się podobala , ale ostatnio coraz więcej slysze niepochlebnych opini na jje temat ,ze często sie psuje.
... Carisma bedzie chyba ciut drozsza w dobrym stanie (ja swojej za mniej jak 15,000 PLN bym nie sprzedal)
więcej
(ja tłukę się 90 konną Toyotą Cariną E i nie narzekam - ale Warszawa to jest stolica)
bereszka [ Panacea prola ]
Slow
Acha i co w zwiazku z tym?
Dzieki Caine
Wolalabym aby jednak nie byla stolica, nei byloby takiego niezdorwego podniecenia tym miastem.
Volk [ Legend ]
Samochod na pewno mniej popularny niz Toyoty czy Hondy to i pewnie czesci nieco drozsze/trudniej dostepne i pozniej trudniej znalezc kolejnego wlasciciela przy sprzedazy.
100 KM jesli chodzi tylko o miasto powinno wystarczyc. Jednak na trase przy wiekszym obciazeniu juz nie.
Ward [ Senator ]
bereszka - pewnie że sobie dasz radę :->
tyle trochę mnie to ubawiło , kiedy czytając prośby o zdjęcie patrzałem na podobne pełno wymiarowe
ale że przywołujesz rycerskość a sith to też rycerz chociaż nie jedi , to niech się znawcy męczą patrząc na mały avator -dzięki temu dostaniesz więcej informacji , bo ciekawość to dobra motywacja ;->
ok. koniec offtopa
bereszka [ Panacea prola ]
Ward
tyle trochę mnie to ubawiło , kiedy czytając prośby o zdjęcie patrzałem na podobne pełno wymiarowe
Nawet im nie mow jak :)
Volk
Czyli ewentualne wpady na Słowackie narty z calym osprzetem odpadaja? :/
bereszka [ Panacea prola ]
Stanson_
Czyli co? Dac sobie spokoj i lepiej cos bardziej popularnego?
Ehh lamiesz mi serce - liczylam na cos wiecej od guru samochodowego :)
Volk [ Legend ]
Jezeli bedziesz jechac caly czas autostrada to nie :) Gorzej jak trzeba bedzie cos wyprzedzic.
bereszka [ Panacea prola ]
Volk
A wyprzedze chociaz tico? :)
Volk [ Legend ]
Tico na pewno ale do tira sie przyda z kilometr wolnej prostej ;)
Caine [ Książę Amberu ]
TIR= tachograf czyli 80... powiedzmy 90 km/h. To jeszcze nie tragedia zwłaszcza na autostradzie gdzie masz dwa pasy. Uwaga na słowacki monitoring i policję w nieoznakowanych wozach. Lepiej nie przekraczać 130 (pod Bratysławą 80). Pilnuj kiowasa w tych górach, jeszcze kilka upadków i zagłosuje na SdRP.
ps. czekam na privie na galerię ;)
cotton_eye_joe [ maniaq ]
Mitsubishi jest tylko jedno.
Lancer EVO
tia, jak bedziesz duży, na pewno go sobie kupisz. narazie mozesz nim co najwyzej w NFSie posmigac..
Victor Sopot [ Generaďż˝ ]
Carisma to nie Japończyk, składany był w Holandii. Kup sobie avensisa.
Mortan [ ]
Nie przesadzajcie tira spokojnie sie tym pociagnie, a na slowacje z wawy dobra droga, prawie non stop dwa pasy :)
Victor Sopot --> a Civici robili/robia w wielkiej brytani, a dziala jak zloto.
Caine [ Książę Amberu ]
Sopot: a Cariny w Anglii i jeszcze kilku miejscach. Ciężko części dobrać. A są nie do zajechania.
bereszka [ Panacea prola ]
Victor
A slyszalam ze do mitsubishi to i volvo sie dorzuca?
Caine
nie masz priva :D
Lookash [ Senator ]
Tak patrząc na avatar 100x100 to niezła sztuka będzie się Karizmą rozbijać. Będzie trzeba dostroić lusterka.
Victor Sopot [ Generaďż˝ ]
Mortan, Caine ----> Nawet jak tak to do avensisa nie dorasta.
bereszka [ Panacea prola ]
Lookash
Tak patrząc na avatar 100x100 to niezła sztuka będzie się Karizmą rozbijać. Będzie trzeba dostroić lusterka.
Co najwyzej bedzie odwozic kiowasa do domu po zakrapianych impreazach :)
Volk [ Legend ]
Juz tak cie zbalamucil, ze sie sie wyrzeklas alkoholu?
Leilong [ STARSCREAM ]
Narzekacie na 103 KM, a ja w Seacie mam 70 i spoko jeździ :P
bereszka [ Panacea prola ]
Volk
Juz tak cie zbalamucil, ze sie sie wyrzeklas alkoholu?
Cokolwiek bym nie napisala bedzie zle - wiec dyplomatycznie pomilcze
provos [ Clandestino ]
cotton_eye_joe [ Level: 60 - maniaq ]
Mitsubishi jest tylko jedno.
Lancer EVO
tia, jak bedziesz duży, na pewno go sobie kupisz. narazie mozesz nim co najwyzej w NFSie posmigac..
Zapewniam cię, że Lancera EVO VIII nie kupiłem z uwagi na brak praktyczności, a nie brak kasy. Np. ten spokojnie jest w zasięgu cenowym.
Da_Mastah [ Elite ]
provos:
"Zapewniam cię, że Lancera EVO VII nie kupiłem z uwagi na brak praktyczności, a nie brak kasy."
Ale i tak wolisz jakieś samochody dla kobiet typu Subaru Broń Boże Impreza i tym podobne ;-))
provos [ Clandestino ]
Da_Mastah - ja wiem? Nowe Subaru jakoś mi nie podchodzą, właściwie cała linia modelowa. Owszem, Impreza STI jeździ rewelacyjnie - lepiej od EVO X - ale praktyczna to ona nie jest ani trochę.
Alandar [ Centurion ]
Ceny części są znośne. Fakt, że odpukać poważnej awarii jeszcze nie miałem.
W trasie moim zdaniem daje rade. Przy 5 osobach + pokaźny bagaż który ledwo się zmieścił w bagażniku da się wyprzedzać. Oczywiście wydłuża się droga hamowania. 110 - 130 bez większego trudu utrzymuje. Czasem jeźdze z przyczepką.
Układ kierowniczy bardzo dobry. Wcześniej jeździłem Corsą, Punto (na kursie), a potem Oplem Astra i zwłaszcza w trasie nie ma porównania.
Aha ten samochód lubi wysokie obroty jak wiele japończyków.
Wiele osób narzeka hamulce.
bereszka [ Panacea prola ]
Alandar
Wielkie dzieki za te informacje. Na drugi raz zatanowie sie czy aby Ciebie nie dodac w opisie :)
Milo poczytac ze i do baby o samochodach pisze sie rzeczowo i bez kpiacego tonu :)
bereszka [ Panacea prola ]
A cos o Toyocie carinie?
procz tego ze to juz staruch jest teraz?
stanson_ [ Szeryf ]
Carina? Nie do zajechania.
Wady - słabe (pod względem mocy) silniki benzynowe - jedynie 2.0 w miarę daje radę po trasie - choć wszystkie bardzo mało awaryjne (stare, sprawdzone konstrukcje, choć paliwożerne, najsłabsza 1.6 aby uciągnąć tą masę potrzebuje 10l/100km). Sporo jeździ wersji dobrze wyposażonych, więc łatwo taki model nabyć, oczywiście w stosunku do liczby ofert, bo właścicielom po prostu nie opłaca się z nimi rozstawać. Także przed zakupem warto sprawdzić, czy aby dany egzemplarz nie był bity.
Diesela lepiej unikać, bo choć oszczędny, to jest to taki wół, że jadąc z bagażami będziesz wlókł się za każdym TIRem, no chyba, że ryzyko to Twoje drugie imię ;)
Jeśli chodzi o awaryjność to można Carinę postawić na równi z Corollą E11 (a szczególni modelem z lat produkcji 1997-1999) - czyli - o ile w miarę choć się dba, są praktycznie bezproblemowe.
Wnętrze przestronne, ergonomia bardzo dobra. Części - w ASO drogie, ale jest sporo zamienników. Silniki bardzo dobrze znoszą (prawidłowo zamontowaną), tanią instalację LPG.
Samochód na pewno godny polecenia za pieniądze, jakie trzeba na niego wyłożyć.
bereszka [ Panacea prola ]
Stanson_
a taki konkretny model?
1995, 200 tys.; diesel, za 9 tysi?
stanson_ [ Szeryf ]
Kolega właśnie sprzedał 1996, 230 tys, 1.6 benzyna za właśnie 9 tys (klima, pełna eletryka, full opcja).
Więc oferta może - teoretycznie - być niezła, ale popatrz po ile te modele chodzą (ja encyklopedią Toyoty nie jestem, a tym bardziej Eurotaxem :) i sam oceń, czy warto. Oczywiście najistotniejszy jest stan samochodu.
Jeszcze raz jednak powtórzę, że diesele w Carinie to straszne muły... 72KM na tą masę to jakaś komedia...
Do poczytania, dla ciekawości:
cotton_eye_joe [ maniaq ]
spory przebieg jak na 3 latka.
poza tym, co ty chcesz od praktycznosci? te mocniejsze wersje nie sa do jazdy, 280tka spokojnie mozna smigac.
mikmac [ Senator ]
kiowas kupuje jedno a ty drugie?
I to w dodatku chcesz kupic lepsze auto niz on? No lol...
A tak w ogole to gratulacje;) Kiedy zaproszenie dostane?
bereszka [ Panacea prola ]
mikmac
kiowas kupuje jedno a ty drugie?
I to w dodatku chcesz kupic lepsze auto niz on? No lol...
A ty co? - ksiazke piszesz? :)
Zaproszenie na co moj drogi? :)
mikmac [ Senator ]
b -->
a co, ciekawosc rzecz ludzka :P
Wracajac do tematu, nie wiem czy jeszcze carisma na tapecie i to w dodatku do 10tys nastoletnia, w kazdym razie bym sie wystrzegal. Ludkowie dostaja zajoba jak widza znaczek mitsubishi i strasznie je zajezdzaja - a carisma sporotowym autem nie jest, nawet jak niektorym sie wydaje, ze tak wyglada. W komisach ogladalem kilka takich silnikow 10-latkow - strach sie bac.
Tanie do miasta? Kup japonca, ale jakiego hatchbacka - civic, corollka. Mozna wyrwac perelki od staruszkow czasem. Wymieniasz sprzeglo i masz silnik marzenie.
bereszka [ Panacea prola ]
mikmac
Tanie do miasta? Kup japonca, ale jakiego hatchbacka - civic, corollka.
Wiesz - ale to MUSI byc duze autko, wiesz takie rodzinne :D
bereszka [ Panacea prola ]
Mikmac
a co, ciekawosc rzecz ludzka :P
jak znajdziesz w koncu czas na bilard, tudziesz snookera - to ci opowiem o tym i o tamtym :)
provos [ Clandestino ]
cotton_eye_joe [ Level: 60 - maniaq ]
spory przebieg jak na 3 latka.
poza tym, co ty chcesz od praktycznosci? te mocniejsze wersje nie sa do jazdy, 280tka spokojnie mozna smigac.
To był pierwszy lepszy link, nie patrzyłem nawet specjalnie na przebieg. Po prostu dla uświadomienia, że Lancer EVO to nie jest jakieś bóg wie co nieosiągalne. Nieosiągalny jest dla mnie (przynajmniej na razie) Aston Martin czy Porsche 911, ale nie tego typu autko.
kiowas [ Legend ]
Czas na wypowiedź najbardziej zainteresowanego :))
Na pierwszym miejscu dzięki za pomoc bereszce i wszelkie (nawet Cainowe:) wypowiedzi.
Carina zakupiona i sprawdzona na trasie od granicy francuskiej do Lublina (czyli bite 1500). Wymieniona przez stansona mułowatość jest widoczna na pierwszych trzech biegach - co mi zreszta nie przeszkadza bo ścigac się spod swiateł nie zamierzam. Nie narzekam natomiast zupełnie na wyniki na dwóch kolejnych biegach - na autostradzie niemieckiej, ale i na polskich drogach wyprzedza sie lepiej niz się spodziewałem (a na pewno nie tak jak straszył stanson:) Nie tylko tiry, ale i sedany masci wszelakiej spokojnie łyka. tak więc z przyspieszenia na biegu nr 4 i 5 jestem zadowolony.
Co do spalania - kolejna dobra wiadomość. Na austostradach przy średniej prędkości 130-140km ubywało ropy z prędkością 6l/100 - po polskich drogach przy zmiejszonej prędkości zasysał niewiele powyżej 5l. Więc nawet jeśli w mieście wzrośnie do 7 (choć nie sądzę) to mamy kolejny plus.
W środku miejsca od cholery i ciut ciut. Pasażer na tylenj kanapie ma więcej miejsca na nogi niż w Mondeo czy Pasacie (sprawdzałem).
Teraz tylko czeka mnie przegląd silnika i o ile nic w praniu nie wyjdzie (bo podczas trasy sprawował się bez zarzutu) to zakup ocenie bardzo pozytywnie.
Podsumowanie dotyczyło modelu z 95r., diesel 2.0 (czyli rzeczony muł:), przebieg 200tys.
stanson_ [ Szeryf ]
Gratuluję zakupu :)
Co do mułowatości - to jest pojęcie względne, dla mnie dynamiczne i bezpieczne wyprzedzanie zaczyna się od 150-180KM, a raczej od 300-400 Nm :)
Caine [ Książę Amberu ]
Gratuluję zakupu i witam w klubie. Swoją drogą, niesamowite rzeczy piszesz, b
kiowas [ Legend ]
stanson ---> dzięki :)
Ja wiem, ze przyspieszenie jest pojęciem względnym - ale że ja nie mam dużych wymagań, to i mój nowy nabbytek całkiem sensownie je spełnia. Tylko pojawiła się 'drobna' bolączka - mechanmik na przeglądzie orzekł, że trzeba będzie wymienić rozrząd - co kosztuje jakieś 1,2tys., ale ponoć jest obligatoryjne co 100tys.km - prawda to? Wspominał tez cos o tym, ze jeśli się okaże, ze jest 'na łańcuszku', a nie 'na pasku' (cokolwiek to oznacza, bo znawca ze mnie jak z koziej dupy trąba), to wymieniać nie będzie trzeba. Jakbys się ustosunkował to byłby dźwięczny.
Caine --->
Dzięki także. O jakich niesamowitościach wspominasz?
Rellik [ Kuciland ]
Jesli lubisz (potrzebujesz?) dlugie dupcie to mozna ustrzelic mitsubishi space star ;)
Wyprzedza co trzeba, a na dluzszy/dalszy wypad wieksza gromada ideal :D
Fakt jest faktem - do japonczyka czesci drozsze, nie wszedzie znajdziesz, ale jakosc jest jakosc :P Nie sypie sie o byle co :P
Edit: tez chce zaproszenie na pool'a/snooker'a ;p
Caine [ Książę Amberu ]
kiowas: mam na myśli osiągi jeśli chodiz o prędkośći i spalanie. Ta którą jeżdżę w okolicy 2500 obrotów zaczyna ciągnąć ropę jak smok. ech, przydałby się generalny remont.
stanson_ [ Szeryf ]
kiowas --> w tej Carinie jest pasek rozrządu (na 90%), zaleca się wymianę co 100.000km. Właściwie to pierwsza rzecz, którą powinieneś zrobić po zakupie, zeby mieć święty spokój (o wymianie płynów i przejrzeniu stanu klocków/tarcz hamulcowych nie wspominam). W praktyce wygląda to tak, że jak Ci taki pasek pęknie podczas szybszej jazdy, to silnik jest właściwie do wyrzucenia, bo koszt remontu podejrzewam będzie porównywalny z kosztem zakupu nowego (używanego) silnika, nie wspominając o kosztach robocizny.
P.S. jeśli jednak jest to łańcuch (w co bardzo wątpię) to jest to część bezobsługowa, czyli będzie chodzić dożywotnio i dotykać się nie trzeba.
kiowas [ Legend ]
Caine ---> ja w zasadzie poniżej 2,5tys. nie schodzę - choć fajną rzecza w silnikach wolnossących jest możliwość jazdy na wysokim biegu na małych obrotach - odpada problem z wachlowaniem drążkiem.
Dodam, że mój model najlepiej na trasie spisuje się właśnie w okolicach 120-130km/h (zresztą co do zasady po polskich drogach więcej nie jeżdżę) i wtedy mam spalanie w okolicach 6l. Dla zobrazowania podam, że te 1,5tys.km przejechalem za jakieś 450zł (czyli jakieś 7l - więc tu korekta co do wyników z posta wyżej). Ale nadal jest to nieźle jak sądzę.
stanson ---> dzięki za info, czy jest to pasek czy łańcuch to mi mechanik powie. Ale zakładając, ze to pierwsze plus wymiana płynów - na ile byś to oszacował? I na jak dlugo taka 'kosmetyka' mi wystarczy?
mikmac [ Senator ]
kiowas -->
gratki
Rozrzad to podstawa. 1100-1200 w Wawie za kompletny przeglad (plyny, klocki, filtry) + rozrzad to dobra niska cena. Choc wiem, gdzie mozna to zrobic troche taniej i dobrze (ale ponizej 900 to chyba sie nie da w Wawie). Po prostu taki przeglad zajmuje bite kilka godzin. A i czesci kosztuja.
Wymiana rozrzadu to koniecznosc.
Co do 2500obr/min w dieslu - polecam nauczyc sie jezdzic ropniakiem w trybie "fast" ;) Optymalnie silnikiem HDI/tdi/dcdi jezdzi sie pomiedzy 1900-2700 - zarowno jesli idzie o zuzycie silnika, paliwa jak i dynamike. Nie wiem co tam siedzi w Carinie, ale jezeli ma to to wtryski i sprezarke to zalecam szybsze przerzucanie elwarkiem.
stanson_ [ Szeryf ]
kiowas - poniżej są czynności, które TRZEBA wykonać po kupnie samochodu używanego. Ceny podaję z ASO:
1. Rozrząd ~ 1400zł (w tej chwili jest promocja w ASO)
2. Sprawdzenie stanu technicznego (czyli przegląd po 180.000): 700zł
- sprawdzenie i czyszczeni układu hamulcowego
- wymiana płynu hamulcowego
- wymiana płynu chłodzącego
- sprawdzenie układu kierowniczego
- sprawdzenie zawieszenia (amortyzatory sprężyny)
- wymiana filtra oleju (40zł)
- wymiana filtra powietrza (100zł)
- wymiana filtra kabinowego (100zł)
- wymiana oleju (ok. 6l. - 250zł)
- wymiana oleju w skrzyni biegów (70złx 2-2.5l) – 150zł
- wymiana klocków + tarcz - 700zł (jeśli jest taka potrzeba)
- geometria - 300zł
Razem: 3040zł (bez klocków i tarcz) /3740zł (z klockami i tarczami)
Olej należy wymieniać co 15.000km (a na pewno lepiej częścicej niż rzadziej), dobre klocki powinny starczyć na jakieś 30.000km.
Zbyszek za rogiem pewnie zrobi to o połowę taniej, ważne, aby znał się na rzeczy, bo to nie są skomplikowane czynnosci. Na dobrą sprawę w 70% przypadków wystarczy kolega, który trochę się na tym zna.
kiowas [ Legend ]
mic ---> przegląd i naprawy będę działał w Lublinie, więc mam nadzieję na trochę niższą cenę. Czy to co podałes to cena za przegląd czy tez wymiany/naprawy?
Tryb fast? zyli z moimi 2,5tys. obrotów mieszczę się w nim? :) Wiem wiem, nigdy dieslem nie jeździłem więc trochę zajmie zanim to przyswoję. Ale rzeczywiście zdążyłem już zauważyć, że wolne ruszanie drążkiem nic dobrego nie przynosi.
stanson ---> w końcu wiem na czym stoję :) Dzięki za to wyliczenie, przyda się. W ASO zapewne nie będę robił więc cos zaoszczędzę. Tarcze na ile zdążyłem zauważyć są ok, ale pewnie klocki wymienię. To samo zrobię tez z płynami.
Powiedz mi jeszzce zamienników jakich firm powinienem szukać dla mojego modelu? I jakich marek płyny i olej używać bo jeszzce się do tego nie dokopałem?
stanson_ [ Szeryf ]
Jeśli auto ma duży przebieg (powyżej 100-150 tys.) można już wlewać olej mineralny (o oznaczeniu 15w40). Tym bardziej powinieneś właśnie taki wlać, jeśli nie wiesz, na jakim do tej pory jeździło auto (to działa tylko w jedną stronę, mineralny możesz zalać zawsze, natomiast jeśli taki już jest wlany to nigdy nie przechodź na syntetyczny lub półsyntetyczny).
Jeśli chodzi o markę - to tak naprawdę nie ma ona znaczenia, byle nie był to "Krzak" - drogi Castrol, tańszy Mobil 1, i inne - właściwości mają takie same, a ich "cudowne" działanie to tylko zabiegi marketingowe.
Co do zamienników to szczerze mówiąc nie znam nazw firm, które je produkują, ale akurat to w tym przypadku nie ma znaczenia. Jak chcesz mieć "firmowe" - to kupuj oryginały :) A zamiennik to zamiennik, można trafić na lepszy albo gorszy, chyba nie ma na to reguły. Popytaj sprzedawcę w momencie kupna (polecam sieć sklepów Japan Cars, niektórzy sprzedawcy są dość kumaci, mają do japończyków wszystko i to nawet w przyzwoitych cenach).
mikmac --> diesel w Carinie 1995r. to wolnossący motor, bez turbiny. W 1996 roku, po liftingu wprowadzono jednostkę z turbo (88KM).
Cainoor [ Mów mi wuju ]
kiowas - Gratuluję zakupu :-)
ps. Z tego co czytam, to u Was zmiany, zmiany, zmiany... coś ważnego? ;-)
kiowas [ Legend ]
stanson ---> jeszcze raz dzięki brachu :)
Cainoor ---> jakbys sie waść kiedyś odezwał (np przy okazji środowego finału LM:) to bys pare newsów łyknął ;P
mic ---> w trasie :) W mieście wiadomo, że tak (ale tu z kolei nie niżej niż 1,5)
mikmac [ Senator ]
kiowas -->
1200 za calosc - przeglad plus rozrzad. To dobra cena.
2500 jest jak najbardziej ok, ale napisales, ze ponizej 2500 nie schodzisz ;) Oczywiscie, ze mozna podciagac do 3K w czasie wyprzedzania, ale jezdzenie 2000-2500 jest jak najbardziej poprawne, 2500-3000 to juz za wysoko na diesla.
stanson_ [ Szeryf ]
kiowas -
Krótki artykulik wychwalający Carinę (zresztą całkiem słusznie), może Cię zainteresuje.
Caine [ Książę Amberu ]
stanson: 61 KW to 88 koni? jeśli tak, to czy usprawiedliwia to sporo większe niż pisał kiowas spalanie w zakresie >2300 rpm?
edit: jeśli mam wymieniź tuleje stabilizatora, to wszystkie naraz czy tylko te, które mi polecono wymienić przy sprawdzaniu zawieszenia?
kiowas [ Legend ]
Caine ---> sporo większe czyli jakie?
stanson_ [ Szeryf ]
Caine --> w wersji 88KM (1KW = ok. 1.36 KM) masz turbinę, kiedy ona się uruchamia (właśnie mniej więcej przy tym zakresie obrotów, o których piszesz), to gwałtownie rośnie zapotrzebowanie na paliwo. W ogólnym rozrachunku stąd właśnie róznica.
A co do tuleji - teoretycznie wymienić tylką tą, którą Ci polecono, nie trzeba ruszać reszty, jeśli są ok. W praktyce jednak ja zawsze robię tak, że jak u siebie miałbym wymienić taki element to to od razu pojechałbym po całości ze wszystkimi, skoro auto nie pierwszej świeżości to z czasem będzie trzeba znowu tam zaglądać, a tak będzie święty spokój...
Cainoor [ Mów mi wuju ]
kiowas ---> Na tę środę mam już plany, ale jeśli by mi nie wypaliło, to chętnie do Ciebie przedzwonie :-)
Caine [ Książę Amberu ]
kiowas: wskazówka spada w real time..
stanson: dzięki. wasze wypowiedzi każą mi podejrzewać, że nie mogę dłużej ignoroać lampki wskazującej problem turbiny
kiowas [ Legend ]
Cainoor ---> jeśli te plany to nie kobieta - czuję się obrażony <foch>...
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Mam odebrać znajomych z lotniska. Wracają po roku zwiedzania świata i jakoś się tak złożyło, że 21.05. Ale jest duża szansa, że nie dolecą na czas, więc wtedy miałbym wolny wieczór i chętnie usłyszałbym co tam nowego w Twoim świecie Panie Dorosły ;-)
kiowas [ Legend ]
Cainoor ---> zaklepałem juz micmaca więc się wypchaj :)))
kiowas [ Legend ]
stanson --->
O takim np oleju wspominałeś?
stanson_ [ Szeryf ]
kiowas ---> lepiej coś takiego:
Typowy do diesela wolnossącego, troszkę inny skład niż ten, do którego Ty dałeś link.
kiowas [ Legend ]
I to jest dobra cena czy zwykła sklepowa?
stanson_ [ Szeryf ]
Szczerze? Nie wiem :)
Ja sobie oleje załatwiam za flaszkę :P
kiowas [ Legend ]
Niektórym to się powodzi :)
kiowas [ Legend ]
Wlasnie doczytałem sie na fajniutkiej stronie o Carinie o czyms co zowie się ekonomizer, pokazujący jakoby styl jazdy - ekonomicznie bądź nie. Powiem szczerze, ze nic takiego nie dojrzałem w trakcie jazdy - jak toto sie objawia?
kiowas [ Legend ]
Jeszcze tylko korzystając z okazji :) podpytam was o radyjko do auta - nigdy takowego nie posiadałem (sic!:) więc i moja wiedza jest nietęga. Wiem, ze blaupunkty to sprawdzona firma - i tyle :)
A więc - czy za 200-300zł można kupic jakis w miare porządny sprzęt? Ma miec jedynie odtwarzacz cd, radio i jakies wytlumianie wstrząsów (coby plyta wewnątrz nie skakała), reszta mi wisi. Jakość dźwięku ma byc dobra, ale dyskoteki wewnątrz nie potrzebuję.
Aha - czy i głośniki dodatkowe potrzebuję czy jakies takie zwykle wystarczą? Jeśli potrzebuję to i o takie propozycje poproszę.
Co np myślicie o tym modelu?
beet [ Konsul ]
Ja bym to wolal
stanson_ [ Szeryf ]
kiowas --> co do ekonomizera - w Carinie takowego nie widziałem, ale w Corolli z 1991 roku coś takiego montowali. Wyglądało to tak, że były dwie kontrolki - pomarańczowa i zielona. Jak delikatnie wciskałes gaz i nie wchodziłeś na wysokie obroty - paliła się zielona. Jak przyciskałeś - pomarańczowa. Zupełnie nieprzydatne, ewentualnie dla ludzi, którzy nie posiadają wiedzy z podstaw ekonomicznej jazdy samochodem.