GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Counter-Strike 1.3 - wady i zalety

22.09.2001
16:31
[1]

dzihad [ Pretorianin ]

Counter-Strike 1.3 - wady i zalety

niedawno wyszedl pacz 1.3 .. uczucia sa mieszane .. dla mnie fizyka gry bardzo sie zmienila a ilosc lebszotuf mnie zalamuje ... ale pytam o problem u kilku gostkuf widzialem problem ze po update do 1.3 i wejsciu na serwer po minucie ich wywala z komunikatem overflowed cos tam ... wie ktos moze o co chodzi ????

22.09.2001
17:11
[2]

Zdzisiek [ Generaďż˝ ]

problem zwiazany jest z kartami graficznymi opartymi na chipsetach ATI--wejdz (albo ktorys z twoich kumpli majacych problemy) na www.counter-strike.pl tam jest dodatkowy patch poprawiajacy tego bug-a. Pozdrawiam

22.09.2001
17:14
[3]

Dessloch [ Senator ]

to wlasnie opowiedzcie o CS1.3 plzz bo HalfLifea sprzedalem za 10 zeta kumplowi :P [oryginał] i nie moge zobaczyc jak to teraz wyglada.. i czy jush przynajmniej dorownoje do piet TOBETA2.0 :D

22.09.2001
17:35
smile
[4]

Kacperczak [ ]

skuszony możliwościami komunikacji głosowej postanowiłem jeszcze raz zainstalować to badziewie ;) jak potestuję to zdam ci relację :)

22.09.2001
17:36
[5]

Zdzisiek [ Generaďż˝ ]

w wersji 1.3 troche sie pozmienialo (wyglad menu)-zlikwidowali (podobno) bunny hoping-i pare innych bug-ow. Poza tym to prawie wszyscy lataja i dra sie do mikrofonow "slychac mnie ?--slychac mnie ? "--poza tym dodali pare nowych map.

22.09.2001
20:29
[6]

The Dragon [ Eternal ]

Najlepsi sa goscie ktorzy wolaja przez mikrofon "fire in the hole" :)) ale ma to tez plusy, bo wiadomo z kim grasz (jak gada jakis dzieciak to sie go rozroznie po glosie)

22.09.2001
22:57
smile
[7]

Bdx [ Senator ]

Pojawiła się łatka poprawiająca błąd związany z kartami ATI..

22.09.2001
23:35
[8]

ShadowNET [ SNC WS1 ]

The Dragon --> a co masz cos do dzieciakow? ja mam umm 8 lat:) i co:)))

23.09.2001
00:40
[9]

eeve [ Patrycjószka ]

Dragon ---> czasami slychac jeden wielki zgrzyt i nic sie nie da rozroznic prawie :(... btw, ubaw jest, gdy ktos probuje robic za 'sountrack' do gry i zaczyna spiewac ;)

23.09.2001
01:04
[10]

dzihad [ Pretorianin ]

chodzi o to ze to nie sa karty oparte na chipsetach ATI .. co do cs.pl .. to jestem tam codziennie po kilka razy .. dessloh -->po co zagladasz skoro uwazasz ze wart sprzedac CS za 10 zeta i nie dorsata do piet jakies tam grze to po chuj odwiedzasz ten watek .... pewnie twoje statystyki wygladaly tak ze miales ash -1 fagow ( ze wzgledu na team killer) i xxx zgonuf .... Kasperczak --> pozwol ze ja cie nazwe badziewiem skuszony twoim beznadziejnym brakiem tolerancji

23.09.2001
01:16
smile
[11]

Zenek [ Centurion ]

The Dragon ---> Z tymi dziecmi to racja. Jak gralem to w pewnym momencie odezwal sie jakis cienki gloski,ze az pomyslalem iz jakas dziewczyna gra. A to sie okazalo ze to po prostu piskliwy malczyk do klawiatury dosiegnal :))

23.09.2001
01:28
smile
[12]

Kacperczak [ ]

Dzihad, gratuluję znajomości netykiety i smileyów. Niniejszym informuję: znaczek ";)" na końcu wypowiedzi oznacza, że nie należy interpretować jej całkiem serio :P Polecam też bliższe zaznajomienie z TOPs - być może nie wiesz nawet co tracisz :>

23.09.2001
12:26
[13]

dzihad [ Pretorianin ]

no dobra wybaczam Ci wspanialomyslnie .... co do tego badziewia TOPs , prosze o wiecej szczegoluf ;]

23.09.2001
14:39
[14]

tymczasowy3742 [ Junior ]

Panowie co trzeba miec zainstalowanego oprocz HL (mam jakąś przedpotopową wersję) zeby chodzil cs1.3? i jak go kured w ogole uruchomic? Zainstalowalem swoja przedpotopowa wersje hl i cs1.3 i co dalej to nie dziala. pomozcie

23.09.2001
14:44
[15]

Zdzisiek [ Generaďż˝ ]

oprocz patcha do CS-a muszisz jeszcze zainstalowac patcha do HL (1108) Pozdrawiam

23.09.2001
14:49
[16]

tymczasowy3742 [ Junior ]

Dzieki za pomoc zdzisiu. Kurcze to gowienko zajmuje 75MB i jeszcze transfer do kitu. Moze znasz jakis dobry mirror?

23.09.2001
14:55
[17]

Zdzisiek [ Generaďż˝ ]

wejdz na www.counter-strike.pl i do dzialu patche--(po lewej stronie)--tam masz mirrory--ale nie sprawdzalem ich.

23.09.2001
15:57
smile
[18]

Kacperczak [ ]

Dzihad -> oki, już wyjaśniam i informuję :) Tactical Operations to "mod" Unreal Tournament. W wersji beta 2.0 mocno upodobnił się do CS zachowując jednak swój własny styl. To co pierwsze rzuca się w oczy to grafika, dziesięć razy lepsza niż w CS. Silnik UT jest bardziej zaawansowany niż stareńki (niechby i cholernie mocno zmodyfikowany) engine Q1 na którym działa CS. Mapy są pełne rozmachu, detali, wysokorozdzielczych tekstur, ładnie oświetlone... znaczna część wygląda lepiej niż standardowe mapki z Unreal i Unreal Tournament. Właściwości silnika zostały wykorzystane nie tylko do upiększania - możliwość tworzenia rozległych przestrzeni, gigantycznych budowli, pozwala na zupełnie inny poziom zabawy niż w skazanym na wąskie uliczki i kaniony CSie - niektórych map zwyczajnie nie można by odtworzyć w Counter-Strike. Postaci też są wykonane znacznie lepiej - ładniej wymodelowane i oteksturowane, na razie kuleje jedynie (czasami mocno) ich animacja - głupio "ślizgają" się przy skręcaniu, strafowaniu, włażeniu po schodach itp... Modele i animacje broni to poezja :) - nawet "hi-detail model pack" (czyjakmutam) z BlueShifta może się schować. Broni jest ok 20 (większość różna dla terro i anty), do tego dochodzą granaty (o różnej sile rażenia) także błyskowe i dymne, kevlar, ochraniacze, noktowizor i inne duperele. Aha - oczywiście widać jaką kto w danej chwili nosi broń. Tryby gry są podobne do CS - są klasyczne mapy z odbijaniem zakładników, mapy z podkładaniem bomby, mapy w których jedynym zadaniem terrorystów jest ucieczka do wyznaczonych miejsc, mapy w których terroryści kradną OICW (taki fajowy karabinek), a także takie w których zadaniem terorystów jest zatrzymanie systemu chłodniczego zaś anty wezwanie posiłków... Taktyka w Topsach jest trochę inna niż w CS. Przede wszystkim mniej jest kampowania. Nie znaczy to, że nie można się zaczaić gdzieś ze snajperką - czasami nie tylko można, ale wręcz należy, jednak nie ma znanych z CS "aleji snajperów" - na większości map walka sprawadza się do nawalania do siebie z AK47/Famasów, rzucania granatami itp. Na szczęście nie ma żadnych lamerskich Arctic Warfare Magnum i nie trzeba się bać, że jakiś łoś zdejmie nas strzeałem w mały palec lewej nogi ;/ W Tactical Operations można zresztą przyjąć na klatę parę pocisków więcej niż w CS, co może nie jest specjalnie realistyczne (jakby CS był realistyczny... ;/) ale za to dynamizuje rozgrywkę i zachęca do akcji w stylu Rambo :) W TO nie ma radaru - utrudnia to trochę akcje drużynowe - nie zawsze wiadomo, który kierunek jest kryty przez kumpli z teamu, a skąd można spodziewać się ataku. Takie rozwiązanie jest jednak bliższe realizmowi, zresztą radar na bardziej rozbudowanych mapach TO raczej by się nie sprawdzał - rekompensują to trochę informacje o lokalizjacji gracza pojawiające się przy tekstach wysyłanych przez kolegów (np "Engine Room", "Storage" "Outside" itp.) Poza tym w każdym, przynajmniej minimalnie zgranym teamie gracze starają się chodzić dwójkami. Identyfikację wroga ułatwia zmieniający się kolor celowniczka - to też nie jest może zbyt realistyczne, ale dzięki temu początkujący nie mają zbyt długo kłopotów z rozróżnieniem wrogów od kolegów z drużyny (FF jest włączony na prawie wszystkich serwerach). Jak na razie nie najlepszy jest kod sieciowy. Nie jest zły (można grać i wygrywać nawet na modemie 56K), ale daleko mu do dopracowania i precyzji kodu CS. Po ostatnich poprawkach wersji 1.3 i naprawieniu hitboxów Counterstrike jest naprawdę świetny - jeśi kogoś widzisz i w niego strzelisz istnieje niemałe prawdopodobieństwo, że dostanie :>. W Tacticalu, jeśli strzelasz do postaci biegnącej prostopadle do ciebie nie jest wcale powiedziane, że postać którą widzisz przed sobą naprawdę się tam znajduje - równie dobrze może być pół metra w jedną albo drugą stronę. Trochę to wkurzające, ale i to można wykorzystać. Gdy przesiadałem się z CS na TO, dość długo grałem "ceesowo" - strzelałem stojąc w miejscu, albo z przykuca - taka taktyka w TOPS nie ma szans powodzenia, bo choć rozrzut broni jest znacznie mniejszy, to jesteśmy również idealnym celem dla krótkiej seryjki z kałacha. Tak może grać wyłącznie snajper, najlepiej osłaniany przez drugiego gościa z szybkostrzelną bronią. "Normalny" gracz powinien być w ciągłym ruchu, strzelać biegając - zwiększa to zrozrzut, ale jednocześnie minimalizuje szanse trafienia. Strzela się, podobnie jak w CS, krótkimi 3-4, pociskowymi seriami. Jeszcze jedym plusem jes łatwość instalacji, uruchomienia i obsługi. Instalujemy UT, instalujemy TO i gramy - żadnego użerania się z punkbusterem, gamespy'em i innymi badziewiami - w Tacticala wbudowany jest bardzo wygodny browser serwerów - zawiera informacje o aktualnym pingu na danym serwie, aktualnie granej mapie, ilości graczy, ilości fragów, rozłożeniu graczy w teamach... Najnowsza wersja tacticalowego odpowiednika punkbustera, o ile już jej nie mamy, jest automatcznie pobierana z serwera, podobnie jak bardzo wygodny programik do głosowania na mapy, czy kickwania graczy. Zresztą wywalamy ludzi raczej rzadko - społeczność TOPS jest na razie mała, nie ma zbyt wielu buraków i cheaterów, ktorych trzeba by wykopywać - czasem trafi się jakiś team killer, ale taki miejsca na serwerze raczej nie zagrzeje :) Za ok. dwa tygodnie powinna wyjść wersja 2.1 Tacticala - przyniesie całą górę poprawek i tweaków. Poczekamy, zobaczymy :)

23.09.2001
17:35
[19]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Kacperczak --> HalfLife powstal w oparciu o silnik Q2, a nie Q1, a jednym strzalem z AWM mozna zabic jedynie gdy trafi sie w korpus lub glowe. Sam w Tactial Ops gralem tylko przez chwile i tym co mnie odrzucilo byla tragiczna wrecz animacja i ogolnie slaba jakosc wykonania modeli postaci. Chetnie jednak zobacze wersje 2.1. Moze wtedy zmienie zdanie.

23.09.2001
17:50
smile
[20]

Kacperczak [ ]

Rysław, HL powstał w oparciu o engina Q1 a nie Q2 :) Ta informacja znajduje się w jednym z ".planów" któregoś z członków id software (nie mam dokladnego linka, ale jestem tego na 100% pewny - sam widziałem). Id udostępniło Valve (zgodnie z zasadami wykupionej licencji) kod silnika Q2, ale engine HL był już w tym czasie tak zaawansowany (ewolucja szła podobną drogą jak carmackowe rekodowanie Q1->Q2), że wykorzystano jedynie niewielką część nowego kodu. Co do AWM masz rację - strzał w mały palec lewej nogi powoduje natychmiastowe zejście jedynie wtedy, gdy ofiara ma mniej niż 78% życia ;> Chyba że znowu mam nieścisłe informacje :) Do animacji postaci w TOPs _można_ się przyzwyczaić - ale zgoda, to najsłabszy punkt całego moda i w pierwszej chwili CSowców przyzwyczajonych do ślicznej szkieletowej animacji może odrzucać. Spadam szukać tego planu :)

23.09.2001
18:13
[21]

sYs|yavor [ Generaďż˝ ]

W pelni popieram Kacperczaka jesli chodzi o TO. Gram w te gre od bodajze marca ubieglego roku, poczatkowo glownie na serwach zachodnich (czy raczej poludniowych, bo wloskich :-) ), bo tylko tam byli ludzie. W Polsce bylo zbyt malo chetnych i praktycznie zadnego serwera. Zrezygnowalem wiec z TO po kilku miesiacach gry, jednak ostatnio srodowisko w Polsce znacznie sie rozroslo i spokojnie mozna pograc w kilkanascie osob. Uwazam, ze z gier swatopodobnych mozliwosci TO sa zdecydowanie najciekawsze. Realizm map jest bardzo duzy, klimat map swietny, bronie bardzo dobrze zanimowane i w miare sensowne w dzialaniu (protestuje przeciwko niskiej skutecznosci DE w walce w bliskim dystansie, toz to bron, ktorej uzywa sie do polowan, wiec raczej powinna rozwiazywac tyle problemow w bliskim dystansie, ile snajpa w dalekim). JEDYNE co kuleje w TO (i to doslownie :-))) ) - to animacja. Tym niemniej mozna juz bardzo wysoko ocenic modele i ich oteksturowanie. Mam nadzieje, ze TO w przyszlosci zastapi CS (przynajmniej w Polsce), dynamika tej gry jest naprawde tego warta. PS. A i tak rzadzi T2 :-PPPP

23.09.2001
20:04
[22]

TeadyBeeR [ Legend ]

HL powstal na enginie Q2 a nie Q1. Mowiac,ze bylo inaczej rownie dobrze mozna by powiedziec,ze Q2 powstalo na silniczku Q1. Zapewne duzo bylo zapozyczen z Q1,ale jednak silniczek w Q2 i HL to jest cos nowego.

23.09.2001
20:31
[23]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Drogi Kacperczaku, HL na 100% powstal w oparciu o Q2. Zgodzie sie, ze poczatkowo mial byc stworzony przy uzyciu Q1, ale w koncu wykorzystano silnik Q2 (i to z ogromna liczba zmian, tak ze silnik HL to wlasciwie nowa jakosc)

23.09.2001
20:38
smile
[24]

Kacperczak [ ]

To NIE był silnik Q2. Valve, bazując na kodzie Q1 wprowadziło alcelerację, lightmapy oparte o algorytmy radiosity, 16bit tekstury, kolorowe światła, systemy cząsteczkowe, animację szkieletową, system skryptów itd. - współpracowali z zespołem Carmacka, ale opierali się na kodzie Q1. Gdy id udostępniło im silnik Q2 engine HL był już zbut zaawansowany żeby przenosić całą grę w nowe środowisko, zdecydowano się na wykorzystanie jedynie niewielkiej częsci kodu Q2... Starałem się dogrzebać do tego planu, ale nie mam cierpliwości przegrzebywać się przez megabajty niemożliwych do automatycznego przeszukania plików (to jest gdzieś tu: https://www.webdog.org/cgi-bin/showcompany.pl?company=id%20Software) Znalazłem tylko informacje, że Valve kupiło licencję na silnik Q1 w 1996 - to trochę mało... W sieci krąży bardzo powszechna opinia, że HL zbudowano o engine Q2, ale nie jest ona oparta na wypowiedziach ani gości z Valve, ani z id - wynika ona po postu stąd, HL wygląda bardzo podobnie do Q2... Tyle że to nie dlatego, że Valve wykorzystywało engine Q2, ale że Q2 jest ewolucyjnym rozwinięciem Q1, a Valve szło drogą podobną do drogi id - przy tym obie firmy współpracowały ze sobą.

23.09.2001
20:39
[25]

anonimowy [ Legend ]

Silnik z HL to nowa jakosc? Hmmm chyba raczej 'jakos'... :> Moze i nie wyglada okropnie i chodzi dobrze na starszych kompach ale juz w momencie wyjscia na rynek byl przestarzaly :> Swiat sie posunal "troche" naprzod i ze starusienkiego enginu z Q2 nic sie juz nie wycisnie... Co nie zmienia faktu ze rzesza fanow twierdzic bedzie cos innego. A moze by tak Counter Strika pod Serious Engine ? :)

23.09.2001
20:40
[26]

Kacperczak [ ]

ok, no więc dalej grzebię za rtm planem ;P

23.09.2001
21:34
smile
[27]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Azzie128 ---> w swoim czasie silnik HL stanowil naprawde nowa jakosc, teraz oczywiscie jest juz mocno przestarzaly, choc dalej w oparciu o niego powstaja wspaniale mody. Kacperczak ---> z tego co piszesz wynika, ze silnik HL jest w takim samym stopniu oparty na Q1, jak silnik Q2 na Q1. :) W znajomosci silnikow graficznych na pewno Cie nie przebije, ale jestem przekonany, ze czytalem oficjalna informacje o tym, ze HL jest oparty na Q2

23.09.2001
21:49
[28]

Kacperczak [ ]

Ja nawet raz widziałem jak RooS (łooo ;)) napisał, że HL to silnik Q2... no nic, grzebię w tych planach - grunt to upór i samozaparcie godne lepszej sprawy :=)

23.09.2001
23:41
smile
[29]

Kacperczak [ ]

dobra misiaki, wysłałem maila do Kena Birdwella, jednego z programistów Valve - oto odpowiedź: "It is fundamentally just a heavily modified Quake 1 engine. There are about 50 lines of code from the Quake 2 engine, mostly bugs fixes to hard problems that Carmack found and fixed before we ran into them." :)))

23.09.2001
23:51
[30]

anonimowy [ Legend ]

Dobra dobra. I my mamy w to uwierzyc???

24.09.2001
00:03
smile
[31]

Kacperczak [ ]

bardziej już ci tego nie uwiarygodnię :/ Received: from ghost4.onet ([192.168.192.78]:41570 "EHLO ghost4.onet") by priv.onet.pl with ESMTP id <S2262AbRIWVUg>; Sun, 23 Sep 2001 23:20:36 +0200 Received: from [205.158.143.5] ([205.158.143.5]:1030 "EHLO mail.valvesoftware.com") by ghost4.onet.pl with ESMTP id <S1074611AbRIWVUL>; Sun, 23 Sep 2001 23:20:11 +0200 Received: by mail.valvesoftware.com with Internet Mail Service (5.5.2653.19) id <TLZRAGXZ>; Sun, 23 Sep 2001 14:22:24 -0700 Message-ID: <[email protected]> From: Ken Birdwell <[email protected]> To: 'Kacper Kucinski' <[email protected]> Subject: RE: Half-Life graphical engine Date: Sun, 23 Sep 2001 14:22:23 -0700 MIME-Version: 1.0 X-Mailer: Internet Mail Service (5.5.2653.19) Content-Type: text/plain; charset="windows-1252" It is fundamentally just a heavily modified Quake 1 engine. There are about 50 lines of code from the Quake 2 engine, mostly bugs fixes to hard problems that Carmack found and fixed before we ran into them. -----Original Message----- From: Kacper Kucinski [mailto:[email protected]] Sent: Sunday, September 23, 2001 2:01 PM To: [email protected] Subject: Half-Life graphical engine Hi Would you like to be so kind and explain me (just a humble gamer) in a few brief words what engine was used during developement of the original Half-Life game ? I really think there's some confusion in that matter (at least I'm the one confused). As far as I know, in 1996 Valve licensed original Q1 engine. Was it later developed "in-house" (added features like hardware acceleration, 16 bit textures, colored lighting, particle effects, skeletal animation, scripting system...) or have you, at some point, just moved everything to Quake 2 engine? Belive me, I've heard really many different and strange theories. So maybe you can straighten it up a little :)? Cheers Kacper Kucinski P.S. Sorry for my crappy English -- Wygraj 2 dni extra dostepu do Big Brother nie daj sie innym wyprzedzic [ https://bigbrother.onet.pl/platnosci_info.html ] -----

24.09.2001
00:06
smile
[32]

anonimowy [ Legend ]

Oka. Styknie. Wierze :)

24.09.2001
00:12
smile
[33]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Kacperczak ---> no niech Ci bedzie. Wierze :). A twoj angielski wcale nie jest crappy.

24.09.2001
18:36
smile
[34]

Kacperczak [ ]

Rysław -> uważam, że słownictwo mam bogate, ale moja gramatyka to bagienko - właściwie nigdy się jej "oficjalnie" nie uczyłem i wszystko piszę na czuja :) - więc przynajmniej do czasu, aż się nie zmobilizuję i jej nie uporządkuję, wolę z góry przepraszać za ewentualne błędy ;(

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.