Sitros [ The One ]
Praca w excelu z użyciem makra.
Mam zrobić prace w excelu z użyciem makra. Niestety nie mam o tym zielonego pojęcia. Czytałem trochę o tym, ale robię tylko podstawki. Czy nie ma ktoś z was jakiegoś projektu/pracy w excelu z makrem (przyciski, drukowanie, obliczanie itp)? Chcialbym zobaczyc jak to bedzie wygladalo na gotowcu i potem zobacze co da sie zrobic... Jeszcze jakby ktos mial prace ktora bedzie zawierala fuckcje daty i czasu, min.10 wpisanych (np. osob), link do innych arkuszy/stron to bylbym w niebo wziety. Lub jak ktos znajdzie jakis link z tym to rowniez bede wdzieczny. Z gory dzieki!
eLJot [ a.k.a. księgowa ]
Skorzystaj z rejestracji makr - jest najprościej :)
Narzędzia -> Makro -> Zarejestruj nowe makro
Wtedy wszystko co zrobisz zapisuje się w postaci kodu w Visual Basicu
Potem tylko ALT + F11 i możesz edytować ;)
Sitros [ The One ]
Dzięki wielkie. Ale chciałbym też zobaczyć gotową pracę z makrami, żeby zobaczyć jak je można użyć i co można z nimi robić.
eLJot [ a.k.a. księgowa ]
eLJot [ a.k.a. księgowa ]
I trochę moich :)
blackhood [ sentimental fool ]
Co można z nimi robić?
Pod prawie każdą czynność, a co lepsze nawet kombinację czynności możesz stworzyć skrót jaki sobie zażyczysz. Krótko mówiąc jest to niezmiernie przydatne. Zwłaszcza gdy co jakiś czas musisz powtarzać sekwencję czynności, powiedzmy: zaznacz wszystko, posortuj i usuń duplikaty. Zamiast wykonywać za każdym razem po kolei te trzy rzeczy, tworzysz odpowiednie makro i od dej pory całość załatwiasz kliknięciem skrótu klawiszowego, lub przycisku jeżeli takowy sobie stworzysz.
Sitros [ The One ]
Dzięki wielkie wszystkim. Bardzo mi to pomogło!