CCirrostratus [ Centurion ]
Co lepsze? Mac (Apple) czy Windows (Microsoft)?
Witam! Mam pytanie. :) Czym tak naprawdę różnią się te dwa systemy (oprócz interfejsem). Jakie Mac ma zalety a jakie wady?
Patison47 [ Konsul ]
Nieważne... :)
EG2006_43107114 [ Senator ]
simson_ [ Konsul ]
<---[3]
Ja tam jestem przyzwyczajony do wina...
Hugunumana [ Konsul ]
[3] wszystko wyjasnia.. WIN lepszy:)
pecet007 [ - ]
Karrde [ Visual Effects Artist ]
Jak już potrzebujecie flame wara, to proponuję zrobić to sensownie.
Czyli co jest lepsze: OS X, czy Windows.
Bo zarówno Mac jak i PC mogą być pod kontrolą obu systemów. :P
Windows XP 16 [ Burnout Master ]
Bo zarówno Mac jak i PC mogą być pod kontrolą obu systemów. :P
A gówno prawda. Tylko PC z procem Intela obsłużą MacOS. Poza tym to i tak nie będzie to samo co prawdziwy Mac z zainstalowanym OS X.
Karrde [ Visual Effects Artist ]
Ale gdzie to gówno w tej prawdzie? Będzie działać - będzie.
A że Mac OS X będzie na PC działał tak jak Winda (czyli tragicznie) to już nie jego wina. :P
col. Kilgore [ Mac User ]
*roziadam się wygodnie i podjadam chipsy Karrde*
CCirrostratus - określ do czego byś chciał używać komputera. Programowanie, pisanie stron, gry, siedzenie w internecie, tworzenie muzyki/grafiki/filmów...?
Karrde [ Visual Effects Artist ]
Chcesz chipsy?
*podaje paczkę i przysiadam się*
CCirrostratus [ Centurion ]
col. Kilgore --->
Tworzenie grafiki komputerowej, może potem dokupił bym tablet graficzny. W gry na 100% nie będę grał.
col. Kilgore [ Mac User ]
CCirrostratus - Mac :). Oprócz ogólnie znanego pakietu jakim jest Creative Suite od Adobe (btw. działającego lepiej na Mac'u), mamy wybór znacznie tańszych, ale wcale nie gorszych alternatyw typu Pixelmator (na fotce screen z mojego komputera), VectorDesigner, Acorn. Do tego funkcje Mac OS takie jak ColorSync (zaawansowane zarządzenie profilami kolorów), Expose (z łatwością możemy zajmować się kilkoma projektami naraz, jednym przyciskiem wszystkie otwarte okna układają nam się na pulpicie, i wybieramy potrzebne), Spaces (wirtualne pulpity, w jednym tworzysz, w drugim masz otwarte Itunes, w trzecim masz podgląd strony internetowej itp.), Core Image (wbudowane w system, sprzętowo wspomagane filtry graficzne, na nich opiera się Pixelmator, dzięki czemu wszystkie filtry/efekty są nadawane w czasie rzeczywistym). Lista jest długa.
Windows XP 16 [ Burnout Master ]
Ale gdzie to gówno w tej prawdzie? Będzie działać - będzie.
W tym, że nie będzie działać. Aktualnie trwają prace nad "patchem" umożliwiającym uruchomienie MacOS na PC z prockiem AMD. Taka jest prawda.
col. Kilgore [ Mac User ]
I jeszcze jedno, nie przejmuj się tymi filmikami z Youtube od ludzi którzy Mac'a na oczy nie widzieli. Te wszystkie mity o nie istniejącym prawym przycisku myszki, małej ilości i zróżnicowaniu programów czy braku możliwości odpalania gier może i miały znaczenie w latach 90. Czasy się zmieniają. Wszystko to jest nieprawdą.
Windows XP 16 - nie mąć, Mac Os X da się aktualnie odpalić na większości PC z obsługą instrukcji x86 (AMD czy Intel). Tu masz na potwierdzenie . Drugą sprawą jest jak to potem działa, i jaki jest sens pakowania się w odpalanie systemu na sprzęcie bez wsparcia.
Karrde [ Visual Effects Artist ]
E, dupa. Zapowiada sie merytoryczna dyskusja.
CCirrostratus (może być w skrócie "Chmura"? :P)
"Tworzenie grafiki komputerowej" jest stwierdzeniem mocno ogólnym i trudno na jego podstawie doradzić. Ale można pospekulować.
Zakładając grafikę 2D/wektorową/ilustracjeczy animacje flash, Mac nada się bardzo dobrze - zresztą podobnie jak PC. Oczywiście ktoś może napisać, że lepiej pracuje mu się na OSX (ok - ja to piszę), ale nie zdziwię się jeśli stwierdzone zostanie coś dokładnie odwrotnego.
Mając na uwadzę wizualizacje architektonicznie, jesteś niemalże skazany na PC i Windowsa. Standardowy soft do tego typu pracy (3ds max/Viz) jest dostępny tylko pod ten system. Oczywiście możesz zainstalować Windę na Maku, jak juz wspomniałem.
Inne pola grafiki 3D/animacji są już dużo dostępniejsze na OSX, głównie w postaci Majki - ale czegóż więcej potrzeba? :) Co więcej, Sidefx właśnie wypuszcza betę Houdiniego pod OSX, ale to juz duzo wyższa półka.
Dalej mamy filmową i telewizyjną postprodukcję - tutaj, nie licząc sytemów zamkniętych (tzw. turnkey) typu Flame czy Avidowskie systemy montażowe, to Mac i OSX są standardem. Konia z rzędem temu, kto znajdzie mi jakąś prezentację na temat VFX puszczaną na czymś innym niż Mac. I tworzona zresztą też. ;)
Jeśli chodzi o różnice... w zasadzie mozna to odwrócić i zobaczyć, co te dwa systemy mają wspólnego. ;) Filozofia pracy jest zupełnie inna - i tu jak wspomniałem jedym odpowiada, innym nie. Od pewnego czasu niestety nie mozna już powiedzieć, że Maki sa niezawodne, a systm stabilny do bólu. Bo (już) nie jest. Apple zaczyna gonić własny ogon i kończy się to niezbyt dobrze.
Oprócz tego co Kilgore wspomniał wyżej, mozna dorzucić:
-Banalną instalację/deinstalację oprogramowania (wrzucasz paczkę do katalogu Aplikacje, a potem ewentualnie do kosza - instalatory trafiają się niezmiernie rzadko, głównie przy modyfikowaniu samego systemu)
-Spotlight - Święty Graal OS'ów. Odpalenie czegokolwiek, czy to soft, obrazek, strona internetowa, mail, utworek mp3 to kwestia wcisnięcia cmd+spacja i wpisania pierwszych liter. Dodatkowy power wprowadza aplikacja-cudo Quicksilver. Microsoft próbował wykombinować cos takiego w Viście ale rezultaty... hmmm ;)
Z drugiej strony, systemowi Apple'a mozna zarzucić archaiczny systemowy menadżer plików (Finder), który i owszem wyglada ładnie, ma bajerancki Coverflow który rzeczywiście czasem ułatwia pracę (szybko mozna przjrzeć pornole w danej lokalizacji), ale tak naprawdę brakujemu kilkunastu absolutnie standardowych i wymaganych dziś funkcji. Wspomnieć choćby o tym, że nie potrafi posortować osobno teczek(folderów) i plików. W momencie sortowania alfabetycznego będą nam się przeplatały. Tutaj Microsoft mimo zrzędzenia gawiedzi odwlił kawał doskonałej roboty.
Dobra, może potem coś jeszcze skrobne. :)
Windows XP 16 [ Burnout Master ]
Windows XP 16 - nie mąć, Mac Os X da się aktualnie odpalić na większości PC z obsługą instrukcji x86 (AMD czy Intel). Tu masz na potwierdzenie . Drugą sprawą jest jak to potem działa, i jaki jest sens pakowania się w odpalanie systemu na sprzęcie bez wsparcia.
Hmmm... musiało się pojawić jakoś niedawno bo jeszcze pare tyg. temu nie było słychu o tym. Przyznaję się do błędu i dzięki za link. Na pewno się przyda.
Karrde [ Visual Effects Artist ]
Windows XP 16
Pod warunkiem, że masz na myśli Leoparda (czyli Mac OS 10.5) to tak jest.
Natomiast Tigera (10.4) to ja juz rok temu na AMD stawiałem. :)
Tiger999 [ Pretorianin ]
CCirrostratus [ Centurion ]
Czyli do grafiki 3d lepszy jest Windows? Bo raczej chodzi mi głównie o 3d.
Karrde [ Visual Effects Artist ]
To zależy do jakiej - opisałem to powyżej.
Zresztą IMO supremacja Autodesku i 3ds max na polu vizek skończy się dość szybko, ludzie zaczynają mieć dość. No i narzędzia zaczynają być dostępne w innych pakietach również w OSX.
Problem będzie jedynie ze współpraca z autocadem, co tutaj jest niezmiernie ważne...
legrooch [ MPO Squad Member ]
<== zarith
ronn [ moralizator ]
najlepszy był DOS i Norton Commander, reszta to syf.
super0p [ Legionista ]
Te wszystkie mity o nie istniejącym prawym przycisku myszki, małej ilości i zróżnicowaniu programów czy braku możliwości odpalania gier może i miały znaczenie w latach 90. Czasy się zmieniają. Wszystko to jest nieprawdą.
Oprócz tego >>>
.:DuDi:. [ Spec od PC'tów ]
windows
nooze [ Konsul ]
patros11 [ Chor��y ]
windows
Toikodo [ Pretorianin ]
tak naprawdę, to wszystkie kompy sux...