Dym14 [ C L I N I C ]
Neostrada - rozłącza
Mam problem z neostradą. Miałem router firmy d-link g604t zaczęło rozłączać. Zadzwoniłem na 0800 102 102 kazali mi zobaczyć na modemie. Na modemie działa i nie rozłącza nawet 8 godzin. Powiedzieli że mam wadę sprzętu. Kupiłem dzisiaj ruter linksysa (WAG54GS) za prawie 4 stówy i jest jeszcze gorzej :| rozłącza co chwilę (np. 15 min) a na starym około godziny. Rozłączanie polega na mryganiu linii adsl, fachowo - synchronizacji. Proszę o pomoc co zrobić w takiej sytuacji.
ser pleśniowy [ Generaďż˝ ]
Mi neostrada rozłącza, gdy się dzwoni lub odbiera przenośny telefon (mam 2 telefony na jeden numer i z tym przewodowym, wiszącym na ścianie jest okej).
Dym14 [ C L I N I C ]
Ser-> dokładnie zauważyłem to samo :O ale nie rozumiem dlaczego tak jest bo nie zdarza się to często mimo testów. Tym bardziej że podłączony mam filtr! do każdego telefonu (mam 3)
ser pleśniowy [ Generaďż˝ ]
Jak próbowałem założyć filtr do przenośnego telefonu, to on po prostu głuchł. Nic, zero, cisza kompletna. Dlatego mam filtr tylko w tym naściennym (drugi filtr, który był z zestawem, rozwaliłem :P ) i domownicy wiedzą żeby raczej nie używać przenośnego telefonu :P
Dym14 [ C L I N I C ]
A powiedz czy działo się to za każdym razem, przy dzwonieniu na domowy i przy dzwonieniu z domowego? Te wszystkie opcje czy nie? Bo ja nie mogę znaleźć reguły - za każdym razem inaczej.
djkopecki [ Centurion ]
Rozłączanie polega na mryganiu linii adsl, fachowo - synchronizacji.
czyli rozumiem ze modem traci synchronizacje... skoro rozlacza sie co chwile to na bank nie jest wina tego ze ktos dzwoni... chyba ze tak czesto sie u Ciebie rozmawia... wychodzi na to, ze to centrala TP ma gdzies usterke... musisz po prostu naciskac na nich, ze to po ich stronie jest klopot, i ze to oni maja to naprawic ( u mnie takie postawienie sprawy pomoglo)
Baron_Piotr [ Chor��y ]
a konfigurowałes ruter ? sprawdz ja nie mam takiego problemu z ruterem linksys'a
Dym14 [ C L I N I C ]
Chyba masz rację. Jutro będę się wykłócał :| Na wszelki wypadek odłączyłem telefon od gniazdka i zobaczymy czy będzie rozłączać. Jakby ktoś miał jakiś pomysł a nawet najdrobniejszą sugestię to z chęcią jej wysłucham - może jak akurat mi pomoże.
Edit. Konfigurowałem na wszystkie możliwe sposoby (PPPoA, PPPoE, LLC, VC, MultiMode, T1413)
Obecna konfiguracja->
Jak ktoś się zna to niech sprawdzi może zauważy jakiś błąd.
dave_mgs [ Generaďż˝ ]
Hmh, ja rozwiązywałem podobny a właściwie ten sam problem (bo dioda adsl mrugała) przez około....pół roku. Dzwoniłem, mówiłem, kłóciłem się, prosiłem...I nic. Wymieniłem kabel, wtyczki, to samo, w końcu przestało. No comment. Ale gdzieś od 1,5 roku wszystko dobrze.
ser pleśniowy [ Generaďż˝ ]
U mnie to za każdym razem, gdy ktoś wykręci numer z przenoćnego lub odbierze na przenośnym, internet rozłącza :/ Telefonu naściennego można używać bez przeszkód.
Oczywiście po chwili można połączyć. Nie jest tez tak, że przenośny telefon blokuje net, bo gdy ktoś przez niego rozmawia dłużej, ja w tym czasie zdążę się znów połączyć. Jednak gdy ten ktoś się rozłączy, to mnie też rozłącza. :/
Ramz [ Generaďż˝ ]
Tez mam telefon przenośny, i mi netu nie rozłancza z tym że mam router 3Com'a :)
Tak spojrzałem sobie na twój konfing i porównałem z moim :) Ja mam mulipexing na VC.
Diobeuek [ Quid est veritas? ]
W swoim czasie też mi rozłączało neostradkę, modem tracił synchro. Dzwoniłem na infolinie, przekonfigurowywałem system, kable zmieniałem i nic. W końcu przyjechał technik i okazało się, że w pewnym miejscu w chacie przy drzwiach przetarł się kabel. Net raz działał, a raz nie - teraz spokój jak makiem zasiał :]
Dym14 [ C L I N I C ]
Ramz->Router domyślnie ustawił mi VC ale idąc poradnikiem w pdf dotyczącym konfigurowania neo pod router przestawiłem na LLC. Zmiana na VC nie zmienia nic.
Już 30 minut trzyma się bez rozłączenia. Tylko teraz nie wiem czy jest to skutek tego że odłączyłem telefony czy tego że jest późna pora i jeżeli mają nawet awarię na łączach to o tej porze tak nie dzwonią i dlatego hula.
Shakka [ SR ]
Na pewno nie jest to wina centrali TP. Mówisz, że na samym modemie działa, a zatem problem z centralą odpada. Problem tkwi u Ciebie. Sprawdź czy każdy filtr masz dobry. Po testuj z telefonami jeden odłącz, drugi podłącz, odłącz wszystkie itd.
I przestaw protokół na PPPoE LLC, na tym protokole powinno działać bez problemów
Spróbuj tez zmienić DSL Modulation na G.dmt
Z doświadczenia wiem, że uszkodzony filtr powoduje takie problemy z nie trzymaniem synchronizacji, ale każda usterka jest inna.
Jeśli problem będzie nadal zgłoś na błękitną linie powinni wysłać technika. Teraz na usunięcie uszkodzenia neo mają tylko 24h także musi sie zjawić jak zgłosisz uszkodzenie :]
Zbysiu223 [ Junior ]
Miałem ten sam problem pomogło: Panel sterowania-->system-->sprzęt--> menadżer urządzeń-->kontrolery magistrali szeregowej-->główny koncentrator USB i w opcji zarządzanie energią ma być odznaczone zezwalaj komputerowi na wyłączanie.... dajcie znać czy u was też to zadziałało pozdro