Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
Nowa zabawka GOLasów 3 - Nowa wersja po dłuższej przerwie.
Nowa zabawka GOLasów 3 - Nowa wersja po dłuższej przerwie.
Witam. Trzecia część mojego wątku spowodowana nową wersją i upadnięciu poprzedniej części.
Zaczynamy:
Co to jest PHUN?
PHUN to program (jeszcze w wersji BETA) który pozwala nam się pobawić obiektami 2d i prawie doskonałą fizyką.
Jak wygląda?
filmik we FLASHU pokazujący możliwości,
Można też szukać na YOUTUBE
np.
Skąd go ściągnąć?
link:
Co jest wymagane do działania?
wymagany był w poprzedniej wersji - vcredist - jednak w ostatnich wersjach już NIE
Jaka jest najnowsza wersja?
Aktualnie BETA 3.5
Kiedy będzie pełna wersja?
Myślę że w ciągu kilku miesięcy
Jakie nowości ?
Czego oczekiwać w następnych wersjach ?
Szukajcie na forum
oraz tutaj
Na co czekamy szczególnie?
Na silnik odrzutowy.
Program nie działa, co zrobić?
Zainstalować vcredist(wcześniejsze wersje) i/lub :
- Usunąć folder Shaders w Phun/Data/
- Sprawdzić inne rozdzielczości ekranu
- Utwórz nowy config.cfg z parametrami:
System.fullscreen = true;
System.resolution = [1024, 768]; // lub twoja domyślna rozdzielczość
System.vSync = false; // lub sprawdź true
Resources.shaders = false;
Jak zrobić samochód, wyrzutnię lub inny obiekt?
Proszę poczytać wszystkie posty poprzedniego wątku, obejrzeć obrazki i pliki.
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=7424432&N=1
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=7449081&N=1
Zanim zaprezentujesz coś ciekawego sprawdź na forum oraz tutaj:
czy ktoś nie zrobił tego lepiej.
Jestem nowy, co i jak ?
Więc dołączam wyjaśnienie następne:
brush - rysujemy figury
drag - przeciągamy nimi jak na sznurku (podczas włączonej animacji)
plane - rysujemy podłoże
box - prostokąty
chain - łańcuchy
spring - sprężyny
fixate - stałe połączenie lub przytwierdzenie do nieba/gruntu
hinge - oś, z możliwością dołączenia silnika
Jak zrobić mniejszą oś?
Powiększ obraz, postaw oś, oddal obraz
Wszelkie pomysły są w FILE_LOAD_ i wybieramy coś
popróbujcie różne ustawienia w opcjach
Dostępny też jest polski język > file> language > polish
sam wolę jednak angielski
Nie widzę wody, co robić?
Sprawdź przybliżenie (zoom) ... na wartościach mniejszych niż 1x może być problem.
Czym nagrywać filmiki?
np. tym programem
udostępniamy na Youtube, wrzuta, patrz.pl lub innych
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
Co nowego w wersji 3.5 ?
* Ctrl-G now groups objects together, and Ctrl-U ungroups them
* When clicking an object in a group, the entire group is now selected (unless ALT is pressed)
* Fixed a major circle-circle collision bug
* Fixed so that gui windows now get on top when dragged
* Fixed so that more scenes can be displayed under File->Load Scene as well as subdirs to Phun/Scenes
* Optimized the GUI rendering slightly
* Optimized entity rendering by 'frustum' culling
* Added separate option controlling an objects collision with water; making things watertight should now be easy (thanks for suggestion, Chad Autry)
* Added (three) collision groups; objects in one group will only collide with other objects in the same group
* Added an options for showing some simple statistics for selected objects (mass, area, velocity, ...)
* F8 now shows the collision points and their counter force and direction (used to be the collision normal)
* Added the ability to turn on and off the drawing of object borders from the options menu (even in the no-shader path)
* Added translations (accessible under the file menu). Phun now supports (in Latin1): Català (Catalan), Deutsch (German), English, Espanol (Spanish), Francais (French), Italiano (Italian), Magyar (Hungarian), Nederlands (Dutch), Polski (Polish), Portugues (Portuguese), Romanian, Suomi (Finnish) and Svenska (Swedish).
Tłumaczenie (luźne)
- ctr+G grupuje obiekty, ctrl+u rozgrupowuje
- kliknięcie na zgrupowany element zaznacza całą grupę (dopóki nie wciśniemy ALT)
- naprawiono błędy kolizji kilku kół
- naprawiono menu i wyświetlanie listy pobranych scen
- optymalizacja renderingu
- dodano opcję separacji kolizji obiektów i wody, dodano drzewo kolizji (obiekty z jednej grupy kolidują ze sobą)
- dodano opcje pokazywania prostych informacji o obiekcie
- f8 pokazuje punkty kolizji (w którym miejscu obiekty się stykają - widać że powietrze nie działa prawidłowo na obiekty)
- dodano opcję wyłączenia wyświetlania pogrubienia krawędzi obiektu
- dodano tłumaczenia językowe (w tym polski)
PS: cholercia zapomniałem dopisać PHUN w tytule wątku
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
ok ostatni mój post dzisiaj
dodaje jeszcze
parametry do zmiany w konsoli:
wtyczka do robienia zębatek
|LoW|Snajper [ Senator ]
Elo. Fajnie ze nowa wersja, ale nadal mam ten sam problem gdy zrobie wode to wszystko jest w zwolnionym czasie tnie sie ... I moje pytanie co zaradzic cos zainstalowac jakis dodatek czy cos ?
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
snajper - nie mam na ciebie słów już
mówiłem, rób malutkie kwadraciki i je zamieniaj w wodę
po drugie pracuj na większym przybliżeniu !!!!
Szczeblo [ Konsul ]
ładne ? :P
maviozo [ Man with a movie camera ]
Snajper widocznie....masz za słabego kompa.
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
dobra dobra, to to normalne
to jeszcze beta
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
up up up up kto nie zna ?
Jałokim [ Siewca ]
jest 4 wersja już z nowymi pomocnymi i ciekawymi opcjami
Shaybecki [ Shaybeck ]
taa faktycznie :P
może ktoś nie zna tego programu ? :)
nie chce mi się w tej chwili opisywać wszystkiego ...
nowa wersja, nowe możliwości
nowy interfejs
silniki teraz można sterować każdym klawiszem na klawiaturze lub joysticku (zaawansowane maszyny)
narzędzie do skalowania (można zmniejszać)
narzędzie ołówka - np. samoloty mogą zostawiać smugi na niebie
wiele wiele wiele opcji
wypróbuję i opiszę każdą gdy będę mieć czas ...
REAKTYWACJA WĄTKU
Shaybecki [ Shaybeck ]
aaa odkopię wątek D: może ktoś tego nie widział