Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
Nowa zabawka GOLasów 2 - PHUN, w oczekiwaniu na nową wersję
Nowa zabawka GOLasów 2 - PHUN, w oczekiwaniu na nową wersję
Witam. Druga część mojego wątku ponieważ tamten już zaczął zamulać.
Zaczynamy:
Co to jest PHUN?
PHUN to program (jeszcze w wersji BETA) który pozwala nam się pobawić obiektami 2d i prawie doskonałą fizyką.
Jak wygląda?
filmik we FLASHU pokazujący możliwości, można też szukać na YOUTUBE
Skąd go ściągnąć?
link:
Co jest wymagane do działania?
Wymagany jest: vcredist[\b], do pobrania z linku wyżej
Jaka jest najnowsza wersja?
Aktualnie BETA 3.0
Kiedy będzie pełna wersja?
Myślę że w ciągu kilku miesięcy
Jakie zmiany od poprzedniej wersji?
Co nowego będzie w następnej?
W swoim projekcie twórca zakłada umieścić wszystko z pliku tekstowego poniżej, jednak jest otwarty na nowe propozycje.
Na co czekam szczególnie?
Na silnik odrzutowy.
Program nie działa, co zrobić?
Zainstalować vcredist. Jeżeli jest on zainstalowany:
- Usunąć folder Shaders w Phun/Data/
- Sprawdzić inne rozdzielczości ekranu
- Utwórz nowy config.cfg z parametrami:
System.fullscreen = true;
System.resolution = [1024, 768]; // lub twoja domyślna rozdzielczość
System.vSync = false; // lub sprawdź true
Resources.shaders = false;
Jak zrobić samochód, wyrzutnię lub inny obiekt?
Proszę poczytać wszystkie posty poprzedniego wątku, obejrzeć obrazki i pliki.
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=7424432&N=1
hamburger 7 [ Konsul ]
dżisas, mógłbyś spisać wszystkie te silniki i samochody w jedno miejsce i udostępnic notatnik na speedy share, lub coś takiego :/
faust7 [ Pretorianin ]
Juhhuuuu...wreszcie nowa czesc !
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
Hamburger - taa i co jeszcze ?
Kurde skopałem jedne /b
hamburger 7 [ Konsul ]
Musisz być taki niemiły ? ja umiem tylko rzeczy w wode zamieniać, i wieszać rzeczy w miejscu.
Śrubek [ Generaďż˝ ]
Ja zakladam nowa CZESC ! ZAMAWIAM !
Jim Raynor [ Staring at the Sun ]
Dobrze, że jest nowa część. W tamtej już tłoczno było :)
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
hamburger - proszę ostatni raz, poczytaj wszystkie komentarze w poprzednim wątku, w szczególności moje, opisałem tam wszystko co się da.
Śrubek? Następny idiota? najpierw napisz coś sensownego, a nie od razu nowe części zakładasz
Jim - no racja racja, postanowiłem że niema co czekać, tym bardziej że hamburger nie potrafił znaleźć postu tłumaczącego jak naprawić błędy.
Więc dołączam wyjaśnienie następne:
brush - rysujemy figury
drag - przeciągamy nimi jak na sznurku (podczas włączonej animacji)
plane - rysujemy ziemie
box - prostokąty
chain - łańcuchy
spring - sprężyny
fixate - stałe połączenie lub przytwierdzenie do nieba/gruntu
hinge - oś, z możliwością dołączenia silnika
Jak zrobić mniejszą oś?
Powiększ obraz, postaw oś, oddal obraz
Wszelkie pomysły są w FILE_LOAD_ i wybieramy coś
popróbujcie różne ustawienia w opcjach
hamburger 7 [ Konsul ]
Zrobiłem gre -
kierujemy paletka strzalkami, gra polega na odbiciu pileczki w wieżę.
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
miałem nadzieję na ambitne odwzorowanie gry a dostałem jakieś gówno które odbija raz piłkę i GAME OVER
hamburger 7 [ Konsul ]
lol, cos ciekawego jutro zrobie, dzis bardziej bawie sie malowaniem flagi bułgarów... :P
moglbys byc cierpliwy dla nowicjuszy... ja mam 13 lat :P
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
dlatego nie mam szacunku dla dzieci poniżej 15 lat
a po drugie to że jesteś nowicjuszem a to że masz 13 lat to dwie różne sprawy
nowicjusz - czegoś się nauczy
13 lat - reguła wyżej go nie dotyczy
Napisałeś Arknoid - pomyślałem - skubany zrobił grę, dobry jest.
Myślałem że zrobisz półkę poruszającą się w poziomie na jakimś łańcuchu albo tyczce
a klocki będą spadać z rusztowania
Tenshay [ masz dałna! :D ]
Shaybeck ---> nie masz szacunku dla osób poniżej 15 lat? O_o
ja mam 14.... mnie też nie szanujesz?
Śrubek [ Generaďż˝ ]
Shaybeck -> nie nazywaj mnie idiota bo to po tobie widac ze nim jestes rank -1. A ja zamawiam ze zrobie nowa czesc jak ta przybierze postow.
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
śrubek - ale po kiego wała? powiesz mi? jaki jest sens abyś ty zakładał nową część? najpierw powiedź coś sensownego potem rób wątki!
twoje myślenie odbiega od przyjętych norm, oo fajny wątek stworzę nową część, halo halo stworzę nową część ... jestem fajny zrobię nową część...
a ujemny ranking mam przez takich jak ty
Tenshay - są wyjątki, a ty też się różnie zachowujesz
50Centt [ Pretorianin ]
Ej Shaybeck ja też mam 14 lat i niedam se w kij dmuchać bo ty nieszanujesz osób poniżej 15 lat, ja niechcę sie kłócić ale czasami zachowujesz sie jak dziecko, hamburger 7 jest nowy w Phun i niepotrafi zrobić takiej fury jak ty w poprzednim temacie tak więc daj mu troszke luzu..
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
ok, spoko niema tematu.
Wolność słowa, mogę mówić co chcę: nie obrażam nikogo :D
Jednak próbuję go nakierować - jeżeli tego nie zauważyłeś, by zrobił coś ambitniejszego
50 cent - skrzywdziłem Cię ? sorry. ale to co powiedziałem tyczy się tylko do takiego bezmyślnego zachowania, że wstawia jakiś szit i nazywa go Arknoid.
KONIEC TEMATU Z WIEKIEM.
TERAZ TYLKO O TYM PROGRAMIE MÓWIMY
hamburger 7 [ Konsul ]
jutro zrobie arkanoida prawdziwego taka paletke na lancuchach ale nie mam pomyslu na znikajace klocki :P
a tytuł taki bo jest paletka piłka i klocki. nic pozatym.
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
dlatego to się nie powinno nazywać arknoid...
duże klocki możesz położyć na malutkich w ten sposób
____________________
|.................................|
|___________________|
....o.........................o
tak by po uderzeniu spadały, waga klocka - malutka
waga piłki - duża
odbijanie się piłki i klocków (bounciness) na full
paletka może być zamocowana ramieniem i ośką na dużym kole - tak jak tłoki z poprzedniej części
graf_0 [ Nożownik ]
Udało się, moździerz z wbudowanym automatycznym spustem :) ->
Wpadająca kulka/klocek/pocisk/strzała(co kto lubi) uruchamia zapadkę/spust odblokowującą element pchający. Niestety spust nie jest zbyt precyzyjny, ale działa
Teraz trzeba połączyć sześć moździerzy w bębenek i mamy rewolwer :)
hamburger 7 [ Konsul ]
ja jutro zrobie takze "Ręczną łyżeczke" :D
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
graf - tego nie zrobisz - nie przesuniesz jednego pod spód
ale czemu MOŹDZIERZ ? nie prościej połączyć kusze z twojego poprzedniego wątku ?
można zrobić przesuwające się lufy z pociskami na jednej iglicy
tak że lufy spadają na dół a iglica trafia w każdy pocisk z kolei
zawsze chciałem być wynalazcą :D dobrze mi idzie
graf_0 [ Nożownik ]
Shy - Kusza była zbyt prosta, bardziej podoba mi się wypychanie sprężynami niż ciągnięcie.
Zaraz zrobię rewolwer - tak jak pisałeś, z opuszczanymi lufami (jednak nie - lufa musi być jedna, inaczej element wypychający będzie się klinował) Zresztą pewnie i tak bedzie :)
50Centt [ Pretorianin ]
Cos mi sie wydaje że nowa wersja to będzie już FULL
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
graf - zrobisz spust na obracającym się KOLE ... coś typu SWASTYKA
a potem godzina zabawy w synchronizację ... spróbuj - fajnie wyjdzie
ja robiłem wiele urządzeń - żadnego nie zapisałem
hamburger 7 [ Konsul ]
Hmm a dlaczego rzecz która jest lekka, idzie w góre, jakby miała minusową wage ? :P
50Centt [ Pretorianin ]
przedmiot niemusi miec minusowej wagi żeby frówać w naszej grawitacji ;P
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
50cent - jak na 14 widać że z fizyki jesteś spoko
niema czegoś takiego jak waga ujemna
jest tylko waga mniejsza niż powietrza
w programie powietrze waży 0.001 (jeżeli się nie mylę...
to tak jakbyś wrzucił piłkę do wody ... idzie w górę bo powietrze waży mniej niż woda
50Centt [ Pretorianin ]
Tak samo jak balonik nadmuchany powietrzem opada ponieważ guma z balona ciągnie go w dół a jeżeli jest nadmuchany helem (który jest lżejszy od powietrza) popłynie w góre...
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
tak samo balon z powietrzem gorącym leci do góry ... bo waga powietrza gorącego jest mniejsza niż zimnego i sumując wagę gorącego powietrza i gumy balona - bądź kosza jeżeli to balon z ludźmi
otrzymamy mniej niż waga powietrza
50Centt [ Pretorianin ]
a dlaczego powietrze ciepłe jest lżejsze ? bo jego cząsteczki się zwężają.. ;P
mam nadzieje że napisałem dobrze bo wiem jak to wygląda ale gorzej napisać xD
lokusik [ Konsul ]
ja robie snajperke ^^
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
50cent - jak ściśniesz poślady to mniej ważysz ? :D hahahahaha
graf_0 [ Nożownik ]
Zrobiłem pierwszy projekt karabinu maszynowego. Pomysł z bębenkiem jest bardzo ciężki do wykonania - lepiej jest zrobić półkolistą "taśmę".
Zasada jest prosta - najpierw buduję komorę nabojową sprężyny i pocisk, ustawiam wzdłuż lufy, a następnie kopiuję, przenoszę trochę do góry i lekko obracam.
Jeszcze nie do końca wymierzyłem, ale jest nieźle,
50Centt [ Pretorianin ]
Shaybeck - Balona nadmuchanego potrzymaj kilka godzin w ciepłym pokoju a potom włóż do lodówki to zobaczysz że mam racje ;P
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
ahaa ... czyli cały czas strzałki są naciskane ? to nie wyjdzie . sprężyny się zegną a strzałki zatną i powyskakują
garettt [ Konsul ]
Nie rozumiem tego hinge... Daję to na środek koła, włączam motor, a to mi raz działa, raz nie działa, raz wziąłem i zaznaczyłem reversed to działało przez chwilę ale zaraz przestało. O co chodzi?
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
mniej waży - tak ... racja
ale nie dlatego że się ściskają
garett - zacina ci się coś, krzywo montujesz ?
garettt [ Konsul ]
Teraz jak tym silnikiem troszeczkę poruszę to szybciutko obraca kulę do pewnego momentu i zacina się. Już nie wiem.
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
hmmm.... może nabiera prędkość którą nie wyświetla twój monitor ?
Chudy The Barbarian [ Ancient Evil ]
W końcu przy nowej wersji wszystko gra. Ale jakaś taka dziwna ta gierka ... nie mogę się do niej przekonać.
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
to nie gierka barbarian ... to program
gierki to możesz w niej robić
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
UWAGA UWAGA!!! NOWA WERSJA JUŻ JEST !!! (kurde zdążyłem założyć wątek :D)
Beta 3.1
New beta, new fixes and features. Most importantly I have removed the dependency on vcredist, any maybe, just maybe, some people could get Phun 3.1 working where 3.0 didn't.
(to znaczy że chyba teraz Vcredist jest niepotrzebny)
Changelog:
* Removed the dependency on vcredist by compiling with mingw instead (thanks to Zao for the help) (to samo)
* The linux version now figures out it's path.
* Moving objects moves them to the front of the screen again.
* Moving a geometry does no longer move all objects fixated to it
* You can now set a geometry not to collide with anything else by a checkbox in popup->geom.
* Added two console commands: System.minFPS and System.maxFPS. The simulation will be slowed down to match an FPS of System.minFPS; and the program will sleep so it won't go past System.maxFPS. (ustawianie FPSów)
* Added the ability to click on a slider value and enter a new one.
* Fixed a bug where the text cursor would be drawn in the wrong place.
* Fixed so air buoyancy and friction adds to the rotation of an object (the heaviest part of an object will tend to fall first etc)
* Set Resources.shaders to false per default. Turn on shaders in the options menu.
* Added an option to turn off the clouds. (wyłączanie chmur)
Beta 3.11
Oops, a tiny yet horrible bug was shipped with beta 3.1. This release fixes that (must-have).
(ups, zrobiłem mały błąd, robię następną wersję - powiedział autor)
Beta 3.12
I just realized Phun will crash on computers that don't support multitexturing! I fixed this, and give you beta 3.12, the third in a very short while. For those of you who have had startup crashes with the last line in the Logifile mentioning Textures - this is for you!
(teraz powinno działać u większości bez problemów)
PODSUMOWANIE:
Kosmetyczne poprawki + poprawione działanie
niewiele nowych funkcji
AKTUALNA WERSJA _ BETA 3.12
jagged_alliahdnbedffds [ Rock'n'Roll ]
Yeah!! Nareszcie działa bez problemów :D Dobrze, że noc dłuuga :)
dave_mgs [ Generaďż˝ ]
O cie pierun! Już ściągam.
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
No dobra a teraz dodam coś od siebie (czego nie potrafiłem przetłumaczyć)
Poprawiono wygląd MENU, poprawiono wygląd sprężyn
poprawiono mocowanie obiektów
Można ustawiać Ręcznie WSZELKIE LICZBY NA SUWAKACH (nie da się ustawić ujemnej wagi - słusznie)
Dodano opcje - nie koliduj z innymi obiektami - brawoooo ... w końcu moje projekty się urzeczywistniają
Teraz mój silnik będzie miał prawdziwe tłoki.
niby lepszy opór powietrza i tarcie - jeżeli dobrze rozumiem - nie potwierdzam, ja tego nie widzę
faust7 [ Pretorianin ]
Ciekawe kiedy bedzie ten zapowiadany silnik odrzutowy?
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
też czekam :D
hamburger 7 [ Konsul ]
ja nad nim pracuje
garettt [ Konsul ]
mam problem z silnikiem taki:
1.tworzę koło
2.włączam na chwilę symulację by spadło na ziemię
3.tworzę w nim hinge
4.zaznaczam motor i włączam symulację - koło się nie kręci i nie porusza, niezależnie od prędkości silnika
5. unoszę trochę koło nad ziemię - koło się kręci
No to dlaczego w scenie carcrash jest normalny samochód i on ma te koła z silnikami na ziemi, na tym box i jedzie? Jaki błąd popełniam?
tadek[5] [ 5 ]
garettt -> jeden z wielu bugow tego programu. nieobciazone kolo nie "czuje" swojego ciezaru, nawet jesli ciezar i tarcie kola dasz na maxa.
dodaj do osi jakis ciezar i pojedzie :)
garettt [ Konsul ]
Przepraszam, że piszę post pod postem ale mam następny problem.
1. Mam koło z hinge, działa - kręci się.
2. Dodaję do niego oś - w niego ją wstawiam.
3. Włączam symulację - oś wyskakuje szybko z koła i daje się ponieść mu - w końcu po prostu spada z koła.
Jak to zrobić by dało się wrzucać obiekty w inne i żeby nie wypadały?
hamburger 7 [ Konsul ]
tarcie ? które to ?
graf_0 [ Nożownik ]
Shyback - mój karabin maszynowy działa - czubki pocisków ocierają o blokadę, ale się nie klinują, a sprężyny nie są zbyt mocne i się nie wyginają.
Ale to ciągle wersja beta karabinu,
* You can now set a geometry not to collide with anything else by a checkbox in popup->geom.
podoba mi się ta zmiana - jeszcze jej nie przetestowałem, ale z tego co rozumiem będzie można zrobić klocki "szkieletowe" które nie będą blokować ruchu innych.
hamburger 7 [ Konsul ]
Filmik z phunem
graf_0 [ Nożownik ]
Garret - aby koło połączyć "obrotowo" z boxem tworzącym pojazd, robisz następująco - rysujesz pojazd, ustawiasz koła tak, aby ich przyszła oś NACHODZIŁA na box pojazdu. Klikasz prawym na koło i dajesz "add center higde", a następnie zmieniasz na motor i dajesz duży power dla tego motoru.
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
garettt - bo musisz ustawić koło i klocek - dopiero wtedy na koniec hinge
a stosując prawa fizyki silnik sam się będzie kręcił a koło nie ... musisz podczepić coś dużego żeby koło pojechało
a koło się nie toczy samo bo przytwierdzasz je do nieba ... muszą być przynajmniej 2 obiekty pod hinge
graf - poprawiono sprężyny - teraz się tak nie rozginają na wszystkie strony
co do colide - dobra sprawa, możesz podłączyć parę ramion krzyżujących się, ale nie uderzają o siebie, jakby przesuwasz pod spód i nie dotykają niczego dopóki ich nie zahaczysz o hinge
tarcie - friction
Jim Raynor [ Staring at the Sun ]
A ja całkiem przypadkiem zrobiłem cos takiego... nie wiem czy jest warte uwagi, ale cegły z tego fajnie wystrzeliwują :D
Spróbuje to jakoś zmodyfikować, żeby można było kilka cegieł naraz :)
graf_0 [ Nożownik ]
Dobrze że w pracy mam komp ze słabą grafiką - bo cały dzień bym różne konstrukcje tworzył zamiast pracować.
najnowszy plan - zawody szybowców odpalanych taką samą sprężyną (nowe właściwości powietrza powinny umożliwić zrobienie w miarę realistycznego szybowca.)
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
graf - nadal się nie da niestety, próbowałem ale nie idzie ...
tadek - zrób coś takiego w rzeczywistości ... też nie będzie szło, to nie bug tylko siła pędu i bezwładności
garettt [ Konsul ]
Moja takapulta :). Planuję jeszcze dodać mechanizm tłokowy by uwalniał bloczek na końcu dźwigni i wtedy strzelało. A wszystko skonstruowałem na podstawie amortyzatora wielozawiasowego od roweru (działa tam taka sama dźwignia :)
tadek[5] [ 5 ]
Shaybeck -> zrób coś takiego w rzeczywistości ... też nie będzie szło, to nie bug tylko siła pędu i bezwładności
Owszem, nie zrobisz obracającego się koła bez napędu - a napęd to już obciążenie (np. silnik).
W takim razie animacja obracającego się koła jest mocno myląca, jak ktoś nie jest w temacie to się dziwi... kręci się a nie jedzie :)
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
nie o to mi chodzi
podłącz jeden silnik do koła ... i będzie się kręcić silnik a nie koło !!!!
a po drugie stawiając HINGE na łyse koło łączysz je z niebem ... to jest dobre, dlatego musisz coś podłożyć zanim wstawisz hinge, żeby nie to żaden z moich projektów by nie działał
50Centt [ Pretorianin ]
nowa wersja wreszcie mi działa na laptopku ale niemam czegoś włączonego bo wieża wygląda dziwnie ;/
hamburger 7 [ Konsul ]
Laptoka masz kiepskiego :PP
A ja nic nie umiem z phun zrobic xD
faust7 [ Pretorianin ]
kiedy bedzie silnik odrzutowy?????????????????
maviozo [ Man with a movie camera ]
50Centt-> włącz Enable Shaders. Tyle że u mnie na jednym kompie to działa, na drugim wywala:) więc jak wywali, to znaczy że jednak musi być wyłączone.
faust7 [ Pretorianin ]
Shaybeck ->musiales na mnie nakapowac za nabijanie postow?
50Centt [ Pretorianin ]
No i jest tak:
MMaaZZii1155 [ - - Kocham Szwedki - - - ]
wreszcie udalo sie zainstalowac :)
hamburger 7 [ Konsul ]
heh zaczelo mi sie nudzic, chyba poszukam tutkow na google.
Przeczytałem TODO- tam pisze ze jeszcze silnika rakietowego sie nie da ale w nastepnej wersji bedzie
hamburger 7 [ Konsul ]
kurcze skonczyla mi sie edycja :/
zrobilem nowa prosta gre - jenga
polega na tym ze podczepiamy do przyczepy klocki, których trzeba jak najwiecej wyciągnąć.
50Centt [ Pretorianin ]
chłopie dawaj inny hosting niż rapid bo niektórzy mają limity ;/
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
hamburger - no dobra - tylko jak to się niby gra ?
silnik będzie, nie wiadomo kiedy - na pewno nie w następnej wersji
hamburger 7 [ Konsul ]
shaybeck, już masz nawet zaczęte, podczepiasz springiem do klocków, a potem dragiem ciągniesz samochód w prawo by pociągnął klocka
edit: avatar to twoje zdjęcie ? :P
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
nie prościej ciągnąć DRAGIEM ? hehe ... beznadzieja :D
dawaj screeny to będę wiedział czy ściągać czy nie, bo tylko mi limity na Rapidzie marnujesz
mają zrobić jeszcze GUMKĘ i Silnik odrzutowy, nie wiadomo kiedy...
co myślicie o narzędziu do wycinania i dorysowywania obiektów ?
na przykład wyciąć dziurę w kole, kwadracie ... albo dorysować do koła róg bez potrzeby doczepiania nowej części
AVATAR - tajwańskie dziecko
50Centt [ Pretorianin ]
ej jak chce włączyć shadery to w tym małym okienku wyskakuje :
Error: NULL- function in Shader:Shader ;/
hamburger 7 [ Konsul ]
nie chce mi sie skrinów robić.
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
to tym bardziej nie wysłaj gotowych projektów bez sensu, jak zrobisz coś interesującego to cię pochwalę za to i grzecznie poproszę żebyś mi to przesłał
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
50cent - może komp za słaby ?
garettt [ Konsul ]
Żyjecie?
Żeby trochę ożywić wątek proponuję byście tutaj publikowali swoje machiny i te najlepsze znalezione w necie. Ja niedługo dam swój jeżdżąco-strzelający pojazd:)
hamburger 7 [ Konsul ]
ja nie publikuje bo sie szajbek pluje
wow, rym :D
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
a ja robię prawdziwą furę więc nie mam czasu pisać o niczym :D
hamzburger możesz dawać obrazki, nie obrażę się
graf_0 [ Nożownik ]
OK, jest maszynowa wyrzutnia kulek lub innych pocisków.
Załadowana - >
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
no to akurat razem skończyliśmy
- GIF PREZENTUJĄCY MASZYNĘ W AKCJI
a tutaj piękne ujęcie po przejeździe nad wodą >>>>>>>>>>>>>
czekam na wasze projekty :d
czekamy na nową wersję :D bo ta nadal niedorobiona, godziny zabaw z łączeniem elementów ... dobrze by było że zaznaczamy ileś obiektów i dopiero wtedy je łączymy
50Centt [ Pretorianin ]
ejj graf_0 i Shaybeck dawajcie na speedyshare koniecznie !
egzi9000 [ Wytrawny Piwosz ]
właśnie ściągłem jak coś wykombinuje to pokaże
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
za jakąś godzinę możliwe że się pojawi nowa wersja ... czekamy :D
50cent - eh nie chce mi się
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
ktoś ma ochotę zmarnować parę godzin życia na ten program? zapraszam.
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
zrobiłem furę wszyscy się spiździli i poszli z tąd ? :D
hamburger 7 [ Konsul ]
Gratuluje...3 posty...
faust7 [ Pretorianin ]
za jakąś godzinę możliwe że się pojawi nowa wersja ... czekamy :D
kiedy nowa wersja???
50Centt [ Pretorianin ]
Up
egzi9000 [ Wytrawny Piwosz ]
a jak zrobić żeby zeczy króre zbudue mogły samocznnie sie poruszać ?? no jak silnik wstawić :P
50Centt [ Pretorianin ]
Wszysko (;P) pisze, wystarczy poszukac ;P
egzi9000 [ Wytrawny Piwosz ]
ok ok znalazłem :D
graf_0 [ Nożownik ]
Kurcze - na youtubie znalazłem karabin maszynowy działający zdecydownie sprawniej od mojego :(
Ale już mam nowy projekt, karabin z systemem ładowania i synchronizacją.
A tak przy okazji, jak to jest, że nieważne jakie klocki dostanę to i tak zbuduję karabin :)
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
podaj link
faust7 [ Pretorianin ]
No właśnie podaj link
garettt [ Konsul ]
Może to nie to ale tutaj macie przykłady różnych broni w Phun:
<- Trebuchet Phun
I różne rodzaje karabinów zrobionych podobnie ale różniących się siłą i mocą
graf_0 [ Nożownik ]
Ech, gdzie mi do takich automatów...
Ale nic, w takim razie spróbujemy zrobić czołg z prawidłowym zawieszeniem.
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
zawieszenia i łańcuchy leżą w tym momencie, ciężko zrobić dobre amortyzatory
Śrubek [ Generaďż˝ ]
Jeszcze z 100 postow i zrobie nowy watek.
Siepet [ ostry nusz ]
O, już umiem jak zrobić, żeby koło się kręciło! :D
Srubek -> nie wiem czy wiesz, ale Admin kiedyś pisał, że nowa część tworzona jest po 300 postach :>
50Centt [ Pretorianin ]
Srubek co ty za przeproszeniem odpier****** ? Przecież to temat Shaybeck'a, a ty chcesz nową wersje robić ?
|LoW|Snajper [ Senator ]
s
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
Zapytałem Emila czy może zrobić narzędzie do wycinania obiektów, bo chciałbym zrobić na przykład półkole. Odpowiedział mi:
I plan to add full CSG - Constructive Solid Geometry - to Phun - including cutting.
- Emil
Czyli moje prośby zostaną spełnione :D brawoo
lokusik [ Konsul ]
SUUPCIO :)
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
CSG -
aaaa sprytnie wykombinował :d to wtedy będziemy mogli się pobawić :D
Jim Raynor [ Staring at the Sun ]
Sama nazwa nic mi nie mówiła, ale przeczytałem i spojrazałem - naprawdę fajna zabawka.. szkoda, że nie w 3d :-)
Tenshay [ masz dałna! :D ]
shaybeck --> na dole są linki zewnęrzne, kliknąłem na hypergun, i
są do pobrania jakieś aplikacje : O
zara sciagam
edit: ee dupa, fałszywy alarm.... są tylko filmiki przedstawiające możliwości ; /
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
hehehehe
no czekamy na nową wersję aż coś się ruszy :D
Tenshay [ masz dałna! :D ]
Zabójca13 -----> eeeeeeeeeeeeee..... nooooo.. yyyyy.. ten.... szanujmy prace początkujących :)
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
tenshay - O RLY ?
zaprawdę powiadam ci że mówisz prawdę
zabójca - coś ten basen nieszczelny masz co ?
w szkole przerobiłem mój pojazd na wodny kombajn. wyglądało to tak że z przodu zamontowałem na zderzaku rurę prowadzącą przez dach na tył samochodu
z przodu zasysał wodę - z tyłu ją wypychał :D
ładną fontannę za sobą zostawiał
|LoW|Snajper [ Senator ]
Wam sie nie tnie woda ?
faust7 [ Pretorianin ]
Mi jak sa jej większe ilości
|LoW|Snajper [ Senator ]
Mi sie tnie jak zrobie mala ilosc wody taka kropka i juz sie tnie. Nawet tnie sie jak zrobie CHAIN. Dlaczego ?
A moze przez to ze wy MOZE sciagneliscie te dodatki do PHUN bo ja tylko zainstalowalem phuna i gralem bez zadnych tych dodatkow. Hmm?
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
jaki masz komp?
|LoW|Snajper [ Senator ]
RADEON X1650 2gb ramu Celeron 3.2
|LoW|Snajper [ Senator ]
Cos nie tak ?
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
nie mam pojęcia ... w szkole na gorszym sprzęcie chodzi ...
w jaki sposób ci się tnie ?
ustaw simply shader
nowa wersja nie wymaga vcredist więc to bez różnicy
|LoW|Snajper [ Senator ]
Problem polega na tym, ze gdy zrobie wode nawet kropeczke ( i jej nie widac ) robi sie spowolnione tempo jakby speed byl na 300 a nie na 2000. A jutro dopiero sprawdze czy zadziala jak zrobie Simple Shader bo teraz jestem na laptopie.
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
mówiłem ci powiększ to wszystko na FULL !!!! i zrób screen ekranu całego ... pokaż mi jak twoja kropla wygląda
Jałokim [ Siewca ]
na jednym forum bawimy się w wykonywanie qłestów związanych z tą zabawką. Ktoś rzuca wyzwanie i wszyscy starają się je podiąć na różne sposoby.
Pierwsze wyglądało tak:
_____o______________||_________
czyli kulka, 2 prostokonty ustawone w odległości równej średnicy kulki i podłoga. Dowolne parametry dla wszystkich obiektów. Trza umieścić kulkę miedzy prostokontami. Zadanie proste, więc i możliwości wiele. Ja zrobiłem to na 2 sposoby:
drugie zadanei było ździebeneczko trudniejsze. Trza było stworzyć pojazd, który w całości (nierozczłonkowany) znajdzie się na szczycie schodów (czerwony prostokąt) nierozwalajac ich. Scena do zassania:
moje metody:
może tutaj uda sie rozkręcić podobna zabawę. Ma ktos pomysły na zadania?
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
omg co to za forum ? napisz mi gdzieś :D
btw, czym to nagrywać ?
Jałokim [ Siewca ]
nagrywaj np tym:
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
ok ja robię ... zbiornik z wodą - nietykalny, wyciągnąć wodę do drugiego na sporą odległość
grawitacja i opór powietrza - wymagane. basen przymocowany do ziemi, ściany pod kątem prostym. Kształt basenu - kwadrat
_________|_|_________________|_|_________
Jałokim [ Siewca ]
dobre zadanie, ale troche proste. Co prawda nie uda mi sie wydobyc całej wody, ale na pewno większość. Ok, stawie czoło temu zadaniu
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
połowę wody minimum, pierwszy basen na początku pełny, drugi potem ma być do połowy napełniony
Jałokim [ Siewca ]
bedą problemy, więc jutro to zrobie. mam kilka koncepcji, ale trza to dobrze skomponować. Dobre zadanie <yes>
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
aaaa myślałeś że będzie łatwo ? ta woda jest niedorobiona i strasznie zdradliwa ... ale da się to wykonać
Jałokim [ Siewca ]
wiem, robiłem już wcześniej coś podobnego, ale zbiornik se sam budowałem, wiec było łatwiej
Siepet [ ostry nusz ]
Snajpier -> ja się nie dziwie, masz na zoom najbliżej a jak przybliżysz to jednak jest więcej niż to "troche"
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
bo snajper sieroto nie możesz pojąć że się buduje na takim zbliżeniu żeby jedna cząsteczka wody była spora, z pół centymetra na ekranie, a nie tak jak ty kurde na amx oddalasz walisz pare ton wody i się dziwisz że ci się tnie, możesz oddalić jeszcze bardziej ? nie możesz !
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
no Jałokim gdzie twój projekt ?
Jałokim [ Siewca ]
mam 2, właśnei sie jeden aplołduje. Pomysłów było 4, ale tych 2 pozostałych juz nie chce mi sie robić, bo mam nowe qłesty
Jałokim [ Siewca ]
teraz zabieram się za budowę mecha
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
daj mi coś do zrobienia :D
hehe dobre :D tą taśmę mogłeś zrobić pochyłą to by woda sama spływała w 1
Jałokim [ Siewca ]
wykonuj zadania wrzucane na forum do którego linka ci zapodałem. Teraz mamy właśnie zrobić robota, który kroczy na 2 nogach
Jałokim [ Siewca ]
jeden z 3 pomysłów na nogi mecha, ale ciężko będzie to wszystko zgrać. Już jedna noga to niemały problem by wszystko chodziło zsynchronizowane, a tu trza dwóch kroczących naprzemiennie. No i coby nie było za łatwo dochodzi problem utrzymania równowagi
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
heh... brakuje mi możliwości kontrolowania kilku silników oddzielnie przez klawiaturę
co do twoich nóg - zrób jakąś przekładnie na kole, a parametry ustaw te same i będzie równo
jedna noga z przodu druga z tyłu ?
Jałokim [ Siewca ]
Nie bój nic, już ździebko obeznałem sie z tym narzędziem i wiem jak sobie radzić z problemami, ale ten przypadek nie jest taki prosty. Gdybym miał tu jakiś punkt odniesienia, może chociaż jakaś siatka w tle z opcją przyciągania obiektów do krawędzi, to byłoby to stosunkowo proste. Sam spróbuj skopiować mój projekt, a zobaczysz w czym rzecz.
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
nie chce mi się chwilowo :D testuje Frontlines :P
a może zrób podskakujący pojazd ? :D
Jałokim [ Siewca ]
już robiłem :)
50Centt [ Pretorianin ]
Ej dajcie to swoje projekty na jakiś upload bo są fajne :)
Jałokim [ Siewca ]
zrobiłem chodzącego mecha
Jałokim [ Siewca ]
ten link już działa:
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
hahah dobre :D dobre dobre
lokusik [ Konsul ]
wie ktoś kiedy będzie nowa wersja ??
egzi9000 [ Wytrawny Piwosz ]
Jałokim---> estem ciekaw ile ci zajęło zrobienie takiego mecha
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
szykuje się ostra poprawka chyba
długo nowej wersji niema ... więc nowa przyniesie dużo zmian
faust7 [ Pretorianin ]
Ja czekam na silnik odrzutowy
Hawkman [ Generaďż˝ ]
Jak ustawić żeby obiekty reagowały na strzałki jak na demo wejściowym. Da się tak w ogóle ?
Siepet [ ostry nusz ]
Prawym na obiekt -> Add a center hinge. Potem na hinge znowu prawym i 'control with arrows' ;)
Siepet [ ostry nusz ]
Shaybeck: może tutaj też czasem dawaj jakieś zadanie... bo coś ostatnio tu cicho... :P
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
bo czekam po cichu na nową wersję :D zaglądam tu cały czas :D
no więc zadanie:
przeskoczyć pojazdem z kołami przez 3 obręcze nie dotykając ich
obręcz może mieć nie więcej niż 2 krotna wysokość pojazdu
poręcze mają być umieszczone minimum 2 krotna ich średnica
jak zrobić obręcz ? dwa klocki
._
._
>>>>>>>>>>>>>>O.>>O.>>O>>>
__________________||___||___||_____
Tenshay [ masz dałna! :D ]
szajbek ---> zrobiłem !!!
link:
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
ale umawiamy się na filmy robione w
wstawione na
Limit możliwych połączeń dla kraju (Poland) jest obecnie wyczerpany. Prosimy spróbować ponownie za kilka godzin lub zainstalować pasek narzędzi Megaupload Toolbar, aby połączyć się natychmiast - z zainstalowanym paskiem, limity nie obowiązują!
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
czekam na wasze projekty
nowej wersji niewidac
lokusik [ Konsul ]
ja zrobie UPa bo wątek umiera !!
egzi9000 [ Wytrawny Piwosz ]
Może dlatego umiera ponieważ wciąż nowej wersji nie ma :P
lokusik [ Konsul ]
może.... :q
egzi9000 [ Wytrawny Piwosz ]
Zobaczysz wujdzie nowa wersja i już wszyscy zaczną dyskusje ;]
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
kilka razy na dzień sprawdzam wersje z nadzieją że wyjdzie jakaś nowa i dodadzą silnik rakietowy :D yeaah ... wtedy się zabawię ;D
garettt [ Konsul ]
A moim zdaniem ten program po prostu się wszystkim już znudził - ja zrobiłem co chciałem i teraz kilka razy na tydzień włączam na godzinkę by popatrzeć co się dzieje z rozwalaną wieżą, coś tam dopracować.
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
też
dlatego wszyscy czekają na nowości z następnej wersji
faust7 [ Pretorianin ]
AAAAAAAA!!!!!!!!! Wątek umiera !!!!!!!!
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
dobija mnie to, że niema nowej wersji wciąż
jedyna nowa informacja to że nowy blog jakiś jest
hamburger 7 [ Konsul ]
ja mam pomysł na nogi ludzika jako TŁOKI ale ciężko to zrobić
faust7 [ Pretorianin ]
No to wątek martwy !!!
hamburger 7 [ Konsul ]
mam pomysł na działo że kręcą sie kółka które ocieraja sie o pocisk i go wystrzeliwują, praca w toku na weekend będzie\ ;d
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
co dwa dni nowa wersja albo szybciej wychodziła ...a teraz stoi wszystko
czekamy
M@rine [ Mariner of Inet ]
Zbudowałem czołg.
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
piękne :D
w jaki sposób ta kulka strzela ? daj screena z zoomem wszystkich mechanizmów !!!!
M@rine [ Mariner of Inet ]
W opisie na youtube masz link do pliku. Zastosowałem mechanizm ciągnięcia pocisku przez kulkę na sprężynach. Pchanie przez klocek dawał dziwne i niezbyt potężne rezultaty. No często się klinował.
Jałokim [ Siewca ]
ten czołg jest dobry
ja niestety nie mam czasu bawić se w phunowanie, a szkoda, bo mam mase fajnych pomysłów.
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
filmów z phunem na YT coraz więcej
dopiero nie było wcale a już jest ich 1000
najlepsze:
niezwykłe maszyny:
chodzące:
domino:
Humor sytuacji:
graf_0 [ Nożownik ]
Jak zobaczyłem te pistolety, to zrezygnowałem z prób robienia własnych - te japońskie są genialne i poprawne konstrukcyjnie
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
tak samo ja
zobaczyłem te wszystkie maszyny - pomyślałem ...eeee to nie mam już po co się bawić w tą grę
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
nowej wersji nie widać, jednak prężnie rozwija się forum na nowej stronie
po kliknięciu w SHARE SCENES - możecie pobrać projekty innych ludzi
Jałokim [ Siewca ]
miałem taki pomysł na mecha, ale nie chce mi sie tego synchronizować by chodziło. W sumie to nie wiem czy to możliwe i nie mam zamiaru sprawdzać, bo za dużo czasu to by wymagalo
jak ktoś chce się pobawić to moge udostępnić plik. By wszystko grało trza ustawić stopy tak, by zawsze utrzymywały poziom, to oznacza dobieranie odpowiednich długosci ramion i osadzanie osi obrotu w odpowiednich miejscach. Zbyt wiele czynników by chciało mi sie za to zabierać.
Jałokim [ Siewca ]
jednak siakoś drepce przez chwile bez większych zabiegów
Chacal [ Senator ]
Skoro twórca jest otwarty na propozycje, to może zrobimy jakąś listę pomysłów ? Potem się elegancko przetłumaczy i wyśle.
Czego mi szczególnie brakuje:
1. Działania na obiektach (w przypadku gdy dwa obiekty nachodzą na siebie)
-dodawanie - łączenie dwóch obiektów w jeden bez użycia fixate
-odejmowanie - usuwanie jednego obiektu i części wspólnej (dałoby się łatwo tworzyć wycinki kół, pierścienie, wielokąty itp)
-mnożenie - usuwanie wszystkiego prócz części wspólnej obiektów
-dzielenie - usuwanie samej części wspólnej
2. Koła zębate, przede wszystkim walcowe
3. A skoro już zębatki walcowe, to całkiem na miejscu byłby silnik w rzucie od boku (teraz mamy tylko do przodu - czyli hinge + motor) i wtedy przydałyby się koła zębate stożkowe i ślimacznice. To by dało możliwość tworzenia bardzo złożonych mechanizmów.
4. Lina/sznur - ponieważ łańcuch kiepsko się sprawdza.
Jałokim [ Siewca ]
też mnie bolał brak tych opcji. Ale juz silnik z osią obrotu równoległą do płaszczyzny ekranu jest chyba w tym programie niewykonalny z tego względu, że jest 2D, a taki silnik wymagałby trzeciej osi. Obecnie są tylko dwie, więc oś obrotu obiektów może przebiegać prostopadle tylko do jednej płaszczyzny.
a od siebie dodam:
-zmiana skali obiektu - zwiększanie i zmniejszanie o wartość wpisaną z klawiatury i za pomocą myszy, np. uruchamiając opcje i trzymajac obiekt PPM i przesuwajac kursor, tak jak to jest w przypadku obracania. W przypadku prostokontów możliwość wpisania długości boków z klawiatury
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
chacal - widać że nie czytasz niestety tego co pisałem
skalowanie ma być, wycinanie i inne też (patrz post 108)
linka - będzie gumka, więc to chyba równoznaczne z liną (wyłączysz rozciągliwość)
koła zębate - możesz zrobić sobie sam
na co ci ten silnik od boku ? jak sobie to wyobrażasz skoro to tylko 2d ? i tak samo te inne zębatki
ma być jakieś pseudo 3d, więc może i to będzie
poczekamy zobaczymy
ludzie poczytajcie trochę treść strony zanim zaczniecie się mądrzyć, albo zróbcie to sami
PS: coś co chciałeś, polecam czytanie
parametry w konsoli
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
PS: polecam wam wszystkim wgłębienie się w forum
Jałokim [ Siewca ]
sory, ale nie każdy biegle spika i riduje po englisku. Gdy sie uczylem w podstawówce to językiem obcym był rosyjski
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
spoko :D
jak widać niektórzy są bardziej domyślni niż my, pozostaje czekać na pełną wersję programu
Chacal [ Senator ]
widać że nie czytasz niestety tego co pisałem
nie chce mi się czytać 180 postów, a do twoich to już w ogóle brak mi cierpliwości, więc przeważnie je pomijam. Tak czy inaczej wspomniano o wycinaniu, a słowa nie ma o pozostałych trzech operacjach.
koła zębate - możesz zrobić sobie sam
a jednak wolałbym wbudowaną opcję, więc nie przekonałeś mnie.
na co ci ten silnik od boku ? jak sobie to wyobrażasz skoro to tylko 2d ? i tak samo te inne zębatki
na co, to już napisałem - trzeci wymiar przekładni, choćby i prymitywny, ale jednak istniejący, dałby dużo więcej możlwości. 2D nie stanowi przeszkody, ma zresztą być fake 3D.
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
naucz się czytać, dopisałem
PS: coś co chciałeś, polecam czytanie
tutaj masz dodatek do phuna robiący automatyczne zębatki
Chacal [ Senator ]
Ty się baranie czytać naucz - rozumiesz pojęcie "opcja wbudowana w program" ? Ten gear-tool jest mało zadowalający, w dodatku jest w nim masa błędów.
Dobra, miałem pomysł na wspólną inicjatywę, ale mi przeszło.
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
ooj sorka :D
inicjatywę ?
a co chciałeś maila napisać do niego ?
zapewniam - cokolwiek byś nie wymyślił - koleś cię skwituje że nad tym myśli
zajrzyj nawet na forum
skoro jest dodatek do programu (który zrobił autor), a sam program jest betą - ostateczna wersja będzie bardzo dobra, ze wszystkim co tylko się da wymyśleć
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
szok, nadal niema nowej wersji
cycu2003 [ Legend ]
nowa wersja 3.5 własnie sie pojawiła
Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]
cycu - cieszę się razem z tobą :D
NOWA CZĘŚĆ:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=7571626&N=1