GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Nowa zabawka GOLasów 2 - PHUN, w oczekiwaniu na nową wersję

24.02.2008
17:33
smile
[1]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

Nowa zabawka GOLasów 2 - PHUN, w oczekiwaniu na nową wersję

Nowa zabawka GOLasów 2 - PHUN, w oczekiwaniu na nową wersję
Witam. Druga część mojego wątku ponieważ tamten już zaczął zamulać.
Zaczynamy:

Co to jest PHUN?
PHUN to program (jeszcze w wersji BETA) który pozwala nam się pobawić obiektami 2d i prawie doskonałą fizyką.

Jak wygląda?

filmik we FLASHU pokazujący możliwości, można też szukać na YOUTUBE

Skąd go ściągnąć?
link:

Co jest wymagane do działania?
Wymagany jest: vcredist[\b], do pobrania z linku wyżej

Jaka jest najnowsza wersja?
Aktualnie BETA 3.0

Kiedy będzie pełna wersja?
Myślę że w ciągu kilku miesięcy

Jakie zmiany od poprzedniej wersji?


Co nowego będzie w następnej?
W swoim projekcie twórca zakłada umieścić wszystko z pliku tekstowego poniżej, jednak jest otwarty na nowe propozycje.


Na co czekam szczególnie?
Na silnik odrzutowy.

Program nie działa, co zrobić?
Zainstalować vcredist. Jeżeli jest on zainstalowany:
- Usunąć folder Shaders w Phun/Data/
- Sprawdzić inne rozdzielczości ekranu
- Utwórz nowy config.cfg z parametrami:
System.fullscreen = true;
System.resolution = [1024, 768]; // lub twoja domyślna rozdzielczość
System.vSync = false; // lub sprawdź true
Resources.shaders = false;

Jak zrobić samochód, wyrzutnię lub inny obiekt?
Proszę poczytać wszystkie posty poprzedniego wątku, obejrzeć obrazki i pliki.
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=7424432&N=1

24.02.2008
17:37
[2]

hamburger 7 [ Konsul ]

dżisas, mógłbyś spisać wszystkie te silniki i samochody w jedno miejsce i udostępnic notatnik na speedy share, lub coś takiego :/

24.02.2008
17:37
[3]

faust7 [ Pretorianin ]

Juhhuuuu...wreszcie nowa czesc !

spoiler start
Z czego ja sie ciesze ?
spoiler stop

24.02.2008
17:39
[4]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

Hamburger - taa i co jeszcze ?

Kurde skopałem jedne /b

24.02.2008
18:06
[5]

hamburger 7 [ Konsul ]

Musisz być taki niemiły ? ja umiem tylko rzeczy w wode zamieniać, i wieszać rzeczy w miejscu.

24.02.2008
18:09
smile
[6]

Śrubek [ Generaďż˝ ]

Ja zakladam nowa CZESC ! ZAMAWIAM !

24.02.2008
18:14
smile
[7]

Jim Raynor [ Staring at the Sun ]

Dobrze, że jest nowa część. W tamtej już tłoczno było :)

24.02.2008
18:22
[8]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

hamburger - proszę ostatni raz, poczytaj wszystkie komentarze w poprzednim wątku, w szczególności moje, opisałem tam wszystko co się da.

Śrubek? Następny idiota? najpierw napisz coś sensownego, a nie od razu nowe części zakładasz

Jim - no racja racja, postanowiłem że niema co czekać, tym bardziej że hamburger nie potrafił znaleźć postu tłumaczącego jak naprawić błędy.

Więc dołączam wyjaśnienie następne:
brush - rysujemy figury
drag - przeciągamy nimi jak na sznurku (podczas włączonej animacji)
plane - rysujemy ziemie
box - prostokąty
chain - łańcuchy
spring - sprężyny
fixate - stałe połączenie lub przytwierdzenie do nieba/gruntu
hinge - oś, z możliwością dołączenia silnika


Jak zrobić mniejszą oś?
Powiększ obraz, postaw oś, oddal obraz

Wszelkie pomysły są w FILE_LOAD_ i wybieramy coś
popróbujcie różne ustawienia w opcjach

24.02.2008
18:46
[9]

hamburger 7 [ Konsul ]

Zrobiłem gre -


kierujemy paletka strzalkami, gra polega na odbiciu pileczki w wieżę.

24.02.2008
18:54
[10]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

miałem nadzieję na ambitne odwzorowanie gry a dostałem jakieś gówno które odbija raz piłkę i GAME OVER

24.02.2008
18:56
[11]

hamburger 7 [ Konsul ]

lol, cos ciekawego jutro zrobie, dzis bardziej bawie sie malowaniem flagi bułgarów... :P

moglbys byc cierpliwy dla nowicjuszy... ja mam 13 lat :P

24.02.2008
19:01
[12]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

dlatego nie mam szacunku dla dzieci poniżej 15 lat
a po drugie to że jesteś nowicjuszem a to że masz 13 lat to dwie różne sprawy

nowicjusz - czegoś się nauczy
13 lat - reguła wyżej go nie dotyczy

Napisałeś Arknoid - pomyślałem - skubany zrobił grę, dobry jest.
Myślałem że zrobisz półkę poruszającą się w poziomie na jakimś łańcuchu albo tyczce
a klocki będą spadać z rusztowania

24.02.2008
19:11
smile
[13]

Tenshay [ masz dałna! :D ]

Shaybeck ---> nie masz szacunku dla osób poniżej 15 lat? O_o

ja mam 14.... mnie też nie szanujesz?

24.02.2008
19:11
[14]

Śrubek [ Generaďż˝ ]

Shaybeck -> nie nazywaj mnie idiota bo to po tobie widac ze nim jestes rank -1. A ja zamawiam ze zrobie nowa czesc jak ta przybierze postow.

24.02.2008
19:14
[15]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

śrubek - ale po kiego wała? powiesz mi? jaki jest sens abyś ty zakładał nową część? najpierw powiedź coś sensownego potem rób wątki!
twoje myślenie odbiega od przyjętych norm, oo fajny wątek stworzę nową część, halo halo stworzę nową część ... jestem fajny zrobię nową część...
a ujemny ranking mam przez takich jak ty

Tenshay - są wyjątki, a ty też się różnie zachowujesz

24.02.2008
19:25
smile
[16]

50Centt [ Pretorianin ]

Ej Shaybeck ja też mam 14 lat i niedam se w kij dmuchać bo ty nieszanujesz osób poniżej 15 lat, ja niechcę sie kłócić ale czasami zachowujesz sie jak dziecko, hamburger 7 jest nowy w Phun i niepotrafi zrobić takiej fury jak ty w poprzednim temacie tak więc daj mu troszke luzu..

24.02.2008
19:33
[17]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

ok, spoko niema tematu.
Wolność słowa, mogę mówić co chcę: nie obrażam nikogo :D
Jednak próbuję go nakierować - jeżeli tego nie zauważyłeś, by zrobił coś ambitniejszego
50 cent - skrzywdziłem Cię ? sorry. ale to co powiedziałem tyczy się tylko do takiego bezmyślnego zachowania, że wstawia jakiś szit i nazywa go Arknoid.

KONIEC TEMATU Z WIEKIEM.

TERAZ TYLKO O TYM PROGRAMIE MÓWIMY

24.02.2008
19:58
[18]

hamburger 7 [ Konsul ]

jutro zrobie arkanoida prawdziwego taka paletke na lancuchach ale nie mam pomyslu na znikajace klocki :P

a tytuł taki bo jest paletka piłka i klocki. nic pozatym.

24.02.2008
20:06
[19]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

dlatego to się nie powinno nazywać arknoid...
duże klocki możesz położyć na malutkich w ten sposób

____________________
|.................................|
|___________________|
....o.........................o

tak by po uderzeniu spadały, waga klocka - malutka
waga piłki - duża
odbijanie się piłki i klocków (bounciness) na full

paletka może być zamocowana ramieniem i ośką na dużym kole - tak jak tłoki z poprzedniej części

24.02.2008
20:11
[20]

graf_0 [ Nożownik ]

Udało się, moździerz z wbudowanym automatycznym spustem :) ->
Wpadająca kulka/klocek/pocisk/strzała(co kto lubi) uruchamia zapadkę/spust odblokowującą element pchający. Niestety spust nie jest zbyt precyzyjny, ale działa


Teraz trzeba połączyć sześć moździerzy w bębenek i mamy rewolwer :)


Nowa zabawka GOLasów 2 - PHUN, w oczekiwaniu na nową wersję - graf_0
24.02.2008
20:13
[21]

hamburger 7 [ Konsul ]

ja jutro zrobie takze "Ręczną łyżeczke" :D

24.02.2008
20:14
[22]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

graf - tego nie zrobisz - nie przesuniesz jednego pod spód

ale czemu MOŹDZIERZ ? nie prościej połączyć kusze z twojego poprzedniego wątku ?
można zrobić przesuwające się lufy z pociskami na jednej iglicy
tak że lufy spadają na dół a iglica trafia w każdy pocisk z kolei

zawsze chciałem być wynalazcą :D dobrze mi idzie

24.02.2008
20:23
[23]

graf_0 [ Nożownik ]

Shy - Kusza była zbyt prosta, bardziej podoba mi się wypychanie sprężynami niż ciągnięcie.
Zaraz zrobię rewolwer - tak jak pisałeś, z opuszczanymi lufami (jednak nie - lufa musi być jedna, inaczej element wypychający będzie się klinował) Zresztą pewnie i tak bedzie :)

24.02.2008
20:31
smile
[24]

50Centt [ Pretorianin ]

Cos mi sie wydaje że nowa wersja to będzie już FULL

24.02.2008
20:35
[25]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

graf - zrobisz spust na obracającym się KOLE ... coś typu SWASTYKA

a potem godzina zabawy w synchronizację ... spróbuj - fajnie wyjdzie

ja robiłem wiele urządzeń - żadnego nie zapisałem

24.02.2008
20:46
[26]

hamburger 7 [ Konsul ]

Hmm a dlaczego rzecz która jest lekka, idzie w góre, jakby miała minusową wage ? :P

24.02.2008
20:51
smile
[27]

50Centt [ Pretorianin ]

przedmiot niemusi miec minusowej wagi żeby frówać w naszej grawitacji ;P

24.02.2008
20:58
[28]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

50cent - jak na 14 widać że z fizyki jesteś spoko

niema czegoś takiego jak waga ujemna
jest tylko waga mniejsza niż powietrza
w programie powietrze waży 0.001 (jeżeli się nie mylę...
to tak jakbyś wrzucił piłkę do wody ... idzie w górę bo powietrze waży mniej niż woda

24.02.2008
21:02
smile
[29]

50Centt [ Pretorianin ]

Tak samo jak balonik nadmuchany powietrzem opada ponieważ guma z balona ciągnie go w dół a jeżeli jest nadmuchany helem (który jest lżejszy od powietrza) popłynie w góre...

24.02.2008
21:05
[30]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

tak samo balon z powietrzem gorącym leci do góry ... bo waga powietrza gorącego jest mniejsza niż zimnego i sumując wagę gorącego powietrza i gumy balona - bądź kosza jeżeli to balon z ludźmi
otrzymamy mniej niż waga powietrza

24.02.2008
21:08
smile
[31]

50Centt [ Pretorianin ]

a dlaczego powietrze ciepłe jest lżejsze ? bo jego cząsteczki się zwężają.. ;P

mam nadzieje że napisałem dobrze bo wiem jak to wygląda ale gorzej napisać xD

24.02.2008
21:27
smile
[32]

lokusik [ Konsul ]

ja robie snajperke ^^

24.02.2008
21:45
[33]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

50cent - jak ściśniesz poślady to mniej ważysz ? :D hahahahaha

24.02.2008
21:47
[34]

graf_0 [ Nożownik ]

Zrobiłem pierwszy projekt karabinu maszynowego. Pomysł z bębenkiem jest bardzo ciężki do wykonania - lepiej jest zrobić półkolistą "taśmę".
Zasada jest prosta - najpierw buduję komorę nabojową sprężyny i pocisk, ustawiam wzdłuż lufy, a następnie kopiuję, przenoszę trochę do góry i lekko obracam.
Jeszcze nie do końca wymierzyłem, ale jest nieźle,


Nowa zabawka GOLasów 2 - PHUN, w oczekiwaniu na nową wersję - graf_0
24.02.2008
21:50
smile
[35]

50Centt [ Pretorianin ]

Shaybeck - Balona nadmuchanego potrzymaj kilka godzin w ciepłym pokoju a potom włóż do lodówki to zobaczysz że mam racje ;P

24.02.2008
21:50
[36]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

ahaa ... czyli cały czas strzałki są naciskane ? to nie wyjdzie . sprężyny się zegną a strzałki zatną i powyskakują

24.02.2008
21:51
[37]

garettt [ Konsul ]

Nie rozumiem tego hinge... Daję to na środek koła, włączam motor, a to mi raz działa, raz nie działa, raz wziąłem i zaznaczyłem reversed to działało przez chwilę ale zaraz przestało. O co chodzi?

24.02.2008
21:51
[38]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

mniej waży - tak ... racja
ale nie dlatego że się ściskają

garett - zacina ci się coś, krzywo montujesz ?

24.02.2008
21:57
[39]

garettt [ Konsul ]

Teraz jak tym silnikiem troszeczkę poruszę to szybciutko obraca kulę do pewnego momentu i zacina się. Już nie wiem.

24.02.2008
21:58
[40]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

hmmm.... może nabiera prędkość którą nie wyświetla twój monitor ?

24.02.2008
22:40
[41]

Chudy The Barbarian [ Ancient Evil ]

W końcu przy nowej wersji wszystko gra. Ale jakaś taka dziwna ta gierka ... nie mogę się do niej przekonać.

24.02.2008
23:10
[42]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

to nie gierka barbarian ... to program
gierki to możesz w niej robić

24.02.2008
23:17
[43]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

UWAGA UWAGA!!! NOWA WERSJA JUŻ JEST !!! (kurde zdążyłem założyć wątek :D)



Beta 3.1
New beta, new fixes and features. Most importantly I have removed the dependency on vcredist, any maybe, just maybe, some people could get Phun 3.1 working where 3.0 didn't.
(to znaczy że chyba teraz Vcredist jest niepotrzebny)
Changelog:
* Removed the dependency on vcredist by compiling with mingw instead (thanks to Zao for the help) (to samo)
* The linux version now figures out it's path.
* Moving objects moves them to the front of the screen again.
* Moving a geometry does no longer move all objects fixated to it
* You can now set a geometry not to collide with anything else by a checkbox in popup->geom.
* Added two console commands: System.minFPS and System.maxFPS. The simulation will be slowed down to match an FPS of System.minFPS; and the program will sleep so it won't go past System.maxFPS. (ustawianie FPSów)
* Added the ability to click on a slider value and enter a new one.
* Fixed a bug where the text cursor would be drawn in the wrong place.
* Fixed so air buoyancy and friction adds to the rotation of an object (the heaviest part of an object will tend to fall first etc)
* Set Resources.shaders to false per default. Turn on shaders in the options menu.
* Added an option to turn off the clouds. (wyłączanie chmur)

Beta 3.11

Oops, a tiny yet horrible bug was shipped with beta 3.1. This release fixes that (must-have).
(ups, zrobiłem mały błąd, robię następną wersję - powiedział autor)

Beta 3.12

I just realized Phun will crash on computers that don't support multitexturing! I fixed this, and give you beta 3.12, the third in a very short while. For those of you who have had startup crashes with the last line in the Logifile mentioning Textures - this is for you!
(teraz powinno działać u większości bez problemów)


PODSUMOWANIE:
Kosmetyczne poprawki + poprawione działanie
niewiele nowych funkcji

AKTUALNA WERSJA _ BETA 3.12



24.02.2008
23:23
smile
[44]

jagged_alliahdnbedffds [ Rock'n'Roll ]

Yeah!! Nareszcie działa bez problemów :D Dobrze, że noc dłuuga :)

24.02.2008
23:31
[45]

dave_mgs [ Generaďż˝ ]

O cie pierun! Już ściągam.

24.02.2008
23:51
[46]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

No dobra a teraz dodam coś od siebie (czego nie potrafiłem przetłumaczyć)

Poprawiono wygląd MENU, poprawiono wygląd sprężyn
poprawiono mocowanie obiektów
Można ustawiać Ręcznie WSZELKIE LICZBY NA SUWAKACH (nie da się ustawić ujemnej wagi - słusznie)
Dodano opcje - nie koliduj z innymi obiektami - brawoooo ... w końcu moje projekty się urzeczywistniają
Teraz mój silnik będzie miał prawdziwe tłoki.

niby lepszy opór powietrza i tarcie - jeżeli dobrze rozumiem - nie potwierdzam, ja tego nie widzę

25.02.2008
00:02
smile
[47]

faust7 [ Pretorianin ]

Ciekawe kiedy bedzie ten zapowiadany silnik odrzutowy?

25.02.2008
07:30
[48]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

też czekam :D

25.02.2008
09:11
[49]

hamburger 7 [ Konsul ]

ja nad nim pracuje

25.02.2008
09:26
[50]

garettt [ Konsul ]

mam problem z silnikiem taki:
1.tworzę koło
2.włączam na chwilę symulację by spadło na ziemię
3.tworzę w nim hinge
4.zaznaczam motor i włączam symulację - koło się nie kręci i nie porusza, niezależnie od prędkości silnika
5. unoszę trochę koło nad ziemię - koło się kręci

No to dlaczego w scenie carcrash jest normalny samochód i on ma te koła z silnikami na ziemi, na tym box i jedzie? Jaki błąd popełniam?

25.02.2008
10:06
[51]

tadek[5] [ 5 ]

garettt -> jeden z wielu bugow tego programu. nieobciazone kolo nie "czuje" swojego ciezaru, nawet jesli ciezar i tarcie kola dasz na maxa.
dodaj do osi jakis ciezar i pojedzie :)

25.02.2008
10:23
[52]

garettt [ Konsul ]

Przepraszam, że piszę post pod postem ale mam następny problem.
1. Mam koło z hinge, działa - kręci się.
2. Dodaję do niego oś - w niego ją wstawiam.
3. Włączam symulację - oś wyskakuje szybko z koła i daje się ponieść mu - w końcu po prostu spada z koła.

Jak to zrobić by dało się wrzucać obiekty w inne i żeby nie wypadały?

25.02.2008
10:51
[53]

hamburger 7 [ Konsul ]

tarcie ? które to ?

25.02.2008
10:53
[54]

graf_0 [ Nożownik ]

Shyback - mój karabin maszynowy działa - czubki pocisków ocierają o blokadę, ale się nie klinują, a sprężyny nie są zbyt mocne i się nie wyginają.

Ale to ciągle wersja beta karabinu,

* You can now set a geometry not to collide with anything else by a checkbox in popup->geom.
podoba mi się ta zmiana - jeszcze jej nie przetestowałem, ale z tego co rozumiem będzie można zrobić klocki "szkieletowe" które nie będą blokować ruchu innych.

25.02.2008
10:57
[55]

hamburger 7 [ Konsul ]




Filmik z phunem

25.02.2008
11:14
[56]

graf_0 [ Nożownik ]

Garret - aby koło połączyć "obrotowo" z boxem tworzącym pojazd, robisz następująco - rysujesz pojazd, ustawiasz koła tak, aby ich przyszła oś NACHODZIŁA na box pojazdu. Klikasz prawym na koło i dajesz "add center higde", a następnie zmieniasz na motor i dajesz duży power dla tego motoru.

25.02.2008
11:30
[57]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

garettt - bo musisz ustawić koło i klocek - dopiero wtedy na koniec hinge
a stosując prawa fizyki silnik sam się będzie kręcił a koło nie ... musisz podczepić coś dużego żeby koło pojechało

a koło się nie toczy samo bo przytwierdzasz je do nieba ... muszą być przynajmniej 2 obiekty pod hinge

graf - poprawiono sprężyny - teraz się tak nie rozginają na wszystkie strony

co do colide - dobra sprawa, możesz podłączyć parę ramion krzyżujących się, ale nie uderzają o siebie, jakby przesuwasz pod spód i nie dotykają niczego dopóki ich nie zahaczysz o hinge

tarcie - friction

25.02.2008
11:34
smile
[58]

Jim Raynor [ Staring at the Sun ]

A ja całkiem przypadkiem zrobiłem cos takiego... nie wiem czy jest warte uwagi, ale cegły z tego fajnie wystrzeliwują :D

Spróbuje to jakoś zmodyfikować, żeby można było kilka cegieł naraz :)


Nowa zabawka GOLasów 2 - PHUN, w oczekiwaniu na nową wersję - Jim Raynor
25.02.2008
11:35
[59]

graf_0 [ Nożownik ]

Dobrze że w pracy mam komp ze słabą grafiką - bo cały dzień bym różne konstrukcje tworzył zamiast pracować.

najnowszy plan - zawody szybowców odpalanych taką samą sprężyną (nowe właściwości powietrza powinny umożliwić zrobienie w miarę realistycznego szybowca.)

25.02.2008
11:37
[60]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

graf - nadal się nie da niestety, próbowałem ale nie idzie ...

tadek - zrób coś takiego w rzeczywistości ... też nie będzie szło, to nie bug tylko siła pędu i bezwładności

25.02.2008
12:03
[61]

garettt [ Konsul ]



Moja takapulta :). Planuję jeszcze dodać mechanizm tłokowy by uwalniał bloczek na końcu dźwigni i wtedy strzelało. A wszystko skonstruowałem na podstawie amortyzatora wielozawiasowego od roweru (działa tam taka sama dźwignia :)

25.02.2008
12:15
[62]

tadek[5] [ 5 ]

Shaybeck -> zrób coś takiego w rzeczywistości ... też nie będzie szło, to nie bug tylko siła pędu i bezwładności

Owszem, nie zrobisz obracającego się koła bez napędu - a napęd to już obciążenie (np. silnik).
W takim razie animacja obracającego się koła jest mocno myląca, jak ktoś nie jest w temacie to się dziwi... kręci się a nie jedzie :)

25.02.2008
12:23
[63]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

nie o to mi chodzi
podłącz jeden silnik do koła ... i będzie się kręcić silnik a nie koło !!!!
a po drugie stawiając HINGE na łyse koło łączysz je z niebem ... to jest dobre, dlatego musisz coś podłożyć zanim wstawisz hinge, żeby nie to żaden z moich projektów by nie działał

25.02.2008
12:51
[64]

50Centt [ Pretorianin ]

nowa wersja wreszcie mi działa na laptopku ale niemam czegoś włączonego bo wieża wygląda dziwnie ;/


Nowa zabawka GOLasów 2 - PHUN, w oczekiwaniu na nową wersję - 50Centt
25.02.2008
14:09
[65]

hamburger 7 [ Konsul ]

Laptoka masz kiepskiego :PP

A ja nic nie umiem z phun zrobic xD

25.02.2008
14:21
[66]

faust7 [ Pretorianin ]

kiedy bedzie silnik odrzutowy?????????????????

25.02.2008
14:38
[67]

maviozo [ Man with a movie camera ]

50Centt-> włącz Enable Shaders. Tyle że u mnie na jednym kompie to działa, na drugim wywala:) więc jak wywali, to znaczy że jednak musi być wyłączone.

25.02.2008
14:47
[68]

faust7 [ Pretorianin ]

Shaybeck ->musiales na mnie nakapowac za nabijanie postow?

25.02.2008
15:12
[69]

50Centt [ Pretorianin ]

No i jest tak:

spoiler start
Dupa nic to niedaje ale sie nieprzejmuje bo na stacjonarnym smiga ;P
spoiler stop

25.02.2008
15:14
[70]

MMaaZZii1155 [ - - Kocham Szwedki - - - ]

wreszcie udalo sie zainstalowac :)

25.02.2008
15:15
[71]

hamburger 7 [ Konsul ]

heh zaczelo mi sie nudzic, chyba poszukam tutkow na google.

Przeczytałem TODO- tam pisze ze jeszcze silnika rakietowego sie nie da ale w nastepnej wersji bedzie

25.02.2008
16:10
[72]

hamburger 7 [ Konsul ]

kurcze skonczyla mi sie edycja :/

zrobilem nowa prosta gre - jenga



polega na tym ze podczepiamy do przyczepy klocki, których trzeba jak najwiecej wyciągnąć.

25.02.2008
16:25
[73]

50Centt [ Pretorianin ]

chłopie dawaj inny hosting niż rapid bo niektórzy mają limity ;/

spoiler start
ja niemam ;P
spoiler stop

25.02.2008
16:36
[74]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

hamburger - no dobra - tylko jak to się niby gra ?

silnik będzie, nie wiadomo kiedy - na pewno nie w następnej wersji

25.02.2008
16:37
[75]

hamburger 7 [ Konsul ]

shaybeck, już masz nawet zaczęte, podczepiasz springiem do klocków, a potem dragiem ciągniesz samochód w prawo by pociągnął klocka

edit: avatar to twoje zdjęcie ? :P

25.02.2008
16:44
[76]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

nie prościej ciągnąć DRAGIEM ? hehe ... beznadzieja :D

dawaj screeny to będę wiedział czy ściągać czy nie, bo tylko mi limity na Rapidzie marnujesz

mają zrobić jeszcze GUMKĘ i Silnik odrzutowy, nie wiadomo kiedy...

co myślicie o narzędziu do wycinania i dorysowywania obiektów ?
na przykład wyciąć dziurę w kole, kwadracie ... albo dorysować do koła róg bez potrzeby doczepiania nowej części

AVATAR - tajwańskie dziecko

25.02.2008
16:49
smile
[77]

50Centt [ Pretorianin ]

ej jak chce włączyć shadery to w tym małym okienku wyskakuje :

Error: NULL- function in Shader:Shader ;/

25.02.2008
16:57
[78]

hamburger 7 [ Konsul ]

nie chce mi sie skrinów robić.

25.02.2008
17:16
[79]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

to tym bardziej nie wysłaj gotowych projektów bez sensu, jak zrobisz coś interesującego to cię pochwalę za to i grzecznie poproszę żebyś mi to przesłał

25.02.2008
17:16
[80]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

50cent - może komp za słaby ?

25.02.2008
19:47
[81]

garettt [ Konsul ]

Żyjecie?

Żeby trochę ożywić wątek proponuję byście tutaj publikowali swoje machiny i te najlepsze znalezione w necie. Ja niedługo dam swój jeżdżąco-strzelający pojazd:)

25.02.2008
19:49
[82]

hamburger 7 [ Konsul ]

ja nie publikuje bo sie szajbek pluje

wow, rym :D

25.02.2008
19:59
[83]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

a ja robię prawdziwą furę więc nie mam czasu pisać o niczym :D
hamzburger możesz dawać obrazki, nie obrażę się

25.02.2008
21:41
[84]

graf_0 [ Nożownik ]

OK, jest maszynowa wyrzutnia kulek lub innych pocisków.

Załadowana - >


Nowa zabawka GOLasów 2 - PHUN, w oczekiwaniu na nową wersję - graf_0
25.02.2008
21:41
[85]

graf_0 [ Nożownik ]

I ta sama maszyna po wystrzeleniu salwy pocisków


Nowa zabawka GOLasów 2 - PHUN, w oczekiwaniu na nową wersję - graf_0
25.02.2008
21:47
[86]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

no to akurat razem skończyliśmy

- GIF PREZENTUJĄCY MASZYNĘ W AKCJI

a tutaj piękne ujęcie po przejeździe nad wodą >>>>>>>>>>>>>

czekam na wasze projekty :d

czekamy na nową wersję :D bo ta nadal niedorobiona, godziny zabaw z łączeniem elementów ... dobrze by było że zaznaczamy ileś obiektów i dopiero wtedy je łączymy


Nowa zabawka GOLasów 2 - PHUN, w oczekiwaniu na nową wersję - Shaybeck
25.02.2008
21:53
smile
[87]

50Centt [ Pretorianin ]

ejj graf_0 i Shaybeck dawajcie na speedyshare koniecznie !

25.02.2008
22:02
[88]

egzi9000 [ Wytrawny Piwosz ]

właśnie ściągłem jak coś wykombinuje to pokaże

25.02.2008
22:41
[89]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

za jakąś godzinę możliwe że się pojawi nowa wersja ... czekamy :D

50cent - eh nie chce mi się

25.02.2008
23:48
[90]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

ktoś ma ochotę zmarnować parę godzin życia na ten program? zapraszam.

26.02.2008
08:21
[91]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

zrobiłem furę wszyscy się spiździli i poszli z tąd ? :D

26.02.2008
08:51
[92]

hamburger 7 [ Konsul ]

Gratuluje...3 posty...

26.02.2008
12:51
[93]

faust7 [ Pretorianin ]

za jakąś godzinę możliwe że się pojawi nowa wersja ... czekamy :D

kiedy nowa wersja???

26.02.2008
13:53
[94]

50Centt [ Pretorianin ]

Up

26.02.2008
14:06
[95]

egzi9000 [ Wytrawny Piwosz ]

a jak zrobić żeby zeczy króre zbudue mogły samocznnie sie poruszać ?? no jak silnik wstawić :P

26.02.2008
14:10
smile
[96]

50Centt [ Pretorianin ]

Wszysko (;P) pisze, wystarczy poszukac ;P

spoiler start
w tym temacie też gdzieś pisało...
spoiler stop

26.02.2008
15:20
[97]

egzi9000 [ Wytrawny Piwosz ]

ok ok znalazłem :D

26.02.2008
15:24
[98]

graf_0 [ Nożownik ]

Kurcze - na youtubie znalazłem karabin maszynowy działający zdecydownie sprawniej od mojego :(
Ale już mam nowy projekt, karabin z systemem ładowania i synchronizacją.

A tak przy okazji, jak to jest, że nieważne jakie klocki dostanę to i tak zbuduję karabin :)

26.02.2008
17:42
[99]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

podaj link

26.02.2008
19:14
[100]

faust7 [ Pretorianin ]

No właśnie podaj link

26.02.2008
19:57
[101]

garettt [ Konsul ]

Może to nie to ale tutaj macie przykłady różnych broni w Phun:
<- Trebuchet Phun
I różne rodzaje karabinów zrobionych podobnie ale różniących się siłą i mocą


26.02.2008
21:09
[102]

graf_0 [ Nożownik ]

Ech, gdzie mi do takich automatów...
Ale nic, w takim razie spróbujemy zrobić czołg z prawidłowym zawieszeniem.

26.02.2008
21:14
[103]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

zawieszenia i łańcuchy leżą w tym momencie, ciężko zrobić dobre amortyzatory

27.02.2008
08:46
smile
[104]

Śrubek [ Generaďż˝ ]

Jeszcze z 100 postow i zrobie nowy watek.

27.02.2008
11:48
[105]

Siepet [ ostry nusz ]

O, już umiem jak zrobić, żeby koło się kręciło! :D

Srubek -> nie wiem czy wiesz, ale Admin kiedyś pisał, że nowa część tworzona jest po 300 postach :>

27.02.2008
12:48
smile
[106]

50Centt [ Pretorianin ]

Srubek co ty za przeproszeniem odpier****** ? Przecież to temat Shaybeck'a, a ty chcesz nową wersje robić ?

spoiler start
Jak sie z nym dogadałeś poza forum to spox
spoiler stop

27.02.2008
12:56
[107]

|LoW|Snajper [ Senator ]

s

27.02.2008
16:22
[108]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

Zapytałem Emila czy może zrobić narzędzie do wycinania obiektów, bo chciałbym zrobić na przykład półkole. Odpowiedział mi:

I plan to add full CSG - Constructive Solid Geometry - to Phun - including cutting.
- Emil

Czyli moje prośby zostaną spełnione :D brawoo

27.02.2008
16:24
smile
[109]

lokusik [ Konsul ]

SUUPCIO :)

27.02.2008
16:59
[110]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

CSG -

aaaa sprytnie wykombinował :d to wtedy będziemy mogli się pobawić :D

27.02.2008
17:55
smile
[111]

Jim Raynor [ Staring at the Sun ]

Sama nazwa nic mi nie mówiła, ale przeczytałem i spojrazałem - naprawdę fajna zabawka.. szkoda, że nie w 3d :-)

27.02.2008
18:23
smile
[112]

Tenshay [ masz dałna! :D ]

shaybeck --> na dole są linki zewnęrzne, kliknąłem na hypergun, i
są do pobrania jakieś aplikacje : O

zara sciagam

edit: ee dupa, fałszywy alarm.... są tylko filmiki przedstawiające możliwości ; /

27.02.2008
18:39
[113]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

hehehehe
no czekamy na nową wersję aż coś się ruszy :D

27.02.2008
18:56
smile
[114]

Zabójca13 [ ICE ]

basen xD---->


Nowa zabawka GOLasów 2 - PHUN, w oczekiwaniu na nową wersję - Zabójca13
27.02.2008
19:16
smile
[115]

Tenshay [ masz dałna! :D ]

Zabójca13 -----> eeeeeeeeeeeeee..... nooooo.. yyyyy.. ten.... szanujmy prace początkujących :)


spoiler start
What the f*ck is this sh*t ?????????

it isn't awesome, it is bullsh*t !!!!!!!


aaaaaarghhh
spoiler stop

27.02.2008
20:00
[116]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

tenshay - O RLY ?
zaprawdę powiadam ci że mówisz prawdę

zabójca - coś ten basen nieszczelny masz co ?

w szkole przerobiłem mój pojazd na wodny kombajn. wyglądało to tak że z przodu zamontowałem na zderzaku rurę prowadzącą przez dach na tył samochodu
z przodu zasysał wodę - z tyłu ją wypychał :D
ładną fontannę za sobą zostawiał

27.02.2008
20:51
[117]

|LoW|Snajper [ Senator ]

Wam sie nie tnie woda ?

27.02.2008
20:53
[118]

faust7 [ Pretorianin ]

Mi jak sa jej większe ilości

27.02.2008
21:01
[119]

|LoW|Snajper [ Senator ]

Mi sie tnie jak zrobie mala ilosc wody taka kropka i juz sie tnie. Nawet tnie sie jak zrobie CHAIN. Dlaczego ?

A moze przez to ze wy MOZE sciagneliscie te dodatki do PHUN bo ja tylko zainstalowalem phuna i gralem bez zadnych tych dodatkow. Hmm?

27.02.2008
21:04
[120]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

jaki masz komp?

27.02.2008
21:11
[121]

|LoW|Snajper [ Senator ]

RADEON X1650 2gb ramu Celeron 3.2

27.02.2008
21:17
[122]

|LoW|Snajper [ Senator ]

Cos nie tak ?

27.02.2008
21:18
[123]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

nie mam pojęcia ... w szkole na gorszym sprzęcie chodzi ...
w jaki sposób ci się tnie ?

ustaw simply shader
nowa wersja nie wymaga vcredist więc to bez różnicy

27.02.2008
21:21
[124]

|LoW|Snajper [ Senator ]

Problem polega na tym, ze gdy zrobie wode nawet kropeczke ( i jej nie widac ) robi sie spowolnione tempo jakby speed byl na 300 a nie na 2000. A jutro dopiero sprawdze czy zadziala jak zrobie Simple Shader bo teraz jestem na laptopie.

27.02.2008
21:32
[125]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

mówiłem ci powiększ to wszystko na FULL !!!! i zrób screen ekranu całego ... pokaż mi jak twoja kropla wygląda

27.02.2008
23:37
[126]

Jałokim [ Siewca ]

na jednym forum bawimy się w wykonywanie qłestów związanych z tą zabawką. Ktoś rzuca wyzwanie i wszyscy starają się je podiąć na różne sposoby.
Pierwsze wyglądało tak:

_____o______________||_________

czyli kulka, 2 prostokonty ustawone w odległości równej średnicy kulki i podłoga. Dowolne parametry dla wszystkich obiektów. Trza umieścić kulkę miedzy prostokontami. Zadanie proste, więc i możliwości wiele. Ja zrobiłem to na 2 sposoby:



drugie zadanei było ździebeneczko trudniejsze. Trza było stworzyć pojazd, który w całości (nierozczłonkowany) znajdzie się na szczycie schodów (czerwony prostokąt) nierozwalajac ich. Scena do zassania:

moje metody:





może tutaj uda sie rozkręcić podobna zabawę. Ma ktos pomysły na zadania?

27.02.2008
23:41
[127]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

omg co to za forum ? napisz mi gdzieś :D
btw, czym to nagrywać ?

27.02.2008
23:43
[128]

Jałokim [ Siewca ]



nagrywaj np tym:

27.02.2008
23:48
[129]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

ok ja robię ... zbiornik z wodą - nietykalny, wyciągnąć wodę do drugiego na sporą odległość
grawitacja i opór powietrza - wymagane. basen przymocowany do ziemi, ściany pod kątem prostym. Kształt basenu - kwadrat


_________|_|_________________|_|_________

27.02.2008
23:53
[130]

Jałokim [ Siewca ]

dobre zadanie, ale troche proste. Co prawda nie uda mi sie wydobyc całej wody, ale na pewno większość. Ok, stawie czoło temu zadaniu

27.02.2008
23:56
[131]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

połowę wody minimum, pierwszy basen na początku pełny, drugi potem ma być do połowy napełniony

28.02.2008
00:20
[132]

Jałokim [ Siewca ]

bedą problemy, więc jutro to zrobie. mam kilka koncepcji, ale trza to dobrze skomponować. Dobre zadanie <yes>

28.02.2008
00:21
[133]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

aaaa myślałeś że będzie łatwo ? ta woda jest niedorobiona i strasznie zdradliwa ... ale da się to wykonać

28.02.2008
00:26
[134]

Jałokim [ Siewca ]

wiem, robiłem już wcześniej coś podobnego, ale zbiornik se sam budowałem, wiec było łatwiej

28.02.2008
08:22
[135]

|LoW|Snajper [ Senator ]

Tyle wody i zwolniione tempo.


Nowa zabawka GOLasów 2 - PHUN, w oczekiwaniu na nową wersję - |LoW|Snajper
28.02.2008
10:08
[136]

Siepet [ ostry nusz ]

Snajpier -> ja się nie dziwie, masz na zoom najbliżej a jak przybliżysz to jednak jest więcej niż to "troche"

28.02.2008
11:22
[137]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

bo snajper sieroto nie możesz pojąć że się buduje na takim zbliżeniu żeby jedna cząsteczka wody była spora, z pół centymetra na ekranie, a nie tak jak ty kurde na amx oddalasz walisz pare ton wody i się dziwisz że ci się tnie, możesz oddalić jeszcze bardziej ? nie możesz !

28.02.2008
18:19
[138]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

no Jałokim gdzie twój projekt ?

28.02.2008
18:25
[139]

Jałokim [ Siewca ]

mam 2, właśnei sie jeden aplołduje. Pomysłów było 4, ale tych 2 pozostałych juz nie chce mi sie robić, bo mam nowe qłesty

28.02.2008
18:45
[140]

Jałokim [ Siewca ]




teraz zabieram się za budowę mecha

28.02.2008
18:51
[141]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

daj mi coś do zrobienia :D
hehe dobre :D tą taśmę mogłeś zrobić pochyłą to by woda sama spływała w 1

28.02.2008
18:55
[142]

Jałokim [ Siewca ]

wykonuj zadania wrzucane na forum do którego linka ci zapodałem. Teraz mamy właśnie zrobić robota, który kroczy na 2 nogach

28.02.2008
20:26
[143]

Jałokim [ Siewca ]

jeden z 3 pomysłów na nogi mecha, ale ciężko będzie to wszystko zgrać. Już jedna noga to niemały problem by wszystko chodziło zsynchronizowane, a tu trza dwóch kroczących naprzemiennie. No i coby nie było za łatwo dochodzi problem utrzymania równowagi


Nowa zabawka GOLasów 2 - PHUN, w oczekiwaniu na nową wersję - Jałokim
28.02.2008
20:29
[144]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

heh... brakuje mi możliwości kontrolowania kilku silników oddzielnie przez klawiaturę

co do twoich nóg - zrób jakąś przekładnie na kole, a parametry ustaw te same i będzie równo
jedna noga z przodu druga z tyłu ?

28.02.2008
20:39
[145]

Jałokim [ Siewca ]

Nie bój nic, już ździebko obeznałem sie z tym narzędziem i wiem jak sobie radzić z problemami, ale ten przypadek nie jest taki prosty. Gdybym miał tu jakiś punkt odniesienia, może chociaż jakaś siatka w tle z opcją przyciągania obiektów do krawędzi, to byłoby to stosunkowo proste. Sam spróbuj skopiować mój projekt, a zobaczysz w czym rzecz.

28.02.2008
20:42
[146]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

nie chce mi się chwilowo :D testuje Frontlines :P

a może zrób podskakujący pojazd ? :D

28.02.2008
20:54
[147]

Jałokim [ Siewca ]

już robiłem :)

28.02.2008
21:17
smile
[148]

50Centt [ Pretorianin ]

Ej dajcie to swoje projekty na jakiś upload bo są fajne :)

28.02.2008
22:59
[149]

Jałokim [ Siewca ]

zrobiłem chodzącego mecha

28.02.2008
23:25
[150]

Jałokim [ Siewca ]

ten link już działa:

28.02.2008
23:48
[151]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

hahah dobre :D dobre dobre

29.02.2008
20:03
smile
[152]

lokusik [ Konsul ]

wie ktoś kiedy będzie nowa wersja ??

29.02.2008
20:13
[153]

egzi9000 [ Wytrawny Piwosz ]

Jałokim---> estem ciekaw ile ci zajęło zrobienie takiego mecha

01.03.2008
00:01
[154]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

szykuje się ostra poprawka chyba
długo nowej wersji niema ... więc nowa przyniesie dużo zmian

01.03.2008
01:12
smile
[155]

faust7 [ Pretorianin ]

Ja czekam na silnik odrzutowy

01.03.2008
04:20
[156]

Hawkman [ Generaďż˝ ]

Jak ustawić żeby obiekty reagowały na strzałki jak na demo wejściowym. Da się tak w ogóle ?

01.03.2008
11:45
[157]

Siepet [ ostry nusz ]

Prawym na obiekt -> Add a center hinge. Potem na hinge znowu prawym i 'control with arrows' ;)

01.03.2008
19:26
[158]

Siepet [ ostry nusz ]

Shaybeck: może tutaj też czasem dawaj jakieś zadanie... bo coś ostatnio tu cicho... :P

01.03.2008
19:34
[159]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

bo czekam po cichu na nową wersję :D zaglądam tu cały czas :D
no więc zadanie:
przeskoczyć pojazdem z kołami przez 3 obręcze nie dotykając ich
obręcz może mieć nie więcej niż 2 krotna wysokość pojazdu
poręcze mają być umieszczone minimum 2 krotna ich średnica
jak zrobić obręcz ? dwa klocki
._
._


>>>>>>>>>>>>>>O.>>O.>>O>>>
__________________||___||___||_____

01.03.2008
20:25
smile
[160]

Tenshay [ masz dałna! :D ]

szajbek ---> zrobiłem !!!
link:

01.03.2008
20:27
[161]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

ale umawiamy się na filmy robione w
wstawione na

Limit możliwych połączeń dla kraju (Poland) jest obecnie wyczerpany. Prosimy spróbować ponownie za kilka godzin lub zainstalować pasek narzędzi Megaupload Toolbar, aby połączyć się natychmiast - z zainstalowanym paskiem, limity nie obowiązują!

02.03.2008
12:03
[162]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

czekam na wasze projekty
nowej wersji niewidac

03.03.2008
20:18
[163]

lokusik [ Konsul ]

ja zrobie UPa bo wątek umiera !!

03.03.2008
20:19
[164]

egzi9000 [ Wytrawny Piwosz ]

Może dlatego umiera ponieważ wciąż nowej wersji nie ma :P

03.03.2008
20:33
smile
[165]

lokusik [ Konsul ]

może.... :q

03.03.2008
20:50
[166]

egzi9000 [ Wytrawny Piwosz ]

Zobaczysz wujdzie nowa wersja i już wszyscy zaczną dyskusje ;]

03.03.2008
21:58
[167]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

kilka razy na dzień sprawdzam wersje z nadzieją że wyjdzie jakaś nowa i dodadzą silnik rakietowy :D yeaah ... wtedy się zabawię ;D

04.03.2008
17:00
[168]

garettt [ Konsul ]

A moim zdaniem ten program po prostu się wszystkim już znudził - ja zrobiłem co chciałem i teraz kilka razy na tydzień włączam na godzinkę by popatrzeć co się dzieje z rozwalaną wieżą, coś tam dopracować.

04.03.2008
22:46
[169]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

też

dlatego wszyscy czekają na nowości z następnej wersji

07.03.2008
16:47
smile
[170]

faust7 [ Pretorianin ]

AAAAAAAA!!!!!!!!! Wątek umiera !!!!!!!!


spoiler start
I tak nie ma o czym pisać
spoiler stop

07.03.2008
18:06
[171]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

dobija mnie to, że niema nowej wersji wciąż
jedyna nowa informacja to że nowy blog jakiś jest

08.03.2008
14:15
[172]

hamburger 7 [ Konsul ]

ja mam pomysł na nogi ludzika jako TŁOKI ale ciężko to zrobić

08.03.2008
19:56
smile
[173]

faust7 [ Pretorianin ]

No to wątek martwy !!!

08.03.2008
21:24
[174]

hamburger 7 [ Konsul ]

mam pomysł na działo że kręcą sie kółka które ocieraja sie o pocisk i go wystrzeliwują, praca w toku na weekend będzie\ ;d

08.03.2008
21:30
[175]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

co dwa dni nowa wersja albo szybciej wychodziła ...a teraz stoi wszystko
czekamy

09.03.2008
22:05
[176]

M@rine [ Mariner of Inet ]

Zbudowałem czołg.

09.03.2008
22:11
[177]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

piękne :D
w jaki sposób ta kulka strzela ? daj screena z zoomem wszystkich mechanizmów !!!!

10.03.2008
07:27
[178]

M@rine [ Mariner of Inet ]

W opisie na youtube masz link do pliku. Zastosowałem mechanizm ciągnięcia pocisku przez kulkę na sprężynach. Pchanie przez klocek dawał dziwne i niezbyt potężne rezultaty. No często się klinował.

10.03.2008
15:18
[179]

Jałokim [ Siewca ]

ten czołg jest dobry

ja niestety nie mam czasu bawić se w phunowanie, a szkoda, bo mam mase fajnych pomysłów.

12.03.2008
11:38
[180]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

filmów z phunem na YT coraz więcej
dopiero nie było wcale a już jest ich 1000
najlepsze:

niezwykłe maszyny:
chodzące:



domino:




Humor sytuacji:





12.03.2008
19:55
[181]

graf_0 [ Nożownik ]



Jak zobaczyłem te pistolety, to zrezygnowałem z prób robienia własnych - te japońskie są genialne i poprawne konstrukcyjnie

12.03.2008
23:06
[182]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

tak samo ja
zobaczyłem te wszystkie maszyny - pomyślałem ...eeee to nie mam już po co się bawić w tą grę

16.03.2008
12:59
[183]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

nowej wersji nie widać, jednak prężnie rozwija się forum na nowej stronie



po kliknięciu w SHARE SCENES - możecie pobrać projekty innych ludzi

17.03.2008
00:02
[184]

Jałokim [ Siewca ]

miałem taki pomysł na mecha, ale nie chce mi sie tego synchronizować by chodziło. W sumie to nie wiem czy to możliwe i nie mam zamiaru sprawdzać, bo za dużo czasu to by wymagalo



jak ktoś chce się pobawić to moge udostępnić plik. By wszystko grało trza ustawić stopy tak, by zawsze utrzymywały poziom, to oznacza dobieranie odpowiednich długosci ramion i osadzanie osi obrotu w odpowiednich miejscach. Zbyt wiele czynników by chciało mi sie za to zabierać.

17.03.2008
18:21
[185]

Jałokim [ Siewca ]

jednak siakoś drepce przez chwile bez większych zabiegów

22.03.2008
01:27
[186]

Chacal [ Senator ]

Skoro twórca jest otwarty na propozycje, to może zrobimy jakąś listę pomysłów ? Potem się elegancko przetłumaczy i wyśle.

Czego mi szczególnie brakuje:

1. Działania na obiektach (w przypadku gdy dwa obiekty nachodzą na siebie)
-dodawanie - łączenie dwóch obiektów w jeden bez użycia fixate
-odejmowanie - usuwanie jednego obiektu i części wspólnej (dałoby się łatwo tworzyć wycinki kół, pierścienie, wielokąty itp)
-mnożenie - usuwanie wszystkiego prócz części wspólnej obiektów
-dzielenie - usuwanie samej części wspólnej

2. Koła zębate, przede wszystkim walcowe

3. A skoro już zębatki walcowe, to całkiem na miejscu byłby silnik w rzucie od boku (teraz mamy tylko do przodu - czyli hinge + motor) i wtedy przydałyby się koła zębate stożkowe i ślimacznice. To by dało możliwość tworzenia bardzo złożonych mechanizmów.

4. Lina/sznur - ponieważ łańcuch kiepsko się sprawdza.

22.03.2008
13:24
[187]

Jałokim [ Siewca ]

też mnie bolał brak tych opcji. Ale juz silnik z osią obrotu równoległą do płaszczyzny ekranu jest chyba w tym programie niewykonalny z tego względu, że jest 2D, a taki silnik wymagałby trzeciej osi. Obecnie są tylko dwie, więc oś obrotu obiektów może przebiegać prostopadle tylko do jednej płaszczyzny.


a od siebie dodam:

-zmiana skali obiektu - zwiększanie i zmniejszanie o wartość wpisaną z klawiatury i za pomocą myszy, np. uruchamiając opcje i trzymajac obiekt PPM i przesuwajac kursor, tak jak to jest w przypadku obracania. W przypadku prostokontów możliwość wpisania długości boków z klawiatury

22.03.2008
16:08
[188]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

chacal - widać że nie czytasz niestety tego co pisałem

skalowanie ma być, wycinanie i inne też (patrz post 108)


linka - będzie gumka, więc to chyba równoznaczne z liną (wyłączysz rozciągliwość)

koła zębate - możesz zrobić sobie sam

na co ci ten silnik od boku ? jak sobie to wyobrażasz skoro to tylko 2d ? i tak samo te inne zębatki

ma być jakieś pseudo 3d, więc może i to będzie
poczekamy zobaczymy

ludzie poczytajcie trochę treść strony zanim zaczniecie się mądrzyć, albo zróbcie to sami

PS: coś co chciałeś, polecam czytanie

parametry w konsoli

22.03.2008
16:14
[189]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

PS: polecam wam wszystkim wgłębienie się w forum

22.03.2008
17:23
[190]

Jałokim [ Siewca ]

sory, ale nie każdy biegle spika i riduje po englisku. Gdy sie uczylem w podstawówce to językiem obcym był rosyjski

22.03.2008
17:27
[191]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

spoko :D

jak widać niektórzy są bardziej domyślni niż my, pozostaje czekać na pełną wersję programu

23.03.2008
00:42
[192]

Chacal [ Senator ]

widać że nie czytasz niestety tego co pisałem

nie chce mi się czytać 180 postów, a do twoich to już w ogóle brak mi cierpliwości, więc przeważnie je pomijam. Tak czy inaczej wspomniano o wycinaniu, a słowa nie ma o pozostałych trzech operacjach.

koła zębate - możesz zrobić sobie sam

a jednak wolałbym wbudowaną opcję, więc nie przekonałeś mnie.

na co ci ten silnik od boku ? jak sobie to wyobrażasz skoro to tylko 2d ? i tak samo te inne zębatki

na co, to już napisałem - trzeci wymiar przekładni, choćby i prymitywny, ale jednak istniejący, dałby dużo więcej możlwości. 2D nie stanowi przeszkody, ma zresztą być fake 3D.

23.03.2008
14:03
[193]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

naucz się czytać, dopisałem

PS: coś co chciałeś, polecam czytanie


tutaj masz dodatek do phuna robiący automatyczne zębatki

23.03.2008
20:16
[194]

Chacal [ Senator ]

Ty się baranie czytać naucz - rozumiesz pojęcie "opcja wbudowana w program" ? Ten gear-tool jest mało zadowalający, w dodatku jest w nim masa błędów.

Dobra, miałem pomysł na wspólną inicjatywę, ale mi przeszło.

23.03.2008
21:26
[195]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

ooj sorka :D

inicjatywę ?
a co chciałeś maila napisać do niego ?

zapewniam - cokolwiek byś nie wymyślił - koleś cię skwituje że nad tym myśli
zajrzyj nawet na forum

skoro jest dodatek do programu (który zrobił autor), a sam program jest betą - ostateczna wersja będzie bardzo dobra, ze wszystkim co tylko się da wymyśleć

26.03.2008
17:33
[196]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

szok, nadal niema nowej wersji

27.03.2008
19:23
smile
[197]

cycu2003 [ Legend ]

nowa wersja 3.5 własnie sie pojawiła

27.03.2008
21:37
smile
[198]

Shaybeck [ Bo tutaj był błąd ... ]

cycu - cieszę się razem z tobą :D

NOWA CZĘŚĆ:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=7571626&N=1

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.