Mateck [ Senator ]
ArmA: Armed Assault [część 21]
• Armed Assault •
Armed Assault to program bezpośrednio nawiązujący do Operation Flashpoint, słynnej produkcji grupy Bohemia Interactive Studio z roku 2001. Po raz kolejny mamy więc do czynienia z taktycznym shooterem oglądanym z perspektywy pierwszej osoby, przy okazji wspartym niewątpliwym doświadczeniem i renomą czeskich programistów.
• FAQ:
• Wymagania:
Minumum
Procesor - 2Ghz
512 MB RAM
karta graficzna 128 MB zgodna z DX9
Zalecane:
Procesor - 3Ghz
1 GB RAM
karta graficzna 256 MB zgodna z DX9
• Premiera:
Już jest! Cena - ok 49 zł, na aukcjach nawet o 25 zł taniej.
• Linki:
- oficjalna strona gry:
- oficjalne forum:
- blog informacyjny:
- polska strona o grze:
- polskie community forum
- ArmA Biki:
- wiadomości: https://www.gry-online.pl/S012_gra.asp?ID=6354
- zapowiedź [eJay]: https://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=3322
- beta test [eJay]: https://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=3441
- encyklopedia: https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=6354
• Spis graczy GOL'a:
(jeśli chcesz być dopisany do listy, podaj tylko nick na GOLu i wybolduj, nie wklejaj w poście całej listy)
foxx
Robcio1222
zuromil
eJay
Mateck
T_Bone
Tygrys205
adamb6
Wozu
Garbol
Buby
Dekert
Karac
• Serwer Ventrilo
Do komunikacji głosowej używamy programu o nazwie Ventrilo (3.0). Program można zassać sobie z tej stronki:
*****Uwaga!*****
Z dniem 30.01.08 przenieśliśmy się na nowy serwer. Jego adres znajduje się poniżej.
Hostname: v30.darkstarllc.com
Port: 4156
Status serwera:
Serdecznie zapraszamy nowych graczy.
Patch 1.08 - (przedtem należy spatchować grę do wersji 1.05!)
Patch 1.05 -
Newsy:
- aktualna wersja gry - 1.08
- Queen's Gambit został wydany (49,99 zł)
- jest demo CWR!
- dostępna jest wersja beta patcha 1.09
O czym rozmawiamy?
- o naszych potyczkach w trybie Cooperative
- o pojedynku OFP2 vs ArmA2
- o staruśkim, ale jarym Flashpoincie
- o problemach z grą
- o nowościach ze świata addonów
• ArmA video:
Gorąco polecamy najnowszy film autorstwa T_Bone'a.
"Red Storm Rising" - Battle of Alfeld -
And now for something completely different...
ArmA - Vodka! -
Poprzednia część - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=7370127&N=1
Tygrys205 [ Pionier ]
Pierwszy!
eJay [ Gladiator ]
Hahaha, another one :D
Fotka w poscie przepiekna. Skad masz te arty Mateck?
T_bone [ Generalleutnant ]
Tygrys---> A co ty w karczmie pisujesz ?
Mateck---> Dane doszły.
Mateck [ Senator ]
eJay --> Kiedyś szperałem pół dnia po sieci w poszukiwaniu takich artów i co ciekawsze zgrywałem na dysk. Dwie stronki, które zapamiętałem:
Tygrys205 [ Pionier ]
Bone - nie, ale podtrzymuję tradycję. Obudził się we mnie ten wysławiany przez Ciebie pokemonek :>
Mateck [ Senator ]
Tiger --> Dosyć tego, masz się już nie bawić z Mattsem.
Karac [ Hammer Head ]
Dzięki!
Ale oczywiście mam teraz problem z mikrofonem... chyba nie może zostać wykryty. Nie mogę ustawiać w ogóle głośności w zakładce "input".
Tygrys205 [ Pionier ]
Mateck - Wehehehehe... :>
Karac - przede wszystkim sprawdź czy dobrze kable podłączone są. Potem sprawdź czy w systemowych ustawieniach dźwięku nie masz wyciszonego mikrofonu. U mnie problemem kiedyś, hen hen, i jeszcze dalej, było właśnie wyciszenie w systemowej głośności. Jak to nie pomoże, to niech jakiś inny Experten się wypowie.
Karac [ Hammer Head ]
Niby mikrofon działa (mogłem coś nagrać i to usłyszeć potem) ale dalej suwak głośności mikrofonu w regulacji nagrywania jest zaciemniony...
FunBreaker [ I will fall ]
Karac na vencie ci nie dziala, czy wogole?
Karac [ Hammer Head ]
Na vencie nie działa a w ogóle...to trudno powiedzieć. Udało mi się nagrać siebie ale mam coś takiego też------------------>
nigdy wcześniej nie miałem tych pól zaciemnionych.
[]Robert [ Pretorianin ]
Karac w panelu sterowania wejdź w zakładkę dźwięki i urządzenia audio i sprawdź jakie masz ustawione urządzenie, u mnie wygląda to tak -->
Zrób jeszcze testowanie sprzętu z tej zakładki, może to pomoże
Karac [ Hammer Head ]
Robert
Już poradziłem sobie, dzięki wielkie! Wszystko działa:) Teraz instaluje Armę. Może jeszcze zdążę coś z chłopakami pobiegać.
T_bone [ Generalleutnant ]
Zniszczenie wieży w Paraiso to była jedna z najlepszych akcji w historii naszych działań. Robert w Humvee z 50-ką krył nas pod wieżę, Tygrys z TOWem niszczył zagony pancerne nadciągające od Somato i z kościoła. Pod silnym ogniem wroga dotarliśmy pod wieżę, pierwszy ładunek był nieskuteczny i dopiero bomba Matecka załatwiła sprawę.
Przygotowania ataku na Somato --->
T_bone [ Generalleutnant ]
T_bone konsultuje plan natarcia i przemieszczania się z kierowcą czołgu Tygrysem.
T_bone [ Generalleutnant ]
Fenomenalne tempo czołgu, wspólne działania to był duży sukces.
T_bone [ Generalleutnant ]
-"Fist 1 tu Bone, jest za spokojnie, zatrzymaj się <over>"
-"Fist 1, Roger that".
T_bone [ Generalleutnant ]
-"*#&%*# FIST 1, DOSTAJEMY OGIEŃ ! Twoja prawda flanka, jeden z naszych dostał !"
-"Cholera, widzę, w krzakach z tyłu, strzelam".
Mateck [ Senator ]
Robert --> Podaj mi na GG swój numer ID oraz dokładny nick w grze to dodam Cię do squad.xml'a. Będziesz wtedy mógł nosić logo Crazy Hussars. No chyba, że nie chcesz ;).
Podpowiedź gdzie znaleźć ID:
Jak już dodam Cię do drużyny to wklej poniższy link jako URL drużyny.
P.S. Zauważyłem, że chodzisz z tagiem Frontline, jeżeli chcesz go zatrzymać to najlepiej ustaw go za nickiem, bo na początku zostanie automatycznie dodany tag [CH]. Wtedy twój nick będzie wyglądał tak: [CH] Robert [FrL].
Dekert [ Generaďż˝ ]
Widzę że wczoraj było nieźle ech, cóż. Jakie plany na dziś ?.
Mateck---> Dzięki :), a i poszło.
Mateck [ Senator ]
Chammy pracuje nad nową wersją swojego moda dźwiękowego.
eJay [ Gladiator ]
Polecam wszystkim filmik "The Kingdom" (Królestwo). Nie wiem czy dzisiaj bede, gdyz ide do kina z pewną panną na "27 sukienek" :P
T_bone [ Generalleutnant ]
"Królestwo" jest bardzo dobre, miło mnie zaskoczyło.
Dekert---> Myślę że coś dziś będzie.
eJay [ Gladiator ]
Tylko sie nie smiejcie - zwiastun Toca Race Driver: Grid
Na tym samym silniku hulać bedzie flaszka 2 :>
T_bone [ Generalleutnant ]
eJay---> Znam ten silnik, intro NFS: Porsche i NFS4 miało ten sam:
Mateck [ Senator ]
Propos Kingdom i innych filmów, na które chciałbym się przejść do kina, a nie mam takiej możliwości we własnym mieście. Szlag mnie trafia jak chce się przejść do jedynego "normalnie" działającego kina, a w nim grają same komedie romantyczne albo bajki dla dzieci, bo to się najlepiej sprzedaje. 60% filmów, które mam ochotę obejrzeć w kinie nie są w ogóle pokazywane, albo zapowiadają je na 2 miesiące przed premierą żeby na 2 dni przed usunąć go całkowicie z repertuaru. Czasami po kolejnym miesiącu w końcu zaczynają go puszczać, ale co z tego jak ja już sam go wykombinowałem albo odwiedziłem kino w sąsiednim mieście. Ostatnio na Cloverfield musiałem do Poznania jechać :P.
eJay [ Gladiator ]
Mateck------>Ty sie zalisz? Ja napalilem sie na American Gangster i niestety dystrybutor zmusil mnie do obejrzenia go na kompie 2 miesiace przed polska premieraw jakosci DVD :D Podobnie z Shoot'em Up - ten to w ogole nie zawital do Polski. I repertuar walentynkowy jest wkurzający, to fakt, ze tez wspomne co u mnie graja - Pokute, 27 sukienek, Rozmowy Nocą. Zaczarowana, Wyspa Dinozaura. Z normalniejszych filmow to jest tylko Cloverfield i Kingdom :)
Mateck [ Senator ]
Mam wrażenie, że dla was ten sam silnik w Toca i OFP2 oznacza to, że w OFP2 będziemy walczyć na torach wyścigowych :D.
T_bone [ Generalleutnant ]
Mateck---> Prawdziwego silnika to ja jeszcze nie zobaczyłem więc się nie wypowiadam :> Chyba że te zbliżenia na ziemię i miasta oraz inne cuda to in-game wehehe ;)
Mateck [ Senator ]
Bo to wszystko jest in-game :P. Przynajmniej dzisiejsze gry mają możliwości takiego renderingu więc nie wiem czemu miałbyś wątpić, że nowa Toca będzie tak wyglądać ;).
eJay [ Gladiator ]
Wszystko poza ujeciem Ziemi jest ponoc in-game :) Juz za ten filmik OFP2 ma u mnie conajmniej 79% :P
Mateck ---- > Przelew poszedł.
[]Robert [ Pretorianin ]
Mateck jeszcze raz dzięki. Logo się ładnie wyświetla na pojazdach a nazwa to teraz wygląda tak: Robert[CH]. Miało być z przodu ale może być i z tyłu;)
T_bone [ Generalleutnant ]
Mateck---> Bez problemu rozpoznaje co in a co out, nie tylko po jakości ale i po ruchach. Samochody i otoczenie są w grze, ale gra jako całokształt tak nie wygląda i nie działa jak pokazuje ten filmik.
Zresztą o czym w ogóle ta dyskusja, jeśli coś takiego ma wzbudzać nadzieję że OPF2 nabiera kształtów to dla mnie kiepski "dowód", postoje i poczekam.
P.S Przelew poszedł.
Karac [ Hammer Head ]
Mateck
Ja zrobię przelew w poniedziałek. Mam nadzieję, że nie jest to kłopot.
Mateck [ Senator ]
Bone --> Ja tylko wyraziłem swoje zdziwienie, że nie dajesz wiary w to, że Toca może tak wyglądać. To, że gra nie będzie działać tak jak pokazuje ten filmik to jest jakby normalne. Liczne filmiki nakręcone na silniku ArmA też nie prezentują dokładnie tego co jest w normalnej grze ;). Chodzi o silnik na, którym zostały one wyrenderowane.
Zresztą o czym w ogóle ta dyskusja, jeśli coś takiego ma wzbudzać nadzieję że OPF2 nabiera kształtów to dla mnie kiepski "dowód", postoje i poczekam.
Ja odebrałem post eJaya, w którym zapodał trailer z przymrużeniem oka i nie sądzę żeby miał on na celu rozbudzenie nadziei względem OFP2 :P.
BTW. Na koncie mam już kasę od Dekerta i Roberta.
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
OK, przelew zlecony - czyli pewnie będzie na miejscu w poniedziałek.
A co się tyczy Kingdom - sprawę filmu monitoruję tak od wiosny zeszłego roku gdy dowiedziałem się, że występować będzie tam Jennifer Garner. Wiadomo - jestem fanem Aliasa ;D.
Po premierze w Stanach we wrześniu, a potem w krajach nam okolicznych w październiku, sądziłem już, że ten film jednak do Polskich kin się nie przedrze :/. No cóż - lepiej późno niż w cale. Aczkolwiek w Warszawie i tak nie wszędzie go grają.
FunBreaker [ I will fall ]
Mateck---> to mi nie powiesz, na co sie zrzucacie? :P
Mateck [ Senator ]
Matts --> Na prezent dla ciebie :).
T_bone [ Generalleutnant ]
Potrzebna pomoc, duch Karaca został na Vencie i nie znika :D
T_bone [ Generalleutnant ]
Alarm odwołany :P Karac miał przeprowadzkowe zajęcia hehe :>
To co dziś się działo było smutne, biję się też w pierś za niektóre komendy i komentarze. To po prostu był zły dzień i złe evo.
Tiger---> Co do moich raportów z SP:MBT oto sytuacja na jednym z odcinków :>
Tygrys205 [ Pionier ]
Ano było tragicznie. I powiem też teraz prawie jak Bone mawia - najbardziej wkurzało mnie dzisiaj nie wykonywanie najprostszych rozkazów, typu zejdź z górki za mną albo strzelaj tam, gdzie mówię, że większe zagrożenie. Ogólnie panował chaos i pierwszy raz od dłuższego czasu zaczęły mi w ArmA nerwy puszczać. Tym bardziej, iż wyjątkowo chciałem grać w teamie i rozwalić w końcu tę wieżę. No ale prawie każdy miał inne teorie walki i ostatecznie zrobił się burdel.
Tylko nie bierzcie tego zbytnio do siebie. To są tylko i wyłącznie moje uwagi i nikt z nimi nie musi się zgadzać.
[]Robert [ Pretorianin ]
Pewnych rzeczy nie rozumiem jeszcze w tej grze ale wytłumaczcie mi dlaczego mając 3 humwy z mg, granatnikiem i towem zamiast nimi podjechać i rozwalić wszystko pod wieżą my zasuwamy na piechotę? Próbowałem sobie pogrywać w pojedynkę tak żeby grę poznać i mając humwa z mg prawie dotarłem do wieży, problemem był zawsze jakiś panzer którego nie miałem czym rozwalić. Gdyby nie regularne posiłki to taktyka powolnego oczyszczania byłaby skuteczna, a tak moim zdaniem trzeba robić zmasowany wjazd pod wieżę, kłaść ładunki i spylać, ale może za krótko jeszcze gram i się mylę:) ...
Mateck [ Senator ]
Największy problem był z misją, a to, że coś źle robiliśmy to inna sprawa.
FunBreaker [ I will fall ]
Mateck, prezent?? dla mnie??
Dziękuuuuuję :))))
Mateck [ Senator ]
Tak, prezent dla Ciebie. Podobno lubisz dostawać bany, więc będziesz miał taką możliwość na serwerze ArmA :).
FunBreaker [ I will fall ]
aaaa jupi!! jak się ciesze, dziękuje Mateck :)
T_bone [ Generalleutnant ]
Mateck---> "Pojazdy powinny osłaniać tyłki, a nie nacierać na pierwszej linii do tego w terenie zabudowanym gdzie wszędzie dookoła rozrzuceni są rozwścieczeni spadochroniarze ;)".
To prawda aczkolwiek jedyne rozsądne, zwarte działania piechoty jakie wczoraj widziałem to ty i Karac. Druga sprawa że utrzymanie 6 osobowej drużyny w całości, bez trupów gdy wróg jest dookoła nie jest proste. Chodził mi po głowie pomysł podziału na 2 squady.
Plan obmyślałem przez noc :P To co naprawdę trzeba było zrobić to położyć most artyleryjski pod wieżę, podejrzewam że trzy nawały wyczyściłby teren od wjazdu po cel na tyle iż starczyłoby czasu na konkretną akcje. Dlatego należało zdobyć punkty dla oddziału na misji tak aby zapewnić sobie odpowiednie wsparcie arty.
"Moim zdaniem wjazd słabo opancerzonymi pojazdami..."
Aż się uśmiechnąłem zastanawiając się czy w ArmA są jakieś ciężko opancerzone pojazdy heh ;)
Mateck [ Senator ]
Właściwie to miałem na myśli tylko Abramsa. Przynajmniej pojedynczy piechur z AT nie byłby zbyt groźny ;).
Druga sprawa że utrzymanie 6 osobowej drużyny w całości, bez trupów gdy wróg jest dookoła nie jest proste. Chodził mi po głowie pomysł podziału na 2 squady.
To prawda, nie jest łatwo. IMO brakuje nam jeszcze intuicyjnego poruszania się w formacji i dynamiki naszych działań. Faktycznie może to być wina zbyt dużego oddziału, w którym każdy większą uwagę zwraca na to gdzie kto jest (ze względu na animacje postaci w ArmA nie jest to łatwe, chyba, że ktoś ma TrackIRa ;)). Komunikacja między członkami oddziału też często zawodzi (przydałoby się krzyczeć coś więcej niż "odsuń się, odsuń się!").
Podział na 2 squady to dobry pomysł i trzeba go wypróbować. Szczególnie jeżeli przyjdzie nam walczyć w terenie zurbanizowany (hehe, sounds cool :D). Myślę, że podział na 3 osobowe oddziały byłby optymalnym rozwiązaniem. Jeden prowadzi formację, drugi osłania boki, trzeci kryje tyły. Przy czym komunikacja między oddziałami jak i ich bliskość powinna zostać zachowana. Skoordynowane ataki powinny grać główną rolę, bez samowolki poszczególnych oddziałów ;).
Oczyszczenie drogi do celu przez artylerię to też dobry pomysł. Jednak bez odcięcia miasta od dostaw posiłków na niewiele by się to zdało. Mi-17 latało zbyt często (jak będziemy mieli własny serwer to może się trochę zmodyfikuje Evo ;)). Następnym razem musimy ustawić kogoś w Vulcanie na wzgórzu żeby trzymał Mi-17 z daleka od wieży. Przedwczoraj ładnie nam poszło ponieważ skutecznie odcięliśmy posiłki pancerne i to samo powinniśmy zrobić z posiłkami z powietrza podczas wczorajszych starć.
eJay [ Gladiator ]
A ja wtrace swoje trzy grosze :)
Paraiso w obecnej formie Evo to hardcore, jesli chodzi o stopien trudnosci. Zapominamy, ze w miescie jest conajmniej kilkudziesieciu wrogow + pancerniaki, a my pchamy sie tam w 5-6 osob. Ze wzgledu na swoja rozpietosc miasto jest po prostu niegrywalne, a na dodatek regularne zrzuty spadachroniarzy doprowadzaja do lagów i przewagi wroga w terenie. Wieża nie lezy na obrzeżach, a wcentrum i to jest ten ból. I nic tu nie dadza nasze uberskille jesli chodzi o poruszanie sie w miescie, bo pamietajmy o nieszablonowym zachowaniu AI - albo zlewka totalna, albo headshot z 200m :)
Mateck [ Senator ]
eJay --> Wczoraj wieża usytuowana była w dolnej części miasta i to był hardcore, ale na wszystko znajdzie się sposób. Przedwczoraj wieża stała tam gdzie zawsze, czyli na południu miasta. Ile to razy wcześniej nie mogliśmy jej zniszczyć, bo przeszkadzały nam posiłki pancerne, tymczasem przedwczoraj nie było z nimi problemu mimo, że były bardzo liczne. Kwestia odpowiedniego przygotowania ;).
T_bone [ Generalleutnant ]
Mateck----> Wciąż uważam że 3 nawały arty zaraz po zrzucie spadów byłby skuteczne. Jeśli pojawiłby się posiłki to szybki rajd, nawet taki jak napisał Robert, mógłby się udać ze względu na znacznie mniejsze prawdopodobieństwo spotkania wroga po drodze... Ale to oczywiście już gdybanie.
Komunikacja szwankował to prawda, najbardziej mnie jednak uderzyło że 10 minut próbowałem nieskutecznie namówić do obsadzenia Humvee z granatnikiem gdy reszta oddziału miała już ogarniętą sytuację, miałem wrażenie że byłem niesłyszany... Z założenia chciałem wtedy przeprowadzić manewr pt. piechota przodem a pojazd osłania.
Jeszcze inna sprawa że ogarniając całość musiałem mieć na uwadze różnice w doświadczeniu które przejawiają się w zachowaniu, prowadzeniu ognia i orientacji w otoczeniu.
Co do Abramsa to siłę ognia ma potężną ale o zgrozo większej ilości pocisków z RPG nie wytrzyma ;) Naprawdę ubolewam nad tym aspektem ArmA. Wyobraźcie sobie jakim wyzwaniem byłoby do zniszczenie z ręcznej broni AT np. T-72 z pancerzem reaktywnym :>
Jedną akcję wspominam wczoraj miło a mianowicie bliskie spotkanie Humvee z oddziałem wroga przy wzgórzu ;D Skręciłem w panice w drzewo pod ostrzałem, wszyscy wysiedli i błyskawicznie zajęli pozycje i otworzyli ogień... Ale jaki to był ogień, granatniki i wszystko co najlepsze :)
T_bone [ Generalleutnant ]
Robert się pytał o potrzebne addony do grania...
by RHS:
RHS Hind: (v 1.0)
Russian Federation Units (v 2.00):
by Mapfact:
Air Pack (v 1.08):
MAP_Misc (v 1.05):
Inne:
PKW GROM CQB & Green Camo Hummvee:
Efekty specjalne:
Polecany mod dźwiękowy:
Mateck [ Senator ]
Szybki rajd humve mógłby się udać, ale jeżeli by się nie udał? Wszyscy byliby tylko poirytowani, że się nie udało i wszystko trzeba zaczynać od nowa. No ale faktycznie starczy tego gdybania ;).
Co do wytrzymałości pojazdów pancernych, to w 1.09 wytrzymałość przynajmniej lekkich pojazdów opancerzonych została zwiększona (nie wiem jak z czołgami). Przykładowo potrzeba dwóch rakiet M136 żeby całkowicie zniszczyć BMP. Oczywiście po pierwszej rakiecie nie nadaje się ona do użytku, ale przynajmniej jest czas na ucieczkę, albo naprawę.
Jeszcze inna sprawa że ogarniając całość musiałem mieć na uwadze różnice w doświadczeniu które przejawiają się w zachowaniu, prowadzeniu ognia i orientacji w otoczeniu.
Jeżeli chodzi o tzw. skill to jest on różny u każdego, ale moim zdaniem jest on mało istotny. Jego nabycie to kwestia czasu, a najważniejszy jest "teamwork" i zrozumienie w drużynie. Przede wszystkim liczy się działanie w drużynie i nawet jeżeli coś nie wychodzi to powinniśmy się w miarę możliwości wspierać, a nie krytykować brak doświadczenia. Mówiąc krytykować mam na myśli teksty typu "no i macie ruska z tyłu, czemu go nie zabiliście?" (powiedziane w tonie, który trudno jest mi uchwycić ;)). Nie mylić z sugestiami co do decyzji dowódcy ;). Mam wrażenie, że ktoś kto mówi takie teksty uważa się za kogoś lepszego, on by wszystko zrobił lepiej. Takie zachowanie wprowadza imo złą atmosferę w drużynie i tego powinniśmy się najbardziej wystrzegać ;).
eJay [ Gladiator ]
Mateck, ale masz sporo racji. Niedawno jak podbijalismy Somato (ustawilismy sie w kolumne, z przodu pancerniak kierowany przez Tigera) wykrylismy z Dekertem Ruska z prawej strony. Zglaszalismy to 2 razy i oczywiscie nikt nas nie sluchal, po czym Rusek wyjal RPG i nas uwalił:) Nawet wtedy Dekert przyznał mi rację, a reszta milczała :) Jezeli kogos zespotowalismy to o tym mowimy, bo obserwacja w tej grze to podstawa do wykonania kolejnych ruchów. A najczesciej jest tak, ze ktos zobaczy Ruska 300 m dalej i go zlekceważy bo przeciez nie ma nas on prawa zobaczyć. Po czym ten Rusek wraz z oddzialem biegnie na nas i rzuca granat, a na Vencie slychac tylko Bone'a "Aaaaaaaaaa granaty, uciekac!" :D
T_bone [ Generalleutnant ]
Mateck---> Nie lubię określenia skill, pewnie dlatego że skillowi ownatorzy zawsze grożą mi wjazdem na chatę :D To o czym mówimy to kwestia krycia strefy zagrożenia, wykrycia wroga, meldowania o nim lub otwarcia ognia. Daleko mi do krytyki braku ogrania czy czegoś w tym stylu bo tak naprawdę zwiększa to wszystko realizm, po prostu uważam że dowódca powinien mieć to na uwadze przy wyznaczaniu zadań. To trochę jak w CC hyhy :> Sam wczoraj w pewnym momencie się zorientowałem "Jezu stoję po środku drogi, tu coś strzela tam coś strzela, nikogo nie kryję, wymyśl coś :D".
eJay---> Akurat ja pamiętam w Somato wjazd BMP na nasz tył i rakietowy prezent... Inna sprawa że moim priorytetem był ustawienie piechoty za naszą BMPą co łatwe nie było.
Patrzcie co znalazłem:
Tygrys205 [ Pionier ]
Nothing's impossible (szkoda tylko, że nigdzie nie widziałem tego skryptu/addonu)
Mateck [ Senator ]
Tiger --> Napisanie skryptu podskoku nie jest trudne. Wystarczy wywołać komendę setpos... (tą, w której ustawia się wysokość obiektu) akcją przypisaną do gracza. Tak przynajmniej mi się wydaje ;). Pamiętam, że kiedyś coś takiego było w jakimś coopie tyle, że bez animacji (problem był taki, że nawet na siedząco można było skakać :D). I tak imo te podskoki są niepotrzebne, bo niby co one wnoszą do gry? Jakoś nikt nie narzeka, że nie może czegoś przeskoczyć ;).
Ciekawszy jest imo ten skrypt -
Filmik stary ale z ostatnich komentarzy wynika, że autor może skończy go do końca lutego. To by było coś :).
edward erlic [ Pretorianin ]
ma ktoś z was 1.09 wersje bo chce popykac z kims a nie mam z kim
Tygrys205 [ Pionier ]
Mateck - ciekawy skrypt, ale jak dla mnie to i tak pewnie będą problemy w MP. Poza tym my i tak przeważnie lądujemy, bo jak potrzeba pełnej siły ogniowej, to i tak wszyscy opuszczają choppera :>
Mateck [ Senator ]
Nawet jak tylko w singlu będzie się sprawdzał to będzie coś :).
Karac [ Hammer Head ]
Ściągnąłem sobie też te dodatki co Bone podał. Dziś jakby co od g.19 będę mógł pograć!
T_bone [ Generalleutnant ]
Skryptu z "Fast Rope" oczekują od dłuższego czasu, zresztą ktoś już jeden wydał do singla z misją demo. Podejrzewam że w pełni działający zobaczymy dopiero z wydaniem któregoś z zapowiadanych MH-60 Pave Hawk. Przydatność takiego rozwiązania jest nie do pogardzenia jako że można przerzucić oddział w miejsce ciasne i niedostępne (ulica, wiadomo lampy i budynki po obu stronach, dachy, lasy itd).
[]Robert [ Pretorianin ]
T_bone, czy aby pobrać te dodatki to jest potrzebne jakieś specjalne hasło do ftp? Bo zarejestrowałem się na stronie armedassault.info ale jak chcę coś pobrać to wyskakuje okno logowania do serwera ftp i po wpisaniu logina i hasła z rejestracji nic się nie dzieje
T_bone [ Generalleutnant ]
Robert---> Klika się na download i ściąga... Żadnego logowania.
[]Robert [ Pretorianin ]
Być może problemem jest zablokowanie protokołu ftp u mnie w pracy w sieci. Zobaczę jutro w domu.
T_bone [ Generalleutnant ]
Powiedzcie "Nie" Harrierom :P
A to już hardcore hehe :
Mateck [ Senator ]
Footmunch zawsze robił fajne samolociki. Pamiętam, że było ich sporo do OFP. Może nie wszystkie były dopracowane tak jakby się chciało, ale i tak był to kawał dobrej roboty ;).
Co do AirWolfa to wszelkie komentarze są chyba zbędne :).
T_bone [ Generalleutnant ]
Jeszcze jako ciekawostka, zorganizowany pojedynek ludzi z ludźmi:
[]Robert [ Pretorianin ]
I jakie są jedne z pierwszych słów dowódcy po przybyciu na teren misji?
-What the fuck is that?
Tak że wszędzie jest tak samo i nie ma co się przejmować chaosem i takimi tam duperelami....
Mateck [ Senator ]
Ja bym powiedział, że to ludzie + AI vs inni ludzie + AI. Chociaż filmiku całego nie oglądałem to nie jestem w 100% pewien ;).
Tak w ogóle to wie ktoś co to za misja? Wydaje się dosyć spora jak na walki men vs men.
Dekert [ Generaďż˝ ]
Kijowa jakość tego przekazu, ale sama możliwość tego rodzaju akcji w Armie może być ciekawym doświadczeniem. I chodzi mi tu bardziej nie o "berserka" ale o taką operację.
edit: Też miałem takie wrażenie że AI było w użyciu.
T_bone [ Generalleutnant ]
Mateck---> Skoro może grać 100 graczy jak tu (ostrzegam że filmu nie da się oglądać ze względu na muzykę lol):
To kto wie czy to nie men vs men :P Co do misji to pewnie zrobiona przez kogoś z SimHQ.
Dekert [ Generaďż˝ ]
Wow, 100 graczy to robi wrażenie. Swoją drogą zgromadzenie 100 osób o jednej porze na jednym servie fiu, fiu. Organizacyjny majstersztyk.
eJay [ Gladiator ]
[78]
Jaki mjuzik buahahha :D Az strzele linkiem
Mateck [ Senator ]
W tym filmiku od Zeus wnoszę, że część żołnierzy to AI po ich zachowaniu. Konwój na samym początku też dziwnie jedzie. Ale mniejsza z tym.
Co do serwerów na 100 graczy to jestem ciekaw budowy rozgrywanych misji. Czy zachowany jest klimat pola walki ;). Skoro takie rozgrywki są częścią większego turnieju to jakaś dyscyplina musi panować, więc pewnie fajnie by się grało.
Zawsze też ciekawiło mnie jaka jest wydolność takich serwerów. Muszą to być jakieś mega wypasione serwery żeby lagów nie było, chociaż tego jakoś sobie nie mogę wyobrazić :D.
KANTAR1 [ Symulator Interfejsu ]
Znacie jakieś dobre strony o Operation Flashpoint? Bo moja ulubiona nie działa już od kilku dni. ;/
FunBreaker [ I will fall ]
Dzięki panowie, krótko, ale zwięźle. Paraiso prawie całe :)
Karac [ Hammer Head ]
Mateck
Mój ID to 2165764, a nick Karac. Reszta bez zmian.
Do usłyszenia pewnie jutro:)
T_bone [ Generalleutnant ]
Dziś było tak na luzie, po Paraiso już wena na cięższe dowodzenie mnie opuściła ale graliśmy ofiarnie ;)
"Przywieźliście Coca-cole ?" -->
T_bone [ Generalleutnant ]
Pamiątkowa fotka, dość zabawna historia, ustawiamy się ale wszyscy słyszą że jedzie jakiś "nieprzyjazny" pojazd i jest co raz bliżej... ;)
Mateck [ Senator ]
Evo szło dzisiaj bardzo ładnie. Nawet admin pogratulował nam szybkiego zniszczenia wieży radiowej :D. Cała akcja była bardzo emocjonująca. Bone sam doczołgał się do wieży podczas gdy reszta osłaniała go z osiedla na wzgórzu. Emocje sięgały zenitu gdy zaczynaliśmy po kolei padać od ostrzału przeciwnika. Jednak mimo ciężkich strat w ludziach pierwsze podejście pod wieżę zakończyło się sukcesem, a Bone został uhonorowany medalem za odwagę ;).
Później serwer się wysypał i przenieśliśmy się na Domination. Ubaw był po pachy ;).
[85] i [86] - padłem :D:D
[93] - a jednak potrafimy zachować zimną krew :D
Bone --> Przepięknie wyszły Ci dzisiejsze fotki. Niektóre może nawet wrzucę do loga wątku :D.
P.S. ------------------->
T_bone [ Generalleutnant ]
Dziękuję, dziękuję :) Jako bonus pierwsze ujęcie z AH-1.
Tygrys205 [ Pionier ]
Mateck - Ty gnoju!
Tygrys205 [ Pionier ]
A żeby nie pozostawać w miejscu z postami ;) zarzucę 2 swoje skriny.
Jak logo nie działa, to trzeba zmienić serwer
Tygrys205 [ Pionier ]
"Vehicle drop in your sector"
Nadmienię tylko, że ci załoganci zostali "zrzuceni" razem z ich pojazdem ;p
Mateck [ Senator ]
Tiger --> Just following orders :).
Tygrys205 [ Pionier ]
Mateck - ale później TRZEBA było i wszystkim się chciało naprawiać ten złom :> Ale jak ja chciałem, żeby ktoś pomógł naprawić Teciaka... Z resztą co ja będę gadał - wszyscy wiedzą jak było.
Mateck [ Senator ]
Bone --> Obejrzyj sobie Last Breath z tych filmików od Dslyecxi. Niezły klimacik :D.
[]Robert [ Pretorianin ]
Wszystkie dodatki ściągnięte w domu bez problemu. Okazało się że faktycznie mam zablokowane w pracy ściąganie z ftp- wymagane hasło administratora. Dziś to zainstaluję( mam nadzieję że czegoś nie schrzanię) i będzie można przetestować
eJay [ Gladiator ]
[92] rewelacyjne, MichaeloBayowskie zdjęcie:) 10/10 :)
Latajace BMP z zaloga w trakcie ewakuacja - buahahaha :D
Mateck [ Senator ]
Zrobiłem krótki test z wykorzystaniem 6thSense.eu AIAccuracy i 6thSense.eu AIRange. Test przeprowadziłem na Rahmadi ustawiając oddział piechoty w północnej części pasa startowego (otwarta przestrzeń), a siebie w odległości 500 metrów.
Wnioski:
- nie ma znaczącej różnicy w odległości z jakiej piechota wroga wykrywa gracza (20-50m różnicy w porównaniu z podstawową wersją)
- AI wydaje się być mniej celne
- AI odpowiada ogniem z wyrzutni p.lot. do namolnych samolotów
Lecąc A-10 i mając naprzeciwko siebie 6 specjalistów p.lot na otwartej przestrzeni bez problemu da się przelecieć nad ich głowami. Dopiero jak zrobimy zbyt szybko nawrót i będziemy lecieć na cel, AI będzie już przygotowane i odpowie ogniem. Przy czym mając kilku specjalistów p.lot. w jednym oddziale wszyscy nie wystrzelą jednocześnie. A-10 w zależności od poziomu trudności może przyjąć do 4 rakiet. Latając mądrze, czyt. nie krążąc bez sensu nad celem, A-10 może bez problemu pełnić swoją rolę. Brak flar nie jest w żadnym stopniu utrudnieniem gdyż AI nadal nie strzela do A-10 z bardzo dużych odległości, które pozwoliłyby zmylić rakietę.
Dla porównania w podstawowej wersji można krążyć bez przerwy nad oddziałem wroga, a ten nie odpowie ogniem.
Będę cały czas mocno namawiał do głębszego przetestowania tych modułów na naszym serwerze jeżeli ich zainstalowanie nie okaże się zbyt trudne.
P.S. Do Durg's Vegetation Fix chyba nie będę musiał namawiać ;).
eJay --> It's a Bird, It's a Plane, It's a BMP, No it's a SuperT72 :D.
T_bone [ Generalleutnant ]
Mimo wszystko uważam że wabiki to ważna rzecz której ogromnie brakuje, skrytpy Mando Missiles dodają flary i chaffy a także inne ciekawostki, wszystko ma "Full MP Support":
[]Robert [ Pretorianin ]
Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale po instalce tych modów to ścieżka dostępu wygląda tak:
D:\GRY\ArmA\arma.exe -maxmem=512 -mod=@ArmAEffects -nosplash -mod=DBE1;AACFSOUND;beta
Mateck [ Senator ]
Niepotrzebnie 2 razy dałeś parametr mod.
D:\GRY\ArmA\arma.exe -maxmem=512 -nosplash -mod=DBE1;@ArmAEffects;AACFSOUND;beta
Widzę, że masz dodatek QG :).
[]Robert [ Pretorianin ]
Nie mam Qeens Gambit:) A wpisywałem dane z instrukcji do modów i dalej nie kapuję o co chodzi bo mam 2 katalogi z modami AddOns i @ArmAEffects i jeszcze mam wrzucony ten plik do głównego katalogu aacfsounds.pbo i jak to wszystko ma grać to nie wiem...
Czyli dodaję to -maxmem=512 -nosplash -mod=DBE1;@ArmAEffects;AACFSOUND;beta i powinno być OK?
T_bone [ Generalleutnant ]
Robert---> Mody (pliki z końcówką .pbo) instalujesz wrzucając je do folderu ADDONS, tylko tyle, niczego nie dopisuj i nie czytaj instrukcji.
Tak unikniesz komplikacji i problemów wbrew temu co piszą niektórzy zwolennicy porządku i bawienia się w osobne foldery.
Mateck [ Senator ]
Jak nie masz QG to usuń DBE1 ;). Reszta może zostać.
Dla jasności sprawdź czy w folderze masz folder @ArmAEffects, a w nim folder Addons, w którym znajdują się pliki .pbo od ArmAEffects. To samo z folderem AACFSOUND. Jeżeli pliki .pbo wrzuciłeś do głównego folderu Addons gry to oddzielne foldery nie są potrzebne i po prostu je usuń. Beta instalowała się automatycznie więc z tym folderem wszystko powinno być w porządku.
...nie czytaj instrukcji.
Nie słuchaj Bona. Instrukcje trzeba czytać zawsze. Pamiętam, że Bone miał kiedyś problemy z instalacją niektórych addonów i teraz już wiem dlaczego :P.
T_bone [ Generalleutnant ]
Mateck---> Pamięć cię zawodzi bo nigdy żadnego takiego problemu nie miałem. Jak mi się zdarzyło że coś nie działało to dlatego że zamiast pbo wypakował mi się folder i zapomniałem przenieść do addons. Przynajmniej mnie wpuszcza na każdy serwer bo nie mam dziwnych komend przy skrócie ;p
Tak więc jeszcze raz, ładować pliki .pbo do addons i wszystko działa.
Samotni wojownicy Tiger i Bone --->
T_bone [ Generalleutnant ]
Na serwerze był ruski klan RFP stosujący chyba taktyki układu warszawskiego bo mimo iż przeważali ilościowo to wieżę musieliśmy z Tygrysem wysadzić sami.
Mateck [ Senator ]
Przynajmniej mnie wpuszcza na każdy serwer bo nie mam dziwnych komend przy skrócie ;p
Mówisz tak jakby mnie nie wpuszczało :D. Dziwne komendy? Wystarczy je zrozumieć, a to nie jest trudne :P.
Oczywiście nie mam nic przeciwko wrzucaniu wszystkiego do jednego folderu. IMO obydwa sposoby są dobre. Tylko, że ja jestem leniwy i przykładowo jak wyjdzie jakiś nowy soundmod nie chce mnie się grzebać w folderze Addons w poszukiwaniu plików starego soundmoda i przenoszenie ich w inne miejsce żeby konfliktów nie było. Czasami też wolę uruchomić golusieńką wersję ArmA do jakichś testów, etc.
I nie mów żeby ładować wszystko do jednego folderu, bo to nie jest jedyne słuszne rozwiązanie. Każdy ma wybór i sam może rozważyć za i przeciw ;).
T_bone [ Generalleutnant ]
Mateck---> Różnica jest taka że nowy gracz kombinujący z folderami, skrótami, crashami może się trochę sfrustrować jak nic nowego nie działa...
Mateck [ Senator ]
Tak samo nowy gracz może się sfrustrować jeżeli będzie chciał zainstalować innego soundmoda i nie będzie wiedział, że musi usunąć starego. Ja tylko informuję jakie są możliwości, niczego nie narzucam ;).
matchaus [ sturmer ]
Słuchajcie... czy po zmianie systemu (z XP na Vista) muszę instalować Arma jeszcze raz?
Mam ją 'zainstalowaną' na innej, niż systemowa partycji i po włożeniu płyty i próbie uruchomienia pojawia się taki komunikat ---------->
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to to jest zabezpieczone cholernym Star Force'm i obawiam się, że ponowna instalacja jest nieuchronna, ale zawsze lepiej zapytać :)
Mateck [ Senator ]
Z ArmA było już tyle problemów, że ja radzę zainstalować ją jeszcze raz żeby uchronić się przed nowymi ;).
matchaus [ sturmer ]
To w takim razie jeszcze dwa pytanka.
1. Czy kopiować zawartość katalogu 'AddOns', by ją później wgrać w to samo miejsce?
(nie ma z takim przenoszeniem problemów?)
2. Wgrywać tego nowego patcha w wersji beta (1.09)?
P.S. Miałem nosa i zostawiłem sobie oba patche na dysku. Ot, takie przyzwyczajenie :)
Mateck [ Senator ]
1. Nie powinno być problemu. Przy wgrywaniu na nowo nie zastępuj istniejących plików i wszystko powinno grać. Chociaż nawet jak zastąpisz istniejące pliki nie powinno być problemu, ale lepiej mieć pewność, że nie straci się podstawowych plików .pbo ;).
2. Nie musisz, ale wielkiego problemu z nim nie ma, bo instaluje się do oddzielnego folderu i uruchamia z oddzielnego skrótu.
T_bone [ Generalleutnant ]
Ukazał się długo oczekiwany dodatek "1st Infantry Division":
Kto wie może jeśli pojawi się replacement pack to pożegnam Jonnys Marines ? ;)
Dekert [ Generaďż˝ ]
Jak tam sytuacja z servem imć Panie Mateck, ludziska potrząsnęli kieską, i coś z niej wypadło ?.
p.s. Jak by ktoś miał wątpliwości to tylko delikatne pytanie a nie poganianie.
FunBreaker [ I will fall ]
Ja chcieć mój prezen... :)))))))
ale tylko na chwile, potem go Mateckowi zwrócę ;)
Dekert [ Generaďż˝ ]
Matss, Uwaga " słychać cichy brzęk zawleczki" łap leci, Matss O rany zawleczka gdzieś mnie sie zapodziała ;).
FunBreaker [ I will fall ]
yupi, złapapałem... a cio tio?? <robi minę wiejskiego przygłupa>
Mateck [ Senator ]
Poszperałem trochę w poszukiwaniu dokładniejszych wiadomości o serwerach ArmA postawionych na Linuxie. Biję się w pierś, że nie zrobiłem tego przed rozpoczęciem zrzutki, bo są to dość istotne informacje.
Oto z czym musimy się liczyć wykupując serwery na Linuxie:
- serwery te są nadal w wersji beta i trzeba się liczyć z tym, że będą zabugowane i tak podobno jest :P. Najczęściej spotykany błąd to nie wczytywanie skryptów w misjach (pewnie dlatego mieliśmy takie problemy z zastartowaniem Domination). Całe szczęście istnieje jakieś rozwiązanie tego problemu ;).
- nie ma jeszcze serwerów linuxowych pod wersję beta 1.09 i nie wiadomo czy nie będziemy musieli na nie trochę czekać jak wyjdzie oficjalny patch 1.09 :(.
- ze względu na to, że serwer będzie stał na innej platformie mogą być trudności z konfiguracją (postaram się napisać do gameservers.net z zapytaniem jak wygląda konfiguracja takiego serwera, niby mają jakiś panel administracyjny, ale nie jestem pewien).
Obecnie stać nas na serwer 12 slotowy postawiony na linuxie. Chcąc wziąć serwer 10 slotowy postawiony na windowsie musielibyśmy dopłacić jakieś 150 PLN (ja mogę dorzucić 50 PLN).
Więc jak robimy? Ryzykujemy z Linuxem? Ja jestem nadal za Linuxem, bo wierzę, że BIS nie oleje użytkowników serwerów Linuxowych :P.
FunBreaker [ I will fall ]
a może wakacje, ferie... mozesz jechac gdzies....
Mateck akurat starczy dla ciebie. nie krepuj sie;)
Karac [ Hammer Head ]
Ja przelew zrobię dziś, jak tylko wrócę do domu. Co do serwerów, to kompletnie się na tym nie znam, także Wy decydujcie:-)
eJay [ Gladiator ]
- serwery te są nadal w wersji beta i trzeba się liczyć z tym, że będą zabugowane i tak podobno jest :P. Najczęściej spotykany błąd to nie wczytywanie skryptów w misjach (pewnie dlatego mieliśmy takie problemy z zastartowaniem Domination). Całe szczęście istnieje jakieś rozwiązanie tego problemu ;).
Ale to jest wiadome od dawna. Co wiecej, podobne problemy wystepuja na serwerach Windows. Rzadziej, ale tez. Poza tym serwery linuxowe są o wiele bardziej wydajne i nie lagują jak te z Windowsem.
- nie ma jeszcze serwerów linuxowych pod wersję beta 1.09 i nie wiadomo czy nie będziemy musieli na nie trochę czekać jak wyjdzie oficjalny patch 1.09 :(
Nic to nie zminia. Serwerow pod 1.09 beta jest tyle co kot napłakał. Standardowo stawiane są pod 1.08. A dedykow pod nową wersje należy sie spodziewac kilka dni po wydaniu patcha. Tak bylo zawsze.
- ze względu na to, że serwer będzie stał na innej platformie mogą być trudności z konfiguracją
To moze byc najwiekszy zgryz, ale lepiej sie dowiedziec...
Tygrys205 [ Pionier ]
robi minę wiejskiego przygłupa
O nie... Zginiesz za te słowa pod kołami podpieprzonej BMPy!
FunBreaker [ I will fall ]
Dobrze tygrysku, nie denerwuj się :PPP
<głaszcze pod brodą rozgniewane zwierze>
:PPPP
Mateck [ Senator ]
Kaska dotarła również od Bone'a :).
Wysłałem maila do gameservers.net z pytaniem o ten Control Panel. Ciekawe kiedy odpowiedzą, o ile w ogóle :>.
BTW. Robimy zakłady czy na GDC pojawią się jakieś nowe informacje o OFP2? :D:D
T_bone [ Generalleutnant ]
Na pewno byłoby fajnie usłyszeć o OPF2 coś konkretnego ;p
edward erlic [ Pretorianin ]
a kturej przewaznie gracie ziomki? i na jakimserwie bo pyknąc z wami bym se chcial oczywiscie jesli panowie pozwolą
eJay [ Gladiator ]
Mateck, szykuj sie jutro na bete-wiesz-czego :)
Dekert [ Generaďż˝ ]
O LoL zostałem ziomem.
p.s. Edward czytujesz z tego co widzę wątek, to w dość prosty sposób można wyłapać kiedy się spotykamy ;).
T_bone [ Generalleutnant ]
Wjazd na chatę jest nieuchronny :>
T_bone [ Generalleutnant ]
Będzie dziś ktoś ? :P Ja będę, ach to nasze pospolite ruszenie hehe
Film który niewątpliwie był inspiracją Operation Flashpoint: Resistance ;)
Tygrys205 [ Pionier ]
Ja dzisiaj będę. Nawet jak nikogo nie będzie, to jest jeszcze CoH (Bone - revenge, huh? :>)
Karac [ Hammer Head ]
Ja też będę:) Może być Arma, może być CoH, ja jestem ugodowy człek;)
Dekert [ Generaďż˝ ]
Panowie ja będę, także skład będzie do złożenia, oczywiście ok.22.00, zresztą jak serw stanie co daj Boże Amen, to jeśli towarzystwo uzna za stosowne będzie można pomyśleć o czymś bardziej systematycznym :).
Mateck [ Senator ]
Ja może wpadnę koło 21.
eJay [ Gladiator ]
Mateck--->Odbierz maila:)
matchaus [ sturmer ]
Pytanie 1.
Po ponownej instalacji i spaczowaniu Arma pojawia mi się taki komunikat ---->
(w katalogu C:\Users\Maciek\Documents\ArmA mam tylko plik ArmA.cfg)
Klikam OK i gra się odpala, ale nie nie mogę sobie pozwolić na żadne 'akcje' tego typu :)
matchaus [ sturmer ]
Pytanie 2.
Poproszę o szablon ustawień grafiki w odniesieniu do mocnego konfigu.
(w tej chwili mam E6750@ 3,2GHz + GF8800GTS 512Mb + 2 Gb RAM 800~1000MHz)
I jeszcze jedno - to chyba nie jest normalne, że 'szczegóły terenu' mam ustawione na 'B.nisko' i NIE MAM tam żadnej innej opcji :/
Garbol [ Konsul ]
matchaus - usuń katalog ArmA i ArmA other Profiles w C:\Documents and settings\ - jak to nie pomoże to renistal.
na wysokich Ci ze spokojem pójdzie ja tak gram cały czas :) na 1440x900 :)
T_bone [ Generalleutnant ]
"na wysokich Ci ze spokojem pójdzie ja tak gram cały czas :)"
Doświadczenie crashów, artefaktów nauczyło nas (użytkowników GF8800) że wysokie ustawienia nie zawsze sprzyjają stabilności w multi ;)
Nie mam screenów z dzisiejszego nocnego obrzucania BMP granatami niestety ;) Coś z początku czyli "Co tam słychać".
T_bone [ Generalleutnant ]
Początek Paraiso kiedy jeszcze "była nadzieja" ;) --->
Wszyscy to pamiętamy, udało nam się cichaczem przekraść się przez parę osiedli, bitwa dookoła szalała. Biegnę, biegnę a za mną reszta oddziału, przelatuje nad nami KA-50 do którego coś strzela ze wzgórz. Słyszę huk, widzę dym, obracam się... Chryste... Wszyscy nie żyją, NIEEEEEE ;p
Karac [ Hammer Head ]
Mateck
Kasa wczoraj na server poszła. Może jeszcze dziś wieczorem dojdzie:-)
eJay [ Gladiator ]
Te metody "na HALO jump" aby wysadzic wieżę były dosyć zabawne. Wylądowałem na ziemi jakies 2 metry od celu, podkladam bombe i jeb! headshot :D
eJay [ Gladiator ]
Jezuśku mały! :D Juz wiem czym bede jezdzil na akcje:>
No taka mala reklama:) Sciagnijcie wersje beta mojej kampanii i pograjcie. dajcie znac co o tym sadzicie -
Mateck [ Senator ]
Hehe, a niedawno zastanawiałem się co warto przenieść do ArmA z OFP i przypomniały mi się te Dune Buggy ;). Na screenach wyglądają na trochę zbyt rozciągnięte.
Dostałem odpowiedź od gameservers.net, w której zapewniają, że mają prosty w użyciu control panel i WebFTP. Wgrywanie dodatków na serwer ma być tak samo proste jak pod Windowsem.
Kasa dotarła od Woza, a od Karaca jest w drodze. Na Psikusa nie czekam i najwyżej będzie mi winny ;).
Zaraz złoże zamówienie.
Mateck [ Senator ]
eJay --> Na maila przesłałem swoje pierwsze wrażenia z kampanii żeby nie zaśmiecać forum ;).
Mateck [ Senator ]
Zamówienie złożone, ale z przelaniem kasy muszę się jednak wstrzymać :/. W confirmation e-mail dupki podali inne dane do przelewu niż na stronce zaraz po złożeniu zamówienia. Konkretnie tylko miasto jest inne (zamiast Amsterdam jest Utrecht), ale wolę poczekać aż jeszcze raz zweryfikują dane :P.
T_bone [ Generalleutnant ]
Ciekawa inicjatywa nie sądzicie ?? :)
Mateck [ Senator ]
Bardzo ciekawa inicjatywa, ale czy uda im się stworzyć odpowiednie misje, bo dobre chęci uczestników gry to nie wszystko ;).
eJay [ Gladiator ]
Mateck--->Dzieki za raporcik:) Duzo cennych wskazowek. Napisalem odpowiedz co i jak:P
Mateck [ Senator ]
Kasa poszła! Teraz pozostaje modlić się żeby dotarła tam gdzie trzeba i czekać na maila z danymi serwera ;).
Buby [ Senator ]
Bone -> Serdecznie zapraszam. Serio.
Wszystkich w sumie zapraszam. Sam gram w CFOG'u ( :> ) więc uwierzcie, że może być naprawdę ciekawie. Zwłaszcza, że sam CFOG bodajże nigdy nie grał PvP. Może być interesująco.
Mateck -> Uwierz mi. Mamy dobrych mission makerów :-)
PS.
To wszystko brzmi jak propaganda :P Ale czuję, że jeżeli to wyjdzie, będzie ciekawie :-)
T_bone [ Generalleutnant ]
Przyjacielska inicjatywa niby ;) Ale ochrona przed cziterami jakby to była wojna o złote kalesony :>
Buby---> My też mamy dobrych mission makerów hehe, nie mogłem się powstrzymać :P Obecnie skupimy się raczej na odkrywaniu własnego serwera i jego możliwości, ale na pewno będziemy śledzić rozwój wydarzeń.
Buby [ Senator ]
Bone -> W to, że macie zdolnych mm nie wątpie :-)
Co do gry, spoko, nie ma pośpiechu, niemniej jeszcze raz serdecznie zapraszam :-)
Mateck [ Senator ]
Buby --> A możecie polecić jakieś ciekawe coopy? Niedługo mam nadzieję będzie stał nasz serwer i będziemy szukać czegoś ciekawego (ile można na Evo :P).
P.S. Ja jestem zatwardziałym graczem PR i jeszcze nie spotkałem się z misjami PvsP w ArmA, które dorównałyby PR 0.7 i jestem dość wymagający w tej kwestii ;).
T_bone [ Generalleutnant ]
Mateck---> Możesz mi przesłać nasze logo na maila, przydałoby mi się na przyszłość :P Co do PvP w ArmA to kwestia ludzi trzymających się określonych reguł.
Aha co do misji to można się przyjżeć niektórym z LSD Packa (110 misji), może jakieś wybierzemy ;P
Na 100% trzeba zestaw SimHQ:
No i oczywiście sabotage ;)
T_bone [ Generalleutnant ]
Właśnie rzuciłem okiem na forum SimHQ, dział ArmA, odkryłem że panowie mają ciekawe packi addonów na serwer. Przykładowo OPFOR_HD and HDWeapons obniża celność ognia przeciwnika, zmienia wartości pancerzy... Dużo ciekawych rzeczy.
Mateck [ Senator ]
O i to jest ciekawe rozwiązanie. Przywodzi na myśl JAM do OFPa. Jednak trzeba pamiętać, że trzeba mieć specjalne misje wykorzystujące nowe bronie i żołnierzy. Ale skoro nawet do Evo chcą takie coś zaimplementować to może się przydać ;).
Buby [ Senator ]
Mateck -> w sumie... większość misji Cooby :-) Obecnie nie chcę publikować misji bez zgody autora.
Aha. I nie polecam ściągania packów coop'ów. Uwierzcie mi, potem na serwerze robi się burdel, a połowa z tych misji wymaga nieznanych addonów :P
T_bone [ Generalleutnant ]
SimHQ jest akurat sprawdzone :P
Co do innych to zanim coś gdzieś wrzucimy to wcześniej sam przetestuje na lokalu.
P.S Buby a do nas już nie wpadasz <chlip> :P :(
Mateck [ Senator ]
Pewnie jesteśmy jeszcze za mało profesjonalni :D.
Buby [ Senator ]
Bone -> nie wpadam, gdyż... nie gram praktycznie w ArmA. Ani tu ani w CFOG'u. Przypadkiem dostałem linka tej akcji. I mnie zainteresowała.
Mateck -> Dla mnie to plus :-) Ej no, nie można cały czas grać na full poważnie. Czasem trzeba się zrelaksować :-)
Po drugie: mam ostatnio mało czasu i ważniejsze sprawy na głowie niż granie.
Niemniej, planuję powrót do Army. Niebawem. Jak wszystko się wykrystalizuje.
T_bone [ Generalleutnant ]
Postępy są robione z każdym dniem :P Jak już serwer powstanie trzeba będzie zrobić małą reorganizacje naszych struktur bo na razie mamy kapitana Bona i sierżanta Matecka ;p Tymczasem przyda się opracować nieco szerszy podział lepiej wykorzystując nasz rosnący potencjał :>
Myślę że nie ma się też co zbytnio forsować i przydadzą się nam też jakieś czysto luźne dni żeby ponaprawiać poprzewracane czołgi hehe ;)
Idę na Venta :P
Mateck---> Nie powiedziałbym :P Zdarza się że jest śmiech przez łzy ale gdyby "na poważnie" nie wychodziło nam od czasu do czasu to bym sobie dał spokój pewnie z forsowaniem niemożliwego ;)
Mateck [ Senator ]
Hehe, ale największe jaja odchodzą właśnie jak chcemy grać na poważnie :D.
Oczywiście na nasz serwer wrzucimy też jakieś luźne misje. Przykładowo DM Vodka! żeby się rozerwać od czasu do czasu :D.
eJay [ Gladiator ]
Ja dzisiaj nie zagram. To forma prostestu przeciwko wycinaniu lasów równikowych w Amazonii.
T_bone [ Generalleutnant ]
Dwie godzinik RHS Evo w doborowym towarzystwie :)
Nasz zaprzyjaźniony admin z klanu Frontline- Bad Boys czyli Lechman niedawno nabył Armę, jak sam mówi jest zafascynowany poziomem trudności gry i zapewne wkrótce pojawi się na przeszkolenie.
W toku rozmowy wyszło że szykuje się upgrejd serwera FKB, Lechman powiedział że nie ma problemu żeby postawić dla nas prywatny serwer Ventrillo, musimy tylko opisać jak skonfigurować ten serwer.
Wie ktoś co jest potrzebne czy jak to zrobić ?? :D Myślę że drugi Vent to przydatna rzecz biorąc pod uwagę że rośniemy w ilość.
adamb6 [ Pretorianin ]
Umnie Ventrillo jest w stanie wojny z Routerem, i nie zapowada się szybki koniec. Cóż, pozostaje mi póki co robienie za mięsko na polu walki ;).
FunBreaker [ I will fall ]
i bedziecie na dwóch ventach, wszyscy dostaną hasła???
... i na powaznie pytam.
eJay [ Gladiator ]
Po kiego grzyba kolejny serwer Ventrilo?:)
Mateck [ Senator ]
Też nie rozumiem ;). Na obecnym Ventylu jest jeszcze sporo miejsca, a w razie potrzeby możemy się przenieść na TS'a. Nie ma co zawracać głowę Lechmanowi z zakładaniem nowego Venta.
sokoip [ Niggy Tardust ]
Myślę że drugi Vent to przydatna rzecz biorąc pod uwagę że rośniemy w ilość.
na starym jest min. 20 wolnych slotów.
Ale jak dla mnie to każdy z graczy może siedzieć na swoim własnym serwerze :D
T_bone [ Generalleutnant ]
No jeśli rosnąca liczba Armowiczów to nie problem to po nic nam dodatkowy vent ;p
Mateck [ Senator ]
Po prostu Lechman niech nie robi sobie kłopotu z zakładaniem Venta, a zamiast tego niech przykładowo rozbuduje TS'a, żeby w razie czego przygarnąć wygnanych z obecnego venta Armowiczów ;). No chyba, że założenie Venta na serwerze Frontline naprawdę nie będzie najmniejszym problem i całkowicie przeniesiemy się na niego porzucając obecny :>.
T_bone [ Generalleutnant ]
Pożyjemy zobaczymy, na razie cały serwer Frontline ma jakiś upgrade.
T_bone [ Generalleutnant ]
Taki mały filmik instruktażowy swego czasu zrobiłem ;p Jak wykonać autorotacje:
Dekert [ Generaďż˝ ]
Może się powtórzę, nosa do muzy to Ty Bone masz. A instruktaż może kiedyś sie przyda :).
Mateck [ Senator ]
Można już pobierać Jihad Cary :D.
Mateck [ Senator ]
EDIT. Niestety to jest bardzo wczesna wersja ;). Główny problem to puste LODy odległości (samochodu nie widać z odległości większej niż 200m).
Vaiper [ MPO ]
T_bone ----> Jak obejrzałem ten filmik instruktażowy to muzyka mi przypomniała NFS: HP2 :P .
Mateck [ Senator ]
Nowe NFSy zawsze miały fajną ścieżkę dźwiękową (licencjonowane utworki).
T_bone [ Generalleutnant ]
A no zapomniałem że ten kawałek się tam znalazł :P
Dekert [ Generaďż˝ ]
Jakieś manewry na dzisiaj się zapowiadają ?.
T_bone [ Generalleutnant ]
Hmm czemu nie ;p
T_bone [ Generalleutnant ]
Niech ktoś mi poda hasło na Venta przez GG albo maila bo nie mam pojęcia co się kryło pod tymi kropeczkami.
T_bone [ Generalleutnant ]
A jednak hasło jest takie jak pamiętam tyle że Lechman dostaje to:
Connected to server but unable to authenticate your login name and password. Make sure you entered the correct global server password or the password for your unique login name. You will be automatically banned if you try connecting with the wrong password several more times, so be sure you have the correct password before you try again. Passwords are case sensitive and must be completely retyped if you are making a change to it. The password will always be displayed as 8 (*'s or dots) even if the actual length of the password is shorter or longer then 8. You should also verify that you entered the correct IP address (or hostname) and Port number. If the port number is wrong you are connecting to the wrong server.
T_bone [ Generalleutnant ]
Ok po konsultacja doszliśmy do wniosku że może chodzić o wielkość liter hehe :P Czy działa dowiemy się jak Lechu wróci.
Tygrys205 [ Pionier ]
Bone - wrzucaj foty.
T_bone [ Generalleutnant ]
:D
Na wstępie chciałby złożyć wniosek o odznaczeniem orderem odrodzenia Polski naszego Matecka, za ogromne zasługi dla sceny ArmA i całego narodu polskiego :>
A teraz do screenów, Evolution Blue, debiut rekruta Lechamana --->
T_bone [ Generalleutnant ]
Ciężkie walki z siłami pancernymi wroga, było ciężko.
eJay [ Gladiator ]
[195] A ten po lewej co taki smutny?:D
eJay [ Gladiator ]
Psikus wyglądał jak kosmita :D Ale ta kamerka z Paris, mniam:P
Dekert [ Generaďż˝ ]
Właśnie skończyłem Królestwo, cóż dobry film, i tylko pozostają słowa "Wszystkich ich zabijemy" ech........
T_bone [ Generalleutnant ]
Tiger--> Może podać linka do tego programu co można zrobić replacement pack ??
Tygrys205 [ Pionier ]
Bone - a co - masz? (czy to tylko literówka) Z tego co ja wiem, to trzeba samemu ręcznie stworzyć odpowiedni config i wrzucić to do Addonów. Chyba, że ja o czymś nie wiem.
Mateck [ Senator ]
Na bazie replacement packa do John Marines stworzyłem replacement do 1st Infantry Division.
Robiłem to na szybko i jakieś modele mogą nie pasować do rzeczywistej klasy żołnierzy ;).
Oczywiście nie muszę mówić żeby nie rozpowszechniać tego pliku jako, że stworzyłem go bez zgody autora dodatku ;).
T_bone [ Generalleutnant ]
Tiger---> No nie wiem to ty coś opowiadałeś że łatwo zrobić replacement zwykła piechota na 1 Dywizję.
Mateck---> Nice, nice :>
Mateck [ Senator ]
Bo jest to łatwe ;).
Niedługo dam poprawioną wersję replacement packa. Poprawiłem model Automatic Riflemana i zamienię jeszcze sabotażystę i załoganta.
eJay [ Gladiator ]
Mateck De AddonMaker?? WTF?:D
T_bone [ Generalleutnant ]
Mateck---> Sabotażystę może zostaw bo nie ma dla nich jeszcze prawdziwych "zastępstw". Jonny pracuje nad zwiadem marines ale jeszcze trochę poczekamy ;P
Swoją drogą u mnie umundurowanie armii raczej nie wyprze starych dobrych marines których "woodland" bardziej przypadł mi do gustu niż wzór uniwersalny U.S Army ;)
Mateck [ Senator ]
Oddziały specjalne zamieniłem na żołnierzy 'off duty' ;). Są nieco goli ale mają taką luzacką czapeczkę więc pomyślałem, że to będzie dobry place holder.
Mateck [ Senator ]
Evo rozpakowuje się bez problemu, więc jak postawią nam serwer będziemy mogli wprowadzić parę zmian ;).
T_bone [ Generalleutnant ]
Tyle twórczych możliwości ;) Trzeba będzie coś zrobić z tymi Mi-17 na początek bo robią most powietrzny jak na Berlin :>
eJay [ Gladiator ]
Mapka to jedno a liczba skryptow to drugie:) Zajrzyjcie do katalogu /scripts i szukajcie szczęki. Boje sie, ze namieszamy. Zacznijmy od najprostsyzch rzeczy jak podmiana jednostek (to akurat jest najprostsze bo wymaga wlasciwie wybrania innej klasy postaci).
Dekert [ Generaďż˝ ]
Ciekawe ile leci przelew, a potem ile czasu maja na postawienie serwa.
Dekert [ Generaďż˝ ]
Bone --> Brak wieży i już po moście ;).
T_bone [ Generalleutnant ]
7 dni a potem następne 7 dni. Co do mostu to nie chodzi o jego całkowite wyeliminowanie tylko większe odstępy pomiędzy lotami bo obecnie uwijają się jak pszczoły.
Wkrótce przedstawię jakieś uporządkowane pomysły.
Mateck [ Senator ]
No ja myślę że głównie skupimy się na podmianie jednostek. Przykładowo możemy dać żołnierzy i bronie od SIMHQ, po stronie ruskich dać Mi-24, a po stronie USA - UH-1, etc.
Co do posiłków to możemy próbować wprowadzić jakieś zmiany. Z pewnością za nie odpowiada jakiś jeden skrypt .sqs, wystarczy go znaleźć ;). Chociaż najpierw musimy dokładniej przetestować Evo RB (v2), bo podobno poprawiono jakiś błąd z posiłkami.
Nie musimy się bać, że coś namieszamy, bo zawsze możemy wrócić do wcześniejszej wersji ;).
EDIT. Chyba znalazłem skrypt odpowiedzialny za posiłki. Nazywa się reinforce.sqf (kto by pomyślał ;)). Teraz wystarczy znaleźć gdzie ten skrypt jest wywoływany i przy jakich warunkach.
Za posiłki z powietrza odpowiada chyba skrypt makepara.sqf.
T_bone [ Generalleutnant ]
Jeśli chodzi o sprzęt to jestem bardzo, bardzo na ten aspekt uczulony :P Mimo że uwielbiam UH-1 to wsadzenie go w greckich malowaniach i to jeszcze w starej wersji D do zwykłego amerykańskiego evo byłoby dziwnym zabiegiem... Takim w stylu niemieckich Pattonów nacierających przez Ardeny, po prostu nie ta bajka :> Gdyby to był UH-1Y to co innego oczywiście ;)
Dlatego w głowie siedzi mi pomysł Evo RACS. Oczywiście na początek cała piechota zostaje podmieniona na piechotę RACS. Ta "armia" ma troszkę inny wymiar niż wszystkie pozostałe z racji swojej słabości i starego wyposażenia co przekłada się na inne taktyki. Uważam że nie każdy pojazd musi mieć swojego odpowiednika a i nie jest to do końca możliwe bo brakuje pasujących addonów. Jak więc wygląda wyposażenie ??
- Podstawowy środek transportu to Land Rover 4x4 jako odpowiedni zwykłego Humvee.
- Mercedes GD240 z moda Hellenic Warfare zamiast Humvee z M-2.
- Zamiast Stykerów, M-113 RACS.
- Broń pplot to M-163 Vulcan RACS.
- Zamiast Abramsa mamy M-60 Patton.
- mobilna broń ppanc. to największy szkopuł bo nie ma odpowiedniego pojazdu, ciekawym pomysłem wydał mi się zdobyczny pustynny BRDM z wyrzutnią AT-5 aczkolwiek można zrezygnować z takiego pojazdu.
- Ciężarówki naprawcze zwykłe od US Army albo pustynne dla klimatu.
- Do transportu dużej liczby osób przydatny byłby duży biały... Autobus :>
- MH-6 i AH-6 zatrzymują swoje role.
- UH-1 w roli Black Hawka, aczkolwiek z racji wieku i powszechności powinno być np. mniej MH-6 a więcej UH-1.
- Zamiast Cobry stary AH-64A w jakiejś biednej wersji ;)
- A-10 odpada a zostają dwa harriery.
Tak oto wygląda ciekawa, niedomagająca w niektórych aspektach armia RACS ;) Jeśli wykapujemy jak ustawić dostępność w stosunku do punktów to można np. zrobić M-60 od 100 punktów.
eJay [ Gladiator ]
Mateck--->To nie sqs tylko sqf przystosowany do odpalania globalnego. Nie znam się na nich niestety:(
Dekert [ Generaďż˝ ]
Takie rozwiązanie aż sie prosi o misje, tudzież o szereg misji, powiązanych np. oczekiwaniem na posiłki US Army, jeśli zaś Evo to wraz z pojazdami US Army ale w małej ilości tak by je oszczędzać.
Mateck [ Senator ]
Ja bym jednak był za tym żeby zostawić cały dotychczasowy amerykański sprzęt i nie wykorzystywać zbyt dużej liczby różnych modów. Evo Blue widziałbym jako koalicję USA i RACS gdzie sprzęt tych drugich byłby swego rodzaju bonusem urozmaicającym rozgrywkę. Przykładowo postawiłoby się gdzieś w pobliżu lotniska sektor RACS, a w nim ich sprzęt. Byłyby to ze 2 UH-1, 2 M-113 i kilka Land Roverów. I proponowałbym w zamian usunąć cywilne pojazdy z lotniska.
Przebudowałbym też dostępność lepszego sprzętu, tudzież zwiększył liczbę punktów potrzebną do awansu. Jeżeli będziemy grać sami na naszym serwerze to po zdobyciu Somato albo Cayo reszta miast będzie tylko formalnością ponieważ każdy będzie jeździł jakimś uber pro sprzętem ;).
T_bone [ Generalleutnant ]
Grając US Army (czy też Marines bo za przeproszeniem cholera wie co to w ArmA jest ;)) nie widzę raczej powodu żeby wozić się złomem RACS :D
Co do misji to sam spróbuje coś jeszcze pogrzebać.
eJay [ Gladiator ]
Zgadzam sie z Mateckiem, choc nie do konca. Nie wydzielalbym nowej strefy dla RACS, bo to wiąże sie z kolejnymi zmianami, skryptami etc. Zamiast tego zamienilnym Skody/Humvee na Mercedesy i jeden tank na Leoparda. Trzeba jeszcze sprawdzic w skryptach, czy czasem nie są zapisane spawny jednostek, aby nie okazao sie ze po stracie Hueya respawnuje sie nam BH:)
Mateck [ Senator ]
Mając dostępny amerykanski sprzęt nie widzę powodu żeby jeździć skodami albo autobusami, a jednak ludzie nimi jeżdżą. Dlatego wolę żeby zamiast tych cywilnych pojazdów jako bonus były pojazdy RACS.
Mówiąc o strefie RACS miałem na myśli zebranie wszystkich pojazdów RACS w jakimś specjalnym miejscu, np. tam gdzie stoją pojazdy cywilne ;).
T_bone [ Generalleutnant ]
eJay---> Leopard jest grecki a do tego trochę zbyt wytrzymały.
eJay [ Gladiator ]
T_Bone--->To byl tylko przyklad. Jak wyjda odpowiednie addony to i tak nadejdą kolejne zmiany:)
T_bone [ Generalleutnant ]
Mateck---> skody i autobusy są cywilne więc można je zarekwirować ;)
eJay---> Odpowiednie to dobre słowo, aby wszystko miało ręce i nogi. Ja przedstawiłem BRDMa w roli broni AT RACS ale to dość kontrowersyjny pomysł (Ot stwierdziłem że można zastosować Izraelską metodę stosowania broni zdobycznej ;)), tak naprawdę chciałbym dostać w swoje ręce M-113 z TOWem czyli M-901 ITV.
Jak można rozpakować to evolution bo ściągnąłem tylko nie wiem z czym się to je.
Mateck [ Senator ]
Bone --> Gracz może sobie je zarekwirować w mieście i przyprowadzić na lotnisko :P. Nie muszą one stać od samego początku na lotnisku i do tego się respawnować.
Z tej stronki ściągniesz cpbo v2.03:
BTW. Poczyniłem pierwszy krok w dodawaniu nowych pojazdów do Evo i ustawiłem UH-1, do którego dostęp jest od drugiego awansu ;).
T_bone [ Generalleutnant ]
Mateck---> Jestem realistą nawet jeśli chodzi o fikcję i tak już mam ;p RACS bez żołnierzy RACSu, rekwirowanie pojazdów sojusznika... Gdyby te pojazdy były w opuszczonej bazie bronionej przez paru strażników SLA, ooo to bym już prędzej kupił :P Fabularna otoczka misji przekłada się na klimat.
Mateck [ Senator ]
Czepiasz się Bone :D. Skoro jesteś realistą to powinieneś przebudować całe Evo. System klas, przyznawanie pojazdów, etc.
No ale skoro tak Ci nie pasuje, że sojusznicy udostępniają nam część swojego sprzętu to możemy pomyśleć nad tym, żeby do Evo wsadzić skrypt Evac (taki jaki jest w Sabotage) i wtedy żołnierze RACS lataliby swoim sprzętem :>.
T_bone [ Generalleutnant ]
Mateck---> Powinienem tyle że właśnie otworzyłem Evo i nie wyszła mi nawet podmianka samochodu więc chyba będę już siedział cicho.
T_bone [ Generalleutnant ]
Dziś nie pogram ale... Prezentuje sierżanta Matecka, jeszcze się następnym razem doda parę brakujących szczegółów ;) --->
Pomysł z brodą zarzuciłem, przecież brodę miał zawsze Wozu hehe. Zresztą nie o podobieństwo w tej zabawie chodzi ;p
FunBreaker [ I will fall ]
AHAHAHA i wiecie co?!!
Tygrys grał w BFa!!! HAHAHAHA
ArmA umiera ahahaha
A tak na powaznie, EA jak zwykle psuje zabawe. Mateck-> masz -5pkt do teamplay'a za nieobecność :P
Mateck [ Senator ]
Matts --> :(
Wydaje mnie się, że poznałem już wszystkie tajniki dodawania nowych pojazdów do Evo (chcąc zamienić istniejący pojazd trzeba i tak dodać nowy ;)). Myślę, że nie będzie większych problemów z zaimplementowaniem planu Bone'a (podmiana wszystkich jednostek), ale trzeba by spędzić nad tym dzień lub dwa ;). Uważam również, że lepiej poczekać aż wyjdzie jakiś rozszerzony pack HWM (czy innego moda). Tymczasem dodałem kilka nowych pojazdów zgodnie ze swoją koncepcją. Nowe jednostki to Mercedes i Huey od HWM oraz dwa Landrovery. Pojazdy ustawiłem w miejscu pojazdów cywilnych. Jeżeli Bone nadal uważasz za absurdalne, żeby amerykanie latali sprzętem RACSu to potraktuj go jako placeholder przed wydaniem amerykańskiej wersji UH1 (jest taka w planach).
Jak ktoś chce to może sobie przetestować ;).
Evolution Blue V2 HWM -
Landrover - ranga PRIVATE (0 pkt)
Mercedes - ranga CORPORAL (10 pkt), respawnują się w bazie
UH1H - ranga LIEUTENANT (60 pkt), w zależności od ustawień serwera respawnują się w bazie lub trzeba je naprawiać
Dane te wprowadziłem również do briefingu i komunikatów wyświetlanych podczas awansu.
Narazie testowałem wersję z respawnem MH6,UH1H i wydaje się, że wszystko działa cacy. Jak będziemy mieli serwer to się głębiej przetestuje ;).
Na razie wymagany jest tylko HWM Addon Pack 2.0:
EDIT. Nie usunąłem wyposażenia z Mercedesów, do poprawienia ;). Możliwe też, że amuniacja do UH1 i Mercedesów nie będzie się uzupełniać na farpach i lotnisku.
Mateck [ Senator ]
Dzisiaj liczę na 100% frekwencję w ArmA :).
eJay [ Gladiator ]
Ja dzisiaj jestem na 50/50, bo niby musze sie uczyc na jedna poprawke, ale jest ona dopiero w srode:P
T_bone [ Generalleutnant ]
Mateck---> Ja tam tylko mam tak luźne uwagi mam bo to co uważam za absurd nie ma obecnie większego znaczenia, pewnych addonów w świecie ArmA jeszcze brakuje ;P
Ciężko wpasować gdzieś UH-1H tak aby Black Hawk nie poszedł w odstawkę, może lepiej by UH-1 zastąpił w dużej mierze MH-6 w roli śmigłowca za 30 punktów... Po części dlatego snułem pomysł o evo RACS bowiem gdy mamy do dyspozycji wszystko to pewne zasłużone maszyny idą do lamusa :(
Co do wersji amerykańskiej Hueya (planowany reskin HWM) to podobno będzie to ten sam model z dwoma M-60 pasujący bardziej do lat 60-70-tych. Tak więc o ile nie przenosimy Evo do Wietnamu to lepsze wrażenie robi już podstarzały Huey służbie RACSu a marines mogą poczekać aż ktoś wyda UH-1N czy Y. Jest jeszcze druga strona medalu a mianowicie fakt iż BIS włożył do gry takie zabawki jak M-113, także nijak pasujący do czasu akcji...;)
Mateck [ Senator ]
W wersji Evo, którą stworzyłem Hueye pełnią rolę taką jak MH-6 tyle, że są od wyższej rangi. Imho nie wyprą one Black Hawków, ponieważ są one gorzej opancerzone i mają mniejszą siłę ognia.
T_bone [ Generalleutnant ]
Mateck---> Z tym opancerzeniem to wiesz jak jest, kula w wirnik czy pilota hehe ;) Z tego co wiem Huey jest specjalnie skonfigurowany pod HWM i troszkę bardziej odporny na ogień, ale o tym przekonamy się mam nadzieję w praktyce już wkrótce.
Dziś powinienem się pojawić jeśli nie zasnę do tego czasu ;p
Mateck [ Senator ]
Jeżeli dali jakiś niewidzialny pancerz chroniący strzelców po bokach to faktycznie UH1 może być bardzo odporny :>.
Mnie najbardziej martwi system zniszczeń. Jeżeli będzie działał w multi to może być burdel na serwerze ponieważ drobne części nie znikają wraz z respawnem śmigłowca. Póki co szukam sposobu żeby wyłączyć ten system zniszczeń.
T_bone [ Generalleutnant ]
Z tego co czytałem wątek HWM to system zniszczeń nie działa na dedykowanych serwerach MP. Być może na lokalnych tak, stąd obserwujesz ten efekt :P
"KNOWN ISSUES:
1.The UH-1H destruction effect is fully depicted only in single player and non-dedicated multiplayer servers. Not fully applicable on dedicated servers due to game engine limitations."
Mateck [ Senator ]
Mimo wszystko wolałbym żeby można było wyłączyć zbędne skrypty ;).
Może dzisiaj zbierzemy się nieco wcześniej? Ja będę o 19. Mam dobrą i złą wiadomość do przekazania ;).
eJay [ Gladiator ]
Zgaduje...
dobra - jest serwer
zła - panel jest kur... trudny:) i nie ma miejsca na FTP na addony:)
Mateck [ Senator ]
eJay --> Blisko.
Vaiper [ MPO ]
Zgaduje...
zła - serwer trach .
PS: Ja już jestem na vencie posiedzę do 20 więc mogę chwile z wami pograć :P .
Mateck [ Senator ]
Pierdyknę jeszcze nową część ;).
Mateck [ Senator ]
***Nowa część***
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=7440835&N=1