GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

ArmA: Armed Assault [część 21]

14.02.2008
18:59
[1]

Mateck [ Senator ]

ArmA: Armed Assault [część 21]

• Armed Assault •

Armed Assault to program bezpośrednio nawiązujący do Operation Flashpoint, słynnej produkcji grupy Bohemia Interactive Studio z roku 2001. Po raz kolejny mamy więc do czynienia z taktycznym shooterem oglądanym z perspektywy pierwszej osoby, przy okazji wspartym niewątpliwym doświadczeniem i renomą czeskich programistów.

• FAQ:

• Wymagania:
Minumum
Procesor - 2Ghz
512 MB RAM
karta graficzna 128 MB zgodna z DX9

Zalecane:
Procesor - 3Ghz
1 GB RAM
karta graficzna 256 MB zgodna z DX9

• Premiera:
Już jest! Cena - ok 49 zł, na aukcjach nawet o 25 zł taniej.

• Linki:
- oficjalna strona gry:
- oficjalne forum:
- blog informacyjny:
- polska strona o grze:
- polskie community forum
- ArmA Biki:

- wiadomości: https://www.gry-online.pl/S012_gra.asp?ID=6354
- zapowiedź [eJay]: https://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=3322
- beta test [eJay]: https://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=3441
- encyklopedia: https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=6354

• Spis graczy GOL'a:
(jeśli chcesz być dopisany do listy, podaj tylko nick na GOLu i wybolduj, nie wklejaj w poście całej listy)

foxx
Robcio1222
zuromil
eJay
Mateck
T_Bone
Tygrys205
adamb6
Wozu
Garbol
Buby
Dekert
Karac

• Serwer Ventrilo
Do komunikacji głosowej używamy programu o nazwie Ventrilo (3.0). Program można zassać sobie z tej stronki:

*****Uwaga!*****
Z dniem 30.01.08 przenieśliśmy się na nowy serwer. Jego adres znajduje się poniżej.

Hostname: v30.darkstarllc.com
Port: 4156
Status serwera:

Serdecznie zapraszamy nowych graczy.


Patch 1.08 - (przedtem należy spatchować grę do wersji 1.05!)
Patch 1.05 -

Newsy:
- aktualna wersja gry - 1.08
- Queen's Gambit został wydany (49,99 zł)
- jest demo CWR!
- dostępna jest wersja beta patcha 1.09

O czym rozmawiamy?
- o naszych potyczkach w trybie Cooperative
- o pojedynku OFP2 vs ArmA2
- o staruśkim, ale jarym Flashpoincie
- o problemach z grą
- o nowościach ze świata addonów


• ArmA video:

Gorąco polecamy najnowszy film autorstwa T_Bone'a.
"Red Storm Rising" - Battle of Alfeld -

And now for something completely different...
ArmA - Vodka! -

Poprzednia część - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=7370127&N=1


ArmA: Armed Assault [część 21] - Mateck
14.02.2008
19:11
smile
[2]

Tygrys205 [ Pionier ]

Pierwszy!

spoiler start
Hehe, I told a dźołkhhh :>
spoiler stop

14.02.2008
19:12
[3]

eJay [ Gladiator ]

Hahaha, another one :D

Fotka w poscie przepiekna. Skad masz te arty Mateck?

14.02.2008
19:14
[4]

T_bone [ Generalleutnant ]

Tygrys---> A co ty w karczmie pisujesz ?

Mateck---> Dane doszły.

14.02.2008
19:22
[5]

Mateck [ Senator ]

eJay --> Kiedyś szperałem pół dnia po sieci w poszukiwaniu takich artów i co ciekawsze zgrywałem na dysk. Dwie stronki, które zapamiętałem:

14.02.2008
19:27
smile
[6]

Tygrys205 [ Pionier ]

Bone - nie, ale podtrzymuję tradycję. Obudził się we mnie ten wysławiany przez Ciebie pokemonek :>

14.02.2008
19:29
smile
[7]

Mateck [ Senator ]

Tiger --> Dosyć tego, masz się już nie bawić z Mattsem.

14.02.2008
19:31
smile
[8]

Karac [ Hammer Head ]

Dzięki!

Ale oczywiście mam teraz problem z mikrofonem... chyba nie może zostać wykryty. Nie mogę ustawiać w ogóle głośności w zakładce "input".

14.02.2008
19:36
[9]

Tygrys205 [ Pionier ]

Mateck - Wehehehehe... :>

Karac - przede wszystkim sprawdź czy dobrze kable podłączone są. Potem sprawdź czy w systemowych ustawieniach dźwięku nie masz wyciszonego mikrofonu. U mnie problemem kiedyś, hen hen, i jeszcze dalej, było właśnie wyciszenie w systemowej głośności. Jak to nie pomoże, to niech jakiś inny Experten się wypowie.

14.02.2008
19:40
[10]

Karac [ Hammer Head ]

Niby mikrofon działa (mogłem coś nagrać i to usłyszeć potem) ale dalej suwak głośności mikrofonu w regulacji nagrywania jest zaciemniony...

14.02.2008
20:09
[11]

FunBreaker [ I will fall ]

Karac na vencie ci nie dziala, czy wogole?

14.02.2008
20:14
[12]

Karac [ Hammer Head ]

Na vencie nie działa a w ogóle...to trudno powiedzieć. Udało mi się nagrać siebie ale mam coś takiego też------------------>

nigdy wcześniej nie miałem tych pól zaciemnionych.


ArmA: Armed Assault [część 21] - Karac
14.02.2008
20:32
[13]

[]Robert [ Pretorianin ]

Karac w panelu sterowania wejdź w zakładkę dźwięki i urządzenia audio i sprawdź jakie masz ustawione urządzenie, u mnie wygląda to tak -->
Zrób jeszcze testowanie sprzętu z tej zakładki, może to pomoże


ArmA: Armed Assault [część 21] - []Robert
14.02.2008
20:45
smile
[14]

Karac [ Hammer Head ]

Robert

Już poradziłem sobie, dzięki wielkie! Wszystko działa:) Teraz instaluje Armę. Może jeszcze zdążę coś z chłopakami pobiegać.

14.02.2008
23:06
[15]

Mateck [ Senator ]

Deszczyk pada.


ArmA: Armed Assault [część 21] - Mateck
14.02.2008
23:08
[16]

Mateck [ Senator ]

Niezgorszy widok.


ArmA: Armed Assault [część 21] - Mateck
14.02.2008
23:09
[17]

Mateck [ Senator ]

Fronlines.


ArmA: Armed Assault [część 21] - Mateck
14.02.2008
23:12
[18]

T_bone [ Generalleutnant ]

Zaczęło się spokojnie --->


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
14.02.2008
23:24
[19]

T_bone [ Generalleutnant ]

Zniszczenie wieży w Paraiso to była jedna z najlepszych akcji w historii naszych działań. Robert w Humvee z 50-ką krył nas pod wieżę, Tygrys z TOWem niszczył zagony pancerne nadciągające od Somato i z kościoła. Pod silnym ogniem wroga dotarliśmy pod wieżę, pierwszy ładunek był nieskuteczny i dopiero bomba Matecka załatwiła sprawę.

Przygotowania ataku na Somato --->


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
14.02.2008
23:25
[20]

T_bone [ Generalleutnant ]

Somato, pozycja znana jako "Rowek w cycach 1".


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
14.02.2008
23:28
[21]

T_bone [ Generalleutnant ]

T_bone konsultuje plan natarcia i przemieszczania się z kierowcą czołgu Tygrysem.


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
14.02.2008
23:30
[22]

T_bone [ Generalleutnant ]

Fenomenalne tempo czołgu, wspólne działania to był duży sukces.


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
14.02.2008
23:33
[23]

T_bone [ Generalleutnant ]

-"Fist 1 tu Bone, jest za spokojnie, zatrzymaj się <over>"
-"Fist 1, Roger that".


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
14.02.2008
23:35
[24]

T_bone [ Generalleutnant ]

-"*#&%*# FIST 1, DOSTAJEMY OGIEŃ ! Twoja prawda flanka, jeden z naszych dostał !"
-"Cholera, widzę, w krzakach z tyłu, strzelam".


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
14.02.2008
23:56
[25]

Mateck [ Senator ]

Robert --> Podaj mi na GG swój numer ID oraz dokładny nick w grze to dodam Cię do squad.xml'a. Będziesz wtedy mógł nosić logo Crazy Hussars. No chyba, że nie chcesz ;).
Podpowiedź gdzie znaleźć ID:
Jak już dodam Cię do drużyny to wklej poniższy link jako URL drużyny.


P.S. Zauważyłem, że chodzisz z tagiem Frontline, jeżeli chcesz go zatrzymać to najlepiej ustaw go za nickiem, bo na początku zostanie automatycznie dodany tag [CH]. Wtedy twój nick będzie wyglądał tak: [CH] Robert [FrL].

15.02.2008
09:41
smile
[26]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Widzę że wczoraj było nieźle ech, cóż. Jakie plany na dziś ?.

Mateck---> Dzięki :), a i poszło.

15.02.2008
10:47
smile
[27]

Mateck [ Senator ]

Chammy pracuje nad nową wersją swojego moda dźwiękowego.

15.02.2008
11:26
smile
[28]

eJay [ Gladiator ]

Polecam wszystkim filmik "The Kingdom" (Królestwo). Nie wiem czy dzisiaj bede, gdyz ide do kina z pewną panną na "27 sukienek" :P

15.02.2008
11:32
[29]

T_bone [ Generalleutnant ]

"Królestwo" jest bardzo dobre, miło mnie zaskoczyło.

Dekert---> Myślę że coś dziś będzie.

15.02.2008
11:42
smile
[30]

eJay [ Gladiator ]

Tylko sie nie smiejcie - zwiastun Toca Race Driver: Grid

Na tym samym silniku hulać bedzie flaszka 2 :>

15.02.2008
11:47
smile
[31]

T_bone [ Generalleutnant ]

eJay---> Znam ten silnik, intro NFS: Porsche i NFS4 miało ten sam:



15.02.2008
11:49
[32]

Mateck [ Senator ]

Propos Kingdom i innych filmów, na które chciałbym się przejść do kina, a nie mam takiej możliwości we własnym mieście. Szlag mnie trafia jak chce się przejść do jedynego "normalnie" działającego kina, a w nim grają same komedie romantyczne albo bajki dla dzieci, bo to się najlepiej sprzedaje. 60% filmów, które mam ochotę obejrzeć w kinie nie są w ogóle pokazywane, albo zapowiadają je na 2 miesiące przed premierą żeby na 2 dni przed usunąć go całkowicie z repertuaru. Czasami po kolejnym miesiącu w końcu zaczynają go puszczać, ale co z tego jak ja już sam go wykombinowałem albo odwiedziłem kino w sąsiednim mieście. Ostatnio na Cloverfield musiałem do Poznania jechać :P.

spoiler start
Musiałem się komuś wyżalić :P.
spoiler stop

15.02.2008
11:52
smile
[33]

eJay [ Gladiator ]

Mateck------>Ty sie zalisz? Ja napalilem sie na American Gangster i niestety dystrybutor zmusil mnie do obejrzenia go na kompie 2 miesiace przed polska premieraw jakosci DVD :D Podobnie z Shoot'em Up - ten to w ogole nie zawital do Polski. I repertuar walentynkowy jest wkurzający, to fakt, ze tez wspomne co u mnie graja - Pokute, 27 sukienek, Rozmowy Nocą. Zaczarowana, Wyspa Dinozaura. Z normalniejszych filmow to jest tylko Cloverfield i Kingdom :)

15.02.2008
11:54
smile
[34]

Mateck [ Senator ]

Mam wrażenie, że dla was ten sam silnik w Toca i OFP2 oznacza to, że w OFP2 będziemy walczyć na torach wyścigowych :D.

15.02.2008
12:00
smile
[35]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck---> Prawdziwego silnika to ja jeszcze nie zobaczyłem więc się nie wypowiadam :> Chyba że te zbliżenia na ziemię i miasta oraz inne cuda to in-game wehehe ;)

15.02.2008
12:03
[36]

Mateck [ Senator ]

Bo to wszystko jest in-game :P. Przynajmniej dzisiejsze gry mają możliwości takiego renderingu więc nie wiem czemu miałbyś wątpić, że nowa Toca będzie tak wyglądać ;).

15.02.2008
12:03
smile
[37]

eJay [ Gladiator ]

Wszystko poza ujeciem Ziemi jest ponoc in-game :) Juz za ten filmik OFP2 ma u mnie conajmniej 79% :P

Mateck ---- > Przelew poszedł.

15.02.2008
15:45
[38]

[]Robert [ Pretorianin ]

Mateck jeszcze raz dzięki. Logo się ładnie wyświetla na pojazdach a nazwa to teraz wygląda tak: Robert[CH]. Miało być z przodu ale może być i z tyłu;)

15.02.2008
17:41
[39]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck---> Bez problemu rozpoznaje co in a co out, nie tylko po jakości ale i po ruchach. Samochody i otoczenie są w grze, ale gra jako całokształt tak nie wygląda i nie działa jak pokazuje ten filmik.
Zresztą o czym w ogóle ta dyskusja, jeśli coś takiego ma wzbudzać nadzieję że OPF2 nabiera kształtów to dla mnie kiepski "dowód", postoje i poczekam.

P.S Przelew poszedł.

15.02.2008
18:02
[40]

Karac [ Hammer Head ]

Mateck

Ja zrobię przelew w poniedziałek. Mam nadzieję, że nie jest to kłopot.

15.02.2008
18:44
smile
[41]

Mateck [ Senator ]

Bone --> Ja tylko wyraziłem swoje zdziwienie, że nie dajesz wiary w to, że Toca może tak wyglądać. To, że gra nie będzie działać tak jak pokazuje ten filmik to jest jakby normalne. Liczne filmiki nakręcone na silniku ArmA też nie prezentują dokładnie tego co jest w normalnej grze ;). Chodzi o silnik na, którym zostały one wyrenderowane.

Zresztą o czym w ogóle ta dyskusja, jeśli coś takiego ma wzbudzać nadzieję że OPF2 nabiera kształtów to dla mnie kiepski "dowód", postoje i poczekam.

Ja odebrałem post eJaya, w którym zapodał trailer z przymrużeniem oka i nie sądzę żeby miał on na celu rozbudzenie nadziei względem OFP2 :P.

BTW. Na koncie mam już kasę od Dekerta i Roberta.

15.02.2008
20:14
smile
[42]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

OK, przelew zlecony - czyli pewnie będzie na miejscu w poniedziałek.

A co się tyczy Kingdom - sprawę filmu monitoruję tak od wiosny zeszłego roku gdy dowiedziałem się, że występować będzie tam Jennifer Garner. Wiadomo - jestem fanem Aliasa ;D.
Po premierze w Stanach we wrześniu, a potem w krajach nam okolicznych w październiku, sądziłem już, że ten film jednak do Polskich kin się nie przedrze :/. No cóż - lepiej późno niż w cale. Aczkolwiek w Warszawie i tak nie wszędzie go grają.

15.02.2008
20:31
[43]

FunBreaker [ I will fall ]

Mateck---> to mi nie powiesz, na co sie zrzucacie? :P

15.02.2008
20:48
[44]

Mateck [ Senator ]

Matts --> Na prezent dla ciebie :).

15.02.2008
22:20
[45]

T_bone [ Generalleutnant ]

Potrzebna pomoc, duch Karaca został na Vencie i nie znika :D

15.02.2008
22:38
[46]

T_bone [ Generalleutnant ]

Alarm odwołany :P Karac miał przeprowadzkowe zajęcia hehe :>

To co dziś się działo było smutne, biję się też w pierś za niektóre komendy i komentarze. To po prostu był zły dzień i złe evo.

Tiger---> Co do moich raportów z SP:MBT oto sytuacja na jednym z odcinków :>


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
15.02.2008
22:51
[47]

Tygrys205 [ Pionier ]

Ano było tragicznie. I powiem też teraz prawie jak Bone mawia - najbardziej wkurzało mnie dzisiaj nie wykonywanie najprostszych rozkazów, typu zejdź z górki za mną albo strzelaj tam, gdzie mówię, że większe zagrożenie. Ogólnie panował chaos i pierwszy raz od dłuższego czasu zaczęły mi w ArmA nerwy puszczać. Tym bardziej, iż wyjątkowo chciałem grać w teamie i rozwalić w końcu tę wieżę. No ale prawie każdy miał inne teorie walki i ostatecznie zrobił się burdel.

Tylko nie bierzcie tego zbytnio do siebie. To są tylko i wyłącznie moje uwagi i nikt z nimi nie musi się zgadzać.

15.02.2008
23:22
[48]

[]Robert [ Pretorianin ]

Pewnych rzeczy nie rozumiem jeszcze w tej grze ale wytłumaczcie mi dlaczego mając 3 humwy z mg, granatnikiem i towem zamiast nimi podjechać i rozwalić wszystko pod wieżą my zasuwamy na piechotę? Próbowałem sobie pogrywać w pojedynkę tak żeby grę poznać i mając humwa z mg prawie dotarłem do wieży, problemem był zawsze jakiś panzer którego nie miałem czym rozwalić. Gdyby nie regularne posiłki to taktyka powolnego oczyszczania byłaby skuteczna, a tak moim zdaniem trzeba robić zmasowany wjazd pod wieżę, kłaść ładunki i spylać, ale może za krótko jeszcze gram i się mylę:) ...

16.02.2008
00:33
[49]

Mateck [ Senator ]

Największy problem był z misją, a to, że coś źle robiliśmy to inna sprawa.

spoiler start
Na przysłość proszę bez tekstów typu wasza, twoja, jego wina ;).
spoiler stop

Posiłki przylatywały co 5-10 sekund i im dłużej męczyliśmy się z tą wierzą tym większy robił się burdel, a u mnie spadały FPSy :P. Moim zdaniem wjazd słabo opancerzonymi pojazdami pod samą wierzę na tym etapie zdobywania miasta był koszmarnym pomysłem (przykład Stryker i M113). Pojazdy powinny osłaniać tyłki, a nie nacierać na pierwszej linii do tego w terenie zabudowanym gdzie wszędzie dookoła rozrzuceni są rozwścieczeni spadochroniarze ;).
Moje teoria co do Evo i zdobywania Paraiso jest taka, że jeżeli na początku nie zniszczy się wierzy i zamiast tego będzie się tłuc jak najwięcej ruskich to będzie pozamiatane. Posiłki będą tylko intensywniejsze, a przez to posunięcia przeciwnika trudniejsze do przewidzenia. Spadochroniarze w mieście to największy koszmar, bo nie trzymają się w formacji i mogą wybiec z każdej strony.

Robert --> Na humve nie potrzebny jest RPG. Zwykły rusek z kałaszem może zabić strzelca, którego nie osłania żadne dodatkowe opancerzenie. Nawet jeżeli mieliście możliwość wjechania na samym początku Evo pod wierzę kiedy przeciwnik jest w miarę spokojny to nie obyłoby się bez sporych strat ;).

16.02.2008
08:04
smile
[50]

FunBreaker [ I will fall ]

Mateck, prezent?? dla mnie??
Dziękuuuuuję :))))

16.02.2008
10:10
smile
[51]

Mateck [ Senator ]

Tak, prezent dla Ciebie. Podobno lubisz dostawać bany, więc będziesz miał taką możliwość na serwerze ArmA :).

16.02.2008
10:11
[52]

FunBreaker [ I will fall ]

aaaa jupi!! jak się ciesze, dziękuje Mateck :)

16.02.2008
11:38
[53]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck---> "Pojazdy powinny osłaniać tyłki, a nie nacierać na pierwszej linii do tego w terenie zabudowanym gdzie wszędzie dookoła rozrzuceni są rozwścieczeni spadochroniarze ;)".

To prawda aczkolwiek jedyne rozsądne, zwarte działania piechoty jakie wczoraj widziałem to ty i Karac. Druga sprawa że utrzymanie 6 osobowej drużyny w całości, bez trupów gdy wróg jest dookoła nie jest proste. Chodził mi po głowie pomysł podziału na 2 squady.

Plan obmyślałem przez noc :P To co naprawdę trzeba było zrobić to położyć most artyleryjski pod wieżę, podejrzewam że trzy nawały wyczyściłby teren od wjazdu po cel na tyle iż starczyłoby czasu na konkretną akcje. Dlatego należało zdobyć punkty dla oddziału na misji tak aby zapewnić sobie odpowiednie wsparcie arty.

"Moim zdaniem wjazd słabo opancerzonymi pojazdami..."
Aż się uśmiechnąłem zastanawiając się czy w ArmA są jakieś ciężko opancerzone pojazdy heh ;)

16.02.2008
12:19
[54]

Mateck [ Senator ]

Właściwie to miałem na myśli tylko Abramsa. Przynajmniej pojedynczy piechur z AT nie byłby zbyt groźny ;).

Druga sprawa że utrzymanie 6 osobowej drużyny w całości, bez trupów gdy wróg jest dookoła nie jest proste. Chodził mi po głowie pomysł podziału na 2 squady.
To prawda, nie jest łatwo. IMO brakuje nam jeszcze intuicyjnego poruszania się w formacji i dynamiki naszych działań. Faktycznie może to być wina zbyt dużego oddziału, w którym każdy większą uwagę zwraca na to gdzie kto jest (ze względu na animacje postaci w ArmA nie jest to łatwe, chyba, że ktoś ma TrackIRa ;)). Komunikacja między członkami oddziału też często zawodzi (przydałoby się krzyczeć coś więcej niż "odsuń się, odsuń się!").
Podział na 2 squady to dobry pomysł i trzeba go wypróbować. Szczególnie jeżeli przyjdzie nam walczyć w terenie zurbanizowany (hehe, sounds cool :D). Myślę, że podział na 3 osobowe oddziały byłby optymalnym rozwiązaniem. Jeden prowadzi formację, drugi osłania boki, trzeci kryje tyły. Przy czym komunikacja między oddziałami jak i ich bliskość powinna zostać zachowana. Skoordynowane ataki powinny grać główną rolę, bez samowolki poszczególnych oddziałów ;).

Oczyszczenie drogi do celu przez artylerię to też dobry pomysł. Jednak bez odcięcia miasta od dostaw posiłków na niewiele by się to zdało. Mi-17 latało zbyt często (jak będziemy mieli własny serwer to może się trochę zmodyfikuje Evo ;)). Następnym razem musimy ustawić kogoś w Vulcanie na wzgórzu żeby trzymał Mi-17 z daleka od wieży. Przedwczoraj ładnie nam poszło ponieważ skutecznie odcięliśmy posiłki pancerne i to samo powinniśmy zrobić z posiłkami z powietrza podczas wczorajszych starć.

16.02.2008
12:33
[55]

eJay [ Gladiator ]

A ja wtrace swoje trzy grosze :)

Paraiso w obecnej formie Evo to hardcore, jesli chodzi o stopien trudnosci. Zapominamy, ze w miescie jest conajmniej kilkudziesieciu wrogow + pancerniaki, a my pchamy sie tam w 5-6 osob. Ze wzgledu na swoja rozpietosc miasto jest po prostu niegrywalne, a na dodatek regularne zrzuty spadachroniarzy doprowadzaja do lagów i przewagi wroga w terenie. Wieża nie lezy na obrzeżach, a wcentrum i to jest ten ból. I nic tu nie dadza nasze uberskille jesli chodzi o poruszanie sie w miescie, bo pamietajmy o nieszablonowym zachowaniu AI - albo zlewka totalna, albo headshot z 200m :)

16.02.2008
12:43
[56]

Mateck [ Senator ]

eJay --> Wczoraj wieża usytuowana była w dolnej części miasta i to był hardcore, ale na wszystko znajdzie się sposób. Przedwczoraj wieża stała tam gdzie zawsze, czyli na południu miasta. Ile to razy wcześniej nie mogliśmy jej zniszczyć, bo przeszkadzały nam posiłki pancerne, tymczasem przedwczoraj nie było z nimi problemu mimo, że były bardzo liczne. Kwestia odpowiedniego przygotowania ;).

16.02.2008
12:56
[57]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck----> Wciąż uważam że 3 nawały arty zaraz po zrzucie spadów byłby skuteczne. Jeśli pojawiłby się posiłki to szybki rajd, nawet taki jak napisał Robert, mógłby się udać ze względu na znacznie mniejsze prawdopodobieństwo spotkania wroga po drodze... Ale to oczywiście już gdybanie.
Komunikacja szwankował to prawda, najbardziej mnie jednak uderzyło że 10 minut próbowałem nieskutecznie namówić do obsadzenia Humvee z granatnikiem gdy reszta oddziału miała już ogarniętą sytuację, miałem wrażenie że byłem niesłyszany... Z założenia chciałem wtedy przeprowadzić manewr pt. piechota przodem a pojazd osłania.
Jeszcze inna sprawa że ogarniając całość musiałem mieć na uwadze różnice w doświadczeniu które przejawiają się w zachowaniu, prowadzeniu ognia i orientacji w otoczeniu.

Co do Abramsa to siłę ognia ma potężną ale o zgrozo większej ilości pocisków z RPG nie wytrzyma ;) Naprawdę ubolewam nad tym aspektem ArmA. Wyobraźcie sobie jakim wyzwaniem byłoby do zniszczenie z ręcznej broni AT np. T-72 z pancerzem reaktywnym :>

Jedną akcję wspominam wczoraj miło a mianowicie bliskie spotkanie Humvee z oddziałem wroga przy wzgórzu ;D Skręciłem w panice w drzewo pod ostrzałem, wszyscy wysiedli i błyskawicznie zajęli pozycje i otworzyli ogień... Ale jaki to był ogień, granatniki i wszystko co najlepsze :)

16.02.2008
13:36
[58]

T_bone [ Generalleutnant ]

Robert się pytał o potrzebne addony do grania...

by RHS:

RHS Hind: (v 1.0)
Russian Federation Units (v 2.00):

by Mapfact:

Air Pack (v 1.08):
MAP_Misc (v 1.05):

Inne:
PKW GROM CQB & Green Camo Hummvee:

Efekty specjalne:


Polecany mod dźwiękowy:

16.02.2008
13:52
[59]

Mateck [ Senator ]

Szybki rajd humve mógłby się udać, ale jeżeli by się nie udał? Wszyscy byliby tylko poirytowani, że się nie udało i wszystko trzeba zaczynać od nowa. No ale faktycznie starczy tego gdybania ;).

Co do wytrzymałości pojazdów pancernych, to w 1.09 wytrzymałość przynajmniej lekkich pojazdów opancerzonych została zwiększona (nie wiem jak z czołgami). Przykładowo potrzeba dwóch rakiet M136 żeby całkowicie zniszczyć BMP. Oczywiście po pierwszej rakiecie nie nadaje się ona do użytku, ale przynajmniej jest czas na ucieczkę, albo naprawę.

Jeszcze inna sprawa że ogarniając całość musiałem mieć na uwadze różnice w doświadczeniu które przejawiają się w zachowaniu, prowadzeniu ognia i orientacji w otoczeniu.

Jeżeli chodzi o tzw. skill to jest on różny u każdego, ale moim zdaniem jest on mało istotny. Jego nabycie to kwestia czasu, a najważniejszy jest "teamwork" i zrozumienie w drużynie. Przede wszystkim liczy się działanie w drużynie i nawet jeżeli coś nie wychodzi to powinniśmy się w miarę możliwości wspierać, a nie krytykować brak doświadczenia. Mówiąc krytykować mam na myśli teksty typu "no i macie ruska z tyłu, czemu go nie zabiliście?" (powiedziane w tonie, który trudno jest mi uchwycić ;)). Nie mylić z sugestiami co do decyzji dowódcy ;). Mam wrażenie, że ktoś kto mówi takie teksty uważa się za kogoś lepszego, on by wszystko zrobił lepiej. Takie zachowanie wprowadza imo złą atmosferę w drużynie i tego powinniśmy się najbardziej wystrzegać ;).

spoiler start
Nie twierdzę, że jestem ideałem pod tym względem, ale przynajmniej staram się takiego zachowania wystrzegać.

K**** znowu się wymądrzam bez sensu :P.
spoiler stop

16.02.2008
13:58
smile
[60]

eJay [ Gladiator ]

Mateck, ale masz sporo racji. Niedawno jak podbijalismy Somato (ustawilismy sie w kolumne, z przodu pancerniak kierowany przez Tigera) wykrylismy z Dekertem Ruska z prawej strony. Zglaszalismy to 2 razy i oczywiscie nikt nas nie sluchal, po czym Rusek wyjal RPG i nas uwalił:) Nawet wtedy Dekert przyznał mi rację, a reszta milczała :) Jezeli kogos zespotowalismy to o tym mowimy, bo obserwacja w tej grze to podstawa do wykonania kolejnych ruchów. A najczesciej jest tak, ze ktos zobaczy Ruska 300 m dalej i go zlekceważy bo przeciez nie ma nas on prawa zobaczyć. Po czym ten Rusek wraz z oddzialem biegnie na nas i rzuca granat, a na Vencie slychac tylko Bone'a "Aaaaaaaaaa granaty, uciekac!" :D

16.02.2008
14:06
[61]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck---> Nie lubię określenia skill, pewnie dlatego że skillowi ownatorzy zawsze grożą mi wjazdem na chatę :D To o czym mówimy to kwestia krycia strefy zagrożenia, wykrycia wroga, meldowania o nim lub otwarcia ognia. Daleko mi do krytyki braku ogrania czy czegoś w tym stylu bo tak naprawdę zwiększa to wszystko realizm, po prostu uważam że dowódca powinien mieć to na uwadze przy wyznaczaniu zadań. To trochę jak w CC hyhy :> Sam wczoraj w pewnym momencie się zorientowałem "Jezu stoję po środku drogi, tu coś strzela tam coś strzela, nikogo nie kryję, wymyśl coś :D".

eJay---> Akurat ja pamiętam w Somato wjazd BMP na nasz tył i rakietowy prezent... Inna sprawa że moim priorytetem był ustawienie piechoty za naszą BMPą co łatwe nie było.

Patrzcie co znalazłem:

16.02.2008
14:39
smile
[62]

Tygrys205 [ Pionier ]

Nothing's impossible (szkoda tylko, że nigdzie nie widziałem tego skryptu/addonu)

16.02.2008
15:13
[63]

Mateck [ Senator ]

Tiger --> Napisanie skryptu podskoku nie jest trudne. Wystarczy wywołać komendę setpos... (tą, w której ustawia się wysokość obiektu) akcją przypisaną do gracza. Tak przynajmniej mi się wydaje ;). Pamiętam, że kiedyś coś takiego było w jakimś coopie tyle, że bez animacji (problem był taki, że nawet na siedząco można było skakać :D). I tak imo te podskoki są niepotrzebne, bo niby co one wnoszą do gry? Jakoś nikt nie narzeka, że nie może czegoś przeskoczyć ;).

Ciekawszy jest imo ten skrypt -
Filmik stary ale z ostatnich komentarzy wynika, że autor może skończy go do końca lutego. To by było coś :).

16.02.2008
15:22
smile
[64]

edward erlic [ Pretorianin ]

ma ktoś z was 1.09 wersje bo chce popykac z kims a nie mam z kim

spoiler start
fajne screeny robisz t boniak xD
spoiler stop

16.02.2008
15:28
smile
[65]

Tygrys205 [ Pionier ]

Mateck - ciekawy skrypt, ale jak dla mnie to i tak pewnie będą problemy w MP. Poza tym my i tak przeważnie lądujemy, bo jak potrzeba pełnej siły ogniowej, to i tak wszyscy opuszczają choppera :>

16.02.2008
15:32
[66]

Mateck [ Senator ]

Nawet jak tylko w singlu będzie się sprawdzał to będzie coś :).

16.02.2008
16:31
smile
[67]

Karac [ Hammer Head ]

Ściągnąłem sobie też te dodatki co Bone podał. Dziś jakby co od g.19 będę mógł pograć!

16.02.2008
16:34
[68]

T_bone [ Generalleutnant ]

Skryptu z "Fast Rope" oczekują od dłuższego czasu, zresztą ktoś już jeden wydał do singla z misją demo. Podejrzewam że w pełni działający zobaczymy dopiero z wydaniem któregoś z zapowiadanych MH-60 Pave Hawk. Przydatność takiego rozwiązania jest nie do pogardzenia jako że można przerzucić oddział w miejsce ciasne i niedostępne (ulica, wiadomo lampy i budynki po obu stronach, dachy, lasy itd).

16.02.2008
16:46
[69]

[]Robert [ Pretorianin ]

T_bone, czy aby pobrać te dodatki to jest potrzebne jakieś specjalne hasło do ftp? Bo zarejestrowałem się na stronie armedassault.info ale jak chcę coś pobrać to wyskakuje okno logowania do serwera ftp i po wpisaniu logina i hasła z rejestracji nic się nie dzieje

16.02.2008
16:49
[70]

T_bone [ Generalleutnant ]

Robert---> Klika się na download i ściąga... Żadnego logowania.

16.02.2008
16:53
[71]

[]Robert [ Pretorianin ]

Być może problemem jest zablokowanie protokołu ftp u mnie w pracy w sieci. Zobaczę jutro w domu.

16.02.2008
16:56
smile
[72]

T_bone [ Generalleutnant ]

Powiedzcie "Nie" Harrierom :P

A to już hardcore hehe :


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
16.02.2008
17:05
[73]

Mateck [ Senator ]

Footmunch zawsze robił fajne samolociki. Pamiętam, że było ich sporo do OFP. Może nie wszystkie były dopracowane tak jakby się chciało, ale i tak był to kawał dobrej roboty ;).

Co do AirWolfa to wszelkie komentarze są chyba zbędne :).

16.02.2008
17:06
[74]

T_bone [ Generalleutnant ]

Jeszcze jako ciekawostka, zorganizowany pojedynek ludzi z ludźmi:

16.02.2008
17:21
smile
[75]

[]Robert [ Pretorianin ]

I jakie są jedne z pierwszych słów dowódcy po przybyciu na teren misji?
-What the fuck is that?
Tak że wszędzie jest tak samo i nie ma co się przejmować chaosem i takimi tam duperelami....

16.02.2008
17:31
[76]

Mateck [ Senator ]

Ja bym powiedział, że to ludzie + AI vs inni ludzie + AI. Chociaż filmiku całego nie oglądałem to nie jestem w 100% pewien ;).

Tak w ogóle to wie ktoś co to za misja? Wydaje się dosyć spora jak na walki men vs men.

16.02.2008
17:33
[77]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Kijowa jakość tego przekazu, ale sama możliwość tego rodzaju akcji w Armie może być ciekawym doświadczeniem. I chodzi mi tu bardziej nie o "berserka" ale o taką operację.

edit: Też miałem takie wrażenie że AI było w użyciu.

16.02.2008
17:40
[78]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck---> Skoro może grać 100 graczy jak tu (ostrzegam że filmu nie da się oglądać ze względu na muzykę lol):


To kto wie czy to nie men vs men :P Co do misji to pewnie zrobiona przez kogoś z SimHQ.

16.02.2008
17:47
[79]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Wow, 100 graczy to robi wrażenie. Swoją drogą zgromadzenie 100 osób o jednej porze na jednym servie fiu, fiu. Organizacyjny majstersztyk.

16.02.2008
18:41
smile
[80]

eJay [ Gladiator ]

[78]

Jaki mjuzik buahahha :D Az strzele linkiem

16.02.2008
20:21
[81]

Mateck [ Senator ]

W tym filmiku od Zeus wnoszę, że część żołnierzy to AI po ich zachowaniu. Konwój na samym początku też dziwnie jedzie. Ale mniejsza z tym.

Co do serwerów na 100 graczy to jestem ciekaw budowy rozgrywanych misji. Czy zachowany jest klimat pola walki ;). Skoro takie rozgrywki są częścią większego turnieju to jakaś dyscyplina musi panować, więc pewnie fajnie by się grało.
Zawsze też ciekawiło mnie jaka jest wydolność takich serwerów. Muszą to być jakieś mega wypasione serwery żeby lagów nie było, chociaż tego jakoś sobie nie mogę wyobrazić :D.

16.02.2008
20:27
[82]

KANTAR1 [ Symulator Interfejsu ]

Znacie jakieś dobre strony o Operation Flashpoint? Bo moja ulubiona nie działa już od kilku dni. ;/

16.02.2008
21:46
[83]

FunBreaker [ I will fall ]

Dzięki panowie, krótko, ale zwięźle. Paraiso prawie całe :)

16.02.2008
23:03
smile
[84]

Karac [ Hammer Head ]

Mateck

Mój ID to 2165764, a nick Karac. Reszta bez zmian.

Do usłyszenia pewnie jutro:)

16.02.2008
23:42
[85]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dziś było tak na luzie, po Paraiso już wena na cięższe dowodzenie mnie opuściła ale graliśmy ofiarnie ;)

"Przywieźliście Coca-cole ?" -->


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
16.02.2008
23:45
[86]

T_bone [ Generalleutnant ]

lol ;) --->


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
16.02.2008
23:46
[87]

T_bone [ Generalleutnant ]

Nasz pozycja Stryker TOW -->


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
16.02.2008
23:47
[88]

T_bone [ Generalleutnant ]

Osłaniamy duchowo dzielny "Team Mateck" ;)


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
16.02.2008
23:47
[89]

T_bone [ Generalleutnant ]

Domination i rozwałka przy bramie --->


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
16.02.2008
23:48
[90]

T_bone [ Generalleutnant ]

eJay czyli nasz biegacz z flagą.


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
16.02.2008
23:49
[91]

T_bone [ Generalleutnant ]

Black Hawk szykuje się do startu --->


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
16.02.2008
23:49
[92]

T_bone [ Generalleutnant ]

I ma eskortę --->


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
16.02.2008
23:51
[93]

T_bone [ Generalleutnant ]

Pamiątkowa fotka, dość zabawna historia, ustawiamy się ale wszyscy słyszą że jedzie jakiś "nieprzyjazny" pojazd i jest co raz bliżej... ;)


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
17.02.2008
00:03
smile
[94]

Mateck [ Senator ]

Evo szło dzisiaj bardzo ładnie. Nawet admin pogratulował nam szybkiego zniszczenia wieży radiowej :D. Cała akcja była bardzo emocjonująca. Bone sam doczołgał się do wieży podczas gdy reszta osłaniała go z osiedla na wzgórzu. Emocje sięgały zenitu gdy zaczynaliśmy po kolei padać od ostrzału przeciwnika. Jednak mimo ciężkich strat w ludziach pierwsze podejście pod wieżę zakończyło się sukcesem, a Bone został uhonorowany medalem za odwagę ;).

Później serwer się wysypał i przenieśliśmy się na Domination. Ubaw był po pachy ;).

[85] i [86] - padłem :D:D
[93] - a jednak potrafimy zachować zimną krew :D

Bone --> Przepięknie wyszły Ci dzisiejsze fotki. Niektóre może nawet wrzucę do loga wątku :D.

P.S. ------------------->


ArmA: Armed Assault [część 21] - Mateck
17.02.2008
00:07
[95]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dziękuję, dziękuję :) Jako bonus pierwsze ujęcie z AH-1.


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
17.02.2008
00:22
smile
[96]

Tygrys205 [ Pionier ]

Mateck - Ty gnoju!

spoiler start
Poza tym Ty też masz na koncie rozwaloną Cobrę, więc nie bądź za mądry :>
spoiler stop

17.02.2008
00:27
[97]

Tygrys205 [ Pionier ]

A żeby nie pozostawać w miejscu z postami ;) zarzucę 2 swoje skriny.

Jak logo nie działa, to trzeba zmienić serwer


ArmA: Armed Assault [część 21] - Tygrys205
17.02.2008
00:28
[98]

Tygrys205 [ Pionier ]

"Vehicle drop in your sector"

Nadmienię tylko, że ci załoganci zostali "zrzuceni" razem z ich pojazdem ;p


ArmA: Armed Assault [część 21] - Tygrys205
17.02.2008
00:36
smile
[99]

Mateck [ Senator ]

Tiger --> Just following orders :).

spoiler start
Kiedy rozwaliłem Cobrę? Wtedy co leciałem z Dekertem tylko paliwo wyciekło i wylądowałem bez problemu. Później ją naprawiliśmy :P.
spoiler stop


BTW. Obadajcie filmiki zapodane przez Dslyecxi na forum BIS. Na razie obejrzałem pierwszy (Shack Tactical Compilation Vid). To są dopiero wielkie potyczki ;) (tzn. fajnie je przedstawi na tym filmiku).

17.02.2008
00:59
smile
[100]

Tygrys205 [ Pionier ]

Mateck - ale później TRZEBA było i wszystkim się chciało naprawiać ten złom :> Ale jak ja chciałem, żeby ktoś pomógł naprawić Teciaka... Z resztą co ja będę gadał - wszyscy wiedzą jak było.

17.02.2008
01:08
[101]

Mateck [ Senator ]

Bone --> Obejrzyj sobie Last Breath z tych filmików od Dslyecxi. Niezły klimacik :D.

17.02.2008
09:31
[102]

[]Robert [ Pretorianin ]

Wszystkie dodatki ściągnięte w domu bez problemu. Okazało się że faktycznie mam zablokowane w pracy ściąganie z ftp- wymagane hasło administratora. Dziś to zainstaluję( mam nadzieję że czegoś nie schrzanię) i będzie można przetestować

17.02.2008
10:49
smile
[103]

eJay [ Gladiator ]

[92] rewelacyjne, MichaeloBayowskie zdjęcie:) 10/10 :)

Latajace BMP z zaloga w trakcie ewakuacja - buahahaha :D

17.02.2008
12:56
[104]

Mateck [ Senator ]

Zrobiłem krótki test z wykorzystaniem 6thSense.eu AIAccuracy i 6thSense.eu AIRange. Test przeprowadziłem na Rahmadi ustawiając oddział piechoty w północnej części pasa startowego (otwarta przestrzeń), a siebie w odległości 500 metrów.

Wnioski:
- nie ma znaczącej różnicy w odległości z jakiej piechota wroga wykrywa gracza (20-50m różnicy w porównaniu z podstawową wersją)
- AI wydaje się być mniej celne
- AI odpowiada ogniem z wyrzutni p.lot. do namolnych samolotów

Lecąc A-10 i mając naprzeciwko siebie 6 specjalistów p.lot na otwartej przestrzeni bez problemu da się przelecieć nad ich głowami. Dopiero jak zrobimy zbyt szybko nawrót i będziemy lecieć na cel, AI będzie już przygotowane i odpowie ogniem. Przy czym mając kilku specjalistów p.lot. w jednym oddziale wszyscy nie wystrzelą jednocześnie. A-10 w zależności od poziomu trudności może przyjąć do 4 rakiet. Latając mądrze, czyt. nie krążąc bez sensu nad celem, A-10 może bez problemu pełnić swoją rolę. Brak flar nie jest w żadnym stopniu utrudnieniem gdyż AI nadal nie strzela do A-10 z bardzo dużych odległości, które pozwoliłyby zmylić rakietę.
Dla porównania w podstawowej wersji można krążyć bez przerwy nad oddziałem wroga, a ten nie odpowie ogniem.

Będę cały czas mocno namawiał do głębszego przetestowania tych modułów na naszym serwerze jeżeli ich zainstalowanie nie okaże się zbyt trudne.

P.S. Do Durg's Vegetation Fix chyba nie będę musiał namawiać ;).


eJay --> It's a Bird, It's a Plane, It's a BMP, No it's a SuperT72 :D.

17.02.2008
13:05
[105]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mimo wszystko uważam że wabiki to ważna rzecz której ogromnie brakuje, skrytpy Mando Missiles dodają flary i chaffy a także inne ciekawostki, wszystko ma "Full MP Support":

17.02.2008
21:07
[106]

[]Robert [ Pretorianin ]

Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale po instalce tych modów to ścieżka dostępu wygląda tak:
D:\GRY\ArmA\arma.exe -maxmem=512 -mod=@ArmAEffects -nosplash -mod=DBE1;AACFSOUND;beta

17.02.2008
21:13
[107]

Mateck [ Senator ]

Niepotrzebnie 2 razy dałeś parametr mod.
D:\GRY\ArmA\arma.exe -maxmem=512 -nosplash -mod=DBE1;@ArmAEffects;AACFSOUND;beta

Widzę, że masz dodatek QG :).

17.02.2008
21:22
[108]

[]Robert [ Pretorianin ]

Nie mam Qeens Gambit:) A wpisywałem dane z instrukcji do modów i dalej nie kapuję o co chodzi bo mam 2 katalogi z modami AddOns i @ArmAEffects i jeszcze mam wrzucony ten plik do głównego katalogu aacfsounds.pbo i jak to wszystko ma grać to nie wiem...
Czyli dodaję to -maxmem=512 -nosplash -mod=DBE1;@ArmAEffects;AACFSOUND;beta i powinno być OK?

17.02.2008
21:29
[109]

T_bone [ Generalleutnant ]

Robert---> Mody (pliki z końcówką .pbo) instalujesz wrzucając je do folderu ADDONS, tylko tyle, niczego nie dopisuj i nie czytaj instrukcji.
Tak unikniesz komplikacji i problemów wbrew temu co piszą niektórzy zwolennicy porządku i bawienia się w osobne foldery.


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
17.02.2008
21:30
[110]

Mateck [ Senator ]

Jak nie masz QG to usuń DBE1 ;). Reszta może zostać.

Dla jasności sprawdź czy w folderze masz folder @ArmAEffects, a w nim folder Addons, w którym znajdują się pliki .pbo od ArmAEffects. To samo z folderem AACFSOUND. Jeżeli pliki .pbo wrzuciłeś do głównego folderu Addons gry to oddzielne foldery nie są potrzebne i po prostu je usuń. Beta instalowała się automatycznie więc z tym folderem wszystko powinno być w porządku.

...nie czytaj instrukcji.
Nie słuchaj Bona. Instrukcje trzeba czytać zawsze. Pamiętam, że Bone miał kiedyś problemy z instalacją niektórych addonów i teraz już wiem dlaczego :P.

17.02.2008
21:43
[111]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck---> Pamięć cię zawodzi bo nigdy żadnego takiego problemu nie miałem. Jak mi się zdarzyło że coś nie działało to dlatego że zamiast pbo wypakował mi się folder i zapomniałem przenieść do addons. Przynajmniej mnie wpuszcza na każdy serwer bo nie mam dziwnych komend przy skrócie ;p

Tak więc jeszcze raz, ładować pliki .pbo do addons i wszystko działa.

Samotni wojownicy Tiger i Bone --->


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
17.02.2008
21:46
[112]

T_bone [ Generalleutnant ]

Na serwerze był ruski klan RFP stosujący chyba taktyki układu warszawskiego bo mimo iż przeważali ilościowo to wieżę musieliśmy z Tygrysem wysadzić sami.


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
17.02.2008
21:56
smile
[113]

Mateck [ Senator ]

Przynajmniej mnie wpuszcza na każdy serwer bo nie mam dziwnych komend przy skrócie ;p
Mówisz tak jakby mnie nie wpuszczało :D. Dziwne komendy? Wystarczy je zrozumieć, a to nie jest trudne :P.

Oczywiście nie mam nic przeciwko wrzucaniu wszystkiego do jednego folderu. IMO obydwa sposoby są dobre. Tylko, że ja jestem leniwy i przykładowo jak wyjdzie jakiś nowy soundmod nie chce mnie się grzebać w folderze Addons w poszukiwaniu plików starego soundmoda i przenoszenie ich w inne miejsce żeby konfliktów nie było. Czasami też wolę uruchomić golusieńką wersję ArmA do jakichś testów, etc.

I nie mów żeby ładować wszystko do jednego folderu, bo to nie jest jedyne słuszne rozwiązanie. Każdy ma wybór i sam może rozważyć za i przeciw ;).

17.02.2008
21:59
[114]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck---> Różnica jest taka że nowy gracz kombinujący z folderami, skrótami, crashami może się trochę sfrustrować jak nic nowego nie działa...

17.02.2008
22:03
[115]

Mateck [ Senator ]

Tak samo nowy gracz może się sfrustrować jeżeli będzie chciał zainstalować innego soundmoda i nie będzie wiedział, że musi usunąć starego. Ja tylko informuję jakie są możliwości, niczego nie narzucam ;).

17.02.2008
22:11
smile
[116]

matchaus [ sturmer ]

Słuchajcie... czy po zmianie systemu (z XP na Vista) muszę instalować Arma jeszcze raz?
Mam ją 'zainstalowaną' na innej, niż systemowa partycji i po włożeniu płyty i próbie uruchomienia pojawia się taki komunikat ---------->

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to to jest zabezpieczone cholernym Star Force'm i obawiam się, że ponowna instalacja jest nieuchronna, ale zawsze lepiej zapytać :)


ArmA: Armed Assault [część 21] - matchaus
17.02.2008
22:13
[117]

Mateck [ Senator ]

Z ArmA było już tyle problemów, że ja radzę zainstalować ją jeszcze raz żeby uchronić się przed nowymi ;).

17.02.2008
22:18
smile
[118]

matchaus [ sturmer ]

To w takim razie jeszcze dwa pytanka.

1. Czy kopiować zawartość katalogu 'AddOns', by ją później wgrać w to samo miejsce?
(nie ma z takim przenoszeniem problemów?)

2. Wgrywać tego nowego patcha w wersji beta (1.09)?


P.S. Miałem nosa i zostawiłem sobie oba patche na dysku. Ot, takie przyzwyczajenie :)

17.02.2008
22:33
[119]

Mateck [ Senator ]

1. Nie powinno być problemu. Przy wgrywaniu na nowo nie zastępuj istniejących plików i wszystko powinno grać. Chociaż nawet jak zastąpisz istniejące pliki nie powinno być problemu, ale lepiej mieć pewność, że nie straci się podstawowych plików .pbo ;).

2. Nie musisz, ale wielkiego problemu z nim nie ma, bo instaluje się do oddzielnego folderu i uruchamia z oddzielnego skrótu.

18.02.2008
11:24
[120]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ukazał się długo oczekiwany dodatek "1st Infantry Division":



Kto wie może jeśli pojawi się replacement pack to pożegnam Jonnys Marines ? ;)


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
18.02.2008
11:50
smile
[121]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Jak tam sytuacja z servem imć Panie Mateck, ludziska potrząsnęli kieską, i coś z niej wypadło ?.
p.s. Jak by ktoś miał wątpliwości to tylko delikatne pytanie a nie poganianie.

18.02.2008
11:52
smile
[122]

FunBreaker [ I will fall ]

Ja chcieć mój prezen... :)))))))
ale tylko na chwile, potem go Mateckowi zwrócę ;)

18.02.2008
11:55
smile
[123]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Matss, Uwaga " słychać cichy brzęk zawleczki" łap leci, Matss O rany zawleczka gdzieś mnie sie zapodziała ;).

18.02.2008
11:56
[124]

FunBreaker [ I will fall ]

yupi, złapapałem... a cio tio?? <robi minę wiejskiego przygłupa>

18.02.2008
12:05
smile
[125]

Mateck [ Senator ]

Poszperałem trochę w poszukiwaniu dokładniejszych wiadomości o serwerach ArmA postawionych na Linuxie. Biję się w pierś, że nie zrobiłem tego przed rozpoczęciem zrzutki, bo są to dość istotne informacje.
Oto z czym musimy się liczyć wykupując serwery na Linuxie:
- serwery te są nadal w wersji beta i trzeba się liczyć z tym, że będą zabugowane i tak podobno jest :P. Najczęściej spotykany błąd to nie wczytywanie skryptów w misjach (pewnie dlatego mieliśmy takie problemy z zastartowaniem Domination). Całe szczęście istnieje jakieś rozwiązanie tego problemu ;).
- nie ma jeszcze serwerów linuxowych pod wersję beta 1.09 i nie wiadomo czy nie będziemy musieli na nie trochę czekać jak wyjdzie oficjalny patch 1.09 :(.
- ze względu na to, że serwer będzie stał na innej platformie mogą być trudności z konfiguracją (postaram się napisać do gameservers.net z zapytaniem jak wygląda konfiguracja takiego serwera, niby mają jakiś panel administracyjny, ale nie jestem pewien).

Obecnie stać nas na serwer 12 slotowy postawiony na linuxie. Chcąc wziąć serwer 10 slotowy postawiony na windowsie musielibyśmy dopłacić jakieś 150 PLN (ja mogę dorzucić 50 PLN).

Więc jak robimy? Ryzykujemy z Linuxem? Ja jestem nadal za Linuxem, bo wierzę, że BIS nie oleje użytkowników serwerów Linuxowych :P.

spoiler start
Możemy też zrobić tak, że za kasę ze składki kupię sobie TrackIRa i wszyscy będą happy :D.
spoiler stop


Na koncie mam kasę od Dekerta, Roberta i eJay'a. Wiem, że przelew jest w drodze od Bone'a i Woza.

18.02.2008
12:08
[126]

FunBreaker [ I will fall ]

a może wakacje, ferie... mozesz jechac gdzies....
Mateck akurat starczy dla ciebie. nie krepuj sie;)

18.02.2008
12:12
[127]

Karac [ Hammer Head ]

Ja przelew zrobię dziś, jak tylko wrócę do domu. Co do serwerów, to kompletnie się na tym nie znam, także Wy decydujcie:-)

18.02.2008
12:12
[128]

eJay [ Gladiator ]

- serwery te są nadal w wersji beta i trzeba się liczyć z tym, że będą zabugowane i tak podobno jest :P. Najczęściej spotykany błąd to nie wczytywanie skryptów w misjach (pewnie dlatego mieliśmy takie problemy z zastartowaniem Domination). Całe szczęście istnieje jakieś rozwiązanie tego problemu ;).

Ale to jest wiadome od dawna. Co wiecej, podobne problemy wystepuja na serwerach Windows. Rzadziej, ale tez. Poza tym serwery linuxowe są o wiele bardziej wydajne i nie lagują jak te z Windowsem.

- nie ma jeszcze serwerów linuxowych pod wersję beta 1.09 i nie wiadomo czy nie będziemy musieli na nie trochę czekać jak wyjdzie oficjalny patch 1.09 :(

Nic to nie zminia. Serwerow pod 1.09 beta jest tyle co kot napłakał. Standardowo stawiane są pod 1.08. A dedykow pod nową wersje należy sie spodziewac kilka dni po wydaniu patcha. Tak bylo zawsze.

- ze względu na to, że serwer będzie stał na innej platformie mogą być trudności z konfiguracją

To moze byc najwiekszy zgryz, ale lepiej sie dowiedziec...

18.02.2008
12:38
smile
[129]

Tygrys205 [ Pionier ]

robi minę wiejskiego przygłupa

O nie... Zginiesz za te słowa pod kołami podpieprzonej BMPy!

spoiler start
Matts robi sobie coraz więcej wrogów :>
spoiler stop

18.02.2008
12:44
smile
[130]

FunBreaker [ I will fall ]

Dobrze tygrysku, nie denerwuj się :PPP
<głaszcze pod brodą rozgniewane zwierze>
:PPPP

spoiler start
Moi? To wy myślicie ciągle, że jak wchodziłem bez Army na wasz kanał, to sie powaznie zachowywalem i teraz mnie tak traktujecie ^^
spoiler stop

18.02.2008
14:43
[131]

Mateck [ Senator ]

Kaska dotarła również od Bone'a :).
Wysłałem maila do gameservers.net z pytaniem o ten Control Panel. Ciekawe kiedy odpowiedzą, o ile w ogóle :>.

BTW. Robimy zakłady czy na GDC pojawią się jakieś nowe informacje o OFP2? :D:D

18.02.2008
15:16
[132]

T_bone [ Generalleutnant ]

Na pewno byłoby fajnie usłyszeć o OPF2 coś konkretnego ;p

18.02.2008
15:34
smile
[133]

edward erlic [ Pretorianin ]

a kturej przewaznie gracie ziomki? i na jakimserwie bo pyknąc z wami bym se chcial oczywiscie jesli panowie pozwolą

18.02.2008
16:07
smile
[134]

eJay [ Gladiator ]

Mateck, szykuj sie jutro na bete-wiesz-czego :)

18.02.2008
16:09
smile
[135]

Dekert [ Generaďż˝ ]

O LoL zostałem ziomem.

p.s. Edward czytujesz z tego co widzę wątek, to w dość prosty sposób można wyłapać kiedy się spotykamy ;).

18.02.2008
16:11
smile
[136]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wjazd na chatę jest nieuchronny :>

18.02.2008
18:20
smile
[137]

T_bone [ Generalleutnant ]

Będzie dziś ktoś ? :P Ja będę, ach to nasze pospolite ruszenie hehe

Film który niewątpliwie był inspiracją Operation Flashpoint: Resistance ;)

18.02.2008
18:28
smile
[138]

Tygrys205 [ Pionier ]

Ja dzisiaj będę. Nawet jak nikogo nie będzie, to jest jeszcze CoH (Bone - revenge, huh? :>)

18.02.2008
18:48
smile
[139]

Karac [ Hammer Head ]

Ja też będę:) Może być Arma, może być CoH, ja jestem ugodowy człek;)

18.02.2008
18:57
smile
[140]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Panowie ja będę, także skład będzie do złożenia, oczywiście ok.22.00, zresztą jak serw stanie co daj Boże Amen, to jeśli towarzystwo uzna za stosowne będzie można pomyśleć o czymś bardziej systematycznym :).

18.02.2008
19:13
[141]

Mateck [ Senator ]

Ja może wpadnę koło 21.

18.02.2008
19:48
smile
[142]

eJay [ Gladiator ]

Mateck--->Odbierz maila:)

18.02.2008
21:52
smile
[143]

matchaus [ sturmer ]

Pytanie 1.

Po ponownej instalacji i spaczowaniu Arma pojawia mi się taki komunikat ---->

(w katalogu C:\Users\Maciek\Documents\ArmA mam tylko plik ArmA.cfg)

Klikam OK i gra się odpala, ale nie nie mogę sobie pozwolić na żadne 'akcje' tego typu :)


ArmA: Armed Assault [część 21] - matchaus
18.02.2008
21:56
smile
[144]

matchaus [ sturmer ]

Pytanie 2.

Poproszę o szablon ustawień grafiki w odniesieniu do mocnego konfigu.
(w tej chwili mam E6750@ 3,2GHz + GF8800GTS 512Mb + 2 Gb RAM 800~1000MHz)

I jeszcze jedno - to chyba nie jest normalne, że 'szczegóły terenu' mam ustawione na 'B.nisko' i NIE MAM tam żadnej innej opcji :/


ArmA: Armed Assault [część 21] - matchaus
18.02.2008
22:16
[145]

Garbol [ Konsul ]

matchaus - usuń katalog ArmA i ArmA other Profiles w C:\Documents and settings\ - jak to nie pomoże to renistal.

na wysokich Ci ze spokojem pójdzie ja tak gram cały czas :) na 1440x900 :)

19.02.2008
00:14
[146]

T_bone [ Generalleutnant ]

"na wysokich Ci ze spokojem pójdzie ja tak gram cały czas :)"

Doświadczenie crashów, artefaktów nauczyło nas (użytkowników GF8800) że wysokie ustawienia nie zawsze sprzyjają stabilności w multi ;)

Nie mam screenów z dzisiejszego nocnego obrzucania BMP granatami niestety ;) Coś z początku czyli "Co tam słychać".


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
19.02.2008
00:19
[147]

T_bone [ Generalleutnant ]

Początek Paraiso kiedy jeszcze "była nadzieja" ;) --->

Wszyscy to pamiętamy, udało nam się cichaczem przekraść się przez parę osiedli, bitwa dookoła szalała. Biegnę, biegnę a za mną reszta oddziału, przelatuje nad nami KA-50 do którego coś strzela ze wzgórz. Słyszę huk, widzę dym, obracam się... Chryste... Wszyscy nie żyją, NIEEEEEE ;p


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
19.02.2008
08:08
smile
[148]

Karac [ Hammer Head ]

Mateck

Kasa wczoraj na server poszła. Może jeszcze dziś wieczorem dojdzie:-)

19.02.2008
10:51
smile
[149]

eJay [ Gladiator ]

Te metody "na HALO jump" aby wysadzic wieżę były dosyć zabawne. Wylądowałem na ziemi jakies 2 metry od celu, podkladam bombe i jeb! headshot :D

19.02.2008
11:28
smile
[150]

eJay [ Gladiator ]

Jezuśku mały! :D Juz wiem czym bede jezdzil na akcje:>

No taka mala reklama:) Sciagnijcie wersje beta mojej kampanii i pograjcie. dajcie znac co o tym sadzicie -


ArmA: Armed Assault [część 21] - eJay
19.02.2008
12:20
[151]

Mateck [ Senator ]

Hehe, a niedawno zastanawiałem się co warto przenieść do ArmA z OFP i przypomniały mi się te Dune Buggy ;). Na screenach wyglądają na trochę zbyt rozciągnięte.

Dostałem odpowiedź od gameservers.net, w której zapewniają, że mają prosty w użyciu control panel i WebFTP. Wgrywanie dodatków na serwer ma być tak samo proste jak pod Windowsem.

Kasa dotarła od Woza, a od Karaca jest w drodze. Na Psikusa nie czekam i najwyżej będzie mi winny ;).
Zaraz złoże zamówienie.

19.02.2008
12:26
smile
[152]

Mateck [ Senator ]

eJay --> Na maila przesłałem swoje pierwsze wrażenia z kampanii żeby nie zaśmiecać forum ;).

19.02.2008
13:30
smile
[153]

Mateck [ Senator ]

Zamówienie złożone, ale z przelaniem kasy muszę się jednak wstrzymać :/. W confirmation e-mail dupki podali inne dane do przelewu niż na stronce zaraz po złożeniu zamówienia. Konkretnie tylko miasto jest inne (zamiast Amsterdam jest Utrecht), ale wolę poczekać aż jeszcze raz zweryfikują dane :P.

19.02.2008
13:59
smile
[154]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ciekawa inicjatywa nie sądzicie ?? :)

19.02.2008
14:18
[155]

Mateck [ Senator ]

Bardzo ciekawa inicjatywa, ale czy uda im się stworzyć odpowiednie misje, bo dobre chęci uczestników gry to nie wszystko ;).

19.02.2008
14:52
smile
[156]

eJay [ Gladiator ]

Mateck--->Dzieki za raporcik:) Duzo cennych wskazowek. Napisalem odpowiedz co i jak:P

19.02.2008
18:08
smile
[157]

Mateck [ Senator ]

Kasa poszła! Teraz pozostaje modlić się żeby dotarła tam gdzie trzeba i czekać na maila z danymi serwera ;).

19.02.2008
18:42
smile
[158]

Buby [ Senator ]

Bone -> Serdecznie zapraszam. Serio.

Wszystkich w sumie zapraszam. Sam gram w CFOG'u ( :> ) więc uwierzcie, że może być naprawdę ciekawie. Zwłaszcza, że sam CFOG bodajże nigdy nie grał PvP. Może być interesująco.

Mateck -> Uwierz mi. Mamy dobrych mission makerów :-)

PS.
To wszystko brzmi jak propaganda :P Ale czuję, że jeżeli to wyjdzie, będzie ciekawie :-)

19.02.2008
18:55
smile
[159]

T_bone [ Generalleutnant ]

Przyjacielska inicjatywa niby ;) Ale ochrona przed cziterami jakby to była wojna o złote kalesony :>

Buby---> My też mamy dobrych mission makerów hehe, nie mogłem się powstrzymać :P Obecnie skupimy się raczej na odkrywaniu własnego serwera i jego możliwości, ale na pewno będziemy śledzić rozwój wydarzeń.

19.02.2008
19:01
smile
[160]

Buby [ Senator ]

Bone -> W to, że macie zdolnych mm nie wątpie :-)

Co do gry, spoko, nie ma pośpiechu, niemniej jeszcze raz serdecznie zapraszam :-)

19.02.2008
19:06
[161]

Mateck [ Senator ]

Buby --> A możecie polecić jakieś ciekawe coopy? Niedługo mam nadzieję będzie stał nasz serwer i będziemy szukać czegoś ciekawego (ile można na Evo :P).

P.S. Ja jestem zatwardziałym graczem PR i jeszcze nie spotkałem się z misjami PvsP w ArmA, które dorównałyby PR 0.7 i jestem dość wymagający w tej kwestii ;).

19.02.2008
19:08
[162]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck---> Możesz mi przesłać nasze logo na maila, przydałoby mi się na przyszłość :P Co do PvP w ArmA to kwestia ludzi trzymających się określonych reguł.

Aha co do misji to można się przyjżeć niektórym z LSD Packa (110 misji), może jakieś wybierzemy ;P


Na 100% trzeba zestaw SimHQ:


No i oczywiście sabotage ;)

19.02.2008
19:25
[163]

T_bone [ Generalleutnant ]

Właśnie rzuciłem okiem na forum SimHQ, dział ArmA, odkryłem że panowie mają ciekawe packi addonów na serwer. Przykładowo OPFOR_HD and HDWeapons obniża celność ognia przeciwnika, zmienia wartości pancerzy... Dużo ciekawych rzeczy.

19.02.2008
19:38
smile
[164]

Mateck [ Senator ]

O i to jest ciekawe rozwiązanie. Przywodzi na myśl JAM do OFPa. Jednak trzeba pamiętać, że trzeba mieć specjalne misje wykorzystujące nowe bronie i żołnierzy. Ale skoro nawet do Evo chcą takie coś zaimplementować to może się przydać ;).

19.02.2008
19:41
smile
[165]

Buby [ Senator ]

Mateck -> w sumie... większość misji Cooby :-) Obecnie nie chcę publikować misji bez zgody autora.

Aha. I nie polecam ściągania packów coop'ów. Uwierzcie mi, potem na serwerze robi się burdel, a połowa z tych misji wymaga nieznanych addonów :P

19.02.2008
19:46
[166]

T_bone [ Generalleutnant ]

SimHQ jest akurat sprawdzone :P

Co do innych to zanim coś gdzieś wrzucimy to wcześniej sam przetestuje na lokalu.

P.S Buby a do nas już nie wpadasz <chlip> :P :(

19.02.2008
19:50
smile
[167]

Mateck [ Senator ]

Pewnie jesteśmy jeszcze za mało profesjonalni :D.

19.02.2008
19:56
smile
[168]

Buby [ Senator ]

Bone -> nie wpadam, gdyż... nie gram praktycznie w ArmA. Ani tu ani w CFOG'u. Przypadkiem dostałem linka tej akcji. I mnie zainteresowała.

Mateck -> Dla mnie to plus :-) Ej no, nie można cały czas grać na full poważnie. Czasem trzeba się zrelaksować :-)

Po drugie: mam ostatnio mało czasu i ważniejsze sprawy na głowie niż granie.


Niemniej, planuję powrót do Army. Niebawem. Jak wszystko się wykrystalizuje.

19.02.2008
20:00
[169]

T_bone [ Generalleutnant ]

Postępy są robione z każdym dniem :P Jak już serwer powstanie trzeba będzie zrobić małą reorganizacje naszych struktur bo na razie mamy kapitana Bona i sierżanta Matecka ;p Tymczasem przyda się opracować nieco szerszy podział lepiej wykorzystując nasz rosnący potencjał :>
Myślę że nie ma się też co zbytnio forsować i przydadzą się nam też jakieś czysto luźne dni żeby ponaprawiać poprzewracane czołgi hehe ;)

Idę na Venta :P

Mateck---> Nie powiedziałbym :P Zdarza się że jest śmiech przez łzy ale gdyby "na poważnie" nie wychodziło nam od czasu do czasu to bym sobie dał spokój pewnie z forsowaniem niemożliwego ;)

19.02.2008
20:02
smile
[170]

Mateck [ Senator ]

Hehe, ale największe jaja odchodzą właśnie jak chcemy grać na poważnie :D.

Oczywiście na nasz serwer wrzucimy też jakieś luźne misje. Przykładowo DM Vodka! żeby się rozerwać od czasu do czasu :D.

spoiler start
I usatysfakcjonować Tigera :>.
spoiler stop

19.02.2008
21:53
smile
[171]

eJay [ Gladiator ]

Ja dzisiaj nie zagram. To forma prostestu przeciwko wycinaniu lasów równikowych w Amazonii.

spoiler start

A tak na powaznie, to jestem z lekka zmęczony i potrzebuje wreszcie snu!
spoiler stop

19.02.2008
22:13
[172]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dwie godzinik RHS Evo w doborowym towarzystwie :)

Nasz zaprzyjaźniony admin z klanu Frontline- Bad Boys czyli Lechman niedawno nabył Armę, jak sam mówi jest zafascynowany poziomem trudności gry i zapewne wkrótce pojawi się na przeszkolenie.
W toku rozmowy wyszło że szykuje się upgrejd serwera FKB, Lechman powiedział że nie ma problemu żeby postawić dla nas prywatny serwer Ventrillo, musimy tylko opisać jak skonfigurować ten serwer.
Wie ktoś co jest potrzebne czy jak to zrobić ?? :D Myślę że drugi Vent to przydatna rzecz biorąc pod uwagę że rośniemy w ilość.


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
19.02.2008
22:41
[173]

adamb6 [ Pretorianin ]

Umnie Ventrillo jest w stanie wojny z Routerem, i nie zapowada się szybki koniec. Cóż, pozostaje mi póki co robienie za mięsko na polu walki ;).

20.02.2008
07:39
smile
[174]

FunBreaker [ I will fall ]

i bedziecie na dwóch ventach, wszyscy dostaną hasła???
... i na powaznie pytam.

20.02.2008
11:07
smile
[175]

eJay [ Gladiator ]

Po kiego grzyba kolejny serwer Ventrilo?:)

20.02.2008
11:14
[176]

Mateck [ Senator ]

Też nie rozumiem ;). Na obecnym Ventylu jest jeszcze sporo miejsca, a w razie potrzeby możemy się przenieść na TS'a. Nie ma co zawracać głowę Lechmanowi z zakładaniem nowego Venta.

20.02.2008
11:19
smile
[177]

sokoip [ Niggy Tardust ]

Myślę że drugi Vent to przydatna rzecz biorąc pod uwagę że rośniemy w ilość.

na starym jest min. 20 wolnych slotów.
Ale jak dla mnie to każdy z graczy może siedzieć na swoim własnym serwerze :D

20.02.2008
12:11
[178]

T_bone [ Generalleutnant ]

No jeśli rosnąca liczba Armowiczów to nie problem to po nic nam dodatkowy vent ;p

20.02.2008
12:25
[179]

Mateck [ Senator ]

Po prostu Lechman niech nie robi sobie kłopotu z zakładaniem Venta, a zamiast tego niech przykładowo rozbuduje TS'a, żeby w razie czego przygarnąć wygnanych z obecnego venta Armowiczów ;). No chyba, że założenie Venta na serwerze Frontline naprawdę nie będzie najmniejszym problem i całkowicie przeniesiemy się na niego porzucając obecny :>.

20.02.2008
12:30
[180]

T_bone [ Generalleutnant ]

Pożyjemy zobaczymy, na razie cały serwer Frontline ma jakiś upgrade.

20.02.2008
13:24
[181]

T_bone [ Generalleutnant ]

Taki mały filmik instruktażowy swego czasu zrobiłem ;p Jak wykonać autorotacje:

20.02.2008
13:35
smile
[182]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Może się powtórzę, nosa do muzy to Ty Bone masz. A instruktaż może kiedyś sie przyda :).

20.02.2008
14:12
[183]

Mateck [ Senator ]


Można już pobierać Jihad Cary :D.

20.02.2008
14:22
[184]

Mateck [ Senator ]

EDIT. Niestety to jest bardzo wczesna wersja ;). Główny problem to puste LODy odległości (samochodu nie widać z odległości większej niż 200m).

20.02.2008
14:47
smile
[185]

Vaiper [ MPO ]

T_bone ----> Jak obejrzałem ten filmik instruktażowy to muzyka mi przypomniała NFS: HP2 :P .

20.02.2008
14:50
[186]

Mateck [ Senator ]

Nowe NFSy zawsze miały fajną ścieżkę dźwiękową (licencjonowane utworki).

20.02.2008
14:55
smile
[187]

T_bone [ Generalleutnant ]

A no zapomniałem że ten kawałek się tam znalazł :P

20.02.2008
15:45
[188]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Jakieś manewry na dzisiaj się zapowiadają ?.

20.02.2008
15:51
smile
[189]

T_bone [ Generalleutnant ]

Hmm czemu nie ;p

20.02.2008
16:04
[190]

T_bone [ Generalleutnant ]

Niech ktoś mi poda hasło na Venta przez GG albo maila bo nie mam pojęcia co się kryło pod tymi kropeczkami.

20.02.2008
16:29
[191]

T_bone [ Generalleutnant ]

A jednak hasło jest takie jak pamiętam tyle że Lechman dostaje to:

Connected to server but unable to authenticate your login name and password. Make sure you entered the correct global server password or the password for your unique login name. You will be automatically banned if you try connecting with the wrong password several more times, so be sure you have the correct password before you try again. Passwords are case sensitive and must be completely retyped if you are making a change to it. The password will always be displayed as 8 (*'s or dots) even if the actual length of the password is shorter or longer then 8. You should also verify that you entered the correct IP address (or hostname) and Port number. If the port number is wrong you are connecting to the wrong server.

20.02.2008
16:49
[192]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ok po konsultacja doszliśmy do wniosku że może chodzić o wielkość liter hehe :P Czy działa dowiemy się jak Lechu wróci.

20.02.2008
23:00
[193]

Tygrys205 [ Pionier ]

Bone - wrzucaj foty.

20.02.2008
23:04
[194]

T_bone [ Generalleutnant ]

:D
Na wstępie chciałby złożyć wniosek o odznaczeniem orderem odrodzenia Polski naszego Matecka, za ogromne zasługi dla sceny ArmA i całego narodu polskiego :>

A teraz do screenów, Evolution Blue, debiut rekruta Lechamana --->


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
20.02.2008
23:08
[195]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ten luzak to Tygrys -->


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
20.02.2008
23:09
[196]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ciężkie walki z siłami pancernymi wroga, było ciężko.


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
20.02.2008
23:10
[197]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ruszamy na wieże.


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
20.02.2008
23:10
smile
[198]

eJay [ Gladiator ]

[195] A ten po lewej co taki smutny?:D

20.02.2008
23:11
[199]

T_bone [ Generalleutnant ]

Po wywaleniu serwera poszliśmy na coopa ;P


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
20.02.2008
23:12
[200]

T_bone [ Generalleutnant ]

Psikus is face off ;)


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
20.02.2008
23:14
smile
[201]

eJay [ Gladiator ]

Psikus wyglądał jak kosmita :D Ale ta kamerka z Paris, mniam:P

21.02.2008
00:56
smile
[202]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Właśnie skończyłem Królestwo, cóż dobry film, i tylko pozostają słowa "Wszystkich ich zabijemy" ech........

21.02.2008
11:59
[203]

T_bone [ Generalleutnant ]

Tiger--> Może podać linka do tego programu co można zrobić replacement pack ??

21.02.2008
12:17
[204]

Tygrys205 [ Pionier ]

Bone - a co - masz? (czy to tylko literówka) Z tego co ja wiem, to trzeba samemu ręcznie stworzyć odpowiedni config i wrzucić to do Addonów. Chyba, że ja o czymś nie wiem.

21.02.2008
12:28
[205]

Mateck [ Senator ]

Na bazie replacement packa do John Marines stworzyłem replacement do 1st Infantry Division.


Robiłem to na szybko i jakieś modele mogą nie pasować do rzeczywistej klasy żołnierzy ;).

Oczywiście nie muszę mówić żeby nie rozpowszechniać tego pliku jako, że stworzyłem go bez zgody autora dodatku ;).

21.02.2008
13:08
[206]

T_bone [ Generalleutnant ]

Tiger---> No nie wiem to ty coś opowiadałeś że łatwo zrobić replacement zwykła piechota na 1 Dywizję.

Mateck---> Nice, nice :>

21.02.2008
13:12
[207]

Mateck [ Senator ]

Bo jest to łatwe ;).

Niedługo dam poprawioną wersję replacement packa. Poprawiłem model Automatic Riflemana i zamienię jeszcze sabotażystę i załoganta.

21.02.2008
13:15
smile
[208]

eJay [ Gladiator ]

Mateck De AddonMaker?? WTF?:D

21.02.2008
13:17
[209]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck---> Sabotażystę może zostaw bo nie ma dla nich jeszcze prawdziwych "zastępstw". Jonny pracuje nad zwiadem marines ale jeszcze trochę poczekamy ;P
Swoją drogą u mnie umundurowanie armii raczej nie wyprze starych dobrych marines których "woodland" bardziej przypadł mi do gustu niż wzór uniwersalny U.S Army ;)

21.02.2008
13:38
[210]

Mateck [ Senator ]

Oddziały specjalne zamieniłem na żołnierzy 'off duty' ;). Są nieco goli ale mają taką luzacką czapeczkę więc pomyślałem, że to będzie dobry place holder.

21.02.2008
13:58
[211]

Mateck [ Senator ]

Evo rozpakowuje się bez problemu, więc jak postawią nam serwer będziemy mogli wprowadzić parę zmian ;).


ArmA: Armed Assault [część 21] - Mateck
21.02.2008
14:16
smile
[212]

T_bone [ Generalleutnant ]

Tyle twórczych możliwości ;) Trzeba będzie coś zrobić z tymi Mi-17 na początek bo robią most powietrzny jak na Berlin :>

21.02.2008
14:18
[213]

eJay [ Gladiator ]

Mapka to jedno a liczba skryptow to drugie:) Zajrzyjcie do katalogu /scripts i szukajcie szczęki. Boje sie, ze namieszamy. Zacznijmy od najprostsyzch rzeczy jak podmiana jednostek (to akurat jest najprostsze bo wymaga wlasciwie wybrania innej klasy postaci).

21.02.2008
14:18
[214]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Ciekawe ile leci przelew, a potem ile czasu maja na postawienie serwa.

21.02.2008
14:21
smile
[215]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Bone --> Brak wieży i już po moście ;).

21.02.2008
14:21
[216]

T_bone [ Generalleutnant ]

7 dni a potem następne 7 dni. Co do mostu to nie chodzi o jego całkowite wyeliminowanie tylko większe odstępy pomiędzy lotami bo obecnie uwijają się jak pszczoły.

Wkrótce przedstawię jakieś uporządkowane pomysły.

21.02.2008
14:30
[217]

Mateck [ Senator ]

No ja myślę że głównie skupimy się na podmianie jednostek. Przykładowo możemy dać żołnierzy i bronie od SIMHQ, po stronie ruskich dać Mi-24, a po stronie USA - UH-1, etc.

Co do posiłków to możemy próbować wprowadzić jakieś zmiany. Z pewnością za nie odpowiada jakiś jeden skrypt .sqs, wystarczy go znaleźć ;). Chociaż najpierw musimy dokładniej przetestować Evo RB (v2), bo podobno poprawiono jakiś błąd z posiłkami.
Nie musimy się bać, że coś namieszamy, bo zawsze możemy wrócić do wcześniejszej wersji ;).

EDIT. Chyba znalazłem skrypt odpowiedzialny za posiłki. Nazywa się reinforce.sqf (kto by pomyślał ;)). Teraz wystarczy znaleźć gdzie ten skrypt jest wywoływany i przy jakich warunkach.
Za posiłki z powietrza odpowiada chyba skrypt makepara.sqf.

21.02.2008
15:05
[218]

T_bone [ Generalleutnant ]

Jeśli chodzi o sprzęt to jestem bardzo, bardzo na ten aspekt uczulony :P Mimo że uwielbiam UH-1 to wsadzenie go w greckich malowaniach i to jeszcze w starej wersji D do zwykłego amerykańskiego evo byłoby dziwnym zabiegiem... Takim w stylu niemieckich Pattonów nacierających przez Ardeny, po prostu nie ta bajka :> Gdyby to był UH-1Y to co innego oczywiście ;)

Dlatego w głowie siedzi mi pomysł Evo RACS. Oczywiście na początek cała piechota zostaje podmieniona na piechotę RACS. Ta "armia" ma troszkę inny wymiar niż wszystkie pozostałe z racji swojej słabości i starego wyposażenia co przekłada się na inne taktyki. Uważam że nie każdy pojazd musi mieć swojego odpowiednika a i nie jest to do końca możliwe bo brakuje pasujących addonów. Jak więc wygląda wyposażenie ??
- Podstawowy środek transportu to Land Rover 4x4 jako odpowiedni zwykłego Humvee.
- Mercedes GD240 z moda Hellenic Warfare zamiast Humvee z M-2.
- Zamiast Stykerów, M-113 RACS.
- Broń pplot to M-163 Vulcan RACS.
- Zamiast Abramsa mamy M-60 Patton.
- mobilna broń ppanc. to największy szkopuł bo nie ma odpowiedniego pojazdu, ciekawym pomysłem wydał mi się zdobyczny pustynny BRDM z wyrzutnią AT-5 aczkolwiek można zrezygnować z takiego pojazdu.
- Ciężarówki naprawcze zwykłe od US Army albo pustynne dla klimatu.
- Do transportu dużej liczby osób przydatny byłby duży biały... Autobus :>
- MH-6 i AH-6 zatrzymują swoje role.
- UH-1 w roli Black Hawka, aczkolwiek z racji wieku i powszechności powinno być np. mniej MH-6 a więcej UH-1.
- Zamiast Cobry stary AH-64A w jakiejś biednej wersji ;)
- A-10 odpada a zostają dwa harriery.

Tak oto wygląda ciekawa, niedomagająca w niektórych aspektach armia RACS ;) Jeśli wykapujemy jak ustawić dostępność w stosunku do punktów to można np. zrobić M-60 od 100 punktów.


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
21.02.2008
15:11
[219]

eJay [ Gladiator ]

Mateck--->To nie sqs tylko sqf przystosowany do odpalania globalnego. Nie znam się na nich niestety:(

21.02.2008
15:11
[220]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Takie rozwiązanie aż sie prosi o misje, tudzież o szereg misji, powiązanych np. oczekiwaniem na posiłki US Army, jeśli zaś Evo to wraz z pojazdami US Army ale w małej ilości tak by je oszczędzać.

21.02.2008
15:22
[221]

Mateck [ Senator ]

Ja bym jednak był za tym żeby zostawić cały dotychczasowy amerykański sprzęt i nie wykorzystywać zbyt dużej liczby różnych modów. Evo Blue widziałbym jako koalicję USA i RACS gdzie sprzęt tych drugich byłby swego rodzaju bonusem urozmaicającym rozgrywkę. Przykładowo postawiłoby się gdzieś w pobliżu lotniska sektor RACS, a w nim ich sprzęt. Byłyby to ze 2 UH-1, 2 M-113 i kilka Land Roverów. I proponowałbym w zamian usunąć cywilne pojazdy z lotniska.

Przebudowałbym też dostępność lepszego sprzętu, tudzież zwiększył liczbę punktów potrzebną do awansu. Jeżeli będziemy grać sami na naszym serwerze to po zdobyciu Somato albo Cayo reszta miast będzie tylko formalnością ponieważ każdy będzie jeździł jakimś uber pro sprzętem ;).

21.02.2008
15:26
[222]

T_bone [ Generalleutnant ]

Grając US Army (czy też Marines bo za przeproszeniem cholera wie co to w ArmA jest ;)) nie widzę raczej powodu żeby wozić się złomem RACS :D
Co do misji to sam spróbuje coś jeszcze pogrzebać.

21.02.2008
15:28
[223]

eJay [ Gladiator ]

Zgadzam sie z Mateckiem, choc nie do konca. Nie wydzielalbym nowej strefy dla RACS, bo to wiąże sie z kolejnymi zmianami, skryptami etc. Zamiast tego zamienilnym Skody/Humvee na Mercedesy i jeden tank na Leoparda. Trzeba jeszcze sprawdzic w skryptach, czy czasem nie są zapisane spawny jednostek, aby nie okazao sie ze po stracie Hueya respawnuje sie nam BH:)

21.02.2008
15:29
[224]

Mateck [ Senator ]

Mając dostępny amerykanski sprzęt nie widzę powodu żeby jeździć skodami albo autobusami, a jednak ludzie nimi jeżdżą. Dlatego wolę żeby zamiast tych cywilnych pojazdów jako bonus były pojazdy RACS.

Mówiąc o strefie RACS miałem na myśli zebranie wszystkich pojazdów RACS w jakimś specjalnym miejscu, np. tam gdzie stoją pojazdy cywilne ;).

21.02.2008
15:31
[225]

T_bone [ Generalleutnant ]

eJay---> Leopard jest grecki a do tego trochę zbyt wytrzymały.

21.02.2008
15:31
[226]

eJay [ Gladiator ]

T_Bone--->To byl tylko przyklad. Jak wyjda odpowiednie addony to i tak nadejdą kolejne zmiany:)

21.02.2008
15:54
[227]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck---> skody i autobusy są cywilne więc można je zarekwirować ;)

eJay---> Odpowiednie to dobre słowo, aby wszystko miało ręce i nogi. Ja przedstawiłem BRDMa w roli broni AT RACS ale to dość kontrowersyjny pomysł (Ot stwierdziłem że można zastosować Izraelską metodę stosowania broni zdobycznej ;)), tak naprawdę chciałbym dostać w swoje ręce M-113 z TOWem czyli M-901 ITV.

Jak można rozpakować to evolution bo ściągnąłem tylko nie wiem z czym się to je.

21.02.2008
16:00
[228]

Mateck [ Senator ]

Bone --> Gracz może sobie je zarekwirować w mieście i przyprowadzić na lotnisko :P. Nie muszą one stać od samego początku na lotnisku i do tego się respawnować.

Z tej stronki ściągniesz cpbo v2.03:

BTW. Poczyniłem pierwszy krok w dodawaniu nowych pojazdów do Evo i ustawiłem UH-1, do którego dostęp jest od drugiego awansu ;).

21.02.2008
16:20
[229]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck---> Jestem realistą nawet jeśli chodzi o fikcję i tak już mam ;p RACS bez żołnierzy RACSu, rekwirowanie pojazdów sojusznika... Gdyby te pojazdy były w opuszczonej bazie bronionej przez paru strażników SLA, ooo to bym już prędzej kupił :P Fabularna otoczka misji przekłada się na klimat.

21.02.2008
16:26
smile
[230]

Mateck [ Senator ]

Czepiasz się Bone :D. Skoro jesteś realistą to powinieneś przebudować całe Evo. System klas, przyznawanie pojazdów, etc.

No ale skoro tak Ci nie pasuje, że sojusznicy udostępniają nam część swojego sprzętu to możemy pomyśleć nad tym, żeby do Evo wsadzić skrypt Evac (taki jaki jest w Sabotage) i wtedy żołnierze RACS lataliby swoim sprzętem :>.

21.02.2008
16:32
[231]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck---> Powinienem tyle że właśnie otworzyłem Evo i nie wyszła mi nawet podmianka samochodu więc chyba będę już siedział cicho.

21.02.2008
20:23
smile
[232]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dziś nie pogram ale... Prezentuje sierżanta Matecka, jeszcze się następnym razem doda parę brakujących szczegółów ;) --->
Pomysł z brodą zarzuciłem, przecież brodę miał zawsze Wozu hehe. Zresztą nie o podobieństwo w tej zabawie chodzi ;p


ArmA: Armed Assault [część 21] - T_bone
21.02.2008
21:54
[233]

FunBreaker [ I will fall ]

AHAHAHA i wiecie co?!!
Tygrys grał w BFa!!! HAHAHAHA
ArmA umiera ahahaha

A tak na powaznie, EA jak zwykle psuje zabawe. Mateck-> masz -5pkt do teamplay'a za nieobecność :P

21.02.2008
23:21
[234]

Mateck [ Senator ]

Matts --> :(

Wydaje mnie się, że poznałem już wszystkie tajniki dodawania nowych pojazdów do Evo (chcąc zamienić istniejący pojazd trzeba i tak dodać nowy ;)). Myślę, że nie będzie większych problemów z zaimplementowaniem planu Bone'a (podmiana wszystkich jednostek), ale trzeba by spędzić nad tym dzień lub dwa ;). Uważam również, że lepiej poczekać aż wyjdzie jakiś rozszerzony pack HWM (czy innego moda). Tymczasem dodałem kilka nowych pojazdów zgodnie ze swoją koncepcją. Nowe jednostki to Mercedes i Huey od HWM oraz dwa Landrovery. Pojazdy ustawiłem w miejscu pojazdów cywilnych. Jeżeli Bone nadal uważasz za absurdalne, żeby amerykanie latali sprzętem RACSu to potraktuj go jako placeholder przed wydaniem amerykańskiej wersji UH1 (jest taka w planach).

Jak ktoś chce to może sobie przetestować ;).
Evolution Blue V2 HWM -

Landrover - ranga PRIVATE (0 pkt)
Mercedes - ranga CORPORAL (10 pkt), respawnują się w bazie
UH1H - ranga LIEUTENANT (60 pkt), w zależności od ustawień serwera respawnują się w bazie lub trzeba je naprawiać
Dane te wprowadziłem również do briefingu i komunikatów wyświetlanych podczas awansu.

Narazie testowałem wersję z respawnem MH6,UH1H i wydaje się, że wszystko działa cacy. Jak będziemy mieli serwer to się głębiej przetestuje ;).

Na razie wymagany jest tylko HWM Addon Pack 2.0:


EDIT. Nie usunąłem wyposażenia z Mercedesów, do poprawienia ;). Możliwe też, że amuniacja do UH1 i Mercedesów nie będzie się uzupełniać na farpach i lotnisku.

22.02.2008
10:47
smile
[235]

Mateck [ Senator ]

Dzisiaj liczę na 100% frekwencję w ArmA :).

22.02.2008
12:01
smile
[236]

eJay [ Gladiator ]

Ja dzisiaj jestem na 50/50, bo niby musze sie uczyc na jedna poprawke, ale jest ona dopiero w srode:P

22.02.2008
15:38
[237]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck---> Ja tam tylko mam tak luźne uwagi mam bo to co uważam za absurd nie ma obecnie większego znaczenia, pewnych addonów w świecie ArmA jeszcze brakuje ;P
Ciężko wpasować gdzieś UH-1H tak aby Black Hawk nie poszedł w odstawkę, może lepiej by UH-1 zastąpił w dużej mierze MH-6 w roli śmigłowca za 30 punktów... Po części dlatego snułem pomysł o evo RACS bowiem gdy mamy do dyspozycji wszystko to pewne zasłużone maszyny idą do lamusa :(
Co do wersji amerykańskiej Hueya (planowany reskin HWM) to podobno będzie to ten sam model z dwoma M-60 pasujący bardziej do lat 60-70-tych. Tak więc o ile nie przenosimy Evo do Wietnamu to lepsze wrażenie robi już podstarzały Huey służbie RACSu a marines mogą poczekać aż ktoś wyda UH-1N czy Y. Jest jeszcze druga strona medalu a mianowicie fakt iż BIS włożył do gry takie zabawki jak M-113, także nijak pasujący do czasu akcji...;)

22.02.2008
16:02
[238]

Mateck [ Senator ]

W wersji Evo, którą stworzyłem Hueye pełnią rolę taką jak MH-6 tyle, że są od wyższej rangi. Imho nie wyprą one Black Hawków, ponieważ są one gorzej opancerzone i mają mniejszą siłę ognia.

22.02.2008
16:18
[239]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck---> Z tym opancerzeniem to wiesz jak jest, kula w wirnik czy pilota hehe ;) Z tego co wiem Huey jest specjalnie skonfigurowany pod HWM i troszkę bardziej odporny na ogień, ale o tym przekonamy się mam nadzieję w praktyce już wkrótce.

Dziś powinienem się pojawić jeśli nie zasnę do tego czasu ;p

22.02.2008
17:15
[240]

Mateck [ Senator ]

Jeżeli dali jakiś niewidzialny pancerz chroniący strzelców po bokach to faktycznie UH1 może być bardzo odporny :>.
Mnie najbardziej martwi system zniszczeń. Jeżeli będzie działał w multi to może być burdel na serwerze ponieważ drobne części nie znikają wraz z respawnem śmigłowca. Póki co szukam sposobu żeby wyłączyć ten system zniszczeń.

22.02.2008
17:36
[241]

T_bone [ Generalleutnant ]

Z tego co czytałem wątek HWM to system zniszczeń nie działa na dedykowanych serwerach MP. Być może na lokalnych tak, stąd obserwujesz ten efekt :P

"KNOWN ISSUES:
1.The UH-1H destruction effect is fully depicted only in single player and non-dedicated multiplayer servers. Not fully applicable on dedicated servers due to game engine limitations."

22.02.2008
17:59
[242]

Mateck [ Senator ]

Mimo wszystko wolałbym żeby można było wyłączyć zbędne skrypty ;).

Może dzisiaj zbierzemy się nieco wcześniej? Ja będę o 19. Mam dobrą i złą wiadomość do przekazania ;).

22.02.2008
18:19
smile
[243]

eJay [ Gladiator ]

Zgaduje...

dobra - jest serwer
zła - panel jest kur... trudny:) i nie ma miejsca na FTP na addony:)

22.02.2008
18:27
smile
[244]

Mateck [ Senator ]

eJay --> Blisko.

spoiler start
Nie jest aż tak źle ;).
spoiler stop

22.02.2008
18:33
smile
[245]

Vaiper [ MPO ]

Zgaduje...

zła - serwer trach .


PS: Ja już jestem na vencie posiedzę do 20 więc mogę chwile z wami pograć :P .

22.02.2008
18:45
[246]

Mateck [ Senator ]

Pierdyknę jeszcze nową część ;).

22.02.2008
19:01
[247]

Mateck [ Senator ]

***Nowa część***
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=7440835&N=1

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.