
karjzis [ Chor��y ]
xbox 360 ma 3 rdzenie takowane kazdy osobno 3,2 ghz razem 9,6 ghz
xbox 360 ma 3 rdzenie takowane kazdy osobno 3,2 ghz razem 9,6 ghz
a ps3 ma aktywnych 1 rdzeni taktowanych 3 ghz i 6 zapasowych razem czyli xbox 360 ma wiekszy zegar a ps3 ma zapasowe rdzenie taktowane jednym zegarem
HumanGhost [ Generaďż˝ ]
No fajnie, tylko co z tego?
PrzemoDZ [ Veni, Vidi, Vici ]
yyy... i?
Wiem o tym. Po co to mówisz?

Kubcys [ Virtual Tuner ]
wow stary ale jestes pr0
bartoniu [ Konsul ]
troche tu spamersko...
wishram [ lets dance ]
yeah
xbox 360 yeah

Haron [ the boatman ]
kolejny "debil" (?) sumujący taktowanie każdego rdzenia.
zrozum człowieku jak np. podłączysz 3 suszarki pod 220V, to nie będziesz miał razem 660V!

zajcev1939 [ Generaďż˝ ]
Haron--> nie psuj mu jego świata bo przy okazji można się pośmiać (rofl)
świat po apokalipsie oczywiście

TajemniczyDonPedro [ Generaďż˝ ]
Powiedzcie dlaczego tacy ludzie nie dostają bana za pisanie takich głupot ?
To już kolejny wątek autorstwa tego "użytkownika", którym tylko denerwuje ludzi.
Conath [ Generaďż˝ ]
a tam denerwuje, mnie bawi;) a przyklad z 3 suszarkami tez jest niezly:)
mycha921 [ Invisible ]
Ten procesor ma taktowanie 160% ? To wg twojego toku myślenia.
Czesiek_Alcatraz [ Senator ]
O ile mnie pamięć nie myli, to identyczny prowokatorski wątek (o takiej samej treści) poleciał jakoś niedawno.
Dziwi mnie tylko jedno. Dlaczego Conath podbijasz wątki użytkownika "karjzis", które zdążyły już dawno spaść (to nie pierwszy raz)? Czyżbyś to ty krył się za tymi dennymi prowokacjami?
Conath [ Generaďż˝ ]
:O masz mnie!
nie wiem czemu piszesz, ze podbijam, skoro oprocz mnie wypowiada sie tu sporo innych ludzi (w tym i ty:) ale ok, juz nie bede...:)

wysiak [ Generaďż˝ ]
"nie wiem czemu piszesz, ze podbijam"
Moze dlatego, ze wczoraj dopisales sie po 2.5 h, gdy te smieci pewnie odlogowaly w okolicach 3-4 strony, a dzisiaj znowu po 13 godzinach wyciagnales to cos z otchlani. I po co - zeby napisac, ze "nie podbijasz"?
Stuknij sie czasem w glowe zanim cos napiszesz, panie 'gwiazdkowiczu'..
neozes [ Generaďż˝ ]
Heh, ten wątek umknął mojej uwadze ^^

Rosenkreutz [ Generaďż˝ ]
A powiedzcie mi tylko kulturalnie właśnie jak to jest z tymi rdzeniami ?? Jak to logicznie można przeliczyć na wydajność nie licząc każdego rdzenia osobno ??
whitedemon [ Centurion ]
to xbox 360 ma aż 9,6 ghz???
a zastanawiałem się na PS3

karjzis [ Chor��y ]
czy wiecie ze ghost recon advanced warfighter ma na xboxie 360 mozliwosc grania multipalyer gier nie podłazcajac sie do sieci
i pomyslec ze bylem fanem wersji pc graw
paranoja jakas ten graw pc
na xboxie 360 jest dzieki tym rdzeniom lepsza grywalnosc i wieksze A.I fear bto samo
9,6 ghz pzreklada sie na 96 fpsów wkazdej grze
crysis bedzie musiał zwikekszyc grafike bo na pc ja obcinali i grywalnoscia
jeszce dodadza instant action multiplayerowe gry
dla mnie A I JEST w grach najwazniejsza i nawet pierwszy xbox jest swietny
a ps3 nie wiem czy ma tak dobre A.I KIEDYS TO SPRAWDZE
Conath [ Generaďż˝ ]
widze, ze niektorzy odczuwaja potrzebe konfrontacji:)
to ja tylko napisze, ze wyswietlam sobie watki tylko z kategori "komputery, technika" i topic ten pokazal mi sie na pierwszej stronie, a ze ktos tu tracil przez niego nerwy to postanowilem podzielic sie swoja optymistyczna wizja swiata sugerujac, ze irytacja jest niepotrzebna, lepiej sie usmiechnac.
stukam sie w glowe i obiecuje wiecej nie przeprowadzac tak wrednego sabotazu forum:)
milego dnia:)
Rosenkreutz- to juz zalezy od gry/programu, ktore korzystaja z tych rdzeni.

whitedemon [ Centurion ]
karjzis>>>buehehehe....myślisz,że jak będziesz miał ileś tam rdzeni to....buehehehe

Gruby Misiek [ Pretorianin ]
Panowie, nie zapominajmy, że każdy rdzeń w x360 potrafi wykonywać DWA (2) wątki programu JEDNOCZEŚNIE!!!
Haha to się szmoc nazywa :)
neozes [ Generaďż˝ ]
umarłem xD

maviozo [ Man with a movie camera ]
karjzis -> jak zawsze masz rację, tylko zapomniałeś o yeah.

karjzis [ Chor��y ]
Cell osiąga wydajność 218GFLOP'ów co na papierze wygląda, że jest 2 razy szybszy od CPU z X360 (o którym za chwile). Nie jest to do końca prawdą - jednostka GFLOP to możliwość wykonania miliarda operacji zmiennoprzecinkowych w ciągu jednej sekundy - wielu programistów jednak twierdzi, iż jest to błędne wyliczenie, gdyż jest to pomiar który nie bierze pod uwagę kilku rzeczy, które decydują o wydajności całego układu. Wyniki najczęściej nie określają prawdziwej mocy obliczeniowej całego układu. Jednostka ta więc może wprowadzić w błąd jeśli według niej próbujemy ustalić prędkość działania CPU. Bez kontekstu całości architektury procesora, jest tylko mało znaczącą liczbą.
Jednostką główną X-BOX'a 360 jest trzyrdzeniowy procesor Xenon, wyprodukowany przez firme IBM. Opiera się on głównie na PowerPC, Rdzenie w X360 pracują symetrycznie w przeciwieństwie do Cella przez co jest łatwiejszy w programowaniu. Każdy rdzeń wyposażony jest w jedną jednostke wektorową, dwudrożny moduł FPU, oraz wszystkie wspólnie korzystają z 1MB pamięci podręcznej L2.
Xenon cechy pozytywne i negatywne:
- jest łatwiejszy w programowaniu, gdyż posiada 3 rdzenie, a nie 9 jak Cell
- jeden rdzeń pracujący samodzielnie jest wydajniejszy niż jeden pracujący z Cella
- nadaję się równo do wszystkiego
Jego wydajność zmiennoprzecinkowa wynosi 115GFLOP'ów, lecz jak napisałem wcześniej nie musi oznaczać to, że jest 2 razy gorszy od Cella
2) Procesor graficzny:
PS3 wyposażony jest w RSX (Realithy Synthesizer) zaprojektowany przez nVidie - taktowany jest zegarem 550MHz i zbudowany z 300mln tranzystorów . Układ ten posiada oddzielne jednostki 24 Pixel/ok 10 Vertex Shader w przeciwieństwie do X360 co niesie za sobą wady i zalety. Oddzielne są trudniejsze w programowaniu, ale za to pracują szybciej gdyż mamy równolegle wykonywane operacje. Układ ten jest mocniejszy niż dwie karty GeForce 6800Ultra razem połączone. Wydajność zmiennoprzecinkowa wynosi 1.8TFLOP'a.
Xenos czyli procesor graficzny X360 został wyprodukowany przez firme ATI. Prędkość zegara wynosi 500MHz - procesor ten oparty jest na architekturze R500. Układ ten jest w posiadaniu 48 połączonych jednostek Pixel/Vertex Shader. Jak widać posiada ich więcej niż RSX, ale to, że są one wspólne jest zarówno wadą jak i zaletą. W tym przypadku operacje Shader są wykonywane szeregowo co jest wolniejsze niż wykonywanie równoległe, ale znów łatwiejsze w programowaniu.
Łatwość w programowaniu Xenosa polega na tym, iż to developerzy decydują ile jednostek przeznaczą na operacje Vertex , a ile na Pixel. W przypadku RSX developerzy mają już ustaloną liczbę jednych i drugich do wykorzystania, więc gdy np. jakiś tytuł na X360 będzie wykorzystywał 45 jednostek Pixel Shader, a tylko 3 Vertex Shader to konwersja na PS3 będzie nie lada problemem bo RSX ma 24 Pixel Shader i ok 12 Vertex Shader. Zabraknie wtedy Pixel Shader a część Vertex Shader pozostanie w spoczynku. Dlatego konwersja jakiegoś tytułu z jednego next gena na drugiego to nie lada wyczyn.
3) Pamięć:
Główna pamięć PS3 to 256MB XDR DRAM - używa ona wiele technik zwiększania wydajności np. ma badzo szybki zegar - aż 3.2GHz (!), dużo szerszą od DDR'ów magistrale danych, a co za tym idzie większą liczbe bitów przesyłanych w jednym cyklu zegara. Druga kość 256MB GDDR3 działa z prędkością 700MHz i wykorzystywana jest to grafiki - wspiera RSX.
X360 posiada jedną kość 512MB GDDR3 taktowane zegarem 700MHz i jest ona wykorzystywana wspólnie przez Xenosa i Xenona.
4) Pasma przenoszenia:
X360:
- 256 GB/s EDRAM
- 21.6 GB/s GDDR3
PS3:
- 25.6GB/s XDR RAM
- 22.4GB/s GDDR3
yeah
vinni [ Robert Kubica ]
A czy krajzis to ten od słynnego YEAH?
Jeśli tak to przecież spam bot

DAMIAN_6041 [ Chor��y ]
Fajne, lecz to jest nie do końca prawda z tym PS3
QrKo_ [ ]
32,768Ghz a nie 9,6Ghz.
Obliczajac predkosc kikurdzeniowego procka, ilosc jego rdzeni traktujemy jako potege a nie czynnik.