karjzis [ Chor��y ]
nAJLEeeeeeEPSZE GRY STULECIA WEDLUG hardcorowego gracza yeah
1.FAR CRY PC
2.FAR CRY INSTINCS XBOX
3.FAR CRY INSTINCS EVOLUTION xbox
4.GTA VICE CITY pc xbox
5. GTA SAN ANDREAS pc xbox
6.coUnter strike condition zero
7.half life 2
8street FIGHTER THIRD STRIKE cps3
9.call of duty 2 PC XBOX360
10CALL OF DUTY 3 XBOX360
11.Mortal kombat DEADLY ALLAINCE XBOX
12 MORTAL KOMABT SHAOLIN MONKS XBOX
13MORTAL KOMBAT ARMADEGON XBOX
14fatal fury 2 SPECIAL neo geo
15 SUPER MARIO WORLD snes
16 russian attack pEgasus ALBO nintendo
17 WORLD KARATE COMMODORE 64
18 KUNG FU ZX SPECTRUM
19 TETRIS ATARI
20driver 3 pc
21 super street fighter 2 turbo snes pc
22ANOTHER WORLD PC
23prince OF pERSIA THO THRONES
24 need FOR SPEED MOST WANTED PC XBOX
25COMPANY OF HEROES PC
26bATTLEFIELD 2 PC
27graw pc xBOX360 XBOX
28 GRAW 2 PC XBOX360
29QUAKE PC
30QUAKE 2 PC
31QUAKE 3D ARENA PC
32 QUAKE 4 PC XBOX360
33prey pc XBOX360
34TEKKEN 3 PSX
35COMMANDOS PC
36 COMMANDOS STRIKE FORCE PC XBOX
37CALL OF DUTY uNITED OFFENSIVE pc
38MEDAL OF HONOUR PC XBOX
39 PACCIFIC ASAULT PC
40SHELL NAM COM 67 xBox pc
41gears OF WAR XBOX360
42HALO 3 XBOX 360
43HALO 2 XBOX
44HALO XBOX
45DOOM 3 PC XBOX
46LOST PLANET XBOX360 PC
47UNREAL TOURNAMENT PC XBOX
47DEF JAM FIGGHT FOR NEW YORK XBOX
48DONKEY KONG NINTENDO 64
49 doa 4 XBOX360
50 VIRTUA FIGHTER 5 XBOX 360
51 oveR G FIGHTERS XBOX360
52 ACE COMBAT 6 XBOX360
53SOLDIER OF FORTNE PAYBACK XBOX360 PC
54DARKNESS XBOX360
55PROJECT GOTHAM RACING 3
56 DIABLO 2 PC
57SACRED PC
58CONTRA PEGASUS NINTENDO
59 DRAGON BRUCE LEE XBOX
60FEAR PC XBOX360
61FEAR FILES XBOX360
62 ASSASIN CREED XBOX360
64KING OF FIGHTERS 96-2003 NEO GEO
65CADILLACS AND DINOSAURS MAME
66 BURNOUT TAKEDOWN 3 XBOX
67 BURNOUT REVENGE XBOX360 XBOX
68 BATLLEFIELD MODERN COMBAT XBOX XBOX360
69CALL OF JUAREZ PC XBOX360
70.RAINBOW SIX VEGAS PC XBOX360
71 RsV LOCKDOWN PC XBOX
72 STARNGLEHOLD XBOX360 PC
73SPDERMAN XBOX360
74NINJA GAIDEN XBOX
75SAINT ROW XBOX360
76BALCKSITE PC XBOX360
77MOH aIRBORNE XBOX360 PC
78TIMESHIFT XBOX3609 PC
79DEAD RISING XBOX360
80 CRACKDOWN XBOX360
81 CRYSIS INNSTINS XBOX360
82 TETRIS ATARI NINTENDO
831942 MAME
84SAMURAI SHOWNDOWN SERIE NEO GEO
TO MOJE ULUBIONE
KOLEJNOSC PZRYPADKOWA
A ZAPOMNAILEM
TEEKEN 4 I 5 NA PS2
JAK NIE GRAłES WTE WSZYSTKIE GRY TO
NADRóB TO
O CHOLERA MORTAL KOMABT SERIE NA PC TEZ ZAPOMNIALEM
karjzis [ Chor��y ]
I JESCZE SONIC SeGA
I CONDEMNED XPX XBOX360
SPLINTRER CELL PC XBOX
MAS ETEGO JEST
karjzis [ Chor��y ]
POSTAL 2 PC
I BLOOD PC
Santaix [ Chor��y ]
I co to ma byc ?
Oco w tym chodzi ?
karjzis [ Chor��y ]
NO TE GRY SA WRTE ZAGRANIA NAWET JAK KTOS NIE LUBI TAKIFH GIER
karjzis [ Chor��y ]
GRA CRACKDOWN ZAWIERA WSOBIE TE WSZSYTKIE ELEMENTY TYCH GIER
CRACKDOWN TO MISTRZOSTWO SWIATA ZTYCH NAJNOWSZYSCH
K4B4N0$ [ Pan od Batmana ]
1. Caps Lock polozony jest na skrajnej lewicy klawiatury jako 3 klawisz od dolu.
2. Kolejne yeah?
3. Piszac na przemian malymi i wielkimi literami robisdz z siebie pokemona.
4. Piszac wylacznie wielkimi nie zmieniasz tego wizerunku.
A zeby nie bylo offtopu to moja ulubiona jest Championship Manager 3.
EG2006_43107114 [ Senator ]
Tak, ale MAME było w tamtym stuleciu. Tak jak Tetris, Kung Fu, Russian Attack i in.
EDIT: O, jak to dobrze, że nie jestem jeszcze taki hardcorowy jak ty.
Tołstoj [ Kukuruźnik ]
oj, niektórym to się od tego hardcore'u w główkach poprzestawiało...
karjzis [ Chor��y ]
MANHUNT XBOX
NFS PC
NFS 2 PC
FREEDOM FIGHTERS PC XBOX
DARK COLONY PC
KRUSH KILL AND DESTROY PC
MDK PC
MDK 2 PC
HIDDEN AND DENGEROUS PC
WOLFESTEIN 3D PC
RETURN TO CASTLE WOLFESTAEIN PC
GTA 3
RED ALERT PC
SOLDIERS PC
GOTHIC 2 PC
GOTHIC 3 PC
THIEF 3 PC XBOX
BLOODRAYNE PC PSX
JUST A CAUSE PC XBOX XBOX360
P 51 PC
HEROS OF THE PACIFIC PC
BLAZING ANGELS PX XBOX XBOX 360
METAL SLUG NEO GEO
|LoW|Snajper [ Senator ]
Liero
karjzis [ Chor��y ]
BEAVIS AND BUTHEAD PC
TONY HAWK UNDERGROUND 2 PC XBOX
HEAVY METAL PC (GRA O TEMATYCE KISS)
IAM GOING IN PC
CONFILCT DESERT STORM PC XBOX
TIMESPLITTERS XBOX
Bili [ Generaďż˝ ]
A byly jakies inne gry DWA stulecia wczesniej?
H.S.M.F. [ Pretorianin ]
wtf is this shit ?!!?!?
Windows XP 16 [ Burnout Master ]
Żałosne. Powinni tu wprowadzić ograniczenie wiekowe czy coś.
fresherty [ Jimi Hendrix Rules! ]
Bili -> Szachy? :>
BartG. [ Centurion ]
Proponowałbym najpierw pomyśleć o czym się pisze a poźniej zastanowić się jeszcze 5 razy czy rzeczywiście warto. Pisz z sensem albo nie zaśmiecaj.
karjzis [ Chor��y ]
BLACK XBOX PS2
DUKE NUKEM 3D PC
RESISTANCE FALL OF MAN PS3
TUROK NINTENDO 64
METRO PC
DEUS EX PC
ENTER THE MATRIX PC XBOX
PATH OF NEO XBOX PC
BATTLEFIELD 2142 PC
BATTELFIELD VIETNAM PC
STAR WARS PC
CHROME PC
REDNECK RAMAPGE PC
STALKER PC
PAIN KILLER PC
TOMB RAIDER SERIE PC XBOX GBA
SEGA RALLY SERIE PC
FIFA SERIE PC XBOX360
Pes SERIE PC XBOX360
BIOSHOCK PC XBOX360
SIN EPISODES PC
BROTHERS IN ARMS PC XBOX
gad1980 [ Generaďż˝ ]
pooker --> Oj nie czytalo sie co Soul napisal... :)
Teraz za murzynka jest gilotynka.
kolarz90 [ Konsul ]
Ten wątek jest tylko do nabicia autorowi napisanych postów. Na łącznie 20 postów w tym wątku jest 8 autora!
davhend [ Ghost of Sparta ]
Kup sobie lepiej następny numer PE, tam będzie TOP 100 wszech czasów wg graczy.
Nie odstawiaj manian.
Mortan [ ]
gdzie jest Fallout ?
djforever [ Senator ]
Drodzy księża
To, że teraz nie ma oznak zimy i jest ciepło, nie oznacza że można robić pod koniec stycznia komunie. Nakłaniam do powrotu do tradycji i organizowania ich w maju/czerwcu.
karjzis [ Chor��y ]
startegie to sa fpsy z widoku ptaka
Molzey [ Konsul ]
Ciekawe czy u nas będzie się takich ganiać po ulicy:)
Zawsze będzie można powiedzieć, że się myślało że to terrorysta - beżowy taki....
ProteZ [ Generau ]
OMG co to ma być -.- ?
Grzesiek [ www na-skroty pl ]
ProteZ ---> i po co podbiłeś ten wątek? Już dobrze mu szło na dno :)
karjzis [ Chor��y ]
god of war serie ps2
soul calibur 2 xbox ps2
worms pc
pinball pc sega
leminngs pc
capitan claw pc
medal odh honour european assault xbox
fallout pc
moto gp pc
f1 2002 pc
sniper ellite pc xbox
comanche pc
lock on pc
joint task force pc
karjzis [ Chor��y ]
Gra komputerowa to gra kontrolowana za pomocą komputera, w której gracze wpływają na obiekty widoczne na ekranie w celach rozrywkowych. Gra wideo to zasadniczo ta sama forma rozrywki, lecz odnosi się nie tylko do gier uruchamianych na komputerach osobistych, ale również na konsolach czy automatach arcade. Termin "gra komputerowa" zawiera w sobie również znaczeni gry, wyświetlającej jedynie tekst (przez co teoretycznie może być rozpoczęta nawet na dalekopisie) lub używają innych metod, jak na przykład dźwięku czy wibracji, jako głównego środka przekazu. Zazwyczaj w grach komputerowych określony jest cel i zasady gry, lecz w przypadku bardziej otwartych grach można decydować o tym, co robić w granicach danego wirtualnego świata.
Formalnie gry komputerowe i wideo nazywa się również rozrywką interaktywną. Aby uniknąć wieloznaczności ten typ gier będzie nazywany w tym artykule "grami komputerowymi i wideo", ponieważ artykuł opisuje cechy obydwóch typów gier.
W codziennym użyciu termin "gry komputerowej" lub "gry pecetowej" oznacza grę uruchamianą na komputerze osobistym. "Gra konsolowa" odnosi się do gier uruchamianych na sprzęcie specjalnie przeznaczonym do gier, a ich obraz wyświetlany jest na ekranie urządzenia podłączanego (na przykład telewizora) do danego sprzętu. "Gra wideo" (czasem również "gra video[1]") to termin mogący określać wszystkie gry uruchamiane na urządzeniach elektronicznych, włącznie z grami na telefony komórkowe, palmtopy, zaawansowane kalkulatory, itp.
Zalety gier komputerowych i wideo [edytuj]
Prawdopodobnie najlepiej widocznymi wartościami gier komputerowych i wideo są wartości artystyczne i rozrywkowe. Jako forma rozrywki multimedialnej nowe gry komputerowe i wideo używają wysoce unikalnego połączenia grafiki trójwymiarowej, efektów specjalnych, architektur, sztucznej inteligencji, efektów dźwiękowych, przedstawienia dramatyzmu wydarzeń, muzyki, fabuły i, co najważniejsze, interaktywności. Ta interaktywność pozwala graczom na eksplorację artystycznej wizji twórców i symulacji trójwymiarowego otoczenia (co nie jest dostępne dla żadnej innej formy rozrywki) pokazując działania gracza bez możliwości ich zredukowania. Tak więc każdy nowo zaczęty scenariusz będzie rozgrywany w pewien sposób inaczej, ponieważ to gracz kieruje akcją w grze. Nawet jeśli gra jest silnie uskryptowiona, wciąż daje ona większe poczucie swobody niż inne media.
Inną cechą gier jest potrzebna szybkość reakcji. Chociaż wiele gier, włączając sporty czy nawet gry karciane, zależy od szybkiej reakcji gracza, gry komputerowe i wideo są w stanie stworzyć symulowany świat, w którym szybki czas reakcji będzie częścią świata. W dyskusji na ten temat projektant gier Warren Spector użył terminu "szybkie opowiadanie" do opisania jak w symulowanym środowisku fabuła może być tworzona przez to, co "dzieje się z graczem"[7].
W książce Stevena Johnsona, "Everything Bad Is Good For You", autor zgadza się, że gry wideo wymagaja od gracza więcej niż tradycyjne gry, jak Monopoly. W celu doświadczenia gry gracz musi najpierw zapoznać się z celami gry, a następnie z tym, jak może je osiągnąć. Musi nauczyć się kontrolowania gry i tego, jak funkcjonuje interfejs gry, włączając różne menu HUD-y. Poza tymi umiejętnościami, które stają się podstawą rozgrywki, gry wideo wymagają od gracza kontrolowania znacznie większej liczby zdarzeń. Wymaga to dużych zdolności do analizowania wydarzeń, elastyczności oraz umiejętności dostosowania się do istniejących warunków. Aby to pokazać Johnson w książce odnotowuje, że poradnik do gry Grand Theft Auto III ma 53 000 wyrazów. Autor mówi, że proces nauki granic, celów i kontroli danej gry pełni ważną funkcję poznawczą. Większość gier wymaga dużej dawki cierpliwości i skupienia od gracza i, w przeciwieństwie do ogólnego twierdzenia, że gry od razu nagradzają gracza, gry w rzeczywistości nagradzają osoby grające zdecydowanie później niż w przypadku innych form rozrywek, jak filmów czy nawet wielu książek[8]. Niektóre badania[9] sugerują również, że gry komputerowe i wideo mogą poprawić czas reakcji gracza.
Gry wieloosobowe pozwalają graczom na rywalizację z różnymi ludźmi na całym świecie, czyli na coś, co też jest unikalne dla gier komputerowych. Gry MMORPG idą jeszcze dalej pozwalając na tworzenie internetowych społeczeństw istniejących w stałych wirtualnych światach. Miliony graczy graczy na całym świecie przyciągani są przez gry tylko przez możliwość interakcji z dużą liczbą graczy grających jednocześnie w środowisku, gdzie każdy wykonuje tą samą czynność (gra w daną grę).
Nawet proste gry potencjalnie oferują korzyści dla gracza. Gry typu Tetris czy Pac-man są grami tak zaprojektowanymi, że ich zasady są łatwe do zrozumienia, ale już opanowanie ich na poziomie zaawansowanym jest trudne, tak jak w przypadku szachów czy pokera. Pomimo ich prostoty, takie gry mogą posiadać możliwość gry sieciowej czy dobrze skonstruowaną sztuczną inteligencję. Zależnie od gry gracze mogą tworzyć i wypróbowywać własne techniki przeciwko zaawansowanym graczom komputerowym lub grać w sieci przeciwko żywym graczom.
Bardziej oczywistą korzyścią dla gracza może być edukacyjna forma gier, których tematem są wydarzenia historyczne. Na przykład strategiczna gra czasu rzeczywistego, której akcja dzieje się w czasach II wojny światowej może ukazywać takie fakty, jak historyczne bitwy, strony, ludzi, uzbrojenie i wiele innych.
Kontrowersyjność [edytuj]
Zobacz więcej w osobnym artykule: Kontrowersyjność gier komputerowych.
Gry komputerowe i wideo są częstym przedmiotem kontrowersji i cenzury z powodu ukazywania w niektórych grach przemocy, motywów seksualnych, rasizmu, reklamowania, propagandy, przekleństw czy konsumpcji narkotyków, alkoholi, papierosów. Pośród krytyków gier znajdują się grupy rodziców, polityków, grup religijnych i inne grupy specjalnego zainteresowania. Gry, w związku z aktualnymi sprawami w sądzie i debatami w Rządzie Stanów Zjednoczonych, mogą stać się głównym przedmiotem nowych ustaw i prawa Stanów Zjednoczonych oraz innych krajów.
Cenzura gier komputerowych jest definiowana jako próba siłowej kontroli nad graniem, dystrybucją, sprzedażą lub kupowaniem gier. Cenzura gier jest zarówno kontrowersyjnym, jak i popularnym tematem do rozmów. Tak zwolennicy, jak i przeciwnicy cenzurowania gier zazwyczaj nie zmieniają swojego osobistego podejścia do tego zagadnienia.
W historii takie kontrowersje nie są niczym nowym. Taka sama sytuacja występowała w przypadku komiksów, muzyki (szczególnie muzyki jazzowej, rock and rolla, muzyki metalowej i hip-hopu) czy filmów. I tak samo, jak w tamtych przypadkach, w tym także zadawane jest pytanie o wiek odbiorcy. Ponieważ podane wyżej formy rozrywki są dłużej dostępne od gier komputerowych, kontrowersje z ich przeszłości nie są znane przez dzisiejszą młodzież. W przypadku powyższych spraw próby cenzury w Stanach Zjednoczonych zostały odwołane jako sprzeczne z prawami Pierwszej Poprawki i te formy rozrywki stały się nieodłączną częścią społeczeństwa.
W ostatnich latach kontrowersje wokół gier komputerowych i wideo narosły głównie z powodu stworzeniu modyfikacji odblokowującej mini-grę, w której główny bohater bardzo popularnej gry Grand Theft Auto: San Andreas może uprawiać seks z wybraną dziewczyną.
Błędy [edytuj]
Zobacz więcej w osobnym artykule: Błąd (informatyka).
Błędy programu nie znalezione przez twórców w procesie produkcji mogą znaleźć się w wydawanej wersji gry. Błąd może ukazać się na przykład tylko z powodu niezwyczajnych zdarzeń w grze, mógł zostać uznany za zbyt błahy i nie warty naprawy lub z powodu pośpiechu spowodowanego goniącym terminem ukończenia gry.
Błędy mogą być różne, od problemów z grafiką, przez usuwanie lub zapisywanie niepoprawnych stanów gry, aż do uniemożliwienia dalszej rozgrywki.
Błędy w grach są poprawiane później przez producentów wydających darmowe poprawki.
Nazewnictwo [edytuj]
Niegrający używają różnych terminów opisujących gry konsolowe, komputerowe, arcade czy gry na przenośne konsole, ponieważ nie mogą dojść do porozumienia, której nazwy najlepiej użyć. Dla wielu z nich terminy "gra komputerowa" jak i "gra wideo" opisują te gry jako całość. Innymi często używanymi terminami są "oprogramowanie rozrywkowe", "interaktywna rozrywka", "gry elektroniczne" czy angielskie określenie "videogame" (jako jedno słowo). W latach 90. natomiast, gdy rodzice lub dziadkowie nie znali się na grach, odnoszono się do wszystkich gier za pomocą terminu "gry Nintendo", z powodu popularności ówczesnej konsoli SNES.
Gry komputerowe i wideo to połączenie interaktywnych mediów, w które wlicza się również wirtualną rzeczywistość, symulacje lotów i inżynierii, multimedia i World Wide Web.