Grzesiek [ www na-skroty pl ]
Statyw oświetleniowy i zamontowanie lampy halogenowej - da radę?
Noszę się z zamiarem zakupu statywu.
Wypatrzyłem taki oto statyw:
I teraz pytanie - czy zamontuję do tego taki zwykły halogen:
?
Jak jak to umocuję do tej głowicy? Włożyć w otwór nie problem pewnie, ale to usztywnić?
Albo może są jakieś przejściówki na gwint, żeby nakrętką dokręcić?
Orientuje się ktoś?
Grzesiek [ www na-skroty pl ]
^
NicK [ Smokus Multikillus ]
To ma być do zdjęć, czy na budowę? ;)
Grzesiek [ www na-skroty pl ]
Powiedzmy, że do amatorskiego oświetlenia sali :)
c_N_mooris [ Pretorianin ]
No chłopie masz chyba w domu jakąś wiertarkę, gwintownik więc i z zamontowaniem lampy na stojaku jakoś sobie poradzisz...
maviozo [ Man with a movie camera ]
Na wesela się wybierasz? Podobno jak ktoś tak dopala na sali to d**a nie filmowiec;)
Włożyć w otwór nie problem pewnie, ale to usztywnić?
W czym problem? Dokręcasz motylkiem do bólu, (zresztą samo się prawo/lewo kręcić raczej nie będzie:) najlepiej nieśrodkową dziurkę. A pion blokujesz już na halogenie.
Poza tym jedno światełko to zaaa maaałoooo, kup belkę i będziesz mógł bez problemu 5 dowiesić (ma już odpowiednie śrubeczki)
Grzesiek [ www na-skroty pl ]
@maviozo
1. Lepiej filmować bez oświetlenia i w podczerwieni, no nie? Wtedy nie dupa, a filmowiec, co?
2. Gdzie napisałem, że jedno światło będę używać? Właśnie dlatego nie chcę psuć głowicy w jednym ze statywów, ponieważ będę belkę montować.
Poza tym już znalazłem złoty środek i czekam na przesyłkę :)
maviozo [ Man with a movie camera ]
Lepiej filmować bez oświetlenia i w podczerwieni, no nie? Wtedy nie dupa, a filmowiec, co?
Się śmiej, ale kiedyś przyszedł do mnie człowiek z "pro" nagraniem swojego "pro" wujka, który nagrywał co prawda na cyfrze, ale nie otwierał LCD w ogóle (żeby baterii wystarczyło), a wizjer miał czarno-biały (osobiście wolałbym żeby FX1 miał taki). Na początku znalazł taki przełącznik, który sprawiał "że było widniej". Biedak nie wiedział że włącza "super nightshot". Zgadnij co się nagrało;)
Ps. cały poprzedni rok objechałem na jednym statywie i zazwyczaj 3 światłami, choć zdarzało się i cztery powiesić.
A co do pierwszego mojego zdania - w światku krążą dwie "szkoły":
1) dopalić halogenami na sali,
2) założyć lampkę na kamerę (czego osobiście nie stosuję),
3) pośrednia - czyli oba powyższe.
Grzesiek [ www na-skroty pl ]
Zamówiłem statywy, przyszły z głowicą na śrubę 1/4".
Halogen trzyma się bez problemu i stabilnie - trzeba było tylko 3 podkładki dołożyć.
@maviozo
Raz w życiu jechałem na halogenku do kamery.
Dzięki Bogu sala miała dobre oświetlenie, ale w pewnych momentach biednie wychodziło.
Zwykle wyrabiam się w dwóch halogenach.
Ale i tak zawsze jest kłopot z ludźmi, którzy jak wampiry unikają światła :-)